Forum >> Szerelőműhely
Skodra16-02-2016 12:47:57 // 51372
Sziasztok! Valaki tudja a 156 hátsó gyári rugó hosszát,esetleg a TI változatét?? Köszönöm!
blackbird0016-02-2016 12:40:56 // 51371
Az még eszembe jutott, hogy nem ártana ellenőrizni a mágnesszelep bemenő csövén a vacuum meglétét, mert ha nincs, akkor hiába vezérel a szerencsétlen.
blackbird0016-02-2016 12:29:34 // 51370
Alapjáraton nem tudsz nyomást mérni. A rúdnak valóban be kéne húzódnia kb 10mm-ert. Ezzel elfekteti a lapátokat, mert nem kell akkora nyomás. Terhelésen elkezdi rányitni a lapátokat (a rúd kifele mozdul a labdából, mert elengedi a vacuumot, ami húzza befele), ezzel növelve a nyomást.
Én még mindig azt mondom, a mágnesszelep nem vezérlődik, a lapátok "állnak", ezért állandóan túltölt, ami miatt letilt. Az ECU továbbra is a jelöltem.
A szelepnél kéne mérni, de sajna csak oszcilloszkóppal lehet rendesen látni, mert jelalakot és szintet kell nézni.
Ellenőrizni kéne a szelepre menő kábeleket is, nem szakadt e valamelyik. Esetleg a szelepre menő csövek pozícióját, hátha fel lettek cserélve.
Remélem ennél azért egyszerübb a hiba:)
Én még mindig azt mondom, a mágnesszelep nem vezérlődik, a lapátok "állnak", ezért állandóan túltölt, ami miatt letilt. Az ECU továbbra is a jelöltem.
A szelepnél kéne mérni, de sajna csak oszcilloszkóppal lehet rendesen látni, mert jelalakot és szintet kell nézni.
Ellenőrizni kéne a szelepre menő kábeleket is, nem szakadt e valamelyik. Esetleg a szelepre menő csövek pozícióját, hátha fel lettek cserélve.
Remélem ennél azért egyszerübb a hiba:)
lata8816-02-2016 12:14:17 // 51369
Es akkor mi van, ha nekem nem huzza be, viszont nem azert mert szorul?
atis_166jtd16-02-2016 10:04:09 // 51368
Ha emlékeim nem csalnak akkor alapjáraton meg van húzva, ahogy adod a terhelést úgy engedi ki. Szerintemm a MES lehet ilyen tesztet végezni, de nem tudom pontosan mert nem azt használom.
lata8816-02-2016 08:10:51 // 51367
Allo helyzetben mertem. A minap egy szerelo azt mondta h a geometria rudjat akkor is bekellene huznia valamennyire, ha alapjaraton van, es ralepek a gazra allo helyzetben. Most akkor mi az igazsag? Koszonom h foglalkoztok velem. Jo lenne mar megoldast talalni... :(
blackbird0016-02-2016 08:02:43 // 51366
Remélem terhelés alatt mérted a turbónyomást. Álló autónál nincs értelme. A legjobb az órás mérés, az tuti értéket ad, Ha nem épúl fel a boost, akkor szinte biztosan nem mozog a lapát, mert a mágnesszelep nem engedi. Mivel cseréltétek, ezért az elvileg jó. Ebből kiindulva csak a vezérléssel lehet gond, amit az ECU csinál. Ezt a MES nem mutatja, ha jól sejtem.
Ami még lehet, hogy a waste-gate szelep nyitva van folyamatosan. Az igazsásg az, hogy látni és mérni kéne rendesen, az adna pontos diagnózist. Addig csak találgatni lehet.
Ami még lehet, hogy a waste-gate szelep nyitva van folyamatosan. Az igazsásg az, hogy látni és mérni kéne rendesen, az adna pontos diagnózist. Addig csak találgatni lehet.
lata8816-02-2016 07:01:26 // 51365
Rakotottem laptopra. Ecuscan szerint alapjaraton a boost pressure majdnem megegyezett a desired boosttal, viszont gazadasnal a desired felment 1300.1400ra mig a boost pressure maradt ugyanugy 900nal... Ez igy ertheto?
blackbird0016-02-2016 06:48:52 // 51364
Szerintem túltölt, azért tilt le. Méréssel meg lehet nézni, ki kell mérni a mágnesszelepre menő jelet. Négyszögnek kéne lennie, ami változik terhelés hatására. Ha nem ez van, meghalt a motorvezérlő kimenete. Nem ritka hiba, nekem már két OFF autón is volt. Az egyiket meg lehetett javítani, a másik cserés volt. Alfánál nem tudom, javítható e?
Ez CSAK egy ötlet, bármi más is lehet.
Ez CSAK egy ötlet, bármi más is lehet.
lata8816-02-2016 06:01:28 // 51363
Cserelve lettek a kis vakumcsovek, map, maf, es a solenoid is. Megis tartosabb terheles alatt letiltja a turbot. Geometria rud jar, viszont a motor beinditasakor, es gazadasnal meg sem moccan. 5.sebessegben olyan 3000nel tilt, de ha emelkedon huzatom, akkor mar 3asban is. Szoval ha terhelve van. Motor leallitas, ujrainditas utan ujra van turbo. Ha nem map,maf,solenoid, vakumcso, es a geo is szabadon jar... AKKOR MI LEHET???
Alfa GT-Csaba15-02-2016 19:55:59 // 51362
vagy turbó nyomás szabályzó vagy vákum cső repedés ,ritkább esetben vákum labda hiba
lata8815-02-2016 19:20:47 // 51361
És ha meg sem mozdul, amikor a gázpedálra lépek? Egyébként nincs megszorulva, mert mozgatható, viszont ha beinditom a motort, és pedálozás van, akkor semmi.... mi lehet a baj? map, maf, solenoid müködik...
Alfa GT-Csaba15-02-2016 18:31:48 // 51360
fordulattól függ a geo mozgása .
lata8815-02-2016 17:11:08 // 51359
Kérdés: Amikor beindítom a kocsit (1.9 JTD), akkor a turbo geometriát azonnal be kellene húznia? vagy csak terhelés alatt? S.O.S.
AlfaMore13-02-2016 19:22:24 // 51358
sziasztok, elszállt valami üzemanyagcső a 156 JTD-ben, Csepelen ragadtam...van esetleg javasolt szerelő, akihez holnap el tudom juttatni a verdát, h ha holnap nem is, de a hét elején megnézze? Ötlet, javaslat? köszi,Szabi/06206195510
Juve15613-02-2016 15:34:52 // 51357
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tőletek S.O.S.!!
Hol találom az olajgombát az Alfa 156 2.0 JTS-nél?
Előre is köszönöm
Hol találom az olajgombát az Alfa 156 2.0 JTS-nél?
Előre is köszönöm
Forsberg12-02-2016 13:09:31 // 51356
Szia, én a hétvégén cseréltem.
Jó erősen megfogtam és elkezdtem tekerni, csavargatni. Éreztem, hogy lazul, így le tudtam húzni. Ricnis, nem csavaros.
Jó erősen megfogtam és elkezdtem tekerni, csavargatni. Éreztem, hogy lazul, így le tudtam húzni. Ricnis, nem csavaros.
ll12-02-2016 11:42:24 // 51355
147-esen a sebváltó gombját hogy lehet leszedni? Csavaros, vagy csak simán le kell erőszakolni róla?
vologya[kendács mester]11-02-2016 07:54:29 // 51354
Szevasztok. 166 (3.0 V6) -osomon eddig soha nem látott CODE hibajelzés jelent meg a műszerfalon. Persze kezdtem az aku lekötésével, hogy ujrainduljon a rendszer, de semmi. Szóval amint eláll az eső jön majd a biztosítékok ellenőrzése, immobilizer csekkolása a kormány alatt. Esetleg valakinek valami ötlete?
lata8809-02-2016 00:06:18 // 51353
Hogyan tudnám megnézni, hogy a légtömegmérőm és a turboGEO vákumvezérlője müködik-e? ötletek? Valamelyik rosszalkodik... ki kéne deritenem melyik... köszönöm
DKori07-02-2016 20:46:21 // 51352
Értem, köszi.
ll07-02-2016 16:33:17 // 51351
Miskolcon ismertek jó szerelőt 147 2.0 TS-hez? Most vettem az autót, de nagyon folyik az olaj, jó lenne sürgősen javítani. Czap Péterhez probálok holnap időpontot egyeztetni, de nem tudom mikor fog tudni fogadni. Ismeritek őt? Mi a vélemény róla?
Piritu - 1.000.00007-02-2016 16:12:41 // 51350
Kellenek.
DKori07-02-2016 14:21:36 // 51349
Sziasztok!
Egy kérdés: bluetooth-os ELM327 esetén is kellenek átalakító kábelek ahhoz, hogy bizonyos egységekhez kapcsolódni lehessen vele, vagy ott valahogy tudja "emulálni" ezeket a "lábcserés" dolgokat?
Egy kérdés: bluetooth-os ELM327 esetén is kellenek átalakító kábelek ahhoz, hogy bizonyos egységekhez kapcsolódni lehessen vele, vagy ott valahogy tudja "emulálni" ezeket a "lábcserés" dolgokat?
lata8806-02-2016 21:30:23 // 51348
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
DieselManiaco(NagyVad)05-02-2016 13:49:32 // 51347
Urak! JTD-nél a P1236-os hibakód mit takar?
Golyszi05-02-2016 13:26:56 // 51346
Holtpont jeladó sem oldotta meg a dolgot... Elhoztam az autót... megy, de kissé kevés a teljesítmény. ugy kb 120 a 155ből... Irány egy másik szerelő...
Inez04-02-2016 21:27:46 // 51345
Sajnos németül csak enni, inni aludni tudok.... De izzítoma sógort ő perfekt fricc... De azért köszönöm neked az infót.
Kismaxi04-02-2016 20:48:42 // 51344
Válaszod köszönöm szépen. Utána járok a dolognak!
Golyoka04-02-2016 20:27:13 // 51343
Üdv cartársak :-) Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! 145 1.6 boxer 96-os évjárat stabilizátor szilent méretére lennék kiváncsi mert a boltban 2 méretet mondtak és nem tudom h melyik a jó :-) Előre is köszönöm a segítséget
Csöri04-02-2016 20:19:20 // 51342
Kormányszög szenzort nézzétek meg. Lehet csak kalibrálni kell.
Kismaxi04-02-2016 20:13:16 // 51341
Sziasztok! Titeket kérdezlek, mert a szerelőm sajnos nem tudja mi a baja az autómnak. Az autó jobb első kereke minden előjel nélkül lefékezi magát majd felold. Mondanom sem kell hogy ez milyen balesetveszélyes akármilyen tempónál. Elöször esőben tette, aztán ha egy nagyobb kátyúba mentem(ez esetben nem mindig), majd néha indokolatlanul, minden előjel nélkül. Ma sokszorozódott. Minden alkalommal a VDC hiba kódot dobja fel, de probléma az, hogy mikor elviszem a szerelőhöz és rátolja a gépre, hogy megnézze mi a gáz, nem jelzi a hibát. Tudtok esetleg valami erről a dologról? Autóm 156 1.9 jtd 140 le évjárat:2005. Válaszotokat előre is köszönöm!
Golyszi04-02-2016 17:04:05 // 51340
Holt pont jeladó hiba okozhat ilyen gondot?
Holnap akarnak cserélni 1et.
Holnap akarnak cserélni 1et.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-02-2016 09:17:25 // 51339
Rozsdamentesből? Eleve nem sok volt, az meg el lett használva a lakatolásnál! Viszont maradt egy tábla dekorkarton, amivel a folt mintákat másoltam át?! Az nem jó!? :-)
pb_04-02-2016 00:01:21 // 51338
Nem kell az oda.))
Vagy lehaytod rozsdamentesből.
Vagy lehaytod rozsdamentesből.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-02-2016 22:28:31 // 51337
hát igen, aranyos dilemma, ti. hogy most melyik a jobb ....
...az enyém, amiben "volt még anyag", így 25 évesen is menthető (igazából mikor kiderült, hogy mennyi az annyi, már a határidőig nem fért bele a rendbetétele, mert amikor időm lett volna korongozni, akkor esett - bent meg nem akartam a kocsi+száradó festékek mellett veretni a rozsdaport) csak újban jó drága
vagy a 147-hez való "eldobható" - aminek elvileg jóval olcsóbbnak kellene lennie :-)))
(bár nem félek én attól, hogy ahhoz olyan sokkal olcsóbb lenne :-p)
...az enyém, amiben "volt még anyag", így 25 évesen is menthető (igazából mikor kiderült, hogy mennyi az annyi, már a határidőig nem fért bele a rendbetétele, mert amikor időm lett volna korongozni, akkor esett - bent meg nem akartam a kocsi+száradó festékek mellett veretni a rozsdaport) csak újban jó drága
vagy a 147-hez való "eldobható" - aminek elvileg jóval olcsóbbnak kellene lennie :-)))
(bár nem félek én attól, hogy ahhoz olyan sokkal olcsóbb lenne :-p)
Golyszi03-02-2016 15:26:13 // 51336
Ismét beszéltem a szakival... azt mondta: "hogyhát Ő mondta hogy nincs benne vez.módosító.."
De hát miért is lenne?!
misfire: "vagy gyújtás vagy benzinbefecskendező hibája vagy annak verérlése okozhat.
Turbónyomás problémát már megcsináltuk és nincs a hibakódok között csak a hideg motornál a gyújtáskimaradás."
Eddig itt tartunk
De hát miért is lenne?!
misfire: "vagy gyújtás vagy benzinbefecskendező hibája vagy annak verérlése okozhat.
Turbónyomás problémát már megcsináltuk és nincs a hibakódok között csak a hideg motornál a gyújtáskimaradás."
Eddig itt tartunk
Piritu - 1.000.00002-02-2016 21:04:56 // 51335
Piritu - 1.000.00002-02-2016 21:03:07 // 51334
Golyszi02-02-2016 20:36:18 // 51333
Azon dolgoznak, lehet én értettem csak félre valamit...
De fura kicsit. Ha elugrana, nem lenne " komolyabb" gondja?
De fura kicsit. Ha elugrana, nem lenne " komolyabb" gondja?
Inez02-02-2016 20:36:17 // 51332
Ts guruk! Alfa145QV nincsen alapjárat! Nemrég javasolták a légtömegmérő cserét de az nem jött be... Előzmény még egyszer: A alapjárati motor szakadását mutatta a mes és 1700-1800as alapjárat volt... Motor cserélve mesre dugva aszerint minden ok. Erre inditásnál forgat, semmi. Ha pici gázt adtam azonnal indul, de ha a gázt elengedem le is áll. Dobott egy lmm hibakódot, de csak alacsony feszültséget, és egyszer kulcs hibát és lambda integráló hihát. Ezek törölve és utána is semmi alapjárat, de hiba se... Ötlet? Olyan mintha nem kapna zárt folytószelepnél üzemanyagot...
Jin02-02-2016 20:29:34 // 51331
Ha csak rozsdás lenne az enyém nem izgatna, mert meg tudnám csinálni, de ezeket kézzel tépdestem le. Bontott is érdekelne, csak az ár izgatna. Múlt hónapban vettem a verdát, egyből vettem hozzá vezérlés szettet meg vízpumpát a generátorhoz is komplett szettet+ előre hátra új féktárcsákat, gázolajszűrőt olaj jeladót vagy mit, olajszűrőt , levegőszűrőt, hátsóajtó teleszkópot.... stb .
Szal most kicsit le vagyok gatyásodva és még olajat nem vettem, úgyhogy ha van pici pénzért porvédő lemez akkor érdekelne, ha nincs akkor a jövő hónapban .
Szal most kicsit le vagyok gatyásodva és még olajat nem vettem, úgyhogy ha van pici pénzért porvédő lemez akkor érdekelne, ha nincs akkor a jövő hónapban .
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2016 19:36:10 // 51330
szíjas a hajtása, nézzék meg a vezérlést nem ment e el ...
Csabo2202-02-2016 18:35:19 // 51329
33-hoz csak úgy tudok adni, ha méretre vágod és formára hajtogatod a 147-ből valókat :D
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-02-2016 18:23:34 // 51328
Nem rozsdás bontott az 33-hoz engem is érdekelne :-)
Mondjuk annyira nem volt menthetetlenül rozsdás , inkább a pereme össze-vissza de-oda hajolva...
Gondoltam ha már kvázi futóműcsere, legyen ez is új...aztán jött az ár: 19e/db - ment vissza a görbe-rozsdás, majd rendbeteszem nyári kerék előtt :-p
Mondjuk annyira nem volt menthetetlenül rozsdás , inkább a pereme össze-vissza de-oda hajolva...
Gondoltam ha már kvázi futóműcsere, legyen ez is új...aztán jött az ár: 19e/db - ment vissza a görbe-rozsdás, majd rendbeteszem nyári kerék előtt :-p
Csabo2202-02-2016 17:53:41 // 51327
Nem rozsdás bontott is megfelel, vagy mindenképp új kell?
Piritu - 1.000.00002-02-2016 17:19:37 // 51326
Cikkszám alapján bármelyik Alfa alkatrészes/kereskedés tud hozni.
Vagy bontóból.
Vagy bontóból.
Jin02-02-2016 17:13:11 // 51325
Üdv mindenkinek!
Olyan problémám van, hogy a féktárcsáim mögötti porvédő lemezeim elég csúnyán el vannak korrodálva .
Az lenne a kérdésem honnan tudnék szerezni ilyen lemezeket?
147es 2006os 1.9 jtd hez kellene
Olyan problémám van, hogy a féktárcsáim mögötti porvédő lemezeim elég csúnyán el vannak korrodálva .
Az lenne a kérdésem honnan tudnék szerezni ilyen lemezeket?
147es 2006os 1.9 jtd hez kellene
Golyszi02-02-2016 17:03:37 // 51324
nos engem is ez aggaszt.
Turbónyomásom nem épül fel. (csak kb a fele a teljesnek).
vezérlés hibára gyanakodnak.
Személy szerint én arra tudok gondolni, hogy a nincs elég levegő\kipuf gáz ahhoz hogy meghajtsa turbót, hogy legyen töltönyomás. elmehetett a szelepek nyitvatartási ideje igy gyengébb a keverék?! de ezt mi okozhatja?
Turbónyomásom nem épül fel. (csak kb a fele a teljesnek).
vezérlés hibára gyanakodnak.
Személy szerint én arra tudok gondolni, hogy a nincs elég levegő\kipuf gáz ahhoz hogy meghajtsa turbót, hogy legyen töltönyomás. elmehetett a szelepek nyitvatartási ideje igy gyengébb a keverék?! de ezt mi okozhatja?
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2016 16:39:49 // 51323
szerintem sincs benne...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
1398
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?