Forum >> Szerelőműhely
a20-07-2005 09:55:07 // 7222
De milyen folyadékot kell cserélni a klímában? Nem vagyok klímaszakértő, de szerintem a hűtőgépelvet használja. Azaz gázt keringet, amit lehüt, és a hűtőbordákon átfújja a levegőt, amit benyom az autóba. A gáz kicsit olajos, a kompresszor és a gumitömítések kenése, karbantartása miatt.
Ez egy zárt rendszer, amiben semmi folyadék nincs. Tudtommal. Ha tévedek, valaki javítson ki.
Ha meg a gázt érzed, akkor már régen rossz, mert akkor ez azt jelenti, hogy a rendszer ereszt. De akkkor nem is hűtene, mert már régen elszökött volna a gáz belőle.
a20-07-2005 09:51:43 // 7221
Nem. A minimum jelzés alatt kicsivel is van benne elég olaj a működéshez, csak nem tartós használatban.
a20-07-2005 09:48:00 // 7220
Menj be egy Bosch kereskedésbe és kérj egy katalógust, és nézd meg a hasonló számú LMM-eket. Mármint úgy hasonló, hogy az utolsó szám térjen el. Tudtommal ugyanis az adja meg az aljzat formáját, a többi az elektronika azonosítója. Legfeljebb találsz egy ugyanilyen LMM-et, más foglalattal, amit át lehet alakítani a tiédre.
a20-07-2005 09:42:59 // 7218
Milyen folyadékot???
Mert ha a klímagázt érzed az utastérben, akkor már régen rossz...
Pietro20-07-2005 08:55:49 // 7217
Csak az nem normális, hogy vannak úthibák. ;-)
pb_20-07-2005 08:48:00 // 7216
Könnyen lehet, hogy tört valami, mert csupa műanyag alkatrészekből áll a egész. Ha nem javul +, akkor szét kell szedni. Kiveszed a műszeregységet, aztán kiszereled belőle a kmórát. Le kell venni a mutatót(célszerű előbb a pöcköt kihúzni, ami tartja, és +nézni meddig megy vissza, azt az állapotot +jelölni, a végén pedig oda visszarakni), 1 csavarhúzó segítségével, aztán a számlapot eltávolítani, és mindjárt hozzáférsz a napi számlálóhoz. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 2 csavar fogja bele az órába, így eltávolítható az egész. Az összeszerelésnél vigyázni kell, hogy szinkronban legyenek a számlálók, ill., hogy a mutató tengelye a felszereléskor ne mozduljon el. Aztán próba, nem árt ellenőrizni a mutató pontosságát sem.
Fritzee19-07-2005 23:34:19 // 7215
ok, holnap dobok egy képet
Tom1219-07-2005 23:20:04 // 7214
Induláskor néha lehet "dízel" hangja akkor is, ha tovább állt és pár mp.-ig indítás után nincs 100%-os kenés, vagy közel az olajcsere...
Nagyon rossz úton én a műszerfal jobbl oldaláról szoktam hallani egy ideig olyasmit, mintha valami "beleesett volna" a szellőzőbe, de egy jó ideje nem hallom... A mai napig sem tudom, mi lehetett az.:)
Bg.19-07-2005 23:09:58 // 7213
2 nincs vmi kép róla, hogy honnan hallod?
Engem is az őrületbe kergetnek az ilyen zajok, és igyekszem utánna járni. Van, amelyiket évekig kergetem:))
Fritzee19-07-2005 23:08:36 // 7212
Ja és nem mindig tapasztalható, csak néha.
Fritzee19-07-2005 23:07:44 // 7211
2. Lehet, hogy ez csak az én átkozottul nagy igényességem és paranoiám egyébként. Mondom, nem vészes, de nem levél okozza, mert ha megnyomkodom egy kicsit, akkor hallani lehet egy reccsenést, de ezt sem produkálja mindig. Eszembe jutott az is, hogy elvileg ugye kinn áll az udvaron, s a melegtől, majd ha elindulok, akkor a hidegtől az eltérő tágulás miatt alakul ez ki.
Bg.19-07-2005 23:03:55 // 7210
1. lehet, de nem biztos, halgassa meg vmi ember, aki felismeri
2. Nem így tervezik a 147-et sem (ellentétben az olasz autókról keltett pletykákkal):))
Lehet pld, hogy száraz levél van a levegő csőben. Ha kipacsolod a ventillátort akkor is?
Fritzee19-07-2005 23:00:08 // 7209
Hali!
Az egyik cartárs oldalát böngészve megütötte valami a szememet. Az ott leírtak, valamint máshol olvasottak szerint a 120LE-s 147-esekben onnan lehet tudni, hogy elromlott a vezérlésmódosító, ha dízel hangja van a kocsinak. Namost az enyémnek induláskor az van. Tehát rossz a vezérlésmódosítóm? Mellesleg 41e km van a kocsiban.
Másik kérdés:
Normális az, ha néha kisebb zörejeket hallok a műszerfal felől, általában a szélvédő mögötti részről, ahol a rücskös műanyag és a klíma levegőkiömlő nyílása van. Ez főleg úthibáknál jön elő. Nem vészes, nem nagyon hallani, csak kérdezem, hogy normális-e.
Bg.19-07-2005 22:55:18 // 7208
A szervo pumpát gyárilag méretezik egy közép értékre, azon nem sokat - hacsak nem cserélsz pumpát.
Szélesebb gumival nagyobb nyomtékot vesz fel.
Röviden, szerintem sehogy sem - 195-ös gumi van rajta?
Slowfeet19-07-2005 22:50:32 // 7207
146, 1,6 TS
Nekem sok ez a szervo rásegítés, a kormányzás lötyis érzetű tőle, ok pontos de akkor sem elég emberes. Így az úthibákat is jobban érzem a kormányon.
Persze jobb lenne egy kevésbé virsli (gyári sport van rajta) kormány, de hogyan lehetne enyhíteni a rásegítésen????
Bg.19-07-2005 22:46:22 // 7206
Még nem volt szerencsém, de láttam már ilyen lapátot:)
Sasi19-07-2005 22:29:39 // 7205
Na, ismét egy parajelenség:
A kocsi hirtelen elkezdett menni, mint a vaddisznó, de a hangja morcosabb lett, mint ha direkt légszűrő lenne rajta. Arra gondoltam, hogy hátha fals levegőt szív be valahol (első gondolatom az volt, hogy a LMM csere után az egyik szorítóbilincs szétugrott és ott szívja be közvetlenül a levegőt, de megállás után megnézve nem láttam semmi hibát.)
Végülis így sem rossz :-), csak attól félek, hogy ha mégis a szűrő megkerülésével szív valahol levegőt, akkor hosszú távon nem, tesz jót a technikának. Már ha egyáltalán a levegő okozza a hibát. Kinek van valami ötlete?
Sasi
Wikicica.19-07-2005 20:21:36 // 7204
kösz, szaglászgatom még egy kicsit:)
bb1819-07-2005 19:35:48 // 7203
ha hütö elött akkor ot sok minden már nincs. esetleg lehet hogy a hütö egy picit folyik ( izzad ) és amikor beinditod akkor a melegedö hütöröl elpárolog. nekem a fütöradiátor ilyen már vagy 3 éve. ha beleszagolsz és édes a szaga akkor fagyállo. ha nem vagy tapasztalt akkor össze lehet keverni mással. hidegen nézd meg hogy nem nedves-e a hütöd. igy hirtelen ennyi jutott eszembe. ha más nem akkor tényleg nézegetni kellene. amugy ha nagyon jött az olaj, szélsöséges esetben a hütöre is kerülhetett és igy lehet olaj is. de az tényleg szélsöség. :-))
Wikicica.19-07-2005 19:21:27 // 7202
pontosan nem tudom behatárolni hogy honnan jön...mintha a kocsi jobb/alsó része felől, a hútő előtt. ma mostam le pontosan motorblokk lemosóval, és a jelenség nem szűnt meg. már azelőtt is jelentkezik, mielőtt a hűtő bekapcsolna...
bb1819-07-2005 19:19:14 // 7201
közvetlenül inditás után csak valami kipuf dologra gondolok, esetleg vmi festék vagy kosz ég le a csöröl. esetleg olaj folyik rá vhonnan. pontosan honnan jön?
Wikicica.19-07-2005 19:17:24 // 7200
határozottan füst, mert égett szaggal párosul.
bb1819-07-2005 19:16:00 // 7199
ez füst vagy pára vagy mi?
bb1819-07-2005 19:09:32 // 7197
megnézés tárgyává kellene tenni a darabot.
Wikicica.19-07-2005 18:56:18 // 7196
üdv mindenkinek!
lenne egy kérdésem. a probléma az, hogy a kocsi beindítása után elkezd előlről füstölni, mintha a hűtő felől/alól jönne , de nem lehet igazából behatárolni, hogy honnan!
ötlete valakinek?
Tom19-07-2005 18:14:25 // 7195
Haza fele, kiprobálom hátha életre kell, ha meg nem akkor holnaptol ugy is szabin vagyok, akkor majd szétkapom, azt vagylesz belőle még valami, vagy csere. :)
Paco19-07-2005 18:07:23 // 7194
Nekem is volt ilyen, bánatomban nekiláttam menetközben nyomogatni, aztán 130-nál egyszercsak megjavult, és utána mindig jó volt.
Paco19-07-2005 18:06:01 // 7193
" - a vípumpalapátot megette a fagyálló"
WOW :)
bb1819-07-2005 17:57:47 // 7192
elvileg szét lehet szedni. ha szerencséd van csak szétugrott / esett vmi. vagy törött. sok kis müanyag biszbasz van benne, meg rugok, fogaskerekek miegymás.
perdix15519-07-2005 17:11:12 // 7191
Igen, jók a gondolatok, most, hogy írtad: a generátornál,klímánál egy iciri-piciri TSiripelés szokott lenni, lehet vmelyik csapágy döglődik, és szorul???? És ettől melegedik? Lehet... De megnézetem villamosságival a ventit, hátha kiderül vmi!!!! Köszi Bg!
Gabriel19-07-2005 16:37:24 // 7190
Hát véve lett a kocsi szóval nem tudom. Infó ha esetleg tunál válaszolni:
Mennyi egy folyadékcsere?
Milyen gyakran kell cserélni?
Tom19-07-2005 16:06:05 // 7189
Azt nem írtam, hogy 33-ról lenne szó.
Tom19-07-2005 16:00:51 // 7188
Ért valaki a napi kilométer számlálóhoz?
elvoltam tankolni és ugynéz ki, hogy túl erőssen nyomtam meg a nullázot es valami eltörhetett mert, azóta nem lehet nullázni.
Mi tőrhetett el benne vagy csak szétugorhatott valami?
Lehet cserélni külön vagy csak komplett óra csere?
Pliz help!
Ancsi3319-07-2005 15:54:39 // 7187
nagyon köszi a lökösről az infót.
Már csak azt nem tom (viiszatérve a jobb hátsó bezárt ajtóra), hogy ha a központi zár a 3 ajtón jó akkor szerintem nemazzal van baj, talán leakadt :)
vagy valami ilyesmi,
Csak az a gáz, hogy ha be van zárva és nem tom kinyitni akkor hogy szedjem szét, hogy visszarakjam.....
Én mint szőke :)
Pietro19-07-2005 15:52:00 // 7186
Előfordulhat, hogy ha kevés olaj van a motorban (a min. jelzés közelében), akkor gyorsításnál csörög valami? Vez.módosító, miegymás... 156-ról van szó.
kando.19-07-2005 15:19:37 // 7185
Elnézést... Nem tudom, mit csinált a gép... bocsi
Bg.19-07-2005 15:06:17 // 7184
Igen, csak a klíma feltöltés van hátra - az holnap reggel lesz...
Gábor16619-07-2005 14:53:49 // 7183
Bg:
2.0 TS már müxik?
Bg.19-07-2005 14:51:42 // 7182
sajnálom, hogy nem vagyok elég gyors:)
Másik gombát ne tegyél be - szerintem.
Sok mindentől melegedhet, de itt csak találgatunk
- egyik relé nem kapcsol
- vízköves a rendszer
- a vípumpalapátot megette a fagyálló
- a ventillátor nem működik rendesen
- szurol a klíma kompresszor, a generátor stb...
- a motrral van valami gond - hengerfej tömítés átenged (olajat nem eszi?)..
- ..............
perdix15519-07-2005 14:32:57 // 7181
Looooooool.))))) Bg, te drága... megint eltüntél? Na mindegy, most én is azt teszem...... De majd jövök....gyere te is......
perdix15519-07-2005 14:25:40 // 7180
Segíthet az ha olyan gombát rakok be, ami szélesebb tartományban érzékel, és tovább hűti vissza?
perdix15519-07-2005 14:24:20 // 7179
Ami gyanus az a vantillátor sebessége: Lehet aztán nincs is hiba, mert nyomni azért nyomja a levegőt, tehát hűt, de az zavar, hogy pl klíma nélkül is alacsony sebességnél is túlmelegszik 90 fokon, ha terhelem még jobban. Tehát mintha a "menetszél se tenné" a dolgát. 1 éves új hűtő van, lehet hogy eltömődött? Mert nem csak városban melegszik ahol ugye bekapcsol a venti, hanem országuton, már kis sebességnél ahol lehet be se kapcsol.... vagy minden jó csak a hőmérséklet mutató leng ki jobban a kelleténél, az is elromolhat????
Egy dolog viszont biztos: biztos túlmelegszik, mert pl amikor 100 körülit mutatott, és felnyitottam a motorháztetőt : nagyon meleg volt minden, de amikor visszahűtötte a venti 90-re, akkor már az a túlzott meleg elment.....
Mit tegyek?
Bg.19-07-2005 14:02:09 // 7177
1./ akkor sem szabad 95 ön tartósan maradnia.
2./ Sosem mehet folyamatosan, csak ameddig a klímát és/vagy a a hűtővizet vissza nem hűti. De klímával többet forog a ventillátor ez igaz
perdix15519-07-2005 14:01:52 // 7176
Az addig rendben hogy 2 vezetéknek van csatlakozóm. Ha fordítva van bekötve akkor ellentétesen forog? Akkor előbb ellenőrizni kellene merre is forog?
Bg.19-07-2005 13:59:09 // 7175
Javíts ki ha tévedek, a ventillátoron 2 vezetéknek van csatalkozód. Ha fordítva kötöd be, visszafelé forog (egyenáramú motor)
perdix15519-07-2005 13:50:30 // 7174
Bg: A következő dolog van: Még a korábbi ventillátornál az alábbi módon müködött a dolog:
1: Ha nem használtam a klímát, akkor csak 90-95 foknál kapcsolt be a venti, majd kikapcsolt, de 2 fokozatban, előszőr egy gyengébb, majd erősebb, végül kikapcsolt.
2 Ha klíma ment, akkor ahogy bekapcsoltam a klímát bekapcsolt a venti is, de folyamatosan, amíg ment a klíma, nem kapcsolgatott ki-be, ki-be, mert azt ugye lehetett volna hallani belülröl.
Most a ventillátor csere után ez megváltozott. Klíma nélkül ua. a helyzet, de ha a klíma megy, akkor most előszőr megy, majd egy idő után hol bekapcsol, hol ki, ezt menet közben is csinálja, és nincs 2 fokozat a ventillátorban, egy fokozaton megy, ez is gyanus, és kicsit mintha túl is melegedne. Amikor beszerelték a ventit, akkor ott 2 vezetéknek való villamos kütyü van rajta, de lehet hogy nem mindegy mekyiket hova dugják???? És azért van 1 fokozat a ventin???
Ezt kellene tisztázni....
Köszi.
Bg.19-07-2005 13:35:17 // 7173
Bocsi nem volt időm... melyik részt fejtsem ki?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?