Forum >> Szerelőműhely

[k i z z o]09-12-2012 20:24:03 // 41722
Ellenállással lehet emulálni a patront, nem diódával.

De ez nem jó játék, nem azért mert kinyílik a légzsák, hanem azért, mert nem menti meg annak az életét, aki az ellenállással szemben ül...
[k i z z o]09-12-2012 20:12:39 // 41721
A tilthatóaknál van egy input a vezérlőn (Passenger Disable Switch), amely ha alacsony akkor esemény esetén nem nyitja az utas oldali front légzsákot. Azaz a nyitás szoftveresen van tiltva.
GTPeti09-12-2012 19:57:16 // 41720
(Arra gondolni sem merek, hogy a hárombetűs cartárshoz hasonlóan kötözködés a cél.)
GTPeti09-12-2012 19:53:42 // 41719
Gondolom azt feltételezted, hogy egyszer, hidegen beindítottam az autót és ebből vontam le a probléma megoldottságára vonatkozó következtetéseket. B)
G-Burt09-12-2012 19:45:12 // 41718
utána meg lehet panaszkodni, h melegen nehezen vagy egyáltalán nem indul...
hg6idn09-12-2012 18:16:29 // 41717
Nálam hideg időbe, gyorsításkor kattog, diszkréten, de már megszoktam.
GTPeti09-12-2012 18:12:45 // 41716
Az Uno-mnál is van ilyen. Ha a tartály nem tömít rendesen, klasszul rángat az autó erős gyorsításnál. (Akkorát ránt, hogy kiesel az ülésből. :) Evap rendszer kiiktat -> Öröm és bódottá. :)
hg6idn09-12-2012 18:06:36 // 41715
Fiatoknál a benzingőz aktívszenes tartálya van ott, az evaporátor? szelep kattoghat.( A Mareámnál hülyét kaptam míg azonosítottam a hangot)
Hermész 8809-12-2012 17:59:32 // 41714
Köszi.
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2012 17:05:03 // 41713
Na majd holnap rákeresek. Németül csak annyira tudok amennyire a gugli, de hátha megteszi :-) Csak biztosra mennék, nem volna jó ha váratlanul bepukkanna valamelyik lufi. Mondjuk utolsó mondatok közé fel lehet venni: "hopsz mégis dióda kellett volna" vagy "ááá akkor a másik a plusz" :-)
gecsa09-12-2012 13:47:06 // 41712
nekem más okból kifolyólag volt ilyen, de törlődött magától..blogomban van pár sor róla..:)
Hari09-12-2012 13:29:38 // 41711
Igen! Tuti, hogy törölni kell! ... másképpen nem fog működni!
krisz.v09-12-2012 13:04:21 // 41710
Az enyém ugyan ezt csinálja már egy ideje, én is kíváncsi lennék rá mi lehet!?
Hermész 8809-12-2012 13:01:56 // 41709
Ciao, kicseréltem a bal első abs jeladómat, mert szakadt volt, ahhoz ,hogy újból legyen ABS-em ,a hibakódot töröltetnem kell?
mert az most is világít a műszerfalon....
süsnye09-12-2012 12:57:12 // 41708
Valakinek van ötlete, hogy mi kattoghat a jobbos torony környékén? Nehéz beazonosítani a pontos forrást, de torony környékéről, a sárvédő alól hallatszik..
Álló helyzetben hallgattam, a fordulatszámtól független, egyenletes ütemű kattogás és olyan, mintha vmi relé kattogna (de egyáltalán nem biztos, hogy az is, csak a hangja olyasmi).
156 2.5 V6
Peti 14609-12-2012 11:15:10 // 41707
ez nem jó hír. pedig, mivel úgy is rossz, gondoltam, megpróbálom
Bgabor09-12-2012 10:32:58 // 41706
Az egész be van öntve egy zselé szerű anyagba+ragasztva ,javítani nem lehet (nem érdemes).


Peti 14609-12-2012 10:24:49 // 41705
SZiasztok!

légtömegmérőt szedett már szét valaki? (1.6TS)
kíváncsi vagyok, hogy mennyire kell óvatosan bontani a műanyag "házat". ki van e öntve az egész elektronika valami műgyantával? stb.
GTPeti08-12-2012 22:26:36 // 41704
Az első kérdésedre válaszolnék: Olvastam az Alfistin, hogy egyes légzsákokat egy ellenállással, másokat pedig diódával lehet "helyettesíteni". Ott keresgélnék. (Némettudás előny. :)
WarbiRunner (Gyuri)08-12-2012 22:18:18 // 41703
A két légzsákos 146-ot át lehetúgy alakítani (megbízhatóan), hogy az anyósoldali kikapcsolható legyen? Gondolom ha simán lehúzom akkor virítani fog a légzsák hiba. a kikapcsolhatóaknál hogy van gyárilag megoldva?
Gyula8208-12-2012 21:49:09 // 41702
Ciao!
Kicsit off a dolog, de kérlek, aki tud segítsen.
Van egy fiat puntonk: 1,2 16V fire motoros és a napokban azt csinálja, h 1000 és 1500, valamint 1500 és 2000 között egyszer-egyszer bedadog (mindig ugyanazon a fordulaton és mindig egyszer, egy pillanatra). Ez vajon mitől lehet?
Aki tudja, h mi a gond, vagy hallott már ilyen problémáról, vagy legalább tud vkit aki meg tudja csinálni/mondani, kérem írjon. Előre is köszi a segítséget.
Marek07-12-2012 22:35:15 // 41701
Nem sok helyen!
gecsa07-12-2012 22:16:50 // 41700
Majd osszegondolom a dolgokat..hirdeted is valahol?
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-12-2012 20:50:27 // 41699
Írtam már nem is egynek, ilyen kieg fűtést meg faceliftes gyári xenon fényszórókat kerestem de nem válaszoltak az üzenetekre.
DieselManiaco(NagyVad)07-12-2012 20:26:02 // 41698
Nahh megy ez mindenre meg lesz a válasz:D
forrasr07-12-2012 20:13:06 // 41697
Sziasztok! 166-hoz ülésfűtés kapcsoló van valakinél esetleg eladó?
Marek07-12-2012 19:24:19 // 41696
Egyébként sokmindenem van JTD-khez 1.9 8 és 16 v, 2.4 10v, motorok, váltók, kuplungok érzékelők! és most bontok egy 150 lovas 16v JTD 147-est! :)
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2012 15:10:44 // 41695
Persze. :-) Nekem azért feltűnő, mert mostmár biztos vagyok benne hogy le volt ragadva, hiába volt lehúzva a vezérlő vákuumcső. Falazás óta szép lassan megy le a fogyasztásom, és most érezhetően gyorsabban melegszik mint eddig bármikor.
gecsa07-12-2012 12:56:39 // 41694
de elméletileg ez csak nyitott állásban igaz..
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2012 12:40:24 // 41693
Végülis igen, az EGR feladata az, hogy csökkentse az égési hőmérsékletet olyan szintre, ahol kevesebb NOx keletkezik. Vagyis magasabb a hőmérséklet a motorban, ha kiiktatom. Tehát igaz, tényleg nem meglepő :-)
gecsa07-12-2012 08:15:25 // 41692
adok-veszekben bontanak épp jtd-t..egy kérdést csak megér, nem? :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-12-2012 05:58:01 // 41691
Enyémből sajna ezt ki spórólták :( Akartam venni bele de bontóban sem volt.
GTPeti06-12-2012 21:11:20 // 41690
Emiatt. Ez igazából -20°C körül (*) látszik a legjobban, amikor esély nem lenne rá, hogy jégteleníts, mert a motor nem melegszik fel a helyben ketyegéstől.
(*: De utálom...)
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 21:03:39 // 41689
nahh akkor itt is van:D mostmár ezt is tudom:) köszönöm:) valahogy sejtettem hogy nem a franciák találták fel a spanyol viaszt:D
gecsa06-12-2012 21:00:40 // 41688
érezhetően langyoskás levegőt fúj... ;)
GTPeti06-12-2012 20:52:17 // 41687
A JTD-knél három izzítógyertya van benne. A legtöbbünk dízeljében van is ilyen. (Jó darabig én sem tudtam róla, hogy van ilyenem...)
Emiatt kezdi el pár perc elteltével olvasztani a jeget a szélvédőn. (Persze csak módjával, de akkor is.)
gecsa06-12-2012 20:46:27 // 41686
minden reggel aláfekszik a steiner kristóf, és pikk-pakk fel is melegedett az olaj, és a víz is..:D
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:49:43 // 41685
jó ez eddig nem volt szempont:D
mreni06-12-2012 19:48:46 // 41684
na ja,csak az állófűtés nem jön ki 30-50k ból :D
de nyilván,ha az olajad meleg,hamarbb bemelegszik a víz is :)
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:31:44 // 41683
a renault a DCi-knél használja csak nem fűtőszálas,hanem a cső közé iktatott ház amiben 4 db izzítógyertya foglal helyet...
forrasr06-12-2012 19:31:40 // 41682
10korul fizettem egy gyor kornyeki villanyasznal. Kulcs taviranyito tanitas meg 5e korul volt e rieglernel
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:28:16 // 41681
hát jahh az a motorkenés és élettartam szempontjából frankó,de mint ahogy tentacle is említette a fűtés szempontjából sovány vigasz...és van akinek ez fontosabb:D mondjuk én ha ilyenbe gondolkodnék akkor állófűtés lenne:D
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:18:45 // 41680
hogyne fűtene jobban,elvileg az égés minőségét rontja ugyebár az EGR,namost feltételezéseim szerint az égéshő és az égésminőség valahol kötődhet egymáshoz:)
Kareszka198406-12-2012 18:38:10 // 41679
vagy esetleg mi az átmérője a hútő csatlakozásának...elvileg egyforma vastag mindenhol a cső :)
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2012 18:03:31 // 41678
Érdekel az elv, ha nem titkos. Mostanában hallottam pár magyar találmányról ilyen témában ,bár lehet hogy csak szezon van. Sajnos a legtöbb neten keringő "újítás" szélhámosság, szemfényvesztés, vagy épp működik csak semmi értelme. Amiről hallottam és érdekes is lehet az a kavitációs kazán, de gondolom nem erről van szó :-) Szóval ha megosztható az infó akár magánban is érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2012 17:53:34 // 41677
Ez nem hülyeség, valószínű sokat hosszabbít a motor életén. Plusz biztos hogy hamarabb is fűt. Ha már jár a motor, onnantól sok jtd-ben úgyis van fűtőbetét. :-) Meg le kell falazni az egért. Úgy tapasztalom, hogy meglepő módon hamarabb fűt egy kicsivel.
mreni06-12-2012 17:25:32 // 41676
van dízelhez is,más gyártóknál,de ha alkalmaznék ilyet akkor az olajos lenne elsősorban.
Agyalok is rajta,hogy be kellene szerezni egy olyat amit kívülről raksz a karterra és úgy melegíti át az olajat,DEFA gyártja asszem és 2.5 óra alatt 50fokosra melegíti elő az olajat -10fokról.
mreni06-12-2012 17:23:50 // 41675
és a motor/turbo élettartama? :)
Tentacle06-12-2012 15:43:52 // 41674
Valami oka csak van, hogy dízelhez nincs hozzárendelve ilyen ... csak még nem jöttem rá mi (nem is fogok). Más lenne a hűtőkörben valami ? Hőcserélő az nincs az olaj meg a víz között az biztos (van amit oda kell berakni az ajánlásuk szerint).
Tentacle06-12-2012 15:39:57 // 41673
Hát engem nem vigasztal, hogy az olaj meleg, ha nem látok ki az ablakon és odafagyok a kormányhoz :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.