Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:25:51 // 37996
Ha NEM a 7-es....
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:25:25 // 37995
Ha 7-es lábon kommunikálós kellene, azt írná a FES oldala. Ráadásul a 3 pólusú csati mindig ugyan oda van kötve. Ha átkapcsolnám a 3 pólusú aljazata nem stimmelne...
mreni07-03-2012 19:17:45 // 37994
nem mert a légzsák nem a 7es lábon kommunikál mint a motor. ha nem kapcsolós az interface akkor nem fogja megtalálni a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:15:44 // 37993
A FES is mindkettőnél csak annyit ír ki, hogy a 3 pólusút csatlakoztassam.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:12:58 // 37992
mreni07-03-2012 18:37:08 // 37991
ja,csak aki gyakrabban csinálja annak sima ügy
Azzurro07-03-2012 18:16:01 // 37990
Rengeteget kell bontani, és az elég sok idő. :-((( Egyszer kuplungoztuk, és nem volt egyszerű. Azért érdeklődtem, hozzá fogjunk e. :-)))
mreni07-03-2012 18:13:25 // 37989
pedig meg lehet :)
Azzurro07-03-2012 18:06:15 // 37988
Nem gondolnám azt hogy 4 óra alatt meg lehetne csinálni. Nagyon kevésnek tartóm. :-))
DELFIN07-03-2012 18:00:43 // 37987
EZ MI A F..Z MÁR MEGINT?? HASZNÁLT MÁR ILYET VALAKI?? http://www.greenfuel.hu/gyik#mi_tortenik_ha_sokat_tul_keveset_adagolunk
Piritu - 1.000.00007-03-2012 17:34:31 // 37986
Nem is rossz ötlet. Bontott kábel és két pár jó csipesz. Ma láttam 2600-ért egy párat :-))
Wickey07-03-2012 16:05:53 // 37985
nnna. Valami hasonló kaliberű lehet a gtv kábeles megoldásom is. :D
Wickey07-03-2012 16:04:30 // 37984
Ez amatőr. :-)
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Azzurro07-03-2012 14:48:22 // 37983
Rutinos szerelőnek?? A bölcsőt leszerelni a húzós. :-)))
GTPeti06-03-2012 21:38:58 // 37982
Háát... Ha már kábel akkor legyen rézből... Ha elég a 25-ös, annál jobb, mert flexibilisebb tőle. Tudom, hogy ez most nem hifi, viszont egy olyan segédeszköz, amit nem 2 évre vesz az ember. Úgyhogy legyen jó. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:26:25 // 37981
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:19:59 // 37980
(Még úgy se rossz, hogy az alu fajlagos ellenállása 50%-al magasabb a rézének.)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:13:55 // 37979
Amit linkeltem tiszta alu, de cserébe 37,5 mm2. Ha tényleg létezik a feléért is, akkor tuti cucc :-)
GTPeti06-03-2012 20:59:09 // 37978
Itt meg kerek perec rézbevonatos alumíniummagnak írják...
GTPeti06-03-2012 20:57:39 // 37977
Bakker, ezt a pofátlanságot: A gagyi alumíniumot ők "leichtmetall Technologie"-nak írják...
GTPeti06-03-2012 20:55:25 // 37976
Tényleg nem rossz, de mintha ennek a feléért is meg lehetne kapni ugyanezt. (Így dereng.)
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Roll198306-03-2012 20:46:06 // 37975
Köszi a tippeket, saját kábel beszerzésnél majd hasznosítom őket. Ezt a kábelt meg szerintem én használtam először, mert tuti, hogy ezzel nem lehet autót beindítani. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:37:41 // 37974
Találtam egy szimpatikus darabot.
GTPeti06-03-2012 20:33:26 // 37973
Így van, erről van is kép a blogom akkus posztjában.
Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:32:25 // 37972
Az olcsóbbaknál a kábel tényleg vastag (mint a gyújtáskábel), csak a közepében futó réz vékony. Valószínűleg itt is ez volt a helyzet és ezért melegedett.
Roll198306-03-2012 20:29:05 // 37971
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy melyik a jó bikakábel? Anyu világítást égve hagyta verdán egész nap, aztán este meg se nyekkent. Gyorsan kértem kábelt és mentem segíteni, de meg se nyekkent a verdája. Kábel márkáját nem tudom, ami feltűnt, hogy elég meleg lett, illetve maga a kábel elég vastag.
Ferke06-03-2012 20:19:13 // 37970
Laza 3-4 óra kb.
Azzurro06-03-2012 19:56:37 // 37969
Mennyi idő egy 145 TS alatt, váltott cserélni??? :-))
Wickey06-03-2012 17:43:50 // 37968
azért nincs, mert az 1.5.5-ös már tudja ezt a fícsört, ('98tól fölfele a plasztik motorburkolatos TS-ek), de a 2.10.4 még nem. A Fiat Tipokban (Gtv,145, 146, Spider stb.) 98 előtt 2.10.4 utána 1.5.5 volt ezek 3pines konverterkábeles történetek, a 156-ban meg 1.5.5 volt és még köztes facelift előtt (talán 2000ben?) bejött a 7.3.1 ha jól dereng.
Imyx06-03-2012 17:43:35 // 37967
Csináltam egy alapérték visszaállítást FES-sel, kíváncsi vagyok, újra beírja-e az új LMM-et :). Viszont most dobot egy másik hibát, 4. tekercs. Ez mire utalhat?
Wickey06-03-2012 17:39:44 // 37966
Mér lenne érdekes.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Imyx06-03-2012 17:38:35 // 37965
Várj még vele, ha melegebb lesz az idő, és ugyanúgy habos, cserélj olajat. És NE ezt rakd bele, ennek a motornak jobb minőség kell, Selénia, vagy hasonló minőségű. Nem vicc.
Wickey06-03-2012 17:31:03 // 37964
vagy hengerfejes az autód, vagy (és ez a gyakoribb) mostanában rohadt hideg volt, és csak rövid utakon mászkáltál vele (mittudomén az elmúlt párszáz kilométeren legalább). Nem melegszik fel annyira a motor és az olaj, hogy rendesen elpárologjon belőle minden kondenzvíz, és az csapódik ott le.
Kareszka198406-03-2012 14:46:05 // 37963
ennyire nem másztam bele a dologba, ezt egy öreg mester mondta nekem 1x, de nem kérdeztem a részletekre...
...nálam is trutymós amúgy :)
...nálam is trutymós amúgy :)
DELFIN06-03-2012 14:43:34 // 37962
Az ,hogy nem megfelelő alatt mit értesz ? a nem megfelelő olajtól hamarabb elhasználódhat éségettebb lehet az olaj???? Most ENEOS 10W40 van benne.
Kareszka198406-03-2012 14:37:44 // 37961
én úgytudom az olaj és a hőtöl származő kondenzáció miatt van, meghogy nem ártalmas egyáltalán.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
DELFIN06-03-2012 14:35:07 // 37960
ha-ha -ha, komolyan kérdezem!!!
Sotime06-03-2012 13:55:01 // 37959
Talán a kutas fújta bele az orrát...
DELFIN06-03-2012 13:52:53 // 37958
Sziasztok ! Mitől van az olajsapkám belsejében krémszinű takony???
Piritu - 1.000.00006-03-2012 07:21:38 // 37956
Nekem vélhetőleg az 50% E85 használata miatt dobálta. Mióta nem tankolok bele nincs.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Liquid05-03-2012 21:16:18 // 37955
ilyen hibám nekem is van, kitörlöm és újra megjelenik egy idő után, látható/mérhető/érezhető baja nincs, lehet megpróbálok én is egy ilyesmit...
Piritu - 1.000.00005-03-2012 20:37:18 // 37954
Egyre érdekesebb a dolog. A Spideremben még 3 pólusú a csati és Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) van benne a FES szerint. (motorkód 16201)
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
Hari05-03-2012 20:12:50 // 37953
Piritu - 1.000.00005-03-2012 18:46:32 // 37952
A menettel semmi baj sincs, az nem maradiság kérdése.
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Hari05-03-2012 18:28:04 // 37951
Igen! Pontosan erről beszéltem. ... hogy miért is?!
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Piritu - 1.000.00005-03-2012 17:14:43 // 37950
SzJoci05-03-2012 17:08:17 // 37949
Üdv mindenkinek!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
RoliQ405-03-2012 15:08:02 // 37948
meglehet ez lesz az első próba... difi tud ilyet produkálni?
GTPeti05-03-2012 13:24:15 // 37947
Az Uno-mnál is, mert se EEPROM nincs benne (ahol nulla energiával is megmaradnának a megtanult értékek), se backup battery. Lehet, hogy az általad említett autóknál is így van ez. (Bár nem biztos, mert ezek azért fejlettebbek.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas



