Forum >> Szerelőműhely

WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 22:20:41 // 48721
Aztaaaa .....de cool :-)
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 21:12:03 // 48720
hát hogy a viharba ne,és nem félek használni:D
GTPeti13-06-2014 21:06:50 // 48719
Gondolom te rendelkezel ilyen precíz mérőalkalmatossággal. :)
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 21:01:29 // 48718
naugye mondtam én:D
GTPeti13-06-2014 21:00:48 // 48717
Már érdemes volt benézni. :)
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 20:57:49 // 48716
simán meg lehet mérni,csak egy olyan igazi asztalos "collostock" kell hozzá ami annyira ki van kopva hogy kinyitva O betűt lehet belőle hajtani lapjára,valamint a 0-3cm-ig skála sréhan le van csapva róla kávás fűrésszel,namost ha van egy ilyened,annál pontosabb adatot, a rugótányér tényleges pozíciójára, előállítani semmivel sem tudsz

:D :P
Mr. Z13-06-2014 17:50:25 // 48715
4-5 mm a rugó tányér eltérés is szóval nehéz lesz néhány mm eltérést kimérni
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:48:33 // 48714
hát akkor nézzél szét benne hogy minden a helyén van-e benne,valamint hogy nem görbe-e benne valami..
Mr. Z13-06-2014 17:30:58 // 48713
tudjátok mi jutott eszembe mikor megvettem pont azon az oldalon volt a kerékjárat meggyűrve ahol most a rugótányér karcolja a gumit . Lehet megütötte a kereket is és elment ott valami?
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:26:37 // 48712
legalábbis két éve annyi volt:) egy év garanciával
Mr. Z13-06-2014 17:24:12 // 48710
miért jobb az olajos? mennyi felújítani?
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:22:23 // 48709
olcsó és nem ráz,nem tudom,nincs vele tapasztalat,gondolom valami gázos..én kerítenék két szar olajosat,és azt újíttatnám fel...(van két szárvágott Lindorom,ami elfosta magát) ha erre jársz odaadom:D
Mr. Z13-06-2014 17:16:38 // 48708
azt megnéztem hogy mind a kettő LIP, az jó?
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:15:38 // 48707
bármi lehet,az a tuti ha megméred alul a csonkállvány felső csavar és a tányér közötti távolságot
Mr. Z13-06-2014 17:12:52 // 48706
azt mondjátok vegyek két új fasza gólyalábat az a biztos? létezik hogy eltérő a rugótányér távolsága pl típusonként? Melyiket érdemes venni amúgy? Monroe jó?
Mr. Z13-06-2014 17:10:41 // 48705
csal a kép de azért lemérem otthon, köszi. A nyomtáv szélesítőt elvetettem amúgy ET 35 borbet van alatta
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 16:04:32 // 48704
Jóideje hogy erről már volt egy vita, akkor épp más állt bele a témába. :-) Ez nem túl mérnökösködés, tök egyszerű dolog. És mint írtam, pont ezt tettem, kipróbáltam, az ET49 helyett most ET 41.8 van fenn.
A gyári felnim is és a most felújított is azonos gumimérettel, nyári mintázattal fut. A szezont a gyári felnis konfiggal kezdtem, aztán cseréltem a mostanira. Szerintem bőven érezhető a különbség, főleg kamionok járta utakon és körforgalomban forszírozva.

Egyébként ilyen tanácsot nem biztos hogy okos dolog nyilvánosan adni, hogy rakd alá és kiderül milyen érzés, meg hogy nincs defekt manapság úgysem.
Ha te így gondolod, tégy úgy, de ettől a leírt veszélyek fennál(hat)nak. Az hogy milyen szélesítésnél mennyire, azt nyilván te sem tudod, én sem tudom, ahhoz minden méretét tudni kéne a futóműnek.
Szóval ahogy mondod, rakd alá, próbáld ki, DE légy tudatában annak, hogy lehet biztonsági kockázata.
Piritu - 1.000.00013-06-2014 15:53:36 // 48703
Jól tippeltél.
Most gondolkodom, hogy a Spiderből kidobom a pótkereket is. Túl sok helyet foglal a 110 literes csomagtartóban :-)
Piritu - 1.000.00013-06-2014 15:52:26 // 48702
A Spideren a mostani felnijeim ET-je 10-el más, mint a gyári. Jól lehetett érezni kanyarban a különbséget. Aztán kerültek fel 16-os pogácsák hátra, a körforgalomban durván lehetett érezni a javulást. Előre 20-lett (mert az volt éppen), azzal valahogy furcsa lett a kormány, úgyhogy 15-ös lett belőle. Azzal normalizálódott a helyzet. Most gyakorlatilag 4-5 mm szélesítés van csak.
.......................13-06-2014 15:34:56 // 48701
szép ez az elmélet a kormánylegördülési sugár ról

de gyakorlatilag defekt manapság nem létezik
(kérdezd meg Piritut a Milla kilométer alatt hány dfektje Volt,szrintem egyse)
nem is raknak pótkereket szinte semmibe

a fék meg ha rendesen meg van csinálva mindíg egyenletesen fog
.......................13-06-2014 15:25:07 // 48700
10 éve járok ,ültetett nyomávszélesített kocsikkal
Et 30 oldalaként Volt a bravon
a Miton 20 mm er szélsebb

semmi külöbség,
pedig sokszor kerültem határhelyzebe,felúszott ,csúszott télen

nem kell ezt túl mérnökösködni,
rakd alá és kiderül milyen érzés lesz
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 14:47:43 // 48699
Néztem az oldaladon, van egy kép az autóról szemből. Szerintem jobbra dől kicsit, de lehet csak a fotó olyan. Szerintem nézz rá a gólyalábakra, az nem normális ha különbözik a rugótányér magassága. Amúgy nekem a jtd-nél gyári gumiméretnél (195/55r15) több mint 2cm hely van a rugótányérig! A 155 nem sokban tér el szerintem.
Egyébként ITT a nevezett legördülési sugaras témás iromány :-)
A 2 centis pogácsa lehet sok lesz, sőt biztos.
Nézd meg mennyi a felnid ET-je. Ha jól rémlik az ET40-es Speedline felnik alatt még gyárilag 5mm-es pogácsa van a 155 QV-n, szóval annyit el kéne bírnia.

Egyébként a 146 gyári alufelnije ET49, ehhez képest ami fent van Et 41.8. Brutális a különbség. És a mostani a jobb olyan szempontból, hogy nem vezetgeti a nyomvályú. Viszont a kormányvisszatérítő erő is kisebb, így picit túlszervózott az érzés. Viszont precíz és nem rángatja a kormányt a kezemből. Vagyis egyértelműen érezhető, hogy kisebb az a bizonyos legördülési sugár (erőkar). Picit kevesebb birkózással, és gyorsabban lehet vele kanyarodni :-)
mreni13-06-2014 13:44:02 // 48698
én is erre gondolok.
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 07:50:35 // 48697
annak szerintem az lehet a hátránya,hogy a kerékcsapágyak nem fogják szeretni,meg érzékenyebb lesz a nyomvályús utakra,de ha megkérdezed warbit akkor ő elmond neked mindent a kormánylegördülési sugárról és minden ilyesmiről...:)
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 07:49:10 // 48696
az a helyzet hogy ezen nem tudsz állítani csak összetartást,annak meg ehhez nincs köze...lehet olyan hogy nem egyforma a két gátló? és ezért van különbség a rugótányér pozíciójában?
Mr. Z13-06-2014 07:01:22 // 48695
lehet egy 2cm-es nyomtáv szélesítővel megoldom :) azon amúgy is gondolkodtam, csak nem tudom annak mi a hátránya
Mr. Z13-06-2014 06:50:55 // 48694
de én azt nem értem hogy bal oldalt szellős simán elfér a vaci új gumi profilja, de jobb oldalt meg súrolja .

meg mintha jobbra húzna is az autó, lehet csak be kéne állíttatnom a futóművet?
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 06:27:09 // 48693
nekem sem az,de én lefelé csaltam:D 195/50 r15:D
Mr. Z13-06-2014 06:17:45 // 48692
jó az amíg nem éri el :) váltóméret ugyan már :)
Buksi13-06-2014 02:47:36 // 48691
:-DDD

Inkább lefekszem aludni. :-D
Haro13-06-2014 02:45:10 // 48690
Te inkább tanulj meg parkolni:)
Buksi13-06-2014 02:38:27 // 48689
Nekem az előbb azt mondtad, hogy megoldható. Akkó' minek kérdezed? :-DD
Haro13-06-2014 01:24:02 // 48688
Sziasztok!Olyan kerdesem lenne hogy adott egy 147 1.9 JTD 105 lovas alfa es a kettostomegu meghalt megoldhato hogy helyette sima lendkereket rakjunk be? Csinalt mar valaki ilyet??? Elore is koszonom ha tud valaki segiteni :)
DieselManiaco(NagyVad)12-06-2014 21:43:19 // 48687
akkor azzal azt lehet csinálni hogy váltóméretet kell rátenni:D
Csöri12-06-2014 21:06:20 // 48686
Felmegy mindegyik csak sajnos kicsit költséges a megoldás. A 330-as rendszerhez másik csonkállvány is kell ilyen a 3.2-es GT, 147GTA, és a Crosswagonon van.
Vagy konzolt kell hozzá gyártatni.
Mr. Z12-06-2014 19:51:33 // 48685
a futófelület a tányér aljától néhány mm hát nagyobb kerék van rajta 15" /65
Gtaati12-06-2014 19:36:33 // 48684
Helló Mindenki! Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van-e tapasztalata, hogy Gt 1.9 JTD-re mekkora másik nagy fék megy fel? Gondolok itt GT 3.2v6 fékre vagy 159 2.4JTD/3.2 illetve a 159-es lyukosztása mekkora? A gyári 17-es Gt felnivel elférne-e 305/330-as tárcsa nyereggel? Hol érdemes keresni és melyik másik típus nyerge lehet jó és férhet el? Átalakító konzolt csinált-e valaki stb? Bocsánat a sok kérdésért! Köszönöm!
DieselManiaco(NagyVad)12-06-2014 18:43:15 // 48683
nahh az meg hogy? oldalfalhoz vagy futófelülethez? csonkállvány? lengéscsillapító alja rendben? rugótányért nincs leszakadva? ez érdekes..
Mr. Z12-06-2014 17:51:57 // 48682
akkor mi van ha a rugótányér majdnem hozzáér a gumihoz azzal mit lehet csinálni? Illetve egyik oldalt jobban mint a másikon
mreni12-06-2014 15:49:34 // 48681
nekem is ilyen,de így is marad valószínűleg.
.......................12-06-2014 10:56:32 // 48679
akkor az üveglikika 3* os haszonnal építi be?
szép
Erhard 242 (Pure Energy)12-06-2014 10:15:34 // 48678
az új szélvédő kb ugy 20-23 rugesz én a gyárit vettem anno 40-ért tudod kinek kell egy bontott...
.......................12-06-2014 10:10:44 // 48677
akkor a bontott szélvédö is megoldás lehet
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2014 09:12:07 // 48676
Hallgatnék a helyi javító emberre, ezzel nem csinálnék semmit :-) Nincs zavaró helyen, és nem repedés, hanem kipattant egy darabka. Ilyesmivel évekig járkáltam, és nem indult meg. Egy következő kavics nyírta ki a szélvédőmet, ami repedést is okozott. Azt is egyszer megcsináltattam, még bírt 2 évet mielőtt végigszaladt.
Szóval jó az esélyed, hogy ez egyáltalán nem fog megindulni. Ha mégis, akkor megfúrja, ezzel feszültségmentesít, és kitölti. Biztosat persze nem lehet mondani, de nem úgy néz ki mint ami holnap végigszalad.
Erhard 242 (Pure Energy)12-06-2014 08:53:05 // 48675
jah annyi a casco éves szinten, mint a szélvédő cserével...
droberto12-06-2014 08:21:18 // 48674
Ezért nem tartok Cascót. Évi max 8-10-et megyek. Nekem nem éri meg. Kieg. biztosítással meg jó lehet, évi néhány ezerért, de egyenéőre ilyet csak kerékre kötöttem. Bár ott is sok az apróbetű...
Bár az Aegonnál nincs is szélvédős.
.......................12-06-2014 07:54:47 // 48673
Cascora kicserélik
droberto11-06-2014 23:16:28 // 48672
Mindig büszke voltam a Tipo-ra, hogy ott volt áram benne gyújtás nélkül is.
Sajna a csomis stekkerhez is kell a gyújtás. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.