Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00028-12-2012 17:51:41 // 41972
Megtudni, hogy mi ropog a jobb elejében. A csukló vagy a csapágy :-(
mreni28-12-2012 17:39:31 // 41971
meg kell köszörülni :D :D
Csöri28-12-2012 17:39:19 // 41970
36.
Mit akarsz csinálni?:-)
Alfa GT-Csaba28-12-2012 17:19:28 // 41969
36os a fej de a külső átmérő ne legyen nagyobb 50mm-nél!Nekem akkora van,a gt kerékagy csavarját azzal szedtem le.
VMate28-12-2012 17:05:45 // 41968
igen 36, és abból is vmi vékonyabb mert nem fog beférni .
Piritu - 1.000.00028-12-2012 16:45:29 // 41967
A Spider tengelyanyához mekkora kulcs kell? 36 ?
32-es van itthon, de az kicsi.
Imyx28-12-2012 16:44:37 // 41966
Jó szerelő, meglátod :-).
Attis28-12-2012 16:31:26 // 41965
köszönöm. Már fel is hívtam :)
Imyx28-12-2012 14:22:12 // 41964
Szerintem többen is Zé.t ajánlanák.
Attis28-12-2012 14:06:41 // 41963
Sziasztok!

A 147-esemen szeretném a felső lengőkarokat kicseréltetni és eme művelethez keresnék egy szerelőt lehetőség szerint a XVIII, XIX vagy a XI. kerületben.
Tippeket előre is köszönöm.
Üdv.:
Attis
süsnye28-12-2012 12:08:09 // 41962
4 db szonda van.. de igen, valsz holnap azzal fogom kezdeni, hogy megnézem mit mutatnak a szondák, mert nekem nem világos a hibaüzenetekből, hogy magas vagy alacsony O2 szint váltotta ki a jelzést.
Vki tud infót adni a szondák karakterisztikájáról?
Azt tudom, hogy a lambda jel mit reprezentál, de az nem tudom, hogy ezt a 156-ban lévő szonda hogyan képezi le feszültségre.. Külföldi fórumokan olvasgatva, úgy tűnt, hogy a pre-car szonda 0-5V tartományban ad jelet, a post-cat szonda pedig 0-1V tartományban, ráadásul fordított logikával..

Esetleg, akinek 156 2.5 V6-ja van (bár valsz jó lesz más 156 is) és van diag interfésze, nem nézné meg nekem a következőket hideg, álló motornál:

- Air flow signal (V)
- Throttle position (deg.)
- Throttle position (%)

Köszöntem! :)
süsnye28-12-2012 11:56:27 // 41961
igen, az lenne az igazi, ha járóképes lenne, már leadtam volna Novoth Tibornak..
no, majd holnap lesz időm, még vizsgálódom..
köszi!
mreni28-12-2012 09:51:59 // 41960
Szerintem gyújtás problémád lesz,a lambdaszonda hibát pedig valószínű a nem megfelelő keverék(el nem égetett benzin) miatt dobja.
A 7fok az teljesen jó,nem okozhat gondot.

Viszont a torpanást és a nem indulást akár a légtömegmérő is okozhatja.

Egy komplett diagnosztika kellene(nem csak műszeres),abból sok minden kiderül,szerintem vidd el valakihez aki ért hozzá.
Imyx28-12-2012 09:25:08 // 41959
"5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2?" - a "2" szerintem a katalizátor utáni lambda szonda, gondolom nálad 2 van, egy a kat. előtt, és után. Ki kell mérni a szondákat, hogy dolgoznak. Én ezzel kezdeném. Ha ezek rendben, akkör jön a légtömegmérő.. nálam az lmm miatt írta be a mixture strength-et, sőt, dús keveréket, lassú keveréket is dobott.
mreni28-12-2012 09:10:45 // 41958
rengeteg ilyen csavar van amit hivatalosan cserélni kellene megbontás után,ha nem sérült én ezeket nem szoktam cserélni,csak a kritikus helyeken.pl hengerfejcsavar
150-250Fközött van darabja a csavarnak egyébként.
Piritu - 1.000.00028-12-2012 09:02:27 // 41957
Érdekes dolgot találtam a manualban:
A gyári előírás szerint a féket rögzítő csavarokat minden esetben ki kell cserélni, ha ki lett tekerve!

Ráadásul ezt még a meghúzási nyomaték táblázatban újra írják a *-os szövegben.

(A mostaniakat már egyszer én is visszaraktam a féktárcsa cseréjekor.)
Cserélte már valaki? Vajon mennyi lehet egy gyári eredeti csavar?
Albin27-12-2012 20:23:45 // 41954
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!Az miért lehet vagy mitől hogy az autó egyik inditásról a másikra nem indult el és megjelent a kulcs code kis lámpa is!?Előre is köszi a segítséget!
süsnye27-12-2012 20:15:05 // 41953
Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el hibakeresés terén.

A dolog itt indult.
Ezután kb egy héttel, használtam az autót. MIL jelzés nem jött vissza, viszont 4500nál megtorpant-rángatott az autó. 2-3-4-5 fokozatban próbáltam, mindig ezt csinálta. Majd ilyenkor felválottam, akkor volt egy pár pillanatos gyengélkedés, de ennyi, utána minden rendben.
Pár napra rá kiolvastam a hibakódokat:

1: P0100 - Mass air flow (1)
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
3: P1175 - Mixture 2 strength (multiplicative)
No help available
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.


A hibakódok törlése sikeres volt. Majd beindítottam az autót, hogy megnézzem visszajönnek-e a hibakódok. Ekkor beindult, 1-2 mp-ig jó alapjárat, majd elkezdett fulladozni. Sztem nem is ment minden henger, volt durranás is meg jó kis benzinszag a kipuból.
MIL nem gyulladt ki, hobakódok nem jöttek vissza.
Másnap, gondoltam ránézek pár paraméterre. Ekkor sem jártam sok sikerrel, mert itt már beröffenés után gyakorlatilag egyből leállt. Egyszer sikerült hosszabb üzemre bírni a motort, amikor kinyomott kuplunggal indítottam, de a helyzet változatlan volt. Fuldoklás, gázadásra semmi nem történt inkább mégjobban fuldokolt. Párszor probálkoztam a gázzal, de ugyanaz, majd inkább leállítottam, nehogy teletömjem a katalizátorokat. Elég brutál benizinszagú kipufogógáz jött ezalatt a járgányból.

A hibakódokat nézve érdemes az AFM-nél kezdeni, csakhogy az a hibakód (ahogy a másik kettő) nem jött vissza.

1. Tudja vki, hogy mik a feltételei annak, hogy egy tényleges hiba esetén a kód tárolódjon?

2. Nem a hibakódokra hagyatkozva, hanem a tüneteket szem előtt tartva nem inkább gyújtás problémának tűnik a dolog?

3. A paraméterek monitorozásakor az Air temperature 7C-t mutatott, holott a külső hőmérséklet kb. 2C volt. Ha ez nem normális, akkor ilyen mértékű eltérés okozhat ilyen problémát?

4. A fals levegő szíváshoz mit monitorozzak? A lamdba jelet (magas O2-t keresve)?

5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2? A hátsó hengersor?

Köszi előre is a tanácsokat!
GTPeti27-12-2012 17:00:11 // 41951
Biztos sok unatkozó ember van a világon, akinek a 8 nyújtotta "örömök" hiányoztak. B)
gecsa27-12-2012 16:56:09 // 41950
kb pont..a start menüből kezdőképernyőlett, meg szét van animálva minden..viszont a netet jobban tolerálja...
GTPeti27-12-2012 16:54:41 // 41949
Jaja, ilyen szempontból a 7 és a 8 szinte ugyanaz. Úgy is mondhatjuk, hogy a 8 az egy faceliftelt 7... ;)
gecsa27-12-2012 16:53:47 // 41948
ok..csak írtam, hogy nekem azzal ment..:D
és, hogy kíváncsi leszek a win8 mit szól hozzá..:) vajon ugyanazt a drivert fogja használni?
GTPeti27-12-2012 16:50:16 // 41947
"Ez sem biztos, hogy így van." OK?
gecsa27-12-2012 16:48:42 // 41946
nekem win7 alatt ment a cucc hibátlanul, a win által telepített driverrel..
tegnap felraktam a win8-at..kíváncsi leszek..:)
GTPeti27-12-2012 16:26:18 // 41945
Ez sem biztos, hogy így van. Létezik egy CH401 vagy vmi ilyesmi nevű chippel szerelt VAGCom kábel. Ahhoz a gyári drivert KELL feltenni, akármennyire is felismeri a Win.
4 csavart kell kitekerni és látni fogod, milyen chip van benne. (A legtöbblábúról van szó. Vagy CHxxx vagy FTxxx.)
Piritu - 1.000.00027-12-2012 15:57:52 // 41943
Nem az lehet, hogy a kínai hardwert a netre csatlakozva azonosítja, és letiltja a MES?
zozoszabo27-12-2012 15:40:54 // 41942
A windows felismeri a kábelt, ugyhogy a driver valószinüleg jó.. Csak nem működik:)
GTPeti27-12-2012 15:19:56 // 41941
A kábelhez való driver alap. De ezzel a javaslattal azért én vigyáznék, hogy "innen szedjétek le". Mert ha nem hozzá való a driver, akkor azt a Windows nem fogja tolerálni...
zozoszabo27-12-2012 15:01:22 // 41940
Pontosan honnan??:D
zee27-12-2012 14:50:11 // 41939
OBD-sek!!

Innen szedjétek le a drivert a kábelhez.
Nekem legalábbis csak ezzel állt szóba a kormossal.

Z
Liquid27-12-2012 14:17:14 // 41938
a megfelelő comportot kel megadni, illetve magát a comportot kell beállítani ( a sebességét), és a programban kiválasztani, hogy KKL a z interface
zozoszabo27-12-2012 13:30:37 // 41937
KKL kábelt vettem én is, de nem működik még, nincs kapcsolat, port beállítás hibát ír, már mindehogy próbáltam, fiatecuscan 3.6.2 használok. Win7 nél mit kell beállítani??? Ha tudtok valamit szóljatok:)
Liquid27-12-2012 13:25:04 // 41936
TS-hez inkább a KKL az ami passzol, az ELM-el csak a motort éred el, a KKL viszont jó a többi dologhoz is (persze csak átalakítóval, vagy kapcsolóval)
Jozso5327-12-2012 12:44:11 // 41935
Sziasztok!
A feltett kérdésemmel kapcsolatban olyan választ szeretnék kapni hogy a KKL OBD II interface kábelt vagy az ELM327-es interface kábelt jobb használni?
A szoftverrel kapcsolatban pedig a BoschM.1.5.5 ECU motorvezérlő melyik programmal kommunikál rendesen?Nekem a fiatecuscan3.6.2 verzio van letöltve az jó-e az alfa 1662.0 TS-hez?Vagy melyik az a szoftver amelyiket érdemes használni.
Minden jótanácsot szivesen fogadok.Előre is köszönöm.
mreni26-12-2012 22:26:15 // 41934
nem kapcsol be a comp ilyenkor.
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2012 22:25:05 // 41933
Egy praktikus kérdés: szokták javasolni, hogy a klímát télen is járassuk meg néha. Nekem 5 fok alatt be se kapcsol elvileg, hogy járassam meg? ha max leolvasztásra kapcsolom, olyankor világít a klíma aktív lámpácska, de nem érezni hogy a kompresszor dolgozna. Ilyenkor csinál valamit a komp amúgy? Hűtő módban nem hinném hogy télen rá lehet venni hogy bekapcsoljon.
mreni26-12-2012 22:21:09 // 41932
érdekes,már legalább 4en vagytok akiknek nem megy,próbáljátok meg régebbi FES-el is
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-12-2012 22:12:55 // 41931
Én is ezzel szívok, ilyen kábel ugyan az a progi de nem tudtam még beállítani :(
zozoszabo26-12-2012 21:26:24 // 41930
Köszi, utána nézek:D
hg6idn26-12-2012 21:23:22 // 41929
Itt találsz infókat, nekem a jobb oldali keresővel kb. 25 sec volt, de mentségemre szolgál én már olvastam GTPeti blogját :)

http://www.alfaamore.hu/blog/2772
zozoszabo26-12-2012 21:18:23 // 41928
VAGKKL+FIATECUSCAN a kábel tipusa.
zozoszabo26-12-2012 21:16:06 // 41927
Ciao márkatársak, egykis segítséget szeretnék kérni, vettem egy diagnosztika kábelt, FiatECUScan 3.6.2 progit használok, és sehogy nem akar csatlakozni, port beállítási hibát ír, ha már jártatok így adjatok pár tanácsot. Köszi
mreni24-12-2012 10:33:21 // 41926
így elméletileg a motor nem számít fődarabnak :D
szeda23-12-2012 21:43:12 // 41925
Mivel az unioban nincs motorszám így minden autó motorkódot kap csak.Régen ez kérésre ment eredetvizsgánál.Nekem úgy öt éve volt egy olyan mercim aminek motorszáma volt de eredetvizsgánál kérésre már csak motorkód került az új forgalmiba.Akkor ezt még jelezni kellett külön de ma már átvettük teljesen a rendszert.A motorszám azonosításra már nem használható.Ugyanolyan alktrésze a kocsinak mint bármi más.Motorkódos autóba típusazonos motorcseréhez már nem is kell semmi
GTPeti23-12-2012 20:12:37 // 41924
Nem azt írtad, hogy ezt-azt már cseréltél is?
pepe.0523-12-2012 20:01:49 // 41923
még gépre nem tetettem először csak körbeérdeklődök
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.