Forum >> 156

lasicsviktor09-06-2016 20:43:48 // 151153
Köszönöm a bíztatást remélem sikerülni fog. Holnap.bemegyek az nkh-ba ott szerintem visszatudják nézni kik és hol végezték az elözö eredetvizsgát.
trxAlfa09-06-2016 20:28:48 // 151152
Köszi srácok a sok ötletet! Végső megoldás lesz akkor csak a rúdcsere.
Liquid09-06-2016 20:19:54 // 151151
gumiharang a stabrúdnál? :) Izgalmasan hangzik.
A szilentekre gondoltak remélem...
Ki kell venni és megnézni, hogy maga a rúd milyen állapotban van. Ha nem nagyon kopott, akkor lehet cserélni külön szilenteket. Le kell fúrni a ponthegesztést, kicserélni és összecsavarozni. Ha kopott akkor meg komplett rúd csere.
berobbantam09-06-2016 19:47:10 // 151150
SZia
Én strongflexet tettem hátra.Barátibb az ára mint a powerflexnek.A cserében az a cumi,hogy ki kell szedni az egész stab rudat.Állítólag ez csak úgy fér ki ha leengeded a bölcsőt.Én a hátsókat cseréltem.A szilent bilincse össze van peremezve a felfogató furatban.Hidegvágóval szétütöd.Régi szilent ki,új be.Én satuba összenyomtam a bilincset és visszaperemeztem.
Rizzo09-06-2016 19:04:58 // 151149
Előfordulhat hogy a komplett rúd is megkopik, de én csak a gumit cseréltem és jó lett.Nekem a stabilizátor gumik voltak megkeményedve nem nyöszörgött hanem kopogott, főként ha csak az egyik oldali kerékkel mentem gödörbe.Viszont nem lett instabil a kocsi.
Hátulra strongflexet tettem ez szerintem tartósabb.
A méret a rúd átmérője mérd meg bárhol az egész azonos vastagságú.
Jani5509-06-2016 18:56:57 // 151148
Azt derítsétek ki első körben, 2013-ban kik, hol végezték az eredetvizsgát.
Oda kell visszamenned és reklamálnod, hogy ebben az eléggé egyértelmű helyzetben bizony ők hibáztak és természetesen javítsák ki.
Ragaszkodnod kell az álláspontodhoz, hogy erről sem az előző tulaj, sem Te nem tehetsz, nincs lehetőségünk az eljáráson ott lenni, a megállapításaikat befolyásolni, kész tények elé állítanak minket, a mi összes dolgunk, hogy ott a szemlén megjelenjünk a géppel és fizessünk. Ők kiadták a "bizonyítványt", ha szar, nekik kell helytállni. Ahhoz mindenképp ragaszkodj, hogy neked ez pluszköltséget nem jelenthet! Intézzék házon belül. És hajtogasd, hogy fordított esetben ők mit tennének, hogyan oldanák meg? Oldják meg!
Ebbe nem szabad belefáradni, intézni kell. Utolsó körben lehet piszkálni az egész vonalat, előjönni a plusz idő és anyagiak szükségszerű ráfordításával, kitenni a netre, stb.
Ne keseredj el, ez nem típusfüggő, ez a statisztikai hibaszám, ami téged teljes egészében szivat.
Sok sikert!
trxAlfa09-06-2016 18:33:55 // 151147
Sziasztok!
Elvittem átvizsgáltatni a futóművet, mert elölről nyöszörgő hangja volt nagyobb úthibáknál és magasabb sebességnél nem érzem minden esetben stabilnak a kocsit. A gyors és szakszerű átvizsgálást követően megállapították, hogy az első és a hátsó stabilizátor gumiharangja lehet szét. A szerviz elmondása szerint külön gumiharangot nem lehet cserélni, meg kell venni a komplett stabilizátort. Az árát is megmondták, és nekem elsőre nagyon meredeknek tűnik.
Kicsit utánakerestem a témának, és én találtam például itt szilenteket első és hátsó stabilizátorhoz is. Kérdésem az lenne, hogy valóban szükséges kompletten cserélni a dolgokat, vagy megúszom a szilentekkel? Amennyiben igen, akkor érdekelne a 22, 23 és 26 mm mitől függ? Évjárat szerint változott a mérete?

Köszi előre is!
lasicsviktor09-06-2016 17:33:06 // 151146
Igenbez lesz ki fogom követelni köszönöm a segítséget. Voltam az okmányirodában, 2006ban bejegyzett motorcsere volt, ami a forgalmiban megadott motorkód/motorszámmal egyezik...azóta volt eredetvizsgán 2013ban.. furcsának tünik hogy az utolsó számjegyek egyeznek. Meg az is.elég fura hogy olyan motorkód nincs is 2.0 TS-ben hogy AR32381. Olyan van hogy AR32301. Igen, ez is hibás a papirokon. De a motoron jól van.holnap délelött megyek be az NKH-ba szombathelyre, remélem nem lesz különösebb gond, mert kezdek belefáradni hogy amióta megvan szegény alfi azóts csak megjárom vele. Persze az elözö tulajt nem érni el..
Abarai09-06-2016 14:30:03 // 151145
Köszi!
Abarai09-06-2016 14:29:34 // 151144
Van még kérdés. :)

Fűthető tükröt fel tudok tenni nem fűthető helyett? Nyilván nem fog fűteni, csak azt nem tudom, hogy az állítás stekkere ugyanolyan-e.
aranytl09-06-2016 14:29:28 // 151143
Egyszerű, nekem már megvolt.
A legnehezebb része az ajtókárpit leszedése. A csavar persze hogy az ajtóba esik be, legjobb, ha mágneses szerszámmal csinálod.
Abarai09-06-2016 14:15:53 // 151142
A hátsó külső kilincsek cseréje mekkora szívás? Hogyan/honnan lehet hozzáférni?
Jani5509-06-2016 13:05:12 // 151141
Szerintem is eltévesztettek... Ennyit ér az eredetvizsga.
Én határozottan jelezném a gondomat a T. Hatóságnál és ha ők tévesztettek, mindenképp javítást kérnék. Ezt letagadni nem lehet, a valós élet (a beütött motorszám), egyértelműen igaz, a dokumentumok, a hatósági nyilvántartás (a magyar idétlen bürokratikus gyakorlat és rendszerek, ideértve a felesleges pénzlehúzást is), magában hordozza a hibalehetőséget és most éppen hibádzik! Mondják, tízezer, százezer az egyhez a hibalehetőség, de nálad ez pont 100%...
Ragaszkodni kell a motorszám utolsó számjegyeihez, javítsák ki az adatbázisukat és a dokumentumokat, díjmentesen!

(én is kiköveteltem amikor elcseszték a forgalmit, morgott mindenki az okmányirodában, de végképp megcsinálták és véletlenül sem ismerték el, hogy hibáztak)
Alfás Theo09-06-2016 08:58:49 // 151140
Lehet, hogy jobb lenne a motorszám nem látszódik természetes korrodálódás miatt. Csak a motorkód olvasható! megállapítás, mert akkor nem kell menni NKH hoz. Csak átíráskor ne felejtsd el beíratni ezt az új forgalmi megjegyzés rovatába az ügyintézővel.
Abarai09-06-2016 08:31:05 // 151139
Ha akkor helyezték forgalomba, akkor létezik. A gyártásban valamikor nyáron volt váltás.
lasicsviktor08-06-2016 22:34:42 // 151138
Hát nem.igazából. semmit sem mondott, szerintem fel sem küldte az adatokat a rendszerbe mert nem kis kellett fizetnem.. holnap visszamegyek beszélek vele adjon igazolást és akkor go az NKH. :) remélem összejön. :)
Alfás Theo08-06-2016 20:59:48 // 151137
Eredetvizsgálatnál adni kellett egy igazolást, hogy a motorszám nem azonosítható természetes korrodálódás miatt, vagy téves a motorszám feljegyzése a forgalmiban.. AZ előző eredetvizsga fényképeit nem látta a vizsgálatot végző muksó?
Ezzel el kell menni egy NKH- vizsgaállomásra, ahol megállapítják valamelyiket a kettő közül, és ad egy igazolást róla. Eredetvizsgán okmányirodában megnézik, feljegyzik és kész. Forgalmiba egyébként a motorkódot jegyzik már csak be. Nekem is így volt a deltámon, a forgalmiba bejegyzik, hogy az eredeti motorszám pl nem olvasható, amire nagyon figyeltem, hogy csere esetén ezt is vezesse fel az okmányirodás csaj az újra.
bilon08-06-2016 20:54:14 // 151136
helló,
kp zár gombnyomásra nyit, de nem zár, és a csomagtartót sem nyitja. kulccsal nyílik. merre keressek és mit?
alfa 156 facelift

köszi
lasicsviktor08-06-2016 18:41:33 // 151135
Azt biztosra veszem hogy elgépelték lelgalábbis szerintem mert énis elnéztem.. na most hogy végre sikerült lenosnom rendesen látni. na a motoron lévő szám:2105090183. Forgalmi:218560183
.biztos nem motorcserés volt, ennyire nem egyezne, meg akkor nem 9számjegyü lenne a forgalmiba meg a törzskönyvbe.mert a valós szám az 10 karakter... semmit azt mondták jöjjek haza mossam le tegyem rendesem láthatóvá..mert nehezen lehetett látni. Itt a kép.. ezekszerint elnézhették vagy nemtudom.
JulesTS08-06-2016 18:09:32 // 151134
Elozo atirasnal/e redetvizsganal elgepeltek...
Nem tudom, hogy mi a teendo, de biztos van ra valami torvenyes megoldas. Eredetvizsganal nem mondtak semmit, hogy mit tehetsz?
lasicsviktor08-06-2016 17:47:01 // 151133
Sziasztok. Nagy gondban vagyok. Egy hónapja vettem meg az autót, anyagi okokból csak a mai nap folyamán tudtam eredtvizsgára vinni. Igen tudom meg haladtam a 15 napot stb.. a gondom az, hogy megbukott eredetvizsgán, mert nem teljesen egyezik a a motorszám az autóban a forgalmin és a törzskönyvön feltüntett adat.
Tehát.. a motorszám az AR32381A6H-ig azonos ugye ez a motorkód.. Az utána lèvő szám pedig a motoron 10 karakter, a forgalmiban és a törzskönyvön 9. Ez most hogy lehet?? Elcseszték az ezelötti átíratásnál az adatokat? Mert ha motor csere is lett volna akkor nem egy szám tér el. Motorszám:2185690183. A forgalmiba és a törzskönyvben lemaradt a 9-es számjegy. Mi ilyenkor a teendö? :(
rbalint8808-06-2016 15:29:18 // 151132
Keresek próbára légtömegmérőt '02 JTD16V-hez, ha valaki tud nélkülözni kis ideig (kb 1 óra) egyet. A-tól Z-ig végig lett mérve minden az autón, a légtömegmérő okozza a bajt 90% eséllyel.
Ha jól működik és feleslegben van, akár meg is alkudhatunk rá ;)
Ideális esetben lehetne keresztbe tesztelni :)
Ricoe15607-06-2016 10:01:16 // 151131
Eper+alvázszám szerint az enyém 2003\06 havi. Kívül belül fl.
Béci Ɨ|ѯ07-06-2016 09:48:25 // 151130
Azt nem, teljesen más formája van.
Kazeshini2706-06-2016 20:56:55 // 151129
Igazából nekem a pajzs tetszik csak jobban.. Azt meg gondolom nem lehet külön. Mármint h csak azt.
Dévid06-06-2016 19:52:37 // 151128
Nekem is már csak egy kis lépés felfele, de azért a kis V6 sem rossz móka.
Kazes☻06-06-2016 16:50:17 // 151127
Jóóól tudoood...! ;)
Dévid06-06-2016 16:14:45 // 151126
Ezt hívják Alfáéknál GTA-nak, tudtommal...
atis_166jtd06-06-2016 15:25:06 // 151125
Köszi az infót. A belseje fl-es csak kivülről nem. Az tudom hogy a 10. havi még nem, vagyis nagyon nem találok belőle de a legtöbb 11. havi fl-es. Csak azért mert ha törve volt a régebiből olcsobb összerakni.
Béci Ɨ|ѯ06-06-2016 15:15:14 // 151124
Igen, ez nem rossz kombináció... :)
Kazes☻06-06-2016 15:05:27 // 151123
Szerintem is... nekem úgy tetszik a legjobban, ha kívül még régi, de belül már FL-s... és mondjuk 3.2 V6... ;)
Béci Ɨ|ѯ06-06-2016 14:47:25 // 151122
Így van! :) :)
JulesTS06-06-2016 14:47:00 // 151121
Ráadásul az FL előtti eleje szebb is. ;O)
Béci Ɨ|ѯ06-06-2016 14:45:13 // 151120
Más a lökös, a lámpák, a sárvédők, a zárhíd, a motorháztető, stb. Nem egy egyszerű és olcsó mutatvány...
Kazeshini2706-06-2016 14:01:41 // 151119
Akkor nem tudom, de valami totál lehúzta az aksit és nem hiszem, hogy a vészvillogó ennyire lemeritené. Akkor valószínűleg alapból sem volt túl jó az aksi. Egyébként csak annyit akartam Meg nézni, h beindul-e. Aztán le is állítottam volna. De akkor nem is erőltetem. Köszönöm a segítségeteket. Amint van valami beirom ide még a blogba is. Egyébiránt faceliftesiteni lehet ezeket? Mármint elég ha csak a lökhárító hűtőrács párost cserélni vagy motorháztetőt is kell? Vagy ez nem ennyire egyszerű? Valamint ha digitális klímát szeretnék bele akkor elég csak az egységet cserélni?
Béci Ɨ|ѯ06-06-2016 12:02:57 // 151118
2003-ban jött ki a külső Face lift. úgyhogy lehet, hogy egy túltárolt darab 11. havi. De már annak is belső face liftesnek kell lennie.
atis_166jtd06-06-2016 11:47:33 // 151117
Srácok egy kérdés! Mikortól van fl 156? Létezik hogy 2003/11 havi még nem az?
Béci Ɨ|ѯ06-06-2016 11:34:10 // 151116
Érdekes, hogy égve maradt a lámpa, mert ha leveszed a gyújtást, akkor lekapcsol az összes lámpa is.
Kazes☻06-06-2016 08:45:13 // 151115
A környéken van jópár cartárs, valaki csak el tudna vontatni... viszont szerintem ilyen állapotában ne is nagyon próbálgasd indítgatni... egy cimbim hasonlóan járt és menthetetlen lett a motor.
Kazeshini2706-06-2016 08:26:10 // 151114
A nagy ijedtségben fenn felejtettem a lámpákat is és totál lemerült az aksi. A gyertyákat megnéztem, to csónak az olajban, illetve a nivópálcánál lőtt ki, valamint még amikor leállt egy olajtócsát hagyott maga alatta a kipufogó alatt, a katalizátor mögött. Máshol viszont száraz. Azt sajnos nem tudom, hogy beindul-e a lemerült akksi miatt, meg az elázott gyertyák miatt. Palotára sajnos nem tudom elvinni ilyen állapotban. Muszáj vagyok a közelben vinni szerelőhöz. Viszont ha már képes nagyobb utat is meg tenni el akarom vinni átnézetni.
MEO04-06-2016 22:19:30 // 151113
Oh ! Erre nem is gondoltam, mert tudtam, h kell szelepfedél tömítés. Kívül a blokkon
még több motorolaj van! :-/
GEORGE04-06-2016 21:55:37 // 151112
Sziasztok. Ilyen lökhárító toldatot keresek, valakinek esetleg?

Béci Ɨ|ѯ04-06-2016 21:51:33 // 151111
Nagy valószinűséggel a generátorod meghalt...
Piritu - 1.000.00004-06-2016 21:39:30 // 151110
"Egy gyertya páros kivételével az összes tocsogott a motorolajban, ez mitől lehet?" - szelepfedél tömítés
MEO04-06-2016 21:33:28 // 151109
Üdv! Válasz út elé érkeztem, így ma rászántam magam és mértem motor kompressziót 13 és 13,75 közötti értékeket "regisztráltam". 1.6 Ts motorról van szó 175000 futott Km el. Az lenné a kérdésem mennyi a kompresszió, gyári szerint? Egy gyertya páros kivételével az összes tocsogott a motorolajban, ez mitől lehet?
ystuc04-06-2016 21:32:39 // 151108
Kis méretű matricát már nem fogsz kapni.
Kazes☻04-06-2016 20:30:12 // 151107
Úgy látom hozzád közel van a Csörgő szerviz (Várpalota)... jópáran voltak már, ill. járnak oda itt... kérdezz rá.
blackbird0004-06-2016 20:29:37 // 151106
Szerintem a hengerfej hibát nem oldja meg a szűrók és víz cseréje. Hengerfej le, min. síkolás és felújítás, vezérlés csere, ha nem repedt a blokk.
Persze ez csak egy gondolat, neked kell eldöntened, mit csinálsz.
Kazes☻04-06-2016 20:26:23 // 151105
Szerintem ezt csak azután tudja megmondani egy szaki, ha már megbontotta a motort, pl. lekapta a hengerfejet...
kenyer7904-06-2016 20:22:42 // 151104
Sziasztok!

Hasonlókép jártam mint az egyel alattam lévő kolléga, csak más hibám lett.
Szintén első utam volt külterületen az Alfával( a héten jött németből), és olyan 130 körül egyszer csak meghót a kilométeróra(leesett nullára, de az autó ment hibátlanul), majd pár száz méter után elment a szervóm. Hazafordítottam a vasat, és 1-2 km múlva kivillant a töltés visszajelző.
Érdekesség kép a kilométeróra közben hol működött, hol pedig nem.
Bármilyen tapasztalatot, ötletet szívesen veszek.
Főként mivel kedden megy szervizbe a verda (vezérlés, olajak, szíjak, szokásos), hogy fel tudjam hívni a szerelő figyelmét, az esetleges hibalehetőségekre.
Köszönöm előre is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.