Forum >> Szerelőműhely
Selmak19-04-2007 11:50:29 // 15123
Pontos a megfogalmazás a vízpumpát is a vezérműszíhajtja. Veszel egy pl. Gates készletet abban van spanológörgő + vezetőgörgő. Vízpumpát az külön kell venned.
Tocsa19-04-2007 11:47:25 // 15122
Üdv ! Szerintem igen ki tudod cserélni a szimeringeket de nem egyszerű mert egy kell hozzá célszerszám amivel a szeleprúgókat lenyomod na meg ki kell támasztani valahogy a szelepeket a szívó illetve kipufogó torkokon keresztül !
Na meg nem biztos hogy csak a szimeringek miatt van gond , a szelepvezetők , gyűrűk szelepszárak si lehetnek kopottak! Jobban járnál egy hengerfely levételével / rendbetétellel lehet hogy költségesebb de akkor kiderül minden és utánna biztos nincs gond ha megcsináljátok rendesen!
TI lliék19-04-2007 11:06:33 // 15121
Sziasztok! Drága gépezetünk újabb műtétekre szorul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
A vezérműszíj cseréjéhez még mi szükséges?
156 jtd sw-nél a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja? Ha igen akkor feltételezem azt is ki kell cserélni. Köszi előre is a válaszokat: Zsuska (elég laikusan) :)
Piritu - 1.000.00017-04-2007 22:35:22 // 15120
Én mentem már 10e km-t folyamatosan (nem csak indításkor csinálta) karattyoló motorral. Más baj nem lehet (nem törik el) csak ronda a hangja.
Piritu - 1.000.00017-04-2007 22:33:39 // 15119
A csatlakozónak SEMMI köze sincs a vezérésmódosítóhoz!
Az egy teljesen mechanikus szerkezet és a szívószelepeket vezérlő tengely végére van felszerelve a tengely és a bordásszíj tárcsája közé. A feladata az, hogy a fordulatszám növelésével elfordul az eredeti állapothoz képest, így a szívószelep máskor nyit.
Amúgy nem tudom mi lehet az a csati...
tread17-04-2007 21:18:30 // 15118
hang alapján nincs különbség. teljesítmény se változik. szwal nemtom. :D
joe15617-04-2007 20:10:20 // 15117
Hát nálam néha indítás után jelentkezik ez a kalattyolás egy kis ideig ,kb 5-10 mp-ig . Szerinted meddig birja még a szerkezet ?
Attiska17-04-2007 18:03:48 // 15116
Attie,
Igen, a JTS-ben is ez van, a cikkszám is ugyanaz.
Dzsozy17-04-2007 17:35:02 // 15115
Hát jól gondoldoltad! Az a vez.módosítóhoz van! (Veszel egy zsblámpát, kapsz hozzá elemet, de az eladó azt mondja, hogy bele ne rakd. Hát?) Vez módosító tudtommal a szelepek nyitását, zárását szabályozza. Ha jól műkszik, akkor karattyol a motor, ha az általad mutatott csatit lekapod róla. Ha pont fordítva muzsikál, akkor hát nem egészséges a vez.módosító. Dízel hang? Fogyasztás? Nyomaték eltűnése? Elég kellemetlen tud lenni a moci, ha esetleg nem akkor nyit-zár a szelep, mikor kellene.
Ákimáki17-04-2007 15:52:04 // 15114
Sziasztok! 146 1.6 Ts SE-hez keresek a lökhárítóba való rácsot. Tudjátok, a rendszámtábla alá. Tud valaki segíteni abban, hogy hol találhatnék ilyet és kb mennyiért?
Előre is köszönöm.
Kamile17-04-2007 14:17:25 // 15113
Köszi szépen! ezeket megnézzük! remélem nincs nagy gond...
Wickey17-04-2007 13:12:33 // 15112
Első - hátsó kerékméreted egyforma?
Nincs durva különbség a mintázatok között? ...pl. elsők újak, a hátsók erősen kopottak...
Nem lapos az egyik kereked?
Nem fog be egy picit az egyik féked?
Fordulatszámkülönbséget keresek a kerekeid között, ezek az okok jutnak hirtelen eszembe. Ezután jönne a rossz ABS jeladó, meg a rozsdás, korrodált jelvezetékcsatlakozók.
Nasty17-04-2007 13:02:20 // 15111
Nekem is hasonló gondom volt / van kb fél éve lecseréltem a lmm-et utángyártottra, de most megint előjöttek a gondok. Lmm tisztitás alkohol sprével ill a pillangószelep tisztitása csak átmeneti megoldás, utána mindig előjön föleg egy hosszabb táv után. A pilangó szelep tisztitást meg a ház leszedése nélkül is el lehet végezni, csak a csöbilincsnél kell szét szedni. Mindig van ott valami kis kosz, de a gondot sztem nem biztos h az okozza. Olyat is hallottam hogy a gyári szoftver nem igazán tökéletes és új program kellene rá. Asszem elsősorba az első szériás 156 oknál gyakori ez a gond.
Kamile17-04-2007 12:48:42 // 15110
Hali!
Van egy promlémám: Kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, de nem egyszerre indíttáskor, hanem kb 1km után.
Megpróbáltam, leállítottam miután kigyulladt és újra nem égett a visszajelző kb 1km-ig aztán megint :(
Mi lehet a probláma?
passion7617-04-2007 10:38:03 // 15109
Még egy dolog. Nem merem a pillangószelepeket tisztítani, mert egy svéd cartárs a sajátját így tett tönkre. Másrészt ha az alapjárati motort kitisztítom és megszűnik a probléma, amiben erősen hiszek, akkor nincs is rá szükség. Korábban volt egy 2.0-s dedrám, abban önmagában a szívócső tisztítása csak nagyon átmenetileg segített.
passion7617-04-2007 10:32:31 // 15108
Van valakinek robbantott rajza a motortérről?
passion7617-04-2007 10:31:46 // 15107
Hát a gyertya is éppen pont cserére szorul, de még muszáj lesz neki 4.000 km-t elmennie.
vgyurci (powered by boxer)17-04-2007 07:47:33 // 15106
Hasonó problémával küszködök! A szívótorok és a pillangó-szelep tisztításával jelentősen javítható a helyzet. Ha már szétszeded, érdemes megpucolni az apróságokat, amik ott vannak. Az alapjárati motort nem negy ördöngősség szétszedni. Valszeg sokat fog javulni, de a gyertya mikori?
Xixo17-04-2007 02:54:13 // 15105
Nem vagy elég elhivatott!! :)))
tread16-04-2007 22:17:50 // 15104
Sziasztok.
Nemtudom hogyis kéne belekezdeni, kicsit olvasgattam ezt a topikot.
Amikor megvettem a vasat, a fószer azt mondta hogy azt csatlakozót (lásd kép) ne dugjam be, mert "hülyén jár tőle a motor". Akkor nem is foglalkoztam vele annyira, de már bánom h nem kérdeztem rá, hogy mi az, és h miért ne dugjam be. Saját kútfőböl arra a diagnózisra jutottam (persze lehet, hogy rosszul) hogy az a bizonyos csatlakozó a vezmódosító, legalábbis ahoz lehet vmi köze. (persze lehet h nagyon messze járok az igazságtól -> ha ígyvan, plíz ne nagyon nevetni :] ) Szwal ma délután bedugtam, motor indít de semmit mást nem vettem észre mint amikor nem volt bedugva. Szwal így nemtom, h miért mondhatta, hogy ne dugjam be?! Ja és ha nem az amire gondolok akkor mi és mit tud? :$ előre is thx

Nemtudom hogyis kéne belekezdeni, kicsit olvasgattam ezt a topikot.
Amikor megvettem a vasat, a fószer azt mondta hogy azt csatlakozót (lásd kép) ne dugjam be, mert "hülyén jár tőle a motor". Akkor nem is foglalkoztam vele annyira, de már bánom h nem kérdeztem rá, hogy mi az, és h miért ne dugjam be. Saját kútfőböl arra a diagnózisra jutottam (persze lehet, hogy rosszul) hogy az a bizonyos csatlakozó a vezmódosító, legalábbis ahoz lehet vmi köze. (persze lehet h nagyon messze járok az igazságtól -> ha ígyvan, plíz ne nagyon nevetni :] ) Szwal ma délután bedugtam, motor indít de semmit mást nem vettem észre mint amikor nem volt bedugva. Szwal így nemtom, h miért mondhatta, hogy ne dugjam be?! Ja és ha nem az amire gondolok akkor mi és mit tud? :$ előre is thx

Selmak16-04-2007 13:31:09 // 15103
Ha jól látom nekem a JTD ben 70 Ah Eagle, akksi van. Éppen belefér. Elméletileg a TDben és TS-ben is ugyanakkora az akksitálca, tehát tiedbe is bele kell menjen. Tipp. Akksi alsó peremét nyugostan meg lehet faragni -persze nem kilyukadásig, ha néhány mm-s a túllógás.
Selmak16-04-2007 13:17:50 // 15102
Longman. Az tanácsolom nekik első lépésben hogy a katrgáz kivezető csövet nyissák a szabadba, mert jürgenvágennál is gyakran előfordul hasonló eset amikor is a kartergáz cső valamelyik ága eltömődik és nem tud távozni a gáz ilyenkor a morotolajat gyakran felküldi az égéstérbe a gyűrűk mellett vagy a szabad kartergázcsövön a szívócsőbe. Az szakaszos motorolajégetés is időszsakos kartergáznyomás növekedésre utal.
Surcy16-04-2007 12:08:07 // 15100
Uraim!S.O.S szükségem lenne infóra:-(146 1.9 TD -m van örökvadász mezökre távozott az akksim most 70 Ah 680 A-os van benne.30cm hosszu elég nagy sokak szerint is hosszu bele.Nem tud belefeküdni a tálcába!Mi lenne az optimális adatú akksi ehez a mocihoz???
norbee16-04-2007 11:06:50 // 15099
Kevés fékisztító folyadékkal öntözd meg, az alapjárati motor belsejét és az lmm környékét, és puha rongyal dörgöld le a koszt ahol tudod.
passion7616-04-2007 11:01:04 // 15098
Van egy kis problámám az alapjárattal. Hajlamos 500-1200-as tartományban ugrálni, azután lenyugszik és tökéletesen jár tovább. 3-4 ugrálás után általában magára talál, de van amikor leáll a városi forgalmoban, ami igen kellemetlen. Tisztított már valaki alapjárati motort, illetve valami érzékelőt?
Ékszij16-04-2007 10:40:42 // 15097
Lassan 40e Km lesz a VM-ban hidegindításkor van egy pici hangja , igaz közel az oil csere . Az autót vegyesben használom , és szeretem pörgetni de természetesen csak üzemmeleg motornál , amíg hideg a motor még a trabi is leelőzhet :) A legközelebbi cserekor megpróbálom a javító szettet .
Rumi16-04-2007 10:31:26 // 15096
wazz, ez csini vili nagyon
nyálcsorgatás ezerrel :))
Rumi16-04-2007 10:29:59 // 15095
jó, de az enyém 3 napig pihent ott :))
ez még hóesés nélkül is kicsit sok idő lett volna :p
tipoatti16-04-2007 10:18:10 // 15094
Még ráérsz vele. Amikor majd minden indításkor teszi nagyon fertelmes hangon, sőt megmarad végig, igaz kissé halkabban, akkor csere. Persze, ha zavar, most is lehet... létezik felújító készlet is hozzá pár ezer forintért, a hatásosságáról nincs igazán jó vélemény egyöntetűen.
Longman16-04-2007 09:48:33 // 15093
Sziasztok! Van egy új cartárs Ő, illetve az Ő férje akinek megvan valahonnan a telefonszámom, és rajtam keresztül szeretne segítséget kérni.
Nemrég vette meg az 1.4 16V TS 145-ét, de most 7végén történt egy kis baj. Röviden annyi történt hogy Bp-ről hazafelé kb. 90-100 tempónál egyszerűen "elfüstölt" a kocsi.
Megállt, nézett egy olajszintet, ami nagyon lent volt, vett gyorsan 2L olajat bele, de nagyon gyorsan "elégette" azt is. Azt mondja szakaszosan füstöl a gép, a hangja normális, nem kopog, viszont olyan mintha 1 henger nem menne, ill. az olajsapkát levéve kartergáz "ömlik" ki belőle.
Most Tapolcán pihen a kocsi, tudtok arrafelé egy jó Alfás szerelőt aki tudna vele foglalkozni?? SOS
Alfimi16-04-2007 09:46:10 // 15092
Sziasztok!156-os om van 1,6-os.Inditáskor kerregő hangot ad.Nem mindig csinálja,mikor kell ezt cserélni?Milyen tünetei vannak még?
Ferke16-04-2007 09:32:44 // 15090
Szerintem vezérlésmódosító. Már külön topic is van rá!:)
Alfimi16-04-2007 09:28:17 // 15089
Sziasztok.Inditáskor kerregő hangot ad a motorom mi lehet az szerintetek?
norberto14515-04-2007 07:01:57 // 15088
Na ezt még nem probáltam,de ha ilyen gondom lesz legközelebb ezzel kezdem majd :-)
gyurmagyuri15514-04-2007 22:36:20 // 15087
Köszi az infót de azthiszem nem tudom hasznát venni mert benzines a gépem. De köszi mégegyszer a választ!
Üdv
gyurmagyuri15514-04-2007 22:33:36 // 15086
Köszi az infót!!!
ronin14-04-2007 21:04:53 // 15085
hi, nekem is volt egy hasonlo problemam a 164 td mmel. folleg esoben csinalta, de nalam teljesen le allt a motor. a motorlealito magnes kabele volt fellazulva. nezd at a vezetekeket a motor korul :)
Mike.14-04-2007 21:03:48 // 15084
Látom végiszaladsz pár topicon és elszórod a gondolataidat függetlenül az előtte leírtaktól. :-)))
Na, hogy ne kelljen sokat visszaolvasnod ....
Amúgy van tőle kicsit olcsóbb is és szintén jó megoldás. Mégpedig a javító készlet. Ez kb 1000 Ft és szintén tökéletes megoldás. :-)
norberto14514-04-2007 20:50:02 // 15083
A lényeg,hogy mindenki a Lancia vez.modositóját rakja be,mert többet bír mint a gyári,igaz drágáb is.
Hari14-04-2007 20:00:13 // 15082
A multkorában én is találkoztam egy hasonló tüneteket produkáló TS-el, hál istennek csak az injektor test csatlakozója volt fellazulva, meghúztam és gyá!!! Nézd átt nehogy valami hasonló legyen neked is! De szerintem bíztos valami ilyesmi.=>érintkezési hiba.
gyurmagyuri15514-04-2007 14:22:17 // 15081
Sziasztok Cartársak!
Segítségre lenne szükségem!
155-ös 8V-es a gép, és olyan tünetek vannak mint pl. menet közben egy pillanatra ránt egyet de volt durvább is, amikor leállt! Ilyenkor újra indítottam és mintha semmi nem történt volna ment tovább. Aztán volt olyan is, hogy menet közben szintén, kb. 10 másodpercig leállt a motor csak motorfék volt ekkor a fordulatszám mérő leesett teljesen - a gázpedált ilyenkor hiába pumpálom semmi reakció - ahogy ez a pár másodperc letelt visszaállt a fordulatszám mutató és ment mintha semmi sem történt volna. Én valami elektromos hibára gyanakszom. Az előbb említettem, hogy leállt de akkor is volt alapjárat csak valahogy nagyon hullámzott és talán 1-2 henger ment vagy nem is tudom ilyennel még nem találkoztam.
Légyszi segítsetek!
Üdv mindenkinek!
Georgee14-04-2007 08:00:03 // 15080
Halihó,
A héten cseréltettem én is vez.mod. javítókészletet a kocsimban a nagyszervízzel egybekötve.Hát mint mondjak,már elfelejtettem,hogy egy Ts motor ilyen halk is lehet.Szebb alapjárat,jobb gázreakció,mentális lóerők stb.
Szóval ég és föld a külőnbség.
matteo16414-04-2007 04:03:11 // 15079
Ciao Alfisti !
Én köszönöm ezt a topicot a létrehozónak, hasznos infőkat találtam. Régi láncos 8V-s (164) tulaj vagyok, eddig szerencsére nem tapasztaltam ennek a dízeles hangnak, de most bőbült a családi géppark egy 156 1.6 Ts-sel, s immár tudom, miről beszéltek itt. 117 e km van a gépben, s kissé traktorosan indul. a menetteljesítményei tökéletesek, de mégis zavaró ez a hang. Még megrágom, hogy javítókészlet vagy csere, ugye a bugyelláris véges....
Hali, jó suhanást mindenkinek!
Matteo
TIbor13-04-2007 20:17:39 // 15078
Sziasztok!
Valami illetékes segítségét kérném, 146 ti-n a szelepszár-szimeringeket lehet cserélni felülről, vagy le kell venni a hengerfejet is !
Csipkedi pöppet az olajat, meg füstöt is látni emberesebb dundik alkalmával, remélem nem kell motorfelújítás, hanem elég lesz a szimeringek cseréje!
Előre is köszi!
Jankesz.13-04-2007 18:34:17 // 15076
Köszi.Megpróbálom!:)
Ferke13-04-2007 17:04:29 // 15075
Nálam van 10, és gőzöm sincs, hogy melyik szórakozik!:)))
Nasty13-04-2007 16:25:16 // 15074
ÖÖÖ hülye vagyok bal oldalt volt!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?