Önmagamnak válasz...
"Szükségindítás (csak benzinmotoros és elektronikus befecskendezésű dízelmotoros változatoknál)
Szükségindításra akkor lehet szükség, ha a FIAT CODE, azaz az indításgátló (immobiliser) nem ismeri fel a gyújtáskulcs fejébe épített adó kódját, ezért nem indul el a motor (a FIAT CODE sárga FIAT CODE, és a befecskendezés vörös Injektor visszajelző lámpája a gyújtás ráadása után égve marad a műszerfalon), és nincs kéznél a tartalékkulcs, vagy azt sem fogadja el a rendszer. A szükségindítás folyamata komplikált, ezért nem javasolt a folyamatos használata; a tartalékkulcsért, vagy a legközelebbi szervízbe való eljutáshoz azonban nagyon hasznos lehet.
A szükségindításhoz szükség van a kulcsokhoz kapott FIAT CODE kártyára, ezért azt lehetőség szerint tartsuk magunknál (vagy jegyezzük meg a rajta lévő kódot), de ne hagyjuk az autóban!
A szükségindítás menete:
A szükségindítás lényege, hogy a FIAT CODE kártyán található, 5 számjegyből álló, ún. elektronikus kódot a gázpedál segítségével "adjuk be" (az indításgátló rendszer megkerülésével) az ECU-nak. Az indítás lépései:
1. Vegyük elő a kártyát, és keressük meg a rajta lévő kódot.
2. Fordítsuk el a gyújtáskulcsot MAR állásba(adjuk rá a gyújtást).
3. Nyomjuk le teljesen, és tartsuk lenyomva a gázpedált. A Injektor lámpa ekkor kb. 8 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált, és figyeljük a Injektor lámpát.
4. A Injektor lámpa elkezd villogni. Amikor a felvillanások száma megegyezik a kártyán lévő elektronikus kód első számjegyével, nyomjuk le teljesen a gázpedált, és tartsuk lenyomva, amíg a Injektor lámpa 4 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
5. A Injektor lámpa újra elkezd villogni. Ismételjük meg a 4. pontban leírtakat a kód második, harmadik, negyedik és ötödik számjegyével is.
6. Az utolsó számjegy bevitele után tartsuk lenyomva a gázpedált, amíg a Injektor lámpa kigyullad, majd 4 másodperc múlva elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
7. A Injektor lámpa kb. 4 másodpercig tartó gyors villogása nyugtázza a kód helyes bevitelét. A gyújtáskulcs tovább fordításával a motor ekkor indítható. Ha azonban a Injektor lámpa nem alszik el, akkor a kód bevitele nem sikerült, próbálkozzunk újra!"
Forum >> Szerelőműhely
medcare18-09-2016 19:31:22 // 52072
Coyote17-09-2016 16:33:50 // 52071
mizooo17-09-2016 08:06:39 // 52070
Sziasztok, hátha tudtok tanácsot adni :)
Apósom JTDm 8v-je kuplung csere óta minden 2. alkalommal csak gázadásra indul.
Hibakód nincs, szenzorok tisztítva amit lehetett EGR stb...
Üzemanyagszűrő cserélve.
Korrekciók nagyon jók, ha beindult gyönyörűen rezzenéstelenül jár :)
Indítózásnál a Rail nyomás pl. ugyanolyan módon épül fel mint az én hibátlanul induló autómban.
Valaki küzdött már hasonló tünetekkel?
Apósom JTDm 8v-je kuplung csere óta minden 2. alkalommal csak gázadásra indul.
Hibakód nincs, szenzorok tisztítva amit lehetett EGR stb...
Üzemanyagszűrő cserélve.
Korrekciók nagyon jók, ha beindult gyönyörűen rezzenéstelenül jár :)
Indítózásnál a Rail nyomás pl. ugyanolyan módon épül fel mint az én hibátlanul induló autómban.
Valaki küzdött már hasonló tünetekkel?
Sityu16-09-2016 22:47:37 // 52069
Urak! Felújított TS bejáratására van jó tanácsotok? Hosszú egyenletes utak, vagy változó sebességek 3000 alatt? Kicsit nyomva, közepesen stb..
medcare16-09-2016 14:40:09 // 52068
A hütöventillátor? A gyors fokozat? A lassú megy? Elvileg bekepcsol, ha a kompresszor megfelelö nyomást produkál. Nekem az I. fokozat nem ment 166-on. Meg kellett a reléket pucolnom, igazítanom. A vezérlö nem hiszem, hogy rossz, a bejövö jelek hiánya inkább okoz gondot vagy a kimeneti parancs teljesítetlensége. Ja, nálam a belsö venti reléjét is cserélni kellett, nem akart indulni, ezt is érzékeli a kp-i egység, hibát dobott. VAG Kom kábellel elvileg bele lehet kukkantani. (Nem vagyok szakember, csak a saját nyügeimet írom...)
Alfás Stifi16-09-2016 12:23:17 // 52067
Sziasztok a klima vezérlőm meg kergult fogja magát és fel pörög a ventillátor... Ki be kapcsol. A hőfok is fel pörög HI fokozatba akárhova állítom. Amúgy minden Funkció mukodik. Mi lehet a gond? A biztosítékot néztem az jó. Hogyan tovább? Lehet a klima vezérlő panelom megadta magát 10 év után? Alfa 156 m-jet.
Föckös16-09-2016 09:44:13 // 52065
falkokc cartárs
quasimoto16-09-2016 09:43:26 // 52064
2.0 selespeed 147 - meg szabad venni? Állítólag hibátlanul teszi a dolgát, kérdés, hogy meddig, illetve a váltóhoz az alkatrészellátás is.
jakimilu15-09-2016 20:26:22 // 52063
Sziasztok!
Szombathelyen van szerelő akit jó szívvel ajánlanátok? Lenne pár orvosolandó betegsége a GT-mnek.
Szombathelyen van szerelő akit jó szívvel ajánlanátok? Lenne pár orvosolandó betegsége a GT-mnek.
medcare15-09-2016 18:22:21 // 52062
http://www.transpondery.com/transponder_catalog/alfa_romeo_transponder_catalog.html
Ez a lista korrekt szerintetek? Az adott chipet kell beszerezzem? A natív nem drága. Csak bele kell íratni a kis programját. Ért ehhez valaki e honban?
Ez a lista korrekt szerintetek? Az adott chipet kell beszerezzem? A natív nem drága. Csak bele kell íratni a kis programját. Ért ehhez valaki e honban?
medcare15-09-2016 17:37:59 // 52061
Ha bontásból szerzek egy immo vezérlőt meg kulcsot az megoldás lenne a problémámra? Vagy akkor még a computerrel is össze kell hangolni? Esetleg létezik valaki, aki, ha veszek immo chipet (állítólag ez való bele:PCF7935) felprogramozná? Pápán áll. a 3-as jelü kulcsot nem tudják.
:-((((
:-((((
pettinke15-09-2016 10:08:01 // 52060
van. ha kidobtad, az gáz, mert az autó ennek alapján ismeri meg a kulcsodat.

pótolni ... hát csak úgy lehet, hogy kerítesz egy másik kulcsot, és megpróbálod az immót rávenni, hogy fogadja el.
esetleg: http://www.kulcsmasolas.com/immobilizeres-kulcsok-masolasa/category/15.html

pótolni ... hát csak úgy lehet, hogy kerítesz egy másik kulcsot, és megpróbálod az immót rávenni, hogy fogadja el.
esetleg: http://www.kulcsmasolas.com/immobilizeres-kulcsok-masolasa/category/15.html
atis_166jtd15-09-2016 09:47:39 // 52059
Igen van. Pótolható csak tudni kell a pontos tipusát és a számát. Plusz tanítani kell. Jobb ha megtalálod legalább az egyiket. Ejz egy majdnem téglalp alakú kis valami.
medcare15-09-2016 08:37:25 // 52058
B+, ha kidobtam, pótolható? :-(
medcare15-09-2016 08:19:10 // 52057
A 166osban is van? Nem találtam külön.
medcare15-09-2016 08:11:04 // 52056
A 166osba is van?
pettinke15-09-2016 07:55:20 // 52055
van még az a pici kis "kapszula", ami az immónak kell. azt is átraktad? nem elég a NYÁK-ot!
medcare15-09-2016 07:14:46 // 52054
Gáz van. Vettem új kulcsházakat. Átraktam a belét. Zár működik, immo nyekk. Megoldás? Korábban mikrokapcsolót is cseréltem, akkor nem lett baj. Ötlet?
Mateus13-09-2016 07:27:33 // 52053
Üdv!
Nekem két "szerelő" mondta ezt.
Lehet nem kéne velük foglalkoznom, azért kérdeztem rá itt is.
Köszi a segítséget, valószínű az lesz a hiba amit te mondtál.
Nekem két "szerelő" mondta ezt.
Lehet nem kéne velük foglalkoznom, azért kérdeztem rá itt is.
Köszi a segítséget, valószínű az lesz a hiba amit te mondtál.
emGéza12-09-2016 23:12:06 // 52052
Napi 2*20 km + a hétvége kisebb-nagyobb szakaszai.
tomka197312-09-2016 21:20:08 // 52051
Te rövid vagy hosszú távon használod?
tomka197312-09-2016 21:09:57 // 52050
Nem lehet hogy valami érzékelő vagy szelep
emGéza12-09-2016 20:55:18 // 52049
A fene tudja ! ;-)
Hibát nem tárol ...
Nekem is csinálja ! Általában párás reggeleken . Főleg , ha alapjáraton arrébb álok pár métert és már durrog.
Ezért járatom egy kicsit , max 1 perc .
Hibát nem tárol ...
Nekem is csinálja ! Általában párás reggeleken . Főleg , ha alapjáraton arrébb álok pár métert és már durrog.
Ezért járatom egy kicsit , max 1 perc .
tomka197312-09-2016 20:47:59 // 52048
Igen akkor utána semmi baja
emGéza12-09-2016 20:45:16 // 52047
Hidegen? Beindítás után pár másodperccel ?
tomka197312-09-2016 20:30:49 // 52046
Sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy mi okozhat az elinduláskor dadogást illetve leállás. Benzines 1.9 159.Köszönöm előre is
atis_166jtd12-09-2016 19:34:58 // 52045
Ha nem tudod hogy működik a rendszer akkor hiába adunk tanácsot. Hidd el nem egyet csináltam. A vákumcső kint van a motortérben a szervódobba megy bele közvetlen a munkahenger közelében. Ha benzines akkor a szívócsonkról ágazik le, ha diesel közvetlen a vákumpumpáról. A pumpa a vezérműtengely végén van.
Mateus12-09-2016 19:05:49 // 52044
Üdv!
Meglett a hiba oka.
Elméletileg a fékszervó vákumcsöve miatt szuszog a pedálom.
A fékmunkahenger azért nem lehet, mert akkor álló motor mellett is be kéne esnie a pedálnak, de álló motornál felkeményedik ha pumpálom.
A kérdésem az lenne hogy a fékszervó vákumcsövét hol találom?
Leszedtem a fékpedálnál a borítást, de ott nem találtam.
Válaszokat köszi előre is!
Meglett a hiba oka.
Elméletileg a fékszervó vákumcsöve miatt szuszog a pedálom.
A fékmunkahenger azért nem lehet, mert akkor álló motor mellett is be kéne esnie a pedálnak, de álló motornál felkeményedik ha pumpálom.
A kérdésem az lenne hogy a fékszervó vákumcsövét hol találom?
Leszedtem a fékpedálnál a borítást, de ott nem találtam.
Válaszokat köszi előre is!
peter081312-09-2016 19:02:25 // 52043
Sziasztok!
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, de mire odaértem hibajelzés eltűnt,a hibakódot pedig nem jegyezte meg. Szóval a jelenség még mindig ugyan az kivillan a lámpa elmegy az erő, elalszik a lámpa van erő de ezek szerint a hibakódot nem jegyzi meg. Ehez társul még az ,hogy az alapjárata kedvfüggő, minden indításnál máshova áll be, legtöbbször 1000 de 800-tól 2000-ig már minden volt, viszont erre sem dob hibakódot. Valakinek esetleg nincs tippje rá mi lehet a baja?
Az autót most vettük, de elötte kb 2 évet állt ha esetleg ez számít valamit.
Előre is köszi a válaszokat. :)
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, de mire odaértem hibajelzés eltűnt,a hibakódot pedig nem jegyezte meg. Szóval a jelenség még mindig ugyan az kivillan a lámpa elmegy az erő, elalszik a lámpa van erő de ezek szerint a hibakódot nem jegyzi meg. Ehez társul még az ,hogy az alapjárata kedvfüggő, minden indításnál máshova áll be, legtöbbször 1000 de 800-tól 2000-ig már minden volt, viszont erre sem dob hibakódot. Valakinek esetleg nincs tippje rá mi lehet a baja?
Az autót most vettük, de elötte kb 2 évet állt ha esetleg ez számít valamit.
Előre is köszi a válaszokat. :)
Mateus12-09-2016 06:13:45 // 52042
Köszi a segítséget!
atis_166jtd12-09-2016 02:16:20 // 52041
Igen sajnos van ilyen jelenség. Valószínű hogy csak munkahenger cserével tudod orvosolni. Valószínű nagyon mélyre nyomtad a pedált mikor kipumpáltad a dugókat csere után. Sajna ilyenkor leszakad a karmantyú pereme amikor átlépi a kopott részt. A szervó dobban is ez a helyzet általában ott vissza lehet fordítani a tömítőgyűrűt. Azért sziszeg mert kifordult.
Mateus11-09-2016 19:36:37 // 52040
Üdv!
A mai nap folyamán lecseréltem a féktárcsákat és fékbetéteket elől, illetve a stabilizátor pálcákat és a kormányösszekötőket.
Összerakás után kipróbáltam a fékeket, és furcsa módon a pedál nagyon bepuhult, és a pedál felengedésekor még szuszog is.
Hozzáteszem hogy a fékhatás sem volt az igazi, de azt betudtam annak hogy új tárcsa + betét, majd bekopik.
Nem hagyott nyugodni a szuszogás és a puha pedál, ezért légtelenítettem a fékrendszert, de nem volt benne levegő.
Elképzelhető hogy a fékmunkahenger lehet a hibás?
Volt már valakinek hasonló jelenség?
Válaszokat előre is köszönöm.
A mai nap folyamán lecseréltem a féktárcsákat és fékbetéteket elől, illetve a stabilizátor pálcákat és a kormányösszekötőket.
Összerakás után kipróbáltam a fékeket, és furcsa módon a pedál nagyon bepuhult, és a pedál felengedésekor még szuszog is.
Hozzáteszem hogy a fékhatás sem volt az igazi, de azt betudtam annak hogy új tárcsa + betét, majd bekopik.
Nem hagyott nyugodni a szuszogás és a puha pedál, ezért légtelenítettem a fékrendszert, de nem volt benne levegő.
Elképzelhető hogy a fékmunkahenger lehet a hibás?
Volt már valakinek hasonló jelenség?
Válaszokat előre is köszönöm.
Soti11-09-2016 06:49:35 // 52039
Soti11-09-2016 06:46:09 // 52038
keresztpatrick10-09-2016 22:41:58 // 52037
Sziasztok!
Az alábbi kérdés a Mito topicban is szerepel, gondoltam talán itt többen segíthetnek.
Kis segítségre volna szükségem tempomat kapcsán.
Nemrég lettem boldog gazdája egy 2008-as 1.4-es Mito-nak gyári tempomattal, ami nem működött.
Kisebb keresgélés után jutottam oda, hogy sokszor kuplung érzékelő meghibásodása okozza a gondot.
Csere megtörtént egy újra, de a hiba továbbra is fennáll.
A tempomat kapcsoló on-off állását viszajelzi a műszerfalon, viszont a sebességet nem veszi fel.
Valami tipp?
Az alábbi kérdés a Mito topicban is szerepel, gondoltam talán itt többen segíthetnek.
Kis segítségre volna szükségem tempomat kapcsán.
Nemrég lettem boldog gazdája egy 2008-as 1.4-es Mito-nak gyári tempomattal, ami nem működött.
Kisebb keresgélés után jutottam oda, hogy sokszor kuplung érzékelő meghibásodása okozza a gondot.
Csere megtörtént egy újra, de a hiba továbbra is fennáll.
A tempomat kapcsoló on-off állását viszajelzi a műszerfalon, viszont a sebességet nem veszi fel.
Valami tipp?
Haddel10-09-2016 17:20:17 // 52036
Ez tényleg jó! Hálás köszönet a link-ért!😃
medcare10-09-2016 10:17:31 // 52035
Köszi! Ez jó!
medcare10-09-2016 10:16:44 // 52034
Nálam az emisszió csökkentö részben volt egy rozsda által keletkezett lyuk (ugyan 2,4 JTD), gyorsításnál kigyulladt a lámpa, késöbb úgy maradt. Turbónyomásom elment. ELM interface-t lehet olcsón venni, ezeket a paramétereket kiolvashatod.
Dexi10-09-2016 09:42:49 // 52033
Sziasztok!
Egy mgbízható pécsi, vagy budapesti szaki számára lenne szüksége az egyik barátomnak. Ha tudtok valakit ajánlani megköszönöm!
Egy mgbízható pécsi, vagy budapesti szaki számára lenne szüksége az egyik barátomnak. Ha tudtok valakit ajánlani megköszönöm!
Liquid09-09-2016 21:25:40 // 52032
tök úgy néz ki mintha lekopizták volna az ePert
Demecsab09-09-2016 21:06:37 // 52031
Ismeritek ezt a weboldalt: https://7zap.com/en/ ?
Rengeteg robbantott ábrás rajz, információ található Alfákhoz, Fiatokhoz egyéb márkákhoz!
Hihetetlenül részletes!
Kész aranybánya! :)
Rengeteg robbantott ábrás rajz, információ található Alfákhoz, Fiatokhoz egyéb márkákhoz!
Hihetetlenül részletes!
Kész aranybánya! :)
peter081308-09-2016 23:05:39 // 52030
Rendben köszönöm, akkor amint tudom kiolvastatom a hibát.
Liquid08-09-2016 22:01:42 // 52029
1000+1 oka lehet
atis_166jtd08-09-2016 21:54:15 // 52028
gázpedálnál. Vagyis ha benézel ott van fölötte egy kis rudazattal összekötve.
peter081308-09-2016 21:02:05 // 52027
Igazából ma kezdte el szóval még nem tudtam elvinni megnézetni, csak gondoltam hátha valakinek ismerős a probléma.
Piritu - 1.000.00008-09-2016 20:35:13 // 52026
A comp kiolvasás mit mutat? Ha a lámpa világít, kell hogy legyen hibaüzenet. Anélkül akár a kristálygömböt is kérdezheted...
peter081308-09-2016 20:14:29 // 52025
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám 2002-es alfa 166 2.5 v6-al, hogy néha kigyullad a check engine lámpa és elmegy az erő, utána gondol egyet kialszik a lámpa és újra van erő. Valaki esetleg nem tudja mi okozhatja a hibát? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a gázpedál jeladót hol találom?
Lenne egy olyan problémám 2002-es alfa 166 2.5 v6-al, hogy néha kigyullad a check engine lámpa és elmegy az erő, utána gondol egyet kialszik a lámpa és újra van erő. Valaki esetleg nem tudja mi okozhatja a hibát? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a gázpedál jeladót hol találom?
mzoli07-09-2016 15:53:53 // 52024
Sziasztok!
A tolatóradarral kapcsolatban kellene egy kis segítség. Az egyik szenzor kimozdult a helyéről. Rögzítés után a radar már nem működik, csak folyamatos sípoló hangot ad kb 30mp-ig, majd elhallgat. A vezeték lehúzásakor is hasonló a helyzet.
Valaki már szembesült hasonló problémával?
A tolatóradarral kapcsolatban kellene egy kis segítség. Az egyik szenzor kimozdult a helyéről. Rögzítés után a radar már nem működik, csak folyamatos sípoló hangot ad kb 30mp-ig, majd elhallgat. A vezeték lehúzásakor is hasonló a helyzet.
Valaki már szembesült hasonló problémával?
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-09-2016 13:04:11 // 52023
Szia!
Nem tudom mekkora az eltérés ebben egy 156 és egy 33 között, de nekem is az autó nagyjából pont ennyi idősen kezdte el az index-balhét. Relére gyanakodtam, mivel ha nem indexelt normálisan, akkor a relé is kattogás helyett ilyen zizegő hangot adott ki...
1x valaki azt mondta, hogy szerinte vészvillogó-kapcsoló! Komplett idiótának tartottam mert azt gondoltam, hogy a vészvillogó az működésileg annyi, hogy egyesíti a kétoldali indexet...
Pont a bontóból jöttem ki (ahol találtam több indexrelét is de mindegyikkel szar volt ) nagy elkettyenve amikor - inkább csak az ideget levezetendő :-) - kb. 5-6 kapcsolás/másodperc sebességgel "nekiestem" a vészvillogó kapcsolónak - és egyből lett index! Utána kivettem a kapcsolót és megtisztogattam-lekezeltem.
Lehet, hogy nálad már másképp van de nálam a vészvillogókapcsoló is benne volt az index-körben és mivel ritkán használja az ember (miután egy Alfa sosem romlik el :-p) belepi a por, a kosz, oxidálódik, stb...
1 próbát megér...
Nem tudom mekkora az eltérés ebben egy 156 és egy 33 között, de nekem is az autó nagyjából pont ennyi idősen kezdte el az index-balhét. Relére gyanakodtam, mivel ha nem indexelt normálisan, akkor a relé is kattogás helyett ilyen zizegő hangot adott ki...
1x valaki azt mondta, hogy szerinte vészvillogó-kapcsoló! Komplett idiótának tartottam mert azt gondoltam, hogy a vészvillogó az működésileg annyi, hogy egyesíti a kétoldali indexet...
Pont a bontóból jöttem ki (ahol találtam több indexrelét is de mindegyikkel szar volt ) nagy elkettyenve amikor - inkább csak az ideget levezetendő :-) - kb. 5-6 kapcsolás/másodperc sebességgel "nekiestem" a vészvillogó kapcsolónak - és egyből lett index! Utána kivettem a kapcsolót és megtisztogattam-lekezeltem.
Lehet, hogy nálad már másképp van de nálam a vészvillogókapcsoló is benne volt az index-körben és mivel ritkán használja az ember (miután egy Alfa sosem romlik el :-p) belepi a por, a kosz, oxidálódik, stb...
1 próbát megér...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
587
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?