Forum >> Szerelőműhely

Paco24-05-2005 20:06:37 // 5372
Óba......!!! Gyorsan szedd vissza a homokostól! Az az alu rész azzal méri a z áramlást, hogy a ráadott áram mennyire hűti. Pontosan ki van számolva a hőleadó képessége és abban a festék is benne van. Nedves ronggyal áttörölve tökéletes lesz. Úgysem látszik, ha be van építve..... :-P
perdix15524-05-2005 19:51:05 // 5371
Én is, de nem hagy nyugodni, mér megy 100 fokra az olaj 140-150nél??? Vagy normális? Mer eddig talán nem ment fel odáig? Vki aki ebben mester szoljon vmit.
EDDI24-05-2005 19:48:00 // 5370
Na ennek örülök!
perdix15524-05-2005 19:44:47 // 5369
Most márciusban drága Selenia van benne, olajmennyiség rendben, mer utánatöltöm mindig...
Wickey24-05-2005 19:35:55 // 5368
Ugyanarról beszéltek. :-) Robi: fékerőszabályzó ki, bal vál fölött messze elhajít ... bb18: fékerőszabályzó le, ... Amúgy transaxle alfánál a fékerőszabályzó kiszerelése sehr willkommen, sűrűn látható megoldás. A szabályzót meg mi nem tudtuk szétszedni, neked volt már hozzá szerencséd? Én jobban szeretném ha lenne benne rendesen működő f.e.sz., de egész egyszerűen nem tudtuk szétkapni hogy kipucoljuk.
EDDI24-05-2005 19:34:05 // 5367
Nem akarlak megijeszteni, de nekem is ugyanígy csinált (dízel). Az enyém sajnos hajtókar csapágyas lett! Mindenki, akivel beszéltem, azt mondja, hogy valószínűleg szar olaj volt benne valamikor és elment a viszkozitása.
tom16424-05-2005 19:25:52 // 5366
Nyilván öregszik az olajad, vagy régi a szürőd, mikor cseréltél olajat? Egyébként legjobb tudomásom szerint az olajhőfok tök jó 130 fokig.
perdix15524-05-2005 17:09:40 // 5365
Gyerekek! Segítsetek nekem az alábbi problémában: Mostanában figyeltem fel rá, lehet, hogy nincs is hiba, de nekem gyanus. A következő: Tartós autópálya 145-155km/h-nál az olajhőmérséklet eléri a 100 fokot /ekkor pont függőlegesen van a mutató/. Nagyobb, 170-200km/h-nál még eklí is haggya 100 fokot. Korábban csak 180 felett érte el, 140-150nél 80-85 körül állt meg. A vízhőfok 90 körül marad, esetleg fölötte, tehát azzal nincs problema. Na most aki vágja, a témát nyugtasson meg, hogy ez így okés, vagy írja le mitől emelkedhet meg az olahőfok már kisebb motorterhelésnél is. Köszi előre is nektek.
Tommaso 15924-05-2005 17:05:29 // 5364
Köszke!Az akna nekem is eszembe volt,nem egy bonyolult gondolat,de gondoltam megirom nektem,hiába nem fáradok,mert tele van pakolva gumikkal.....
bb1824-05-2005 16:59:25 // 5363
én a megoldást másban látom ti. a te ideádnál a fékerőszabályzo bent marad a körben és ugyanugy kevés lesz (lehet) a nyomás. én igy szokom csinálni: fékerőszabályzo le, ha két csöves akkor egy gyári toldoval kötöm össze ha három akkor egy T idommal és meget direktbe a fék. csuszos uton oda kell figyelni kis terheléssel, de nekem ez vált be. esetleg ha már lent van a szabályzó szét is lehet szedni ( pár napra- hétre olajba áztatni stb. ). álltalában a tulajnak több ideje és türelme van hozzá mint a szerelönek mert nem kell felszámolni senkinek a javitást. volt már hogy meg tudtam csinálni én is.
bb1824-05-2005 16:53:21 // 5362
fékerőelosztó nincs benne de fékerőszabályzó van. nem oszt az semmit sehovaá csak szabályozza a kerékre jutó fékolj nyimását a terhelés függvényében ( bár ezt biztos tudtad te is csak a kollégának irtam )
bb1824-05-2005 16:51:06 // 5361
fékerőszabályzó vagy föfékhenger
bb1824-05-2005 16:49:19 // 5359
erös a gyanum a föfékhender halt meg. ha néha beesik és néha fog jol akkor tuti.
24-05-2005 16:06:42 // 5358
Más egy vmit jól ismerni és megint más sok mindent még jobban ismerni.
Wickey24-05-2005 16:00:54 // 5357
Jó, akkor pontosítsuk. A transaxle hátsó fék lelkivilágához nem ért, mert ha értett volna, Robinak is megcsinálta volna. (Pláne, hogy Robi típusismeret nélkül fél hétvége alatt otthon egyedül megcsinálta, úgy, hogy max. telefonon osztották neki az észt)
Atek24-05-2005 15:59:51 // 5356
Előre is köszönöm! Remélem összejön valami.
ALf9024-05-2005 15:44:11 // 5355
KÖSZI Robi!Sokat segiteté,Amint lesz rá időm,megcsinálom ez alapján.Mert ez igy nagyon gáz hogy csak az első fékek fognak!
24-05-2005 15:40:13 // 5354
Anélkül, hogy kételkednék a szakértelmedben jelzem, hogy erre felé sokan sok éves tapasztalat alapján mondják azt amit mondanak a Szamosiékkel kapcsolatban. Az, hogy Szamosi nem ért hozzá az egy kicsit erős nekem Őket "közel nem ismerve is". Senki sem tökéletes, szerintem Te sem. 1-ből egyet hibázni az 100%-os hiba de sokkból keveset az már egy kicsit jobban hangzik, ugye?
Robi24-05-2005 15:35:38 // 5353
Szétszeded, kipucolod belőle a régi, bekövesedett zsírt, és teszel bele frisset. Nem árt az összes mozgó alkatrészt megpucolni, és bezsírozni.
Robi24-05-2005 15:34:14 // 5352
Sajnos azt kell mondjam, hogy Szamosi nem ért hozzá. Amikor nem boldogultam a fékemmel, megkerestem a problémámmal. Hantázott össze-vissza, hogy a féknyergeken be van rohadva az állító csavar, és nem tudja beállítani, az a baj. Érdekes módon én be tudtam állítani. Persze nem az volt a baj, hanem a fékerő-elosztó. Azóta kicsit megrendül benne a bizalmam, tekintve, hogy Bandi (nem az itteni Bandi) kb 10 másodperc alatt megállapította a hibát.
Bálint3324-05-2005 15:30:58 // 5351
Ablakemelő motorral mit lehet csinálni, ha már rohadt lassan működik? (hidegben van, hogy meg is áll félúton)
Robi24-05-2005 15:30:42 // 5350
Kicsit bővebben: A főfékhengerből kijön 3 cső. Kettő az első körhöz, egy a hátsóhoz. Az egyik első elmegy a jobb első fékhez. A másik bemegy a fékerőelosztóba, és onnan a bal első fékhez. Ez lenne hivatott megnyitni a fékolaj útját a hátsó körhöz, ugyanis a hátsó körhöz vezető cső is keresztül megy a fékerő-elosztón. Megoldás: Fékerő-elosztó ki, jobb kézzel bal váll felett eldob. Fékerő elosztó és főfékhenger közti kis rövid csövek szintén eldob. A bal első fékhez vezető csövet a főfékhenger első körére direktbe beköt. A hátső fékekhez fezető csövet a főfékhenger hátsó körére direktbe beköt. A tapasztalat azt mutatja, hogy beválik, nekem is bevált. Persze lehet venni gyári új fékerő-elosztót, azt hiszem 27 ezer Ft + ÁFA körül van.
ALf9024-05-2005 15:28:50 // 5349
Fékerö elosztó?az hol találhato?
Stee14624-05-2005 15:25:57 // 5348
Köszi! Ez a babaolaj jól hangzik. Kipróbálom.
24-05-2005 15:25:45 // 5347
Ha itt nem kapsz választ, próbáld meg a www.alfaszamosi.hu oldalon.
Robi24-05-2005 15:24:03 // 5346
A fékerő-elosztó be van rohadva.
ALf9024-05-2005 15:21:20 // 5345
Üdv.nekem is fék problémám van.első fékek tökéletesek,de a hátsok nem.valamiért nem jut el a fék folyadék hátulra.de a pedál meg normálisan fel van keményedve!!tud valaki valamit mondani rá?hogy mi leh,a gond?
beeep14624-05-2005 15:15:22 // 5344
SZia!! Jött is az sms, hogy emilt kaptam, csak a szar*s voda megint szarakodik, úgyhogy amint tudok válaszolok is.
Bálint3324-05-2005 15:10:37 // 5343
tartáj=tartály :)
TáDé24-05-2005 15:10:35 // 5342
Húzd le a légtömegmérőt ... Batinak be szokott válni. ;)
giovanni24-05-2005 15:10:19 // 5341
Beep mail ment...
Bálint3324-05-2005 15:10:03 // 5340
Hát az az érdekes, hogy a főfékhengert épp 3 hete nézte szerelő, mer' azthittem folyik az olaj. A folyásról kiderült, hogy nem az volt. Azóta mondjuk nem néztem fékolajszintet. Elvileg ha a főfékhenger megy tönkre, akkor fölül a tartájnál szokta kinyomni az olajat, nem?
24-05-2005 15:06:06 // 5339
A fő munkahenger is megadhatta magát. Olaj fogy belőle?
Wickey24-05-2005 15:04:28 // 5338
Ha fel tudod pumpálni, akkor lehet, hogy csak levegős a fék. De elég valószínű a főfékmunkahenger hibája is. A fék nem vicces, nézesd meg minél előbb, próbálják lelégteleníteni, ha sikerül, akkor jó...
Bálint3324-05-2005 15:01:26 // 5337
Üdv cartársak! A fékpedálom menet közben néha beesik és csak nagyon bent fog egy kicsit (fel kell pumpálni és akkor fog megint), mi lehet ez? (nálam még nem produkálta eddíg, de most hétvégén szüleim elmentek Dunaújvárosba vele és állítólag a hazafeleúton többször is megcsinálta.)
bb1824-05-2005 14:03:26 // 5336
olvastam hogy szlikont nem ajánlanak a kollegák, akkor más : FOMAREX spray ( valami nagyon finom babaolaj ). a kisbabák fenekét fujkálták vele valamikor. nem tudom létezik-e még. anno receptre vettük ingyen, és fujtuk a müszerfaltol kezdve mindenre.
SzJ24-05-2005 14:03:15 // 5335
Szerintem csöpögni kéne, mert a kondenzviznek valahol távozni kell. Legegyszerübben úgy lehetne megnézni, hogy aknára állsz, és alulról keresel egy kivezetést. Valószínű, hogy el van dugulva. Érdemes kitisztítani, mert akkor valahol a víz megáll, és csak kárt okozhat.
bb1824-05-2005 14:00:27 // 5334
végig kéne bogarászni mert : lehet hogy állitás finomitás vagy kosz ment alá, vagy kikopott a filc és kint van a gumi akkor meg csere. én amugy szilikonnal fujkáltam anno.
Gábor16624-05-2005 13:08:43 // 5333
Ttk: 1. Dízelhez nem értek. Szal lehet, hogy hülyeség a benzines ismeret alapján. De próbálok segíteni. 2. A turbó akkor érzi jól magát, ha a moci terhelve van. Tehát magasabb fokozatokban. 3. Lehet akkor épül fel akkora töltőnyomás, hogy valahol meg tudjon szökni: -repedt gumicső, laza bilincs, széthulló félben levő intercooler. 4. kipufogó oldakon is lehet gond. (ez ritkább) Ha menetes a labda és a lefúvó közötti pálce, fellazult az anya, és a kipufogó gáz nyomása kinyitja a csigaházban a kis szelepet. (szerintem nem olyan, ez csak elméleti lehetőség) 5. (nem is merem leírni) Gátrepedés.
24-05-2005 12:38:37 // 5332
Kérdezd Cgo-t.
beeep14624-05-2005 12:36:29 // 5331
Üdv!! Nagyon gondolkodtam, hogy melyik topicban tegyem is fel a kérdésem... Itt is felteszem, hátha.. :-)) Naszóval. Szeretnék az autómban könyöklőt. Nagyon sok 146-145 kolléga van itt az Alfaamorén, hátha valaki már szerzett be utólag. Honnan, hogyan, mennyiért? Mennyire kendácsolás az utólagosa beszerelés?
Tommaso 15924-05-2005 12:23:09 // 5330
Sziasztok!Még egyszer leirom hátha valaki tudja a problémámra a választ.. A lényeg,h klima bekapcs után nem csöpög semmi kondenzviz ki,de nem is büdös a klimám,és nem is rossz a hatásfoka,szerintem:)) De eddig minden autónál úgy tudtam, hogy a lecsapódott kondenzviznek ki kell folynia,különben eldugulhat,ill begombásithatja a pollenszűrőt. Ezt az Alfáknál megoldották vhogy,vagy itt is csöpögni kéne.... 147 es alfáról beszélek. Előre is köszi a segitséget!
Viktor8524-05-2005 12:14:47 // 5329
XEROX műszerolaj. Teljesen átlátszó.
Viktor8524-05-2005 12:14:11 // 5328
Ablaktömítő gumihoz vagy mihez pont nem használtam. De szerintem oda is jó lehet, mert le lehet mindenhonnan törölni. Nem olyan mint a szilikon spray. Fogalmam sincs hol lehet kapni. Kb 7-8éve van itthon egy 5 literes flakonban:)
bb_14524-05-2005 12:10:26 // 5327
Hi! Ez az olaj érdekelne engem is, nekem is nehezen mozognak az ablakaim.
Viktor8524-05-2005 12:06:07 // 5326
Szilikon spray-t szerintem ne fújj rá. Elég ha szappanos-nedves rongyal tisztára törölgeted. Egyébként létezik Xerox márkájú olaj. Én azzal szokdtam bekenni a gumi-műanyag alkatrészeket. Magukbaszívják és szépen megpuhulnak. A régi műanyag alkatrészeknek meg kihozza az eredeti fekete színét.
Robi24-05-2005 11:54:34 // 5325
Ezzel én is szívok, már az előző autómnál is találkoztam ezzel a problémával. Szilikonspray-t javasoltak, de az összedzsuvázta az ablakot. Én azt javaslom, hogy szedd ki az összes gumit, ami az ablak körül van (csak óvatosan, ne szakítsd el), és mosószeres vízzel sikáld, amíg jön belőle a mocsok. Én megcsináltam a 90-esen, mert volt, hogy már kézzel kellett segíteni az ablaknak. Azóta se tökéletes, de azért viszonylag normálisan működik.
Stee14624-05-2005 10:48:40 // 5324
Hali! Érdekes problémám lenne. Eső után, mikor megszárad a kocsi a B1-en az ablakhoz baromira tapad az a gumi ami mellett becsúszik az ablak az ajtóba. (na ezt jól megmondtam) :))) Szóval gumivisítás hallatszik ahogy húzom fel az ablakot. Legutóbb már majdnem meg is állt félúton. Mikor túlmegy az ablak félúton, onnantól csökken a gumivisítás és az ablak is könnyebben halad felfelé. Arra gondoltam be kellene kenni a gumicsíkot valami kotyvalékkal ami csökkentené a surlódást. Persze olyan kotyvalék kellene ami az ablakot nem dzsuvázza össze. Előre is thx az ötleteket.
TtK24-05-2005 10:39:07 // 5323
Szakik! Egy kis probléma: a gépezet (2.4 JTD) olyat csinál, hogy negyedik/ötödik fokozatban gyorsítva 1800/2000-től megindul, ahogy egy illedelmes turbóhoz illik, de 2300 körül megtorpan, mintha elmenne a nyomás. Első/második/harmadik fokozatban nem csinálja (illetve nem észrevehető). A vége is 180 óra szerint. Alapjárat mint a cövek, pöcc-röff indul, fogyasztás 7,5 alatt (full város némi 150-es autópáyázással). Mi lehet ez??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.