Forum >> Szerelőműhely

3Szék-ej22-11-2014 22:24:25 // 49521
Jts- hez ez jó?
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2014 21:13:35 // 49520
sajnos egy lendkerék pont annyit bír amire tervezik...
3Szék-ej22-11-2014 20:52:15 // 49519
Sziasztok
Az érdekelne, hogy a TS és a JTS vezérlésmódosítója azonos-e? Csak azért hogy az a "spéci szerszám" amivel leveszik-felteszik megegyezik-e e két típusnál?
atesssz21-11-2014 18:54:40 // 49518
Sziasztok,

van néhány Alfa 155-höz való ingyen elvihető cuccom:
*16db hidrotőke
*1db klímakompresszor
*2db eredeti, 155-höz való ablaktörlő, karral együtt
*1db biztonsági öv patronnal
*1db teljesen hibátlan vezérlés módosító

Ha senki sem viszi el a cuccokat egy hét múlva, dobozostól mennek a kukába, nem tárolgatom tovább őket.

Néhány cuccról kép is van a 155 topik 141580. hozzászólásában.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 22:52:18 // 49517
A lendkerék ilyen jellegű viselkedésére a két tömeg és a rugóállandó hat. A "gerjesztés" más az 5 hengernél, érzésre azt mondanám, hogy jobb a helyzet valamivel. Tehát ugyanúgy 1500 körül leng legjobban, csak esetleg az 5 henger miatt kisebb ez a maximum. Igazából modellezni kéne :-)
Liquid20-11-2014 20:27:49 // 49516
milyen összefüggés van a hengerszám és azok között amit leírtál?
Mert a 2.4-es már nem erőtlen 1500-nál.
Zsombor20-11-2014 19:29:10 // 49515
Helyzetjelentés :) EGR nem gyári, de gyárival azonos alkatrésszel cserélve. Sokadszor takkerták, de most már nem is húzott, hibát is dobott, nem is tudták távvezérelni számítógépről. Gázreakció a régi. A meleg alapjárati rángatás sajnos nem múlt el, de mintha sokkal kulturáltabb lenne. Költség tokkal-vonóval 45K.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 17:20:08 // 49514
Az első állítás igaz. A második nem. :-)
Két tetszőleges tömeget ha rugóval összekapcsolsz és az elsőt mozgatod, az a másodikra is hat. Lesz egy rezonancia frekvenciája a rendszernek. Ez kb 300-400 1/min között van a DMF-ek esetén. Ilyenkor a csatolt tömeg, ide-oda fog mozogni igen nagy amplitudóval. Mint írtam, akár 50 fokos kitérés is lehetséges.
Egyébként ez nem akkor történik meg amikor az indítómotor forgat, így ebből a szempontból irreleváns hogy mit hajt az indítómotor. Ugyanis az indító motor fordulatszáma jobbára a rezonancia freki alatt van (kb 200 1/min). A lendkerék akkor kapja a nagy pofont, amikor a porlasztót engedélyezi az ECU és megpróbálja elérni az alapjárati fordulatszámot (lásd cranking IQ táblázat az ECU programjában).
De nem muszáj elhinni hogy így van :-)
Arra is szép mérési eredmények elérhetők, hogy hol a legnagyobb a lendkerék kitérése normál üzem közben. Legtöbb esetben ez 1500-as fordulatra esik. Ez nem én találtam ki, csak tolmácsolni igyekeztem, hátha valaki hasznát veszi. :-) Ettől függetlenül mindenki úgy vezet ahogy jólesik, én sem úgy autózok, hogy közben lelki szemeim előtt a DMF lebeg. :-)
1500-nál mondjuk nagyban védi a DMF-et a turbolyuk.
.......................20-11-2014 16:56:47 // 49513
Én pont mindíg 1500 ..1800 ról gyorsítok
Diesel ott húz ,minek kapcsolnék vissza?
autópályán így 2x annyit kibír a ZMS ,tapasztalat
.......................20-11-2014 16:53:29 // 49512
Van megengedett kippspiel megadva és elfordítási lógás is,
Ha levett váltónál látva kétszer akkora értékek vannak akkor az szerintem csereérett
.......................20-11-2014 16:51:06 // 49511
Azndítómotor fogaskoszorú a fix részén van a lendkeréknek
Így egyáltalán nem terheli
Ferke20-11-2014 15:14:26 // 49510
Na, ha leveszed a váltót, akkor pont nem látsz semmit...többször esküdtem meg, hogy egy lendkerék szar, és ahhoz képest tök jól tette a dolgát, és ugyanez fordítva is...szóval használat közben derül csak ki, hogy milyen, ez a tapasztalat...
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 14:12:45 // 49509
Ez ennél azért bonyolultabb ügy. Ugyanis pl autópályán, nagy fordulaton folyamatosan összenyomott állapotban van az egyik rugó.
Szerintem:
1.Legnagyobb terhelést indítózáskor kap, ugyanis abban a tartományban van a rezonancia frekvenciája a rendszernek. Tehát a sok rövid használat sok indítózással a legkárosabb. Ilyenkor akár +-50 fokot elfordul a két tömeg egymáshoz képest!
2. a kuplung hibás használata, nagy fordulattal, csúsztatva elindulások. A nagy hőterhelés nem tesz neki jót.
3. alacsony fordulatról (1500 1/min) gyorsítások. Egyenletesen közlekedni szerintem lehet így, ezzel nincs gond. De ha gyorsítani kell, visszakapcs.
4. ha remap van az autóban, akkor ésszel kell használni, és mégjobban kerülni az alacsony fordulatról hirtelen gyorsítást. 2000 környékén már nincs gond, ált 1500 körül van az a pont, ahol legnagyobb gyorsulás-lassulások lének fel (az indítózást leszámítva persze).
.......................20-11-2014 12:16:13 // 49508
Rugó van benne,
Amielfárad
Gáz fék gáz fék használat öli meg a leghamarabb
Meg kell halgatni, de tutit csak akkor lehet ha leveszed a váltót
Zozo8520-11-2014 11:07:46 // 49507
Értem, és mi a jo/rossz hely? Jo/ rossz használat?
Ferke20-11-2014 10:43:48 // 49506
Nem attól függ, hogy erős-e (már ameddig nincs remap), hanem hogy hol és hogyan használod...lehet fél év és lehet 8 is...
Zozo8519-11-2014 23:34:02 // 49505
Sziasztok

Kicsit hülye kérdésnek tűnhet de egy erős 2,4-es dízel 156-ba időben és km-ben mennyit bírhat egy kettős tömegű?? (erős kb.) :)
Liquid19-11-2014 21:12:24 // 49504
igazából annak is 64-es a gyárija...
az már csak vegetál sajna :(
Most épp a V6-ot gyilkolja :)
Kau19-11-2014 19:19:54 // 49503
Ja. Hogy kettő is van :) Én a TS-re gondoltam.
Kau19-11-2014 19:16:49 // 49502
Gyárilag 50Ah-s volt benne. Csak olyat nem kapni kereskedelmi forgalomban. Legalábbis nem olyan elterjedt, mint a 45-55, stb.
3Szék-ej19-11-2014 17:31:26 // 49501
Csakis Selenia 10w-60$
Liquid19-11-2014 12:29:36 // 49500
attól függ meliykbe kell neki :)
A V6-ba sovány az 55Ah, a kisrenóba elég
GTPeti19-11-2014 12:10:01 // 49499
Az 55Ah szerintem kicsi egy 2.0 v. afölötti motorhoz. Exide-ból több széria van a legalapabbat én nem venném.
GTPeti19-11-2014 12:08:44 // 49498
Idővel csökken az akksi indítóképessége. Nem sokkal kerül többe a nagyobb, viszont az előbbi miatt valamivel tovább használható. Arról nem is beszélve, hogy ritkán hasznát autónál pláne jobb a nagyobb. De nem kötelező. ;)
Kau19-11-2014 11:17:53 // 49497
Minek akkora egy benzinesbe? Nem traktor az ;)
GTPeti19-11-2014 09:53:18 // 49496
Szerintem is. 80Ah v. 72 Ah.
Liquid19-11-2014 09:38:42 // 49495
ZAP Silver
Kau19-11-2014 09:28:30 // 49494
Én is az Exide-ot ajánlom. 55Ah-s elég neked is. Most az Auchanban akciós. Ha jól emlékszek, 18 ezer Ft. Nekem korábban is az volt. 5 évet elment gond nélkül, aztán átraktuk másik autóba :) Most is ilyen van. 4 éve gond nélkül teszi a dolgát.
.......................19-11-2014 09:02:47 // 49493
Milyen olaj került az autóba?
Ferke19-11-2014 08:55:42 // 49492
Srácok, kicsit off, de nem jár valaki esetleg a héten Szekszárd vagy annak környékéről Bp vagy annak környéke irányába?? 4 felni kéne, hogy eljusson hozzám...
Ferke19-11-2014 08:54:22 // 49491
Nincs elrakva a vezérlés? Jobb lenne nem folyamatos gázadással hallani, hanem változó terheléssel...nem akarlak paráztatni, de legutóbb ugyanez a tünet jts-nél hajtókarcsapágy volt, mire rájöttünk, nem volt 5 perc, mert csak 70ezer volt az egész autóban...szerintem ezt inkább mutasd meg szerelőnek....
3Szék-ej18-11-2014 22:14:25 // 49490
Nem. ki van támasztva a pedál kb.2800-as fordulatra. Alapjáraton nincs semmilyen rendellenességre utaló mellékhang
.......................18-11-2014 21:41:30 // 49489
a videon ez az alapjárat?
3Szék-ej18-11-2014 20:58:48 // 49488
Most már nyilvános...azt hiszem...legalábbis úgy van állítva
Stringwalker18-11-2014 20:31:10 // 49487
Tedd nyilvánossá a videót, mert nem lehet megnézni!!
.......................18-11-2014 20:23:47 // 49486
EZ a video privat,
Ezt iírja,nem lehet megneézni
3Szék-ej18-11-2014 20:21:27 // 49485
Hozzáteszem, hogy a vezérlés csere óta mintha az alapjárat is jobban ingadozik
3Szék-ej18-11-2014 20:03:27 // 49484
Itt egy link a felvételhez a motorhangal

http://youtu.be/un-oOn73Fs8
3Szék-ej18-11-2014 19:42:35 // 49483
Szevasztok.

Segítsetek Emberek, mielőtt az agyamra menne az autó!
A gép 2002-es 2.0 JTS
Rettenetes kerregő hang jön a motorból amikor 2500-3000 ford/perc fölé gyomom. Ez alatt minden ok, az erő is megvan, a hangja is rendben.

Csak azért megy az agyamra mert rengeteget költöttem rá : teljes vezérlés csere, fordulatszám érzékelő, motortartó bak, hűtővíz elosztó műanyag beömlő, szelepfedél, mert megrepedt.
A vezérlés csere rendben ment, a vezérlésmódosító is kapott egy felújító szettet.
Rá kb. 10 napra jelent meg ez a kerregő hang.
Gondoltam,hogy a megmatatott vezézlésmódosító, de az állítólag már beindításkor jelentkezik és ahogy melegszik halkul, ez nagyobb fordulaton jelentkezik.

Várom a segítséget, mert nem akarnám többször is megbontani a motrot, és az alkatrészek miatt is kellene tudni hogy mit rendeljek mert ugy-e ez mind idő, és kurvára használnom kell az autót, főleg hogy most született a kisfiam
Sztingo18-11-2014 17:40:06 // 49482
Sziasztok!
Volt már valakinek olyan hogy 150km/h nál nagyobb fékezés után beremeg az eleje? Mert az én 156 osom ezt csinálja elég ilyesztő érzés. Csak nagy temporól fékezésnél jelentkezik a remegés egész pontosan miután felengedem a fékpedált erőteljes remegésbe kezd ami kb 10 mp ig tart.
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2014 17:30:31 // 49481
Ha elkopik a kiemelővilla, attól is lehet keményebb. Nekem egész szögletesre volt kopva, és főleg a kiemelés elején furán nehezen mozdult meg a pedál, nyáron ropogott is. Ugyanakkor rossz minőségű kuplungszerkezettől is lehet.
ASR1618-11-2014 16:22:25 // 49480
Szia,

Nekem is cserélni kellett tavaly az előző 1.9 JTD-n, akkor a szerelőm azt mondta, hogy csak Valeo-t szabad beépíteni - szettben cserélve -, a többivel kemény marad(hat) a pedál. Nem tudom Neked milyen került bel, ha Valeo akkor passz..:)

A.
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2014 15:01:44 // 49479
az van hogy én csak azt tudom neked mondani amit nekem mondott a kifejezetten akksi kereskedő srác:Van itt egy pár vihetsz abból is,de jobban jársz ha a periont viszed.hiába hogy a perion olcsóbb. Meg van egy kapott boschom,ami zsír újan lett véve de az első héten nem indította a 156 jtd-t,átkerült az enyémbe,egy nyarat kihúzott nagy kínkeservesen,de most ahogy bejöttek a 20 fok alatti idők,a nagy német név nem hazudtolta meg saját magát,és egyik napról a másikra elfelejtett indítani.Nálam a favorit az Exide,ha a perion nem jön be én azt veszek. De a periont már egy ideje gyűrünk a TurboDaily-nkben,télen izzítás nélkül is indít úgyhogy ha az enyém is olyan szar lesz akkor jó:D
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2014 10:30:31 // 49478
Ne szivass :-) A Varta-val gond lesz? 3 éve vettem, még kopp..kopp..kopp jó, de nem különösebben szeretném még cserélni :-S Most a TD fog következni előbb. Abban egy tök fekete kitudja milyen akksi van, azzal kaptam az autót, ezt a telet már nem biztos hogy kihúzza.
dhnet18-11-2014 09:32:52 // 49477
Sziasztok!

Nemrég cseréltem a 147 esbe 1.9 JTDm ben kuplungot. De a pedál még mindig olyan kemény.

Van ötlet mitől lehet nagyon kemény?

Köszi
Attis18-11-2014 09:19:14 // 49476
DieselManiaco-t meg tudom erősíteni, hogy a Varta akksit kerülni kell. Nekem volt a Vartával tapasztalatom és folyamatosan kicsapódott valami az akkuból a sarukra.

Én másfél éve egy noname akksit vettem (sokkal olcsóbban, mint előtte a Vartát), és rendesen teszi a dolgát. Úgy gondolom, hogy itthon nagyrészt a középminőségű Varta és Bosch (pl.: S3) akkumulátorokat árusítják és ezek semmivel nem érnek többet, mint a z olcsóbb, ám nem márkás testvérei.

Van a családban egy Fiat Stilo is és abban például a gyári akku (talán Magneti Marelli) 7 évig bírta. Az már más kérdés, hogy én személy szerint a Magneti Marelli utángyártott termékeit majdhogynem szemétnek tartom, mert eddig amit vásároltam tőlük, meg sem közelítették azt a nívót, amit el várnék. De ez csak az én véleményem / tapasztalatom.
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2014 08:07:12 // 49475
Szerintem Exide,azzal vettem az autót 4 éve,mostanra halt meg,úgy hogy azt nem tudom hogy előtte a tulaj mennyit használta vele.Most Perion van,az akkus srác ajánlotta,hogy a mostani széria elég jó,remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket.Ilyen Vartát,meg Bosch-t nehogy vegyél.
Dévid17-11-2014 23:24:38 // 49474
Szervusztok!

Kezdi megadni magát az akkumulátorom, érdeklődnék ki milyen márkát, típust ajánl, amikkel jók a tapasztalatok. Normál használatra kell, nincsenek nagy fogyasztók a rendszerben (talán idővel lesz ülésfűtésem, de még ülés is kell hozzá), nincs extra méretű hifim, és benzines a vas.
Ferke17-11-2014 14:14:09 // 49473
Hello srácok, nincs valaki véletlen Győrben vagy környékén, aki egy nem amore-s kollegának ki tudná olvasni a gépet? Nem indul a verda (jtd), csak egyet röffen, így nem tud nagyon mobil lenni...kösz ha valaki segít!:)
.......................17-11-2014 12:37:34 // 49472
akkor meg kell nézni ,h a conp ban látszódik e?
ha nem engedélyezni kell
Aztán proxy sorbarendezés
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.