A tied nem durrog, hanem egyet durrant. A többieknek lehet csak szerencséjük volt, hogy nem jártak úgy, mint te. Vagy te vagy peches. Én mindenesetre nem merném használni addig az autót, amíg nincs meg a hiba, hogy mitől lőtte le 2x. Mivel 2x lelőtte már, így a dolog nem véletlen. Elvileg ha rá lenne kötve a gép, akkor ki kell mutatnia a dolgokat, hogy milyen hőmérsékletű a levegő, amit beszív a motor. Csak ide már kell egy kis tudás is, nem csak a hibakódot kell tudni elolvasni, hanem tudni kell olvasni a grafikonokról.
Amúgy egy légtömegmérő csere próbát megérne a dolog. Nem azt mondom, hogy venni kell egy másikat, hanem keresni valakit, aki hajlandó kivenni az autójából és kölcsönadni neked egy körre az övét.
Forum >> 156
Poló23-07-2011 19:11:43 // 122003
Dévid23-07-2011 19:07:06 // 122001
Ööö... Igen... :DDDDD
Abarai23-07-2011 19:05:11 // 122000
Ez a fene többesszáma? :D
Dévid23-07-2011 19:02:31 // 121999
Formás fenék... :D
Poló23-07-2011 18:58:38 // 121998
Dévid23-07-2011 18:56:05 // 121997
Enyém nem durrog, és mint már többször írtam, 3 éve vettem bele új LMM-et, azóta többet állt mint ment a gép, ergo max. 15000 km van benne. :D
Dévid23-07-2011 18:50:25 // 121996
A többi az előtte is el volt repedve, csak nem láttam, míg bele nem túrtam a motortérbe. Most már csak a levegőszűrőn keresztül kap levegőt a motor. Gyakorlatilag. :D
Poló23-07-2011 18:48:10 // 121995
Érdemes lenne mesa blogjában körülnézned.
Dévid23-07-2011 18:46:26 // 121994
Ahogy elfordítottam a slusszkulcsot, egy nagy csattanás, és már darabokban is volt az a nagy fekete műanyag ami a hengerfejre van csavarozva. :)
Poló23-07-2011 18:45:06 // 121993
Akkor a légtömegmérőtől a hengerfejig minden cserés lett, kivéve a pillangószelepet? :-O
Poló23-07-2011 18:44:18 // 121992
Mikor csinálta? Hidegen vagy melegen? Alapjáraton vagy fordulaton? Amikor csinálta, akkor volt ereje a motornak?
Poló23-07-2011 18:43:32 // 121990
Most akkor neked mi ment szét az autódon? Én azt hittem, hogy az a 4 csövű fekete műanyag ment szét, ami a motor és a tűzfal között van, a felső motorburkolat alatt félig-meddig. Ami a pillangószelep és a hengerfej között van. Számomra az a szívócső.
Dévid23-07-2011 18:43:08 // 121989
Én arra nem tudok rájönni, minek durrog szét a szívósor a kocsimban. :)
Abarai23-07-2011 18:40:08 // 121988
Az a része nem okozott gondot. :) Azt nem vágtam, mitől mehetett szét.
Dévid23-07-2011 18:35:51 // 121987
Értenéd, ha tudnád mibe fáj egy olyan cső. :D
Abarai23-07-2011 18:35:05 // 121986
Amikor még csak kerestem az Autómat, láttam kacsaszalaggal "javított" szívócsövet JTS-en is. Azt se értettem.
Dévid23-07-2011 18:32:46 // 121985
Igen, csúnyán szét volt repedve, de az EGR cső is repedt volt, plusz a légszűrőházra csatlakozó gumicső is (ami már nem rendelhető) körben ca. 2 cm-en nem volt elszakadva. Szóval mindenhonnan kapott levegőt szegényem. :D
Piritu - 1.000.00023-07-2011 18:24:04 // 121984
A harmonika rész repedt el? Mondjuk logikusnak tűnik, mert ott veszi fel a motor rezgéseit.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 18:22:52 // 121983
A pillangószelep - légszűrő csövet cserélték. Kicsit meg is lepődtem, amikor a számlát megtaláltam. Igazából - ahogy Te is írod - csak valami külső hatás teheti tönkre.
Dévid23-07-2011 18:21:25 // 121982
Ami megy a pillangószelephez, azt én is most cseréltem, mert az egyik harmonikánál szétrepedt. Liquid is emiatt cserélte. Már bocs hogy bele vau-vau! :)
Poló23-07-2011 18:12:16 // 121981
Szívócsövet, ami a hengerfejre van fogatva? Mert akkor kérdezd Dévidet :)
Ha csak arra a darab csőre gondolsz, ami megy a pillangószelephez, akkor lehet, hogy túlhúzták a bilincset és elrepedt, vagy valami ráfolyt és kimarta, vagy véletlenül beletoltak egy csavarhúzót és kilyukadt.
Ha csak arra a darab csőre gondolsz, ami megy a pillangószelephez, akkor lehet, hogy túlhúzták a bilincset és elrepedt, vagy valami ráfolyt és kimarta, vagy véletlenül beletoltak egy csavarhúzót és kilyukadt.
GTPeti23-07-2011 18:12:08 // 121980
A második kérdésedet passzolnám. Bár tippem az van: Gondolom ugyanaz az oka, mint ami ért Dévidnél is elpukkant a szívósor.
GTPeti23-07-2011 18:10:38 // 121979
Nem. Én kérlekszépen gyárit vettem és nem vártam meg, míg elpukkan az elöregedett cső. A gyárinak amúgy egyetlen oka van: Nem volt időm utánajárni és csináltatni egy fémcsövet.
(Tisztában vagyok vele, hogy a gyárnak nem érdeke és nem is célja, sohasem elromló autókat készíteni. Amíg ilyen "apróságok" , mint turbócső, LMM, stb.-ből próbálnak visszahozni egy kis pénzt, addig még nincs nagy baj.)
(Tisztában vagyok vele, hogy a gyárnak nem érdeke és nem is célja, sohasem elromló autókat készíteni. Amíg ilyen "apróságok" , mint turbócső, LMM, stb.-ből próbálnak visszahozni egy kis pénzt, addig még nincs nagy baj.)
Piritu - 1.000.00023-07-2011 18:07:41 // 121978
Te már lecserélted fémcsőre a tiedben? :-)
Amúgy érdekes, de az előző gazdája a Spiderben is cserélt szívócsövet, ami ugye egy TS, túró nélkül. Ott vajon mitől mehetett szét?
Amúgy érdekes, de az előző gazdája a Spiderben is cserélt szívócsövet, ami ugye egy TS, túró nélkül. Ott vajon mitől mehetett szét?
GTPeti23-07-2011 17:55:07 // 121977
Ettől függetlenül lehet kísérletezni, mindenkinek a saját zsebére megy a játék.
Így van. Értelmes, gondolkodó emberek vagyunk és nem árt néha a saját fejünk után menni.
Így van. Értelmes, gondolkodó emberek vagyunk és nem árt néha a saját fejünk után menni.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:51:34 // 121976
ezért volt ott volt a végén a :-DD
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:50:22 // 121975
Már válaszoltam, mert arról van tapasztalat. A variáltról nincs, vagy nagyságrendekkel kevesebb, vagy elméleti.
Ettől függetlenül lehet kísérletezni, mindenkinek a saját zsebére megy a játék.
Ettől függetlenül lehet kísérletezni, mindenkinek a saját zsebére megy a játék.
GTPeti23-07-2011 17:49:57 // 121974
Na, ezt úgysem hisszük el neked, hogy nem érted. :)
A gyár pár ojróért veszi azt a csövet, amiért tőled 120-at kérnek.
A gyár pár ojróért veszi azt a csövet, amiért tőled 120-at kérnek.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:47:29 // 121973
"1 gumicső árából 3-4 fémcsövet legyártasz" - hmmm, akkor miért a gumi az olcsósága miatt alkalmazott anyag? :-DD
GTPeti23-07-2011 17:45:54 // 121972
Komolyan nem kötözködni akarok, de ha a gyár kitalált egy rendszert, minek rajta variálni?
Azért, mert ami gyárilag van vhogy megcsinálva/előírva, az nem biztos, hogy úgy a legjobb. A világ már csak ilyen. Ezt mondom mindig. Ezekszerint a véleményemmel nem vagyok egyedül. (...ami nem lep meg.)
Azért, mert ami gyárilag van vhogy megcsinálva/előírva, az nem biztos, hogy úgy a legjobb. A világ már csak ilyen. Ezt mondom mindig. Ezekszerint a véleményemmel nem vagyok egyedül. (...ami nem lep meg.)
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:44:45 // 121971
Jogos, a box volt pont az, ami bebizonyította, hogy a variálásnak negatív következményei vannak. Konkrétan több százezres turbócsere. Ha nem variálok (vagy tudom, hogy a téli rövidtávú használat nem tesz jót és télire kiszedem) még mindig a gyári túró van benne.
Az ATC más a tészta, az optimalizálás volt, nem a tuning volt a cél. Páran már azért csinálták, a 94-es kiadású OFF-om is 300ezerrel a háta mögött még mindig jó egészségnek örvend. Forgolódtam is pár álmatlan éjszakát előtte és bekockáztattam.
Az ATC más a tészta, az optimalizálás volt, nem a tuning volt a cél. Páran már azért csinálták, a 94-es kiadású OFF-om is 300ezerrel a háta mögött még mindig jó egészségnek örvend. Forgolódtam is pár álmatlan éjszakát előtte és bekockáztattam.
mreni23-07-2011 17:36:47 // 121970
nekem nem probléma,csak a gyártók nem mindig azért használják azt a bizonyos anyagot,mert jobb...
nem azzal van baj,hogy hányszor kell cserélni a gumicsövet,hanem azzal,hogy 1 gumicső árából 3-4 fémcsövet legyártasz
nem azzal van baj,hogy hányszor kell cserélni a gumicsövet,hanem azzal,hogy 1 gumicső árából 3-4 fémcsövet legyártasz
Poló23-07-2011 17:34:07 // 121969
A boxot is csak szükségmegoldásként tetted be a 156-ba? :)
Meg az ATC chiptuningot a 156 1,6 TS-be? :)
Amúgy ha nekem elszakadna, valószínűleg én is a gyárit venném bele, nem mondom miért, ismertek. Költségben még mindig olcsóbb lehet 2x kicserélni a gumit, mint egyszer megcsináltatni a fémet.
Meg az ATC chiptuningot a 156 1,6 TS-be? :)
Amúgy ha nekem elszakadna, valószínűleg én is a gyárit venném bele, nem mondom miért, ismertek. Költségben még mindig olcsóbb lehet 2x kicserélni a gumit, mint egyszer megcsináltatni a fémet.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:33:51 // 121968
"a gyári a legjobb mindig minden körülmények között" - NEM!!
De arról van tapasztalat, sok-sok millió km-ről és sok-sok autóról. Ha ki tudom számítani, hogy mi lesz nem érhet meglepetés.
Ha bármit variálok, nem hiszem, hogy ki tudom számítani a lehetséges következményeket. Esetleg mikor és hol robbanok le...
Egy dejzel életében mondjuk egyszer kell cserélni ezt a csövet (jó legyen kettő, ha 400e felett is megy), kiszámítható, mint az EGR. Miért probléma az élettartama?
De arról van tapasztalat, sok-sok millió km-ről és sok-sok autóról. Ha ki tudom számítani, hogy mi lesz nem érhet meglepetés.
Ha bármit variálok, nem hiszem, hogy ki tudom számítani a lehetséges következményeket. Esetleg mikor és hol robbanok le...
Egy dejzel életében mondjuk egyszer kell cserélni ezt a csövet (jó legyen kettő, ha 400e felett is megy), kiszámítható, mint az EGR. Miért probléma az élettartama?
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:27:40 // 121967
"semmi baja nem lesz a rozsdamentes csőtől" - hány millió lefutott kormos Alfa teszt km támasztja ezt alá? :-DD
Komolyan nem kötözködni akarok, de ha a gyár kitalált egy rendszert, minek rajta variálni? (Szükségmegoldás az más, nálam is volt pár, de amint lehetett mindig mindent visszaállítottam az eredeti állapotba.)
A finomabb gázreakciót meg blabla szövegek tartom, mert mit jelenthet mondjuk egy 156 1,9mjet-nél? 0,001 mp-es javulás a százas sprinten? A a vákumrendszerrel megspékelt turbógeometria állítás reakcióideje és a turbó felpörgési ideje ennél nagyságrendekkel több. :-)
(Emlékeim szerint az Alpin rönyók nem az üzembiztosságáról és a hosszú motor élettartamáról volt híres.)
De mint mondtam, mindenki úgy kísérletezik a saját autójával, ahogy akar :-)
Komolyan nem kötözködni akarok, de ha a gyár kitalált egy rendszert, minek rajta variálni? (Szükségmegoldás az más, nálam is volt pár, de amint lehetett mindig mindent visszaállítottam az eredeti állapotba.)
A finomabb gázreakciót meg blabla szövegek tartom, mert mit jelenthet mondjuk egy 156 1,9mjet-nél? 0,001 mp-es javulás a százas sprinten? A a vákumrendszerrel megspékelt turbógeometria állítás reakcióideje és a turbó felpörgési ideje ennél nagyságrendekkel több. :-)
(Emlékeim szerint az Alpin rönyók nem az üzembiztosságáról és a hosszú motor élettartamáról volt híres.)
De mint mondtam, mindenki úgy kísérletezik a saját autójával, ahogy akar :-)
mreni23-07-2011 17:27:04 // 121966
nem nőhet meg a nyomás annyira hogy káros legyen a motornak...
gyárilag meg azért gumi,mert olcsóbb,és nem örök életű:)
tudom,a gyári a legjobb mindig minden körülmények között:):D
gyárilag meg azért gumi,mert olcsóbb,és nem örök életű:)
tudom,a gyári a legjobb mindig minden körülmények között:):D
Poló23-07-2011 17:16:34 // 121965
Ha megnőne a nyomás, akkor a turbón nyitna a szelep és a motort nem érné nagyobb nyomás. Ez a cső télleg csak költségcsökkentés miatt készül gumiból.
Régen a Tipo-Tempra 1,9 TD motorokon fémből volt. Gondolom akkor a 145-146-155 motorokon is.
Régen a Tipo-Tempra 1,9 TD motorokon fémből volt. Gondolom akkor a 145-146-155 motorokon is.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 17:12:35 // 121964
pl. leragad a változó turbó és egy kissé megugrik a nyomás, vagy akármi. Valószínűleg aki megtervezte a rendszert végig gondolta helyettem a dolgot.
Az autósportban sehol sem az élettartam az első. Személy szerint szeretném az autóimat sokáig és üzembiztosan használni. Repedt szét nekem is az alsó cső, fel sem merült bennem, hogy ne a gyárit tegyem vissza. Az bírta 160 ezerig, ha amit betettem is csak eddig bírja, már többé nem kell vele foglalkozni.
Amúgy mindenki azt csinál az autójával, amit akar, személy szerint maradnék a gyári állapotnál. Azzal elmennek pár százezret...
Az autósportban sehol sem az élettartam az első. Személy szerint szeretném az autóimat sokáig és üzembiztosan használni. Repedt szét nekem is az alsó cső, fel sem merült bennem, hogy ne a gyárit tegyem vissza. Az bírta 160 ezerig, ha amit betettem is csak eddig bírja, már többé nem kell vele foglalkozni.
Amúgy mindenki azt csinál az autójával, amit akar, személy szerint maradnék a gyári állapotnál. Azzal elmennek pár százezret...
Bgabor23-07-2011 16:36:44 // 121963
A régi Alpin Turbo Renault-nál(meg még egy jó pár komoly autónál )gyárilag alu öntvény az összekötőcső a finomabb gázreakciók végett ,anyagspórolás végett van gumiból,semmi baja nem lesz a rozsdamentes csőtől .Szép munka .
fony7223-07-2011 16:31:21 // 121962
Satu, nagykalapács! :-) És már össze is van húzva :-D
mreni23-07-2011 15:04:36 // 121961
én meg anno bementem egy hidraulika boltba,hogy rendeljen nekem valami qrva erős,hőálló csövet ami a turbo olajvisszafolyóhoz kell,meg is rendelte,csak annyira erősre sikerült,hogy bilincsel lehetetlen összehúzni:D
mreni23-07-2011 15:03:08 // 121960
én kicserélném az összes ilyen csövet,amit lehet fém csőre+szilikon összekötőkre és örök életű:)
fony7223-07-2011 15:03:06 // 121959
Szabee! A tiéd elég szépen kivirágzott :-)
fony7223-07-2011 15:02:12 // 121958
Ja meg persze a motor vibrációkat se hagyjuk figyelmen kívül!!!
Ezért érdemes a két végén gumicsővel összetoldani.
Ezért érdemes a két végén gumicsővel összetoldani.
fony7223-07-2011 14:59:26 // 121957
Há nem vagyok én hüe! :-D
Na majd idővel megmutatja mit bír, oszt majd jól meglátjuk. Mindenesetre én reménykedek benne, hogy ilyen drága gumicsövekre nem kell többet költenem. Ilyen kiadások és meglepik nélkül elvagyok. Főleg ha valahol útközben történik.
A Lybrán pl -más téma- az ékszíj vezető- és feszítő görgőket egy csere alkalmával leszedtem, lemértem, megrajzoltam kicsit áttervezve és odaadtam egy esztergályosnak, hogy gyártsa le őket. Azóta csak csapágyakat vettem és cseréltem. Filléres cserék voltak ezek. Azóta is így megy a gép már az új tulajnál. Persze a "lükéje" szíjat már nem tudott hozzá esztergálni :-)
Szóval a gyári az gyári, de ha lehet mért ne könnyítsen a dolgán a parasztja?
Amúgy lehet ám, hogy a gumicső azért jobb a gyárnak, mert lehet vele kicsit korrigálni az összerakásnál fellépő pontatlanságokat, meg hát mivel idővel ez is elöregszik, néha lehessen rá venni valamit.
Persze nem szándékom senkivel vitázni ezen, nem vagyok autószakértő, ez egy hirtelen megoldás volt, szükségállapot! Vannak nálam sokkal hozzáértőbb szakik.
Ez esetben így oldottam meg, ez volt a legegyszerűbbnek tűnő megoldás.
Na majd idővel megmutatja mit bír, oszt majd jól meglátjuk. Mindenesetre én reménykedek benne, hogy ilyen drága gumicsövekre nem kell többet költenem. Ilyen kiadások és meglepik nélkül elvagyok. Főleg ha valahol útközben történik.
A Lybrán pl -más téma- az ékszíj vezető- és feszítő görgőket egy csere alkalmával leszedtem, lemértem, megrajzoltam kicsit áttervezve és odaadtam egy esztergályosnak, hogy gyártsa le őket. Azóta csak csapágyakat vettem és cseréltem. Filléres cserék voltak ezek. Azóta is így megy a gép már az új tulajnál. Persze a "lükéje" szíjat már nem tudott hozzá esztergálni :-)
Szóval a gyári az gyári, de ha lehet mért ne könnyítsen a dolgán a parasztja?
Amúgy lehet ám, hogy a gumicső azért jobb a gyárnak, mert lehet vele kicsit korrigálni az összerakásnál fellépő pontatlanságokat, meg hát mivel idővel ez is elöregszik, néha lehessen rá venni valamit.
Persze nem szándékom senkivel vitázni ezen, nem vagyok autószakértő, ez egy hirtelen megoldás volt, szükségállapot! Vannak nálam sokkal hozzáértőbb szakik.
Ez esetben így oldottam meg, ez volt a legegyszerűbbnek tűnő megoldás.
fony7223-07-2011 14:44:12 // 121956
Na épp az előbb jutott eszembe, hogy a tuning boltok is alu csöveket árulnak - vagy egyéb fém-króm kombinációt.
GTPeti23-07-2011 13:41:26 // 121955
Grat hozzá ez egész jó lett!!!
(Én pár éve cseréltem le az alsó gumicsövet, prevenciós céllal. De a fém még jobb megoldás. Nem lenne hülye, ha vki legyártana belőle pár db-ot "polcra". Szétkapkodnák...)
(Én pár éve cseréltem le az alsó gumicsövet, prevenciós céllal. De a fém még jobb megoldás. Nem lenne hülye, ha vki legyártana belőle pár db-ot "polcra". Szétkapkodnák...)
mreni23-07-2011 13:29:39 // 121954
milyen gond lehet pl??
amúgy meg ha belegondolsz autósportban mindenhol fém csöveket használnak,részben azért hogy ne legyen tágulás...
meg amúgy is az elemek szilikon csővel vannak összekötve ugyebár.
amúgy meg ha belegondolsz autósportban mindenhol fém csöveket használnak,részben azért hogy ne legyen tágulás...
meg amúgy is az elemek szilikon csővel vannak összekötve ugyebár.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?