Forum >> Szerelőműhely
a11-07-2005 16:35:53 // 6972
Óóóó ez a legkevesebb... Nekem anno egy szerelő srác az egyik márkaszervízben csinálta, ECU frissítés címszóval... Asszem 8k hufot kellett érte fizetnem. De csak gyári cuccot töltöttek fel. Viszont azok között lehetett válogatnom, melyik tetszik.
Vega11-07-2005 16:31:57 // 6971
Igen de szerintem ha egy lmm jol mukodik, lehuzod es ez alltal egy kozeperteket beallitva nem lehet olyan marha drasztikus a kulombseg!
Ha meg ugye mas a hiba forrasa, ilyen drasztikus teljesitmenyromlasnal szerintem eszre sem vennel egy jo vagy egy rossz lmm kozotti kulombseget :)))
Csak ugye ott van megint a masik problema ,hogy felul meg jol viselkedik a motor!
Mindenesetre valoban sanszos ,hogy szar az LMM...de meg ha nem is alapjaraton mertek azert csak lehet valami alapja annak ,hogy nem volt hibakod...igy nem rossz az LMM....la lehuzom egyebkent akkor a muszerfalon ott a hibalampa..egybol eg!
A sorrend mindenesetre a kovetkezo...kompresszio meres, kipuff (ezt ugyis meg kell csinaltatnom mert amint latod, rohad is ) aztan LMM...mas hiba egyszeruen nem lehet!!!!
Sasi11-07-2005 16:31:49 // 6970
Hali!
Na, megvolt a légtömegmérő cseréje is... azóta kicsit jobban megy a gép. :-) Azért a kasszánál a próbakör után érzett eufóriám kicsit szünetelt... :-)
Sasi
Vega11-07-2005 16:25:05 // 6969
Igen csak mind ezt hol es mennyiert? Sajnos vegesek a tartalekaim :D
Vega11-07-2005 16:23:09 // 6968
Passzolom a kerdes! Egyebkent jogos :))
Nem tudom megallapithato e....hangjabol itelve biztos ,hogy semmi baja...ha jol tudom 5000 folott kezd el dolgozni...ha szar volna szerintem nem tudnam leforgatni 3-4.-bem 7300-ig az motort...5.-ben nem volt meg szerencsem hozza :)
a11-07-2005 16:23:01 // 6967
Ha nem tapasztalsz változást, az a baj... Éppen változást kellene tapasztalni, mert akkor a mért értékről átáll a beégetett konstansra!!! Ha nincs változás, akkor az azt jelenti, hogy rádugva is a konstans értékeket használja a vezérlés!
Valamelyik talin füzz meg egy 2,0 TS 16v motoros kollégát, hogy adja kölcsön egy körre :)
a11-07-2005 16:21:01 // 6966
Egyébként amit én még megjátszanék: motorelektronikára új, gyári vezérlőszoftver feltöltése.
Lesz több is, nem csak egy. Ki kell próbálni minddel. Én 3 különböző verziót próbáltam anno, és az egyik annyival jobb volt az én motoromnak, mint a többi, hogy tök gyári állapotban a 155 ló helyett 161-et adott le a motor. És ez tök gyári vezérlőprogival volt!
Egy rossz chiptuning is tud csodákat művelni...
Vega11-07-2005 16:20:55 // 6965
Igen csak nem tudom honnan szuljek egy 2.0 TS-be valo LMM-t...ismerosom nincs....olyan meg plane aki hajlando kibanyaszni a sajatjabol csak ,hogy en kiprobaljam :)))
Nem tudom lehet ,hogy ezt elobb irtam mint ahogy en irtam ,hogy lehuzva a legmennyisegmero sem tapasztalok valtozast...legalabbis ebben az alapjaratrol iszonyat lusta dologban es ,hogy lassan ejti el a fordulatot dologban NEM! Ez tuti fix!
a11-07-2005 16:18:01 // 6964
Mióta látszik a vezmódon kívülről, ha rossz? :)
Az egy síma henger alakú fém izé. A motorolaj nyomása valósítja meg a fordulatszámfüggő átkapcsolást. Az szétszedve ugyan nem látszik... Én legalábbis sosem tudtam megmondani ránézés alapján, hogy egy vezmód jó-e, vagy nem. És szerintem ilyen ember nincs is...
Vega11-07-2005 16:17:38 // 6963
Kipuff dolgot megjatszom...csutortokon kompresszio meres....fekolaj csere mert a ringen felforraltam es felpuhult a fek miatta..esetleg fek femcsoveket is rakatok fel ha kapok elfogadhato aron....aztan ahogy penzhez jutok egybol lekapatom az egesz rendszert ahogy van es johet az uj...
Legalabb tudom,hogy ha a kompresszival nincs baj akkor hogyan tovabb, mi legyen a masodik lepes...
apropo! fem fekcsovek!! Ki tudja, milyen aron osztogatjak?
a11-07-2005 16:15:52 // 6962
Egyébként érdekes...
Én tuti kezdésként kipróbálnám egy másik LMM-el is.
Kíváncsi leszek, hogy mi milyen eredmény thoz!
Kipuff: ha a katalizátort kiveszed, akkor ne felejts el egy gázgyorsító dobot berakni, különben szarabb lesz, mint kattal! Nem lesz jó a motor öblítése különben!
Vega11-07-2005 16:14:15 // 6961
Nemtudom ,hogy mertek ra...feldugtak a gepre, de hogy neztek e alapjaraton is ertekeket azt nem tudom...en eppen vizsgaztam a suliban amikor csinaltak...
Azt tudom ,hogy ha szar volna akkor ha lehuzod a stekkert javulnia kell mert akkor egy kozep erteket allit be az elektronika...lehuzva sem tapasztalok valtozast....fogyasztasnovekedes lenne csak a vege szerintem.
Azt tudom ,hogy a srac megnezte a vezerlest...a gorgoket...a vezermuszijat...tehat le kellett bontani a fel autot ,hogy hozzaferjen..eltakaritotta a goroket...ha baj lett volna a vez mosoditoval es kivulrol latszik akkor mondta volna..de azt mondta minden rendben van!
Vega11-07-2005 16:09:17 // 6960
Erdekes a vez.modositoval kapcsolatos teoria...de ahogy mondod is itt fotditott a helyzet...bar szerintem felul sem viselkedik ugy a motor mint kene de ez lehet ,hogy szoks kerdese...3 literes autohoz vagyok szokva!!!
Egyebkent szepen leforogja magat az auto 7300 kornyeken szabalyoz...masodikbol harmadikba nyikkan a gumi..tehat folul olyan nagy baj nem lehet...de alul iszonyat lusta...ha nem hianyzik 30 lo akkor egy sem...es az is nagyon fura ,hogy olyan lassan vanszorog vissza a forulat...tipikusan kompreszio gyanus...de ahogy mondod akkor mashol is szarul kene viselkednie...
Vega11-07-2005 16:04:15 // 6959
Ezt nem tudom...Zoldkartya 2004. 10 lejart mert az elozo tulaj nem naon foglakozott vele! Akkor rendben voltak az ertekek!
Hogy most mi a helyzet nem tudom, de ugy ahogy van az egesz rendszer megy a szemetbe ujat rakatok fel csak egy hatso dobbal..semmi massal...ha a katalizator szet lenne esve gondolom hangja volna, csorogne, zizegne...de siri kussban van minden..szep halk az alapjarat...fordulaton sem tapasztalok semmi rendellenesseget..
bar azt tudni kell ,hogy a rendszer nem egyszer oda lett baszva...nyomok is vannak rajta...QV kicsit laposacska :)) Ha a kompresszio rendben van akkor masodik korben jon a kipuff csere..meglatjuk megoldja e a problemat...
a11-07-2005 16:03:17 // 6958
Hmmm... LMM azt mondod rendben... Ezt az alapján mondták, hogy rámértek, vagy az alapján, hogy nincs hibajel?
Szerintem ez nem kopási hiba. Akkor enné az olajat is, és nem menne magas fordulaton sem.
Komolyan mondom, hogy a kipuff oldalt is érdemes lenne megvizslatni.
Vega11-07-2005 16:00:22 // 6957
Na mar!!!! :)
Olajat nem eszik, nem fustol, tulfogyasztas nincs!!!
Szamosieknal a gyerek benezett a gyertyanyilasokon, amennyit onnan latni, azt mondta egeszsegesnek tunik!
Persze apam volt ott az autoval de a tenyleges HIBAT azt nem mondta el..csak ,hogy nezzek meg az tutot..na hat ezt a hibat nem sikerult megnezniuk...nem az o hibajuk..apam a puhapocs!
Na aszem vegre leirtam mindent!
Most legy okos Domokos :)))
a11-07-2005 15:59:11 // 6956
Kipuff oldal rendbe van? Katalizátorod megvan? Rendben van?
a11-07-2005 15:58:31 // 6955
Mondok egy érdekeset...
A múltkoriban beszélgettünk egy sráccal, felül volt gyenge a frissen vett QV.
Ott is felmerült a kompresszió téma, de a végén nem az lett.
Mint kiderült, vezmód baja volt a szekérnek.
A vezmód nem csak akkor tud rossz lenni, ha kerreg. Az azt jelenti, hogy a magas fordulati állásában van megragadva, és a szelepvezérlés ahhoz van "optimalizálva" alacsony fordulaton is. Ezért van nagyonerős szelephangja a vezmódos autónak ilyenkor.
Azonban a vezmód meg tud szorulni az alsó állásban is, és akkor nem kapcsol át magas fordulati tartományban, vagyis nem valósul meg a változó szelepvezérlés.
Ez pl. a 16v TS-nél 15 ló mínuszt jelent, QV-nél ez akár 20-25 is lehet szerintem.
Igaz, a tiéd fordított állapot.
De szerintem ha rosz lenne a kompresszió, akkor magas fordulaton sem menne úgy az autó, mint kellene. Szerintem itt valami más lesz.
Vega11-07-2005 15:57:41 // 6954
JA!! Es mellesleg szerintem gyenge is az auto!!!! Apam szerint nem de nekem meggyozodesem ,hogy nyomatekszegeny!!!!!! Ez az elobb lemaradt!
Vega11-07-2005 15:47:17 // 6953
Fater 3.0 V6 12v-je evett ennyit...ugyan annyit tankoltunk...ugyan addig volt eleg...
Vega11-07-2005 15:45:14 // 6952
Szamosieknal mindent kiolvastattam, LMM, lambda, es miden egyeb rendben van, vezerlesmodosito nem szol csak nagy ritkan hallom inditas utan 5 mp-ig a hangjat....tehat az is rendben van....erdekes a ringes akcio ota az is elhalgatott :)))
Gyertyacsere lenne mar ildomos de amiatt ilyen gyengules egyszeruen ki van zarva!
A kovetkezot csinalja az auto...alapjarat egyenletes nincs vele baj...poccre indul..azzal sincs baj..ellenben nagyon lustan veszi a fordulatot ugy 2000-2500-as fordulatig...ha a folott tartom es ott adok gazt akkor mar kozelit a johoz...persze mind ezt allo helyzetben uresben!!!!! tehat meg csak nem is terheles alatt...olyan mintha egy 1.2-es ladaval gyorsulnek....folso fordulaton mar egesz korrekt....aztan ott a masik jelenseg ami miatt kompresszio problemara gyanakodtunk...agyon lassan ejti vissza a fordulatot...elforgatod egy kicsit...es utana mint valami lassitot felvetel, szepen lassan all vissza alapjaratra...mintha lendkerekes auto lenne bazz :)
velemeny?
Vega11-07-2005 15:39:51 // 6950
Varosban vagy kozuton nem is lehet!
Ringen ellenben siman :))
15 litert tankoltam 99-esbol..70 kilometerre volt eleg :)
A 70 kilometer 90 szazalekat 110%-on autoztam tehat gyakorlatilag folyamatosan a gazon alltam amennyi a csovon kifert!
Szept 10.-en megint lesz nyiltnap...addigra rendberakom meg amit kell..es hajra...25 liter alatt ki sem jovok a palyarol :)) ha van kedvetek gyertek...ennyit meger ;)
a11-07-2005 15:38:13 // 6949
Mondd, legfeljebb mégjobban rád hozzuk a fárszt ;DDD
Vega11-07-2005 15:37:39 // 6948
Az a baj ,hogy erzem :)))
Mondjam mit tapasztalok?
zee11-07-2005 15:35:31 // 6947
Nem sok az? A 2.0 TS-nek nem bírtam többet adni 15-16 liternél.
a11-07-2005 15:33:49 // 6945
Szerintem nem lesz ott nagy gond, max a legkisebb és a legnagyobb henger között viszonylag nagy az eltérés. De azt éreznéd, ha nem lenne kompresszió valamelyikben.
kertecs11-07-2005 15:32:26 // 6944
Na jótól kérdezed... : )) De valaki villanyász biztos megmondja neked.
Azt tudom, hogy nekem egy 4 vezetékes bosch került bele, nem eredeti Alfa. A szerelő átforrasztotta a csatit (korrekten "csugor-csővel" szigetelve) és kész.
Vega11-07-2005 15:32:24 // 6943
Na hat kivancsi leszek! Szurkoljal bakker :)))
Vega11-07-2005 15:31:30 // 6942
En ennek a 2.0 Ts-nek toltam le multhet csutortokon 20-25 liter kozott a torkan! (Utolagos szamitasok szerint majdnem 22 liter volt) Igaz a ringen! De meg lehet vele etetni!!!!!!!! :)))))))))) Egyebkent meg normalisan eszik..10 kornyeken! De a 30-al viszed a palmat!
A nyakcsigolyám bánta a szereplést. :)
a11-07-2005 15:22:20 // 6940
De annak az a szereplős üzemi fogyasztása :DDD
Az nem olyan rossz. :)
10 éves Imprezzával sikerült 30l/100-at produkálnom. :)
zee11-07-2005 15:21:07 // 6938
Csak azért mert ha rosssz most 25e helyett 6e-ért találtam BOSCH-t. :)
19e különbség azért nem kevés...
a11-07-2005 15:18:48 // 6937
Be is bö :)))))
Eddig 20,5 volt a max, rossz lambdával :)
zee11-07-2005 15:16:48 // 6936
V6TB-vel el is tudsz égetni 25 litert 100-on. :)
a11-07-2005 15:10:14 // 6934
Saját autómon tapasztaltam, ami szintén 2,0 TS 16v volt :) Az enyémen 14-15 között voltak a hengerek, 0,25 volt a legkisebb és a legnagyobb közötti eltérés.
Meg haverom Mondeoján is ezekhez az értékekhez hasonlót hozott.
A műhelyben volt egy édes kis műszer, azt becsavartuk a gyertya helyére, és a tetején van egy mutatós műszer.
Önindítóval megforgatod a motort kicsit, és nekünk ennyiket szokott mutatni.
Meg nem mondom miben mért, de haverom mondta ezeket az értékeket, aki meg már látott pár mocit (ht szerelő).
Sajna a mostani mostani műhelyben nincs ilyen műszerünk... Legalábbis még nem találkoztam vele.
Vega11-07-2005 15:03:24 // 6933
Honnan van az info? Elkepzelheto ,hogy en tudom rosszul, jo pap is holtig tanul de 10:1 kompresszio viszonynal a 15-16 baros vegnyomas az majdnem ,hogy ki van zarva!!!!!!!
Max 2-3 barral szokott nagyobb lenni a vegnyomas mivel az osszenyomott levego melegszik igy nagyobb lesz a nyomas mint amennyi a kompresszio viszony...16 bart en nagyon sokallok...13 max 14 bart el tudok kepzelni...tobbet nem....
10 bar mar nagyon halovany, elgyengult motor parosul hozza...az alatt meg ha elindul is szerencsed van...de az mar huzos olajfogyasztast feltetelez, kiveve ha nem ponkretan henger vagy gyurukopasbol fakad a kompresszio csokkenese!
Ma voltam a sracnal, csutortokon reggel 8-ra kell vinnem..akkor derul ki a dolog...mar most szettep az ideg mert tudom ,hogy valami nagy gixer lesz vele...de kurvara nincs kedvem most ezzel is baszakodni ,hogy legjobb esetben is meggyuruztessem az autot!!!!
kertecs11-07-2005 14:41:12 // 6932
Ahogy bb18 írta ki lehet. Nekem a comp kidobta, de a szerelő rámért műszerrel, és abból is látta hogy a szonda fűtése van behalva.
A fórumon olvastam ezt anno valakitől:
"Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda."
a11-07-2005 14:27:43 // 6931
A gyertya helyén mérték?
Mert akkor a 2,0 16v TS-nek 15-16 között van a gyári szintje, 10 alatt már szarnak mondható, 7 alatt már el sem indul. Az átlag az a 14-15 közötti érték.
bb1811-07-2005 14:27:27 // 6930
ki lehet mérni csak az értéket kell tudni. van hozzá müszer is spec-ben.
bb1811-07-2005 14:25:42 // 6929
a gyárinál lehet jobb is. az nem baj.
a11-07-2005 14:25:25 // 6928
Semmi... a benzinmutató nem pontos.
Nálam a 72 liytós tankba 35 lityó van még, amikor először kivillan a lámpa. 25 lityónál tartósan ég.
Szóval a tank 1/3-a tartalék :DDD
zee11-07-2005 14:08:22 // 6927
Itthon multival nem lehet kimérni?
zee11-07-2005 14:07:22 // 6926
Nálam a gyári étréknél van alacsonyabb beírva mért értékre.Nem értek hozzá azért kérdem.Agyári magasabb, a mért az alacsonyabb?
Vega11-07-2005 13:30:11 // 6925
Ez valoban igy van...de ez viszonyitasi alapnak tokeletesen megfelel...tudjuk ,hogy egy egeszsegs motornak mit kell tudnia vegnyomasra...11-12 bar es akkor nagy valoszinuseggel egeszseges a motor!!! Ha ezek nem stimmelnek akkor johet a vesztesegmeres, hogy konkretan feny deruljon a turpissagra!
bb1811-07-2005 13:19:50 // 6924
a kompreszziomérés csak hozzávetöleges érték. valahol már irtam a veszteségmérésről az az igazi!
kertecs11-07-2005 13:17:42 // 6923
Mivel katalizátoros (üzemmeleg rendszernél) 0,00% a jó érték. Ha elment a szonda akkor a CO jelentősen megemelkedik, de a tuti ha kimérik a szondát multimeter-rel.
A zöldkártyán rajta van egy gyári érték. (nekem 0,3)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
527
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?