nekem volt egy 1970-es fiat 124 berlina-m...csak nálam 2x fordult át a 100.000-ig mérő óra :)) de a 40 év alatt elgurulta minimum 450.000-et :)
ok, nemsokkal a vétel után történt egy motorgenerál, de azóta úgy ment, mint a svájci óra, egy csep olajat nem evett! legenda volt az a kocsi, csak sajnos az idő vasfoga kikezdte, így elkelett adnom :(
Forum >> Szerelőműhely
Kareszka198421-02-2012 08:43:09 // 37672
Béta21-02-2012 08:37:24 // 37671
Mikrokapcsoló téma.
köszi mindenkinek, futom még a köröket, hogy elfogadható költséggel találjak valamit.
köszi mindenkinek, futom még a köröket, hogy elfogadható költséggel találjak valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:54:53 // 37670
ez az igazi "rabszolgaság" az ember eldob 20 év alatt egy jó kis ház árát ....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:51:38 // 37669
jaja a magasnyomásúval akartam helyettesíteni :)
Átok79146TD20-02-2012 22:50:51 // 37668
1szer már irtál turbot, vagy azt nem számoltad bele? -200
bocs ha rosszul értelmeztem amit irtál.
bocs ha rosszul értelmeztem amit irtál.
Liquid20-02-2012 22:50:49 // 37667
magyarán, qurvára tökmindegy mire mennyit kell költeni, elhanyagolható az üzemanyagköltség mellett :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:50:09 // 37666
de egyébként egy hülyeség ez az össze hasonlítást ismerek mindegyik oldalról olyat akinek 3-400e van az autójában és semmi ilyesmik nem mentek tönkre rajta.....no meg kevés az olyan ember aki bele rak az autójába 500e km-et :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:47:14 // 37665
ez egy ilyen bicikli :P
süsnye20-02-2012 22:45:35 // 37664
jajmá'! ez így nem ér! :))
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:42:17 // 37663
csak most jön a horror ha csak 2L különbség van fogyiban 500e km-re mai árakon az 16.600.000 VS 12.900.000
süsnye20-02-2012 22:38:07 // 37662
hát, ha ezt 500e km-re vetítjük, akkor a 160e HUF plusz, simán olyan összeg, amit egy használatbeli különbség egy szervíz alatt eltüntet.. :) persze ez igaz a másik irányba is..
süsnye20-02-2012 22:33:58 // 37661
így van..
de ismerem.. ;)
de ismerem.. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:30:50 // 37660
500e km legyen az alap én szeretek matekozni vegyük alapul hogy mindegyiket megvesszük 0 km-en és hajtjuk 500-ig legyen az egyik 2003-as 1.6TS a másik meg 1.9 jtd, a lista ami tönkre mehet itt is, ott is a közös dolgokról nem beszélünk:
Kuplung: TS 2db kuplung 120e, jtd legyen lendkerékkel 2x 280 - 160
Gyertya: TS- 4 szett 160e, JTD 3 szett 60e +100
Vezmód: TS 4db 160e +160
Porlasztó: jtd 4db -320
motorgenerál: TS Dugóval, gyűrűvel, tömítésekkel főtengely
nélkül de új vezérműtengelyek, hidrotőke,
olajpumpa stb +400
turbó: jtd -200
Elektronika: TS (trafók 1x, alapjárati 1x, Lambdaszondák 2x) +300
JTD (nyomáskapcsoló, vákumszabályzó) -50
EGR: jtd -40
csöveket nem írok mert itt is ott is beszarik na jó JTD :) -25
turbót akkor írok ha a másik oldalon főtengelyt :) de az egal kb
na így ott állunk csak alkatrészekben hogy 160e-el plusszban van a TS ...fogyirol nem beszéltünk
Kuplung: TS 2db kuplung 120e, jtd legyen lendkerékkel 2x 280 - 160
Gyertya: TS- 4 szett 160e, JTD 3 szett 60e +100
Vezmód: TS 4db 160e +160
Porlasztó: jtd 4db -320
motorgenerál: TS Dugóval, gyűrűvel, tömítésekkel főtengely
nélkül de új vezérműtengelyek, hidrotőke,
olajpumpa stb +400
turbó: jtd -200
Elektronika: TS (trafók 1x, alapjárati 1x, Lambdaszondák 2x) +300
JTD (nyomáskapcsoló, vákumszabályzó) -50
EGR: jtd -40
csöveket nem írok mert itt is ott is beszarik na jó JTD :) -25
turbót akkor írok ha a másik oldalon főtengelyt :) de az egal kb
na így ott állunk csak alkatrészekben hogy 160e-el plusszban van a TS ...fogyirol nem beszéltünk
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 22:06:22 // 37659
azoknak bírja 150-200-ig :)
mreni20-02-2012 21:58:38 // 37658
és az a 210ezret futott JTS motor vajon mit tud 350ezerért az Adok-Veszek ben? :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2012 21:54:05 // 37657
meg az a 147-es aminek elkopott a veztengelye 100e km-nél sem :)
András bácsi20-02-2012 21:41:55 // 37656
Lehet hogy nem, de a jtd ezalatt megeszik két kuplungot, egy turbot, meg egy sor porlasztót. Na jó, magam ellen beszélek: jtd.t láttam közel négy kilót futva, ami alig volt kopva, de a TS meg max. 300, de inkább 250 egy generálig.
mreni20-02-2012 21:36:36 // 37655
szerintem nem,de ezen nem veszünk össze ;)
András bácsi20-02-2012 21:32:10 // 37654
És van egy 3K-ért eladható autód. ;)
András bácsi20-02-2012 21:30:30 // 37653
Nem az, hanem TS komplett generál 2 kilóból nem nagyon van meg. Már ha gyári előírás szerint csinálsz mindent. Ha meg bejön egy dugócsere, vagy szivattyúcsere, akkor jócskán túlléped a költségvetést. Egyébként meg gyanítom, ha az azonos kategóriás 1.6TS hajtásláncot hasonlítod az 1.9JTD-hez mondjuk 500e kmre vetítve, akkor kb. egálban leszel költségben. (üzemanyagot nem nézve persze)
süsnye20-02-2012 19:49:01 // 37652
mivanmá' Toronysimán nem értik az ilyet? :P :))
légy boldog: több mint 600 000 (azaz hatszázezer) HUF.. :P
légy boldog: több mint 600 000 (azaz hatszázezer) HUF.. :P
mreni20-02-2012 19:48:08 // 37651
az a nagyobb bukó rajta,nem maga a "tuning" :/
de még így is jobban jövök ki mintha egyben hirdetném
de még így is jobban jövök ki mintha egyben hirdetném
kiko20-02-2012 19:48:02 // 37650
Tisztelet Alfás társaim!
Nem tudtok segíteni abban hogy hol tudok olcsóbban kijelzőt kapni vagy megcsináltatni a kijelzőm? 2002-es alfa 156 2.0 JTS középen ami mutatja a fogyasztást, dátumot és miegyéb információt. hidegen hibátlan, de mikor bemelegszik már nem látni semmit csak pirosan világít. Eddig bontóban 18.000-ért ajánlottak nekem.
Nem tudtok segíteni abban hogy hol tudok olcsóbban kijelzőt kapni vagy megcsináltatni a kijelzőm? 2002-es alfa 156 2.0 JTS középen ami mutatja a fogyasztást, dátumot és miegyéb információt. hidegen hibátlan, de mikor bemelegszik már nem látni semmit csak pirosan világít. Eddig bontóban 18.000-ért ajánlottak nekem.
Buksi20-02-2012 19:42:31 // 37649
Igen, sajna azt nem is tudná megfizetni senki, amennyit az ember foglalkozott az autójával! :-/
mreni20-02-2012 19:38:02 // 37648
vagy 700-at költöttem rá mindennel együtt,aminek a 80%-a remélhetőleg most vissza is jön.
mondjuk ebben munkadíj ugye nincs benne :)
mondjuk ebben munkadíj ugye nincs benne :)
Buksi20-02-2012 19:31:59 // 37647
Akkor mennyit? :-DD
mrknavi20-02-2012 19:03:30 // 37646
Szép estét!
Következő gondom van: létezik h. a sok hidegindítozás szétküldi a hengertömítést a hidegben csak így indult sajnos:(. Nem pörgettem hidegen nem izzítottam az ilyen alap dolgokat betartottam) Egyik este beálligattuk elég jóra nyomtam neki hazafele 140-nél meg átváltott spm-be:D. A lényeg h. kiégett a tömítés munkagépre hasonló hangja lett a 2 hf között kifuj, de nem folyt össze semmi nem is forrt meg csak kifuj. Arra akarok kitértni h. az elmult kb 2 évben 4-szer ment ki a töm. Legelsőnek kilődte a fagydugót síkba lett húzatva stb csak a dugót nem nézte a szerelő így újra szétszedte. Ezekután jött a rosszab összefolyt full generál, 3. hengerfejproblémánál került hozzám és nálam megint.
Nah most akkor szétszedem síkbahúzatom olyan emberrel aki nem csak látott hanem csinált is a leírtak alapján összerakom elvileg jónak kell lennie??? Ez a típus ennyire eszi vagy szakszerütlen volt az eddigi szerelés. Esetleg a blokk tud deformálodni?(lehet butaság)
Következő gondom van: létezik h. a sok hidegindítozás szétküldi a hengertömítést a hidegben csak így indult sajnos:(. Nem pörgettem hidegen nem izzítottam az ilyen alap dolgokat betartottam) Egyik este beálligattuk elég jóra nyomtam neki hazafele 140-nél meg átváltott spm-be:D. A lényeg h. kiégett a tömítés munkagépre hasonló hangja lett a 2 hf között kifuj, de nem folyt össze semmi nem is forrt meg csak kifuj. Arra akarok kitértni h. az elmult kb 2 évben 4-szer ment ki a töm. Legelsőnek kilődte a fagydugót síkba lett húzatva stb csak a dugót nem nézte a szerelő így újra szétszedte. Ezekután jött a rosszab összefolyt full generál, 3. hengerfejproblémánál került hozzám és nálam megint.
Nah most akkor szétszedem síkbahúzatom olyan emberrel aki nem csak látott hanem csinált is a leírtak alapján összerakom elvileg jónak kell lennie??? Ez a típus ennyire eszi vagy szakszerütlen volt az eddigi szerelés. Esetleg a blokk tud deformálodni?(lehet butaság)
mreni20-02-2012 17:07:24 // 37645
ennyit biztos nem locsoltam rá egy év alatt
Attika0120-02-2012 16:53:40 // 37642
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne. Sebességváltókar üresjáratban, nem ugik vissza a helyére. A váltón, kivettem a hosszú csavart, kimostam gázolajjal, brigéciollal, a hüvelyt is meg a csapot is. Kb-3-4-hónapig jó, aztán megint meg kell csinálni a műveletet. Hogyan , mivel kenjem meg hogy később ne "ragadjon" megint, és könnyen járjon a váltó? Próbáltam már automata zsírzóhoz való zsírt, grafitos zsírt,(grafitostól 1-hétig sem volt jó) lzs-2.
Buksi20-02-2012 16:45:09 // 37641
Na jah, de inkább ne írd le ide! :-D
Bilux20-02-2012 16:44:45 // 37640
Valaki megtundá nézni nekem az 1.9 jtdm 150 lovas motorhoz mi a mann olajszűrő száma?
mreni20-02-2012 16:42:18 // 37639
és még nekem mondják milyen sokat költöttem rá :D :D
Buksi20-02-2012 16:18:15 // 37638
A 6K az tényleg nem sok! :-D
süsnye20-02-2012 15:35:22 // 37637
van ez így.. nekem pl. sokminden jött össze az utóbbi fél évben a 155tel, igaz kapta a km-eket is rendesen.. :)
most számoltam össze, utóbbi fél évben több, mint 6k ment rá (olajcserékkel együtt).. :)
most számoltam össze, utóbbi fél évben több, mint 6k ment rá (olajcserékkel együtt).. :)
Imyx20-02-2012 15:26:44 // 37636
Akkor nem kellene ennyit költeni rá, ha nem Alfa lenne :DD.
Hát nem tudom, tény, hogy baromira viszi a pénzt, és ennyit valóban nem ér.....
Hát nem tudom, tény, hogy baromira viszi a pénzt, és ennyit valóban nem ér.....
Imyx20-02-2012 14:46:35 // 37635
ha Neked nem horror egy olajleeresztő pasztázása + diag 7ezerért, akkor irigyellek:))
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))
Na jó, ebben igazad van :-). De már néhány hónapja nem fizetek diagért :)).
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))
Na jó, ebben igazad van :-). De már néhány hónapja nem fizetek diagért :)).
mreni20-02-2012 14:40:38 // 37634
TS-nél is agyrém ennyi pénzt kidobni egy év alatt
András bácsi20-02-2012 14:31:43 // 37633
Azért egyszerűsítesz egy kicsit, továbbá nem írod, hogy mihez. :) Jtd-nél oké, de TS-nél sok a buktató.
Ferke20-02-2012 14:06:33 // 37632
Mondjuk ahogy a blogodmól kiderül, azért van itt küszöb, pajzs, spoiler, megezmegaz....ezeket azért nem illik beleszámolni:)
A másik kérdés: ha Neked nem horror egy olajleeresztő pasztázása + diag 7ezerért, akkor irigyellek:))
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))
A másik kérdés: ha Neked nem horror egy olajleeresztő pasztázása + diag 7ezerért, akkor irigyellek:))
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))
Ferke20-02-2012 14:00:52 // 37631
Azért ahhoz, hogy simán rá kelljen költeni 600at egy közel 10 éves autóra, ahhoz erősen kivételes eset kell.
A leinformálás meg a szervizkönyv pont lóxart nem ér, az egyetlen dolog, ami ér valamit, az a tisztességes átnézés, amivel megvételkor biztosíthatjuk magunkat, hogy a motor rendben van...innentől meg ha ez oké, akkor kvanehéz elkölteni 600at egy 156-ra, de még ha a motort rendbe kell tenni, akkor is durva:)
Nagyon max 200-250 egy motorgenerál. A futómű legyen még 100. Az ezen kívüli cuccok már nem annyira árképzőek.
Persze rá lehet locsolni, de én biztos, hogy nem költenék egy ilyen autóra ennyit, totál felesleges.
A leinformálás meg a szervizkönyv pont lóxart nem ér, az egyetlen dolog, ami ér valamit, az a tisztességes átnézés, amivel megvételkor biztosíthatjuk magunkat, hogy a motor rendben van...innentől meg ha ez oké, akkor kvanehéz elkölteni 600at egy 156-ra, de még ha a motort rendbe kell tenni, akkor is durva:)
Nagyon max 200-250 egy motorgenerál. A futómű legyen még 100. Az ezen kívüli cuccok már nem annyira árképzőek.
Persze rá lehet locsolni, de én biztos, hogy nem költenék egy ilyen autóra ennyit, totál felesleges.
Imyx20-02-2012 13:01:54 // 37630
1 év alatt simán elment 600K nekem is az 56-ra. És a szerelők se horror áron dolgoznak, ill. az alkatrészeket is jó árban szerzem be :). Ja és leinfózható autóként vettem meg 1 évvel ezelőtt, szerviz könyvvel :), alfástól :), és még 10 éves sincs :)).
András bácsi20-02-2012 13:00:57 // 37629
A gomb és a távirányító egy dolog, a kulcstoll, és az immochip egy másik. Ergo, ha veszel egy jó kulcsházat, akkor csak a vevővel kell összehozni a kulcsot, mert a toll és a chip átrakható egyszerűen.
GÁBOR14620-02-2012 12:44:55 // 37628
Sziasztok!Motor jobb oldaláról ha kocsival szembe állok kopogó hangot lehet hallani.Hajtókar csapágy vagy valami más lehet?Olcsóbb benzinkúton tankoltam és más nap kezdte el vagy a benzin nem befolyásolja?Köszi a válaszokat.
Átok79146TD20-02-2012 10:52:39 // 37627
ha valoban csak a microkapcsolo mnt tönke sztem lehet cserélni.
Kareszka198420-02-2012 10:49:50 // 37626
ahogy a guglival fordítottam valami olyasmit ír az ürge, hogy az autópályán ment és akkor csinálta neki ezt.
egyik azt írta, hogy a termosztát kukás, másik meghogy lehet a külső hőmérséklet miatt, sózval ismét zsákutca :)
nade nekem is ezt csinálja néha, szerintem a lényeg, hogy visszamegy 90-re és ott is marad és nem megy afölé
egyik azt írta, hogy a termosztát kukás, másik meghogy lehet a külső hőmérséklet miatt, sózval ismét zsákutca :)
nade nekem is ezt csinálja néha, szerintem a lényeg, hogy visszamegy 90-re és ott is marad és nem megy afölé
Bence20-02-2012 10:32:40 // 37625
Igen, pont ez a tünet nekem is :S Valaki esetleg érti az olasz kommenteket?
Kareszka198420-02-2012 10:29:31 // 37624
pedig simán visszalehet forrasztani a mikrokapcsolót... :(
Béta20-02-2012 10:27:40 // 37623
Halló mindenki
Van valakinek tapasztalata a slusszkulcs cserével/javítással
2000-es évjáratú 156 SW 1.9 JTD
Két bicskakulcsom van hozzá, mindegyiknél tönkrement a riasztó/központizárnak a gombja.
A gomb mögött mikrokapcsoló halt meg. Volt egy autóvillamossági szerelőnél aki próbálta javítani, de feladta, hogy sajnos nem tud vele mit kezdeni.
A pótlást megkérdeztem a szakszervizben de az 80.000Ft/db plusz némi járulékos költség, kódkártya, összehangolás stb. a két kulcs pótlása majdnem 200.000be fájna, amit nem akarok kiadni.
Van valakinek tapasztalata/ötlete stb. lehet javítani (másoltatni)? Valaki javíttatott már?
Vagy marad a kulcsozás, amit nem szeretek meg a riasztót sem élesíti vagy a külön riasztó beszereltetés?
Van valakinek tapasztalata a slusszkulcs cserével/javítással
2000-es évjáratú 156 SW 1.9 JTD
Két bicskakulcsom van hozzá, mindegyiknél tönkrement a riasztó/központizárnak a gombja.
A gomb mögött mikrokapcsoló halt meg. Volt egy autóvillamossági szerelőnél aki próbálta javítani, de feladta, hogy sajnos nem tud vele mit kezdeni.
A pótlást megkérdeztem a szakszervizben de az 80.000Ft/db plusz némi járulékos költség, kódkártya, összehangolás stb. a két kulcs pótlása majdnem 200.000be fájna, amit nem akarok kiadni.
Van valakinek tapasztalata/ötlete stb. lehet javítani (másoltatni)? Valaki javíttatott már?
Vagy marad a kulcsozás, amit nem szeretek meg a riasztót sem élesíti vagy a külön riasztó beszereltetés?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
1732
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?