Forum >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba29-12-2015 22:25:19 // 51172
Keresd Ferke cartársat ,ő tud mindenben segiteni !Nekem 3 hete cserélte a komplett kuplungomat!
Alfa GT-Csaba29-12-2015 22:23:36 // 51171
50 körül van bele a komplett kuplung 25 körül van a M díj ás 8ezer körül a váltó szimering
erno156sw29-12-2015 17:37:58 // 51170
Általában, ha hozzányúlsz a kuplunghoz, érdemes a teljes szerkezetet cserélni... OFF-osaimnál nekem ez volt a tapasztalat... Nem jó az, ha egymás után többször is szét kell bombázni a kocsit...
Ha nálam lenne kuplung csere, tuti hogy az egészet cseréltetném...
Ha nálam lenne kuplung csere, tuti hogy az egészet cseréltetném...
Kristyon29-12-2015 16:50:36 // 51169
Hali!
Kb 50ezer a kuplung szett, de a facebokon láttam hírdet valaki 40ezerért... talán jó lehet a tiédbe....
Üdv.
Kb 50ezer a kuplung szett, de a facebokon láttam hírdet valaki 40ezerért... talán jó lehet a tiédbe....
Üdv.
Sheppa29-12-2015 10:48:54 // 51168
Sziasztok!
A 147-es alfámba a minap beragadt a kuplung és a hátramenetet is nehezen veszi be. A kuplungpedált elég nehéz benyomni és egy-két csepp olaj is jelentkezett az autó alatt. (Lehet nincs összefüggés?!) A szerelő csak januárban dolgozik legközelebb ugyhogy addig kényszerpihenő. Valakinek van valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? egész kuplungszettet cserélni kell-e és kb mennyibe fog fájni a dolog. köszi a válaszokat! Üdv!
A 147-es alfámba a minap beragadt a kuplung és a hátramenetet is nehezen veszi be. A kuplungpedált elég nehéz benyomni és egy-két csepp olaj is jelentkezett az autó alatt. (Lehet nincs összefüggés?!) A szerelő csak januárban dolgozik legközelebb ugyhogy addig kényszerpihenő. Valakinek van valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? egész kuplungszettet cserélni kell-e és kb mennyibe fog fájni a dolog. köszi a válaszokat! Üdv!
maotun28-12-2015 22:43:50 // 51167
Sziasztok!
Ma neztem kereskedesbe egy 159 2,4 jtd.-t kertem hideg motorral várjanak.
Nos az autot kiglancolták esztetikai hibák, tores nyomok nem voltak, illesztesek hezagok rendeben.....eddig ok.
Most jött az inditás: Vártam a csodát az 156 1,9 jtd után na majd az öt hengeres!
az auto igen nehezen indult sokat kellett forgatni az oninditonak es a kereskedö pumpálta a gázpedált zaporán mig elkapta rázkodás es elindult....
Aztán sivitás a hosszbordás szíjj felöl váltakozo eröseggel majd 1-2 perc után elhalkul 3 prc után vegre normalizálodik a motorhang, a proba utra sor sem kerult, nagyom elszált a bizalmam az indulastol meg a sivítastol ....
Amugy tetszik a kocsi ezek a problemák sulyos hibára utalnak?
a kocsi vájcbol hozott elvileg vegig szervizelt 164000 vezerles es vizpumpa csere, de az indulás nem tettszett nagyon nem.
a segedhajtás gorgo szíjj csere beleferne de az indulas szerintem nagyobb problema elojele rosszul gondolom?
Udv geza
elnezest az ekezetekert hibakert.
Ma neztem kereskedesbe egy 159 2,4 jtd.-t kertem hideg motorral várjanak.
Nos az autot kiglancolták esztetikai hibák, tores nyomok nem voltak, illesztesek hezagok rendeben.....eddig ok.
Most jött az inditás: Vártam a csodát az 156 1,9 jtd után na majd az öt hengeres!
az auto igen nehezen indult sokat kellett forgatni az oninditonak es a kereskedö pumpálta a gázpedált zaporán mig elkapta rázkodás es elindult....
Aztán sivitás a hosszbordás szíjj felöl váltakozo eröseggel majd 1-2 perc után elhalkul 3 prc után vegre normalizálodik a motorhang, a proba utra sor sem kerult, nagyom elszált a bizalmam az indulastol meg a sivítastol ....
Amugy tetszik a kocsi ezek a problemák sulyos hibára utalnak?
a kocsi vájcbol hozott elvileg vegig szervizelt 164000 vezerles es vizpumpa csere, de az indulás nem tettszett nagyon nem.
a segedhajtás gorgo szíjj csere beleferne de az indulas szerintem nagyobb problema elojele rosszul gondolom?
Udv geza
elnezest az ekezetekert hibakert.
Akosbow28-12-2015 17:29:07 // 51166
Sziasztok!
JTD tulajoknak ajánlom a figyelmébe az új oldalam. Részletes munkafolyamat is le van írva részletekben.
https://www.facebook.com/JTDCleaning/
JTD tulajoknak ajánlom a figyelmébe az új oldalam. Részletes munkafolyamat is le van írva részletekben.
https://www.facebook.com/JTDCleaning/
PistaFR27-12-2015 10:29:46 // 51165
Eddig csak egy kis szervizen voltam náluk, az előző csapathoz képest az már meggyőző volt hogy az került az autóba amit kértem. Régi alfás ismerős szerint is jók.
[k i z z o]27-12-2015 07:54:59 // 51164
A tápfeszültséget at ECU nem tudja elvenni, nincs a SS (sensor supply) vonalakra diagnosztika. Ezek 250mA -el terhelhető vonalak, több van belőlük, hogy ha egyiken túlterhelés van attól még pl. egy NTC pullup feszültsége ne szűnjön meg. Tipikusan 3 SSV van (SSVx x=1-3) egy ilyen ECUn.
Azt kellene megnézni, hogy más helyeken megvan e az SS amikor terheled ezt a SS -t a MAP szenzorral.
A MAP szenzor áramfelvétele tipikusan 7mA, egy 10 - 22 kohm soros ellenállással csatlakozik az ECU AD konverterére.
Kipróbálhatod a MAP szenzort egy asztali tápegységről is, megnézheted az áramfelvételét, a kimenőjelét terheletlenül, és a kimenőjelét egy 10kohm ellenállásra járatva.
Persze a MPA i slehet hibás, de inkább a karakterisztikájuk tolódik el a szennyeződések miatt, vagy a referencia cella tolódik el bennük, de a te esetedben a köteg is lehet valahogyan / valahová zárlatos.
Azt is megnézheted, hogy a SS és a GND közé beraksz egy ellenállást pl. 1kohm, hogy azt tudja e hajtani az ECU, mert szélsőséges esetben lehetséges, hogy a lineáris feszültségstabilizátor hibásodott meg benne.
Egy MPX4250 -et nézz meg adatlap szinten, az egy 250kPa méréshatárú nyomásszenzor, ilyesmi van a MAP házakban is, segít a működést megérteni.
Azt kellene megnézni, hogy más helyeken megvan e az SS amikor terheled ezt a SS -t a MAP szenzorral.
A MAP szenzor áramfelvétele tipikusan 7mA, egy 10 - 22 kohm soros ellenállással csatlakozik az ECU AD konverterére.
Kipróbálhatod a MAP szenzort egy asztali tápegységről is, megnézheted az áramfelvételét, a kimenőjelét terheletlenül, és a kimenőjelét egy 10kohm ellenállásra járatva.
Persze a MPA i slehet hibás, de inkább a karakterisztikájuk tolódik el a szennyeződések miatt, vagy a referencia cella tolódik el bennük, de a te esetedben a köteg is lehet valahogyan / valahová zárlatos.
Azt is megnézheted, hogy a SS és a GND közé beraksz egy ellenállást pl. 1kohm, hogy azt tudja e hajtani az ECU, mert szélsőséges esetben lehetséges, hogy a lineáris feszültségstabilizátor hibásodott meg benne.
Egy MPX4250 -et nézz meg adatlap szinten, az egy 250kPa méréshatárú nyomásszenzor, ilyesmi van a MAP házakban is, segít a működést megérteni.
csokagm27-12-2015 01:12:52 // 51163
A royalcar kft tudjatok kihez tartozik?
dev16627-12-2015 00:12:42 // 51162
róluk mit tudunk?
dev16627-12-2015 00:09:49 // 51161
Sziasztok! Adott a következő MAP szenzor: Bosch 0 280 002 215, 3 vezetékes, 5V-os.
A hibajelenség, hogy az ECU szerint nincs MAP jel és valóban. Ha gyújtáson van, vagy jár a motor, az ECU elveszi az 5V-os tápot a szenzortól. Úgy sejtem, hogy a szenzor maga egy nyúlásmérő bélyeges nyomásmérő valamilyen egyszerű erősítőfokozatban, de mivel Bosch termék nem tudom kideríteni pontosan mi a kapcsolás. Gyanítom, hogy az ECU azért veszi el a tápot, mert nem megfelelő a szenzor áramfelvétele, tehát cserés. A gond, hogy egy másik ugyanilyen (bár bontott) szenzorral is ugyanezt teszi. Vagy mindkét szenzor rossz vagy más a hiba. Ez utóbbi nem valószínű, mert nincs szakadás és minden vezeték megfelelő lábra érkezik az ECU-ba.
Ha másnak sincs jobb ötlete, akkor cserélem a szenzort gyári újra.
A hibajelenség, hogy az ECU szerint nincs MAP jel és valóban. Ha gyújtáson van, vagy jár a motor, az ECU elveszi az 5V-os tápot a szenzortól. Úgy sejtem, hogy a szenzor maga egy nyúlásmérő bélyeges nyomásmérő valamilyen egyszerű erősítőfokozatban, de mivel Bosch termék nem tudom kideríteni pontosan mi a kapcsolás. Gyanítom, hogy az ECU azért veszi el a tápot, mert nem megfelelő a szenzor áramfelvétele, tehát cserés. A gond, hogy egy másik ugyanilyen (bár bontott) szenzorral is ugyanezt teszi. Vagy mindkét szenzor rossz vagy más a hiba. Ez utóbbi nem valószínű, mert nincs szakadás és minden vezeték megfelelő lábra érkezik az ECU-ba.
Ha másnak sincs jobb ötlete, akkor cserélem a szenzort gyári újra.
Béci Ɨ|ѯ20-12-2015 17:14:51 // 51160
Szatmári Gabi, vagy Német Misi. pl.
Orosz20-12-2015 14:39:22 // 51159
Szerintem ha normálisan elmagyarázza nekik az ember, hogy mi a baj a kocsival, akkor normális munkát is végeznek. Akárhányszor elvittem hozzájuk a kocsit mindig normálisan meg lett csinálva. "Laza munka jó pénzért jellemzi őket" nem...normális munka emberi pénzért jellemzi őket. Nem kell itt lehúzni őket.
Orosz20-12-2015 14:34:29 // 51158
Hogy kik lettek nagyképűek?
Zerobi19-12-2015 15:48:53 // 51157
nekem nem hozzászólás kell hanem ajánlat :)
PistaFR19-12-2015 13:40:15 // 51156
Gulf Drive-in, Bp. 11. ker. Albert u. 43/F
Zerobi19-12-2015 13:10:44 // 51155
ja ilyen nincs?
Zerobi19-12-2015 12:40:47 // 51154
Laza munka jó pénzért jellemzi őket ez Georg Gorgi műfalya én el várom normális munkát
Zerobi19-12-2015 12:36:39 // 51153
Tiudnak de mára nagyképűek lettek. Egyébb?
Orosz19-12-2015 12:30:44 // 51152
D.Z. tuning
1201,Vágóhíd utca 14, Dudás Zoltán
1201,Vágóhíd utca 14, Dudás Zoltán
Zerobi19-12-2015 11:56:01 // 51151
nem kérem akciósan. jó munkáért jó pénz. Nekem ez fontos. Köszönöm
Zerobi19-12-2015 11:47:43 // 51150
Üdw cartársak!
Szeretnék pár dolgot csináltatni megnézetni az autómon. Általános állapot felmérés motor fék futomű. Kompresszio mérés motor turbo csere motor. Érdekel valakit?
Szeretnék pár dolgot csináltatni megnézetni az autómon. Általános állapot felmérés motor fék futomű. Kompresszio mérés motor turbo csere motor. Érdekel valakit?
sztreha18-12-2015 22:11:19 // 51149
Köszi Attika! Utánanézek ... majd megírom!
Attika0118-12-2015 11:34:17 // 51148
Gázpedál poti is bátorság lenne, az is lehet. :) Nagynyomású szabályzó? Plusz van még 1-2 ötlet :)
Attika0118-12-2015 11:29:56 // 51147
Nézd meg, hogy egyenesen fut-e a szíj. Ha igen, fordítsd meg a szíjat. Ha nem, valószínű nem megfelelő feszítőt raktak fel. Lehet ezzel legózni. (Amúgy ha ciripel, megszórod egy kis finom liszttel és elhallgat) ;)
berobbantam18-12-2015 09:10:25 // 51146
Mindent lehet:)Csak az sokkal macerásabb.Szét kell kapni az egész órát hozzá.És ami problémásabb a mutatót is le kell szedni.Azt elég nyűgös visszatenni úgy,hogy ne csaljon az óra.
Béci Ɨ|ѯ18-12-2015 08:36:38 // 51145
Csak a számlapot nem lehet ezeken cserélni?
Orosz18-12-2015 01:41:13 // 51144
Sziasztok!
Lenne egy trükkös kérdésem. Szeretnék beszerezni a 156 2.4 jtdmbe egy sportpakkos(fekete) műszercsoportot...a középső csoport(óra,víz,üzemanyag) már megvan, de a sebességmérő és a fordulatszámmérő még nincs.
Viszont az lenne az én gondom, hogy az új sebességmérővel új kilóméterállást is kap a kocsi, mégbedig azt ami a másik műszerben van tárolva. Na hát én ezt szeretném megoldani azzal, hogy a mostani kilóméterórában tárolt kmszámot át szeretném másolni a másikba(vissza vagy előre pörgetni, amilyen műszert sikerül szerezni). Hogy lehetne ezt megoldani? Ha esetleg embert is tudtok mondani aki ezt megcsinálná, azt megköszönném!
Lenne egy trükkös kérdésem. Szeretnék beszerezni a 156 2.4 jtdmbe egy sportpakkos(fekete) műszercsoportot...a középső csoport(óra,víz,üzemanyag) már megvan, de a sebességmérő és a fordulatszámmérő még nincs.
Viszont az lenne az én gondom, hogy az új sebességmérővel új kilóméterállást is kap a kocsi, mégbedig azt ami a másik műszerben van tárolva. Na hát én ezt szeretném megoldani azzal, hogy a mostani kilóméterórában tárolt kmszámot át szeretném másolni a másikba(vissza vagy előre pörgetni, amilyen műszert sikerül szerezni). Hogy lehetne ezt megoldani? Ha esetleg embert is tudtok mondani aki ezt megcsinálná, azt megköszönném!
sztreha17-12-2015 21:56:39 // 51143
Sziasztok!
Azért írok, mert bajba vagyok az alfával. Van egy 2004-es 166-osom 2.4 Jtd-M motorral.4 éve van meg, és még nem volt baj vele. Készüljetek fel, mert regényt írok. Kb 7 hónapja elkezdett nyikorogni a generátorszíj. Elvittem szervízbe. Kicserélték a szíjat és a görgőket. Rotty 36 000 Ft. Kb 2000 km múlva megint előjött a hiba, visszavittem.
Azt mondta hogy kell új szíj és a generátort fel kell újítani. Megint 47 000 Ft. Egy hónap múlva újra elkezdett csicseregni, de nem vittem vissza,mert azt gondoltam hogy átver. Ki akarta velem cseréltetni az alsó motorvédő burkolatot majd 70 000 forintért, mert szerinte a gyárin van egy repedés, és az ott bejutó kosz teszi tönkre az alkatrészeket. Az a repedés be lett dolgozva.
Találtam egy nagyon jó szervizet, ott kicserélték a szíjat és a feszítő egységet,kb
43 000 fotintért, a hiba meg is szűnt. Kimentünk bécsbe plussz egy kis itthoni mászkálás, kb 1500 km és visszajött a hang. Vissza az új szervízbe, garanciába kicserélte a szíjfeszítőt plusz egy szabadonfutót 7000 -ért, de most is hallani a nyikorgást. Azt mondta, hogy tovább nem vállalja, mert minden alkatrész jó, minden a helyén van és nem tudja hogy mi a baja.
Nincs ötlete valakinek hogy mi ez, vagy hogy kit kéne keresni aki profi az alfák terén? Köszi előre is.
Azért írok, mert bajba vagyok az alfával. Van egy 2004-es 166-osom 2.4 Jtd-M motorral.4 éve van meg, és még nem volt baj vele. Készüljetek fel, mert regényt írok. Kb 7 hónapja elkezdett nyikorogni a generátorszíj. Elvittem szervízbe. Kicserélték a szíjat és a görgőket. Rotty 36 000 Ft. Kb 2000 km múlva megint előjött a hiba, visszavittem.
Azt mondta hogy kell új szíj és a generátort fel kell újítani. Megint 47 000 Ft. Egy hónap múlva újra elkezdett csicseregni, de nem vittem vissza,mert azt gondoltam hogy átver. Ki akarta velem cseréltetni az alsó motorvédő burkolatot majd 70 000 forintért, mert szerinte a gyárin van egy repedés, és az ott bejutó kosz teszi tönkre az alkatrészeket. Az a repedés be lett dolgozva.
Találtam egy nagyon jó szervizet, ott kicserélték a szíjat és a feszítő egységet,kb
43 000 fotintért, a hiba meg is szűnt. Kimentünk bécsbe plussz egy kis itthoni mászkálás, kb 1500 km és visszajött a hang. Vissza az új szervízbe, garanciába kicserélte a szíjfeszítőt plusz egy szabadonfutót 7000 -ért, de most is hallani a nyikorgást. Azt mondta, hogy tovább nem vállalja, mert minden alkatrész jó, minden a helyén van és nem tudja hogy mi a baja.
Nincs ötlete valakinek hogy mi ez, vagy hogy kit kéne keresni aki profi az alfák terén? Köszi előre is.
Magicman14-12-2015 23:53:29 // 51140
Üdv Sportágnak,
Tud valaki egy helyet, ahol normálisan szintereznek féknyerget?
Tud valaki egy helyet, ahol normálisan szintereznek féknyerget?
Csabo2212-12-2015 17:21:35 // 51139
Meg kell mozgatni a csatlakozóját. esetleg széthúzni, majd összedugni. természetesen pár perccel előtte le kell kötni az akksit. vszeg kontakthiba lépett fel. ha a csati lóg a levegőben vissza fog térni a hiba, ezért célszerű vmihez a közelében hozzákötegelni.
Ferke11-12-2015 20:13:44 // 51138
Egy kiolvasás remek lenne!:) Elég sok minden lehet, de ha palira vevős szerelőhöz mész, akkor mondjuk mindegy, hogy mit olvasol ki. Én geoval kapcsolatos problémára tippelnék, de már ez is bátorság így látatlanban:)
Pisti130010-12-2015 20:38:37 // 51137
Sziasztok!
Ismet vicceskedik a selespeedem. Ugral a kijelző az 1-3 és a 2-4 között.
Ez valoszinüleg potmeter hiba lesz. Remélem csak a poti nem pedig szetugrott a poti mozgató rudazat.
Most nincs itthon selespeed egységem ezért nem tudom megnézni hogy a vertikális mozgást figyelő poti melyik.
Beszerelt állapotban a tűzfal felőli
vagy
a sele egység tetején lévő.
Úgy rémlik hogy a tűzfal felőli az 1-2 3-4 5-r helyzetét figyeli (horizontális)
és a tetején lévő a vertikálist...
és van még a kuplung figyelő de az más.
Ötlet?
Ismet vicceskedik a selespeedem. Ugral a kijelző az 1-3 és a 2-4 között.
Ez valoszinüleg potmeter hiba lesz. Remélem csak a poti nem pedig szetugrott a poti mozgató rudazat.
Most nincs itthon selespeed egységem ezért nem tudom megnézni hogy a vertikális mozgást figyelő poti melyik.
Beszerelt állapotban a tűzfal felőli
vagy
a sele egység tetején lévő.
Úgy rémlik hogy a tűzfal felőli az 1-2 3-4 5-r helyzetét figyeli (horizontális)
és a tetején lévő a vertikálist...
és van még a kuplung figyelő de az más.
Ötlet?
kawics08-12-2015 21:01:24 // 51136
Sziasztok!
Újabb furcsaságot művel velem a szeretett kisautóm(156 SW 1.9JTD). Teljesen váratlan esetekben megtorpan. Olyan diesel létére mint amikor a benzineseknek kihagy a gyújtás vagy eldugul a gyorsító fúvóka. Kigyullad a motordiagnosztika lámpa , de a gázelvétel után mintha semmi sem történt volna megy tovább. Persze a lámpa a gyújtás levételéig világít, de megy gond nélkül a következő megtorpanásig. Teljesen mindegy hideg vagy üzem meleg állapotban ,állandó tempónál vagy gyorsításkor. Egyre gyakrabban csinálja. Szerintetek mi okozhatja? Üzemanyag rendszer( szűrő, adagoló...stb)? Elektronika? Nem szeretném ha palira vennének a szerelők... :-)
Ha valaki tapasztalt már ilyet köszönettel venném ha megosztaná velem.
Előre is köszi
Újabb furcsaságot művel velem a szeretett kisautóm(156 SW 1.9JTD). Teljesen váratlan esetekben megtorpan. Olyan diesel létére mint amikor a benzineseknek kihagy a gyújtás vagy eldugul a gyorsító fúvóka. Kigyullad a motordiagnosztika lámpa , de a gázelvétel után mintha semmi sem történt volna megy tovább. Persze a lámpa a gyújtás levételéig világít, de megy gond nélkül a következő megtorpanásig. Teljesen mindegy hideg vagy üzem meleg állapotban ,állandó tempónál vagy gyorsításkor. Egyre gyakrabban csinálja. Szerintetek mi okozhatja? Üzemanyag rendszer( szűrő, adagoló...stb)? Elektronika? Nem szeretném ha palira vennének a szerelők... :-)
Ha valaki tapasztalt már ilyet köszönettel venném ha megosztaná velem.
Előre is köszi
Skodra08-12-2015 12:45:18 // 51135
Sziasztok! Szeretnék kérdezni...Van egy jelen lévő légzsák hibakódom ,mégpedig vezető oldali függönylégzsák patron-Túl magas érték. nem lehet törölni!! Hogyan lehet javítani?Köszi!
Liquid06-12-2015 20:48:43 // 51134
miből gondolod hogy a vezmód adja?, nem hiszem hogy annak lehet ilyen hangja, az max csattogni tud akkor mikor még alacsony az olajnyomás
Szalamandra06-12-2015 12:18:09 // 51132
szükséged van még infóra,vagy már kész??
DANEEE05-12-2015 07:15:31 // 51131
Üdv! Meg tudja mondani valaki miért ad a vez.módosító éles nyekergő hangot 2000 és 2500-as fordulat között? 2.0ts előre is kösz.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 22:25:57 // 51130
Jó, hogy mondjátok, nekem is az első ablakmosótartályt addig kellene megnéznem , amíg a kerékdob-bélés kint van....
Mikor írtam a hsz, megint eszembe volt, átmentem festeni-tömítőzni - csak kimaradt :-p
Az olyan, hogy leellenőrizve elvileg minden OK, aztán mikor visszamegy minden kacat és már nem látom, hol ereszt , feltöltöm - azt ott áll a tócsa alatta :-s
Mikor írtam a hsz, megint eszembe volt, átmentem festeni-tömítőzni - csak kimaradt :-p
Az olyan, hogy leellenőrizve elvileg minden OK, aztán mikor visszamegy minden kacat és már nem látom, hol ereszt , feltöltöm - azt ott áll a tócsa alatta :-s
TDI7503-12-2015 18:07:23 // 51129
Szia! Nézzed át a bilincseket. Nekem kb 3 liter hűtőm folyt így el. érdekes amióta megtéptem azokat, azóta nincs szintcsökkenés. Viszont a vacsi új tartályom eleresztette magát, és folyik. Hurrááááá!!! Számlája már nincs meg. szóval a hajamra kenhetem a garanciát.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 17:59:18 // 51128
Szívesen, szerintem beindítva nézegesd, mert azért a fagyállós víz kültérben (sztem, még nem volt ilyenem) nagyjából nyom nélkül elpárolog a forró motorról... Hidegen viszont talán tetten érhető... Majd írd meg, mire jutottál...
Nálam is volt egy hasonló parajelenség: fogyott a fékolaj, de a fék működött, padlón nincs nyoma, csövek száraz, tartály-főfék környéke száraz. A hátsó dobban jártam 3x mostanában - minden OK. Most szedtem ki a futóművet elöl, féknyereg és a tűzfali csövezés OK... Közben a váltó csupa lucsok, a lendkerékház is, a féltengelyeknél is....
Ezeket tavaszra tervezem - mondom de nem hiányzott...Erre bakolás után pont a bak alaá tett bútorlapra kezdett csöpögni valami - mondom de fékfolyadék-szerű....Közben beugrott, hogy a váltódekni pereméről jön le a festék - a váltóolaj nem csinl ilyet tudtommal... Na, kitermeltem a teljes orrfutót+féltengelyeket , jobban hozzáférve tisztogatom a váltót - aztán csak pedanciából helyre akartam tenni a kupplung-munkahenger gumiharangját - hát tiszta (fék) olaj volt alatta! Onnan öntözte az egész "motrot" :-p Szó-szó, rég örültem ennyire hibás alkatrésznek, főleg, hogy valami 5e ft a cseréje....(nyilván a ráfordított időmet nem számolvam,főleg nem mérnökóradíjban :-)
Nálam is volt egy hasonló parajelenség: fogyott a fékolaj, de a fék működött, padlón nincs nyoma, csövek száraz, tartály-főfék környéke száraz. A hátsó dobban jártam 3x mostanában - minden OK. Most szedtem ki a futóművet elöl, féknyereg és a tűzfali csövezés OK... Közben a váltó csupa lucsok, a lendkerékház is, a féltengelyeknél is....
Ezeket tavaszra tervezem - mondom de nem hiányzott...Erre bakolás után pont a bak alaá tett bútorlapra kezdett csöpögni valami - mondom de fékfolyadék-szerű....Közben beugrott, hogy a váltódekni pereméről jön le a festék - a váltóolaj nem csinl ilyet tudtommal... Na, kitermeltem a teljes orrfutót+féltengelyeket , jobban hozzáférve tisztogatom a váltót - aztán csak pedanciából helyre akartam tenni a kupplung-munkahenger gumiharangját - hát tiszta (fék) olaj volt alatta! Onnan öntözte az egész "motrot" :-p Szó-szó, rég örültem ennyire hibás alkatrésznek, főleg, hogy valami 5e ft a cseréje....(nyilván a ráfordított időmet nem számolvam,főleg nem mérnökóradíjban :-)
Golyoka03-12-2015 16:42:47 // 51127
Sajnos a desztillált víz is megy :-D Nem dolgozik össze a víz és az olaj szerencsére! A fűtés is működik tökéletesen Klímás a gép de ki lett szedve a klímahűtő mert kukás volt azt majd jövőre :-D Az utastérben még nem éreztem semmilyen fura szagot! Lehet h át kéne néznem a csöveket?Lehet h vmelyik bilincs nincs rendesen visszarakva vagy ilyesmi! Köszönöm szépen a segítséget és jó munkát a kicsikédhez :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 08:35:34 // 51126
Csak a fagyálló fogy vagy a desztillált víz is? :-)
Komolyra fordítva: a hengerfejet fordítva tudod nézni, a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék tetején úszó olajfilm vagy gázadásra buborékok jelzik, ha összedolgozik a víz és az olajkör...
Fűtésed van? Mert a fűtőradiátor is ereszthet, de akkor az valahol általában becsöpög az utastérbe - legalábbis klíma nélküli, azaz nem tökéletesen záró fűtő/szellőzőgépház esetén. Klímásnál nem tudom, de ott van esély , hogy bennemarad a gépházban a lötty. De nem literszám... Meg ha a radi enged, akkor a fűtésnél fagyállós levegőt nyom be az utastérbe, azt elég könnyű kiszúrni, szaga - színe alapján- uis.olyankor mintha telecigizték volna az utasteret.
Esetleg nem lehet, hogy valahol ott és úgy enged, hogy bemelegedve a forró motorról el is párolog egyből?
Még agyalgatok, ha valami eszembe jut a sajátom alatt fetrengés közben - akkor írok :-p
Komolyra fordítva: a hengerfejet fordítva tudod nézni, a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék tetején úszó olajfilm vagy gázadásra buborékok jelzik, ha összedolgozik a víz és az olajkör...
Fűtésed van? Mert a fűtőradiátor is ereszthet, de akkor az valahol általában becsöpög az utastérbe - legalábbis klíma nélküli, azaz nem tökéletesen záró fűtő/szellőzőgépház esetén. Klímásnál nem tudom, de ott van esély , hogy bennemarad a gépházban a lötty. De nem literszám... Meg ha a radi enged, akkor a fűtésnél fagyállós levegőt nyom be az utastérbe, azt elég könnyű kiszúrni, szaga - színe alapján- uis.olyankor mintha telecigizték volna az utasteret.
Esetleg nem lehet, hogy valahol ott és úgy enged, hogy bemelegedve a forró motorról el is párolog egyből?
Még agyalgatok, ha valami eszembe jut a sajátom alatt fetrengés közben - akkor írok :-p
Golyoka03-12-2015 05:31:40 // 51125
Sziasztok :-) Egy kis segítségre lenne szükségem!Azt vettem észre h szép lassan fogy a fagyállóm! 200-300 km után elment kb 1liter! Az autó nem füstöl az olajat nem eszi nincs olajsár! Hengerfejtömítésen kívül miket érdemes átnézni rajta hol mehet el a fagyálló? Vízpumpa nem rég lett cserélve! Előre is köszi a tanácsokat :-) 145 1.6 boxerről van szó
Kazes☻27-11-2015 19:44:42 // 51124
PistaFR24-11-2015 18:01:41 // 51123
Sziasztok. Magneti Marelli akksikról van valakinek tapasztalata? Az egyik francia alkatrész kereskedőnél van Run szériás akkumulátor, a 75Ah/750A-es változatot (RUN75FD) néztem ki, de 3 éven belül nem szeretnék semmikép megint cserélni. Jó választás szerintetek? Van NRGZ szériás 70Ah/640A-es is (N70DL), de külsőleg nem kisebb és csak 5€-val olcsóbb, az meg ekkora tételnél nem oszt, nem szoroz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
487
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?