Forum >> Szerelőműhely
pb_02-12-2008 11:01:26 // 22823
Számít az hidd L.)
pb_02-12-2008 11:00:35 // 22822
Rre azért nem vennék mérget.))
Ferke02-12-2008 08:12:21 // 22820
Gratulálok!:)))
Ferke02-12-2008 08:11:42 // 22819
Így végigolvasva: nem kéne egy normális szerelő után nézned!? Nem tudom melyik ez a "márkaszervíz", de kb ennél a résznél: "A márkaszervizben törölték a hibakódot, mire mentem az autóért, addigra viszont elfelejtették, mi volt a hibakód.." küldtem volna el őket a búsba végleg...:((
Poló02-12-2008 00:18:53 // 22818
Igen, és a 45-ös lemerül teljesen, meg sem mozdítja az önindítót, a 74-es meg még éppen beröffenti a motort.
Egy példa:
Van egy kis edényed és egy nagy edényed. Mindegyik tele van vízzel. Valaki kivesz mindegyikből egy pohárral, neked ugyanannyi erőfeszítést jelent mindegyikbe visszatölteni egy-egy pohár vizet.
Egy példa:
Van egy kis edényed és egy nagy edényed. Mindegyik tele van vízzel. Valaki kivesz mindegyikből egy pohárral, neked ugyanannyi erőfeszítést jelent mindegyikbe visszatölteni egy-egy pohár vizet.
Wickey02-12-2008 00:14:39 // 22817
Hagyd már azt az időt a gecibe, semmit nem baszik, tényleg, csak ha totál kopp üres az akksid :-DDD
Wickey02-12-2008 00:14:05 // 22816
három hét alatt közelítőleg ugyanannyit szivárog el egy 45-ös mint egy 88as is.
Három hónap után viszont lehet a 45-össel már nem indul, de a 88assal még igen. Ennyi :-D
Három hónap után viszont lehet a 45-össel már nem indul, de a 88assal még igen. Ennyi :-D
Poló02-12-2008 00:07:28 // 22815
Na ez az oldal nagy hülyeségeket ír. Pl: jobb hangja lesz a hifidnek, ha Optima akksi van benne... :)))))))
pb_02-12-2008 00:03:48 // 22814
De a normálüzemhez az is hozzátartozik, hogy leállítod a verdát, és ott hagyod néhány napra, vagy 7re. Ilyenkor is merül az akksi, bár jó lenne, de sajnos ne lehet örökké taposni a pedálokat.) Vagyis +int az időhöz jutottunk vissza.
Wickey01-12-2008 23:50:02 // 22813
ugyanannyit ugyanannyi idő alatt tölt vissza.
Itt normálüzemről volt szó, arról, hogy teli akksival beindítod, az levesz valamennyit, és azt a valamennyit pont ugyanannyi idő alatt tölti vissza egy 88 és egy 45Ah-s akksiba is.
egy csont üres 88as akksit tény, hogy bő duplaannyi idő feltölteni akármivel (akksitöltő, generátor, biciklidinamó) mint egy 45-öst.
Itt normálüzemről volt szó, arról, hogy teli akksival beindítod, az levesz valamennyit, és azt a valamennyit pont ugyanannyi idő alatt tölti vissza egy 88 és egy 45Ah-s akksiba is.
egy csont üres 88as akksit tény, hogy bő duplaannyi idő feltölteni akármivel (akksitöltő, generátor, biciklidinamó) mint egy 45-öst.
pb_01-12-2008 23:18:17 // 22812
Lég gáz, az, ha éppen mennél valahova.))
1. kézből van ilyen storim.) Úgy kezdődött, hogy bikázni nem lehetett. Ment nagyjából 1/2 órát(de lehet, hogy csak 25,5 perc volt)), és nem volt hajlandó önRőből beindulni. Utána mentem vele több mint 1 órát utána már hajlandó volt indulni. De, én a biztonság kedvéért kiszedtem, és feltöltöttem. Szóval, azért ez nemcsak úgy van, hogy hipp hopp feltölti az akksit.) Még miLőtt felmerülne, hogy valami szar volt, az akksi azóta is tökéletesen teszi a dolgát, ill a töltéssel sincs különösebb gond, persze 1ik sem tegnap jött ki a gyárból.) Ilyenkor pedig nem azért áll le alapjáraton, mert a motor nem képes Lviselni, hogy generátor termel, hanem, mert annyira kicsi a fesz a rendszerben, hogy a motorvezérlő azt mondja, hogy ennyivel nem működöm..) Persze lehet mondani, hogy akkor használjunk karbis verdát, ill azért, ez nem minden Setben így van, van amikor ez a helyzet, és van amikor nem.
1. kézből van ilyen storim.) Úgy kezdődött, hogy bikázni nem lehetett. Ment nagyjából 1/2 órát(de lehet, hogy csak 25,5 perc volt)), és nem volt hajlandó önRőből beindulni. Utána mentem vele több mint 1 órát utána már hajlandó volt indulni. De, én a biztonság kedvéért kiszedtem, és feltöltöttem. Szóval, azért ez nemcsak úgy van, hogy hipp hopp feltölti az akksit.) Még miLőtt felmerülne, hogy valami szar volt, az akksi azóta is tökéletesen teszi a dolgát, ill a töltéssel sincs különösebb gond, persze 1ik sem tegnap jött ki a gyárból.) Ilyenkor pedig nem azért áll le alapjáraton, mert a motor nem képes Lviselni, hogy generátor termel, hanem, mert annyira kicsi a fesz a rendszerben, hogy a motorvezérlő azt mondja, hogy ennyivel nem működöm..) Persze lehet mondani, hogy akkor használjunk karbis verdát, ill azért, ez nem minden Setben így van, van amikor ez a helyzet, és van amikor nem.
pb_01-12-2008 23:04:00 // 22811
"Azon a tényen viszont ismét átsiklottál, hogy egy nagy akksiba ugyanannyit kell visszatölteni, mint egy kisebbe"
Az idő tényezőn, pedig neked sikerült átsiklanod.
Az idő tényezőn, pedig neked sikerült átsiklanod.
padocska01-12-2008 22:21:33 // 22810
Nekem ugyanakkora mint a másik, mármint méretre :)
Tök jól indul az autó, szal baj nem lehet belőle, ha nagyobb az AH aszonta mindenki :)))
Tök jól indul az autó, szal baj nem lehet belőle, ha nagyobb az AH aszonta mindenki :)))
HátvédRomeo01-12-2008 22:13:46 // 22809
Hmm jó ez a bejegyzés. :)
Benyás autóm van de csorok belőle ötletet. WD40. Nekem is át kell azt azt fújkálnom vele.
Benyás autóm van de csorok belőle ötletet. WD40. Nekem is át kell azt azt fújkálnom vele.
HátvédRomeo01-12-2008 22:05:18 // 22808
Hát nálam is per olyan van aminek nincs fogantyúja így mikor ki kellett vennem levertem pár újjamat. :-D
Cgo01-12-2008 21:54:09 // 22807
sziasztok, megirtam a 146 gyengesegproblemajat, van valakinek otlete? mert nekem mar nincs nagyon... 146 blog
Gyugyu01-12-2008 20:35:49 // 22806
az igaz jóval könnyebben indul hidegben de most olvasgatom a méretekkel is foglalkoztatok mondjuk az enyémbe éppen hogy befért a 70 Ah Bosch szinte semmi hely nincs körülötte. de hát az a lényeg hogy jó meg persze gondozásmentes.
HátvédRomeo01-12-2008 20:29:41 // 22805
Alább ez volt a téma. Sőt jobb ha nagyobb van. Jobban indul. Főleg télen.
Gyugyu01-12-2008 20:27:50 // 22804
hali mindenkinek. egy gyors kérdésem lenne lehet hülyeséget kérdezek.
az nem gond ha 10 Ah nagyobb aksi van a 147esembe, mint amit a gyár előír?
mondjuk még nem tapasztaltam hátrányát de remélem semmilyen hiba nem származik majd belőle.
az nem gond ha 10 Ah nagyobb aksi van a 147esembe, mint amit a gyár előír?
mondjuk még nem tapasztaltam hátrányát de remélem semmilyen hiba nem származik majd belőle.
padocska01-12-2008 19:39:08 // 22803
Bízom benne ;)
HátvédRomeo01-12-2008 19:37:14 // 22802
Király :) Azzal nem lesz gondod kb 5 évig minimum.
Az enyém 4 éve van benne. Párszor csutkára lemerült, mert a villany rajt maradt. Semmi baja. :))
Az enyém 4 éve van benne. Párszor csutkára lemerült, mert a villany rajt maradt. Semmi baja. :))
HátvédRomeo01-12-2008 19:32:08 // 22800
Most már csak kiványcsiságból mekkorát vettél Aksi,t Ah-ba?? :))
HátvédRomeo01-12-2008 19:30:20 // 22799
Simán. Lejjebb irtam, megcseréltük, visszacserétük 1 km-et jöttem haza, közel voltam, aztán már fel is töltődött. Leállítottam itthon, újra röff és OK volt a "zselés" 75 Ah aksim.
Én 1,7-be ezt vettem nem bizom a véletlenre! :-) Elférni meg elfér. Szakboltos ajánlotta.
Én 1,7-be ezt vettem nem bizom a véletlenre! :-) Elférni meg elfér. Szakboltos ajánlotta.
Átok79146TD01-12-2008 19:06:49 // 22798
igen...:)
deaztnem itt teszem fel..:)
deaztnem itt teszem fel..:)
Átok79146TD01-12-2008 19:05:48 // 22797
sejtettem..már vettem is egyet..:))))
Laurent01-12-2008 19:03:35 // 22796
Mert hát ügye a diffúziós polinomikus levegő kontra üzemanyag szegmens mértéke szabályozza, hogy egyes értékek amint elérik a szinusz görbe határértékét akkor a szegmens nem megfelelően alkalmazkodik a tér idő kontingumhoz. Ennyi. Van még kérdés?
Laurent01-12-2008 19:01:51 // 22795
Hát az aztat jelenti, hogy még 1 hónapja van a motornak hátra. :-)
Átok79146TD01-12-2008 18:57:48 // 22794
Üdv..:)))
Kérdezném a hozzáértőket.....
ha négyből egy izzítógyertya jó....
gáz ha nehezen indul?:)))
Kérdezném a hozzáértőket.....
ha négyből egy izzítógyertya jó....
gáz ha nehezen indul?:)))
padocska01-12-2008 18:49:10 // 22793
Azok! Tényleg egy szavam sincs! :)))
Főképp, mert megvan az új akksi! ....éééés a motor gyönyörűen muzsikál! :D
Főképp, mert megvan az új akksi! ....éééés a motor gyönyörűen muzsikál! :D
GTPeti01-12-2008 17:23:21 // 22792
Tudom. Legutoljára (már az akksi teljes KO-ja előtt) az én JTD-m is egy 45Ah-s akkuról lett bebikázva (Lancia Y). Igaz csak 0-fokban, de akkoris.
Wickey01-12-2008 17:16:36 // 22791
pontosan, azért írtam, hogy kezdetben.
De nem kell ezt túlmisztifikálni, a gtv6 röhögve elmászkált a legnagyobb télben is a 45Ah-s akksival, pedig a 8 liter 20W50-es ásványi olajat mínusz tízben átforgatni....
igaz, ha véletlenül nem indult be harmadikra se, mert mondjuk nem kapta fel az AC a tankból azt a kevés benzint ami bennevolt, akkor lehetett felvinni az akksit tölteni az emeletre. :-))))
De nem kell ezt túlmisztifikálni, a gtv6 röhögve elmászkált a legnagyobb télben is a 45Ah-s akksival, pedig a 8 liter 20W50-es ásványi olajat mínusz tízben átforgatni....
igaz, ha véletlenül nem indult be harmadikra se, mert mondjuk nem kapta fel az AC a tankból azt a kevés benzint ami bennevolt, akkor lehetett felvinni az akksit tölteni az emeletre. :-))))
GTPeti01-12-2008 17:13:56 // 22790
A GTV miatt azért irigyellek. Nem kicsit. Nagyon. :)
Ha odahaza lennék ÉS lenne egy "kertem" (már amit ez egy férfi számára jelent :)), akkor én is vennék egyet. Élvezkedni és bütykölni...
Ha odahaza lennék ÉS lenne egy "kertem" (már amit ez egy férfi számára jelent :)), akkor én is vennék egyet. Élvezkedni és bütykölni...
GTPeti01-12-2008 17:12:18 // 22789
Lehet, hogy a töltőáram annyi, de csak rövid ideig. (Ahogy nő az akkufesz ugyebár, úgy csökken a töltőáram.) Sőt, szerintem nincs az annyi sem. Sztem egy lemerült akksival bebikázva, pl. az Uno-mat, simán túlélné a generátor, pedig csak 55A-es.
(55Ah-s akksinál kisebb részemről sohasem volt benne. Inkább azonos méretű 62Ah-s. Nyílvánvalóan, teherautóakksit nem tennék bele. Ez hozzá tartozik, de asszem legtöbbünk számára ez evidens. :)
(55Ah-s akksinál kisebb részemről sohasem volt benne. Inkább azonos méretű 62Ah-s. Nyílvánvalóan, teherautóakksit nem tennék bele. Ez hozzá tartozik, de asszem legtöbbünk számára ez evidens. :)
Wickey01-12-2008 17:08:56 // 22788
OFF:
elvileg megtörtént.
Most a Soudabandozás, a kasztnikábelköteg és a hifi kábelezés van soron belül (direkt + - táp a rádióhoz az akksitól, két RCA hátra, két pár kábel az első ajtóhoz előre, satöbbi) és a futómű kívül. Ennyi az idei terv, de kezdek kifutni az időből.
Ezért is kérdezgettem a kollegákat a megfelelő topicban, hogy ilyenkor mit hogyan merre, nem kéne kifelejteni semmit, most amíg még szét van szedve. :-D
elvileg megtörtént.
Most a Soudabandozás, a kasztnikábelköteg és a hifi kábelezés van soron belül (direkt + - táp a rádióhoz az akksitól, két RCA hátra, két pár kábel az első ajtóhoz előre, satöbbi) és a futómű kívül. Ennyi az idei terv, de kezdek kifutni az időből.
Ezért is kérdezgettem a kollegákat a megfelelő topicban, hogy ilyenkor mit hogyan merre, nem kéne kifelejteni semmit, most amíg még szét van szedve. :-D
Wickey01-12-2008 17:06:54 // 22787
pontosan. Egy indítás ugyanannyi áramot vesz fel, egy éjszakára rajtahagyott helyzetjelző is ugyanannyi áramot csal ki mindkettőből, csak lehet, hogy a nagy akksi még reggel beröffenti a munkagépet... A nagyobb bendőből több is elfolyhat mielőtt üres lesz. Ennyi.
Egy tök üres akksi pedig még nem gáz.
Gondold csak el pb_, ha bikázni kell a fostartály digó rozsdaboglyát, mert a balfasz tulaj rajtahagyta a lámpát, mi történik?!
Semmi.
Elmész, autózol vele fél órát, és olyan, mint újkorában. Fél órát! Egy csont üres akksival! És másnap röhögve indul, szalad tovább, ahogy kell (ha jó volt az akksi és véletlenül lett lemerítve).
Ugyan most csak tippelek, de szerintem nem állok távol az igazságtól, amikor azt mondom, hogy ilyen koppra merített akksi esetén a generátor legalább 50-60 Amperrel tölti az akksit kezdetben. Ezt még egy gyopár 90A-es generátor is röhögve elbírja. Az, hogy ez kábé 1.5 lóerőt leveszi a motorból, és az leáll alapjáraton... jabocs. Az nem motor. Érdekes, dízelt és V6-ost így leállni még nem láttam. :-D
Egy tök üres akksi pedig még nem gáz.
Gondold csak el pb_, ha bikázni kell a fostartály digó rozsdaboglyát, mert a balfasz tulaj rajtahagyta a lámpát, mi történik?!
Semmi.
Elmész, autózol vele fél órát, és olyan, mint újkorában. Fél órát! Egy csont üres akksival! És másnap röhögve indul, szalad tovább, ahogy kell (ha jó volt az akksi és véletlenül lett lemerítve).
Ugyan most csak tippelek, de szerintem nem állok távol az igazságtól, amikor azt mondom, hogy ilyen koppra merített akksi esetén a generátor legalább 50-60 Amperrel tölti az akksit kezdetben. Ezt még egy gyopár 90A-es generátor is röhögve elbírja. Az, hogy ez kábé 1.5 lóerőt leveszi a motorból, és az leáll alapjáraton... jabocs. Az nem motor. Érdekes, dízelt és V6-ost így leállni még nem láttam. :-D
GTPeti01-12-2008 17:01:06 // 22786
Akkor az autó ideális állapotban van egy finom kis üregvédelemhez. :)
A tologatás sem rossz amúgy. :)
A tologatás sem rossz amúgy. :)
Wickey01-12-2008 16:58:04 // 22785
Lehet. A gtv-m 2006-ban vizsgázott frissen felújítva, két nap múlva összetörték hátulról. Azóta nem ment, csak 1000km-et kábé. :-)
Most per pill úgy néz ki, ahogy az utolsó képeken látod az oldalamon: kéken, és üresen, lejárt műszakival :-PPP
Szóval azt max. tologatom a garázsban és brümmögök hozzá. :-P
Most per pill úgy néz ki, ahogy az utolsó képeken látod az oldalamon: kéken, és üresen, lejárt műszakival :-PPP
Szóval azt max. tologatom a garázsban és brümmögök hozzá. :-P
GTPeti01-12-2008 16:17:06 // 22784
"De 1 autóban nem tudod ezt Ljátszani, mert a generátor nem arra hivatott, hogy csak, és kizárólag az akksit töltse."
Azon a tényen viszont ismét átsiklottál, hogy egy nagy akksiba ugyanannyit kell visszatölteni, mint egy kisebbe.
Azon a tényen viszont ismét átsiklottál, hogy egy nagy akksiba ugyanannyit kell visszatölteni, mint egy kisebbe.
Ferke01-12-2008 15:51:32 // 22783
Látod, milyen segítőkészek pedig?!:)))
pb_01-12-2008 15:18:24 // 22782
Igen ez mind akkor igaz, ha kiveszed az akksit, és ráaggatsz 1 töltőt, de ugye több idő alatt töltődik fel, 1 nagyobb kapacitású akksi, mint 1 kisebb, ahogy írtad. De 1 autóban nem tudod ezt Ljátszani, mert a generátor nem arra hivatott, hogy csak, és kizárólag az akksit töltse.
GTPeti01-12-2008 14:51:01 // 22781
pb_!
"Mert soha nem fog feltöltődni normálisan az akksid."
Ez továbbra is khm... szóval nem így van. Mondok 1 egyszerű példát. Fogsz egy 3,6 Amperes akkutöltőt, rákötsz egy nagyobb, mondjuk 70Ah-s akksit. Ugyanúgy feltölti, mint egy 55Ah-st, 20-30%-kal több idő alatt. Tehát feltölti. Teljesen.
A generátornak ráadásul nem kell mindig nulláról kezdeni, hiszen csak annyit kell visszatölteni, amit indításkor az önindító igényelt (+álló helyzetben járatott fogyasztók, +önkisülés).
A generátort max egy nullára kisütött alacsony belsőellenállású (tehát nagyon nagy kapacitású, vagy spirálcellás) akku izzaszthat meg.
"Mert soha nem fog feltöltődni normálisan az akksid."
Ez továbbra is khm... szóval nem így van. Mondok 1 egyszerű példát. Fogsz egy 3,6 Amperes akkutöltőt, rákötsz egy nagyobb, mondjuk 70Ah-s akksit. Ugyanúgy feltölti, mint egy 55Ah-st, 20-30%-kal több idő alatt. Tehát feltölti. Teljesen.
A generátornak ráadásul nem kell mindig nulláról kezdeni, hiszen csak annyit kell visszatölteni, amit indításkor az önindító igényelt (+álló helyzetben járatott fogyasztók, +önkisülés).
A generátort max egy nullára kisütött alacsony belsőellenállású (tehát nagyon nagy kapacitású, vagy spirálcellás) akku izzaszthat meg.
GTPeti01-12-2008 14:42:30 // 22780
Na ezért vettem én Optimát hagyományos helyett... :)
pb_01-12-2008 14:33:12 // 22779
Manapság, már úgy csinálnak mindent, hogy a garit kihúzza, és utána fosson be.
pb_01-12-2008 14:32:04 // 22778
Csak nem mind1, hogy mennyi idő alatt. Lvileg igen, de Lőfordult már láttam, ill hallottam olyat, hogy gyenge töltöttségű akksinál alapjáraton +állt a motor.
padocska01-12-2008 13:38:37 // 22777
Oké!
Megmérésen túl vagyok, a többi talán menni fog, majd referálok :)
Lehet egy Alfát ritkán használni??????? :P
Megmérésen túl vagyok, a többi talán menni fog, majd referálok :)
Lehet egy Alfát ritkán használni??????? :P
Wickey01-12-2008 13:36:50 // 22776
Az alábbiakra figyelj.
- A plusz ugyanott legyen, ahol a régi akksidon (asszem a 147-be jobbpozitívos akksi kell).
- Minimum 45Ah kapacitása és 320A indítóárama legyen
- mérete 242mm x 175mm x 190mm legyen.
Ezeket a netről kukáztam, szóval lehet hogy hülyeség, de a legtanácsosabb megmérni azt, ami benne van, a tescoban meg lenyúlni egy mérőszalagot és végigméregetni a kínálatot :-))
A pozitív saru elhelyezkedésére tényleg ügyelj, kínos, ha beszereléskor derül ki, hogy a negatív kábelhez esik a pozitív saru és fordítva.
- A plusz ugyanott legyen, ahol a régi akksidon (asszem a 147-be jobbpozitívos akksi kell).
- Minimum 45Ah kapacitása és 320A indítóárama legyen
- mérete 242mm x 175mm x 190mm legyen.
Ezeket a netről kukáztam, szóval lehet hogy hülyeség, de a legtanácsosabb megmérni azt, ami benne van, a tescoban meg lenyúlni egy mérőszalagot és végigméregetni a kínálatot :-))
A pozitív saru elhelyezkedésére tényleg ügyelj, kínos, ha beszereléskor derül ki, hogy a negatív kábelhez esik a pozitív saru és fordítva.
Wickey01-12-2008 13:29:53 // 22775
Tacskóban tizenegykétezer forint az 55Ah-s Bosch akksi. Az sztem teljesen jó lesz, ha nem használod az autót túl ritkán, akkor 3-4 évig biztosan. Hacsak nem megy fossá másfél év alatt, de azért van rá két év gar, hogy ne menjen. :-)
padocska01-12-2008 13:12:12 // 22774
Uhhh.... fiúk! Teljesen bizonytalanná váltam :D:D:D
Most akko zselés vagy sem, kicsi vagy nagy? Akksi, agregátor vagy ventillátor???? :P
Pedig csak egy 147-esem van, és nem vagyok szőke sem :P:P:P
Most akko zselés vagy sem, kicsi vagy nagy? Akksi, agregátor vagy ventillátor???? :P
Pedig csak egy 147-esem van, és nem vagyok szőke sem :P:P:P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?