Elvileg igen, gyakorlatilag ez nem annyiból áll, mint a feszültséget lemérni...
Az az aprócska buktatója az egésznek, hogy az olcsóbb multiméterek felbontása a 10 Amperes méréshatárban nagyon durva. Márpedig, ha leveszed az akkusarut (156-nál praktikusan a negatívot) és az akkupólus és a kábel közé kötöd a műszert, akkor rövid ideig viszonylag nagy áram folyik, elvégre az egyes elektronikák inicializálják magukat. Emiatt az áramerősség miatt, csak 10 amperes méréshatárban tudod ezt megtenni, a kisebbe dugva a kábelt jó eséllyel kiolvadna a multiméter biztosítéka.
Úgy lehet ezt az utóbbit kitrükközni, hogy rövidre zárod a multiméter két banándugóját, ahova a kábeleket dugtad és csak egy fél perc múlva veszed ki az áthidalást. Ezáltal megvédted a belső biztit és csak akkor mérsz, amikor már jó eséllyel tényleg csak a nyugalmi áram folyik.
Na ezért írtam, hogy elvileg lehet, de az egész nem annyira triviális.
Forum >> 156
GTPeti23-01-2012 09:30:54 // 125653
Imyx23-01-2012 08:51:11 // 125652
Szinte biztos, hogy igen.
De megfogják ezt még írni pontosabban neked.
De megfogják ezt még írni pontosabban neked.
atika23-01-2012 08:00:20 // 125651
Üdv Emberek!
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
ystuc23-01-2012 07:07:44 // 125650
Ha van hozzá mérőműszered, akkor megtudod mérni magadnak is.
Szabeee22-01-2012 22:23:33 // 125649
én nem tudom itthon lemérni ezt a nyugalmi áramfelvétel dolgot?
Piritu - 1.000.00022-01-2012 22:03:34 // 125648
Ezzel úgy vagyok, hogy mindig vándorol. Alapban a pihenő Spideren van. Ha az asszony kocsija pár napra leáll megy arra. Havonta még pár napot van a fűnyírótrakesz aksiján is.
Dévid22-01-2012 21:53:15 // 125647
Ez jó márkájú töltő, nekem egy nagydarab BOSCH van, az mondjuk regenerációra nem alkalmas, de relatíve gyorsan tölt. Hála az égnek nagyon ritkán van rá szükségem.
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:51:11 // 125646
Ez a fajta a szulfátosodást tudja visszafordítani. Léteznek más gyártótól is de azokhoz általában ki kell szerelni az akkut. Ennél nem. Tettem a végére egy szivargyújtó csatit és ezzel tartom szinten a Spider akkuját.
Szabeee22-01-2012 21:48:44 // 125645
állítólag Lacci33 cartársnak van olyan töltője, ami a "halott" akkumulátorból is képes használhatót csinálni, állítólag már csinált is.... nos már nálunk is van 3 akksi
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:42:58 // 125644
Ha vételen töröd a fejed, akkor ilyet javasolnék. Nekem is ilyen van. Már három akkut megmentett a kidobástól.
Szabeee22-01-2012 21:37:35 // 125643
eddig nem kerestem még soha, de a most találtam egész jó töltőket 15A töltőárammal :) asszem beruházok majd rá
Szabeee22-01-2012 21:32:12 // 125642
akkor rendben van, reggelig biztosan a töltőn lesz... aztán kiderül
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:25:45 // 125641
4A? Akkor kell vagy 20 órát töltened, nem csoda, ha egy óra kevés volt.
Szabeee22-01-2012 21:24:23 // 125640
hát valami kínai szar, ha jól emlékszem 4 A-s
Szabeee22-01-2012 21:23:53 // 125639
semmi ilyen nincs... a gázreakciót csak az udvaron tudtam kipróbálni üresben, nem történt semmi szokatlan... motor felhördült, majd amikor elengedtem a gázt visszaesett alapjáratra... menet közben sincs változás... egyébként nem tudom mitől ugorhatott volna át a vezérlés, csak agyaltam...
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:22:03 // 125638
Mekkora töltőd van? Hány Amperrel tölt?
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:21:26 // 125637
Ha elugrik, akkor erőtlenebb lesz, vagy egyáltalán nem megy.
Szabeee22-01-2012 21:21:03 // 125636
jah, hát átcseréltem, majd visszaraktam rá a töltőt, holnapra kiderül, hogy mi lesz.... remélem tényleg csak ennyi a baja, mert az autó és maga a motor semmi másra nem utal...
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:20:01 // 125635
A hosszú tárolás nem tesz éppen jót az akkunak. Az is lehet, hogy annyira le van merülve, hogy egy óra töltés kevés neki.
Szabeee22-01-2012 21:19:15 // 125634
azon gondolkoztam, hogy a vezérlés nem ugrott-e félre egy fogat... csak hát nem tudom mikor történhetett volna.... bikázásra rögtön indul, semmi alapjárat ingadozás vagy érdekes hangok, gázra jól reagál, hangja tiszta.... csak amikor magától kéne indulnia, akkor csend van
Szabeee22-01-2012 21:17:45 // 125633
viszont kaptam előbb egy pár hónapja nem használt 74 Ah-s akksit 680 A indítóárammal, beraktam a régi helyére, ami csak 51 Ah-s... a "nagy" akkumulátort töltöttem kb egy órát, majd indításnál 2-t pörgetett az önindítón, de olyan lassan pördült meg az az önindító, mintha kézzel tekertem volna és aztán az is megállt.....
GTPeti22-01-2012 21:17:17 // 125632
Könnyen lehet, hogy meghalt az akksid. Válaszolva a kérdésedre, IGEN, lehet, hogy egyik napról a másikra beadja a kulcsot. Egy nyugalmi áramfelvételt azért megnézetnék egy autóvillamosságisnál.
Dévid22-01-2012 21:16:24 // 125631
Munkahelyi vezetőm van, de civilben az egyik legjobb barátom, és ebből adódnak problémáim is. :) Amúgy Őt nem is hívom főnöknek, a részlegvezető meg utálja ezt a megnevezést, ezért csak a brigádvezetőket nevezem így. :)
Liquid22-01-2012 21:11:01 // 125630
Okéfőnök :) (Oszkár után szabadon) mé neked nincs főnököd? :)
Dévid22-01-2012 21:06:14 // 125629
Nem vagyok főnök, főnök az indiánoknál, meg a vasútállomáson van. :D
Piritu - 1.000.00022-01-2012 21:06:08 // 125628
Simán megtörténhet. Pl leomlik az ólom a lemezekről és rövidre zárja alul. A fater OFF-jával bementünk a városba, pöcc-röf. A boltból kijőve a kontrol lámpák se izzottak fel. 5 percig állt a kocsi.
Liquid22-01-2012 21:04:29 // 125627
okéfőnök :) ülök éppen
Dévid22-01-2012 21:04:18 // 125626
Én is azt vallom, a saját kocsiját mindenkinek magának építgesse, ne más ízlésének. :)
Robbye22-01-2012 21:02:41 // 125625
Kinek a pap kinek a papné nekem a hétvégi mise adomány!! :D :D
Dévid22-01-2012 21:02:09 // 125624
Neked hasonló van, szóval 5-ös, leülhetsz! :D
Szabeee22-01-2012 20:59:29 // 125622
én bekötném azt is :) az én szememmel nézve a 156-ra jobban illik, mint bármely bmw-re :)
Szabeee22-01-2012 20:58:55 // 125621
valakivel előfordult már, hogy az akksi egyik napról a másikra "meghalt"?
A helyzet az, hogy tegnap semmi jele nem volt a dolognak, normálisan indított, pedig órákat állt kint a hidegben... éjjel hazaértem vele, szintén semmi gond nem volt. Ma szerettem volna bevásárolni, és indításnál már csak haldokló önindító hangot kaptam a pöccröff helyett. érdekes, de hívtam cartársat, kb másfél perc bikázás után már indult is az autó... gondoltam, hogy ez megtörténhet, valami leszívja az akksit, napközben még 2x kellett bikázni, mert már nem bírta 1x sem eltekerni az önindítót az akksi. Ma este elég sokáig járattam az autót, majd leállítottam a motort, kb 5 perc állás után indítóztam és ismét csak szeretett volna beindulni. valamiért annyira "eltűnt" az áram, hogy a rádió memóriája törlődött, a napi km számláló nullázódott. lemértem az akkumulátor feszültségét és 12,59 V volt előtte... utána 11,83V lehetséges az, hogy az indítóáram "eltűnik"?
A helyzet az, hogy tegnap semmi jele nem volt a dolognak, normálisan indított, pedig órákat állt kint a hidegben... éjjel hazaértem vele, szintén semmi gond nem volt. Ma szerettem volna bevásárolni, és indításnál már csak haldokló önindító hangot kaptam a pöccröff helyett. érdekes, de hívtam cartársat, kb másfél perc bikázás után már indult is az autó... gondoltam, hogy ez megtörténhet, valami leszívja az akksit, napközben még 2x kellett bikázni, mert már nem bírta 1x sem eltekerni az önindítót az akksi. Ma este elég sokáig járattam az autót, majd leállítottam a motort, kb 5 perc állás után indítóztam és ismét csak szeretett volna beindulni. valamiért annyira "eltűnt" az áram, hogy a rádió memóriája törlődött, a napi km számláló nullázódott. lemértem az akkumulátor feszültségét és 12,59 V volt előtte... utána 11,83V lehetséges az, hogy az indítóáram "eltűnik"?
Dévid22-01-2012 20:58:08 // 125620
Ez már nekem is bejön, maximum az angel-eyes részt nem kötném be.
Szabeee22-01-2012 20:52:26 // 125619
sajnos nem értek olaszul, de itt a teljes kép
Robbye22-01-2012 20:50:09 // 125618
újonnan 500 :O
Robbye22-01-2012 20:48:37 // 125617
Használtan 360 juró :)
Szabeee22-01-2012 20:41:36 // 125616
hát szinte... ez bi-xenon angel eyes... bár az is német koppintás :S
Robbye22-01-2012 20:39:25 // 125615
Nem 3kilo a juró?
Robbye22-01-2012 20:38:37 // 125614
Szinte u.a csak hiányzik a led csík.
Robbye22-01-2012 20:37:45 // 125613
Szlovákba olcsóbb akkor :)
Szabeee22-01-2012 20:31:47 // 125612
zalan22-01-2012 20:31:28 // 125611
báár csak 300zal kellene szorozni :D
Szabeee22-01-2012 20:28:53 // 125610
nálunk 200 alatt van az áruk
Robbye22-01-2012 20:22:25 // 125609
220 juró x300Ft
zalan22-01-2012 20:15:09 // 125608
nekem kifejezetten tetszik :) csak drágállom :) kint mennyibe kerül ez a daylightos cucc ?
Roll198322-01-2012 20:04:05 // 125607
Nekem is pont a germán ócskavasak ugrottak be a lámpáról. :)
Robbye22-01-2012 20:03:35 // 125606
Akkor mercis is lehetne meg szejatos meg stb ami új kiadás :D
Robbye22-01-2012 19:59:37 // 125605
Akad bőven de azokat nyugdíjasok vezetik:D Itt kint két esélyes a dolog!:D
GTPeti22-01-2012 19:57:07 // 125604
Egy ezüst autón tuti jól mutat. Amúgy Ronnie-nak is ilyen van. Jól fel lehet idegesíteni őt a "Fólia?" kérdéssel... :))
(Mert, hogy ugye az övé full carbon.)
(Mert, hogy ugye az övé full carbon.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
592
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?