Forum >> Szerelőműhely

ronin27-07-2007 15:04:21 // 16723
ok koszi, de mar ugynez ki hogy meg lesz. a szervizem rendelt egy celszerszamot hozza amivel be lehet allitani, de az tuti hogy a magyarorszagon futo olajszivattyu cseres vagy javitason atesett autok legalabb fele roszul van osszerakva. az enyem is rosszul volt osszerakva de csak anyit vettem eszre hogy kicsit jobban raz a kormany, meg kicsit csorgott a cucc, meg kb 10 e km mulva szetesett volna az egesz
süsnye27-07-2007 14:23:55 // 16722
sztem próbálj meg valakitől szerezni egy autodata cd-t, sztem abban le lesz írva, hogy hogyan kell felrakni... adnék neked szívesen ilyet, de sajna nekem nincs.. :(
GT Ɨ|ѯ27-07-2007 14:07:42 // 16721
Az egyik legjobb!:-))Jóbótvót:-))
ronin27-07-2007 13:16:44 // 16720
hi, nem tud valaki valami normalis alfa szervizt ahol megmondanak nekem hogy az olajszivattyut hogy rakjak fel az automra a szerelok? mert mar ket hete nezegetik a kocsimat es mar kezdek idegbe lenni, azert is mert megvetettek velem az uj szivattyut 80 e er de azt sem tudjak felrakni mert a fiat es az alfa nem igazan ad ki rola semm8i informaciot. az a problema hogy a balansz tengelyt is az a szar hajtja es ezert kurvara nem mindegy hogy hogyan all a fotengelyhez kepest. ha jovo heten sem lesz meg elmegyek es felgyujtom azt a k*rva autot! utana megkeresem az elozo gazdajat akik osszeganyoltak es szetverem a fejet egy foldkabellel de ugy hogy reccsenjen!
Stee14627-07-2007 12:36:31 // 16719
Köszi!

Akkor jól sikerült hirtelen választanom.

Utólag már én is megnéztem a net-en mit vettem. :)
Az enyém az "X-tra" változat, ami kicsivel jobb (a leítrások szerint) az alapnál. Mindenhol ennyiért adják (+-1000ft), szóval elvileg nem volt drága. Valami 14e körül lett volna a Jászakku, azt semmiképp nem akartam.

Szerencsére nem került idegen alkatrész a kocsiba, még véletlenül se...
Lehet, hogy ráéreztem. :)
András bácsi27-07-2007 12:05:30 // 16718
Tán Birth dobozban?
Kau27-07-2007 12:02:26 // 16717
Mondjuk az ára elég húzós volt. Szerintem.
Bár egy ideje ezt nem követem.
Kau27-07-2007 12:01:03 // 16716
Csak, hogy mennyire jót választottál:
Az Alfa kézikönyv ezt ajánlja. Én se ismertem ezt a márkát, megvétel után véletlenül láttam a használati utasításban :)
Olajban Selénia, Tutela, akksiban ez. Jól döntöttél. ;)
Nekem most két éves, gond nem volt vele.
Hari27-07-2007 08:29:43 // 16715
Jaaaa nincs háát! Elvileg abba teflon betét van - legaláb is az "eredetiben" - ami nem igazán szinpatizál a különféle köolaj származékokkal! ==> szilikonzsír !!!
Hari27-07-2007 08:24:49 // 16714
:-) ha érdekel megsugom! De, ha kell küldök postán. (Tudom, hogy gyárilag nem rendelhető külön.)
Hari27-07-2007 08:21:19 // 16713
Ahha, ja! Ha nincsösszerohadva vaze! Én csak az 1-ik oldallal küzdötem fél órát.
(Megjegyzem már nem az elsö volt :-))
Ferke26-07-2007 12:15:22 // 16712
Benzinkúton, úgy tudom simán le lehet adni.
Stee14626-07-2007 12:08:42 // 16711
Hali!

Ma akksit kellett cserélnem a 146-ba, nem sok lehetőségem (és időm) volt válogatni, egy Excide-t sikerült venni, 19e huf volt. Tudja valaki mennyire jó ez a típus?

A másik dolog, hogy hova tegyem a régi rossz akkut? Benzinkútnál le lehet adni? (ingyen?) Vagy mit csináljak vele? Nem vagyok egy megrögzött környezetvédő, bár mostanában próbálok kevésbé szennyezni. :) Szóval ha lehet normális módon szabadulnék meg tőle. Ha ez túl nagy ceremónia, akkor letszem valami szelektív kuka mellé...
Ferke26-07-2007 11:10:18 // 16710
Az a vicc, hogy pl a felső lengőkar gömbfejénél semmilyen zsír nincs, gyárilag! Már az újat is úgy rakjuk be, hogy aláfecskendezünk zsírt, mert pár ezer km, és már nyüszög.:(
Ferke26-07-2007 11:08:07 // 16709
Hol sikerült találni gyári szilentet hozzá??
Ferke26-07-2007 11:06:19 // 16708
A nyikorgás sztem a felső lengőkar is lehet. És persz a stabszilent is.
Poseidon25-07-2007 23:59:37 // 16707
:))) Én most pont egy ilyen előtt vagyok szerintem, mert égtelen már-már recsegő nyikorgás hallatszik a jobb futóműből egy ideje...... Sajnos kopogás meg fék-szerű nyikorgásom is van (csak egyenes menetben, ez mi lehet? :D) úgyhogy izginek ígérkezik :D
Csöri25-07-2007 22:57:44 // 16706
Az segit ha bekened, sokáig jó lesz.
A stab.rúd nem kopik el olyan gyorsan kibir 2 szilentet. A kiszedése meg gyakorlat dolga. Nekem fél óráig tart.:))
Hari25-07-2007 22:46:41 // 16705
Szevasztok!
Látom futóműveztek rendesen. Én is szívtam a multkor rendesen egy 156-ossal szintén alsó lengő + stab szilent. A küzdelem nálam is a stab összekötő karral kezdödöt. Az egyík oldalon szépen lejött az anya és gút, a másík oldalt viszont másfél menetuánugy összeszorult a csavar, hogy sehova nem mozdut. Következmény: flexelés és kuka. Ja itt jegyzem meg, hogy sikerült gyári szilenteket beszerezni a stabrudhoz poton 3000,- /db -ért. Ha szemmel látható kopás van a stabrúdon akkor sajna.....nem túl hosszú életü lesz. (Egyébként nem kívánom senkinek a cseréjét!) Ez az átkozot alkatrész hajlamos a nyikorgásra rövid idő után. Ezt ugy küszöböltem ki, hogy a szilenteket szilikon olajba, vagy vazelinba kell áztatni. Egy kicsit meg is melegítettem. (Nekem legalább is bejött.)
Liquid25-07-2007 22:39:24 // 16704
Még nemtom, de biztos jó lesz :) Kicsit kalandos... A haver (akinek a kolegája elhozta), holnap beadja a szerelő havernak, és majd akkor kiderül. Remélem minden OK lesz.
Ideje lesz már, hogy menjen a kisautó. Bár az Alfa már úgy látszik rendben van, ma hoztam el Csöritől.
András bácsi25-07-2007 13:24:52 // 16703
Ha lent az anya, akkor már lehúzó sem kell.
Ferke25-07-2007 13:22:59 // 16702
Jaaa, hogy a gömbfejlehúzóig se jutok el!:) Így már értem. Milyen naív vagyok?!:))
András bácsi25-07-2007 13:18:53 // 16701
Elforog a bele. :( Ráadásul belül van egy 6-os imbusz, kívül meg egy 17-es villás megy rá. Hülye digók.
Anyavágó cucc éppen ráfér.
Ferke25-07-2007 13:16:12 // 16700
Necsináljátokmár. Az a szaros gömbfej nem jön ki? gömbfejlehúzóval-kitolóval sem???
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2007 13:00:54 // 16699
hali
jó lett az uno??
András bácsi25-07-2007 12:51:34 // 16698
Hát egy újat.
Liquid25-07-2007 12:47:47 // 16697
az is érdekes lesz, hogy hogyan teszi vissza...
András bácsi25-07-2007 12:45:06 // 16695
Mindenképpen valami asonlatos eszköz kell. :)
Liquid25-07-2007 12:41:41 // 16693
flexxel :)
András bácsi25-07-2007 12:21:42 // 16692
Ja, majd arról számolj be légy szíves, hogy a stab. karokat hogyan tudtad levenni. ;)
András bácsi25-07-2007 12:20:56 // 16691
Oldalirányban el tudod húzni a rudat a szilentben? Ha igen, akkor már inkább a komplett.
Ferke25-07-2007 12:17:45 // 16690
Na, elaforgnál találtam belső stab szilentet, csak még ugye nincs szétszedve a vas, nem tudom, hogy mennyire kopott a rúd.
Nem tudja valaki, hogy az elaforg mettől meddig van nyitva? Oldalukon nem találom a nyitvatartást.:(
András bácsi25-07-2007 11:54:59 // 16689
Oké, ha a 156-nál maradunk. Viszont saját példám a 166-tal nem ezt mutatja, mivel a km-ek zöme 17-es vagy 18-as kerekeken zajlott. Ezekkel semmi gond nincs, de mondjuk a 18-as kerék a novitec rugóval valóban sok már Magyarországra.
András bácsi25-07-2007 11:52:59 // 16688
A kulcsszó a némi. A 155 és társai is jól kezelhető autók.
Liquid25-07-2007 11:49:28 // 16687
Hogyne, sok város, meg kátyús környék, és kész is. Míg másnál nincs gond, mert leginkább autópályázik. Nagyon függ attól milyen útakon, mennyire odafigyelve haszn álják. Meg a 16-nál nagyobb alufelnit használók is sűrűbben panaszkodnak.
Liquid25-07-2007 11:47:10 // 16686
Némi ültetéssel és szélesebb gumival bármelyik "nemrossz" futómű jobbá/jóvá tehető. Pl. az UNOm is kegyetlenül tud kanyarodni, csak éppen szétrázza a vesémet, a legkisebb úthiba is. Az igazi, az ha nem kell ültetés, ahhoz hogy jó legyen a futómű, szerintem.
András bácsi25-07-2007 11:46:38 // 16685
Egyébként az is érdekes, hogy sokaknak gondja van a futóművel. Fateré is szar volt, de kb. 40e költségből tökéletes, és bírja már egy ideje. A 166-os a nagy kerekek ellenére a nálam töltött három év után adta csak fel, de akkor sem olyan mértékben, mint másoknál. Bizonyára nagyon függ attól, hogyan használják az autót.
András bácsi25-07-2007 11:44:02 // 16684
A 155 az egyszerű futóművével némi ültetéssel ugyanazt tudja, mint a 156.
Az utak teszik a dolgukat sajnos, ebben egyetértek.
Ferke25-07-2007 11:40:59 // 16683
Na most majd én is kerülgetni fogom, mert ma cseréljük a lengőkarokat.:)
Liquid25-07-2007 11:38:26 // 16682
Igen, tényleg hihetetlenül lehet vele kanyarodni, és nagyon fexi az utat. Eddig nekem (kop-kop) nem volt vele gondom. Mondjuk mániákusan kerülgetem a csatornafedeleket, rászoktatott a kőkemény ültetett UNO :)
Ferke25-07-2007 11:27:37 // 16681
Nem, a 155 futóműve a tipo/tempra családdal közös, nem kettől lengőkaros, mint a 156. Egyébként iszonyat jó a 156 futóműve, de ezeken az utakon hamar kifekszik sajna.:(
Liquid25-07-2007 11:15:30 // 16680
Így hasonlítani nemnagyon tudok, mert nem volt 155-öm. Ahhoz képest műszakilag, lehet hogy nem sokkal több. Abban is #lengőkar volt?
András bácsi25-07-2007 11:13:37 // 16679
Nem a külalak. A minőség, meg a műszaki megoldások középszerűek. Nem jobb, mint a 155.

Az meg hogy "nagy", nem értelmezhetetlen. Szerintem kifejezetten kicsi, megint csak a 155-höz viszonyítva.
Liquid25-07-2007 11:10:54 // 16678
Hát, ízlések és pofonok. Nagy kényelmes, kívülről egyértelműen szép (még a harcore offosok szerint is), szerintem :)
András bácsi25-07-2007 10:57:47 // 16677
Nem is más gyártmányokhoz viszonyítva, hanem az alfákon belül nem egy nagy eresztés. Olyan közepes mindenben.
Ferke25-07-2007 10:55:51 // 16676
Erre most mit mondjak?:) Vannak negatívumok, az biztos. Sokszor el is megy a kedvem az egésztől.
De vannak olyan pillanatok, amikor jobban érzem magam, mint pl tegnap kiseréltük szomszédom 2004-es mondeo-ján a felniket elölről hátra, és hátulról előre, miközben kérdezi nagy szomorúan, hogy van-e lakatos ismerősöm. Na, mondom, az minek.
És mutatja: a 2 hátsó ajtó alja, belül szó szerint hülyére rohadva!!! Nem rozsdapötty, nem folt, hanem kettévált a belső és a külső lemezrész! másfél-2 cm széles, az ajtó teljes hosszában végignyúló rohadás. Egy 3 éves autón. És nem volt sérülve!

Rájöttem, mindegy, milyen autóval szívsz, vagy itt, vagy ott költesz rá egy zsák pénzt.:(((
András bácsi25-07-2007 10:50:35 // 16675
Én személy szerint nagyot csalódtam a 156-ban, mióta láttam néhányat közelebbről.
Ferke25-07-2007 10:45:42 // 16674
Asszem beállok a sorba.:( Külön örülök most, hogy ma cseréljük a lengőkarokat is, mert az is olyan olcsó dolog..:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.