Forum >> Szerelőműhely
pb_27-03-2014 21:36:28 // 48070
"145 boxer váltó-bowdent tervezel és legyártatod"
Ez nem kihívás, sokkal inkább időpazarlás. Át kell alakítani azt TSókolom.)
Ez nem kihívás, sokkal inkább időpazarlás. Át kell alakítani azt TSókolom.)
Dévid27-03-2014 21:30:32 // 48069
Villakészlet kerti sütéshez? :D
Erhard 242 (Pure Energy)27-03-2014 21:20:59 // 48068
mindig mondtam, hogy a nőknek a konyhában a helyük :DDD
GTPeti27-03-2014 21:14:57 // 48067
Én hülye pedig pont beruháztam egy ilyen szettre. B)
DieselManiaco(NagyVad)27-03-2014 20:31:01 // 48066
hagyjad azt szerencsétlent,van annak elég baja,az elején is baltával akart bontani,csak az a baj hogy nem magát...
mreni27-03-2014 19:10:32 // 48065
a brembo nyerget már rég nem kell faragni egy konzol és 4db csavar kell hozzá,pár ember már legyártotta itt....
továbbra sem értem,hogy mi a f@xnak vagy itt,ha szerinted szar az összes Alfa
továbbra sem értem,hogy mi a f@xnak vagy itt,ha szerinted szar az összes Alfa
Dévid27-03-2014 18:43:48 // 48064
Én ezért szoktam elforgatni a pálcát, mielőtt kihúzom. :)
osee_selespeed27-03-2014 18:35:16 // 48063
Az ellenőrzés folyamatát ismerem. :) Ezért is ellenőrzöm elég gyakran. Csak azt nem értem, miért nem egyforma a pálca mind2 oldalán.
Dévid27-03-2014 17:59:17 // 48062
Sík terepen, a leállítás után pár perccel, lényeg, hogy a felső nívónál álljon. Ha sokat forgattam 4000 fölé, akkor relatíve gyakran illik.
Mikor megvettem, ilyeneket még nem tudtam, így ca. két hónapja volt nálam, mikor egyszer csak kivillant a piros olajoskanna szimbólum a műszerfalon, akkor már csak a nívópálca hegye ért bele az olajba. Pedig előtte párezer km-el volt olajcsere (MOL Performance 15W-40, mivel 150.000 már volt a motorban, így vastagabb olaj kellett bele a szerelőm szerint), csak ugye én becsülettel forgattam, élveztem az "erőt".
Mikor megvettem, ilyeneket még nem tudtam, így ca. két hónapja volt nálam, mikor egyszer csak kivillant a piros olajoskanna szimbólum a műszerfalon, akkor már csak a nívópálca hegye ért bele az olajba. Pedig előtte párezer km-el volt olajcsere (MOL Performance 15W-40, mivel 150.000 már volt a motorban, így vastagabb olaj kellett bele a szerelőm szerint), csak ugye én becsülettel forgattam, élveztem az "erőt".
Grando27-03-2014 17:51:27 // 48061
Egy úriember vagy. Minden tiszteletem a tiéd.
Piritu - 1.000.00027-03-2014 16:47:27 // 48060
Már kértünk, hogy fogd vissza magad a jelzők terén.
Nem azért nyálaztam át a manuált helyetted, hogy újabb okot adjak az Alfa szidására.
Indulj ki abból, ha elpattan a bolha, akkor rosszul szedted le.
Nem azért nyálaztam át a manuált helyetted, hogy újabb okot adjak az Alfa szidására.
Indulj ki abból, ha elpattan a bolha, akkor rosszul szedted le.
Alfa GT-Csaba27-03-2014 14:40:59 // 48059
Ma megtörtént a váltó olaj csere ,szerintem még a gyári volt benne 10.évesen!Érdekes szürke színű víz sűrűségű olaj jött le a váltóból,és az 1,2 liter helyet kb max 8 deci ,a feltöltés egy élmény a nívó pálca helyén :-)
Martika8327-03-2014 14:08:21 // 48058
A kihívás az lenne például, hogy 4 dugós Brembo féknyerget farax a gépre csonkállvány csere nélkül vagy pl 145 boxer váltó-bowdent tervezel és legyártatod, hogy ne kelljen 60ezerért gyárit venni. Egy ABS szenzor kikötés csak szenvedés.
swan27-03-2014 13:22:00 // 48057
Ott a pont. Meg sen néztem milyne ótóról van szó :)
Bilux27-03-2014 12:52:16 // 48056
Akkor meg mit ér az egész ha nincs kihívás :p
aranytl27-03-2014 12:04:27 // 48055
A fölső pötty = maximum.
Martika8327-03-2014 11:16:53 // 48054
Tényleg nem ismered. :) Uccsó szériában már nem olyan szétesős mint elődeiben, el van rejtve minden. Persze hulladék minőségű minden, tehát az oldalkárpitok bolhái tuti eltörnek, jobb esetben csak a bolhák.
osee_selespeed27-03-2014 10:48:55 // 48053
Nyugi. :) Ez most kivételes alkalom volt, pont indítás után, dombon állva. Amúgy mindig a felsô pöttyön van az olajszint.
Szerintem kevesen ellenôrzik annyit, mint én. 1000km-enként is többször.
Szerintem kevesen ellenôrzik annyit, mint én. 1000km-enként is többször.
osee_selespeed27-03-2014 10:45:27 // 48052
Én is mindig a domború oldalát nézem. Ez akkor stimmel.
Bilux27-03-2014 10:43:55 // 48051
A GTV-t nem ismerem, de nem hinném hogy túlságosan szét kell borítani ahhoz, hogy az ülőlapot felhajtsd vagy kivedd majd a szőnyeget félrehúzd.
Martika8327-03-2014 09:57:33 // 48050
Na pont erre az infóra vártam..! Köszi.
Tehát, ahogy elnézem csak az egész hátsó belteret kell szétszedni, ez fantasztikus. Eddig semmit sem találtam meg a manual-ban a (csavar nyomatékokat leszámítva), úgyhogy már meg sem nyitom.
Tehát, ahogy elnézem csak az egész hátsó belteret kell szétszedni, ez fantasztikus. Eddig semmit sem találtam meg a manual-ban a (csavar nyomatékokat leszámítva), úgyhogy már meg sem nyitom.
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2014 09:53:43 // 48049
Egyébként meg ha megint a főtengely szíjtárcsa szivat, tökönszúrom magam...Visszanéztem a "szervíz füzetben" , legutóbb 6e km-rel a szíjtárcsa halála előtt vittem szelepállításra a gépet. Emlékszem is, hogy akkor is pont ugyanez a cicergő, gyorsításkor csörgő hang idegesített. Ősszel egyszercsak elkezdte a határozott csattogást a szíjtárcsa, kicseréltük. Szalonból gyárira. De hogy akkor elmúlt e vele a gyorsításkori csörgés arról halvány lila emlékem sincs.
MIndenképp extrém lenne ha megint haldokolna, mert nincs még 20e km amit mentem vele azóta.
MIndenképp extrém lenne ha megint haldokolna, mert nincs még 20e km amit mentem vele azóta.
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2014 09:39:01 // 48048
Ez lesz a következő lépés, illetve alulró aknán meghallgatjuk. Totál a váltó felől hallom ezért ez még eddig kimaradt a vezérlés oldal piszkálása. De mivel csak menet közben adja, nehéz beazonosítani. Már gondoltam főtengely szíjtárcsára is, de az alapjáraton is kolompolt, vagy ha üresben gázt adtam. Most kifejezetten csak menet közben, 1700 körülről gyorsításkor. 2500 körül elhalkul. Egyébként az üteme olyan mint a főtengely szíjtárcsa csörgése volt.
.......................27-03-2014 08:54:36 // 48047
diag progival kapcsolhatók a venti fokozatok,külön mindkettő
FiatEcuscan,Multiecuscan ezekkel függetlenül a motorhőmérséklettől kapcsolható
FiatEcuscan,Multiecuscan ezekkel függetlenül a motorhőmérséklettől kapcsolható
Kau27-03-2014 08:52:18 // 48046
Gondolom akkor neked is jót mutat mindig...
aranytl27-03-2014 08:51:20 // 48045
Mindenesetre elnézve a pálcát, elbírna még egy fél litert a maximumig :P
Kau27-03-2014 08:51:03 // 48044
Milyen időnként cserélsz vezérlésmódosítót?
Mindegy melyik oldalt nézed, ez így is úgy is nagyon kevés.
Mindegy melyik oldalt nézed, ez így is úgy is nagyon kevés.
aranytl27-03-2014 08:48:49 // 48043
A motor leállítása után kb. fél perccel mérem és egy törlés után úgy dugom be, hogy a domború pötty legyen felül, és azt a felét nézem. A lényeg, hogy mindig érje el a felső pöttyöt az olaj.
gecsa27-03-2014 08:03:55 // 48042
a jtd, ha jó a hűtő, sosem fog alapjáraton felmenni 90ig.. :)
swan27-03-2014 07:46:41 // 48041
Ha dugóban ülsz és nem mozog az autó de vízhőfok elindul visszafelé az csak attól lehet, ha a ventilátor elindul. Magátol 90 foknál nem fog hülni. Kipróbálhatod álló helyzetben ha visszhűlt 70 fok alá indítsd el és várd meg míg felmegy 90 fokig es észre fogod venni a ventilátor működését. Persz ezt könnyeb 20 fok felett :)
swan27-03-2014 07:37:06 // 48040
Lehet csak én nem láztom jól de nem látok nagy különbséget a két oldal között.
osee_selespeed27-03-2014 07:14:41 // 48039
Zsombor27-03-2014 07:07:50 // 48038
Köszönöm a seggedelmet :)
Piritu - 1.000.00027-03-2014 07:00:00 // 48037
A 159-emen Bembo-Ferrodo volt a gyári, én is azt tettem bele.
Piritu - 1.000.00027-03-2014 06:57:43 // 48036
Martika8327-03-2014 06:55:49 // 48035
Szóval hol van a hátsó csatlakozó..?
Béci Ɨ|ѯ27-03-2014 06:53:39 // 48034
A Textar tökéletes. Az itteni vélemények többsége szerint a Brembo-Textar párosítás a legjobb.
Zsombor26-03-2014 23:12:47 // 48033
Sziasztok! Miután meguntam, hogy a kedvenc szakszervizem a gatyámat is lerángatja az alkatrészre pakolt haszonnal, magam mentem fékalkatrészek után. Beazonosítottam a szükséges tárcsákat és az első betétet is (Brembo lesz Bárditól), "márkás" hátsó betétet ugyanott nem találtam. Elaforg-ék honlapján láttam, hogy van nekik "gyári", kétszer annyiért, mint a Bárdinál beszerezhető Textar márkájú. Jó az hátra, vagy vegyem a drágábbat, amiről nem tudom, milyen márka, bár vlszg Brembo lehet, ha azt veszem alapul, hogy gyárilag ilyen fékek vannak a vason? (Brera, 2,4 jtdm, 2007) Köszi előre is :)
GTPeti26-03-2014 22:58:41 // 48032
Első vagy hátsó?
Az elsők csatlakozója általában a tornyok tetejétől nem messze van. Fehér hengerre csatlakozók szoktak lenni. A hátsóké ált a lökhárító oldalsó peremei körül mennek be egy gumi átvezetőn a kasztniba és belül van ez a fehér csatlakozó.
Légyszi majd válaszolj a kipuffra. Köszönöm.
Az elsők csatlakozója általában a tornyok tetejétől nem messze van. Fehér hengerre csatlakozók szoktak lenni. A hátsóké ált a lökhárító oldalsó peremei körül mennek be egy gumi átvezetőn a kasztniba és belül van ez a fehér csatlakozó.
Légyszi majd válaszolj a kipuffra. Köszönöm.
Martika8326-03-2014 22:51:38 // 48031
Szóval tudja valaki hogy hol van az ABS szenzor csatija..? Vagy kezdjem el bontogatni a verdát találomra mondjuk egy jó nagy baltával..?
kisspeti2326-03-2014 22:27:14 // 48030
az a baj, hogy igy tapasztalatlanul, minden szerszám meg tudás nélkül nem szivesen állok neki itt a ház előtt bárminek.. sokkal szivesebben bíznám szakemberre, de idáig mindent találtam, csak szakembert nem....
mreni26-03-2014 22:08:32 // 48029
hosszbordást levéve is jelen van a hang?
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 22:07:48 // 48028
Ettől tartottam, de legalább egy hibalehetőség kilőve.:-)
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:52:36 // 48027
Én annó a stab pálca csavarjait nem húztam meg rendesen ,futómű felújításnál és amikor próba körre mentem jobban kopogott mint előtte,és a stab pálca csavarján kellett utána húznom
kisspeti2326-03-2014 21:45:27 // 48026
az a baj hogy fogalmam sincs hol-milyen csavart kellene megnéznem..
Tom_15626-03-2014 21:26:43 // 48025
Üdv urak!
A problémám a következő lenne: Nyáron dugóban (30 + fok) ülve előfordul, hogy a vízhőfok elindul felfelé 90 fölé, aztán egyszer csak visszamegy 90 alá egy picivel. Majd egy kis idő múlva ismét elindul felfelé a hőfok. A gond, hogy nem hallom a hűtőventilátort hogy menne. Vizet eddig még nem forralt soha. Ez normális jelenség egy jtd-nél? (8v)
Azt hogy tudom megnézni, hogy a ventilátor fokozatai normálisan működnek? Termosztátot már cseréltem.
A problémám a következő lenne: Nyáron dugóban (30 + fok) ülve előfordul, hogy a vízhőfok elindul felfelé 90 fölé, aztán egyszer csak visszamegy 90 alá egy picivel. Majd egy kis idő múlva ismét elindul felfelé a hőfok. A gond, hogy nem hallom a hűtőventilátort hogy menne. Vizet eddig még nem forralt soha. Ez normális jelenség egy jtd-nél? (8v)
Azt hogy tudom megnézni, hogy a ventilátor fokozatai normálisan működnek? Termosztátot már cseréltem.
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:17:57 // 48024
Nézz át minden csavart hogy rendesen megvannak e húzva
kisspeti2326-03-2014 21:11:54 // 48023
na mostanra kezdem megelégelni a dolgot... MEGINT kopog valami az első futóműnél........ nem hiszem el már, de tényleg.. lett cserélve alsó-felső lengőkar, stab szilent, stab pálcák, kb 1 hétig volt csendes(ebb), és most megint ugyanolyan.. már 2 futóműves látta, mindegyik rábökött valamire, és még mindig ugyanott tartunk........
van esetleg bárkinek (amennyire lehet pécshez közel, de lassan már a távolság sem érdekel) olyan futóműves ismerőse, aki TÉNYLEG meg tudja mondani mi okozza a kopogást? mert idáig úgy néz ki engem csak kóklerekkel hozott össze a sors... előre is köszi, ha valaki tud ebben segiteni!
van esetleg bárkinek (amennyire lehet pécshez közel, de lassan már a távolság sem érdekel) olyan futóműves ismerőse, aki TÉNYLEG meg tudja mondani mi okozza a kopogást? mert idáig úgy néz ki engem csak kóklerekkel hozott össze a sors... előre is köszi, ha valaki tud ebben segiteni!
gecsa26-03-2014 19:46:01 // 48022
akkor kezdek megnyugodni, hogy nem szórakoztam vele sokat, hanem átküldtem rajta a csavarhúzót.. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
532
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?