Forum >> Szerelőműhely

mreni03-12-2012 20:32:00 // 41622
miért,akár ennek s mezei 10w-40nek is meg van a megfelelő minősítése (API SL/CF, ACEA: A3/B3/B4 ,
VW 500.00/505.00, MB 229.1, Porsche, BMW Special Oil )
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2012 20:21:18 // 41620
melyik? dejzel autóba nincs jó eneos pl
Tentacle03-12-2012 20:12:56 // 41619
A nagyker is onnan veszi, ahol olcsóbb ... de azt nem tudjuk a nagyonnagyker vagy "importőr" honnan szerzi be.
Amúgy én Eneost használok minden autómban. :)
GTPeti03-12-2012 19:47:59 // 41618
Link? Kép?
Ferke03-12-2012 19:46:56 // 41617
Látod, ezért használom a comma-t, fémdoboz, olajoshal-fémzárral.:) Oda nem túr bele senki, kiváló minőség, normális áron:)
mreni03-12-2012 19:44:52 // 41616
a castroltol mindenképp jobb az Eneos :))
GTPeti03-12-2012 19:42:38 // 41615
"Ennyi futás mellett fölöslegesnek tartom 15e-t olajra költeni."
Ez sajnos nem így működik. Az, hogy egy olaj hidegen mennyit véd, azt nem függ attól, hogy mennyit mész az autóval. Mivel ti sokáig tervezitek megtartani az autót, igenis számít, hogy mit töltesz bele. Hangsúlyozom: A Liqui Moly táján is körbenéznék. (Értsd.: Toptec 4200).
GTPeti03-12-2012 19:40:49 // 41614
Milyen infó?? Egy hamis olaj hatása nem a köv. olajcserénél derül ki, hanem csak évekkel később. Márpedig ha már vmit hamisítanak, akkor tökmindegy, hogy "kicsit rosszat" vagy "nagyon rosszat" tesznek a kannába. Az online olajshop (Mo-n) megint egy másik kategória. Valóban rizikófaktor. Ja, hogy az eredeti kérdésre is válaszoljak: Pénzért. Ami miatt általában átvernek. :((
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2012 19:39:38 // 41613
A Mobil1 nekem is szimpatikus, az Eneos tippet meg köszi :-)
Ennyi futás mellett fölöslegesnek tartom 15e-t olajra költeni. A hidegindítás a legnagyobb feladat amit az olajnak teljesíteni kell, ezen kívül se nyomatékkal nincs igazán terhelve, se sokat nem fut.
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2012 19:35:24 // 41612
Miért és honnan venné a nagyker a hamisat nagy tételben? A márkaszervízekről és az online olajshopokról hamarabb feltételezném hogy hamis olajat forgalmaz. De végülis kitudja. Azért az az infó egy autósboltba visszajut ha egy olajjal valami nem okés.
GTPeti03-12-2012 19:26:15 // 41611
"de ismerős boltból veszem ha veszem, nem netről." Ezekszerint te nagyon megbízol a magyar nagykerekben. Én nem. 2012-ben már nem. :((
gecsa03-12-2012 18:29:23 // 41610
eneost sokan dícsérik...
mreni03-12-2012 18:26:49 // 41609
8e az 5 liter Mobil1,szerintem az nem vészes,egyébként mostanában offosokban Eneos-t vagy Mobil1-et használok(ha az ár a szempont) és eddig mindenkinek bevált.
Eneos:a literes 1700,a 4 lityis 5500
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2012 18:18:09 // 41608
Olcsó megoldásként Castrol Magnatec Diesel, egy nevesnek tűnő olaj normális árban. Bár tudom sokan mondják hogy hamisítják, de ismerős boltból veszem ha veszem, nem netről. Ha drágább felé megyek el, akkor Mobil Super 2000, vagy valami Liqi Moly olaj, ezeket még nem néztem. A Unixnál (épp útbaesett ma) mondtak egy 4400Ft/l-t a wrd-re, majdnem dobtam egy hátast az összegtől. Nooormális?
5000km/évre lehet bőven megtenné a Castrol is. Majd alszok még rá, annyira nem sürgős, szerintem nem lesz semmi baja ha nem napra pontosan egy évet fut az olaj.
Piritu - 1.000.00003-12-2012 16:24:05 // 41606
Kis olvasni való pótxenon témában.
Kovi03-12-2012 15:54:55 // 41605
Úgy fest a probléma nálam a porlasztócsúcs meghibásodása volt.
Csak azt nem értem miért nem jelezte a kompi a hibát.
Persze amikor a motor pörgött nem is rángatott csak alapjáraton.
De most olyan alapjáratom van hogy szerintem élére állithatok egy 20ast!

Kell ilyenkor tanitani a computert ha másik csúcsot kapott?
gecsa03-12-2012 14:43:57 // 41604
ha jól tudom, van szavatossági idejük...
Ferke03-12-2012 12:57:56 // 41603
Az illető hozzászólása alatt, jobb oldalon van egy kis zászlócska, meg egy felhő. A felhőre kattintva neki válaszolsz, a zászló meg könyvjelzőt helyez ehhez a hozzászóláshoz.:)
gecsa03-12-2012 07:52:46 // 41602
ha nem wrd, akkor miben gondolkozol?
mreni03-12-2012 07:21:09 // 41601
én is így gondolom
GTPeti02-12-2012 22:39:15 // 41600
Mivel lezárt kannában tároltad, szerintem felhasználhatod. (Most nem konkrétan a TD viszonylatban, hanem általában.) Főleg, hogy 1 év múlva úgyis lecseréled. Ha biztosra (? :) akarsz menni 50% friss olajjal is keverhetnéd. Ez az én véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 22:22:36 // 41599
Lehet meggyőztök még a WRD-ről is a végén, praktikus is lehet. Már az olajos topicban asszem kérdeztem ezt:
A jtd olajcseréikor mindíg marad pár deci. Már 2.5l olajom van így összegyűjtve, sajnáltam kidobni. Nyilván évek alatt gyűlt össze (3 év?) ez a mennyiség, kérdés lesz e baja az olajnak álltában? Fűtetlen melléképületben telelt már párat, de saját lezárt 5l-es flakonjában gyűjtöm. Tavasszal öntöttem össze egybe. Vagy ne rizikózzak? Ha kétes a dolog akkor veszek inkább 5l friss olajat (akkor nem wrd-t), viszont így csak 3l-t kéne vennem, és mindíg lenne utántölteni való olajam. Plusz a flakont se nézegetném tovább a garázsban :-)
krisz.v02-12-2012 21:39:08 // 41598
Egyetértek! Én is írtam meg linkeltemi is erről a témáról az olajos topikba. Szerintem semmi köze az olajfogyasztásnak a hideg oldali viszkozitáshoz! Nagyon jó az 5w vagy még jobb a 0w hidegoldali, az, hogy régen nem voltak ilyenek csak 10w az egy dolog, sokat fejlesztettek az olajakon azóta....Én sokféle olajat kipróbáltam már több olasz autóban, de ha tehetem csak 5w vagy 0w hidegoldali kerül mindegyikbe!
alfa147,Gt02-12-2012 21:26:47 // 41597
"Ezt a diagot ,gyújtáson végezted vagy járómotornál" Járó motornál kb 4 Km ut.
Más: Azt hogy lehet megoldani hogy látszodjon kinek válaszolok.Az EGR mivel lehet kiirni?
alfa147,Gt02-12-2012 21:16:23 // 41596
Akkor a jövö héten az ERG is sorra kerül
alfa147,Gt02-12-2012 21:08:36 // 41595
Köszi a válaszokat.A progi gyári(?) multiecuscan,a 147-en jo értékeket mutat.
Szatyi02-12-2012 19:33:41 // 41594
Az EXAMINER a gyári programmal elátott müszer.Az hogy kapcsolat van sajnos semmit nem jelent.
mreni02-12-2012 19:24:08 // 41593
2ezer/pár(postával),minőségről nem tudok nyilatkozni :D
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 19:20:13 // 41592
az idővel nincs baj,csak kérdés hogy mennyibe fáj,meghogy milyen minőség...
mreni02-12-2012 19:13:34 // 41590
ha kell megrendelem neked,csak idő mire ideér
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 19:11:29 // 41589
nem vagyok képben:D
mreni02-12-2012 19:07:17 // 41588
ebay nem játszik?
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 19:02:52 // 41587
Urak! Valaki nem tud véletlen H1-es xenon izzót 3000K-s színhőmérsékletűt,jóárasítva vagy egyáltalán valamit hogy honnan szerezhető be?
mreni02-12-2012 16:05:59 // 41586
én 5w-40 et raknék bele,de 10w nél sürübbet semmiképp
mreni02-12-2012 16:04:29 // 41585
ez egy nagy hülyeség,nekem 0w40 van benne 260k fölött van a km és nem eszi az olajat,cserében hidegen is sokkal szebben jár ;)
gecsa02-12-2012 15:37:02 // 41584
eddig minden évben előfordult...szerintem nem ritka, inkább nem tartós...
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 15:30:42 // 41583
Nem kritika, ez ilyen. Nagy ormótlan, de működik, ha elkezd tölteni érződik a nyomaték :-) Nekem nagyon bejön a TD is, szeretem vezetni :-D
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 15:26:46 // 41582
Hogy miért épp turbost? Nem ez volt a fő szempont. Igazából az alkalom szülte a vételt. A Wartburg eladásával napirenden volt, hogy kell egy második autó ami nem csak nekem hétvégi játékszer, hanem Kingámnak közlekedési eszköz. Igazából mindent nézegettünk csak TD-t nem. Egy cartárs hozta be a TD-t, szép állapot, szervízkönyv, és 118e km-nél egy szíjszakadás. Az állapota csábított, illetve nem mellékes, hogy a jtd céges..tehát okos döntésnek tűnt a dízel :-) Lábraállítva átírva került hozzánk, nem bántam meg hogy emellett döntöttünk. Ha csak a tankolást nézem és azt hogy volt hozzá téli kerékgarnitúra a garázsban, már elég. Nomeg nem kellett vezérléscserével kezdeni, az ugye megvolt.
Ha még azt is nézem, hogy 16 évesen alul sem rohad, minden apró műanyag bizzentyű bennevan, olyan amiről nem is tudtam hogy létezik, alvázvédve is volt, a fékek, futóműalkatrészek egyben vannak, minden tökéletesen működik rajta. Fontos szempont hogy olyan autóra bízzam a családom ami egyben van.
.......................02-12-2012 15:10:35 // 41581
-15 fok magyaro on igen ritka
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:10:29 // 41580
jahh most néztem az oldaladon:D azt mondja a turbo meg egy nagy orrmótlan valami:D hát istenem ha nem szabályzott,milyen legyen Gyuri bácsi?:D
.......................02-12-2012 15:09:16 // 41579
Én csak a gyàri ajànlàst tenném bele,ha 15 W40 akkor azt,mert a motor gyàri hézagai erre a vizkozitàsra vannak méretezve,
Kopott motor =nagyobb hézagok
Csak így fog a csapàgyakban a tisztàn folyadéksúrlódàs kialakulni,
A híg 0W40 es olaj nem a 10 éves kocsikba való,csak enni fogja
GTPeti02-12-2012 15:06:16 // 41578
Nem tényként írtam, hanem mint feltételezést. De Gyuri már felvilágosított, hogy nagyon különböznek. B)
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:02:29 // 41577
a nagyon hasonló az nem biztos hogy fedi a valóságot:D de végülis diesel mind a kettő:D
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:01:22 // 41576
Igazából ha rövid távokon használod sok indítással,akkor csak a hidegoldali viszkozitásnak van lényege,ha nem eszi most az olajat,mehet bele nyugodtan a 10-es,meg ha eszi akkor is. Az a fontos hogy minél előbb eljusson a kenési helyekre, mert olajnyomás nélkül állnak fennt a legnagyobb kopások,és mivel rövid távokon sokat indítgatod,ezért fontos hogy minél előbb fel álljon az olajnyomás. Mondjuk itt azért megkérdezném hogy ilyen célokra miért épp turbost? De ez nem az én dolgom...Szóval 10w40:)
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 14:34:09 // 41575
Azt hogy hidegen később jut el az olaj úgyértem a 10W-hez képest. Az tiszta ügy hogy mennyire káros az a kicsi idő amíg nincs kenés. Amiről nincs elképzelésem, hogy a 10w és 15w közt van e lényeges eltérés ebből a szempontból. De a leírtak alapján asszem van :-)
Az 5w-t azért nem merném beletenni, mert eszegeti az olajat. Valószínűleg a turbonál tűnik el, a dízel szervízes szomszéd is ezt állapította meg amikor elvittem hozzá beállításra.
Én nem láttam a motort belülről, de egy cartárstól vettem, ő tete rá a hengerfejet, elhiszem neki hogy nem kopott a motor. A könnyű hidegindítás sem vall kopott motorra, a hangja meg pláne nem.
Azt nem tudom, hogy a turbonál mennyi az az olaj ami normális hogy elmegy főleg ilyen sok hidegindítás és hidegüzem mellett, illetve hogy ha a benne lévő alap 10w40-es olajat egy márkásabbra (Castrol Magnatec Diesel) cserélem, esélyes e hogy a turbo jobban fogja szeretni.
Wickey02-12-2012 14:22:13 // 41574
Na jó.
10W hígabb: hadd meséljem el, hogy a "hígabb" 10W olaj is egy nagyságrenddel sűrűbb hidegen, mint a rácsing, hőtűrő 10W60-as üzemmelegen. Az oka a 15W-s ajánlásnak az lehetett, hogy egész egyszerűen az volt a korszellemnek megfelelő. Nemhogy az elmúlt 20, de az elmúlt 10 évben is igen sokat fejlődtek az olajok.
15W hidegen később jut el: van-e jelentősége? Egy pici akad. Namost gondold el, hogy hosszú másodpercekig nem ér körbe az olaj a motorban, akkor most ez így hogy fog kenni?
Városban sok hidegüzem, évi egy csere? Nem tudom, neked hogy áll a motor olajfogyasztásilag, nekem a TD a 10W40 Selenia Turbo D-t nem eszi egy picit se. Meg fogom próbálni bele a WRD-t (ami ugye asszem 5W40). És mondom ezt úgy, hogy garázsban tárolom az autót éjjel és nappal is. Éjszaka a fűtött garázsban itthon, nappal meg ha tél van, le szoktam állni a mélygarázs legaljára, ott 12-15 fok körül van a mínusz 3-on. (Lift is van). :-) És mégis gondolkodom azon, hogy minél alacsonyabb legyen a hidegoldali viszkozitása. A 15W-s olajat nem nagyon erőltetném semmibe, ami nulla fok alatt beindításra kerül. :D
GTPeti02-12-2012 12:48:10 // 41573
SZVSZ eszedbe ne jusson 15W-s olajat tenni bele!
Mivel a JTD-be 5W-s az igazi (tél-kompatibilis) és a két motor valószínűleg nagyon hasonló, én még a WRD-n is komolyan elgondolkodnék.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.