Forum >> 156
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:05:48 // 148253
Nincs üzemanyag szűrő, ne keresd.
miss alfa11-04-2015 22:04:11 // 148252
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 1.6 TS '98 156-om van. Gondoltam cserélek benne üzemanyagszűrőt, szaküzletben megvásároltam a szűrőt, elvileg ehhez az autóhoz hozza. Majd később amikor a cserére került a sor, nem találtam a helyét. A tankból kiindulva végigvezettem az üzemanyagcsövet, de nem találtam sehol. Utánanéztem hol is kéne lennie (lásd. kép) de ott sem találtam.
Én vagyok a béna gondolom, meg olyan kellemetlen ilyen alap dolog miatt írni, de hátha tud valaki segíteni...
Nézzem meg jobban még egyszer?! :D
Segítséget szeretnék kérni. 1.6 TS '98 156-om van. Gondoltam cserélek benne üzemanyagszűrőt, szaküzletben megvásároltam a szűrőt, elvileg ehhez az autóhoz hozza. Majd később amikor a cserére került a sor, nem találtam a helyét. A tankból kiindulva végigvezettem az üzemanyagcsövet, de nem találtam sehol. Utánanéztem hol is kéne lennie (lásd. kép) de ott sem találtam.
Én vagyok a béna gondolom, meg olyan kellemetlen ilyen alap dolog miatt írni, de hátha tud valaki segíteni...
Nézzem meg jobban még egyszer?! :D
Zoli8510-04-2015 21:40:39 // 148251
Nekem valeo van benne kb. 20 e kmt mentrm vele. Sokbaraszolas dugo utan sem ramgat. Nekem valeo van benne. Ja a szerkezet is cserelve volt.
Alfás Peti10-04-2015 21:29:06 // 148250
Szevasztok! Régóta benne vagyok a ts-ben mint szerelő. Jack a barátodnak le kellene venni a lendkerekét és nagy gondossággal fel kéne szabályozni esztergán úgy,hogy nemcsak a tárcsa felfekvő felületét, hanem a szerkezet felfekvő részét is.
Mind a kettőt ugyanannyival (kb 0.2 mm). Erre azért van szükség,hogy az új tárcsa egy tiszta homogén felületen kezdjen el dolgozni és ezáltal a hőelvezetése egyenletes lesz,
nem görbül meg a síkja. Nekem egy öreg valeo van benne kb 60e. mentem vele már ,én raktam bele ezzel a módszerrel. Tökéletesen üzemel. A rázás mindíg a felület hibájából fakad. Ja és nehogy csak tárcsát cseréljetek!
Mind a kettőt ugyanannyival (kb 0.2 mm). Erre azért van szükség,hogy az új tárcsa egy tiszta homogén felületen kezdjen el dolgozni és ezáltal a hőelvezetése egyenletes lesz,
nem görbül meg a síkja. Nekem egy öreg valeo van benne kb 60e. mentem vele már ,én raktam bele ezzel a módszerrel. Tökéletesen üzemel. A rázás mindíg a felület hibájából fakad. Ja és nehogy csak tárcsát cseréljetek!
JulesTS10-04-2015 15:49:03 // 148249
Nem tudom, de én most Sachs szerkezetet+tárcsát és LUK kinyomót/munkahengert tettem bele, lassan megint működőképes lesz a jármű, tartósságról majd 10 év múlva nyilatkozok (remélem előbb nem kell hozzányúlni). Nem gondoltam, hogy egy elsőkerekesnél ennyire nagy szívás a kuplung csere (blogomban a részletek)...
ooVAPoo10-04-2015 10:11:12 // 148248
Sziasztok!
Nem rég lett egy 156-os Alfám egyben életem első Alfája.
Pár ismert bajjal vásároltam az elsĹ‘ futĂłműrĹ‘l tudtam hogy kicsit lelakott állapotban van az autĂł többi rĂ©sze szĂ©p Ă©s megkĂmĂ©lt. Ez igaz is eddig Ăşgy tűnik szerencsĂ©re. A kipufogĂł azĂłta amiĂłta megvan kilukadt ez az egy hiba jött elĹ‘ eddig szerencsĂ©re. Nem tudjátok hol csinálják vagy nĂ©znĂ©k meg a kocsit olyanok akiknek a kisujjába van a 156-os? Budapest környĂ©ki vagyok (Leányfalu). Nem tudom hangja ereje bármilye amit Ă©n jĂłnak Ă©rzek tĂ©nyleg az-e Ă©s Ă©rdekelne mennyi hiba van belebĂşjtatva esetleg. A furcsa dolog rajta, hogy a hĹ‘fok mĂ©rĹ‘ (állĂtĂłlag termosztát most volt cserĂ©s) kicsit fel-le ingadozik nĂ©ha megáll 90 fokon aztán picit fel vagy le megy olyan mintha a szenzor lenne rossz mert elĂ©g gyorsan megy nem hiszem hogy a motor vĂzhĹ‘foka tudna Ăgy fel le ingadozni. Illetve csak annyit mĂ©g, hogy a futĂłmű nyekereg nyikorog bukkanĂłnál, fĹ‘leg jobb kanyarnál ad ki Ă©rdekes megnyikkanásokat. És a mai naptĂłl már folyamatosan nyikorog menet közben ami aggasztĂł. Szilent stabilizátor rĂşd ra gyanakszom de ti ezt biztos jobban tudjátok. RemĂ©lem nem kerĂ©kagy csapágy :/
Minden segĂtsĂ©get elĹ‘re is köszönök.
Nem rég lett egy 156-os Alfám egyben életem első Alfája.
Pár ismert bajjal vásároltam az elsĹ‘ futĂłműrĹ‘l tudtam hogy kicsit lelakott állapotban van az autĂł többi rĂ©sze szĂ©p Ă©s megkĂmĂ©lt. Ez igaz is eddig Ăşgy tűnik szerencsĂ©re. A kipufogĂł azĂłta amiĂłta megvan kilukadt ez az egy hiba jött elĹ‘ eddig szerencsĂ©re. Nem tudjátok hol csinálják vagy nĂ©znĂ©k meg a kocsit olyanok akiknek a kisujjába van a 156-os? Budapest környĂ©ki vagyok (Leányfalu). Nem tudom hangja ereje bármilye amit Ă©n jĂłnak Ă©rzek tĂ©nyleg az-e Ă©s Ă©rdekelne mennyi hiba van belebĂşjtatva esetleg. A furcsa dolog rajta, hogy a hĹ‘fok mĂ©rĹ‘ (állĂtĂłlag termosztát most volt cserĂ©s) kicsit fel-le ingadozik nĂ©ha megáll 90 fokon aztán picit fel vagy le megy olyan mintha a szenzor lenne rossz mert elĂ©g gyorsan megy nem hiszem hogy a motor vĂzhĹ‘foka tudna Ăgy fel le ingadozni. Illetve csak annyit mĂ©g, hogy a futĂłmű nyekereg nyikorog bukkanĂłnál, fĹ‘leg jobb kanyarnál ad ki Ă©rdekes megnyikkanásokat. És a mai naptĂłl már folyamatosan nyikorog menet közben ami aggasztĂł. Szilent stabilizátor rĂşd ra gyanakszom de ti ezt biztos jobban tudjátok. RemĂ©lem nem kerĂ©kagy csapágy :/
Minden segĂtsĂ©get elĹ‘re is köszönök.
Trombozis10-04-2015 07:01:08 // 148247
Mondjuk szerintem az a váltó csere után lett olyan. Béna szerelő...
Trombozis10-04-2015 06:38:25 // 148246
Úgy emlékszem nekem az lett és semmi bajom vele. Ja de, cicereg a kinyomó.
Jack10-04-2015 00:45:09 // 148245
Egy baratom cserelne az 1.8ts-ben kuplungot, de mindenki ijesztgeti, h barmit tesz bele, 20-30k km es razni fog(az elozo is ennyit birt). Milyen tipussal vannak tapasztalataitok? En valeot raktam bele, es bar egesz jo, de nem toleletes az sem(sok araszolas utan az is elkezd rangatozni). A sachs dobozaban meg vmi mas van, nem sachs gyartmany. Luk esetleg valakinek van szerelve?
Zozo8509-04-2015 21:06:28 // 148244
Sziasztok
156 sedan és sw szőnyegmérete megegyezik?
Kérdés az lenne hogy sw-be való szönyeg jó sedanba?
156 sedan és sw szőnyegmérete megegyezik?
Kérdés az lenne hogy sw-be való szönyeg jó sedanba?
JulesTS08-04-2015 19:05:12 // 148243
16,5-ös mélyközepek vannak elöl/hátul (hátulra pont befér a Phonocar 2/644 amire 63mm-es beépítési mélységet írnak). Elöl a gyári magas helyére kis faragással bemegy a Hertz DSK 130.3 magasa ami leírás szerint 24mm átmérőjű:
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/232949
(ha kicsit többet faragsz a keretből, akkor mélyebbre lehet tolni és akkor ráfér a gyári rács is)
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/232949
(ha kicsit többet faragsz a keretből, akkor mélyebbre lehet tolni és akkor ráfér a gyári rács is)
Trombozis07-04-2015 20:36:09 // 148242
nothin07-04-2015 17:55:04 // 148241
Sziasztok! Azon gondolkozom hogy lecserélem a gyári hangszórókat, meg tudnátok mondani hogy milyen méretűek a hangszórók elöl hátul és a magas sugárzók? Köszönöm.
gabee06-04-2015 18:12:03 // 148240
köszi. végül reggel megvettem......
Rolee4606-04-2015 16:45:00 // 148239
2200korul ha jol emlekszem de nem 100%.
Abarai05-04-2015 22:02:21 // 148238
A lengőkarok ugyanazok, a stabrúd, a rugók nem. A gátlókban nem vagyok biztos, de szerintem azok sem.
gabee05-04-2015 21:57:19 // 148237
köszi szépen a válaszokat. holnap megnezem a kocsit,remelem meg fog lepni, h mennyivel erősebb az enyemnel... mennyit forog 130 nal, nem emlekeztek?
Danijb05-04-2015 20:47:03 // 148235
Szia
Nekem az van
Nekem az van
Rolee4605-04-2015 20:37:42 // 148234
gabee05-04-2015 20:28:02 // 148233
tudnátok abban segíteni, h melyik tagunknak van 1.9 jtd kocsija 140le, 6sebesseges változatban?
Dévid05-04-2015 20:23:25 // 148232
Nekem az idei tél volt a csúcs, mert (hivatalosan) elő sem vettem, így semmit sem evett. Március közepén raktam fel a téli kerekeket, mert majd a műszaki vizsgához kelleni fognak. :D
Szabeee05-04-2015 19:55:46 // 148231
az a motor is egész jól mozgatja a bódét :))))
Liquid05-04-2015 19:53:45 // 148230
A "városi" fogyasztás mindig az egy bemelegedéssel megtett úttól függ leginkább. A Panda is tud 14-et fogyasztani télen :)
Dévid05-04-2015 19:24:14 // 148229
Nem hiszem hogy 15 litert enne városban, hisz a 2.5 V6 sem eszik többet 12-13 liternél szerintem. Én 10 liter körül eljárok a 2.5-el úgy hogy keveset városozok, inkább hosszabb utak 90-100 körül. Ha az országot kellett átszelni főutakon, akkor 8,5 volt a legjobb fogyasztása.
Liquid05-04-2015 14:33:51 // 148228
az egészen más világ. A 156-ot igencsak dinamikusan mozgatja a 175 lovas 2.4 20V.
Fogyasztásban is jó, de ugye más a karakterisztika. Sok pályán mászkáláshoz kiváló párosítás.
Fogyasztásban is jó, de ugye más a karakterisztika. Sok pályán mászkáláshoz kiváló párosítás.
Alastor05-04-2015 14:28:23 // 148227
Hát köszönöm a tippeket a gta jól hangzik meg is néztem egyet de 0 eléggé letelt meg tulaj megenlitette hogy az audikat tolja le sorba ez kicsit elrettentett meg hogy nincs szervizkonyv asszonyt meg hogy 15 liter városban tulaj szerint 😃 meg megneznek egy 2.4 dízelt azzal valakinek van tapasztalata?
Dévid05-04-2015 13:25:10 // 148226
A vezérműszíj pl. tudtommal ugyanaz mindegyik V6-on.
Roll198305-04-2015 09:30:24 // 148225
Rendben, meggyőztetek, veszek gyárit. Ha jól emlékszem TRW az, ugye?
padand05-04-2015 07:53:39 // 148224
Sziasztok!
Amúgy a GTA alkatrészei mennyire csereszabatosak a sima 156-al? Gondolok itt arra, hogyha az ember összekaparja a pénzt egy GTA-ra, akkor annak a fenntartása is többszöröse lesz? Vagy a lengőkarok, ilyesmi, az ugyanaz? Kormánymű, fékek tudom, hogy más. Mert eddig abból indultam ki, hogy a sok bontott autó miatt könnyű beszerezni 156-hoz cuccokat...
Amúgy a GTA alkatrészei mennyire csereszabatosak a sima 156-al? Gondolok itt arra, hogyha az ember összekaparja a pénzt egy GTA-ra, akkor annak a fenntartása is többszöröse lesz? Vagy a lengőkarok, ilyesmi, az ugyanaz? Kormánymű, fékek tudom, hogy más. Mert eddig abból indultam ki, hogy a sok bontott autó miatt könnyű beszerezni 156-hoz cuccokat...
Slampixxx04-04-2015 21:19:02 // 148223
Egyszerűen nem találok az írországi 2.0 TS-hez olajteknőt, egyezik az más modellekkel is??
Piritu - 1.000.00004-04-2015 18:33:12 // 148222
Nem ugrik be, hogy ki (talán Warbi?) kísérletezett gyári vs. utángyártott lengőkarral. Ott is a gyári győzött messze tovább bírta.
Poló04-04-2015 18:07:05 // 148221
A napokban váltottam néhány üzenetet Ofival. Selénia rallys kedvezménnyel (ha jól tudom, Alfacityn is ugyanennyi kedvezményt adnak) 30K körül jön ki darabja a gyári alsó lengőkarnak.
Liquid04-04-2015 17:42:58 // 148219
azért terjedt el az hogy a 156 futóműve nem strapabíró, mert a kedves tulajoknak fázott a lába a gyári lengőkarok megvételétől, helyette vettek valami olcsót ami aztán nem bírta.
Én 145e-rel vettem 200-zal adtam el, közben egy felsőt cseréltem, és minden tökéletes volt eladáskor. Az előző tulaj cserélt futóművet, de hogy konkrétan mit azt nem tudom.
Én 145e-rel vettem 200-zal adtam el, közben egy felsőt cseréltem, és minden tökéletes volt eladáskor. Az előző tulaj cserélt futóművet, de hogy konkrétan mit azt nem tudom.
Hardy04-04-2015 16:58:53 // 148218
240000- nél nem lett kiszedve, az autó lett eladva. Azért írtam annyit mert addig biztos nem lett cserélve. A felső lett cserélve. Magyarországi az autó és le lett kérve, a szervizbe illetve márkakereskedésbe, mivel mindig egy helyen szervizelte a tulaj és volt ismeretség.
A mostaniba is 173000 Km van és ha csak 50000 km-ig nem cserélték akkor ebbe is az eredetiek vannak, mert onnan ismerem a szerviz dokumentációját. Viszont az alsót nem rég cserélni kellett.
Szerintem nem az utakat nem bírja, na jó azt is, hanem az időt. Ennyi idős autókba ha még kevés is a km akkor is a gumi szilentek már nem olyanok mint az újak, és felkeményednek szétmállnak, és mindenkinek cserélni kell, illetve megveszik az olcsó ócska minőséget és csodálkoznak, hogy cserélni kell pár 10000 km után. Aztán azt mondják szar a futóműve.
Mondjál egy valakit aki gyári futóművel rakta össze miután szétment, vagy újonnan vásárolta, és rendesen használta, évi 40-50000 km-t és nem ment el neki 150.000 km körül.
Egy embert tudok aki használta az autót és ő is 177000 km-nél cserélte. Piritu 156 lengőkarcsere.
A mostaniba is 173000 Km van és ha csak 50000 km-ig nem cserélték akkor ebbe is az eredetiek vannak, mert onnan ismerem a szerviz dokumentációját. Viszont az alsót nem rég cserélni kellett.
Szerintem nem az utakat nem bírja, na jó azt is, hanem az időt. Ennyi idős autókba ha még kevés is a km akkor is a gumi szilentek már nem olyanok mint az újak, és felkeményednek szétmállnak, és mindenkinek cserélni kell, illetve megveszik az olcsó ócska minőséget és csodálkoznak, hogy cserélni kell pár 10000 km után. Aztán azt mondják szar a futóműve.
Mondjál egy valakit aki gyári futóművel rakta össze miután szétment, vagy újonnan vásárolta, és rendesen használta, évi 40-50000 km-t és nem ment el neki 150.000 km körül.
Egy embert tudok aki használta az autót és ő is 177000 km-nél cserélte. Piritu 156 lengőkarcsere.
bb_14504-04-2015 16:20:01 // 148217
2.4 JTD 10V generátort sikerült valakinek kiimádkozni a helyéről? Amikor vettem a kocsit cserélnem kellett, de akkor könnyű volt mert nem volt fent a segédalváz. Most viszont nem tudtam kivenni...
Poló04-04-2015 16:06:45 // 148216
Nekem 99.000-nél lett kidobva a gyári felső. Szintén gyáriakat kapott, most van benne 148.000 km és még jók. Az alsók még eredetiek. Hamarosan cserélve lesznek.
Roll198304-04-2015 13:30:01 // 148215
Kicsit hihetetlen amit írsz. A kocsit használtan vetted, az lehet, hogy épp gyári vagy gyárinak tűnőt szedtetek ki alóla170 és 240 ezernél, de hogy az nem a gyárban lett belerakva abban egész biztos vagyok. Ha ez így lenne, amit írsz, akkor nem az jutna mindenkinek elsőre az eszébe a 156-ról, hogy a futóműve nem bírja a "remek" utakat. A másik dolog, amiben nem hiszek az az, hogy amit anno az AR gyár rendelt a beszállítótól és amit most az a beszállító ad annak minősége azonos. Mivel én anno kompletten kicseréltettem az egész futóművet nem darabonként rohangáltam szervizbe, így elég húzós lett volna a különbség.
Hardy04-04-2015 10:23:43 // 148214
Nem azt írtam hogy nem érte meg hanem hogy nem volt hosszú életű :-)
Melyik az a nézőpont amelyből nézve hosszú élettartalmú volt?
Most írom azt hogy nem érte meg.
Ha számolsz én 240000 km mentem a gyári alsóval és 170000- et a gyári felsővel. Ennyi alatt Te 4 vagy 5 alkalommal cserélsz felsőket, ami ha csak 7000 ft a darabja akkor 28-35000 Ft/db-ra jön ki plusz a munkadíj. Nekem meg 21000 Ft/ db.
Akkor melyik a drága és melyik az olcsó :-))
Melyik az a nézőpont amelyből nézve hosszú élettartalmú volt?
Most írom azt hogy nem érte meg.
Ha számolsz én 240000 km mentem a gyári alsóval és 170000- et a gyári felsővel. Ennyi alatt Te 4 vagy 5 alkalommal cserélsz felsőket, ami ha csak 7000 ft a darabja akkor 28-35000 Ft/db-ra jön ki plusz a munkadíj. Nekem meg 21000 Ft/ db.
Akkor melyik a drága és melyik az olcsó :-))
krisz.v03-04-2015 21:43:58 // 148213
A 2.5 V6 130-nál 3750-et forog 6.-ban. Innen ha rendeset akarsz gyorsítani vagy visszarakod 4. vagy 5.-be vagy kivárod a 150-et 6.-ba (4000-től jön az igazi erő bele.) A GTA-nak hosszabb a váltója az ideálisabb pályára. De ha sokat pályázol akkor dízel az ésszerű. De ha a GTA belefér a keretbe akkor NE GONDOLKOZZ! A 2.5 és a 3.2 V6-ra is igaz, hogy nagyon kiforrott konstrukciók, aránylag problémamentesek. A vezérléscserére kell odafigyelni, bár az kicsit költséges. Jellemző típushibája nem nagyon van.
Liquid03-04-2015 21:09:59 // 148212
attól hogy gyorsan megy még mindig traktor :D
Kócosw03-04-2015 16:18:56 // 148211
Német autópályára 2.4 jtdm 20 V...
Roll198303-04-2015 16:17:31 // 148210
Nézőpont kérdése, mert épp most néztem, hogy a komplett első futómű anyagköltsége a 80e ft-ot sem érte el.
Hardy03-04-2015 16:16:04 // 148209
Hat akkor nem volt valami hosszú életű.
Roll198303-04-2015 16:05:34 // 148208
Emlékszem mikor berakattam a Fastoriginal márkájú lengőkarokat, többen írtátok, hogy kíváncsiak vagytok rá, hogy meddig fogják bírni. Azóta 2,5 év telt el és 30e km került az autóba és most a szerelők megjegyezték, hogy a két felső lengőkar hamarosan cserés lesz. Az alsók szintén ilyen márkájúak és köszönik jól vannak, többi elem is rendben van, bár azok Ruville-ok.
bb_14503-04-2015 14:58:31 // 148207
Háááááát..... Csodálkoznál itt egy-két diesel tempóján 200-ig.... :)
GTPeti03-04-2015 12:04:53 // 148206
"Hát ereje legyen mivel sokat megyek német pályán. De viszont ne essen szét mert hallottam hogy 1-2 megbízhatatlan,dízel nem a világom meg arra itt sok az adó meg..."
Márpedig neked dieselre van szükséged. Tapasztalatból beszélek.
(Én is sokat megyek pályán, németen is. Van JTD-m és JTS-em is.)
Ha sokat mész pályán, akkor a 250-300 euró különbség az adóban simán kitermelődik egy év alatt. És mellette van egy olyan autód, ami autópályára termett...
Márpedig neked dieselre van szükséged. Tapasztalatból beszélek.
(Én is sokat megyek pályán, németen is. Van JTD-m és JTS-em is.)
Ha sokat mész pályán, akkor a 250-300 euró különbség az adóban simán kitermelődik egy év alatt. És mellette van egy olyan autód, ami autópályára termett...
Abarai03-04-2015 09:18:56 // 148205
A GTA mellett szól a hosszabb váltó, pályán kevesebbet forog, mint a 2.5. Ugyanez szól a TS ellen, mert abból meg hiányzik a hatodik.
Liquid03-04-2015 08:37:21 // 148204
egyik sem volt nekem sajna. Szerintem nincs különbség.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
657
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?