Forum >> Szerelőműhely
boyci25-04-2007 10:50:47 // 15223
ciao és egyben szép napot mindenkinek!
beszéltem ma emberemmel aki ráállt az alfa szerelésre, csinált egy ún. költségvetést, amiben a dugattyúkat komplett a gyűrükkel be tudná szerezni 35eFt-ért, így az egész amit még meg kellene javítani egyben kerülne 260-280-ba!!! a párom egy új motorban gondolkodik..
ti mit tennétek? új szekér álljon a házhoz, vagy új lelke legyen a drágának?!! a perben én sem igazán bízok, ráadásul a lurkómmal nem igazán vállalnék be ilyen huza-vonát, elvégre egyedül vagyok.
viszont a régi tulajjal le fogunk ülni "kávézni"...
Liquid25-04-2007 08:26:26 // 15222
Részvétem. Nagyon durva! Sajna szerintem sem mész sokra a perrel, de azért meg lehet próbálni, ha van egy ügyvéd ismerősöd, aki jártas az autós perekben. Elég nehezen képzelhető el, hogy ne tudott volna ezekről az extulaj.
csocsi25-04-2007 08:21:44 // 15221
Részvétem cartárs :((
Ezek után legalább egy "jó beszélgetést" megérdemelne a volt tulaj. Nehéz elképzelni, hogy semmit nem tudott ezekről a dolgokról.
pb_25-04-2007 08:16:06 // 15220
A GTV 2.0 V6 TB-vel az a nagy baj, hogy 1.kerekes. Igen az Integrale, az 1 külön kategória, nehéz jót találni, + sokat kell vele foglalkozni, de az, ha 1x +indul... A 155 sztem nem olyan nagy autó, de 1 boxer után, csakis 1 változata jöhet számításba.)
KisP25-04-2007 07:59:05 // 15219
már gondolkoztam aGTV 2.0V6 TB-n ,az is 200 ló körül van,csak hát a fenntartás egy kicsit sok:). Az integrale-val az a baj hogy ritka nagyon amit használható,olvastam 320 lóvas változatról is,húh,az milyen lehet.A 155 se rossz,de nekem az nagy autónak számít:)
maradok a boxinál egyenlőre:PPP
Ferke25-04-2007 06:36:50 // 15218
Ezt nagyon sajnálom. Perrel nem sokra mész, de akitől vetted, szívesen orrbaverném. Így barmolják szét az alfákat sajna. Sejthető volt, hogy a hfejtömitéssel indul a dolog, de a gyűrűtéma durva.
A dugattyúval mi van? Annak nem sok baja szokott lenni.
Buddha24-04-2007 22:57:09 // 15217
Mint az előttem válaszoló írta már, jól gondolod, ez a vezmódosító mágnesszelepének a csatija!
Az előző tulaj talán már pórul járt a szerkezettel! Ugyanis: ha valaki esetleg nem pontosan telepíti a vezmódosítót, kvázi a vezérlés nem lesz pontosan helyen, attól a motor még beindul és majdnem hibátlanul járni is képes! Egy laikus talán észre sem veszi! (Persze hosszútávon kiderülne csak addig nem fogja kibírni) A gond akkor kezdődik, amikor létrejön az elfokolás mert a szeretett módosítónk belenyomja a szelepeket a dugattyúkba, és ezt a hengerfej nem szokta szeretni! Nyolc szívószelep látja a kárát, tömítés, olaj, plusz egy tetemes munkadíj!
boyci24-04-2007 21:14:52 // 15216
hát sziasztok Mindenki! szétkapták a lelkem... a srác szakavatott, volt dolga alfákkal(is), nagyon rendes, de nem jó hírekkel szolgált: a hibásnak vélt dugattyúk valóban rosszak? sőt! el vannak törve, a gyűrük teljesen bekrepáltak, de ezt még feldolgoztam volna, viszont amit még talált: állítólag már küzdött az autó hengerfej problémával, amit valahogy összetákoltak, és mindenhol tömítőmasszát használtak. ja és a vezérlés is odavan.. szóval igazán ez volt ami mellbe vágott, hogy az autót úgy kaptuk kézbe, h már volt ilyen ill. ekkora probléma vele!
a srác azt tanácsolta h pereljek!..
Buddha24-04-2007 21:01:58 // 15215
A vez.módosító mechanikusan, hidraulikusan (hidromechanikusan) működik de elektronika vezérli! Egy elektromágneses szelep engedi bele az olajnyomást amitől a belsejében lévő bolygócsiga elmozdul, ezáltal a külső és belső íves pályák elfordítják a szíjkereket a vezérműtengelyhez képest. A módosító nem ismeri a részterhelést, alap vagy elfokolt állapotban van és természetesen csak a szívósort fokolja.
mesa24-04-2007 20:49:29 // 15214
Hidraulikus! Ezt akartam mondani én is, köszi! A pneu az levegős :)
Üvegtigris24-04-2007 20:32:00 // 15213
Szted a hegyaljától rendeljem, vagy egyéb helyről?
sztane24-04-2007 18:04:55 // 15212
hali!
valaki járt már így, mint én, hogy menet közben eltűnt az ötödik fokozat?
az összes többi megvan.
arra lennék kiváncsi, hogy a hiba csak a váltó teljes leszerelésével orvosolható-e, vagy van esetleg másik út is.
Stef24-04-2007 15:08:21 // 15211
Jelentem, megvolt a 60 ezres szervíz Német Misinél (mindenkinek csak ajánlani tudom a mestert). Vezérműszíj, vezető, feszítő, ékszíj, vízpumpa, olaj-,levegő-,pollenszűrő csere. Autókám ismét bátran gurulhat :)
Nem volt olcsó, de megérte! A szíjak elléggé meg voltak kopva, kicsit nyúlva és repedezve is. Nem hülyeség kicserélni 60ezernél!!!
Ferke24-04-2007 13:16:37 // 15210
Várjuk kiváncsian.Hol csinálják?
boyci24-04-2007 12:25:43 // 15209
három darabról van szó..sajnos! de mint írtam ma többet megtudok a dologról...
GEORGE24-04-2007 12:23:17 // 15208
Olajjal működik az az hidraulikus, nem pneumatikus.
és van egy szelep is még, ami elektromosan nyit! .-)
granturismo24-04-2007 12:19:35 // 15207
Jelenleg már csak egyféle cikkszámú vezérlésmódosító van. Azt teszik a kisebbik Fiat/Lancia motorba is meg az Alfába is.
Azmo24-04-2007 11:05:02 // 15206
van amelyik kutya csak csahol, de nem harap :D
pb_24-04-2007 10:55:45 // 15205
Hadd köszörüljék.))
pb_24-04-2007 10:54:45 // 15204
Hacsak a 200 lóra fáj a fogad, és Lancia a választás, akkor Integrale, én tuti azt választanám. De, ha AR-nél maradunk, akkor viszont 55 Q4.
pb_24-04-2007 10:51:52 // 15203
A Kappaval azért, az AR image 1 kicsit amortizálódott.))))
pb_24-04-2007 10:49:49 // 15202
Akkor +nyugodtam.))
gyurma24-04-2007 10:47:55 // 15201
Nekem is volt,igaz hogy dizel de nagyon jó gép.Pláne a belső:-))meg az extrák.
granturismo24-04-2007 10:43:08 // 15200
Köszi, köszi, csak ne offoljunk, mert a Baltásék épp most reszelik a bárdokat ránk:-)))
KisP24-04-2007 10:37:26 // 15199
1,1 misiért van is egy 4ajtós turbo kappa,lecsapok rá:PPP olyan felszereltsége van,hogy csak nézek,96-os és elektromos behajtható tükrök,elek. ülés,stb. ilyen nyalánkságok,király!!!!
KisP24-04-2007 10:35:47 // 15198
hadd gratuláljak én is a kappa-dhoz,nagyon szimpi a gép,csak nehogy én is váltsak egy kappa 2.0T-re közel 200lóerő,húh,belegondolni is rossz:)))
Üvegtigris24-04-2007 10:33:52 // 15197
Sziasztok!
Nagynehezen 1-2 szerelőműhely+146 topicos beírogatás után idetaláltam : D
Jó a topic, épp most frissen gyorsan végigolvastam, kérdésem:
1.4-es TS 146-ba melyik vezmódosítót ajánljátok (mivel volt itt szó Lancia, stb) milyen cikkszámmal és honnan rendeljem, amelyik biztos, hogy passzol és a lehető legjobb lesz hozzá?
ui.:
Szerintetek érdemes megrendelni a javítószettet és állapottól függően belerakni?,vagy max, ha nem jó, akkor pedig mehet bele az új.
Előre is köszi
Azmo24-04-2007 10:23:18 // 15196
ez bók volt pajtás, nem értelek :D
granturismo24-04-2007 10:17:28 // 15195
Mit romboljátok itt a nagy nehezen felépített image-emet?:-))
Én egy megfontolt ember vagyok!:-))
Azmo24-04-2007 10:13:01 // 15194
Nálad nem lehet tudni hogy mikor megy el az eszed megint :D
granturismo24-04-2007 10:09:08 // 15193
Mondjuk ez igaz. Akkor úgy írom közeli távoli terveimben nem szerepel:-)
pb_24-04-2007 10:06:48 // 15192
Még nem tud6od, hogy mit hoz a jövő.)))
granturismo24-04-2007 09:52:38 // 15191
Van erre egy külön topic. Nekem nem nagyon volt/van/lesz TS motorom, úgyhogy nincs saját tapasztalat.
Üvegtigris24-04-2007 09:45:11 // 15190
Köszi az erőfeszítéseket : )
Üvegtigris24-04-2007 09:43:57 // 15189
Egyébként érdemes a felújítókészletet venni vagy mindenféleképpen a variátort cseréljem? Nem gáz ha 40E csak inkább biztos, hogy jó legyen.
Csak gyárit lehet bele kapni?
Hol érdemes megrendelni?
granturismo24-04-2007 09:43:16 // 15188
Visszapattant, mert túl nagy. Megpróbálom tömörítve.
Üvegtigris24-04-2007 09:33:55 // 15187
A szöveget megkaptam, de a dokumentumot nem.
Légyszi küldd el mégegyszer.
Köszi
Ferke24-04-2007 09:19:54 // 15186
A benzinnek nem lehet köze ahhoz, hogy nincs 3 hengerben elegendő kompresszió.
Ha korábban nem volt semmi furcsaság (erőtlenség, füst), akkor az is a hengerfej tömítés gyanúja mellett szól.
Ferke24-04-2007 09:14:20 // 15185
Ha a hf tömítés para csinálhat ilyet, hogy 1szerre 3 hengernél is elszáll a kompresszió. És ezért is füstölhet, mint az állat.
Ferke24-04-2007 09:13:11 // 15184
Szerintem egyszerűbb, ha elviszed egy szilenteshez és kb 4-5k-ért kicseréli párban, 1 óra alatt.
granturismo24-04-2007 08:18:23 // 15183
Mail ment.
Üvegtigris24-04-2007 07:51:44 // 15182
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Haverom 1.4-es TS-járó van szó /146/.
Szíjhajtás oldalról hallható valami hang alapjáraton és a fordulatszám emelésével is, először azt hittem, hogy valamelyik feszítő, vagy vezető görgő adja a hangot, de megkért a srác, hogy mérjünk kompressziót csak úgy mellékesen.
Miután befejeztük a kompressziómérést (kb. 20 perc) beindította és kb. 3 mp-ig hallható volt belőle egy nemegyszerű hang. Valószínűleg a vezértengelyállító adja ezt a hangot, de nem igazán ismerem az Alfánál ezt a rendszert.
Kérdéseim:
Mennyire komoly problémákat tud ez okozni?
Ha nektek is volt már ilyen problémátok, mennyibe kerülhet hozzávetőleg az alkatrész?
Esetleg ha tudnátok róla műszaki leírást, rajzot, vagy bármilyen képet küldeni nagyon köszönném.
Wickey23-04-2007 23:42:41 // 15181
Azt azért nem ártana megtudni hogy miért nincs kompresszió a hengerekben, és hol van a veszteség, a dugattyúgyűrűknél, a hengerfejnél, vagy a szelepeknél?
Ez úgy nagyon hirtelen csak akkor lép fel, ha hengerfejes lesz az autó (tömítés átég, vagy átszakad), amúgy pedig lassacskán alakulna ki, de ez sanszos hogy csak egy hengernél csinálná, nem háromnál. (Vagy nem három darab, hanem a hármas számú hengerről van szó?)
pb_23-04-2007 23:17:10 // 15180
El fog férni, mert a QV gyári felni mérete 15"x6J, 195/55 R15-ös gumival. Olvastam, hogy volt váltós kérdésed, ha azt szeretnéd, hogy adott fokozatokban kevesebbet forogjon ugyanolyan sebességnél, ezt leg1xűbben a végáttétel, vagyis a differencálmű +változtatásával érheted el. Ehhez a manőverhez még a váltót sem kell leszedni, viszonylag "1xűen" kivitelezhető. Most nem tudom milyen difi van a váltódban, 11/45-össel, már elérhetsz változásokat, de leginkább a 9/35-össel érhető nagyobb változás. Aztán lehetne játszani 33-as difikkel is, bár azt nem tudom, hogy pontosan ugyanolyan-e, mint a 45/46 boxereké.
Ha a fokozatokkal is szeretnél játszani, ahhoz 1edi váltót kell már építeni.
boyci23-04-2007 23:05:40 // 15179
minden tanácsadómnak: nemrég annyit megtudtam h 3hengerben nincs kompresszió, és a gyertyák is gallyon vannak..holnap aztán kiderül még ez+az, majd meglátjuk! így hogy én nem értek hozzá, személy szerint én is benzin minőségére gondoltam, ami nem tett jót neki..
Belga23-04-2007 18:39:37 // 15178
Bea...23-04-2007 18:28:14 // 15177
15x 7 et 30 remélem elfér
prooF_7523-04-2007 17:54:32 // 15176
Hello!
Úgy tudom hogy ha az eredetinél nagyobb motort akarsz berakni, akkor hivatalosan kell hozzá átalakítási engedély, amihez egy tervet kell szolgáltatnod az egész átalakításról. És úgy hallottam hogy ezt a tervet csak szakember csinálhatja, ami párszázezer forintba szokott fájni. Plusz még rájön ugye az új műszaki, eredetvizsga, meg mindenféle egyéb eljárási költség gondolom. Szóval nem egy olcsó mulatság, akkor már jobban megéri ha eladod az 1.6-ost és veszel egy gyárilag 2.0-ást. (persze vannak különböző trükkök még az átalakításra, de az meg nem teljesen rizikómentes)
gstup23-04-2007 17:45:12 // 15175
Sziasztok!
Ha az 1.6-os motoromat leszeretném cserélni egy 2.0-ra akkor milyen hivatalos szervet/ket kell megkeresnem az engedélyért?
Üdv Mindenkinek
Selmak23-04-2007 15:55:40 // 15174
Olaj kerülhet akkor is az égéstérbe ha valahol a katergázcső el van tömődve. Ilyenkor a megelmekedett katernyomás miatt a legkisebb ellenállás felé veszi az irány nem kevés olajat behordva. Pl ha hengerfej ből nem tud távozni akkor a katernyomás felviszi az alsó szelőzőből az olajat a szívótorokba.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?