Forum >> Szerelőműhely

pb_26-04-2007 15:29:02 // 15273
Szóval 1 újabb lehúzás.(( Én még olyasmit is hallottam, hogy rászállnak az idősebb autókra, nem tudom, hogy ez mennyire igaz.
Liquid26-04-2007 15:24:21 // 15272
Még így is köcsögség, valszeg meghekkelte mindenki a jelzéseit, mikor 20 éve nála van és meg is akarja tartani. A Jó qva annyukat, köcsög pénzbeszedés megint.
Üvegtigris26-04-2007 15:01:44 // 15271
Én pedig a "maszek szaki" lennék, ezért kérdeztem : ) Köszi
granturismo26-04-2007 14:55:01 // 15270
Ha nincs még törzskönyve az autónak vagy van, de 99-óta ugyanaz a személy a tulaja akkor eredetvizsgát csinálnak +7200Ft-ért.
pb_26-04-2007 13:04:15 // 15269
Tudsz valami bővebbet is, hogy mit variálnak már +int ezek a köcsögök?
mesa26-04-2007 12:37:01 // 15268
Én is a javítás mellett teszem le a voksomat. Akkor lesz egy jó motorod, amiről tudod, hogy jó, és nem kell parázni egy bontott miatt, maival még vizsgázattni is kell. Annak az árnak kb. a feléből megvan, amit nektek az a szerelő mondott.
Ferke26-04-2007 12:36:58 // 15267
Hiába, kicsi uno nem bírja a strapát, nem egy boxi:))
Egy szelep leszakadt, 3-as 4-es henger között a hengerfej összeolvadt...nem bírja, na..
kertecs26-04-2007 12:34:56 // 15266
Közben már beleolvastam a 155 topikba
boyci26-04-2007 12:18:42 // 15265
de hát mire jók a barátok, nem?!!! :)
mesa26-04-2007 12:14:05 // 15264
Enyniből soha nem cserélsz hengerfejet i smeg főtengelyt is. Az első 100k a második 250k ...
boyci26-04-2007 12:05:03 // 15263
sziasztok...újra! mille grazie MINDENKINEK!!! baromi jól esett hogy ennyien reagáltatok a panaszomra! bár igazán csak az tudja átélni a csalódást akit uebbe a cipőbe raktak! szóval: szerintem mindenképp szerelés lesz a dologból, mert a szíven kívül nagyon egyben van a dög! ráadásul nagyon szeretem.. ami a hozzáértést illeti, háát szerintem ilyes problémákat egy profi sem fedez fel egy a kereskedőtöl indult próbaúton...mint ahogy a párom sem tapasztalta, annak ellenére h meghúzta rendesen az autopályán és pozitív élménnyel hhozta haza a vasat! de mint írt6átok, ez valóban beüthet bármilyen időben bármelyik típusnál... hát nekem most nagyon beütött a dolog! "szelávíí"! de nem adom fel!!!
AlfaGabor8226-04-2007 12:00:02 // 15262
Hello! Én most vettem vezmódosítót 33000 bruttóért. A mókadíj viszonylag drága, mert le kell venni a vezérműtengelyeket ha jól tudom. Szerintem márkaszervíz legombol egy 25öt munkadíjért, maszek szaki biztos megcsinálja a feléért :) Én az utóbbit választom :)
csocsi26-04-2007 11:50:55 // 15261
Hát az ilyen esetek nem nagyon fényezik a kereskedők hírnevét.
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2007 11:46:23 // 15260
b*szódjanak meg a kötsög, büdös, bunkó, riherongy, sz*rrágó ilyen fajta kereskedők. A tipikus magyar kereskedő
Poló26-04-2007 11:17:57 // 15259
Egyik ismerősöm rhonda civicet vitt vissza a kereskedőnek. Úgy vette, hogy sérülésmentes, végül kiderült, hogy a tetőn és a hátsó ajtón kívül az egész autó törve volt. Mikor látta a kereskedő, hogy nem fogja lenyelni a csávó a dolgot, adott neki két lehetőséget. Vagy visszaad neki valamennyi pénzt, vagy visszaveszi az autót. Kolléga az utóbbit választotta. Pár napon belül ismét elkelt az autó. Munkatársamnak csörög a telefonja, a kereskedő volt az. Mondta neki, hogy eladta az autót, ha esetleg keresné az új tulaj, akkor mondja azt, hogy sérülésmentes az autó... Ha esetleg valakit érdekel, annyit tudok róla, hogy tatabányai kereskedő.
csocsi26-04-2007 11:05:28 // 15258
Így már tényleg húzós :(( De ilyenkor az a vígasz, hogy rendben a gép.
kertecs26-04-2007 11:02:47 // 15257
Nem gyenge! Egyszerűen elfáradt volna az anyag? Mi van a tengely letört másik felén, nem szorult meg valami? Ahogy nézem ezt a bontott váltódból talán ki tudod hozni... A váltó le magában is elég undorító munka. Nekem szerencsére szét még nem kellett szednem. Bár miután múltkor lepucráltam róla a sok szart, fény derült egy kis olajfolyásra. Szerintem pont ez alól a fedél alól.
Üvegtigris26-04-2007 08:32:13 // 15256
Azt értem, de én a vezmódosító csere díjára gondoltam : )
rfree26-04-2007 08:17:28 // 15255
Szép reggelt cartársak!Tegnap szereztem egy digitális kijelzöt a 156-os vashoz,de nem mutatja a mérési adatokat Ha valaki tudja,hogy mit tegyek be kell álitani,vagy szervizbe kompjuterre kell tetetni.a kijelzö jó csak nem mér. kössz mindenkinek.
Buddha25-04-2007 21:26:47 // 15254
Szerintem vegyél egy bontott váltót! A váltóba való új alkatrészek drágák és a szereléséhez is érteni kell, tehát nem csinálják meg fillérekért. A csere gyors, jó, és olcsó. :-)
sztane25-04-2007 21:19:51 // 15253
ma levettem a váltó zárófedelét, s majdnem dobtam egy hátast, a meghajtott tengely eltörött a csapágy mellett.

tehát nem úsztam meg a váltó le és szétszerelését.
van-e valamijen speciális szerszám, vagy művelet a váltó szétbontásánál?
Buddha25-04-2007 20:55:54 // 15252
Ja, a tömítéscsere munkadíja 1-2 ezer forint + az anyag! Körülbelül...
Buddha25-04-2007 20:52:53 // 15251
Ezt nem tudom biztosan, megkérdezem holnap egy villamossági szerelő barátomat. Egyébként szerintem igen, meghatározható diagnosztikával az esetleges hiba, de még nem találkoztam rossz mágnesszeleppel a vezmódosítónál.
Üvegtigris25-04-2007 20:21:15 // 15250
mi a helyzet= mi a válasz : )
Üvegtigris25-04-2007 20:20:30 // 15249
Köszi! Javítási összegre és diagnosztikára mi a helyzet?
Piritu - 1.000.00025-04-2007 19:59:26 // 15248
Köszi az infót! Nekem eddig három TS-ben háromszor cseréltek és mindig egy mechanikus "kütyüt" azon nem láttam csatlakozást ezért gondoltam. Mindig tanul az ember...
RoliQ425-04-2007 19:55:32 // 15247
na nekem a motor után jött a futomű meg a fék... szintén ugyanennyi! és ez mind fél éven belül... most jó a kicsike! de alfára mindig lehet költeni!:)
csocsi25-04-2007 19:48:01 // 15246
Ismerős érzés, ezt már én is átéltem. Nekem jóval többe került a dolog igaz én mindent kicseréltem.
RoliQ425-04-2007 19:45:04 // 15245
na igen... ezért raboltam én is bankot...! amikor azt mondták 275 ezer..... elösször majdnem szívinfartust kaptam.... majd ez nem sikerült utánna öngyilkos akartam lenni! és bevallom már eszembejutott hogy fegyújtom a kocsit és belelököm a Dunába... de mégse tettem és kibékültünk!! Pedig még most jön a java:D
csocsi25-04-2007 19:30:59 // 15244
Egyetértek veled, ha már meg van bontva akkor érdemes lenne. Bár a pénztárca sok mindent megszab.
RoliQ425-04-2007 19:20:13 // 15243
jah és a szerelést választanám.. sőt a 260-280 ha ez mindennel 1 üt van hengerfej, vezérlés, dugo gyűrű.. az szerintem baráti ár! és tényleg ha már tt vagy akkor főtengely, csapágyak szimeringek cseréje se butaság! sőt! és akkor már egy tökéletes motorod van!
RoliQ425-04-2007 19:14:37 // 15242
Szerintem ezzel pert nem nyernél... szóval ... itt azt szokták mondani, hogy ezt be kell nyelni... akik ismernek tudják hogy én is benyeltem ezt azt és az is ilyen tétel volt összegben! Max akkor van esélyed ha van 1-2 kigyúrt cimborád és majd eviszed a számlát velük az extulajnak:) szóval a használtauto zsákbamacska... sajnos vásárlásnál kell okosnak lenni! de van amikor nehéz!
Johnson25-04-2007 18:28:45 // 15241
Benne van az adás-vételiben h minden olyan hibát amit az alőző tulaj eltitkolt és kijön az autón azt neki kell fizetnie.csak nem tudom h hény hónapig van ilyen.
Dzsozy25-04-2007 18:26:52 // 15240
Bocs, hogy bale vau a dolgodba, de én elmennék ügyvédhez, sőt a tulajnak ezt meg is mondanám. Nem olyan régen vettem anyunak egy használt Fiat Puntót kereskedéstől. (mepper) Adás-vételtő számítva kb.3-4 hét után véletlenül kiderült, hogy a kocsi totálkáros volt, még a motor is kiszakadt. A szép, hogy még a rétegvastagságmérő sem mutatott semmit, ill. volt lézeres padon, és az alváz is perfekt. Visszabattyogtam a kereskedésbe, és minden további nélkül bemutattam a kárfelvételi lapot, és 4 nap leforgása alatt visszakaptam 200 ruppót. Hozzá kell tennem, hogy a kocsi azóta is mint egy svájci óra, és a kereskedő is messziről köszön. Vagy unoka bátyám egy XM-t vett (mástól), minek szintén sz@rrá volt forrasztva blokkja és a hengerfeje. Ügyvéddel elmentek a tulajhoz, aki állta az új alkatrészek árát. (szerelési költséget nem, de ki nem sz@rja azt le)
Buddha25-04-2007 17:22:20 // 15239
Tényleg! :-))) Belemerültünk a témába! :-D
Selmak25-04-2007 16:08:50 // 15238
Ha a kaszni és egyebek jó állapotban vannak, érdemes megcsináltatni a motort, mert legaláb lesz egy használható autód, a tulajt meg finom elnevezéssel jó meg kell szankcionálni.
Wickey25-04-2007 15:32:53 // 15237
boyci: az új motor horrordrága, az "új", bontott, tutikirály, 80ezret futott stbstb. motor ugyanúgy lutri mint a te motorod. Ráadásul szopás átíratni a motorszámot, főleg most hogy variálnak a műszaki vizsgáztatás rendjével. Ha viszont most megcsináltatod a motort, ráadásul rendesen, ahogy kell, akkor tudod, hogy új a motor, nem fogja kajálni az olajat, lesz benne kompresszió meg erő, satöbbi. Érdemes megnézni a főtengely és hajtókarcsapágyakat is most hogy szét van szedve, valamint egy alap hengerfejezés is beleférhet. Szelepcsiszolás, szelepszárszimmeringek, fő és vezérműtengely szimmeringek, ha belefér. A munkadíjat úgyis ki kell fizetni, szóval most érdemes megcsináltatni és cserélni mindent ami szóbajöhet. Persze ez erősen pénztárcafüggő. De egy új motor kárpótol a szenvedésekért :)
mesa25-04-2007 14:52:37 // 15236
Happy 100 !!! :)))
Buddha25-04-2007 14:29:21 // 15235
A 8 szelepesek olyanok biztosan, de a koksszal nem számol az ember. Aztán pedig jön az egyenetlen alapjárat, rángató motor, később pedig a leszakadó szeleptányér... :-( Az Alfát sablon nélkül is meg lehet csinálni, de egy átlag szerelő aki először lát ilyet könnyen elrakhatja egy foggal, és látszólag még rendben is van, az első komolyabb gyorsításnál jön a kellemetlen hang! :-D Üdv.
mesa25-04-2007 14:24:04 // 15234
OK, így akkor rendben :) Egyébként ismerősöm Accordja vez.szíj csere után már csak 190-nel vol tképes haladni, szóval addig fel sem tűnt a gazdájának, akko rmondtam neki, hogy menjen vissza, mert elfokolták. Utána jó lett, ment megint 210-zel :) Az 8 valvés vagy 16 valvés Punto volt ? Úgy tudom nyolcasoknál nem ér bele, szakadás esetén sem.
Buddha25-04-2007 14:10:23 // 15233
Jól írod, de én eleve nem helyen levő vezérlésről beszéltem! :-) Akkor beleérhet hidd el, láttam és javítottam ilyet! A szelepeknek néhány tizedmilliméteres nyomás is elég a görbüléshez. Pl. a Puntok kis benzines motorja szelepei nem érnek bele a dugóba szíjszakadás esetén, ideális esetben rádobsz egy szíjat és mehet haza. DE, a dugók tetején van egy kis koksz lerakódás ami elég ahhoz, hogy a szelepeket megüsse és lehet cserélni az egészet.
Buddha25-04-2007 14:05:17 // 15232
Ha a tömítés még puha akkor megmenthető. Az olaj sajnos kikeményíti és a hő sem tesz neki jót, de erre találták ki, bírnia kell! :-) Ha sok tízezer kilométert volt bent általában ki kell cserélni. Jobb a biztonság mert eláraszthatja a gyertyákat olajjal! Üdv.
mesa25-04-2007 14:03:56 // 15231
Ha annyit fokolna el, hogy beleérjen a szelep a dugattyúba, az már régen rossz lenne ! Mivel épp a fokokat variálja, nem tehet ilyet.Pontosan nem t'om hogy hány fokot jelent, de enm sokat. A Dugyattú felső pontja mindig ugyanott van - az állandó-, és a szelepek a legnagyobb nyitáskor sem érhetnek hozzá, ehhez az álláshoz képest kevésbé nyitja. Ahhoz hogy a szelepek beleverjenek a dugattyúkba, a vezérlésnek kell elugrania. akkor meg tök mindegy, hogy vezérlésmódosítós egy motor vagy sem ... Ha rosszul mondok valamit, akkor sorry :))
Üvegtigris25-04-2007 13:33:09 // 15230
Szelepfedél levétel felrakás után mennyire valószínű, hogy szivárog az olaj? Inkább cseréljektömítést, vagy maradhat a régi? Ha valamelyőtöknek cserélték már márkaszervízben, esetleg független szervízben, akkor mennyit kértek javítási díjnak?
Üvegtigris25-04-2007 13:25:02 // 15229
Az említett elektromágneses szelepnek mekkora az elromlási valószínűsége a variátorral szemben--> volt már valakinek ezzel problémája? Diagnosztikai műszerrel élőadatos olvasással be lehet diagnosztizálni, ha ez a hibás egység?
KisP25-04-2007 12:06:28 // 15228
én is a javitásra voksolnék,főleg,ha az autó többi része nagyon jó állapotban van. én is átestem egy hasonló szitun miután megvettem,persze kisebb horderejű volt, "csak" hidrotőkéket és vezmű tengelyeket kellett cserélnem,meg a hozzátartozó többi alkatrészt. kb. 100e ből jött ki.de azóta minden klappol. szomorú de ez van,könnyű pórul járni ha nem egy hozzáértővel megyünk autót venni:( (én is igy jártam)
csocsi25-04-2007 11:45:54 // 15227
Én is inkább a javítás mellett voksolnék. Nekem is volt egy teljes javítás a gépemen. De tudom, hogy azóta minden gyári benne és egy darabig nincs vele gondom.
Liquid25-04-2007 11:39:24 // 15226
Inkább javíttasd meg, mert akkor legalább tudod azt, hogy mi mikor hogyan lett javítva. Ha így akarod eladni azon csak bukhatsz. De azt azért jól nézzétek/nézessétek meg, hogy nem marad-e valami ki a javításból, nehogy az legyen, hogy nemsokára, valami elfeledett/nem észrevett hiba vágja gajra amost elvégzett munkát.
Azmo25-04-2007 11:07:15 // 15225
Sajnálom boyci :( így jönnek a "ahh, az Alfák mind szarok" című hozzászólások :( Nemrég vetted és szegénynek máris véres a torka! Nos, én azt javaslom csináltasd meg, az összeg amit mondtál szerintem korrekt, én inkább ezt tenném mint másik autó, mert ezért így sokat nem kapnál sajnos! Én ezt mondom, uff
krisz3325-04-2007 10:56:55 // 15224
pb ne már még jo hogy nem V6ot vettem az enyém csak 2.0 TS de megvan mind a négy kereke :)))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.