Forum >> Szerelőműhely

mreni03-09-2014 13:46:28 // 49121
az azért csúnya lenne,hogy egy kis párás idő jön és elkezd visítani a szíj.
Át kellene nézni a feszítőt,vezetőt,illetve a szíjat lehet érdemes még cserélni,főleg ha öreg.
Ts-nél ezek a gyakoribb hibák.
Zoli198003-09-2014 12:50:50 // 49120
Lehet a párás idő miatt is. Lecsapódik a szíjon a pára, és amíg ki nem dolgozza, addig csúszik picit, és az bizony tud visítani. Ha megadná valami magát szerintem folyamatosan nyüszítene...
gagaracer03-09-2014 11:47:50 // 49119
Hali!A hosszbordás szíj oldalon mi szokta megadni magát leggyakrabban a szíjon kívűl?mostanába elkezdett hidegindításnál fél-1 percig nyüszíteni,sírni(nem tudom jobban leírni a hangot :D ) valami a hosszbordás szíj környékén :S feszítőgörgő szokott ilyet? vagy valamelyik csapágy inkább? sajna az ex f astrámnál már volt,hogy szervószivattyú csapágyat is kellettem cserélni remélem nem megint így járok .. 1.4 TS ről van szó amúgy
hg6idn02-09-2014 06:56:19 // 49118
Ez jó hír!
Tomszi02-09-2014 01:31:28 // 49117
Siasztok!
Köszi a segítséget. Ma otthagytam a szervízben délelőtt, Megvagyunk. Valamelyik gyertya megadta magát, emiatt nagyobb teljesítménynél érezte a server, hogy nincs tökéletes égés. Kicserélték a gyertyákat gariba és délután már száguldhattam tovább. Fain!!
Bárcsak a 164-esemen is ilyen egyszerű lenne...

Üdv, Tomszi
megabo01-09-2014 12:17:57 // 49116
Sziasztok,

tudnátok ajánlani Budapesten valakit aki lecseréli a féktárcsákat és a betéteket egy 146-oson?

Köszi előre is.

üdv.Gábor
pettinke31-08-2014 21:17:27 // 49115
nekem a 166-osban gyújtótrafó-hiba csinált hasonló problémát (ott egy bazinagy tömb, három gyújtókörrel, amiből 1 szar volt - ezért rángatott)
Bati31-08-2014 20:56:14 // 49114
Sziasztok
2002-es 2.4 156 SW , valaki cserélt már sebváltót ? 5 fokozatú helyett 6-ost szeretnék
minden infó/tapasztalat érdekel
a 166-os é jó rá ?
Piritu - 1.000.00031-08-2014 18:02:22 // 49113
Vészüzemben KELL hogy legyen hibaüzenet a comp-ban, a vészüzemhez érzékelhető hiba kell. Az már más kérdés, hogy a hibaüzenet nem úgy kezdődik, hogy "egr..."
Nálam anno pl. LMM hibát dobott.
Jack31-08-2014 13:38:17 // 49112
Nálam a gyújtó trafó hibája okozta ugyan ezt a hibát. A szervizben valószínű P1051-P1054 hibajelet fogjátok látni.
roland14731-08-2014 09:35:04 // 49111
Nem néztünk üzemanyag nyomást!Holnap viszem szervízbe(vagyis vontatjuk),de már most alapjárat sincs úgyhogy a szerelő is látni fogja,hogy nem hülyeségeket beszélek!Nagyon kíváncsi vagyok mit fognak mondani rá!
Kispaksi31-08-2014 08:41:10 // 49110
Sziasztok! A napokban leírtam 156om hibáját (durrog, fullad, rángat) Azóta meg lett a hiba (a légtömegmérő kábele megtört valahol) Most már szépen dolgozik benne az LMM de viszont 3000 körül elkezd egy minimálisan torpanni egy picit rángat majd 4000 körül megindul. Ezt a hibát hogyan tudnám megszüntetni belőle?
Baktaero30-08-2014 21:36:51 // 49109
Sziasztok!

Próbálunk rájönni az egyenetlen nyomaték leadásra 2000-2500 ford. tartományban (torpanás, rángatás, főleg a 10 szelepes csoda esetében). Mechanikai probléma nincs, (turbo ok, vákuumcsövek, intake csövek, stb nem szelelnek, EGR lefalazva, MAP, MAF tisztítva - jó retkesek voltak- füst nincs, porlasztók jók, stb) nincs túlfogyasztás, nincs elhanyagolva egyik autó sem. Ami fura az mindkét autónál a névleges és a mért légtömeg és turbónyomás, illetve az, hogy úgy gondolom, a két görbének (névleges, mért) többé-kevésbé fednie kellene egymást. A hangsúly az úgy gondolomon van, emiatt inkább érdeklődök.
A kérdésem az, hogy van-e valaki, akinek van hasonló mérése és esetleg közkinccsé tenné? Nekem kicsit még újak JTD motorok, nem tudom a választ pár dologra zsigerből sajna.


Előre is köszi a válaszokat!
.......................30-08-2014 18:37:23 // 49108
Ha visít és vészprogramba rakja akkor van hibakód is,először azt kellene tudni
Ferke30-08-2014 16:47:13 // 49107
Először is kéne egy normális szerelő, aki max 10 perc alatt megmondja a frankót:)
Alfa GT-Csaba30-08-2014 16:30:06 // 49106
üzemanyag rail nyomást néztetek már??
roland14730-08-2014 16:17:38 // 49105
Szia!
Köszönöm a választ!Természetesen nem járok vele órákat,hanem le állítom és pár óra múlva mintha mi sem történt volna!EGR szelep hibám már volt azt ki is jelezte,el is tárolta a hiba kódot úgyhogy v.mi más lehet!
dev16630-08-2014 13:42:37 // 49104
nekem ugyanilyenem van és egyszer hasonló hibajelenséget produkált. Mivel ez a motor egy őskövület, a gyújtást rotor osztja el a hengerek között. azt érdemes szétkapni és alaposan megtisztogatni. én is cseréltem gyertyát, de a tisztogatás segített végül. ha mégsem, akkor 1 vagy több gyertyakábeled lesz viseltes, azt viszont nem könnyű szerezni.
Tomszi30-08-2014 12:56:38 // 49103
Hello!
Köszi a segítséget, hétfőn elviszem szervízbe.
Esetleg abban is tudsz tippet adni, hogy Alfa 164 V6TB computere nem kommunikál a szervíz szerint bár én nem voltam ott és nem láttam, de az autó olyat csinál, hogy 190-200-ig megy utánna nem, illetve, hogy 4000-es fordulattól hullámozva húz minden sebességtartományban. NGK sportgyújtókábelt tettünk bele,meg új gyertyákat. Mi lehet a baja? Az az autó: 164 Super 2.0iV6 Turbo
hg6idn30-08-2014 12:46:23 // 49102
Diagnosztika segít, gyújtás kimaradásra tippelnék. A hibajelző lámpa villogása erre utal, OBD rendszernél.
Tomszi30-08-2014 11:36:29 // 49101
Sziasztok! Lenne vkinek arra ötlete, hogy üzemi hőmérsékleten miért rángat gázadásra a verda, no meg elkezd persze villogni a kontroll lámpa és kiírja...,ha visszaveszek a gázból és így megyek tovább elalszik, de kisebb gázadásnál még mindíg néha rángat. Üresben nem produkál semmi hasonlót. A gép kb 3 hetet állt. 98-as benzin van benne. Az autó: Alfa GT 2.0JTS
Köszi Tomszi!
csoti 16630-08-2014 07:37:50 // 49100
Ez a jelenség az óta jött elő mi ota ki irták az EGrt. Előte ugy tudom hogy a szervizben meg nézték a katalizátort. és meg csinálták a vissza égetést szám,gépel.
forrasr28-08-2014 20:31:00 // 49099
katalizátor/dpf ha van nincs eldugulva?azt érdemes lenne csekkolni
Piritu - 1.000.00028-08-2014 19:55:54 // 49098
"Aztán pár óra múlva megint minden rendben!" - órákat jársz rossz motorral? :-O
Egyébként erősen EGR megszorulásnak néz ki. A diagnosztákkal meg valami gond lehet, mert hibaüzenet nélkül nem teszi vészprogramra. Sőt ilyenkor a műszerfalon a majrélámpa is világít.
roland14728-08-2014 19:20:33 // 49097
Sziasztok!
Nekem segítségre lenne szükségem,hátha már előfordult ilyen jelenség valakinél!Egy 147-es 1.9 jtdm alfáról lenne szó!Kb. egy éve kezdődtek a hibák,ami úgy néz ki,hogy nem veszi a fordulatot a motor!Egyszer csak gondol egyet és nem pörög fel!Teljesen véletlenszerűen v.mikor indítás után sem pörög fel,v.mikor menet közben fullad be és nem pörög a motor!(állítólag vészprogramra rakja a kocsit)Aztán pár óra múlva megint minden rendben!Változó,hogy milyen időközönként csinálja!Volt amikor hetente csinálta,most 5hónapig semmi nem volt!Két helyre is elvittük diagnosztikára,de semmi hiba!A szerelők is tanácstalanok,természetesen amikor náluk van nem jön a hiba!Azt mondják ez v.mi mechanikai gond,és emiatt rakja vészprogramra a kocsit!Ha valaki tudna ezzel kapcsolatban v.mit mondani az nagyon jó lenne!
Előre is köszi!
Kispaksi27-08-2014 20:17:23 // 49096
Sziasztok! 156- 1.6TS hez kellene egy kis segítség. Alapjárat stabil, kis gázon felpörög de amint félig nyomom a pedált vagy padlózom durrog, rángat és iszonyúan fullad. Légtömegmérőt és lambdaszondát már cseréltem benne. Üzemanyagnyomás le lett mérve teljesen jó. Ecu-t visszaállították gyári értékre és már lemondtak róla a szervízben. Valaki volna tippje, hogy mit lehetne még vele kezdeni? Napi használatban lenne az autó de így még az utcából sem jutok ki vele normálisan.
dev16627-08-2014 12:06:45 // 49095
akkor szoktak ilyeneket hazudni, amikor kontár szerelő beletöri a hengerfejbe az izzítógyertyát vagy az injektor kivételénél fogy el tudomány (szintén a hf károsodik és gépműhelybe kell vinni). Az EURO4-eseknél fordulhat még olyan elő, hogy a leszakadó csappantyúk elpusztítják a szelepek és a dugattyúkat, de az más tészta és teljes generál kell.

Arra akartam kilyukadni, hogy a JTD-kre nagyon nem jellemzők a hf gondok, így végnyomásmérés nélkül levenni a hf-t óriási hozzánemértésre vall.
dev16627-08-2014 11:08:03 // 49094
mire alapozták ezt?
csoti 16627-08-2014 06:11:29 // 49093
Hát ez még füstölni se füstöl !!
csoti 16627-08-2014 06:10:05 // 49092
Mert azt mondták a szervizben hogy felvannak égve a szelepek
Jani5526-08-2014 19:08:50 // 49091
Hali! Én úgy tudtam cserélni a fényszórókat, hogy meg kellett bontani.
Alul, a motorvédő burkolat és a lökhárító 3db rögzítőcsavart oldani kell. A bal első kerékjárati védőt könnyű levenni, onnan hozzáférni a lökhárítót a sárvédőhöz rögzítő 3db csavarhoz. A lökhárítót előről a díszburkolat alatt 2x2 csavar rögzíti. Bal ködlámpa csatlakozóját le kell venni, ezután az egész lökhárítót óvatosan pár cm-t leengedni és kb 10-15 cm-t előre kihajtani. Ebben a helyzetben alátámasztani és könnyen lehet a fényszórókat ki-be szerelni.
Összeszerelés fordított sorrendben.
.......................26-08-2014 18:29:11 // 49090
Injektor probléma,nem dob fehér füstöt beinduláskor?
csuklani szokott indulás után?
kawics26-08-2014 18:10:44 // 49089
Sziasztok! Előre is bocs az amatőr hülye kérdésért! Mielőtt nekikezdenék teljesen szétbombázni a 156 SW-m orrát (évj.:2000) a fényszóró kiszereléséhez le kell vennem a lökhárítót? A háromból a felsőhöz könnyedén a "drágaságom alábújva még egy csavarhoz hozzáférek. A harmadikhoz vajon hogyan fogjak?! Ugye nincs negyedik? Előre is a választ!
dev16626-08-2014 13:40:13 // 49088
miért újították fel a a hf-et? elszakadt a szíj?
Arno16626-08-2014 12:05:42 // 49087
Sziasztok! GTV V6 TB-hez kellene kuplung forrásra tipp. Minden ötletet szivesen veszek.
Továbbá leömlő idomok turbó előtt amik közvetlen vannak, van esetleg valakinél elfekvőben?

csoti 16624-08-2014 18:57:01 // 49086
Sziasztok. egy kis segitséget kérnék. Van egy 159 2.4 jtdm , Idáig roszul indult hidegen,(egyeletlen volt az alapjárat 1pecig) Szerviz. hengerfej felujitás (megtőrtént) de a hiba nem mult el. Most ledugozták az EGR.-t meg kikapcsolták az elektronikábol. Az inditás hidegen kicsit jobb lett , De most meg a turbo nyomásom jár az egekbe. 130 nál 1.-1.4 bar.Ami idáig 0.6-0.8 bar volt. Valaki valami öttlet? Előre is köszi Csoti.
Tom8524-08-2014 17:35:57 // 49085
Hiába, mióta nálam van az autó (5éve) már 2 gyári Bosch lambdát vettem, mindkettőt ellőtte 1 hónap alatt kb. A fogyasztás így is 10 városba, kint 7-8.
A légtömegmérő pedig sajnos nem a 019 végű "olcsóbb" fajta, nekem a fém szelepdeknis bowdenes gázpedálos motorom van, ahhoz pedig 70 körül talán megkapom. Amúgy pont ugyanúgy megy mint a többi 1.6-os.
Ezért gondolom azt, h nem ezek okozzák a hibát.
[k i z z o]24-08-2014 15:58:23 // 49084
Szerintem először azokat orvosold.
Tom8524-08-2014 15:21:22 // 49083
Sziasztok! Ha valaki esetleg találkozott már hasonlóval vagy esetleg ez egy tipikus hiba, szívesen venném, ha segítene! Szóval 156 1.6 TS-ről van szó, kb. 1 hete egyre sűrűbben csinálja a következőt: semmihez nem köthető módon egy adott fordulaton, de inkább gyorsításnál ránt egyet a motor kb. 0,5-1 másodpercre, mintha kihagyna a gyújtás vagy nem kapna egy pillanatig üzemanyagot. Kábellel kiolvasva nincs új hibakód a meglévőkön kívül, ami sajnos már nagyon régóta jelen van (lambda szonda, légtömegmérő).
Laccity24-08-2014 15:06:47 // 49082
Hali mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni mert meggajdult a blue&me-m szerintem.
Teljesen jól működött simán összepárísítottam átmásoltam a kontaktokat és felis is meri mikor elindítom.
Erre az egyik pillanatrol a másikra nem tudom felvenni a telefont meg lerakni sem a kormányon lévő multi gombokkal. Elösször arra gondoltam behaltak a multi gombok, de a rádiót letudom némítani. A telefon gombra viszont egyébként sem reagál semmit, lehet el állítottam vmit hangvezérlésre v?
Sajnos sehol sem találtam hozzá magyar nyelvű útmutatót :/
Vagy csináljak rajta szoftver frissítést talán vkinek van vmi tippje ? :/
Előre is köszi (159 2.0jtdm)
hg6idn23-08-2014 13:11:01 // 49081
Sziasztok!
Segítséget kérnék információ ügyében:
ma ismét szétkaptam a fojtószelepház környékét, csurom olaj a fojtószelep tárcsájának a motor felőli oldala, kb. 1 hónapja takarítottam ki... Úgy néz ki, mintha a fojtó szelep utáni vákuum csőből jönne a extra kenés, a szelepfedélről leszedtem a cső csatlakozását, egy hosszú műanyag cső megy be, más autóknál megszokott réz? kosár hiányzik, ePerben nem leltem rá a csövekre, de idegesít mért szív onnan annyi olajat? Esetleg vmi ötlet ezzel kapcsolatban?
Zotya14522-08-2014 13:07:47 // 49080
Sziasztok.

Egy régi problémám van.
El kell képzelni egy AR 145 1.4 TS. Ami reggelente hidegen indításkor az alapjárat felmegy 1300-1400 ig majd vissza zuhan 500-600 ig majdnem lefullad. De ezt sem mindig csinálja. Ez után ha elindulok vele nem akar menni, mint ha nem kapna rendesen üzemanyagot. Ezt addig csinálja míg be nem melegszik valami, érzékelő vagy valami. kb.: 3-5 perc és mint ha mi sem történt volna megy szépen. Üzemanyagot nem kaphat vagy valami érzékelő a ludas? Beszívott levegő érzékelő, lambda szonda, légtömeg mérőt már próbáltuk, az nem oldotta meg a problémát.

Szeretném már lezárni ezt a problémát remélem van valami ötletetek vagy akár egy olyan szerelőt ajánljatok aki ezt meg tudja nekem oldani.

Köszi
Zoli
[k i z z o]20-08-2014 19:23:19 // 49079
A C2 modul végzi az irányjelzők diagnosztikáját és jelez a BCM -nek, hogyha pl. kiégett egy irányjelző izzó. Ekkor a BCM -nek kétszeres villogási frekvenciára kell váltania. EU-ban, USA-ban kötelező.
droberto20-08-2014 17:54:45 // 49078
Tudok olyan Jumpert amibe nincsen. Pedig újkorában a szalonba tették fel rá.
Csabi20-08-2014 17:42:56 // 49077
Azám..;)
droberto20-08-2014 17:32:15 // 49076
Ez a C2 lehet, hogy a műszerfali visszajelző lenne, ami itthon kötelező?
droberto20-08-2014 17:31:25 // 49075
Természetesen megkérdeztem a MO-i hivatalos BOSAL kereskedőt az Autoflex-Ker-t de fogalmuk se volt semmiről. Valami magyar elektronikát javasoltak, hogy az jó és olcsó, a Bosal meg drága és szar. Persze konkrétum semmi.
Érdekes egy szitu volt.
droberto20-08-2014 16:32:09 // 49074
Csak belekeveredem. :)
Helyesen:
Vonóhorog felszerelés előtt állok és nem tudom, melyik elektronikát válasszam a Bosal kínálatában. Mindenképpen 13 pólusút akarok, de lövésem sincs, hogy mit jelent ez a C2 funkció. A 022-808 és a 022-828 ez a különbség. A neten nem találtam rá választ. Csak azt, hogy a C2-es (022-808) nem jó magyarországra.

Ezzel szemben mindenki csak a nem C2-es (022-808) elektronikára adott ajánlatot.
Valaki esetleg tudja a megoldást?
droberto20-08-2014 16:28:51 // 49073
Vonóhorog felszerelés előtt állok és nem tudom, melyik elektronikát válasszam a Bosal kínálatában. Mindenképpen 13 pólusút akarok, de lövésem sincs, hogy mit jelent ez a C2 funkció. A 022-808 és a 022-828 ez a különbség. A neten nem találtam rá választ. Csak azt, hogy a C2-es (022-808) jó magyarországra.

Ezzel szemben mindenki csak a nem C2-es (022-808) elektronikára adott ajánlatot.
Valaki esetleg tudja a megoldást?
indi6916-08-2014 20:11:23 // 49072
van benne hűtőközeg, a klímám jól működik :) a venti megy mikor nem kéne
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.