Forum >> Szerelőműhely
bb1817-02-2006 11:47:23 // 10522
csak az átmérö csökkenés felével kerül lejjebb az auto tehát 1.2-1.3 cm.
TtK17-02-2006 10:44:28 // 10521
Szinte bármi lehet. De első körben érdemes puceválni: fojtószelepház, alapjárati "motor", légtömegmérő, csatlakozók. És megnézni, hogy nincs-e víz a gyertyák fészkeiben. Ha egyszer bejut, nem tud kiszáradni. Ha ezek nem segítenek jönnek a drágább dolgok (lambdaszonda, gyertyák, trafók, plusz a cuccok, amiket eddig csak pucoltál).
BeeGee17-02-2006 10:21:01 // 10520
Lenne egy kérdésem nekem is:
145 1.6 TS nél az alapjárati ingadozást mi okozza?
BeeGee17-02-2006 10:19:32 // 10519
Hello!
Az nem alacsony lesz, hanem kissebb lesz az átmérője a keréknek. Ahogy Seriff is írta a gyári 185/65 R15. Nekem 195/60 R15 van fent. /50 ki sem töltené rendesen a kerékjáratokat, nagyon csúnya lenne - nem mintha téli guminál ez számítana :)
Ferke16-02-2006 19:08:57 // 10518
Na ja, asszem igazatok van...Pedig jó az ár, na mindegy! :(
Vega16-02-2006 19:05:58 // 10517
Szerintem ez a dolog tulsagosan fel van fujva...
Ok, hogy konforterzet csokken....ha konfort kell ne ilyet gumit hasznalj..
Ok, hogy a futomu gyorsabban hasznalodik...kompromisszum muszaj vagy felejtsd el...
En fiatal fejjel ugy vagyok vele, legyen olyan kemeny mint a vasalodeszka es inkabb benyelek egy kicsivel nagyobb koltseget, mert a futomu gyorsabban elhasznalodik....de megeri!!
De ha azert valasztanal ilyen gumit mert 9 e FT darabja...tehat olcso...akkor felejtsd el...hosszu tavon ugyis ki fogod fizetni a masik oldlon a kulonbozetet amit most nyersz...
Meg ha felraksz egy ilyen gumit akkor illene ultetni is a vasat mert aztan csak hulyen fog kinezni ,hogy hulye nagy res tatong a kerek es a kerekiv kozott :))
Seriff16-02-2006 19:01:01 // 10516
Szerintem nézd meg a mérettáblázatot ITT! Nyárra ugyanúgy nem való 156ra 195/50R15 gumi- 145re annál inkább;-)
Ferke16-02-2006 18:58:30 // 10515
De akkor a per50-es gumik felejtősek nyáron, az alufelnire is? Kezdek aggódni. :))
Ferke16-02-2006 18:55:51 // 10514
TEhát asszonyátok, hogy haggyam? :) hu, pedig naggyon ócsó...
Seriff16-02-2006 18:54:49 // 10513
Nem az a baj, ha lejjebb kerül a kocsi, hanem hogy a futóművelt az alacsony oldalfalú gumi nem kíméli, meg a komfortérzet is csökken a kocsiban, arról nem is beszélve, hogy az átmérő csökken az általad írt gummával- hogy néz az ki?
Ferke16-02-2006 18:52:21 // 10512
Köszi. Küdtem neked méél-t vissza. Az a baj, hogy ezt a gumit tudom most nagyon olcsón. És ha nyáron per 50-es gumit rakok fel, alufelnivel, az is gáz?
Most konkrétan az érdekelne, hogy a gyári 185/65-nek a magassága az 120,25 mm, ugye. ez viszont, a 195/50-es, az 97,5 mm. Tehát majdnem 2,5 cm-rel lesz lejjemm az autó. Na a a kérdés, hogy ez mennyire gáz. Iszonyu olcsón tudom ezt a gumit most. Ezen a linken, az első sor
És ezt tudom most 9ezer/db áron, vadiujonnan.
András bácsi16-02-2006 18:50:18 // 10511
Az túl alacsony.
Seriff16-02-2006 18:49:17 // 10509
A keskeny gumiban egyetértünk:PP
Seriff16-02-2006 18:48:24 // 10508
185/65R15V a gyári méret.
Vega16-02-2006 18:48:13 // 10507
Ehh....ezt annyira tudtam :D Szokas szerint ebben sem egyezik a velemenyunk :)))
Vega16-02-2006 18:47:28 // 10506
Miert ne rakhatnal? Semmi akadalyat nem latom.
Egyebkent ha teheted minel keskenyebb gumit hasznalj telen....hoba alapveto a keskeny gumi....
Seriff16-02-2006 18:47:22 // 10505
Szerintem felejtsd el. A 156 futóműve amúgy is érzékeny darab, szétveri a peres gumi:((
Ferke16-02-2006 18:27:26 // 10504
Hello Mindenki! egy gyors kérdés: 156 sw-re szerintetek felrakhatok 195/50 R15- ös téli gumákat? Vagy felejtsem el, mert túl alacsony lesz? sos kéne tudnom!:)))
radi16-02-2006 17:32:18 // 10503
MIért van, hogy hidegen csak gázzal indul az autó?
Meleg motornal pöccre indul a gépsárkány:)
Gabika16-02-2006 17:27:54 // 10502
Sziasztok!
Sajna még mindig nem sikerült orvosolnom a problémát, de volt kis időm és kipróbáltam pár dolgot! Az autóm csak akkor csinálja, hogy visszafullad, vagy alapjárat ingadozik, ha be van kapcsolva a fűtés v hűtés! Ha a kapcsolót nullára tekerem, akkor teljesen fainul működik! Ja és a zene mindegy, hogy megy-e, az nem befolyásolja! Mi lehet a gond? Van tapasztalat valakinek?
A válaszaitokat előre is kösz! Üdv.
Xixo15-02-2006 21:18:24 // 10501
115-02-2006 18:47:27 // 10500
Tudom hogy nem régen "elhangzott" a kérdés, de most engem is érint. Hogyan lehet szétszedni a bajuszkapcsolót? Speciel nekem 145-öm van.
András bácsi15-02-2006 17:05:56 // 10499
Mert olyat kellett dolgoznom, ahol nem lehet telefon. :) Ráadásul még nehány kommenista is jelen volt. :))
Thomika15-02-2006 15:03:01 // 10498
Bandi bátyó!
miért nem vagy elérhető telefonon???
Ferke15-02-2006 13:34:37 // 10496
1 kérdés: 156-os lyukosztása 5x100 vagy 5x98-as?
Ferke15-02-2006 13:31:45 // 10495
Ez csodás. Vasránap nem fogok unatkozni. Remélem -10 fok lesz, csak hogy jól érezzem magam..:)
András bácsi15-02-2006 13:27:37 // 10494
Általában úgy műxik.
Ferke15-02-2006 13:17:11 // 10493
A budaörsi úti kereskedésre gondolsz? Nem, isten őrizz. Ott nagyon gázos autók voltak. Győri a verda.
Más téma.
Segíccség! Szedte már ki valaki a stabilizátort elöl? Azt látom, hogy le kell buktatni a bölcsőt hozzá. Lól látom?Ennyire macerás lesz?
András bácsi15-02-2006 13:12:56 // 10492
Jól látom: classicautos a géped?
András bácsi15-02-2006 13:11:22 // 10491
És nézted/nézetted, hogy a háttértárolóban mennyi a km? Illetve melyik csereidőre gondolsz: a gyári 120e-re vagy a 100e-s mo-i megszokottra, vagy a gyakorlatban ajánlott 60e-re?
Ferke15-02-2006 13:05:28 // 10490
Simán csereideje volt már, ennyi. Csak úgy voltam vele, hogy végülis megvettem, és kibírnak a acserecuccok még 1 hetet. De nem bírta ki, és elszakadt.Legnagyobb örömömre.
András bácsi15-02-2006 12:41:32 // 10489
Mármint a hosszbordásra gondoltam. Ha azt bekepta a vezérműszíj, az más tészta: az a kérdés, hogy a hosszbordás mitől szállt el.
András bácsi15-02-2006 12:38:59 // 10488
Itt nem kerek nekem valami: a szíj magától nem szokott elszakadni, csak ha igen öreg, esetleg gyártási hibás. Az ok általában mindig valamelyik görgő, esetleg valamelyik hajtott segédberendezés hibája.
Thomika15-02-2006 12:30:13 // 10487
Srácok!
Tegnapelőtt óta kiakad a fűtésem! Beindítom megyek oszt útközben letökröződik a számlapon a 23-as szám (a 23 as tükörképe jelenik meg a kijelzőn),és persze leáll a fűtés, az első rublika még világít, mintha 1es fokozaton menne, de már nem fúj semmit! Ha leveszem gyújtást, majd újra ráadom, már rendesen megy addig, míg újra ki nem akad! Mi lehet az oka?
Ferke14-02-2006 21:19:15 // 10486
Nem azért szállt szét a vezműfeszitő, mert elöregedett, hanem mert szétszállt a polyv szíjtól minden. ez csak hab volt a tortán, hogy még többe kerüljön...:)
Ferke14-02-2006 21:03:45 // 10485
Az tényleg így van, karosszéria elemet 100x inkább bontva, mint utángyártottat. szinte soha nem lesz már olyan az illesztés, ezt tapasztaltam én is.
András bácsi14-02-2006 21:02:28 // 10484
Ja és még egy gondolat az utángyártott cuccokról (ami mondjuk nem forgó-kopó alkatrész). Inkább veszek ugyanannyiért használt bontott darabot mondjuk karosszériaelemből, mint új utángyártottat. Azokat nagy százalékban csak farigcsálni lehet, de tökéletes nem lesz. Lást pl. az alább ajánlott lökhárítóhéjat 12e-ért.
András bácsi14-02-2006 20:59:39 // 10483
Mennyi van abban a motorban? Illetve mennyi lehetett a görgőben, amikor szétszállt?
Egyébként valamikor decemberben cseréltem vezérléscuccokat faterén, és a gyári feszítő Dayco, ami szerintem nem rossz darab. A gyári vezetőgörgő SKF és fém, nem műanyag. Ami fent volt szintén SKF, de műanyag, és ugyanaz a száma. :)
Ferke14-02-2006 20:50:33 // 10482
Egyébkét óriási különbségek vannak u.gy. és u.gy. között is. Pl most az enyémhez a gyári 4ezerrel lett volna több. 10 éve ugyanott veszem az olaszautó cuccokat, és mindig mondják a srácok, ogy miből a gyárit, és miből ne. Pont a feszítőkre asszonták, hogy abból ne. Viszont képzeljétek, szétment a vezérműtengely tárcsám is, azt csak gyáriba szabadott megvennem, ugy.ban állítólag öngyilkosság.
Ferke14-02-2006 20:45:51 // 10481
Csak ezt ne mondtad volna..:) Az a jóóó gyári műanyag tört el többek között nekem. Majd felrakom a képet, érdemes látni, hogy néz ki.:)
András bácsi14-02-2006 20:43:48 // 10480
Van benne logika, de nem látsz bele, ki hogy játszik a háttérben.
Gordon14-02-2006 20:11:36 // 10479
Akkor viszont magával cseszett ki, mert a gariban cserélt anyagot meg fel kell küldenie a FAM-nak! Autóiparban dolgozom, az ügyfél panaszát, reklamált alkatrészt egyből áthárítja mindenki a gyártóra/beszállítóra! Na ott viszont nagy bukta lehet, ha kiderül, hogy a cuccok nem 5200km-et, hanem legalább 56000km-et futottak! Nem mindegy!
András bácsi14-02-2006 19:57:23 // 10478
Azért ennyire nem kiélezett a dolog. Persze van néhány érdekes gyári alkatrészár (lsd. klímakompi 350e-ért), de vannak kevésbé jelenős eltérések. Konkrét példák: 166 első kerékagycsapágy Ruville 35e, SKF 65e, gyári 43e (ez szintén Ruville) féltengely gyári 120e, egy darab normális utángyártott csukló 44e. Ezek mondjuk mindenféle kedvezmény és ismerős nélküli árak, csak összehasonlításképpen.
mesa14-02-2006 19:27:10 // 10477
Bandi, pedig DE!!!
Kiveszel egy Mergából egy dugót és ott figyel rajta a KS felirat. Ha márkaszervízben rendeled, 7-8x annyiba kerül...
bb18,
nem csak a Schiller. Az összes Opel márkakereskedésben utángyártottat raknak be és gyárinak számlázzák ki :(
Gondolom más márkaszervízek is hasonlóan járnak el. Mo.-on.
bb1814-02-2006 18:33:16 // 10476
tudni kellene hogy az olcsobbik milyen márka.
az utángyártottak közt is van un. elsö beszerelésü, ami aztattat jelenti, hogy a gyárban is azt rakják be. pl gates szijjal bizti hogy nem lesz gondod.
a gyári darabokrol csak annyit, hogy az opel schiller anyagbeszerzöjét ismertem, és rendszeresen összefutottam vele az unix vagy bárdi nagykerben. ezek után kb duplájáért adták mint gyári opel alkatrészt.
ezzel végülis nem hazudtak nagyot, mert a dobozban ugyanaz van, csak éppen lehuzzák az autosokat.
András bácsi14-02-2006 18:31:23 // 10475
A gyári cucc ritkán gagyi, bár ott is változnak a beszállítók. Amikor pl. egy Dayco gyártmányú gyári feszítő 25e, akkor valahogy kicsit furcsa, hogy valami noname szett (vezető,feszító, szíj) egyben ugyanennyi. Lehet, hogy a dobozt és a nevet is meg kell fizetni, de nem ilyen mértékben.
András bácsi14-02-2006 18:28:30 // 10474
Contit már láttam szakadni boxeren.
András bácsi14-02-2006 18:27:37 // 10473
Persze, de a görgőknél nem a műanyag megy tönkre, hanem a csapágy. Azért inkább egy jó csapágy műanyagban, mint egy noname fémben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
767
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?