Forum >> 159
PBali19-10-2018 10:28:43 // 112449
Biztos jó lesz. Én 225/45 R19-et kaptam a kocsi mellé, az még nagyobb is, nem nézett ki vele bután és semmi gondom nem volt vele télen, ahogy a 235/40 R19-el sem nyáron (azaz nem ér le sehol). Ez meg pont az arany középút. Még várom én is a szállítást, aztán pár héten belül úgyis felkerül.
Roll198319-10-2018 10:21:13 // 112448
Én is ilyen méretű gumit rendeltem télre, de még nincs fent a kocsin így nincs tapasztalat. :)
Csabi19-10-2018 09:01:06 // 112447
Gondolom ezen is láncot kell cserélni, azért ilyen olcsó.
PBali19-10-2018 09:00:56 // 112446
Mikor láttam a hirdetést, egyből te jutottál eszembe, hogy biztos érdekelni fog...:-)
Az intelmeidet figyelembe véve 225/55-ös gumit rendeltem télre, mert nem akarok "zabszemmel a seggemben közlekedni". :-)
Az intelmeidet figyelembe véve 225/55-ös gumit rendeltem télre, mert nem akarok "zabszemmel a seggemben közlekedni". :-)
Giuntini18-10-2018 22:15:40 // 112444
Én csak annyit ennék hozzá, mit művelt velem ez a gép! Minden rosszat megtett, amit egy autó meg tud tenni gazdájával. És mégis imádom! Mert ha megy, akkor úgy megy, hogy nincs párja!
Liquid18-10-2018 22:14:35 // 112443
na amikor az elfér akkor már igencsak komoly lehet a buli :D
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2018 21:56:52 // 112442
ó bassz... ez felvesszük a listára :-) Van az a súlyos szakasz amikor a Rasputinra kánkánozás mellett simán elfér :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2018 21:52:05 // 112441
Ja, én is elvagyok vele :-) Bőven elég amit tud. 200-zal kiutazna a világból, annyira simán veszi. Se zaj, se sebesség érzet, nem küzd a technika.
Liquid18-10-2018 21:46:31 // 112440
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2018 21:22:46 // 112439
csak van ami még kimaradt? Ez még nincs meg :-)
Zolibácsi18-10-2018 21:21:42 // 112438
Ma találkoztam ismerősömmel, van neki egy 500+le s2-je.+autoszerelő ő maga is. Vittem egy kört mert még nem ült ilyenben, csak lerugottban. szóval egy teligáz+ üres autópálya 230 körül elvettem. Mondta fasza kis gép, el lenne egy ilyennel mindennapi rohangálósnak.
Liquid18-10-2018 21:10:02 // 112437
megvan a csehszlovák nyelvű Szandokán? :D
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2018 21:02:57 // 112436
Simán :-) Meglepődnél milyen retro partikat tudunk néha összehozni :-))
Kazes☻18-10-2018 20:25:36 // 112435
Neotonos...! :P
Mik derülnek ki! :)))
Mik derülnek ki! :)))
WarbiRunner (Gyuri)18-10-2018 20:19:51 // 112434
Piszkált ma egy chipelt tdi Golf. Igényes építés, szép fényezés, alig füst. Elkezdett tolni elég illetlenül :-) Mostanában lepereg az ilyesmi rólam, de most nem bírtam ki. Fél éve először kick down-ig rúgtam a pedált. Csak ennyi, aki ismeri, tudja :
"Cirkuszt a pénzért, a pálya ma is megtelt ,
Élő plakátok hirdetik a versenyt.
Valaki kiszáll, valaki elszáll,
Valaki a pálya szélén hotdogot és hideg sört kínál..."
Egyetértek, brutál állat gép.
"Cirkuszt a pénzért, a pálya ma is megtelt ,
Élő plakátok hirdetik a versenyt.
Valaki kiszáll, valaki elszáll,
Valaki a pálya szélén hotdogot és hideg sört kínál..."
Egyetértek, brutál állat gép.
Giuntini18-10-2018 15:08:38 // 112433
Örülök, hogy megoldódott. Mondtak arról valamit hogy miért? Esetleg az összerakástól adódott a probléma,?
beli2118-10-2018 11:33:05 // 112431
Elérhetőség haver?😁
Zolibácsi18-10-2018 11:13:02 // 112430
Föckös-t próbáld meg. Azért ő képben van ha nem megy az autó. Tud diagolni, Mankyval dolgozik.
beli2118-10-2018 11:06:57 // 112429
Óra szerint tölt szépen. Óra szerint. Véleményem az hogy valami levegő probléma lesz vagy a szívó vagy a kipufogó ágon .Ezért is kerestem egy jó diagost, mert élőadattal biztos rá jön egy olyan szaki aki érti is a számokat. De Bp és környékén nincs.
Zolibácsi18-10-2018 11:05:39 // 112428
És mi volt a hiba?
Zolibácsi18-10-2018 11:03:46 // 112427
Turbó mérő óra ilyenkor mit mutat? Nekem fordulaton már nem tudott tölteni rendesen az előző kkk turbóm
ProdyG18-10-2018 10:55:58 // 112426
Hát igen, gondolom mindenki az 1-1.5 millásokat keresi, amiből sajnos egyre több van...
Úgy néz ki nekem is megoldódik ez a hengerfejcsere okozta túlmelegedés probléma. Többször visszavittem a kocsit a szervizbe, míg végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet. Meg is lett a hiba, a korábban pluszba berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve, úgyhogy most hétvégén készülök pályán tesztelni a kocsit :)
ha minden ok lesz, majd írok egy részletes blogot.
Úgy néz ki nekem is megoldódik ez a hengerfejcsere okozta túlmelegedés probléma. Többször visszavittem a kocsit a szervizbe, míg végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet. Meg is lett a hiba, a korábban pluszba berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve, úgyhogy most hétvégén készülök pályán tesztelni a kocsit :)
ha minden ok lesz, majd írok egy részletes blogot.
beli2118-10-2018 10:47:41 // 112425
Üdv a nálam okosabbaknak.(abbol sok van 😂) Észrevételem lenne hogy a 2.4 159-es autócskám jócskán megjáratott motornál(autopálya 25-30km, nem 130al kicsit többel) nem húz úgy. Érezhetően visszaesik a teljesitmény.
Tudom rákellene dugni gépre es élőadatozni, de sajnos az Alfás facebook csoportba nem jelentkezett senki aki tudna ajánlani egy jó diagost.
Tudom rákellene dugni gépre es élőadatozni, de sajnos az Alfás facebook csoportba nem jelentkezett senki aki tudna ajánlani egy jó diagost.
redbulz18-10-2018 08:19:43 // 112424
Giuntini17-10-2018 22:16:30 // 112423
A másik: Baromian passzol a 2,4-hez az automata váltó. Én csak javasolni tudom! Egyszerűen brutál állat, és olyan nagyképűen, és lekezelően old meg minden helyzetet, hogy még a mai napig is elcsodálkozok rajta.
Giuntini17-10-2018 22:13:01 // 112422
Az igen. Sok FL utáni 2,4-es ismerek, Liquid-é is az, és ott nem igazán jellemző. Valszeg más anyagból készül. Persze van olyan 2,4, aminek megfőtt a motorja, de a 2007-esekig nagyon sok hf hiba volt. Az enyém volt az első szinte, aztán utána sorban jöttek elő. Megoldás a 166 20V hf feltétele, mert állítólag jobb anyagból van, de hát azokban is már 300 ezer van. Én voltam az egyik "szerencsés", aki szerzett abból a pár darab gyári új hf-ből, amit 250 ezerért piacra dobtak. Új ára 1 mihály. A másik Zolibácsi autójában van. Mondjuk ilyet nem találsz. Ha jó 2,4-et keresel, én javaslom, nézd meg Zoliét. Beszélj vele!
Zsotti17-10-2018 21:52:55 // 112421
A hang az ismerős, még Marea-ban volt régen 2,4 JTD-m, szerettem is!
Most az összkerék izgatja a fantáziámat. Munkám miatt is sok fajta autót próbálok, igen megérezni azért mikor 4 kerék húz, de sajátként még nem volt ilyen...
Most az összkerék izgatja a fantáziámat. Munkám miatt is sok fajta autót próbálok, igen megérezni azért mikor 4 kerék húz, de sajátként még nem volt ilyen...
Liquid17-10-2018 21:48:42 // 112420
pedig én nem "kímélem" úgy értve, hogy kihasználom a tudását, igaz mellette megkap mindig, mindent...
Zsotti17-10-2018 21:48:39 // 112419
Köszönöm a kimerítő választ. Ilyen horderejű dolgok mint a főt. szíjtárcsa, vagy a generátor nem hat meg, mert hát egy autóra néha költeni kell, ha rendben akarjuk tudni akkor meg nem keveset. De persze meg van a határ, például az ominózus hengerfej történet. Gondolom új hengerfejjel meg a többi cserélendővel hamar félmilliós történet, na hazudnék, ha azt mondanám szemrebbenés nélkül locsolnám rá. A hengerfejben is volt ezek szerint változtatás a facelift-tel, vagy csak az újabb, azaz átlagosan kevesebbet futott kontextusban írtad, hogy azokkal kevesebb a baj? Most például egy 2009-est néztem az már mindenképp FL, ugye?
Liquid17-10-2018 21:42:19 // 112418
eddig bírta a mechanika :) 220ekm, kardánnal van most némi gondom
Zsotti17-10-2018 21:39:10 // 112417
Az jó -a torsen- szeretem a mechanikus dolgokat, meg hát nincs olyan kamu szaga mint a: "hopp már elkapar akkor csapjunk hátra is egy kis nyomatékot" rendszernek.
És nem hullanak pl. a féltengelyek, csuklók? Nincs alul méretezve a rendszer? (Mondjuk erőteljesen jólesőt autózva, de azért nem hülyegyerek stílusban.)
És nem hullanak pl. a féltengelyek, csuklók? Nincs alul méretezve a rendszer? (Mondjuk erőteljesen jólesőt autózva, de azért nem hülyegyerek stílusban.)
Liquid17-10-2018 21:34:10 // 112416
Ja és nem utolsósorban, a 2.4-nek van elegendő ereje, nyomatéka, hogy méltó legyen a kocsi külsejéhez. Ráadásul a hangja is messze jobb mint a 4 hengereseké.
Giuntini17-10-2018 21:32:13 // 112415
A Q4 állandó összkerekes.
A fő gond a hengerfej. A repedés általában 200 ezer fölött jelentkezhet. Nem törvényszerű, de a facelift előttieknél nagy százalékban előjön. A gond, hogy nincs hengerfej, a bontottak nagy része is repedt. A 2008 utániaknál viszont nem igazán hallottam sorozatos repedésről.
A generátor alulméretezett, az is eléggé elhíresült hiba 200 ezer felett. Cseréje nem egyszerű. A 2,4-nél ékszmíjtárcsa el szokta hagyni magát, annyi előnye van hogy konstrukcióból adódóan nem gyűri a vezérlés alá a szíjat. Az 1,9-nél jóval riitkább, de ott garantált hogy bemegy a vezérlés alá.
Ettől eltekintve fantasztikus motor, csak tudni kell, hogy ez egy kihegyezett dízel motor. Két fajta 2,4 van jelenleg. Amelyiken már előjött a hf hiba, vagy amelyiken még nem. A felújított hengerfejes autót messze kerülni, mert 100%, hogy újra megreped. Kettőröl tudok, amelyik vadiúj gyári hf-et kapott. Az egyik az enyém, de annyit költöttem rá, hogy soha nem adom el. A másik Zoli bácsié, ő is rengeteget költött rá, tökéletes állapotban van, de árulja. Magasabb az ára, mint a hasonlók, de arra nem kell a gatyádat rákölteni vétel után.....
A fő gond a hengerfej. A repedés általában 200 ezer fölött jelentkezhet. Nem törvényszerű, de a facelift előttieknél nagy százalékban előjön. A gond, hogy nincs hengerfej, a bontottak nagy része is repedt. A 2008 utániaknál viszont nem igazán hallottam sorozatos repedésről.
A generátor alulméretezett, az is eléggé elhíresült hiba 200 ezer felett. Cseréje nem egyszerű. A 2,4-nél ékszmíjtárcsa el szokta hagyni magát, annyi előnye van hogy konstrukcióból adódóan nem gyűri a vezérlés alá a szíjat. Az 1,9-nél jóval riitkább, de ott garantált hogy bemegy a vezérlés alá.
Ettől eltekintve fantasztikus motor, csak tudni kell, hogy ez egy kihegyezett dízel motor. Két fajta 2,4 van jelenleg. Amelyiken már előjött a hf hiba, vagy amelyiken még nem. A felújított hengerfejes autót messze kerülni, mert 100%, hogy újra megreped. Kettőröl tudok, amelyik vadiúj gyári hf-et kapott. Az egyik az enyém, de annyit költöttem rá, hogy soha nem adom el. A másik Zoli bácsié, ő is rengeteget költött rá, tökéletes állapotban van, de árulja. Magasabb az ára, mint a hasonlók, de arra nem kell a gatyádat rákölteni vétel után.....
Zsotti17-10-2018 21:31:25 // 112414
Neeem. Ő marad még biztos jó darabig. Igazán amik most vannak mind hobbiautó, vagy projektautó "státuszban" pihennek, aztán gondoltam egy merészet, hogy mi lenne, ha olyan Alfám is lenne amivel ne adj Isten még munkába is lehet járni. Amúgy 145 QV amitől megválni készülök, de nem ez indokolná esetleges újabb paripa vásárlását, csak az egyszer élünk faktor.
Liquid17-10-2018 21:27:32 // 112413
A Q4 állandó összkerékhajtás, Torsen C középső difivel, 72-28 maximális játékkal, alapból 48-52-es első-hátsó elosztással.
A DPF tud nyűgös lenni, mint ahogy az injektorok is, de nem feltétlenül.
Cserébe nagyon hülyebiztos, elképesztően ottvan az úton.
A DPF tud nyűgös lenni, mint ahogy az injektorok is, de nem feltétlenül.
Cserébe nagyon hülyebiztos, elképesztően ottvan az úton.
yani🍀17-10-2018 21:17:47 // 112412
Csak nem a GTA-át akarod cserélni?
Zsotti17-10-2018 21:03:38 // 112411
Sziasztok!
2.4 JTD-ről kérdeznék, tapasztalatokat. Persze a lényeg, hogy mennyire kényes? EGR, és DPF amitől kevésbé félek, egyrészt az bármelyik korszerűbb dízelnél problémás (legújabban már gázolajos sem kell hozzá), másrészt ezt nem látom megoldhatatlan hibának. Ellenben például kipufogó sor tőcsavar beszakadást?! több helyen hallottam. Ez tényleg ennyire tipikus őnála? Más hasonló típusnyűg?
Bónusz kérdésként a Q4 milyen felépítés: haldex kuplungos, vagy állandó összkerekes?
2.4 JTD-ről kérdeznék, tapasztalatokat. Persze a lényeg, hogy mennyire kényes? EGR, és DPF amitől kevésbé félek, egyrészt az bármelyik korszerűbb dízelnél problémás (legújabban már gázolajos sem kell hozzá), másrészt ezt nem látom megoldhatatlan hibának. Ellenben például kipufogó sor tőcsavar beszakadást?! több helyen hallottam. Ez tényleg ennyire tipikus őnála? Más hasonló típusnyűg?
Bónusz kérdésként a Q4 milyen felépítés: haldex kuplungos, vagy állandó összkerekes?
Zolibácsi17-10-2018 20:08:14 // 112410
Meg nem vitte el senki, 3500 megneztek a hirdetest és egy jött el személyesen megnezni. De unalmambol a hátsó féket is megcsináltatom, Mert sok allastol nem fog jól. Azt mondta a párom ne adjam olcsóbban. Szóval most hétvégi öröm autozasra van karhoztatva. 7,5 lett a fogyasztása is
RMat17-10-2018 19:06:05 // 112409
Nálam fojtószelep hiba volt, de volt hibakód is. A csere megoldotta a problémát.
ProdyG17-10-2018 16:22:13 // 112408
Rég jártam erre. Jól látom, hogy nem adtad el a kocsit mégse?
'''''17-10-2018 14:12:59 // 112406
Én is nagyon csak az alfában érzem otthon magam.
Nagyon más érzés abban közlekedni.Jól érzem magam egyszerűen benne.
Megyek más autókkal is de az tényleg csak helyváltoztatás nálam.
Gondolom a legtöbb alfás pont ezért ül alfában. :-)
Nagyon más érzés abban közlekedni.Jól érzem magam egyszerűen benne.
Megyek más autókkal is de az tényleg csak helyváltoztatás nálam.
Gondolom a legtöbb alfás pont ezért ül alfában. :-)
Giuntini17-10-2018 14:11:18 // 112405
Én is adom! Az agyonajnározott új Mergák belseje giccses, a tablet gagyi, a BMW-k anyaga a béka segge alatt van, az Audik szuper high tech belseje meg dögunalom!
Tocke17-10-2018 12:58:28 // 112404
"Szóval bármibe beülök, utána a 159 be behuppanva csak annyi jut eszembe, hogy "lóf..t, egy rendes beltér az ILYEN""
ugyan ez fogalmazódott meg bennem is hétfőn, miután időtöltés címszóval beleültem minden színű-szagú, olcsó-drága autóba egy kereskedésben.
ugyan ez fogalmazódott meg bennem is hétfőn, miután időtöltés címszóval beleültem minden színű-szagú, olcsó-drága autóba egy kereskedésben.
tdemeter17-10-2018 12:15:42 // 112403
Az enyém újabban minden leállás után ránt egyet. Rondán áll le.
Mi lehet? Kettős tömegű? Motortartó bak?
A kuplung érzésre szerintem totál rendben van.
Mi lehet? Kettős tömegű? Motortartó bak?
A kuplung érzésre szerintem totál rendben van.
Alfabundi17-10-2018 12:05:57 // 112402
https://youtu.be/SUGF6e2NNyk
Ugyanilyen hangok jönnek az enyémből is néha. Indítás után csinálja egy-kétszer aztán elhallgat. Mi lehet?
Ugyanilyen hangok jönnek az enyémből is néha. Indítás után csinálja egy-kétszer aztán elhallgat. Mi lehet?
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2018 11:52:36 // 112401
Itt helyben próbálkoztam többször, de esélytelen kipróbálni. Nyíregyházán lesz a közelben lehetőség, csak ki kell várni. Az autó csere most foglalkoztat is meg nem is. A 159 jó vásár volt, igazából kevés nyűggel stabilan üzemel, kényelmes, erős, szép és a beltere kategórián felüli. A regenerálásra kell figyelni, de igazából megszoktam, nem nagy nyűg, heti 10 perc kerülő belefér cserében a kényelemért.
Amiért mégis agyalok:
1. a csomagtér elég pakolhatatlan. Az utastérben még elférünk, de nagyobb babakocsit betenni ebbe szívás.
2. csak használt, szóval lehet nyugodtan egy éves fix javítási költséggel kalkulálni. Plusz a fogyasztása és a céges adói kicsit sokra jönnek ki ha napi használatban toljuk. A luxusnak tudom ára van, de lehetne ezt optimalizálni.
3. a Giulia műszakilag nagyon bejön. Nézegettem KIA-tól Mazdán át Renyóig mindent, és csomagtér ide vagy oda, valamiért az olasz beltér az ahol otthon vagyok. Még a Merciét el bírom viselni... mondjuk a w124-esét :-DDD
Szóval bámibe beülök, utána a 159 be behuppanva csak annyi jut eszembe, hogy "lóf..t, egy rendes beltér az ILYEN"
Ezzel még elleszek egy darabig, mert a Giulia csomagterével is szívnék az tuti :-) Viszont szeretném magát az autót. A Stelvio már családbarátabb, de a suv formával nem bírok megbarátkozni. A Pappasnál megnéztem kettőt, (próba ültem már párszor, hogy győzködjem magam) továbbra is nagyon nem...
Úgyhogy a szokásos van, várakozó pályára tettem a dolgot, annyira nem fontos. Amíg a kicsi nagyon kicsi úgy sem utazunk messzire, ha meg megtanul járni, franc se visz babakocsit :-D Ha mégis gáz lesz elférni, akkor majd kitalálunk valamit. Pár évre Tipo-zunk, vagy ilyesmi. Mondom ezt addig, míg bele nem ülök egy Giulia-ba és elkezdem nagyon akarni :-DD
Amiért mégis agyalok:
1. a csomagtér elég pakolhatatlan. Az utastérben még elférünk, de nagyobb babakocsit betenni ebbe szívás.
2. csak használt, szóval lehet nyugodtan egy éves fix javítási költséggel kalkulálni. Plusz a fogyasztása és a céges adói kicsit sokra jönnek ki ha napi használatban toljuk. A luxusnak tudom ára van, de lehetne ezt optimalizálni.
3. a Giulia műszakilag nagyon bejön. Nézegettem KIA-tól Mazdán át Renyóig mindent, és csomagtér ide vagy oda, valamiért az olasz beltér az ahol otthon vagyok. Még a Merciét el bírom viselni... mondjuk a w124-esét :-DDD
Szóval bámibe beülök, utána a 159 be behuppanva csak annyi jut eszembe, hogy "lóf..t, egy rendes beltér az ILYEN"
Ezzel még elleszek egy darabig, mert a Giulia csomagterével is szívnék az tuti :-) Viszont szeretném magát az autót. A Stelvio már családbarátabb, de a suv formával nem bírok megbarátkozni. A Pappasnál megnéztem kettőt, (próba ültem már párszor, hogy győzködjem magam) továbbra is nagyon nem...
Úgyhogy a szokásos van, várakozó pályára tettem a dolgot, annyira nem fontos. Amíg a kicsi nagyon kicsi úgy sem utazunk messzire, ha meg megtanul járni, franc se visz babakocsit :-D Ha mégis gáz lesz elférni, akkor majd kitalálunk valamit. Pár évre Tipo-zunk, vagy ilyesmi. Mondom ezt addig, míg bele nem ülök egy Giulia-ba és elkezdem nagyon akarni :-DD
'''''17-10-2018 10:51:26 // 112400
Egyszer tényleg ki kéne próbálj egy Giu-t.Ha jól hallottam 0.15alatt rakja a sebességet.
Az enyémben meg még erő is van,hogy folyamatosan lehessen pakolni neki.
Olyan néha ha meghajtom mint egy gyorsasági motor.Csak pakolom felfelé egymás után.épphogy hozzáérsz a váltófülhöz és már rég sebességet vált.Nagyon eltalálták. :-)
Az enyémben meg még erő is van,hogy folyamatosan lehessen pakolni neki.
Olyan néha ha meghajtom mint egy gyorsasági motor.Csak pakolom felfelé egymás után.épphogy hozzáérsz a váltófülhöz és már rég sebességet vált.Nagyon eltalálták. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
475
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?