Forum >> 156

téglaci15-10-2011 22:03:34 // 123653
Szia!
A gyertya hézagoknak 0,55-0,7mm közötti értéket szoktak megadni.Én az arany középutat a 0,6mm-t szoktam megcélozni.(ez az érték csak növekszik , mert égnek az elektródák és fogynak)
Két hézagmérőt beteszek az elektródák közé ( a két pólusunál) és finoman megszoritom.
Van egy gyertyavizsgáló kütyüm is , amivel a hengerben uralkodó nyomást is elő tudom állitani és közben egy ''zümmerrel'' szikráztatom.Kis kukucskálón keresztűl látni a szikra képet.
A szikra mindig a kisebb hézagot találja meg , mert ott kisebb az ellenállás.
Ezért téves az , hogy több szikra van a több pólus között.De az élettartam viszont több értelemszerüen.
üdv.
téglaci
mizooo15-10-2011 21:45:23 // 123652
Elő is kerestem:
- Felemeled a masinát és rögvest leszeded a kipufogót. (A közösítőcsővel, katalizátoral, közép dobbal.)
- A kipufogó hővédő lemezének eltávolítása.
- Az első kerekek le. A stabrúd alsó összekötő szemeit szétkötöd.
- A kormánymű rögzítő csavarjainak eltávolítása. (22-es)
- Most jöhet a futómű rögzítőcsavarjai. (hátul 4-4 db, elöl 1-1 db)
- Az egész futómű kb. 10 cm-re le kell engedni, és most lehet kiszedni a stabrudat kompletten. (Így sem egyszerű kiforgatni, de ha leveszed még az alsó lengőkar gömbfejét a kerékagy konzolról, meg a lengéscsillapító nagy csavarját akkor már kint van az egész futómű kompletten! Így már úgy birkózol vele ahogy akarsz! :-))
Qubi15-10-2011 21:21:02 // 123651
Mennyi a gyári hézag a gyertyáknak? Holnap nekiállok átnézni őket...

Ill. ha meghaltak, akkor melyiket vegyem, gyári, vagy NGK laser platinum szettet?
piktortom15-10-2011 20:33:35 // 123650
Én kétszer végigcsináltam, saját hülyeség miatt. Először amikor összeraktuk az autó elejét, akkor "elfelejtettük" beletenni, ígyaztán megint lebontottuk, és beszereltük. Másodszor pedig azért kellett kibombázni, mert az első beépítés "sajnos " fordítva volt, aminek az lett az eredménye, hogy a kormánymű porvédőjét kiszakította :S Megint szétszed, és megfordít. Azóta nem nyúltam hozzá... :)
Bgabor15-10-2011 20:30:41 // 123649
Azt a leírást megoszthatnád velem is ,mert én is ki szeretném próbálni ezt az élményt. !
mizooo15-10-2011 20:11:57 // 123648
Igen, kaptam leírást hozzá, rommá kell szednem az alját ésle kell engednem valamennyire a keretet, 1 napot szánok rá annyi idő elég lesz még ebédszünettel is :)
Piritu - 1.000.00015-10-2011 19:39:39 // 123647
Ha az első stabszilentet kell cserélned, kösd fel jól a nadrágod! Nem egyszerű kibányászni a rudat a helyéről. Segédkeret is lehet, hogy kiszerelős lesz :(
mizooo15-10-2011 17:32:25 // 123646
Jelentem kész van az első fék csere, és a Jobb felső lengőkar is. Nem ördöngős meló. Már csak a stabszilent csere van hátra, csak merjek belefogni. :)
jim15615-10-2011 11:38:00 // 123645
Sziasztok lenne egy olyan problémám amikor hirtelen gázt adok vagy magas fordulaton megyek megáll a kocsi! de utána indittozok és simán elindul! Nem a magasnyomásu szelep romlott el?
Tudna valaki segiteni? köszi
téglaci14-10-2011 21:38:19 // 123644
ma kidobtam a termosztátot.Kiszerelés után megbizonyosodtam róla , hogy nyitva van mindig.
Ezért nem érte el az üzemi hőfokot sem . Az alapjáratom is megjavult , ahogy 85 fok körűli lett a vizem.
Fűtés is OK.
téglaci14-10-2011 20:51:26 // 123643
Egy új gyertyát elfogathatunk jónak szerintem , ha nem dobta le senki pl.
Nagyot nem hibázunk egy új gyertyával az biztos.
Az általam leirt pucolás a repiparban elfogadott technológia , ami itt költségkimélő eljárásnak tűnik és átmeneti megoldásnak jó , az biztos.
8 új gyertya biztos pár tizezer Ft.
mreni14-10-2011 20:18:11 // 123642
új gyertyáknak sem mindig annyi a hézaga,mint amennyinek lennie kéne
XYZ14-10-2011 20:17:16 // 123641
Köszönöm az útbaigazítást, nagyon hasznos volt.
Megpróbálom én kicserélni a dolgokat, hátha sikerül. :)
téglaci14-10-2011 20:12:54 // 123640
szia!
123627-ben leirtak nem szimpatikusak?
Én kiszedtem a gyertyákat , gyertyapucoló homokfúvóval megpucoltam , beállitottam a gyertyahézagot , mert majdnem 1 mm volt és tökéletes lett.
Elötte pont az volt a tünet , mint neked.

Dugattyús repülőgépeket javitok , igaz hogy mágnes gyújtással , de az majdnem mindegy.Ott szintén sokszor volt hasonló , persze ott gyertya cserével rögtön megjavult.(boxer , soros és csillag motorok)

Ha persze biztosan jó a gyertyád , ami azért csak akkor jelenthető ki , ha látod az elektróda felöli végét , akkor más a gond.
Mert ha valamiért elkormolódik pl.van még mellé valami kicsi más hiba is , akkor hamar előáll a probléma a hidegebb időkben.
üdv.
téglaci
Kazes☻14-10-2011 20:10:56 // 123639
De jó! Miket tud meg az ember így itt-ott olvasgatva az Amorén. Az én kis '83-as Juliskámban is ilyen a hátsófék. :)
Piritu - 1.000.00014-10-2011 19:56:27 // 123638
Az alkatrészeket NEM kell kicserélni, csak én szedtem atomjaira, mert fel is újítottam a bontott szerkezetet! Csak
- elöl vissza kell nyomni a dugattyút, hogy beférjen az új betét (légtelenítőn engedd le, mert az ABS nem komálja, ha visszanyomod bele az olajat)
- hátul vissza kell tekerni a dugattyút, hogy beférjen az új betét.
Bgabor14-10-2011 19:54:25 // 123637
Ha kopott a betét automatikusan kitekeredik,ha új betétet raksz bele neked csak vissza kell hajtanod,mert nem fér be a vastagabb új betét.
mreni14-10-2011 19:54:21 // 123636
tárcsát leveszed,betétet ki,aztán visszatekered a munkahengert új betét be tárcsa fel és rakhatod a kereket a helyére
XYZ14-10-2011 19:52:39 // 123635
Akkor ha kitekertem a hátsót, miután kicseréltem az alkatrészeket vissza is kell hajtani?
Lehet hülye kérdés. :)
Bgabor14-10-2011 19:45:53 // 123634
Az elsőnél vissza lehet préselni a dugattyút ,ha kinyitod a légtelenítő csavart. A hátsó azért menetes mert benne van a kézifék is ,ez egy automata után állítás.
XYZ14-10-2011 19:45:28 // 123633
Első hátsó tárcsát szeretnék majd cserélni, fékbetétekkel együtt.
Idáig csak Ladánál csináltam, annál egyszerűen vissza kellet nyomni a dugattyút.
Fura, hogy ezt tekerni kell. :)
Bgabor14-10-2011 19:41:22 // 123632
Hát képet azt nem csináltam ,de ha ügyes vagy célszerszám nélkül egy fogóval is vissza lehet hajtani a munkahengert óramutató járásával megegyező irányba .Vigyázni kell nehogy kicsípd a porvédő gumiját ( kis csavarhúzóval alá szoktam nyúlni a porvédőnek és befújom wd-40 el+megmozgatom a gumit hogy ne legyen letapadva)
Piritu - 1.000.00014-10-2011 19:40:50 // 123631
Melyiket akarod cserélni? Az elsőhöz semmi sem kell. A hátsónál kell visszatekerni a dugattyút, de én azt egy kombinált fogóval megoldottam, szemből pont passzolt a dugattyú végébe. Igaz ez a Spideré, de a 156-é sem lehet más.
Iff vannak képek a Fékcseréről a Spidernél.
XYZ14-10-2011 19:30:12 // 123630
Tudnál mutatni valami képet, hogy hogy is nézhet ki az a szerszám?
Vagy elmagyarázni?
Bgabor14-10-2011 19:24:56 // 123629
A dugattyú visszahajtásához kell egy célszerszám,de azon kívül semmi extra.A hátsókat pár óra alatt kicseréltem nagyon ráérősen.
XYZ14-10-2011 19:17:53 // 123628
Erősen gondolkodok, hogy magam csináljam, vagy vigyem szerelőhöz.
Ha nem túl szopatós, és egy nap alatt lehet vele végezni, akkor lehet belevágok.
NeoEx4814-10-2011 19:02:22 // 123627
Valakinek van ötlete az idézett postban leírt problémára?

Qubi: Ha nálad is ez van, akkor nézesd át mert valami nem okés. Azt értem, hogy elfogadtad hogy ilyen, de nem ilyennek kéne lennie :) Nekem kb 2 hete jelentkezett ez a dolog, és nagy a különbség a normál induláshoz képest.
Bgabor14-10-2011 18:26:50 // 123626
Nem nehéz ,most lettem kész vele :) Betét+tárcsa+kézifékbovden.
téglaci14-10-2011 18:09:55 // 123625
Szia!
Gyertyáid milyen állapotban vannak?
Saját tapasztalatom , hogy a nagy gyertya hézag + reggeli dús keverék , ami egyébként is nehezebben robban , mert nem tökéletes a benzin-levegő keverék= egy-két henger nem robban.Aztán szépen sorban beindul a ''sok'' henger.
XYZ14-10-2011 15:29:09 // 123624
Sziasztok!

156-on nehéz féktárcsát cserélni?
Szokta valaki otthon vagy inkább szervizben?
pmolnar14-10-2011 09:10:04 // 123623
szervusztok!

hátsó világítás problem.

sűrgős problémám ilyen sötét időben főleg, hogy nincs hátsó világításom.....
de csak néha elmegy. aztán meg izzík halványan a hátsó izzó ha nincs a kulcs sem a gyújtásba.
műszerfalon is visszajelez valami hibát a sárga izzó...
kampus dolgot mondott valaki.. mi ez?
van aki tud nekem szerelőt vagy segítséget adni ebben?

köszi
Peti
Zotyy15613-10-2011 23:31:55 // 123622
Köszi srácok ! :)
szasza(SW)13-10-2011 23:09:21 // 123621
Gondolom a háromszögről jön le a festék.Ajtón belül leszeded a kis műanyag burkolatot szembe a tükörrel.Alatta találsz csavart ,azokat leszeded és kifelé le is jön.Alul van három csavar a tükrön azt kitekered és lejön a felső rész.Belül egy csatit kell széthúzni.Ha látod már megoldod nem bonyolult.
Qubi13-10-2011 23:06:11 // 123620
Szia!

Én pont a nyáron csináltam meg...Roppant egyszerű leszedni...3 darab csavar tartja belülről. Úgy férsz hozzá, hogy leszeded a belső műanyagot, óvatósan, nehogy a fülek eltörjenek. A kocsin kívűl pedig alulról elérsz, szintén 3 darab csavart...Ezekkel ketté tudod választani a tartót és a visszapillantót. Belűl húzd le a kábelt és meg is vagy...Ha a tükröt is kiakarod szedni, azzal már vigyázni kell, mert könnyen elpattan, de azt meg úgy, hogy felfelé állítod a gombokkal, és kipattintod a két felső részét, aztán ugyanez alulról, belül két csoki(kábel fogalat) amit lekell húzni. Azok a tükör fütéséért felelősek...Voilá...
Amúgy fóliáztasd, jobban jársz:D
Zotyy15613-10-2011 23:02:11 // 123619
Nem! csak a tartó aluminumokról kezd lepattogni a festék,és elég "rücskös" a felülete,gondoltam leszedem megcsiszolom alapozó,és mattfeket festék,de ehhez szét kéne szednem,és mivel elektromos,nemtudom mennyire bonyi a művelet :)
szasza(SW)13-10-2011 22:58:04 // 123618
Mennyire akarod szétszedni?Belül is fújni akarod?
Zotyy15613-10-2011 22:56:09 // 123617
Senki nemszedettszét visszapillantókat? :)
Inter156 (il mascalzone)13-10-2011 22:18:00 // 123616
:-D
Nálunk meg pont fordítva volt.
A kocsival nem foglalkoztak ,én vertem ki a "balhét" hogy mi lesz ezzel a gyönyörű autóval....semmi közös fotó? :-))))
Liquid13-10-2011 22:13:55 // 123615
asszem sejtem :)) én vittem a cuccokat (pléd, pezsgőspoharak+üveg, egyebek) és másik kézzel fotózgattam :) végülis nem unatkoztam
Kócosw13-10-2011 22:08:46 // 123614
akkor tudod miröl beszelek :))
Kócosw13-10-2011 22:08:21 // 123613
kicsit sem volt kontrasztos :DDD
Kócosw13-10-2011 22:07:23 // 123612
enmär a mäsodik filmet kezdtem mire visszaertek,es akkor közöltek hogy most az autoval fotozkodnänak ..innye mondom...se film se semmi...värhatok a sarokban :DDD
Liquid13-10-2011 22:03:18 // 123611
Én a hugomék sofőrje voltam a nyáron, hosszú volt a fotózás :))
Liquid13-10-2011 21:58:14 // 123610
hmmm, a hullaszállító is jó mutat felszalagozva :)
Inter156 (il mascalzone)13-10-2011 21:55:36 // 123609
Hoppá! Ez is komoly:))))
Szép lett!
Az a helyzet a fiunk esküvője volt,úgy hogy fotós segéd is voltam,meg világítós,hát egy percig sem unatkoztam:))
Inter156 (il mascalzone)13-10-2011 21:52:39 // 123608
Tényleg szép volt...persze lehet kicsit elfogult vagyok:-)))))))
Zotyy15613-10-2011 21:52:19 // 123607
Sziasztok!

Visszapillantó tartóimat szeretném lefujni,bonyolult "házilag" szétszedni,vagyis komplikált az "eletronikairendszer" ami végigfut rajta? :)
Kócosw13-10-2011 21:50:30 // 123606
Grat! Häny oräs fotozäst ültel vegig? :))
Engem az mentett meg tavaly a 3 ora alatt hogy bentvolt mär az egermozi a vasban ..voltmit nezni majd 3 orän ät mig fotozkodtak...

Liquid13-10-2011 21:41:47 // 123605
jól mutat rajta a szalag meg a csokor :)
Liquid13-10-2011 21:40:45 // 123604
kérdezd meg GTPetit, hátha tud segíteni, én még nem csináltam meg a kábelt, csak tervben van
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.