Forum >> Szerelőműhely
swan13-04-2016 22:37:40 // 51572
Sejtheted hogy ezzel kezdtem :) De sajnos csak az fl előttire hoz méreteket az fl utánira nem. Pontosabban csak egyet ami 1mm-t eltér. De sajnos nincs több adat :( Ráadásul mintha az évszámokból az derülne ki hogy az fl előtti csapágy jó az fl utániba míg visszafelé ez már nem igaz. Úgyhogy tanácstalan vagyok.
Kimis11113-04-2016 19:09:50 // 51571
miért nem nézed meg mondjuk a Bárdi Webshopban,hogy melyikre mit hoz. Ott vannak méretek stb.
swan13-04-2016 18:33:08 // 51570
Megkérdezem másképpen is. A 2004 előtti 147be be lehet tenni a 2004 utáni hátsó kerékcsapágyat. Vagy esetleg fordítva?
HoGyi13-04-2016 10:37:22 // 51568
Vettem, köszönöm! :)
Rolee4612-04-2016 21:18:00 // 51567
roli15612-04-2016 21:10:21 // 51566
Nem hinném, hogy bak volna... bár hasonló érzés. Szerintem a motorvezérlésnek kellene valami átmenetet biztosítani a két üzemmód között.. Motorfék és hajtás között, de köszi az ötletet, utána nézek.
VV612-04-2016 20:46:03 // 51565
Tud valaki olyan klímást, aki megoldja a régi ('95 előtti) klíma töltését?
Buksi12-04-2016 19:42:18 // 51564
Én a helyedben 4:3 arányban adagolnám. Mármint 4 liter Paraflu és 3 liter deszt.víz. Legalább is a 155-nél 8,3L a hűtőfolyadék kapacitása és azt 5:3 arányban kevertem a Paraflu javára. :-)
HoGyi12-04-2016 17:54:50 // 51563
Akkor még egy kérdés.
A hűtőfolyadék max. kapacitása 6,9 liter. Ezt megtaláltam. És azt is, hogy Paraflu kell bele. A kérdés csak annyi, hogy ezt milyen arányban kell a desztvízhez adni?
Csak hogy mennyit kell venni egy újrafeltöltéshez a paraflu-ból.
Köszönöm előre is!
Gyimi
A hűtőfolyadék max. kapacitása 6,9 liter. Ezt megtaláltam. És azt is, hogy Paraflu kell bele. A kérdés csak annyi, hogy ezt milyen arányban kell a desztvízhez adni?
Csak hogy mennyit kell venni egy újrafeltöltéshez a paraflu-ból.
Köszönöm előre is!
Gyimi
swan12-04-2016 17:25:13 // 51562
Valaki tud segíteni, hogy mi a különbség 147-nél a hátsó kerékcsapágy között? A 2004 előttihez dupla annyiba kerül mint a 2004 utánihoz. Mit tud az fl-es hogy csak fele annyi hozzá a csapágy? És miért nem lehet feltenni egyiket a másik helyére? Más is változott?
HoGyi12-04-2016 16:07:14 // 51561
ohh... elnézést a figyelmetlenségért!
Köszönöm a visszajelzést és a segítséget! :)
szép napot mindenkinek! :)
Gyimi
Köszönöm a visszajelzést és a segítséget! :)
szép napot mindenkinek! :)
Gyimi
HoGyi12-04-2016 13:35:08 // 51559
Valaki esetleg ezügyben?
Piritu - 1.000.00011-04-2016 22:20:29 // 51558
Általában ha felmelegszik, akkor nem jó. Ha kihűl újra megy.
ZoliNix11-04-2016 22:18:55 // 51557
Van olyan hogy hol jó hol nem? (De főleg nem)
Piritu - 1.000.00011-04-2016 22:14:36 // 51556
Főtengely jeladó?
ZoliNix11-04-2016 22:12:42 // 51555
Sziasztok srácok!
Tudom látatlanban nehéz, de hátha járt így már valaki.
Motorgenerál után, kb 100 km-rel nem indul. Hibaüzenet nincs. Ma reggel elsőre beindult, fèl órával későbbi indításnál egyet röffen aztán semmi, és azóta is ilyen.
Akksi jó, nyomásszabályzó szelepet cseréltünk (bontott). A csatlakozókat kontakt tisztítóval átfujkáltam. Valami tippje valakinek?
159 1,9 jtd 16v
Előre is köszi!
Tudom látatlanban nehéz, de hátha járt így már valaki.
Motorgenerál után, kb 100 km-rel nem indul. Hibaüzenet nincs. Ma reggel elsőre beindult, fèl órával későbbi indításnál egyet röffen aztán semmi, és azóta is ilyen.
Akksi jó, nyomásszabályzó szelepet cseréltünk (bontott). A csatlakozókat kontakt tisztítóval átfujkáltam. Valami tippje valakinek?
159 1,9 jtd 16v
Előre is köszi!
vm11-04-2016 21:29:57 // 51554
Szesz
Dayco, Ina, SKF.
Dayco, Ina, SKF.
berobbantam11-04-2016 21:20:39 // 51553
Szia
Esetleg motortartó bak?
Esetleg motortartó bak?
roli15611-04-2016 21:08:28 // 51552
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni. Az autóm, 156 1.6 TS gázelvételnél és gázadásnál ránt egyet, tehát terhelésváltásnál. Ha folyamatosan gyomom a gázt vagy motorfékezek semmi baj, csak a kettő közötti váltáskor. Elég zavaró ...
Légyszi segítsetek, hogy mi okozhatja !
Köszönöm !
Légyszi segítsetek, hogy mi okozhatja !
Köszönöm !
HoGyi10-04-2016 22:13:01 // 51551
Sziasztok!
Abban kérnem a segítségeteket, hogy milyen márkájú alkatrészt kell venni vezérlés cseréhez?
1,6 TS 120 le.
Időszerű egy vezérlés, vízpumpa, es ha mar szét van szedve, vezerlesmódosító es olajcsere.
Szeretnem ha jo lenne es a nem megfelelő minőségű cuccok miatt ujra szét kelljen szedni!
A Bárdinál viszonylag jo kedvezményunk van, tehát jo volna onnan beszerezni a cuccokat, de nem tudom mit es milyen markát kell kerni. Egyedül az olajat tudom, hogy az csak selenia lehet de pl mar azt sem hogy abból mennyi kell.
Meg tudja valaki mondani esetleg konkrétan hogy ezt es ezt a vezmodositot, ennyi olajat es ilyen vezérlés szettet kell megvenni? Nyilván ha mindenki azt mondja hogy csak a markakereskedeseben rendelhető gyári alfa cuccot vegyem, akkor az lesz, de ha jol tudom, legtöbbször ok is a Barditol rendelnek.
Elore is köszönjük!
Gyimi
Abban kérnem a segítségeteket, hogy milyen márkájú alkatrészt kell venni vezérlés cseréhez?
1,6 TS 120 le.
Időszerű egy vezérlés, vízpumpa, es ha mar szét van szedve, vezerlesmódosító es olajcsere.
Szeretnem ha jo lenne es a nem megfelelő minőségű cuccok miatt ujra szét kelljen szedni!
A Bárdinál viszonylag jo kedvezményunk van, tehát jo volna onnan beszerezni a cuccokat, de nem tudom mit es milyen markát kell kerni. Egyedül az olajat tudom, hogy az csak selenia lehet de pl mar azt sem hogy abból mennyi kell.
Meg tudja valaki mondani esetleg konkrétan hogy ezt es ezt a vezmodositot, ennyi olajat es ilyen vezérlés szettet kell megvenni? Nyilván ha mindenki azt mondja hogy csak a markakereskedeseben rendelhető gyári alfa cuccot vegyem, akkor az lesz, de ha jol tudom, legtöbbször ok is a Barditol rendelnek.
Elore is köszönjük!
Gyimi
Erhard 242 (Pure Energy)10-04-2016 20:36:12 // 51550
90%-ban mindenki azt csomagolja... szerencsére a sok év alatt nálunk nem ment tönkre egy sem
Totti 14610-04-2016 20:20:27 // 51549
Elméletileg gyári feszitö koyo csapággyal.
Legközelebbi szabad hétvégén cserélem öket külön-külön.
:S
Legközelebbi szabad hétvégén cserélem öket külön-külön.
:S
Totti 14610-04-2016 20:17:41 // 51548
Ahan, ismerös is tippelt a szijra. :S
Ferke10-04-2016 20:14:07 // 51547
Lehet a szíj is, de a feszítő is lehet szar....ruville feszítőből kettő nálunk már széthullott, szerencsés kimenetellel, szóval ruville nálunk már felejtős...
berobbantam10-04-2016 19:51:13 // 51546
Ha csere előtt nem csinálta akkor szar a szíj.Valamelyik fogközben van egy dudor.Offoson contitechnél már láttam ilyet.
Totti 14610-04-2016 18:49:25 // 51545
Ciao!
Ts mocinál találkoztatok olyannal,hogy a feszitö görgö jelzö tüskéje alapjáraton ugrál.
Jelzem,hogy gyári új vezérlés szettet kapot,s azóta csinálja.
Javitásképpen azóta lett cserélve vezmod, szivo+kipufogo veztengely és hidrotökék.
Persze sablonnal lett beállitva a szinkron, de csak ugrál a feszitö.
OFF :(
Ts mocinál találkoztatok olyannal,hogy a feszitö görgö jelzö tüskéje alapjáraton ugrál.
Jelzem,hogy gyári új vezérlés szettet kapot,s azóta csinálja.
Javitásképpen azóta lett cserélve vezmod, szivo+kipufogo veztengely és hidrotökék.
Persze sablonnal lett beállitva a szinkron, de csak ugrál a feszitö.
OFF :(
Csabo2210-04-2016 16:20:39 // 51544
Melegen csak elvétve volt füst, ebből a szempontból az akksi állapota nem tényező. Feltételezem azt a gázolaj minősége okozta, nem mindig jutok külföldi naftához, és az se mindig egyformán jó.
Inditáskor új akkuval eltűnt a füst, igen.
Inditáskor új akkuval eltűnt a füst, igen.
dev16609-04-2016 18:05:22 // 51543
új akkuval teljesen elhagyta füstöt hidegen, melegen?
Csabo2209-04-2016 16:03:18 // 51542
Én azt vettem észre, h 1 fáradtabb akksival többet teker inditásnál és ekkor fel is száll 1 kis felhő. Mióta bent van a friss akksi és lead elég hideg inditó áramot nyilván hamarabb beindul a kocsi és semmi füstöt nem látok/érzek. De nyilván még van kismillió tényező ami az inditáskori füstölést befolyásolja, nekem ez az 1 emlitett dolog ragadta meg a figyelmem.
krisz.v09-04-2016 11:00:47 // 51541
Nekem a sárga Koni sport van alatta, ami állítható, de még soha nem szóltak érte műszakin.
PistaFR08-04-2016 22:14:26 // 51540
Szerintem minden dízelmotor üzemanyagfelesleggel indul, ezért a füst. legalábbis a nyagy része. :)
dev16608-04-2016 18:19:23 // 51539
A másik lehetőség a nagyon tökéletlen dízelégés, ami szintén járhat kék füsttel, ez esetben injektor vagy EGR gond is okozhatja az indítási kék füstöt.
Mechanikai hiba (szelepszárszimmering, gyűrű) nem lehet, mert akkor nem csak indításkor füstölnének kéken vagy fordulaton elfedi a fekete füst? hmmm
Mechanikai hiba (szelepszárszimmering, gyűrű) nem lehet, mert akkor nem csak indításkor füstölnének kéken vagy fordulaton elfedi a fekete füst? hmmm
dev16608-04-2016 18:02:15 // 51538
Ha rákerestek a youtube-n arra, hogy jtd start vagy multijet start 1-2 videót fogtok találni, amin nagyon kevés fekete füsttel indulnak a jtd-k, az összes többin viszont masszív kékkel, ami pár mp alatt eloszlik, tehát indításkor valahogy olaj jut az égéstérbe szinten minden jtd-n. Tudja erre valaki a magyarázatot?
Az oké, hogy a turbó miatt az egész szívórendszer (csövek, cooler, szívósor, leállítószelep) tocsog az olajban, de ennek a jelenségnek sztem nem ez áll a hátterében (mivel az enyém most makulátlanul tiszta, EGR off és új a turbó, mégis maradt egy nagyon kevés szürkés füst indításkor), hanem a motorszellőztető rendszer. Kérdés, hogy hogyan és mit lehet ellene tenni.
Az oké, hogy a turbó miatt az egész szívórendszer (csövek, cooler, szívósor, leállítószelep) tocsog az olajban, de ennek a jelenségnek sztem nem ez áll a hátterében (mivel az enyém most makulátlanul tiszta, EGR off és új a turbó, mégis maradt egy nagyon kevés szürkés füst indításkor), hanem a motorszellőztető rendszer. Kérdés, hogy hogyan és mit lehet ellene tenni.
Bati08-04-2016 17:09:06 // 51537
SZIASZTOK
most jövök a villamosságistol megcsinálta a távirányítós kulcsot de nem nyitja a GTV-t szerinte újra kell tanítani és mikor mondtam hogy ahoz gyári gép kell azt mondta hogy ennél van valami módszer hogy gép nélkül is lehet de ö nem tudja hogy hogy esetleg te halottál ilyesmiről ?
most jövök a villamosságistol megcsinálta a távirányítós kulcsot de nem nyitja a GTV-t szerinte újra kell tanítani és mikor mondtam hogy ahoz gyári gép kell azt mondta hogy ennél van valami módszer hogy gép nélkül is lehet de ö nem tudja hogy hogy esetleg te halottál ilyesmiről ?
osee_selespeed08-04-2016 15:25:56 // 51536
Én le fújnám feketére. :) Tavalyi műszakin a piros rugókba kötöttek bele. :P Amúgy én is narancs Koni-t szeretnék majd idővel.
HoGyi08-04-2016 11:34:11 // 51535
Sziasztok!
Köszönöm a visszajelzéseket nektek! Meg vagyok nyugtatva :)
Köszönöm a visszajelzéseket nektek! Meg vagyok nyugtatva :)
Dévid08-04-2016 11:02:19 // 51534
Szervusztok!
Van valakinek tapasztalata (narancssárga) KONI STR.T lengéscsillapítókkal?
Főleg a műszaki vizsga része érdekelne, hogy azokkal vizsgaképes-e a járművem, mivel ezt az adatot sehol sem találom.
Köszi! D.
Van valakinek tapasztalata (narancssárga) KONI STR.T lengéscsillapítókkal?
Főleg a műszaki vizsga része érdekelne, hogy azokkal vizsgaképes-e a járművem, mivel ezt az adatot sehol sem találom.
Köszi! D.
berobbantam06-04-2016 20:43:05 // 51533
Szia
Ez a lengőkar téma elég érdekes.Az előd félig offnál is ezt olvastam folyton.A drágább minőségibb bir 40000 kilómétert.Nos én mentem 60 ezret az autóval amiben most van 160000.Lengőkart még nem kelett cserélnem benne,és köszöni jól van.De nem is sokat járok vele pesten.Dizelböl amit én tudok az 1.9 jtd 8v.Amit itt elvisz mondjuk a kettős tömegű az a ts-be kell mondjuk vez módosítóra gyertyára lmm-re.Nincs itt olyan nagy difi szerintem.Inkább a dizelre ritkábban kell nagyobb össszeg,míg a benyásra kisebb ugyan de sűrűbben.A fűtésben viszont a benyás a király.A jtd télen elég lasan melegszik.Jah és még valami.Nekem 156-om van 1.9 jtd.A multkor kíváncsiságból bekapcsoltam,hogy mutassa a pillanatnyi fogyit.(tudom nem pontos)Tempomattal 90-nél 3.8,100-nál 4.2-4-3.Ha lepadlóztam 8,7 volt a max amíg elmentem.Szerintem ez sem elhanyagolható :)
Ez a lengőkar téma elég érdekes.Az előd félig offnál is ezt olvastam folyton.A drágább minőségibb bir 40000 kilómétert.Nos én mentem 60 ezret az autóval amiben most van 160000.Lengőkart még nem kelett cserélnem benne,és köszöni jól van.De nem is sokat járok vele pesten.Dizelböl amit én tudok az 1.9 jtd 8v.Amit itt elvisz mondjuk a kettős tömegű az a ts-be kell mondjuk vez módosítóra gyertyára lmm-re.Nincs itt olyan nagy difi szerintem.Inkább a dizelre ritkábban kell nagyobb össszeg,míg a benyásra kisebb ugyan de sűrűbben.A fűtésben viszont a benyás a király.A jtd télen elég lasan melegszik.Jah és még valami.Nekem 156-om van 1.9 jtd.A multkor kíváncsiságból bekapcsoltam,hogy mutassa a pillanatnyi fogyit.(tudom nem pontos)Tempomattal 90-nél 3.8,100-nál 4.2-4-3.Ha lepadlóztam 8,7 volt a max amíg elmentem.Szerintem ez sem elhanyagolható :)
Liquid06-04-2016 20:34:25 // 51532
Annyit fűznék hozzá, hogy:
- ha gyári minőségű cuccokkal rakod össze a futóművet és nem rallycrossozol vele, akkor bírja. Az ebayről, vateráról fillérekért rendelt szarok alapozták meg a futómű rossz hírét, meg persze az olcsójánosok.
- a vezérlésmódosító se fossa szét magát annyiszor, mint amit megénekelnek a különböző internetes mindentudók. Ha rendes olaj (Selénia 20K) van benne, mindig maxxon, és cserélve 10-15erenként, akkor nincs baj. (Hangsúly az olajszinten, és a megfelelő minőségen van ezesetben)
A saját tapasztalatom ezügyben az, hogy 55e km alatt egy darab bal felső lengőt cseréltem, illetve kb. a nálam töltött idő harmadától volt dízelhangja 1-2 másodpercig, hosszú állás után, de ez nem súlyosbodott. (a legproblémásabbnak mondott 2.0 TS-em volt)
- ha gyári minőségű cuccokkal rakod össze a futóművet és nem rallycrossozol vele, akkor bírja. Az ebayről, vateráról fillérekért rendelt szarok alapozták meg a futómű rossz hírét, meg persze az olcsójánosok.
- a vezérlésmódosító se fossa szét magát annyiszor, mint amit megénekelnek a különböző internetes mindentudók. Ha rendes olaj (Selénia 20K) van benne, mindig maxxon, és cserélve 10-15erenként, akkor nincs baj. (Hangsúly az olajszinten, és a megfelelő minőségen van ezesetben)
A saját tapasztalatom ezügyben az, hogy 55e km alatt egy darab bal felső lengőt cseréltem, illetve kb. a nálam töltött idő harmadától volt dízelhangja 1-2 másodpercig, hosszú állás után, de ez nem súlyosbodott. (a legproblémásabbnak mondott 2.0 TS-em volt)
dev16606-04-2016 20:20:24 // 51531
ja igen, a vez. módosító a legtipikusabb hiba a szíjas TS-eknél.
LMM= légmennyiségmérő.
A sűrű lengőkarcserének több oka is van: sportos karakterű autó lévén nem igazán bírják a gömbfejek és a szilentek a hazai utakat, viszont ezeket külön cserélni nem lehet. A gyárban beszerelt alkatrész minősége sokszorta jobb, mint bármi, amit utólag vehetsz hozzá, így a cserélt lengőkarok nem fognak sokat bírni, főleg, ha a legolcsóbbat veszi az ember.
LMM= légmennyiségmérő.
A sűrű lengőkarcserének több oka is van: sportos karakterű autó lévén nem igazán bírják a gömbfejek és a szilentek a hazai utakat, viszont ezeket külön cserélni nem lehet. A gyárban beszerelt alkatrész minősége sokszorta jobb, mint bármi, amit utólag vehetsz hozzá, így a cserélt lengőkarok nem fognak sokat bírni, főleg, ha a legolcsóbbat veszi az ember.
HoGyi06-04-2016 19:57:32 // 51530
Köszönöm a valaszt!
Az LMM mit jelent?
Leginkabb arra panaszkodott az ismeros hogy többször is vissza kellett vinni meg gatancialisan az autót vezérlés módosító hiba miatt. Es az injektorral is voltak gondjai. Es meg említette azt is hogy sűrűn kell lengő karokat cserélni. Ez is széria hiba lenne?
Az LMM mit jelent?
Leginkabb arra panaszkodott az ismeros hogy többször is vissza kellett vinni meg gatancialisan az autót vezérlés módosító hiba miatt. Es az injektorral is voltak gondjai. Es meg említette azt is hogy sűrűn kell lengő karokat cserélni. Ez is széria hiba lenne?
dev16606-04-2016 19:48:11 // 51529
a 145 ős JTD-je egy örök darab, de azért azzal is lehetnek gondok (pl EGR, turbó, injektor, 2tömegű), hiszen 15-20 éves autókról beszélgetünk. Senki ne várja el, h nem kell majd szervizre költeni.
A TS-sel inkább motorikus bajok szoktak lenni (+LMM). Sok mindent alulméreteztek abban a blokkban és a hosszú élet csak gondos gazda mellett garantált. A TS pártiak szerint egyébként az 1.8 a legjobb.
A TS-sel inkább motorikus bajok szoktak lenni (+LMM). Sok mindent alulméreteztek abban a blokkban és a hosszú élet csak gondos gazda mellett garantált. A TS pártiak szerint egyébként az 1.8 a legjobb.
HoGyi06-04-2016 18:16:52 // 51528
Sziasztok!
Az 1.6 TS (120LE) tulajok és ismerőktől szeretném megkérdezni, hogy mennyire kell félni ettől a motortípustól?
Ilyet készülünk venni, de egy szerelő és egyben volt 145 1.6 tulaj azzal ijesztget, hogy folyton csak baja volt ezzel a motorral és jó volna nem az ő 1 darab rossz tapasztalatára hagyatkozni.
Érdemesebb dízelt keresni, vagy azzal sincs kevesebb gond?
Előre is köszönöm!
Gyimi
Az 1.6 TS (120LE) tulajok és ismerőktől szeretném megkérdezni, hogy mennyire kell félni ettől a motortípustól?
Ilyet készülünk venni, de egy szerelő és egyben volt 145 1.6 tulaj azzal ijesztget, hogy folyton csak baja volt ezzel a motorral és jó volna nem az ő 1 darab rossz tapasztalatára hagyatkozni.
Érdemesebb dízelt keresni, vagy azzal sincs kevesebb gond?
Előre is köszönöm!
Gyimi
Coyote05-04-2016 20:33:32 // 51527
Köszönöm majd akkor szét szedem az ajtót és meg nézem mi a bibi. Remélem hogy semmi komoly. Köszi mégegyszer.
127_sud05-04-2016 19:45:21 // 51526
Én is cseréltem lambda szondát de előtte és utána ugyanúgy jelen van a hiba. Mondjuk a régi szonda valóban rossz volt de lehet ez se tökéletes. Én nem univerzálisat tettem bele.
JulesTS05-04-2016 16:17:10 // 51525
Nekem is volt ilyen. A lambda szondám halott volt, cseréltem egy új univerzális NGK/NTK-ra. Látszólag jól működött, de az ECU nem szerette mert jött ez a FRA hiba. Az E85power logja szerint sem indult el a lambda szerinti szabályozás... Aztán vettem egy bontott gyári szondát és azóta jó...
127_sud05-04-2016 13:11:04 // 51524
Lehet én is így jártam ezzel a hibával mint te de ezért zavar. Nem ez a normális állapot. Lehet érdemes lenne egy hosszú ideig tartó áramtalanítást kipróbálni bár nem hiszek ebben.
127_sud05-04-2016 13:08:45 // 51523
Köszi az infót! Én mindig benzinnel járok úgyhogy valami más nyűgje lehet (ha van egyáltalán). Azért érdekes mert nem érzékelhető/mérhető az autón semmi probléma, persze ettől lehet még valami hibás. Nem is fogyaszt sokat szerintem (városban 10l) de reggel azért "büdös" benzines szaga van induláskor a garázsban de ezek ilyenek sajnos. Legalábbis az újabb benzinesekhez képest. Próbálkozom azért hátha kiderül mi nem kerek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
786
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?