Csabo2209-05-2014 22:53:11 //
48479
Sziasztok
147 mjtd 6os (felhúzós) váltónál a rugó nem húz vissza rendesen. gondolom legalábbis, h rugó van benne és azzal van vmi baj.
Hogyan tudom gyógyitani?

A váltógomb leszedésével kell kezdeni?
Köszi
GTPeti09-05-2014 20:43:25 //
48478
Ő tud:
...no meg Manky cartárs. B)
bonzo09-05-2014 20:41:54 //
48477
Partikelfilter ügyben valaki tud segíteni?
1.9 jtdm 16 v összeolvadt a közepe....
Mr. Z09-05-2014 20:15:37 //
48476
Olajhűtő és vízhűtő csere vár rám a hétvégén , valamit el lehet rontani ?
Ne keress logikát :-) A 146-ban baloldalt van, legalábbis ott egy fekete kis bigyó, csak épp a műszerfalon nincs semmi ami kijelezné. A Marea- ban van, a 146- ban nincs. De hogy akkor minek van ott az a bigyó, nem tudom. Egyszer szétszedem már, hogy vajon van e érzékelő is benne.
gecsa09-05-2014 11:39:11 //
48474
mondjuk az elég érdekes, hogy 47ben a balos, 56ban meg a jobbos tükörbe került.. vajon ezt milyen indíttatásból tették? :)
Sanyi09-05-2014 10:31:44 //
48473
Köszönöm Uram! :)
Ferke09-05-2014 09:29:05 //
48472
Attól mutat hülyeséget, és igen, lehet cserélni a tükörben.
Sanyi09-05-2014 06:58:30 //
48471
Köszi, és azt lehet külön cserélni?
Vagy mástól is mutathat hülyeséget a fed.comp? :D
Elvileg a baloldali külső tükörben van.
Sanyi08-05-2014 22:55:17 //
48469
Sziasztok!
Megint én... :D
Alfa 147...külső hőmérséklet érzékelő merre található???
Valami nem okés vele, mert folyamatosan -10et mutat és csipog nekem hogy vigyázzak mert jeges lehet az út.... :D :D
Köszi előre is.
Keoma08-05-2014 11:54:46 //
48468
Sziasztok!Segítsetek légyszíves!Honnan tudok 156 1,6 16V-hesz lambdaszondád venni baráti áron?Köszi!!
Ferke08-05-2014 11:00:41 //
48467
Magát is lelégteleníti szép lassan, de a hűtő oldalán van egy csavar, azzal meggyorsíthatod:)
cosan08-05-2014 10:37:10 //
48466
Sziasztok!
Ha rászánom magam egy termosztátcserére, hogy tudom utána légteleníteni a vízkört?
forrasr07-05-2014 12:50:29 //
48465
sziasztok! hozzáértők segítségét kérem. 2,4jtd-n lévő kartergàz lecsapatoval kell foglalkozni karbantartás soràn?kimosni,cserélni vagy valami? ahogy nezem a lecsapatott olajat visszavezeti az olajteknőbe.
köszi előre is a segítségeteket!
Igen, bemegy, meg a TD váltóba is!
Oks, köszi! Kíváncsi vagyok :-)
Agyaltam ezen, fogalmam nincs mekkora projekt. A q2 szerintem bemegy az 5-ös váltóba is, nekem az is megfelel. :-)
Azt addig faragom míg jó nem lesz, mert alapvetően jó gép, jó a motor- fék- futómű összhang. A jtd-be tuti nem tennék más motort.
Akkor beficcenhet egy hatos váltó is... Akár Q2-vel..
feláldoznád azt amire az előbb azt mondtad hogy az etalon?:D azt kéne amivel nem vagy megelégedve:D:P
mreni06-05-2014 21:36:40 //
48458
így így,én is nagyon élvezem,hogy fakabátok nem tudnak semmibe belekötni a 166-on :))
meg azt sem gondoltam volna,hogy ennyire jó utazóautó és hobbiautó is tud lenni egyben :)
lendkereket nem felejtettem el megnézni,csak időm nem volt,holnaptól szabin leszek,rámegyek a témára :)
Papíros megoldás érdekel. 2.0 20v, vagy 2.5 v6.
A TD lenne a donor :-)
Elhiheted, hogy kerestem. Részletes tapasztalat nincs. Rövid válaszok vannak, ill. Lönci mester levele mint támpont. Eszerint nagy különbség nincs, nem kell 1300 körül használni az autót. Alapjáraton várható, hogy zörgeti a váltót, ez benne a kompromisszum. Eddig én sem mertem, ez van, törekedtem a gyári megoldásra. A gyári eredeti lendkerékkel jó volt, azóta valahogy nem akar összejönni. Nem véletlen az sem, hogy gyári szerelésű bontott lendkereket raktam be. Nem a spórolás vezetett. Ha váltóhiba van tényleg, akkor megint előttem a lehetőség. Új dmf, vagy ugyanannyiért egy smf szett. Lehet hogy lesz pilot projekt...
a műszaki még nem is gáz annyira:D..a kpm az inkább:D
Az okosműszakis dolgok nem hiányoznak. Különben rámennék a ha.hu-n árult 20v turbo 155-re. Az non plus ultra :-)
gyárilag nincs de csinálni lehet:D
Lehet ha váltanék, akkor megint benzines következne. De egyelőre jó ez nekem, a motorral nincs bajom, tudja amire szükség van. :-) Ejj ha 5 hengeres benzines 146 lett volna gyárilag...az egy más szitu volna :-)
nálad már nincs gyógyszer bele kell ülni egy 55-64 VM-be és boldogan használni:D abban nincs dmf,nincsenek drága csúcsok amiket kiszedegethetsz,egyetlen dolgok fogsz rajta utálni,amiért a TDI-sek remegnek,mégpedig az a rakás szar bosch edc,aztán faragtatsz rá egy adagolóssal egy hip-hop mechanikust,és vígan elautózol a naplementébe:D
GTPeti06-05-2014 20:37:42 //
48450
"megingok, hogy kell e nekem kettőstömegű."
Lehet megérne egy próbát a dolog nélküle is. Sok taxis így tesz és nem nagyon hiszem, hogy a maguk ellenségei lennének. Persze világos, én is megvettem a DMF-et (ami ugye rosszabb, mint a gyári) és nem kísérleteztem. Szóval a tied egy pilot projekt lenne (ha lenne) rizikóval. Hacsaknem... a neten találni vmi beszámolót konkrét tapasztalatokról.
Martin06-05-2014 20:29:25 //
48449


Majdnem sikerült elsőre a multikormány csere :-(
Kiderült, hogy a belső méretek eltérőek egy kicsit. Pár milliméter a különbség de pont elég ahhoz, hogy az új kormány ne menjen fel a helyére. Vagyis kell egy kis átalakítás a felfogatásnál.
Találkozott már valaki ezzel a problémával????
Ez a DMF a dízelezés gyenge pontja. Akárhányszor beülök a TD-be és vezetem, megingok, hogy kell e nekem kettőstömegű. Ráengedem a kuplungot, ráharap, megy, 1500-nál sem rezonál az égvilágon semmi, és 2500-nál sem. A jtd-vel emelkedőn induláskor egyszerűen rossz érzés, hogy nem akkor indul meg amikor kéne, hanem még a rugók összenyomulnak ééés majd egyszer csak méltóztatik elindulni. Kigyorsításkor is érezhető a különbség. A TD bár gyengébb, de ahogy odalépek, rugaszkodik. A jtd előbb bevárja a lendkereket és majd aztán lendül neki. Nem az a tized másodperc zavar, hanem simán hülye érzés. Azt hittem megszoktam, de mióta megvan a TD rájöttem, hogy nem, nekem a "hagyományos mosópor" jobban bejön. :-)
GTPeti05-05-2014 23:04:04 //
48447
Nem. Hanem más a rugók állandója, lágyabbak. (Sajnos.) Emiatt rúg vissza egy kicsit, ha terhelve van és hirtelen kinyomom. Úgy, mint egyéb vadiúj dízel autóknál. (Legalábbis a céges Polo csinálja.)
Mármint búgó hangja van?
Még egy dolgot figyeltem meg. Kuplungozás után a múltkor és most is elmúlt az az erős műszerfal ugrás leállításkor. Akkor 200km alatt, most 1000km alatt ismét rándul leállításkor és indításkor.
Bevarrsz egy csonkot neki.
Vagy a kipufogós tud tenni a fém csőre egy leágazást a karter csőnek.
Szelepfedélre egy
ilyet tenni és kész is.
Martin05-05-2014 21:25:59 //
48442
Van valakinek tapasztalata multikormány beszerelésével kapcsolatban?
A bekötésre lennék kíváncsi leginkább.
Riki05-05-2014 21:10:43 //
48441
értem köszi, de az a baj hogy ugye erre a gyári csőre meg rámegy a kartergáznak is a csöve azt hogy tudnám megoldani?
Hi,
ha félsz a rezgéstől akkor rakj ilyet:

Riki05-05-2014 20:53:49 //
48439
mert úgy gondoltam nem véletlen flexibilis , és a minimális rezgés motor rezonancia miatt gondoltam hogy nem túl jó ha a közbetét egy fix cső , és a két vég meg szilikon cső ami szintén nagyon merev.
Hari05-05-2014 20:43:35 //
48438
:) ... miért ne szabadna! ...
Hát ne ülj a szalagkorlátra...
Gergely05-05-2014 19:34:22 //
48436
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy az 1.9 TD (90LE) motor szelephézaga milyen módon állítható?
Köszi!
Riki05-05-2014 12:41:23 //
48435
Sziasztok,
Van egy olyan problémám, hogy a szívótorok, és az LMM között lévő harmonika cső kivan szakadva. Így időközönként gondolom a fals levegő miatt visszaránt , megtorpan a kocsi. Sajnos újban már nincs ez a cső, se utángyártottba, használtan meg kb már az össze szét van repedve. Kérdésem az lenne hogy mennyire szabad ezt a csövet esetleg egy kipufogossal legyártattni úgy hogy a cső mindkét végén egy szilikon cső lenne? Vagy inkább még 100x jobb így hogy körbe van tekerve? (Tudom hogy harmonika cső, és nem hiába fix cső, de jobb megoldást nem tudok)
Köszi.
Tisztul a kép, terhelésen jobban búg, lejtőn kevésbé. Mostmár egyértelmű hogy a váltótól jön. Emellett egyre darabosabb az egész, csörög gyorsításkor, sőt nagy tempón visít padlógázon, a szalagkorlátról jól visszahallik.
Differenciálmű hézagot mértetek? A buszozás onnan szokott jönni, ha a csapágyak jók, ha csak tolva vagy kis terhelésen csinálja.
Klasszik légtömegmérő hibának tűnik...
Sziasztok! 156-om ismét killódik. 2000 alatt fulladozik a motor, 2000től 4000-ig normálisan megy de 4000 felé csak üresben tudom felpörgetni. Mielőtt valaki belerongyol egy lámpánál valami tippet tudtok mondani hol keressem a hibát? Előre is köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.