Forum >> 156

Piritu - 1.000.00029-01-2011 22:38:51 // 116604
Szerintem nem az a gyűrű tartja az autót, hanem a csavarok, az csak a felszerelés alatt kell. Nem véletlenül kúpos a csavar, hanem hogy pozícióban rögzítse a felnit.
A többivel egyetértek.
GTPeti29-01-2011 22:34:48 // 116603
Bitte schön klikk
GTPeti29-01-2011 22:33:44 // 116602
Az nem tehermentesítő, hanem központosító. Nézd csak meg, mi a német neve...

Továbbra sem értem, hogy hogy gondolhatja vki, hogy egy 1mm vastag műanyaggyűrű feladata egy másfél tonnás autó cipelése.

A gyűrűt a felni felszerelése és a csavarok meghúzása után elvileg ki is lehetne venni. A felnit a csavarok és az agy és felni felvekvőfelülete közötti tapadási surlódás tartja helyben.
Ferke29-01-2011 22:31:33 // 116601
Nah. Annyira gázosak voltak?!:) Vagy pont az ellenkezője?:) Mondjuk mindkét verzió tud sokkolni...:)))
satya29-01-2011 22:30:24 // 116600
A 156 tehermentesítő átmérője 58 mm..Ahogy a neve is mutatja ez viseli a terhet a csavarok csak az agyhoz szorítják a felnit. Kb110 nm kell meghúzni. A gyártók nem véletlenül adják meg ezeket az adatokat. Ha 5x100-sal jársz, ami pl vw felni, annak a tehermentesítője csk 57 mm tehát azt már esztergapadon /jó esetben / fel bővítették. Baleset esetén a biztosító mentesül a kár kifizetése alól mind a cascó, mind a kgf vonatkozásában. Arról meg ne beszéljünk ha személyi sérülés történik..... :( . Természetesen semmi közöm hozzá, ki milyen felnit tesz az autójára, csak annyit tanácsolnék, hogy előtte kérdezzetek meg egy gumist / persze olyat aki ért hozzá, és nem csak az érdekli hogy kaszáljon az üzleten / hogy milyen való az autótokra. a Tehermentesítő jellemzően a régebbi Alfáknál 58 mm. pl 145,146,156,147,165,33,75, 166. :) persze mindenki eldönti hogy mit tesz fel. :)
Ferke29-01-2011 22:30:19 // 116599
Ja, Peti! Lemostam ma a cosmo-t...most látom, hogy ez egy kvajóó szín. Tökszép:))
(Ki kellett cserlénem a két első ablakot, mert fullfóliás volt a vas, és megy vizsgára...így gondoltam lemosom utána)
Ferke29-01-2011 22:28:36 // 116598
Akkor lassan jársz vele. Megnyugodtam:))
Dévid29-01-2011 22:26:55 // 116597
Ha túlzottan sértődékeny lennék, már jó ideje nem kommunikálnék sok ismerősömmel. Mondjuk pizzázni nem is megyek többé a nyugati bandával, főleg ha olyan lányok is lesznek, mint utoljára. :D
Dévid29-01-2011 22:24:24 // 116596
Abból az enyémen keveset kap, mivel nekem a kanyarok a mumusaim. :D
A 156 futóműve nagyon jó, irtóra fekszi az utat, csak sajna az én példányomat annyira sikerült már széthajtani, hogy most nem ez a helyzet vele. Még kiderítésre vár, hogy mi a probléma gyökéroka, a futóműelemek 65-70%-át cseréltem a 3 év alatt, a kocsi viselkedése javult, de nem olyan, mint kellene. Egyes vélemények szerint a sok baleset miatt a futómű bekötési pontjai is elmozdultak, a jövőbeli tervekben szerepel ennek a kivizsgálása is.
Sajna most épp az a szituáció, hogy majomra tellett Nekem, de banánra már nem elegendőre. :D
Liquid29-01-2011 22:21:50 // 116595
háát Dévidnél sose lehet tudni, mikor szottyan kedve árkot járni :)
bocs Dévid de ezt nem hagyhattam ki :D
Ferke29-01-2011 22:17:52 // 116594
Azért nem csak a nyomaték hat a kerekekre, hanem oldalirányú terhelések is:))
GTPeti29-01-2011 22:17:26 // 116593
Abban egyetértünk, hogy egy 5x98-as felni a legjobb megoldás. Ehhez kétség nem fér!!
Dévid29-01-2011 22:16:28 // 116592
Bízom benne, hogy mivel a motorerőm jócskán elmarad a 3.0 V6-tól nálam nem fog gondokat okozni, amúgy meg már van rá jelentkező, aki vinné a felniket, csak egyenlőre nem akarom eladni őket. :)
Piritu - 1.000.00029-01-2011 22:12:55 // 116591
Ezzel is úgy vagyok, mint pár más dologgal.
NEM erre az autóra gyártották az 5x100-at. A kúpos csavar egy szükségmegoldás, nem széria.
Lehet róla beszélgetni, hogy jó-e, de bennem fel sem merül, hogy "buheráljak", főleg a keréknél nem. Főleg, hogy van példa a negatív hatásáról.
Piritu - 1.000.00029-01-2011 22:09:15 // 116590
Akitől Dévid vette :-)
KGBMAN
Dévid29-01-2011 22:06:55 // 116589
Azt hiszem most azok a felnik az én autómon vannak. A csavarok közül is 16 db. :D
GTPeti29-01-2011 22:03:38 // 116588
Az ilyen eset azért nem túl gyakori. És ez amúgyis elég kevés infó így. Lehet, hogy nem használt központosítógyűrűt, pl. Meg az is, hogy túlhúzta őket, v. nem passzolt a kúl a felnihez, stb.
Ferke29-01-2011 22:02:17 // 116587
Én is találkoztam már hasonló esettel, de mivel nemrégiben lehurrogtak emiatt, így nem erőltetem a véleményemet inkább...de ha már Te is mondtad...egyébként ki járt így?
Dévid29-01-2011 22:01:54 // 116586
Kezdek félni. :(
GTPeti29-01-2011 21:58:52 // 116585
Spec. én is lehúztam velük kb. 60ekm-t. Szerencsére ohne probleme.
Piritu - 1.000.00029-01-2011 21:57:43 // 116584
Felejtsd el! Van itt Cartárs, akinek kiszakadt a mozgókúpos miatt a menet a kerékagyból. Mikor rájött pánikszerűen eladta őket :-(
Ferke29-01-2011 21:57:00 // 116583
Ez is elképzelhető...de mindegy is, szép lassan minden elalszik, mire kedvem támadna megcsinálni.:)))
Még az izzításom villog, mintha xar lenne egy gyertya, de rámértem, és mind a 4 jónak tűnik:) Ez is érdekes, remélem jövő hétre abbahagyja:))
GTPeti29-01-2011 21:54:52 // 116582
"a nem fészliftesem meg épp ma aludt el"

Annyit égett már, hogy kiégett az izzó (vagy a LED) :))
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 21:53:03 // 116581
Igen... mesterem:D
Dévid29-01-2011 21:52:48 // 116580
Nekem is mozgókúpos csavarokkal van fenn a nyári 5x100-as.
Egy másik Alfástól vettem, aki azért adta el, mert a mozgókúpos csavarok állítólag szétcseszték az első kerékagyat a Spideren, plusz mást, nagyobbat, szebbet akart, ami 5x98-as és azóta már meg is van Neki.
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 21:52:07 // 116579
Köszi az infót.....átrágom a dolgot:))))
Ferke29-01-2011 21:51:50 // 116578
Na, akkor két csodaautóm van, mert a fészliftesem nem alszik el, a nem fészliftesem meg épp ma aludt el:)))
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 21:50:56 // 116577
Okés értem...köszi:))
Liquid29-01-2011 21:26:39 // 116576
így van, az összes népautó, meg annak csatlósai pl. :)
csocsi29-01-2011 20:50:29 // 116575
Mivel az tömeg autókra való.
GTPeti29-01-2011 19:56:12 // 116574
Nem, nem ezt mondtam. Csak a kérdésre válaszoltam. :))

Ahogy a cartársak helyesen írják, spec. csavarral felmegy a 100-as is. (Ám a 98-as tisztább ügy.)
Gabesz29-01-2011 19:43:44 // 116573
Forgókúpos csavarral simán felmegy! Nekem a 146-nál volt olyan. Nem kell félni tőle, semmi problémát nem okozhat.
MYSKHA29-01-2011 19:41:46 // 116572
De az 5*100 is felmegy mozgókúpos csavarokkal.. És még ez ET szám fontos ami ha jólemlékszem 35 ?
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 19:40:16 // 116571
Magyarul...a 100-sokat felejtsem el! Pedig abból van hatalmas választék:)
Köszi:)
GTPeti29-01-2011 19:36:42 // 116570
5x98 az osztókör. Minden 156-nál.
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 19:33:13 // 116569
Srácok:) Kicsit megkavarodtam felni ügyben:) A felni keresőben a 156-oshoz úgy dobja ki,hogy 5X100 az osztókör.Egy üzletben is kérdezősködtem,ott még azt is kérdezték hogy évjárat,esetleg SW,stb... A lényeg hogy ott azt mondták 5X98. Azt nem hinném hogy jó mind a kettő...hol az igazság? :)))))))
GTPeti29-01-2011 19:30:13 // 116568
"majd a kábeleket össze kell nyomni legalább 10 mp-ig."

Reméljük nincs az autójában kondenzátor, mert akkor lesz egy kis hang- és fényjáték. :)
Gabesz29-01-2011 18:26:18 // 116567
Erre a huzzászólásra gondoltál szerintem:
"Hasznos info :
-Memória (hibakódok) ürítése : le kell venni a negatív saruról a kábelt, aztán a pozitívról is, majd a kábeleket össze kell nyomni legalább 10 mp-ig. Utána vissza lehet tenni előbb a pozitív, majd a negatív sarura is a kábelt, s a memória addigra üres! :)"

Ezt nem én találtam ki, nem is próbáltam, Mesa adatlapján olvastam.
Gabesz29-01-2011 17:38:11 // 116566
Nőgyógyásznak kellett volna tanulnom :)
Gabesz29-01-2011 17:37:22 // 116565
Mióta megvan a 156os mindig olvasom ezt a topicot, úgy látszik átsiklottam felette.
Az állítómotor eddig sem mozgatta, csak nagyon picit mozdít rajta.
Holnap, ha lesz rá időm, megnézem.
Köszi a tippet, ha máshogy nem megy, kivesszük a lámpát.
GTPeti29-01-2011 15:15:02 // 116564
...viszont ha a motoros állító nem működik, akkor nem ez a hiba. :)

Kiugrott az állítómotor gömbfeje a rúd végéből. Én kiszedném a lámpát, mert sokkal egyszerűbben lehet úgy orvosolni a problémát.
GTPeti29-01-2011 15:13:38 // 116563
Na. Erről 3 hete volt szó.

Igen, nem oda került az izzó "pöcke", ahova kéne. Úgyhogy most ferdél áll és nincs fókuszpontban.
Gabesz29-01-2011 15:12:07 // 116562
Sziasztok! Az anyósülés felőli tompított fényszórómat kicseréltem, mert ki volt égve. De mintha lefelé világítana. Létezik olyan, hogy elállítódott, vagy hogy fordítva van benne az égő? Ugyan ezt a lámpát a motoros állító sem mozgatja, pedig hallani, hogy a motor zúg.
A fényszórót egyébként azzal a lámpán lévő fekete "csavarral" kell állítani?
MYSKHA29-01-2011 13:07:38 // 116561
Sziasztok.
Nemtudom felnyitni a motorháztetőt... :-/
Meghúzom a kart és nemtörténik semmi.. :D
Annak a kis fülnek elől egyszintben kell lennie a azzal a műanyaggal amibe kivanvágva ahelye?
Mert felnyomom ütközésig és semmi :D
Vmi tipp hogyan lehet felpajszerolni? :D
Adrián29-01-2011 12:37:51 // 116560
Nálam is a forrasztás segített azóta nó problem kb 2 éve!;) Amúgy elég kivenni a hátsó lámpát már ott látszik a sárga vezeték 1 kicsit húz rajta az ember annyit simán enged és feltűnik a csati is ! Akksi saru le csati lecsippent forrasztás szigetelés és kész is!;)
admirális29-01-2011 11:24:00 // 116559
De egyébként is a gyerekzárnál lesz a gond, azért világít a sárga.
GTPeti29-01-2011 11:21:44 // 116558
Más világ.
ystuc29-01-2011 11:15:37 // 116557
Na, majd megnézem, köszi! Csak a mélyládát ki kell akkor szedni. Lesz meló...
admirális29-01-2011 11:09:52 // 116556
Ez jobb mint WD40-el fújni?:)
admirális29-01-2011 11:07:59 // 116555
Lehet hogy leginkább, bár a csomagoláson erre nincs utalás. Kreatívan és sokoldalúan lehet felhasználni, például kiváló kontakt hibák elhárítására még az érzékeny légzsák rendszerben is. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.