Forum >> Szerelőműhely

bb1821-05-2006 07:56:24 // 11823
megnézni egyszerü, feltöltöd és alánézel honnan jön. cserélni kicsit macerásabb de az sem veszélyes szét kell szedni azt az oldalt ahol folyik ( összekötö gömbfej, összekötö rud ) és szimering csere. van hogy egy alátét és seeger tartja a helyén.
Krisz14520-05-2006 19:56:14 // 11822
Mármint szétszedni meg megnézni az sok meló?Hétfőn mindenféleképpen kell az autó, csak ezért
Krisz14520-05-2006 19:48:31 // 11821
Az gáz?
ALFA75td20-05-2006 19:47:03 // 11820
Lehet ,hogy a kormánymüvedben adta meg magát egy szimering
Krisz14520-05-2006 19:43:10 // 11819
Sziasztok. Óriási problémám van! Ma mentem az autóval és elfolyt a szervó olajam. Valahol alul folyt, a tartályban egy csepp sem volt és búgott az autó. Alul hol folyhatott el vagy találkozott már valaki ilyennel? Vettem bele olajat, és amikor beletöltöttem úgy tudtam csak hazajönni.Amikor beálltam a garázsba már csak csepegett.??
toto19-05-2006 18:21:28 // 11818
Hát ja!!!!
András bácsi19-05-2006 18:14:15 // 11817
Előferdül, ha valami olyan szaki csinálja, aki nem látott még ilyet. :)
toto19-05-2006 17:46:06 // 11816
Köszi a válaszokat!!! Most jövök a szervizből ,a szimering méretével volt egy kis probléma ugyanis a gyári nem passzolt,valami letörés nem volt vagy nem úgy volt rajta ahogy kéne meg valami századokról beszéltek szal lehet ,hogy ma még lessz ótóm!!! ui:A veztengelyem el van fokolva vagy mi ,a gyári műszer vagy sablon (kinek hogy tetszik) szerint.
Carlos19-05-2006 16:20:05 // 11815
Nekem a lambdaszonda-cseréje volt a megoldás. De lehet hogy csak a tünetek a hasonlóak.
nyikolaj4619-05-2006 16:03:11 // 11814
Sziasztok! 145 TS alfám van 1998-as. Az a problémám hogy valami van a gyújtássommal sajnos nem mindig megy minden henger, szerintem! Tünetek: bedadog, nincs a drágámnak ereje, megtorpangat meg pukkadozik! Tudtok valamit ajánlani??? (szegénykémet már bejelentettem a nyíregyi alfa szervízbe de csak hétfőre vállaltak, addig valami ötlet???)
Scott19-05-2006 15:14:51 // 11813
Azért ez a kéz odatétel nem elég, érdemes beleszagolni is, mivel egy tipp-topp motornál is van ott légmozgás, csak éppen nem a gáz miatt.
Longman19-05-2006 10:11:12 // 11812
toto: mint a Fiatban kiderült ez is TS betegség, biztos hogy támcsapágyat kell cserélni neked is. Kartergáz hamarabb kinyomja a nívópálcát, vagy a szűrőt! A Szimmeringnél nincs olajnyomás semmilyen esetben!!! A szerelők azt fogják mondani hogy nagyon keveset lóg a főtengelyed ahhoz hogy kinyomja, de a TS-nek már ez kevés lógás is elég!! Nem nagy összeg nekem 7.000 Ft volt az anyagdíj összvissz.
Longman19-05-2006 10:06:57 // 11811
Hello! Nos, végre úgy tűnik jó a gépem, tegnap elkészült. Kapott szimmeringet és támcsapágyat (hézagolót). Ezúton is köszönöm Gyikk cartársnak a segítséget. Alapméretest rendeltem, de még az is kb 1 tizeddel vastagabb volt a réginél. Sokkal csendesebb is lett a motor. Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, tippeket!
kertecs19-05-2006 09:39:58 // 11810
Üdv Paco! Jó régen nem olvastam itt tőled : ) Hát igen, azért az a szimmering rendesen benne van, épp tegnap ütöttünk ki egyet
Paco19-05-2006 09:24:06 // 11809
KarteRgáz. :) Amúgy a kartergáz a gyűrűk mellett leszivárgó égéstermék a hengerből. Valamennyi mindig van,mert a gyűrű nem 100%-san tömít, de ha túlmagas a nyomása annak az oka kopott vagy törött gyűrű, esetleg hordósra kopott henger. Ellenőrizni úgy tudod, hogy beindítod a motort és levesezd az olajbetöltő nyílás fedelét. Föléteszed a kezed és érzed, hogy jön ki a gáz. Ha nagyon erős az már baj. Amúgy a szimeringet inkább a magas olajnyomás szokta kitolni,az a kartergáz ami azt megmozdítja már az olajpálcát is kitolja a helyéről.....
kertecs19-05-2006 09:22:55 // 11808
Ez valami fertőző betegség lehet? : (( Olvass vissza Longman küzd ugyanezzel, már azt hiszem a 3. szimmeringgel próbálkoznak. Szerintem ők is gondoltak már mindenre...
toto19-05-2006 09:10:12 // 11807
Sziasztok! HELP!!!! Múlt héten elszált a főtengely szimeringem ,szervizben kicserélték de kb 100méter megtétele után megint kinyomta az olajat ugyanott!!!Vissza vittem most probálják orvosolni a kérdésem az lenne ,hogy állitolag nagy a kartelgáz és terheléskor a fötengely szimering a leggyengébb láncszem!!! Ez lehet???Hozzáteszem összel volt már egy ilyen cserém!Mitöl lehet kartelgáz ,ha az auto pöcc-röff megy mintállat nem füstöl nem zabál!!!Most szervizben van ,és generélra oltogatnak(hozzáteszem nagyon rendesek)de minek generélozzak egy olyan autót ami ettöl eltekintve hibbátlan!!! Ha lenne valakinek ötlete megköszönném!!!(146 1.6ts)
bb1817-05-2006 20:30:55 // 11806
vagy beleesik valami, esetleg egy csapágy széthullik és az akad be a fogaskerekek közé, vagy magában a difiben törik el egy alkatrész ( bolygokerék tengely pl. ).
Poló17-05-2006 19:30:09 // 11805
Hát jah. Nálunk is vannak olyan dolgok, hogy azt mondják rá, hogy jó az, mehet. Aztán meg a vevőnél derül ki, hogy mégse kellett volna...
Jogerős17-05-2006 19:26:04 // 11804
Sziasztok segítségre lenne szükségem Szétment a difim. 145, 95ös, 1.6 boxer. Infót szeretnék, hogy lehet e kapni újat, ha igen kb mennyi, illetve hogy bontottan mennyibe kerülhet illetve van e valakinek. Végső esetben komplett váltó is érdekel. Épp költözök, így ma van utoljára netem. Ha tud valaki segíteni holnapól 70/7732938-on vagyok elérhető. Visszahívlak:) Én csongrád megyei vagyok, de minden megoldás érdekel. Ja és valami ötletetek van hogy a fenébe törik szét egy difi?? Köszi
bb1817-05-2006 19:09:22 // 11803
probáld meg beragasztani a szimeringet. persze ne durván csak valami rödzitö félével.
bb1817-05-2006 19:08:06 // 11802
na erröl a német precizitásrol sokat tudnék mesélni. kint dolgoztam egy darabig. semmi sem igy van ahogy hirdetik. ugyanugy elb@sznak bármit, csak gyorsan kijavitják, vagy ,,kenjük be sárral és jo lesz" hozzáállás is volt böven. anno több millio márkás károkat láttam, simán hülyeségböl, vagy figyelmetlenségböl. aztán volt kapkodás hogy ne verjék rá az emberre.
Longman17-05-2006 18:44:49 // 11801
holnap meglesz az új csapágy, az új szimmering, majd kiderül... csak azt nem tudom, ha így is kinyomja majd, akkor mi lesz.:( Megkérdezett szerelők/hozzáértők 80%-a azt mondja a 0.35 mm mozgás túl kicsi ehhez. Csak más lehetőség meg nincs.
csocsi17-05-2006 18:25:26 // 11800
Na most megnéztem. Amit mentem kb 11k km volt ezalatt nem egészen 1 liter olaj ment el :))))
csocsi17-05-2006 18:07:26 // 11799
Engem már nem tudnának meggyőzni :))
kando.17-05-2006 17:14:38 // 11798
Én próbáltam egy barátomat lebeszélni off ajudi, béjemvé vásárlásáról, de hát Ő is azt hajtogatja, hogy a német percizitás.... pffff Lehet, hogy az olaszok nem azok a japán szellemű melósok, de ezek az autók is mennek, ha nem jobban és nem tovább, mint némely off német vas...
csocsi17-05-2006 17:12:44 // 11797
Nem tudom, de mindig iylen és hasonló dumákkal jönnek és érdekes módon a szervízek mindig tele vannak. Akkor mi az igazság?????????? :DDDD
kando.17-05-2006 17:11:21 // 11796
Ami precíz, azt a germanoidok rakták össze, ami kevésbé, akkor a török vendégmunkások :-))) Vagy a jürgenek már sok, ún. ,,sör'' védőitalt fogyasztottak a műszakban... ;-)
csocsi17-05-2006 17:10:15 // 11795
Mikor megvettem a gépet előtte cseréltek olajat, akkor a 2 jel közt volt félúton. Nem most néztem az igaz de még mindig azon a környéken mozgott.
csocsi17-05-2006 17:08:35 // 11794
Pedig azt mondják a rossz nyelvek, hogy a német autó precíz. Akkor most mi az igazság??????????????????????????
Slowfeet17-05-2006 17:07:56 // 11793
Nekem 4,4 kell az 1,6-ba és 10 ezren abból megy el 1 lityi
csocsi17-05-2006 17:07:28 // 11792
Vaze akkor nekem is több olajat kellene beleraknom :)))
csocsi17-05-2006 17:06:42 // 11791
Nem tudom, de nekem jóval kevesebb a fogyás és 150 fölött van a motorban :))))) Azt hiszem 5 liter az olajszükséglet a 156-ba, ha 2 liter elmegy az tényleg nem kevés
csocsi17-05-2006 17:04:40 // 11790
Azért a folyamatos szervízelést én kicsit túlzásnak tartom
Kiskalap17-05-2006 17:03:22 // 11789
majd vmi adalékkal próbálkozok a köv. olajcserénél
bb1817-05-2006 16:30:03 // 11788
lehet hogy csak uj csapágy és kész, vagy tulméretest beletenni ha elfér, ki kell mérni mit kér.
isa15617-05-2006 15:46:48 // 11787
Azt hallottam, hogy olajcserekor mosóolajjal meg kell járatni a motort. Ezzel az esetleg letapadt gyűrűket vissza lehet hozni. Utána olaj+rimet "remetalizáló" adalék, és olyan a kompresszió és olajfogyás mint új korában. Hohy ebből mi igaz azt szeretném én is tudni.
isa15617-05-2006 15:37:04 // 11786
Hát én 15 e körül cserélem. Egy Selénia prospiban olvastam, hogy "sokszelepes" autóban 10e a csereciklus. Mondjuk nem értem miért fele, mint a 2 szelepesnél. Annyival nem hiszem hogy nagyobb az igénybevétel.
Kiskalap17-05-2006 14:37:56 // 11785
hát nincs csak tudnám mi lehet...
GEORGE17-05-2006 14:19:11 // 11784
Ott valami nincs rendben akkor kolléga! Ennyit nem ehet!!
Longman17-05-2006 14:17:37 // 11783
Szia, köszönöm az ábrákat! A Half Trust Rings az végülis a hézagoló gyűrű ugye? A főtengely felülete ahová fekszik a szimmering az sértetlen,hibátlan. No, mégegyszer köszi nagyon, holnap megjönnek a cumók összerakjuk, aztán hátha. Meg előtte ezeket a hézagolókat leméretem.
kertecs17-05-2006 11:26:34 // 11782
Ha ez okozza az olajfolyást, akkor szerintem nem arról van szó, hogy kinyomja a szimeringet. A főtengely végén van a szimmering számára egy "futórész". És van egy méretlépcső is a tengely végén. Ha odáig el tud mászni, akkor ott már nem fog a szimmering. De pl. azt is érdemes megnézni, hogy milyen a főtengely felülete, ahol fut a szimmering.

2.0 ugye?
Longman17-05-2006 10:59:17 // 11781
Hello! Ööö, a 0.35 OK, sok az előírthoz képest, viszont sztem kevés hogy azt a szimmeringet kinyomja a helyéről. Bár ez összevágna azzal amit tapasztaltam, hogy magasabb fordulatszám tartományban nyomja ki igazán a helyéről. Márpedig 6000-es fordulatnál már az a 0,35 mm mozgás is számíthat... No, a lényeg hogy a támcsapágyat megrendeltem a gyárit (egyelőre nem a túlméretest), és szimmeringből is a gyárit. A többit amit mondtál még megmérjük, ez nem jutott még eszembe, köszi a tippet. A manualban le vannak írva a gyári méretezések? Ha neked kéznél van most hirtelen, nézd már meg lécci!!
kertecs17-05-2006 09:11:39 // 11780
A 0,35 sok. Nem mondom, hogy ezért nyomja az olajadat, de sok. 0,06-0,2 között írja a manual. Utána tudsz nézni a méreteknek? Támcsapágy vastagság, főtengely stb. Szerintem mindent érdemes megmérni, ha már szét van szedve, lehet csak túlméretes támcsapággyal lesz jó. A támcsapágy nem drága, 2E Ft körül, szimeringben Corteco egy ezres, nekem más gondjaim is vannak, az nem ekkora tétel...
GT Ɨ|ѯ17-05-2006 09:06:14 // 11779
Hát ja!:-)) De elnézzük..:-)) Gyógyulást!:-)
Longman17-05-2006 08:04:53 // 11778
Nálam újabb fejlemények vannak: szétszedtük az alját, mostmár az olajpumpa kizárva biztosra, mert a szelep szépen mozog benne, más baja meg nem lehet. Főtengelyt "megrángattuk" pajszerral, mozog egy picit, de csak 0,35 mm-t. Ez nem indokolja hogy kinyomja a szimmeringet. Ki lett szedve a támcsapágy, kopás nem igazán van rajta, a főtengelyen nincs bemaródás. OK, 0,35 mm-t mozog, de szinte mindenki szerint ez kevés ahhoz hogy kinyomja. Mindenesetre cserélem a támcsapágyokat, kap egy szigorúan gyári, vagy nagyon spéci szimmeringet, "oszt jónapot kívánok". :) Ha nem jó megy a MÉHbe, oszt veszek egy Passatot!:) Húú, ez egy naon rossz poén volt!:))
Longman17-05-2006 07:51:10 // 11777
Azért azt is mondjuk el, hogy sztem ez minden gyártónál így van. Nálunk itt a szervíz részben (VW konszern) látom, hogy a PDTDI-k is kajálgatják az olajat, de a benzinesek is! Egy PDTDI-nél nem ritka 2 olajcsere közt a 2L olaj. Meg vannak itt is jobban meg rosszabbul összerakott autók.
Kiskalap17-05-2006 02:48:18 // 11776
hát 4-5 e alatt benyeli a 2 litert szerintem
GEORGE17-05-2006 01:29:37 // 11775
Üdv! Neked mennyi a fogyid olajból???
Kiskalap17-05-2006 01:25:10 // 11774
nekem bár 10e-t birna 2 lityóval de az semmi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.