Forum >> Szerelőműhely

ronin14-06-2007 17:59:29 // 15873
hi, nem tudja valaki hogy mitortenik akkor ha rakotok a kocsimra egy novitec et, vagy valami mas tuningboxot ugy hogy mar at van irva az ecu??
Ferke14-06-2007 17:55:33 // 15872
Szava gt! Tök jogos, amit írsz, valszeg nem tett jót annak a csavarnak az annál fogva tekergetés.
A főtengely végén azért van az a buta 4csavaros megoldás, mert ugye nyomatékelnyelő funkciója van a tárcsának, a közepe gumis, és gondolom így lehetett stabilabb élettartamúra csinálni, hogy 4 ponton van fogva, nem egy ponton, középen.
Az a baj, hogy ezt a balhét nemigen fogják sztem elvinni a szervízben, azt fogják mondani, hogy ennek nem lett volna szabad letörni.:((
Cornelio14-06-2007 11:34:07 // 15871
Kösz szépen a gyors választ, jobbulást kívánok a gépednek!
Üdv
Cgo14-06-2007 11:08:03 // 15870
koszonom, indulok a szervizbe.
Cgo14-06-2007 11:06:08 // 15869
nekem volt ilyen

Hiba felderítése 0,2 154,70
Szervócső 1 2.656,68
Szervófolyadék Tutela GI/A 1 192,78
Szervócső cseréje 3,0 2.320,50

az elso adat a mennyiseg a masodik az ar szlovak koronaban (akkor 1:6 volt a forint)
granturismo14-06-2007 11:05:07 // 15868
Szia. Szomorúan olvasom a fejleményeket:-( Nincs szerencséd ezzel az autóval:-(

A szelephézag állításhoz nem kell szétvenni a vezérlést csak a szelepfedelet kell levenni. A motort a gyári utasítás szerint annál a csavarnál fogva kell elfordítani mikor az egyes hengerek vezérlését ellenőrizöd, ami neked eltört. Ezt ugye legalább 4x de inkább 8x, 10x elfordították ami dieselnél a magas kompresszíó ellenében elég nagy erőt igényel. Normál esetben a főtengely kerekénél szoktuk elfordítani a vezérlést, mert az sokkal masszívabb csavar, de a JTD-n eléggé elcseszett megoldással a hosszbordás szíj tárcsája csavarokkal van odafogatva a főtengelyhez ezért nem lehet a fötengelyre ráfogni és ott elfordítani. Csak akkor ha a hosszbordásszíjat leszereled, ékszíjtárcsát leszereled és a főtengelyre egy gyári célszerszámot (1. 260.905.00) rászerelsz és annál fogva elfordítod. Szóval a csavar töréséhez szerintem volt közük legalábbis rá kellett fogniuk többször is. Ha érezték, hogy nehéz elforgatni a vez.tengelyt, a csavar veszélyben van valamilyen módon csökkenthették volna a kompresszíót ( az izzítógyertyák vagy a befecskendező szelepek kiszerelésével)
kertecs14-06-2007 11:00:27 // 15867
Én sem láttam, csak a fórumok felsorolásánál : (
kertecs14-06-2007 10:57:43 // 15866
Azért annak kicsi a valószínűsége, h pont a szelepállítás után 30 km-el történik ilyen és ne legyen köze egymáshoz a két dolognak... Én biztos vinném vissza.

Nézegettem a manual-t (remélem jót,:1910 cm3 JTD), és ott 102-126 Nm-t ír meghúzási nyomatékra. Azért az elég keményen meg van húzva, egy célszerszámot használ a kerék rögzítéséhez.



Az nem lehet, h pont nem húzták meg és a megmozduló kerék eltörte a csavart?
Cornelio14-06-2007 10:54:31 // 15865
Üdv mégegyszer beírom a kérdésem mert úgy tűnik az előbb hiba volt a mátrixban:))
Szóval következő lenne a problémám 1.6 TS 156 SW-m ereszti a szervóolajat s azoktól kérdezném akiknek már volt ilyen, hogy mennyi szokott lenni egy szervócső csere illetve tudnátok-e ajánlani szervízt ahol a hétvégéig ezt nekem orvosolni tudják. (Szokott szervócső elfekvőben lenni szervízekben?)
Előre is kösz a válaszokat.

Üdv
Cornelio
Cgo14-06-2007 10:42:06 // 15864
mit irt? arra varok, anelkul nem indulok a markaszervizbe :(
kertecs14-06-2007 10:41:35 // 15863
???

Már azt hittem én láttam rosszul, de akkor nem...
Cgo14-06-2007 10:36:19 // 15862
hmmm, elobb meg itt volt Bandi hozzaszolasa most meg nincs ???
Ferke14-06-2007 09:25:30 // 15861
Ááá, basszus. Ez komoly.:((( Én a helyedben visszavinném, bár nem biztos, hogy van értelme. A vezműtengely vége hornyolt, és ékkel megy fel a tárcsa. Ezt nem szabad állat módon meghúzni, szigorúan csak a gyári nyomatékkal, menetzáró pasztát használva! Ezt már többször hallottam olyantól, akinek elhiszem. Szerintem van esélye, hogy túlhúzták a csavart és az ettől megadta magát.
Ha frissen hoztad el a szervízből, tuti visszavinném.
Egyébként lehet még egy oka: túl feszesre húzták a vezérműszíj feszítőt, és ez túlterhelte a tárcsát.
Áh, nagyon sajnálom, pont másfél éve jártam ugyanebben a cipőben, csak nekem a hosszbordás egy darabja ment be a vezérléshez, és ugyanígy leszakította ezt a tácsámat is.:(
pb_14-06-2007 00:02:14 // 15860
Előről.
Hari13-06-2007 23:55:45 // 15859
Húúú.......... ez aztán szívás.....!!! (Már én is találkoztam hasonló esettel! Tudom ez nem vígasztal.)
Kérdés az, hogy sz.hézag állításhozkiszedték a vez.tengelyt? Ha ige, akkor valoszínű nem cserélték ki a csavart és nembirta - anyagfáradás, vagy tulhúzás.
FRC13-06-2007 23:40:26 // 15858
Sajnálom - Jobbulást! (nem tudok egyebet hozzáfűzni)
Cgo13-06-2007 23:35:05 // 15857
sziasztok,
kezdem a tenyeknel:

az autom 127500 km-t futott. Tegnap olajcserere vittem, a 120e alkalmabol a markaszerviz szelephezagot is allitott (JTD 8V). Hazafele alapjaraton tobbszor is nagyon finom csorgest hallottam az motorbol, de azon kivul, hogy elpanaszkodtam vele otthon, nem nagyon torodtunk vele, elegge kinosan vigyazunk a csorgesekre. Mivel ugyis termosztatot kell cserelni, gondoltam majd akkor rakerdezek. Az auto azonban nem vart meg, 30 km-t mentem a friss olajjal, mikor:

1. az auto kettesben gyorsitaskor azt mondta, hogy PPPPHHHHIIIII
2. egy fel pillanattal kesobb mintha kinyomtam volna a kupplungot, minden sima lett es halk, a befecskendezes visszajelzoje felvillant, a motor felol se kep se hang
3. meg egy fel pillanat mulva valami kattanast hallatam

es a harom dolog kb. fel masodperc alatt jatszodott le.

azonnal felrealltam, a motor nem jart, magatol leallt es ez a kep fogadott:



a vezemuszij ugy dontott, hogy kinez egy kicsit



a csavar ugyanis egyszeruen eltorott es a fem kerek fel-le jarkalt (vagyis ki/be).

A kerdesem:

letezik, hogy a szelepallitas es a tores kozott nincs osszefugges?
mit tennetek a helyemben?

minden szakszeru velemenyt megkoszonve:

Cgo

UI: koszonom Szamosi mesternek a gyors telefont.
Wickey13-06-2007 20:09:32 // 15856
Jó kérdés, ott a differenciálmű, szóval elvileg be nem feszülhet a szerkezet.
Mindenesetre nézd meg hogy elöl a két oldali gumiméreted egyforma-e.
Tehát:
1. Mindkét gumi egyforma, és egyformán kopott (pl. nem kaptál defektet és nem tetted fel a vadonat új pótkereket 8mm mintával a 4mm-esre kopott másik mellé?)
2. Keréknyomás egyforma-e
3. Váltó, és diffi olajszint megfelelő?
4. Az autód nem húz el valamelyik irányba guruláskor, gyorsításkor, vagy fékezéskor?
Ágos16613-06-2007 19:51:28 // 15855
Hali!!!
Hozzáértők segítsetek!!!!!!!!!
Tapasztaltam 1 érdekeset az autómmal menetközben!!!Autópályán hoszabb utak során folyamatos 5-ben ha ki akarom venni elég nehezen jön össze!!!Utánna tökéletesen működik tovább!!!!!!
Nem igazán értem az okát!!!
Találkozott már ezzel v.ki????
Sima 5 sebes váltó-2.0 twinspark
Segítsetek ha tudtok,mert mennénk 3 hét múlva Horvátba,de ha gázos akkor gonba vagyok!!!!!!Nem is kicsibe!!!
++köszi az angel ayes lámpa infót!!!
BadAzz12-06-2007 22:30:10 // 15854
köszi
James12-06-2007 18:34:58 // 15853
Ciao!
Segítsetek légyszi!
Kiégett az izzó a 147-esemben,a klíma gomb háttérvilágítása.
Hogyan lehet hozzáférni?Elölről nem lehet bontani?
Köszi!
gyurma12-06-2007 15:02:02 // 15852
Én nem csinálnék BMW-t egy ALFÁBÓÓÓÓL:-)))))))))))))))
Ákimáki12-06-2007 14:55:51 // 15851
Láttamláttam, csak addigra megint pont feldobtam a témát. :-D
Köszi
Kau12-06-2007 14:45:52 // 15850
Egy negyed órája válaszoltam neked a 145/146 topikban...
Ákimáki12-06-2007 14:40:21 // 15849
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. 146-osnál (2000-es évjárat) az első lökhárítóba a rácsot milyen szisztémával kell beszerelni?
Tegnap vettem az alkatrészt, mert hiányos volt a gép. Amit kaptam rácsot, az pont passzol a megfelelő helyre. A lökősön levő lukakhoz passzolnak a rácson levő pöckök. Viszont nem tudom, hogy hogyan lehet mindezt rögzíteni.
Tudtok ebben segíteni. Vajon mi kell még oda? Patent? Csavar?
Csatolok képet
ronin12-06-2007 14:14:05 // 15848
hi, tuningboltokban, meg neha ebayon is van kulon vilagito karika, amit ha szetkapod a lampatestet be tudsz epiteni.de en a helyedben nem bmwsitenem szegeny 166 ost
Ágos16611-06-2007 20:33:06 // 15847
Ciao!!!
Segítsetek nekem!!!
Angel eyes lámpát szeretnék belevarázsolni az alfámba(166-os)
DE nem találok rá megoldást!!!HA bárkinek van bármi ötlete,hogy hol keressem,vagy hogy oldjam meg írjon!!!!
Köszi előre is!!!!!
Fighter11-06-2007 18:03:05 // 15846
Hi! Nekem 2-3ezerig elég hülyén rángatott, utána húzott rendesen.Pont városban nem tudtam vele menni normálisan. Csere után tök jó lett.
csocsi11-06-2007 17:05:03 // 15845
Nekem nem ment a gép, mert a dús tartományban adta meg magát. Csere után ismét táltos lett :)
Tian11-06-2007 17:01:03 // 15844
szevasztok.146 os 1,6 boxer vizpumpát hogy tudom leszedni???felülről fogja csavar,vagy előről??köszi előre is a segítséget
Liquid11-06-2007 16:52:46 // 15843
Asszem a computer diagnosztika is megmondja, de ha nem akkor a co mérésnél kiderül.
BadAzz11-06-2007 14:52:56 // 15842
Sziasztok.
Azt miböl lehet tudni ha rossz a lambdaszonda?
Kau11-06-2007 08:55:32 // 15841
Üdv!
Mondjatok jó és olcsó lambdaszondát. A gyári Bosch nem érte meg az árát, másfél évet bírt. Úgy gondolom ennyit egy utángyártottól várhatna el az ember...
Don Vittorio10-06-2007 14:08:45 // 15840
Szeva! Ha nem sikerül bontottat találni, újjat biztos tudok kicsit olcsóbban. Szólj ha kell!
ronin09-06-2007 21:29:52 // 15839
hat akkor ok. koszi :)
DZ16609-06-2007 20:40:21 // 15838
Mert az a gyári érték.A program módosítása miatt engedi néha feljebb.
ronin09-06-2007 20:09:50 // 15837
nem tudja valaki miert ugorgat vissza a turbonyomasom 1,5 rol 1.1 re? normalis ez?
ALFI15609-06-2007 17:00:32 // 15836
Írjál Piri oldalára.Habár inkább hívd fel mert az oldalát ritkábban nézi meg.Tel.száma az oldalán.Láttam nálla egy dobozba jópárat.Lehet tud segítení.
MikeTheDevil09-06-2007 16:57:09 // 15835
Szevasztok!
Van egy hatalmas gondom.Ültetőrugóról nem tud valaki mübizonylatot szerezni?Nekem az kéne a müszakimhoz.Ha tud valaki akkor hivjon fel vagy irjon!
Előre is köszi.
bőregér09-06-2007 12:46:34 // 15834
sziasztok!
segítsetek légyszi!
légtömeg mérőt keresek a fater lovához!
155 2.0TS 8 szelepes 1994
minden megoldás érdekel :-/
ronin08-06-2007 19:56:17 // 15833
hi, ma bepakoltam a turbonyomasmerot a kocsimba. de eszrevettem egy furcsasagot: ha lepadlozom felmegy a nyomas 1,5 barig majd visszaugrik 1,1 re. de pl ha 6 odikban padlozom tobb ideig marad 1,1 felett majd eleri az 1,5 ot es visszaesik ujbol 1,1 re. ez normalis?
someq-14707-06-2007 19:32:40 // 15832
A rögtönzés nagymesterei:-)))))))

KLIKKKKKKK:-)
BenGa07-06-2007 13:49:14 // 15831
hi

a megtorpanás nekem is megvan néha.

mikor nehezen is idult meg alacson alapjárttal akkor víz volt a gyeták melett.

Gyertya kábeleket, pipákat, tafókat átnéztéek?

Nekem speciál most midn a 4 tarfó 2é van repedve. leszigeteltem, de nem biztos h. teljesen jó:(

itt a trafón ahiba:
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00111/00111635.jpg
Ferke07-06-2007 12:26:02 // 15830
Nekem már egyik kábelkötegen sincs szigetelés, mert végigmértem a jóistent is, és minden ok! Egyszerűen nem értem.:))
Liquid07-06-2007 11:49:39 // 15829
Tegnapelőtt azt hittem megvan, kihúztam majd visszadugtam a comp. csatiját, megigazgattam. Utána mintha új lett volna, tökéletes volt. Aztán tegnap du. megint kezdte. Asszem megnézem jobban a comp. csatiját, esetleg kimérem a vezetékeket. Valami arrafele lesz szerintem.
Ferke07-06-2007 11:45:13 // 15828
Neked is??? Nem mondod?! Ha rájöttél, majd áruld el, hogy mi volt, mert nekem mióta megevettem, ezt csinálja!:) Nem jövök rá egyszerűen, hogy miért.:(
Bálesz07-06-2007 10:50:32 // 15827
Hidegen melegen ezt játsza. Ja és hidegen indítás után épp hogy 600-as fordulaton szenved a cucc. Most lettek belerakva Igi féle új gyertyák. Szóval elképzelhető az is, hogy az üzemanyagszűrőben van valami szarság, hm. Az lenne a legjobb. eddig is köszönöm!
Liquid07-06-2007 10:25:48 // 15826
Nekem az UNO-m csinál hasonlót. Eddig nem jöttem rá mi a baja. Valami elekronikai dolog lesz. Pl. nézd meg a jeladók csatlakozóit. De lehet LMM is.
Üvegtigris07-06-2007 09:55:18 // 15825
Lassabb gázadásnál és hirtelenebbnél is ezt csinálja?
Én LMM-re gondolok, de így távolról sok minden lehet :(
norbee07-06-2007 09:45:32 // 15824
A szüleimével is pont ez van, elvileg gyertyák rendben, üzemanyagszűrő a gyanús. Ha a miénk jó lett, cseréld azt. :) Meleg motornál nem indul nehezen?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.