Forum >> Szerelőműhely
GEORGE27-09-2005 01:03:16 // 8522
Bg. és Atec is jól tudja nincs már kisméretű matrica, csak normál méretű matrica van, meg az ami nekem van a motorkerékpár rendszám.
Jelenleg ez ma a legkisebb rendzám méret amit adnak:-(
Atek27-09-2005 00:59:01 // 8521
Én úgy tudom hogy hivatalosan matricarendszám megszünt.
Bg.26-09-2005 21:26:48 // 8520
Volt egy pont ilyen fórum (D tipusú rendszám), szerintem megtalálod csak egy kicsit eltünt. Azért is tünt el, mert mióta EU rendszámokat adnak ki, megszünt a kis matrica rendszám. Után gyártás sincs...
Sasi26-09-2005 21:06:11 // 8519
Hali!
Nem kifejezetten szerelômûhelyes a problémám, de nem tudom, hogy melyit topicba rakjam, ezért ide tettem :-)
Szóval: nem tudtok valaki ajánlani, hogy honnan lehetne 156-ra elôre matricarendszámot szerezni? Kicsit unom az ótvar lemezt :-(
Sasi
Fritzee25-09-2005 00:18:16 // 8517
Lehet, hogy tényleg az ufók vittek el az autómmal együtt, csak nem emlékszem rá. :-)
Fritzee25-09-2005 00:17:29 // 8516
Csak viccből irtam. :-) Most hétvégén szervizes ismerősnél voltam, ő nem tudta megmondani mi a probléma, azt mondta, lehet, hogy behalt a karosszéria vezérlő computer.
Hétfőn bemegyek a soproni szervizbe időpontot kérni egyrészt ezért, másrészt múltkor, amikor voltam náluk, az egyik kérésem a már itt leirt műszerfal felől hallható zörgés-recsegés megszüntetése volt, hát nem sikerült orvosolniuk, úgyhogy már két okom is van a visszavitelre.
Halesz25-09-2005 00:07:09 // 8515
Azért szerintem ettől ne félj! De azért vidd el szervizbe...
GEORGE25-09-2005 00:05:46 // 8514
Az nagyon rossz vicc lenne töle, s reméljük nem is nyissa ki menetközeben és föleg nem indolatlanul!!!
Halesz25-09-2005 00:05:44 // 8513
Nekem inkább a Harmadik tipusú találkozások jut eszembe erről! Nem maradt ki pár óra az emlékezetedből? Nem vittek el az ufók? :)))
Fritzee25-09-2005 00:05:11 // 8512
Hát, nem hiszem, hogy kapott volna nedvességet, nem mostam soha vizzel a motorteret.
Fritzee25-09-2005 00:03:56 // 8511
Hát, Sopronból hazafele (200 km) majdnem fél óráig be nem állt a szája, utána egy picit megnyugodott, gondoltam most éppen arra készül, hogy valamikor hireteln kinyissa a légzsákot. :-))))
Robi24-09-2005 21:40:03 // 8510
Biztos igazad volt, én még nem vezettem sperres elsőkerekes autót. Viszont a kaposújlaki Alfa-Honda talin ültem egy sperres Civic anyósülésén, és nagyon tetszett, amikor rajt közben úgy riszált az eleje, mint a hátsókerekesek hátulja. :)
bb1824-09-2005 21:23:25 // 8509
jóvannamá he.
én is hátsohajtást részesitem elönyben.
de akkor is igazam volt az elsö kerékkel. :-))
anno csináltak olyat, hogy kivettem a difit és beletették a sperrt ugy hogy 1 az 1 ben visszament a helyére hézagolás nélkül.
igazibol a zárhato difi a legjobb. nekem is az kéne.
Robi24-09-2005 20:55:54 // 8508
Elsőkerekes?! Az mit jelent? :)
Ember, nézd meg a reglapomon az autóimat! :P
kando.24-09-2005 20:49:48 // 8507
Át kéne nézni, nem csúszott-e le egy kábel a kamputerből/-ről, vagy valami testelési (földelési) hiba nincs-e a rendszeredben... Ilyesmit akkor csinálhat ha fals infókat kap a vezérlés... Esetleg bele akartak nézni a komputerbe, de vmi jelszót elbaxtak, bár ettől nem lehetne ilyet csinálnia...
Esetleg nem kapott nedvességet valahol az elektronika ?
bb1824-09-2005 20:49:21 // 8506
ufo vagy gömbvillám esetleg ?
bb1824-09-2005 20:48:45 // 8505
elsökerekesbe sperr-t nem tennék. érdekeseket tud csinálni a legváratlanabb helyzetekben.
bb1824-09-2005 20:47:53 // 8504
ird meg a cimed én meg megszerzem a cuccost. milyen szinü kell ?
Robi24-09-2005 20:46:56 // 8503
Mint valami horrorfilm! :) Lehet, hogy át fogja venni az irányítást, és kimegy veled az M7-esre randalírozni. :)
Fritzee24-09-2005 20:44:24 // 8502
Hali!
Úgy néz ki valami szellem költözött a gépembe (147 1,6 TS 120 LE). Egy olyan öt napja folyamatosan ontja magából a hibaüzeneteket, s fura dolgokat csinál. Az folyamatos panaszkodás közben ki-be zárogatja magát. Fékfolyadék kevés, cseréljek fékbetéteket, kiégett ez az izzó, kiégett az az izzó, jelzi, hogy be van húzva a kézifék, miközben nincs is. Olyat is csinált, hogy villantottam egy alfásnak, s úgy maradt a refi, nem tudtam lekapcsolni, még úgy sem, hogy minden világitást lekapcsolok. Minden úgymaradt.
Egyébként a különböző hülyeségek jelentkezése előtt volt szervizben, ahol többek között pl. kitisztitották a pillangószelepeket, s visszaállitottak bizonyos értékeket a computerben. (Rossz gázreakcióra panaszkodta, emiatt csinálták ezt.) Lehet, hogy a computerbuherálás hozat elő ezt???
Robi24-09-2005 20:38:38 // 8501
Én még nem csináltam soha, de amikor kitaláltam, hogy sperrt akarok építeni a dízelembe, ezzel kecsegtettek. Szóval nem tudom a dolgot se alátámasztani, se megcáfolni. :)
Fritzee24-09-2005 20:38:19 // 8500
A postás megoldást nagyon megköszönném. Elküldjem e-mailben az adataimat?
bb1824-09-2005 20:18:02 // 8499
azért ez a megyek vele bug vagy nem bug egy kicsit erös. ha jol be van löve akkor jo és kész.
szerintem. :-))
meg alulrol is megnézhetö a dolog. áttétel miegymás.
Robi24-09-2005 19:42:56 // 8498
Hja. Át kell tenni a régi difit tányérkerékkel együtt, meg a kúpkereket az új váltóba. A macera a hézagolás. Kihézagolod, összerakod, felrakod a váltót, mész vele, búg. Leveszed, változtatsz a hézagoláson, visszarakod, csak gyorsításkor búg. Váltó le, hézagol, váltó fel - motorféknél búg...
Egy darabig el lehet vele játszani, mire jó lesz. De akinek már egyszer is küzdelmes levenni a váltót, az nem biztos, hogy bele akar ebbe vágni. Én bele fogok, ha sikerül szerezni egy sperres difit a dízelhez. :)
bb1824-09-2005 18:44:35 // 8497
ha más az áttétel az sem baj max gyorsabb vagy lassab de erösebb lesz. a difit lehet cserélni csak a saját összejelölt tányér- kup kerekével lehet berákni és hézagolni kell. nem nagy mutatvány ( másokhoz képest persze )
Robi24-09-2005 16:38:38 // 8496
Csak a lényeget felejtettem ki:
Vedd ki a difit, és számold meg a fogakat a tányérkeréken meg a kúpkeréken. Ha egyeznek ezek a számok a két váltó között, akkor egyforma az áttétel.
Robi24-09-2005 16:36:56 // 8495
Maga a váltó mindegyiknél ugyanaz. A difiáttétel különbözik. Egész konkrétan a tányérkerék és a kúpkerék. Ha leveszed a difiház oldalát, és kiveszed a difit, látni rajta. Csak arra kell vigyázni, hogy a difit és a fogaskerekeket nem lehet csak úgy cserélgetni, mert a difi pontosan ki van hézagolva az adott váltóházhoz, a tányérkerék és a kúpkerék pedig gyárilag össze van csiszolva.
Sasi24-09-2005 16:12:27 // 8494
Sziasztok!
Apropó kód: én a minap jártam úgy, hogy a kocsi nem fogadta el többet a gyári kulcsokat és mivel nem volt meg az indítókódom, trélerezni kellett... Lelki szemeim elôtt egy izmos szervízszámla jelent meg, de Szamosiéknál egy jól irányzott WD40-es befúvás megoldotta a problémát.
A dolognak voltak elôjelei is; minden 10. gyújtási kísérletnél nem aludt el a mûszerfalon a kulcs embléma és nem sikerült az indítás... Akkor még úgy voltam vele, hogy ennyi kellemetlenséggel még hosszú távon együtt lehet élni, ezért nem csináltam semmi...
Szóval ha azt veszitek észre ti is, hogy a gyári kulcs felismerése nem egy svájci óramû pontosságával történik, akkor tartsátok kézközelben az indítókódot, amíg el nem juttok egy "WD40 specialistához" :-)
Ennyi a tanulság... nekem a trélerezés 16 ezerbe fájt, ti ebbôl a pénzbôl inkább tankoljatok, ha ugyanígy járnátok, mint én... :-)
Sasi
Bg.23-09-2005 21:19:43 // 8493
George: értem, de ez még sajnos nem segít rajtam.
Ha bekapcsolom a rágiót "CODE WAIT" van 30-35 percig. ekkor megjeleni a beviteli mező (itt az '1" gombbal tudok jobbra lépni a "2" vel balra az állomás keresővel növelem ill. csökkentem a számot). Be is viszem az összes számot. De ha létető gombbal zárom le menig CODE WAIT" van 30 percig:(( Ha mást nyomok látszólag nem történik semmi. Ha kikapcsolom a bevitel után, bekapcsoláskor ismét kódot kér, és kezdődik előről:((
...Meg áll az eszem...
GEORGE23-09-2005 21:11:34 // 8492
Egyszer a Puntóval jártam így asszem 8 vagy 10 óra időtartamra rajta kellett hagyni a gyújtást és utána elfogadta a kódot.
Bg.23-09-2005 21:09:40 // 8491
Kit lehetne felnívni ötletelés végett, autórádió kód beviteli problémám van off rádióval?! Áramtalanítás után beviszem a kódot, de a rádió nem indul el. Ha a léptető gombbal zárom le a bevitelt - azt mondja, hogy "CODE WAIT", más gombra pedig nem reagál. Mit kellene tenni!? (A kód szinte teljesen biztos jó)
bb1823-09-2005 10:14:27 // 8490
Urak !
Ki tud pesten vonohorgost ( a Kis Jozsiék nem veszik fel a telefont ) ?
bb1823-09-2005 09:36:22 // 8489
ezt valszeg be kell állitani, lehet hogy nem pont a helyére tették vissza.
az hogy mi pont oda raktuk az nem igaz mert 2 mm eltérést is lehet hogy korrigálni kell a zárnál, he nem fut bele jol.
TtK23-09-2005 09:33:40 // 8488
Az az igazság, hogy nagyon nem nézegettem soha. Csináltak valamit a zárral, vagy hozzá se nyúltak és úgy romlott el?
Cgo22-09-2005 17:42:42 // 8487
nem all el es a gumibak nem volt csavargatva. Ez ugy mukodik, hogy a rugos vacak befut a felkor alaku drotkelepcebe es az tartja fogva? vagy a vegen a sapka szorul be a kelepcebe? vagy hogy a fenebe, nem ertem...
TtK22-09-2005 13:08:30 // 8486
Eláll, ha le van csukva? Lehet, hogy rosszul van beállítva. Magától egyébként nem tud kinyílni, csak ha megnyomod alatta a kioldót. Az pont azért van, hogy ha a zár el is engedi valamiért, menet közben akkor se tudjon kinyílni.
Most jut eszembe: van két műanyag ütköző a motorháztető két elülső sarkánál (ahol nyílik). Tekerd beljebb őket, lehet, hogy épp csak visszatették őket és b...tak beállítani.
Cgo21-09-2005 16:51:54 // 8485
sziasztok, tudja valaki a 145-146 motorhaztetejenek mukodesi elvet? Miota leszedtek, csak 118x probalkozasra csukodik le es nem kicsit aggodok, hogy menet kozben kinyilik.... mintha tul eros lenne a rugo vagy mi a fene, ha lecsapom, visszavagja...
Willy21-09-2005 12:23:45 // 8484
Hol lehet utánanézni, hogy a váltó gyári száma alapján megállapítsam, hogy melyik típusba való?
Esetleg egy olyan táblázat, amiben a 75-ös és 90-es alfák váltószámai fel vannak sorolva.
zekedani20-09-2005 17:13:30 // 8483
Köszönöm szépen! Megnézem.
veteranviking20-09-2005 16:57:35 // 8482
Először nézd meg a biztosítékokat,hátha csak az ment ki!
zekedani20-09-2005 16:55:59 // 8481
Sziasztok!
Valami bibi lehet a légkondival az autómban, mert ha be van kapcsolva akkor folyamatosan meleg levegőt fúj. Tudtok ajánlani valami megbízható helyet, ahol nem vernek át és értenek is hozzá?
Előre is köszi!
Gábor16620-09-2005 16:29:07 // 8480
Kössz! Ebben egyetértünk. :-))
TtK20-09-2005 15:40:15 // 8479
Sok sikert! Egy V6 nem lehet tartósan beteg! :)
pb_20-09-2005 14:31:08 // 8478
+szorulhatott a munkahenger, lehet kezd berágódni.
Thomika20-09-2005 13:21:17 // 8477
Hali!
ABS nincs sajna, de már túl vagyok a műsoron! Leszedtem a kereket, és megmozgattam a féket, utána megszűnt a jelenség! érthetetlen! De a lényeg,hogy már megoldódott minden! :)
Gábor16620-09-2005 12:05:34 // 8476
Kicsit zagyva lett, de remélem érthető! :-) A másik két LMM már nem elérhető.
Gábor16620-09-2005 12:04:26 // 8475
Ttk:
Gyakorlatigal ugyan akkor tudom a kölcsön computer is ugyan akkor fog rendelkezésre állni, amikor a garantáltan jó LMM. Amint lesz donor, a teszteket megcsináljuk.
TtK20-09-2005 09:17:13 // 8474
Szerintem neked más problémád van. Ha jól értem még egy LMM sem volt jó. Valószínűleg máshol van a bibi. Kábel, kontakthiba, esetleg a computer nem áll a helyzet magaslatán. Az alapján amit az LMM belsejében láttam, a comp. szerintem soros vonalon kommunikál az LMM-el. Lehet, hogy ez a meghajtó szállt el a comp.-ban. De ez csak találgatás. Én szereznék egy kölcsön computert és kipróbálnám azzal (és a kölcsön computert az összes LMM-el, ha még megvannak).
pb_20-09-2005 08:38:10 // 8473
Nem biztos, hogy szétesetta fék. +keményedni inkább, akkor szokott, ha befog, nem melegedett? Esetleg ABS probléma, már, ha van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
552
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?