Köszi mindenkinek a sok ötletet. A következő lett a megoldás.: Ugye 3 anya volt megszakadva. Ebből ami a rugós tagot fogja mindegyik (2db) és az első (1db) ami a konzolt. Az egyik első anya alá bőven befért a korong ott elvágtam a menetes szárat. A mási kettő alá nem fért be. Ott függőlegesen elvágtam az anyákat. Utána már csak leposvágóvakl kicsit megütöttem és jött is le. Nem mertem az anyákat direkbe megkínálni laposvágóval ahogy kollégám mutatta mert a féltem, hogy a menetes szár is hajlik vagy vmi kárt csinálok toronyba. Egyébként a toronyba azért nem vágtam bele függőlegesen egyrészt met óvatosan vágtam csak kis ideig és utána mindig ellenőriztem, és az anyák alatt van egy vastag alátét. Azt megfogja .
Közben ami a gátló alján van nálam imbuszos csavar azt is le kellett vágnom, mert a belső kúlcsnyílás természetesen szinté elnyalva :)
Forum >> 156
swan25-03-2014 08:48:42 // 144703
redbull9025-03-2014 08:33:14 // 144702
Igazából én csak a műanyag kerék dobot szedtem ki emelőre raktam levettem a kereket azt ennyi, az egyik fele bevolt gyógyulva a gömbfej beszorult de kijött 2órát ütöttem :D A másik oldal 10perces művelet volt :-)
byfx24-03-2014 21:58:03 // 144701
Volt bajom az alapjarattal (maszott2000ig, ott ledobta). Hivott a szerelo, falsot szivott.most ledugoztak mindent es jo. Valami szellozteto szelep rossz, ezt megcsinaltatom, ez igy kerek.
Maf lambda ok.
Kikottettem a riasztot, amiatt nyitott vissza az ajto...
Szokik a legkondi toltet(1,5 bar/1 ora de lehet forditva), ezert nem megy, mennyiben van egy vizsgalat?
Megnyugodtam, mert lamba +maf koltsege most elfer a zsebben.
'Csak' kerekcsapagycsere maradt, aztan megfingatom a dragat.
Maf lambda ok.
Kikottettem a riasztot, amiatt nyitott vissza az ajto...
Szokik a legkondi toltet(1,5 bar/1 ora de lehet forditva), ezert nem megy, mennyiben van egy vizsgalat?
Megnyugodtam, mert lamba +maf koltsege most elfer a zsebben.
'Csak' kerekcsapagycsere maradt, aztan megfingatom a dragat.
Spet0524-03-2014 20:53:51 // 144700
Azt hittem a hátsó más a puttony miatt, akkor meg is rendelem. Köszi :D
Dévid24-03-2014 19:56:58 // 144699
Mikor rendeltem bontott váltóköteleket, akkor én is ilyet kaptam (amiből a gumibetét ki volt szakadva), csak az akkori nagyeszű szerelőm nem tudott mit kezdeni vele, és én hülye visszaküldtem. Azóta sem lett cserélve. :D
GTPeti24-03-2014 19:44:40 // 144698
Nálam is volt ilyen. A bowden végére tettem egy Faudi-fejet. (A menetes részre.) És azt rögzítettem a váltó megfelelő részére.
theBanyai24-03-2014 19:42:14 // 144697
Értelem szerűen SW-be , ez lemaradt.
theBanyai24-03-2014 19:41:54 // 144696
Egy barátomnak ugyan az a gewinde lett rendelve, mint az enyémbe, és semmi gond nem volt!
[k i z z o]24-03-2014 19:40:09 // 144695
Dremel + acélvágó korong rá + szemüveg. Vagy anyaroppantó.
gecsa24-03-2014 19:31:29 // 144694
keresd SanyiJTD-t az ügyben...
Spet0524-03-2014 19:15:41 // 144693
gecsa24-03-2014 17:53:40 // 144692
ez szép... O.o
thealfa15624-03-2014 17:37:36 // 144691
járt már így valaki? reggel mikor elindultam, tettem 1be szép lassan elindulok és mikor 2be tettem volna nem engedte és a váltókarom lötyögött...nem kicsit... motorháztető fel...az akksitartó alatt van egy ilyen kerek végű valami amit a váltókar mozgat és ez csatlakozik magához a váltóhoz...ebbe volt valami gumiszilent vagy mi de az megadta magát...tudjátok mi ennek az alkatrésznek a neve? vagy hogy hogy tudnám megoldani? most már nincs bent a gumi hanem anélkül rátettem ezt a karikát a váltó stiftjére kicsit lötyög de legalább eljutottam munkába meg haza...

Dévid24-03-2014 16:44:24 // 144690
Sehogy, de nem is kell oda korong. Simán le lehet vágni egy laposvágóval is. Nem egyszer csináltam már olyat, igaz nem autónál hanem ekénél, de az elv ugyanaz. Csak egy ötlet volt, de mindenki úgy csinálja, ahogy akarja/tudja. Kinn a mezőn nem igazán szokott sarokcsiszoló lenni az embernél, de kalapács és laposvágó mindig volt a bak alatt. :)
Alfa GT-Csaba24-03-2014 16:01:03 // 144689
És az anyát hogy vágod el egy 115-ös korongal vagy bármekkorával függőlegesen úgy hogy nem vágysz bele a toronyba?
swan24-03-2014 14:58:07 // 144688
A menetes szárnak már annyi ez biztos, egyiken láttam a menetet. Vagyis ami maradt belőle :)Na megyek haza és nekiugrok valahogy meg kell oldanom
Dévid24-03-2014 14:57:34 // 144687
Ez tény, csak az anyát könnyebben szét tudod vágni, szikraképződés nélkül, míg a csavarorsóval küzdeni kell, közben meg fröcsög a forró fémforgács. A végeredmény meg ugyanaz. Mindenki döntse el maga, én úgy csinálnám, ahogy leírtam.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:45:35 // 144686
annak a menetnek már mindegy :-)
Dévid24-03-2014 14:44:04 // 144685
Szerintem elég az anyát szétvágni, nem kell a csavarorsót.
swan24-03-2014 14:41:52 // 144684
A vágással nekem is ez a gondom. De kolléga bemutatta itt bent szátütött egy 12-es anyát 2 csapásra. A fogósat már próbáltam az nem jött be.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:38:40 // 144683
nedves rongyal takarj le mindent és kisflexel és 1mmes korongal vágd el az anya aljánál,másképp nem fog lejönni!Ha egy fogóval csavarod az anyát és közben húzod fölfelé úgy sem jön le?
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:34:46 // 144682
azt a 10-es menetet hidegvágóval az életben el nem vágod!
swan24-03-2014 14:19:14 // 144681
Arra valakinek tipp, hogyan mútsem le a toronynál a 3 begyóygult anyát ami csak forog köreb körbe?? Kollégám ötlete, hogy hidegvágóval vágjam szét az anyát. Vagy ha beférek alá akkor a csavart fűrészeljem le egy lappal
swan24-03-2014 14:14:42 // 144680
Ez jutott nekem is eszembe. De pillanatnyilag nincs olyan gondom, hogy felül meg van bontva. Mert pont az baj, hogy a felső 4 csavarból 3 meg van szakadva :( Azzal még szívok ma. Nem is akartam kivenni a rugóstagot de mivel a felső rugótányért cserélni kell a szakadt csavarok miatt ezért ki kell bányásznom vhogy
swan24-03-2014 14:11:32 // 144679
A felsőt és az alsót is. A belinkelt oldalt megtaláltam.
gecsa24-03-2014 14:02:40 // 144678
nekem egyik sem volt összegyógyulva... az itteni utak nem teszik lehetővé! :) :D
osee_selespeed24-03-2014 13:34:08 // 144677
Szóval én kérek elnézést. :P
Alfa GT-Csaba24-03-2014 13:34:00 // 144676
Igen igy is lehet,de nekem egyszer úgy rátapadt a gumira az alu hogy nem birtam lecibálni róla helyszinen ,hanem ki kellett egybe szednem miatta!Mielött össze raktam ,megkentem szilikon zsírral hogy többet ne szivasson meg!
osee_selespeed24-03-2014 13:32:35 // 144675
Tééényleg... Látszik, hogy 159-et szereltem többet. Igaz annál sem muszáj kivenni, csak ha nincs torx gyűrűs kulcs, mint nekünk. :P
gecsa24-03-2014 13:24:25 // 144673
meg.. :)
osee_selespeed24-03-2014 13:12:14 // 144672
Meg lehet oldani lengéscsillapító kivétele nélkül is?
redbull9024-03-2014 12:55:47 // 144671
Konkrétan te most melyik lengőkart cseréled?? A felsőt? Ahhoz minek így szétbontani a futóművet?
osee_selespeed24-03-2014 12:20:51 // 144670
Én nem csak a zölddel karikázott csavart, hanem annak az alsó csavarját is ki szoktam venni. Utána már gyerekjáték.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 12:03:12 // 144669
Le kell ütni a villát a lengéscsilapitóról,de lehet jobban jártál volna ha azzal kezded amikor még fölül a toronynál nem bontottad meg.Sajnos egybe nem fér ki .
swan23-03-2014 20:30:55 // 144668
Eljött lengőkar csere ideje. Nem kevés gonddal szembesültem közben.
A rugóstag felső négy csavarjának (piros karika) 3-nak megszűnt a menete :( Első kérdés nincs e valakinek eladó felső lengőkar tartó konzol és felső rugótányér?
A alsó lengőkar 4 csavarjából kettő eltörött. Szükségem lenne csavarokra is. Esetleg vkinek?
Stab pálca belső imbuszát valamelyik ügyes szerelő elnyalta, csak nagy nehezen tudtam levarázsolni az anyát. Stab pálca nem gond holnap kapok másikat.
Még egy kérdés hogyan tudom kivenni a rugóstagot? A zölddel karikázott csavar még bent van,tehát az alsó villa még egyben van vele. Így sehogy nem tudtam kivenni. Csak én vagyok ügyetlen vagy így tényleg nem lehet? Ha a zöld csavart kicsavarom és le tudom húzni akkor biztos kijön. Kérdés? Egyszerűen le tudom húzni vagy van vmi trükkje?

A rugóstag felső négy csavarjának (piros karika) 3-nak megszűnt a menete :( Első kérdés nincs e valakinek eladó felső lengőkar tartó konzol és felső rugótányér?
A alsó lengőkar 4 csavarjából kettő eltörött. Szükségem lenne csavarokra is. Esetleg vkinek?
Stab pálca belső imbuszát valamelyik ügyes szerelő elnyalta, csak nagy nehezen tudtam levarázsolni az anyát. Stab pálca nem gond holnap kapok másikat.
Még egy kérdés hogyan tudom kivenni a rugóstagot? A zölddel karikázott csavar még bent van,tehát az alsó villa még egyben van vele. Így sehogy nem tudtam kivenni. Csak én vagyok ügyetlen vagy így tényleg nem lehet? Ha a zöld csavart kicsavarom és le tudom húzni akkor biztos kijön. Kérdés? Egyszerűen le tudom húzni vagy van vmi trükkje?

mreni23-03-2014 13:11:44 // 144667
meegoldható anélkül is,de nagy segítség ha van
GTPeti23-03-2014 11:54:38 // 144666
Te is fiam, gecsus? B)
gecsa23-03-2014 11:51:12 // 144665
Egyébként nem tudom miért,de meg sem néztem..... :-)
gecsa23-03-2014 11:50:07 // 144664
El kell fűrészelni? :-). :-) :-)
GTPeti23-03-2014 11:11:21 // 144663
Az eLearn mit ír? :P
gecsa23-03-2014 09:21:11 // 144662
másik topicban kaptál válasz.. :) üssed wazze, kijön az! :)
gecsa23-03-2014 09:20:36 // 144661
hátsó lengéscsillapító cseréjéhez gyári rugók esetén kell összehúzó, vagy anélkül is megoldható a dolog?
Zabbancs23-03-2014 08:59:48 // 144660
Joreggelt Kartarsak! Tudna nekem valaki segiteni aki jartas lengokar csereben? Itt allok a kocsi mellett, mar szetkaptam teljesen de nem birom a lengokar gombcsukloit kiutni sehogysem. Van valakinek valami sos tanacsa?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)23-03-2014 00:26:03 // 144659
Köszi! A 75-ös csomagtartójában van vontatókötelem, szóval tudjuk vontatni egymást. (Just in case...) :D :D
Somcy22-03-2014 21:04:54 // 144658
gratulaaaaa... :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-03-2014 20:59:45 // 144657
Nos, a kocka el van vetve. Előjött belőlem a kretén, megvettem.
Bajok: a féktárcsáknak olyan válla van, mint Növényi Norbertnek. Az injektor figyelmeztető lámpája folyamatosan világít. Jobbos ködlámpa repedt. A légszűrőház rottyon van. A négy felnin négyféle gumi. 70 ezer mérföld közelében szokott meghalni a LMM, akkor cserések a gyertyák, meg 72-nél a vezérműszíj. (Állítólag az utóbbit cserélték.) A szélvédő nem eredeti. Full fapad.
Jóságok: A kasztni abszolút rendben van, gyári a fény, rohadást nem igen találtam. Kevés méter, kulturált belső. Az elektromos biszbaszok működnek, szervó oké, fék, ABS rendben. Motor szépen jár, a hűtő nem ereszt, nincs pudva a kiegyenlítőtartályban. Termosztát oké. Kuplung oké, váltó nem reccsen. A tetőablak környékén nincs beázásnak nyoma.
Munka az lesz vele, de az ár tekintetében szerintem nem rossz.
Bilux: Jaja, vágom, a tesódnak meg egy fekete krómlökhárítósa volt. (A képeim között az egyiken látszik a volt BIS-ed orra.)
gecsa: Köszi a tanácsot. A kulcs remélem nem lesz gáz, mert az egyik kollégám korábban egy Alfa márkaszervizben dolgozott, és még megvannak a kapcsolatai. A futómű baja valszeg a jobbos alsó lengőkar lesz, de ennyi belefér.
Somcy: Lealkudtam 660-ra. :) Jó ideje itt vagyok Londonban, csak eddig a 75-ös volt az egyetlen Alfám. Ezentúl ő lesz a vasárnapi verda, a 156 meg a használós.
Bajok: a féktárcsáknak olyan válla van, mint Növényi Norbertnek. Az injektor figyelmeztető lámpája folyamatosan világít. Jobbos ködlámpa repedt. A légszűrőház rottyon van. A négy felnin négyféle gumi. 70 ezer mérföld közelében szokott meghalni a LMM, akkor cserések a gyertyák, meg 72-nél a vezérműszíj. (Állítólag az utóbbit cserélték.) A szélvédő nem eredeti. Full fapad.
Jóságok: A kasztni abszolút rendben van, gyári a fény, rohadást nem igen találtam. Kevés méter, kulturált belső. Az elektromos biszbaszok működnek, szervó oké, fék, ABS rendben. Motor szépen jár, a hűtő nem ereszt, nincs pudva a kiegyenlítőtartályban. Termosztát oké. Kuplung oké, váltó nem reccsen. A tetőablak környékén nincs beázásnak nyoma.
Munka az lesz vele, de az ár tekintetében szerintem nem rossz.
Bilux: Jaja, vágom, a tesódnak meg egy fekete krómlökhárítósa volt. (A képeim között az egyiken látszik a volt BIS-ed orra.)
gecsa: Köszi a tanácsot. A kulcs remélem nem lesz gáz, mert az egyik kollégám korábban egy Alfa márkaszervizben dolgozott, és még megvannak a kapcsolatai. A futómű baja valszeg a jobbos alsó lengőkar lesz, de ennyi belefér.
Somcy: Lealkudtam 660-ra. :) Jó ideje itt vagyok Londonban, csak eddig a 75-ös volt az egyetlen Alfám. Ezentúl ő lesz a vasárnapi verda, a 156 meg a használós.
H.P.22-03-2014 19:07:20 // 144656
https://www.youtube.com/watch?v=hCRTF4b-sP4
ide is berakom a linket szerintetek miért jó ez?
ide is berakom a linket szerintetek miért jó ez?
GTPeti22-03-2014 17:09:52 // 144655
A vizet pl. nem nagyon szereti. (belülről)
MEO22-03-2014 13:04:06 // 144654
Az üzemanyag szivattyút milyen " bajok" érhetik?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
713
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?