Forum >> Szerelőműhely
AlfaGabor8208-09-2005 14:43:34 // 8372
Na igen, és nem egykönnyen szárad ki onnan... de az a vicces, hogy nem is mostam meg a motort... lehet hogy még az előző tulaja, 3 hónap alatt meg csak kijött volna, lehet anagy esőzés, mert akkor jött ki rajta... a fene tudja, lényeg hogy nem votl komoly baja :)
a08-09-2005 14:34:08 // 8371
Anno kezdő alfás koromban én is beleszaladtam ebbe a motormosási dologba :)
Szvsz nem szerencsés konstrukció, hogy a gyertyafészkekből nem folyik ki a víz...
AlfaGabor8208-09-2005 14:31:39 // 8370
Na ez igaz... amikor az én TS gyertyáim beáztak annak is kapásból mondtak 4 féle problémát ami lehet :)
a08-09-2005 14:31:37 // 8369
Nincs mit. Az úttörő ahol tud, segít ;)
a08-09-2005 14:30:59 // 8368
Nem vonom kétségbe Szamosi mester állítását.
Vannak olyan szíjszakadási esetek, amik ilyen X aktás esetek. Van aki szerint a vezmód miatt, van aki szerint más miatt.
Az igazság odaát van :)
AlfaGabor8208-09-2005 14:26:09 // 8367
Hát akkor meg semmi gond :) Egyébként ezt én a Szamosi mester weboldalán található fórumban láttam, maga Szamosi János írta :)
Larini08-09-2005 14:24:14 // 8366
Köszönöm a korrekt tájékoztatást!
a08-09-2005 14:21:01 // 8365
Ne terjessz rémhírt. Semmi köze a vezmódnak a szíj élettartamához. Ha majd megnézed amikor cserélik, megérted miért mondom.
a08-09-2005 14:19:41 // 8364
A vezmód nem hinném, hogy a vezérlést tönkre tudná tenni. Max a motor gyengébb lesz, és többet fogyaszt kicsivel.
A vezmód a szívóoldalon a szelepbeállításon változtat, egyszer fél (tengelyen lévő) fokot "elfokol" a szívótengelyen, így változtatva a szelepvezérlést.
No ennek két állása van. Alsó fordulati és felső fordulati. Átmenet nincs. Vagy egyik, vagy másik. Amikor a felső fordulati tartományban szorul meg, akkor alsó fordulaton rossz a szelepbeállítás kicsit.
Ha az alsó fordulatiban szorul meg, azt ráadásul észre sem veszed, csak hogy gyöngült az autó felső tartományban. Ha belegondolsz, a 147 1.6 120 PS és a 147 1,6 105 PS között összesen annyi a különbség, hogy a 120 PS-ben van vezmód. A 105 PS-es asszem úgy van alapban beállítva, hogy a szelepvezérlés olyan, mintha a 120 PS-es vezmódja az alsó tartományban lenne mindíg.
Szóval ha a vezmód az alsó tartományban szorul meg, akkor kb 15 lovat szalajtassz el a ménesből, de a motornak baja nem lesz.
Azt elhiszem, hogy ha a felsőben szorul meg, és alacsony fordulaton kicsit rossz a szelepbeállítás, akkor hoszabb távon a szelepek ezt megsínylik. De a vezérlésnek ettől baja nem hinném, hogy lesz.
AlfaGabor8208-09-2005 14:18:07 // 8363
Így van, ezt én is tudom, hogy a hibás vez.módosító megrövidíti a vezérműszíj élettartamát, majd mond rá a szaki valamit, hogy mennyire égető a vez.módosító cseréje... egyébként te tudsz valamit a Ruville márkájú cuccról?
a08-09-2005 14:12:54 // 8362
Semmi.
Annyi tapasztalatom nincs a TS vezérlésszettek utángyártott minősége tekintetében - szerencsére :)
Ervin tuti ismeri, és tudja melyik a jó. Nem feltétlen a drága a jobb.
Larini08-09-2005 14:12:52 // 8361
Nekem azt mondta a mesterem, hogy sz@r vezérlésmódosító tönkre vághat egy jó vezérlést is! Neki elhiszem! Szerintem csak együtt kellene azt cserélni!
AlfaGabor8208-09-2005 14:10:00 // 8360
Ja nem is a vezérlésszett a kérdéses, azt mindenféleképpen megcsináltatom, a vezérlésmódosítót halogatnám még egy kicsit ha lehet, az még szerintem várhat... :) Én egyébként Ruville-t néztem vezérlésszettre, mi a véleményed róla? :)
a08-09-2005 14:07:03 // 8359
Igen, aztán én is rájöttem, hogy valószínűleg nem venni, hanem eladni szeretne :) vagyis :(
Larini08-09-2005 14:05:15 // 8358
Ahogy elnézem az oldalán a 33-ast: mindent! :)
a08-09-2005 14:05:03 // 8357
Mindenkinek megvannak a saját szakijai, akikben megbízik :)
Nagy merészség szagértő szem nélkül megvenni autót, még akkor is, ha valamennyire ért hozzá az ember.
Azért egy picikét én is kapisgálok az AR-ekhez, de amikor a 64-et vettem tavasszal, először Ervin ment el megnézni az autót inkognitóban, hogy érdemes-e foglalkozni vele egyáltalán...
a08-09-2005 14:02:47 // 8356
Figyi!
Vezérlésszett csere szíjjal, mindennel 40k körül megáll, jó minőségű utángyártott alkatrésszel.
Eszem ágában sincs bárki zsebében túrkálni, de ha több, mint 1 millát kifizettél az autóért, ne ezen a 40k hufon vágd már gallyra a motort...
Érdemes megnézetni, mert lehet, hogy az előző tulaj megcsináltatta korábban, mert mondjuk elkezdett az egyik feszítő fütyülni, csak a kereskedő nem tudott róla. Ki tudja?
Larini08-09-2005 14:00:15 // 8355
Jól beszélsz! Anno én is úgy vettem meg a kis ku..át, hogy eljött Szamosi mester és átnézte a kocsit a boldizsár szervízében! Hiába no, én csak Benne bizok! :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:57:18 // 8354
A vez. módosító nem gázos még, csak indulás után csinálja, menet közben már nem, tehát még elmegy a gép vele, az égetőbb inkább a vezérműszíjcsere lenne. Alkudtam én 1.450.000-ért vettem, szerintem jó vételt csináltam vele, márkaszervízben átnézték a kocsit, azt mondta a fickó hogy valóban 60000 km van benne, a kocsi motorja hibátlan, átnézték computerrel is az teljesen tökéletes adatokat mutatott, szóval nincs azért szétnyűve a gép... tehát a vezmódosító még várhat azért, de lassan azt is cserélni kéne, na majd meglátjuk mennyi pénzem lesz rá :) lehet hogy várok vele tavaszig még... télen úgyse nagyon fogom használni a gépet, ha hó lesz, csak ha muszáj, majd járok a másikkal addig:)
AlfaGabor8208-09-2005 13:51:05 // 8353
Igen, ezt hallottam, hogy a Lancia-é a legtartósabb... no majd ha meglesz a pénzem rá, akkor felhívom a mestert :)
a08-09-2005 13:48:35 // 8351
értettem (ill. reméltem :))) )
a08-09-2005 13:47:47 // 8350
Bele kellett volna alkudni az árba... De már késő bánat...
Szerintem menj ki Ervinhez, nézze át alaposan, motorikusan és futóművileg is, próbáljátok ki, és mondja el, hogy miket, mennyiért és milyen sürgősen kell cserélni. És akkor tisztán fogsz látni.
Nem akarlak ijesztgetni, félreértés ne essék. De érdemes tisztába jönni vele, hogy mi milyen állapotú, mikor mekkora javításokra készülhetsz. A vezmódot is meghallgatja, lehet, hogy még elballag a szerkezet 10-15k km-t a jelenlegivel, ha nem nagyon gázos. És akkor még olcsóbb a szervíz.
Rumi08-09-2005 13:47:13 // 8349
vki bevägott egy meglehetös hosszu listät bontokrol meg regebben, ketszer is, de nem talälom, pedig ma vegigneztem a szerelömühely meg a boxer topicot is märciustol, ugyh ha nem tul nagy keres, legyszi tegye meg megegyszer, mert akiket en ismerek bontokat (2-3-mat) hatalmas eltereseket mondtak ärakra, olykor 2xerest is.
köszönöm
AlfaGabor8208-09-2005 13:47:07 // 8348
ŐŐŐŐ rosszul írtam, így nem jó a hangsúly, így a jó:
Nem sok , igazad van... :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:44:22 // 8347
Nem sok igazad van, csak az a gondom vele, hogy most vettem az autót és így jobban bosszantja az embert, mintha az ő belehajtott 60ezre után költene rá... persze így 60K kilóméterig megint nem lesz vele gondom:)
a08-09-2005 13:44:06 // 8346
Ervint kérdezd meg, mennyiért szerez egyet, majd hívd fel az Elaforgos Karcsit, és kérdezd meg őt is. Aki olcsóbbat mond, attól vedd meg. De ne AR-be valót, minimum Fiat Coupe-ét, de a Lancia a legtartósabb.
AlfaGabor8208-09-2005 13:41:23 // 8345
Értem, akkor valóban érdemes cserélni a teljes szerkentyűt benne, csak még gyűjtögetni kell a pénzt addig... :)) Elaforg-nál érdemes próbálkozni? vagy az Ervin is tud benne segíteni? Többet nem kérdezek ígérem :))
a08-09-2005 13:40:27 // 8344
Ez a vezmód téma bennem mindíg értetlenséget keltett.
Egy vezmód + vezérlésszett csere 100 alatt van. No ezt ha minden jól megy, 60k km-enként kell megtenni. Átlag János 60k km-t kb 4 év alatt tesz meg. 4 évente sok 100k ráfordítás az autóra?
Mert a mostani Lancia vezmódok elmennek közel 60k km-t...
AlfaGabor8208-09-2005 13:37:22 // 8343
Dehogynem, de egy vélemény nem vélemény, de igazad volt, teljes vez.módosítót cserélek, bocs a kétkedésért :))
a08-09-2005 13:31:40 // 8342
vezmód felújító készlet csak időleges megoldás. Tökéletes, ha el akarod adni a gépet, és a vevő ne hallja a hangját az első 3000 km-ben. Utána meg már úgyis az ő költsége...
A vezérlést úgyis le kell bontani, akár felújítassz, akár cserélsz. A mókadíj ugyanannyi, az alkatrész olcsóbb csak kicsivel. Viszont fél év múlva megint lehet cserélni, újra mókadíjjal terhelve...
Vezmódot már 30-35-ért lehet szerezni.
Larini08-09-2005 13:22:27 // 8341
Te nem hallgatsz rám, igaz? :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:20:57 // 8340
Aha értem, akkor valószínűleg hozzá fogom vinni a gépet a 60000-es szervízre :) vezérlésmódosítót kell cserélni benne, meg a vezérműszíjat+görgőket. Ja még annyit, mennire tartós a vezérlésmódosító felújítókitt, érdemes-e vesződni vele?
a08-09-2005 13:17:58 // 8339
Én elég sokat lógok nála, amikor Szegeden vagyok. Elég jó barátom, elég jól összedolgozunk.
Amúgy az alapelvek:
- alkatrészt megveszi nagyker áron, és annyiért adja tovább.
- amit meg lehet javítani, azt nem kell feltétlenül kicserélni.
- egy pici bizbasz (pl szilent) miatt nem kell óriási vasdarabokat cserélni, lehet azt pótolni/gyártatni is.
- mindennek van egy átlagos munkaóra ideje. Ha hamarabb megvolt, akkor kevesebb munkaórát kell fizetni, de ha tovább tartott, akkor az ő "bénázását" nem fizetteti ki.
- mókadíj rendkívül jutányos.
- ha kell, 7VGn is szerel, hogy készen legyen.
AlfaGabor8208-09-2005 13:10:35 // 8338
Ahaaa... tudtam hogy Szőregen van, de nem tudtam ki az :)) Köszi szépen. És egyébként milyen áron dolgozik, mindig oda viszed a kocsit hozzá?
a08-09-2005 13:02:11 // 8337
Ződi Ervin Szőreg, Magyar utca :)
20/9753124
Hivatkozz rám (Puskás Norbert), akkor fogadni fog.
Szőregre kell kimenni, a cukinál jobbra, majd a Gilax és az ABC között megint jobbra. Ott egyenesen a hülye sárga CBA-ig, ott jobbra, és végig egyenesen, amíg az út visz. Amikor már azt hiszed, hogy eltévedtél, akkor is menj még tovább, amíg az aszfalt tart. A Máv szőregi műhelytelepéhez kell bemenni. Az aszfaltút kifejezetten a műhelyhez vezet.
De ha felhívod előtte, akkor kimegy szerintem eléd, ha nem találod a helyet.
Szvsz ő a legjobb Szeged környékén. Kifejezett olasz autó specialista.
AlfaGabor8208-09-2005 12:08:29 // 8336
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy ki tud valami jó Alfa szervízet Szegeden a márkaszervízen kívül? Félreértés ne essék, eddig semmi gondom nem volt a márkaszervízzel, csak hát nem éppen a legolcsóbbak :)
Bálint3308-09-2005 11:35:33 // 8335
Sziasztok!
Gondoltam ide is beírom hátha nem olvassa mindenki a boxer-es topicot:
Valószínűleg szívátültetést hajtunk végre az autómon és ehez kéne megfelelő kondícióban lévő donor (csak motor), persze emberi áron.
Ha valaki tud ilyenről kérem ne tartsa magában... Köszi!
SzJ08-09-2005 10:53:34 // 8334
Én is most cseréltem 80k-nál a Fiat-ban gyertyát. NGK volt benne, az is lett. A könyv 80k-nál írja a cserét, de a Fiat forumban azt írták 40k-nál kell cserélni. Egyébként 1950 HUF volt az ára a BKR6EKC-nak.
Rumi08-09-2005 10:39:17 // 8333
mint irtad 98-astol semmi baja, akkor azt kell bele tenkolni, a motornak szerintem semmi baja, csak nagy kompresszioju (lehet chippelt) es ezert csörög a 95-östöl. ennyi
TtK08-09-2005 09:00:32 // 8332
Én 100k-nál cseréltettem az NGKimat NGKkra és semmi különbséget nem tapasztaltam. Ugyanolyan jól ment előtte, mint utána.
GEORGE07-09-2005 22:52:30 // 8331
Mennyi?? milyen állapotvan vannak?? ugyértem nincsenek kiülve???
Csak érdeklödöm! :-)
Rizzo07-09-2005 22:50:35 // 8330

AR 155 2.0 8V TS-em van .A gondom az hogy ha 2-3000 fordulat között gyorsitani akarok akkor becsörögnek (szerintem a szelepek)de se 2000 alatt se 3000 fölött nem csinálja.Nem csörög akkor se ha már 1000-es fordulatszámtól gyorsitok és akkor sem ha 98-as benzint tankolok.
A motornak amúgy szép a hangja ezért nem gondolok mechanikai hibára
hanem inkább valami vezérlési gondra ,pl:előgyulytás szabályozás
,vez.modositó,légtömegmérö,vagy csak 4 gyertya ad szikrát a 8-ból...?
Ha valakinek van ötlete az légyszi irjon.
Poló07-09-2005 22:16:19 // 8329
A Brisk gyárt sportgyertyát is.
Itt hírdetik
Alfati07-09-2005 20:35:24 // 8328
raga07-09-2005 15:54:58 // 8326
A mostani szettbe már fém fogaskereket adnak, a gyakori szakadásoba a müanyag kerék játszott. A Szamosiéktól hallottam.
Gyertya:
SZVSZ aki hosszútávra gondolkodik megéri a NGK.
mszabika07-09-2005 15:43:38 // 8325
ja igen, de az még drágább lenne :)
18k-ba lesz kb
András bácsi07-09-2005 15:30:13 // 8324
Hát igen, városi kisautó. :-)
a07-09-2005 15:24:40 // 8323
No ezaz... De mondjuk egy 145 1,4 TS autópályás használata szerintem rendkívül csekély a városi km-ekhez képest :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
511
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?