Forum >> Szerelőműhely

pb_05-08-2010 15:08:51 // 30996
Nem az olajszint változásától lesz csapágyas 1 motor.
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 14:55:34 // 30995
érdekes eset tanulmány ...ha a maximum olajszintből 10% hiányzik akkor az olaj forráspontja drasztikusan lecsökken...amitől sárosodik, csökken a hűtő képessége...azért kivi lennék hány TS lesz hajtókarcsapágyas mondjuk maximum olaj szinttel....
GEORGE05-08-2010 14:44:17 // 30994
Annyiszor megfogadom, hogy nem reagálok, de valahogy nem tudom megállni.....no meg gyűjteni kell a hsz számokat is :-) :-D

Peti ha annyit mennél TS-del mint anno én a TS-mel meg mint most az aktuális autómmal, már rég elő jött volna valami TS kín neked is.

Elhiszem mindenkinek, hogy jó a TS-e és még nem jött elő rajta semmi se.
De sajnos ettől még a főtengelyen nem megvezetett hajtókar ott van.
A keveset szállító olajszivattyú szintén, a változó alapjárat ami sokszor lefulladással jár, és hiába cserél az ember LMM-et, gyertyát, lambda szondát, nem tudja ki irtani a jelenséget. És akkor vez.módosítóról már ne is beszéljünk.
Jó pár TS tulaj szenved ilyennel csak vissza kell olvasni
érdemes a külföldi fórumokon is szétnézni, ott is ilyen gondokról beszélnek a TS tulajok. Gondolom ők sem csak kitalálják..

A TS-el jól lehet autózni, szépen viszi a gépet, jó a hangja, de ettől még a konstrukciós gondjai meg vannak.
és bizony bármely bontóba elmész hiánycikk a TS blokk, vagy a TS főtengely. Gondolom ezek nem műgyűjtők vásárolják a vitrinekbe....

Név nélkül, több olyan ismerősöm van akinek a TS K.O után újból előjött hajtókarcsapágy vagy más jellegű gond.....ha őket kérdezed másként nyilatkoznak a TS motorról, pedig a mai napig azt hajtják.

A JTD-k megbízhatóságra komoly nagyságrendekkel jobb, ettől még nem kéne rájuk haragudni. Én örültem volna neki a legjobban, ha a TS-ek csak megközelítették volna a JTD megbízhatóságát. akkor most lehet megint TS-ben ülnék.......


Akkor ideírom, hogy az 5 éves 240ezres jtd-nek milyen kínjai voltak.
200ezernél letört a turbónak a kipufogófelölői járókereke tőben. A turbós szerint a mai Garet turbók kb olyan szarok mint a Fosch alkatrészek és ritka amelyik ennyit elmegy. mutogatott nekem 60-70ezres turbókat főként renaultból és bmw-ből totálkárosan...ehhez képest bármelyik jtd-ben többet bír a turbó.


Behalt egy LMM, melyik Alfában nem kell min 1szer cserélni?

Most a héten az egyik fő biztosíték lábát "megette" a tisztító folyadék és megállt menet közben. Ez nem az autó hibája.

A jobb oldali belső féltengelycsuklót kétszer kellett cserélnem a közel 400Nm kinyírja ezt a hitvány opel alkatrészt.

Én kívánom Alfásnak, hogy ennyi baja legyen bármely Alfájával.
Én elismerem, hogy a JTD-nél a turbót szokták hibaforrásként megjelölni, nem is tagadom, mint ahogy te teszed a TS hibákat.
Tényeket nehéz elsumákolni.
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 14:19:46 // 30993
mondjuk egy év alatt keresnek TS-hez 25-30 blokkot JTD-hez meg talán egyet....
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 14:18:22 // 30992
de visznek...vezérlés szettet meg féktárcsákat :P
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 14:17:38 // 30991
nekem meg ez a 3. dejzel autóm és ennek van némi "baja" de a 3 dejzellel kb 100e km-et mentem és a kopó alkatrészeken kívül nem nagyon kellett költenem egyikre sem....
Liquid05-08-2010 14:16:34 // 30990
a dízelesek biztos nem tőled vásárolnak :))
gyml05-08-2010 14:10:26 // 30989
Az én TS-emmel sincs semmi gond! Spider 123ezer km.
GTVili05-08-2010 09:10:55 // 30988
Húúúú.....csak össze ne keverjem.....;-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 08:21:25 // 30987
most mondjam a statisztikákat ami lecsapódik nálunk? szarul járna a TS....
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2010 08:18:37 // 30986
2 hetet? mire? van polcon mindenhol :P
Ferke05-08-2010 08:15:57 // 30985
Mert még bejáratós!:))) Majd 300k-nál is számolj be:))))
Liquid05-08-2010 08:09:28 // 30984
vegyük elő ismét a témát :)))

csatlakozom, kip-kop eddig semmi, az általad felsoroltakon kívül -termosztát +szervó tisztítás, szóval csak folyadékok és kopó cuccok, 182e km
Buksi05-08-2010 03:51:02 // 30983
Na ilyenről még nem is hallottam, hogy ez kotyogna! :-)
Egyébként igen, ez a neve és mikor bemész a boltba mindenképpen köszönj előtte! :-DD
Kicserélni meg nem gáz! Lekötöd a kormányösszekötö gömbfejet, aztán lehúzod a kormányműről a prvédő gumi és egy nagy csőfogóval meglazítod az axiális csuklót és szépen letekered! A felrakás meg fordítot sorrendben! ;-)))
Dévid04-08-2010 23:43:29 // 30982
Néha előjönnek még problémák az enyémnél is, de hála az égnek egyre ritkábban és egyre kisebb gondok. :)
Hari04-08-2010 23:43:07 // 30981
EGR! ...?! Na igen! Lehet azt mondaní, hogy nem igazán jó ez a kipufogógáz visszacsatolás! Sajnos sokszor megfordul nálam is ilyen problámával JTD (a multhéten pl egy Opel! - az is JTD!)
Sjnos ezeket már nem leehet "levakolní"!!! Akkor folyamatosan hibát jelez!
Ha ezeken a hibajelző kigyúlad, hiába alszik el!!! A tárolóban megmarad ahibakod! Csak törléssel tüntethető el!
GTPeti04-08-2010 23:38:20 // 30980
"ez a gyengéje a gt-nek?"
Ennek semmi köze a GT-hez. Ez a modern dízelmotorokhoz tartozik. Van rá megoldás, de nem akarom magam ismételni.
(OK, esetleg ki lehet íratni is a SW-ből is. De a köv. ECU update-nél visszajön.)

Sajnos ez ilyen. A dízeleknél viszont nincs elkoszolódó pillangószelep...
Alfa GT-Csaba04-08-2010 23:24:00 // 30979
Tavaly cserélték Érden a Szabónál az egr-t kb 2hetet vártam rá mire beszerezték mert állítólag nem volt belöle az országba.1év garanciát vállalnak rá,de ezek szerint sokkal többet nem is nagyon bír ?!Olajat is sűrün cserélek és a kocsit is szoktam pörgetni hogy ne kormosodjon le minden,ezért nem értem hogy miért adja meg ez magát! lehet hogy ez a gyengéje a gt-nek?
Poló04-08-2010 23:19:36 // 30978
Én nem. A TS-em motorján eddig csak termosztátot kellett cserélnem. Ja, meg olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gyertyákat, szíjakat, görgőket. Meg 1x lett tisztítva a pillangószelepem. Ami meg nem motor, az két felső lengőkar, két hátsó lengőkar, meg kézifék bowden. És ez elforog 7000ig :)
Dévid04-08-2010 23:14:18 // 30977
Az irigyük vagyok... :D
Poló04-08-2010 23:07:48 // 30976
Istencsászár soha el nem romló JTD...
GTPeti04-08-2010 23:05:24 // 30975
Le kéne dugózni a francba és többé nem koszolódna el.
Alfa GT-Csaba04-08-2010 22:54:57 // 30974
Köszi szépen a segitséget!Azért az dühitö hogy 1 éve lett cserélve EGR,és már megint szarakodik!
pe-Ti04-08-2010 22:49:04 // 30973
Üdv!
Én annó ugyanezzel a jelenséggel szívtam majd egy évig már mindent kicseréltem (LMM+turbónyomás szenzor+vákuumszelep+kétszer takarították a turbómat) aztán a végén az EGR-szelep volt a ludas (P0238 hibakódot írt be) mivel az ECU eltárolja és csak jó pár hibátlan menetciklus után törli javaslom olvastasd ki a hibatárolót! Én lehúzott EGR csatival jártam hónapokig és a hiba egyszer sem jött elő többé! Ha nem zavar, hogy ég a MIL-lámpa nyugodtan húzd le a csatit!
Alfa GT-Csaba04-08-2010 22:40:34 // 30972
Sziasztok.Nekem egy Gt 1.9jtd -m van.Van egy olyan problémám vele néha hogy 6.ban hírtelen gázadásnál elmegy a turbó nyomás és kigyullad a motor kontrol lámpa és erőtlen lesz a kocsi.Ha leállítom és újra indítom a gépet újra dolgozik a turbó és a hiba jel is törlődik.Valaki tud nekem abban segiteni hogy miért csinálhatja ezt,vagy mi lehet a betegsége a gépnek?
szasza(SW)04-08-2010 21:25:12 // 30971
Én megoldottam.Nézd meg a blogomban a 146nál.Le fog jönni vissza ragasztani felesleges mert koszos poros,úgyis lejön.Másik kárpit és csere.Vagy veszel egy másik tetőkárpitot komplett,amiről szintén előbb utóbb lejön.
GTPeti04-08-2010 21:14:15 // 30970
Srácok, találtam egy topicot a Ladások oldalán, amiben nagyon magas szinten folyik az értekezés az olajszűrőkről.

Itt a link.

Tényleg nem bízzák a véletlenre a srácok... még olajszűrőket is szétfűrészelnek, hogy kiderítsék, melyik a jobb. Mert bizony van köztük különbség, pl. a visszacsapó szelepek számában. Akit érdekel a téma, annak jó olvasást!
BADI04-08-2010 14:13:21 // 30969
Sziasztok, nem ismertek valami jó Alfa bontot budapesten ahol találhatok GT hez alkatrészeket. Elöre is köszi a választ.
Gabesz04-08-2010 12:10:56 // 30968
Sziasztok!
146-om van, és a tető kárpittal van egy kis problémám: egyszerűen elkezdett lefelé válni, először csak a j2 felett, aztán idővel majdnem mindenhol. Házilag gondolom nem lehet megoldani.
gyml04-08-2010 11:33:15 // 30967
Sziasztok,
ha valakinek légtömegmérőre lenne szüksége:
http://www.rowe.hu/airmaster.html#_ALFA_
GTVili03-08-2010 23:34:35 // 30966
Hö-hö....erről a célszerszámról már hallottam...;-D WC-pumpának gúnyolják....
Na mindegy...kreatív vagyok.
Hari03-08-2010 23:25:40 // 30965
Ja bocs! ...cserélní?! Nem nagyon gáz! Csak kell hozzá egy célszerszám amivel kilehet tekerní, és 5 perc az egész! (Tovább tart felemelní meg a kereket levenní, mint a csuklót kicserélní
1. autó felemel - (bakkol)
2. kerék leugrík
3. A rúdvég rögzítőanya eltávolítása. a rúdvég kisajtolása! A rúdvég kontraanya meglazítása és a rúdvég letekerése az axiális cs. menetéről! ( ... nem baj ha megszámolva!)
4. porvédő gumiharang levétele! ( ha sérült, repedezett - CSERE!)
5. axiális cs. csere!
... ennyí!
GTVili03-08-2010 23:25:01 // 30964
OK! Holnap be is próbálkozom...remélem nem lesz nagy szívás kicserélni.
Hari03-08-2010 23:13:24 // 30963
Így ahogy mondod! A becsületes elnevezése ez!!! ... nincs is más szakmai elnevezése!
Megmondod, hogy mihez kel .... és axiáliscsukló! ....ennyi!
GTVili03-08-2010 19:59:17 // 30962
Köszönöm! Na nekem ez a csukló kotyog......nagyon gáz kicserélni...? Egyáltalán hogyan kérjem a bótba'....? Keziccsókolom! Kérek szépen egy axiális csuklót......?
;-DDDD
Buksi03-08-2010 19:47:05 // 30961
Az alatt a gumiharang alatt egy ún. axiális csukló van!



Sajna nincs róla olyan képem, amin látható lenne! Ezen is csak a "pálca" és a gumiharang látszik! De ott van alatta! :-D
Egyébként ennek a pálcának a végére jön a kormányösszekötő gömbfej!
Az axiális csukló vége különben menetes és így kapcsolódik a kormányműhöz!



Ezek a 155 alkatrészei, de ha jól tudom megegyezik a 145-ével! ;-)
GTVili03-08-2010 19:33:11 // 30960
Hello cartársak! Nincs esetleg valakinek képe vagy robbantott ábrája,a kormánymű gumiharang alatt levő alkatrészeiről....?
Ott is van egy gömbfej...?

Sityu03-08-2010 09:45:08 // 30959
Segítség!
Máshol is kérdezősködtem már igaz..
Van egy bontódó 156 1.8 TS és szeretném beindítani a motort. Tudja valaki mik a minimális feltételei? Áram, benzinnyomás van, computer, lmm helyén. Lambdaszonda és alapjárati motor nincs rajta. Erősen valószínű, hogy a kompjúter nem indítja a spriccungot, mert szárazak a gyertyák és semmisem jön a leömlőn.
Kulcsot felismeri, biztosítékok is a helyűkön. Relék sajna tőből kivágva :\ Elég lehet, ha manuálisan kapcsolom az ac-t, vagy arra is visszajelzést vár a vezérlés?

Aki segít olcsón megveheti :D
Hari02-08-2010 22:10:58 // 30958
A gázolajszűrő alsó menetes műanyag bigyója a gázolajszűrő vízjelzője, és közvetlen kapcsolatban van a gázolajjal!
Szerintem működík nélkűle, de valószínű folyton jelezní fog!
.... még csak annyit! Csak gyári, vagy gyárival azonos minőségű szürőt használj!
Tommaso 15901-08-2010 18:22:43 // 30957
Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem!

156 1.9 JTDm-ben cseréltem volna gázolajszűrőt, de a szűrő alján lévő csatlakozó, ami menetes és rá kell tekerni, kicsit túlhúztam, és eltört.
Ez lényegében a szűrő aljába megy be egy vak dugóval, aminek a szerepét nem nagyon tudom, de egy xenon izzóhoz hasonló szerkezet megy bele ami közvetlen nincs a gázolajjal kapcsolatban.

Kérdésem az lenne, hogy ennek mi a funkciója, és átmenetileg 1-2 nap összerakhatom e ez nélkül, h csak a beletört dugó van a szűrőben.
Az üzemanyag nem folyik sehol, és a csatlakozót pedig leszigetelem.

Kérlek segítsetek, fontos!!
[k i z z o]31-07-2010 23:05:35 // 30956
Vagy valami átvezet. Sok minden fogyaszthat. Ki kell zárni.
Imyx31-07-2010 12:13:19 // 30955
Nincs mit :).
rémGtv31-07-2010 11:36:32 // 30954
Tegnap ráraktuk a műszerre és légtömegmérőt mutatott . Hétfőn lesz beletéve az új ! Köszi az infót :)
Imyx31-07-2010 10:50:32 // 30953
Ha világít az injector lámpa gyújtáskor, mozgasd meg a hengereknél a befecskendezőket, illetve vedd le a csatikat, tedd vissza, lehet, hogy koszosak. Ilyenkor nekem be se indul a motor.
Más: volt olyan, hogy üzem közben is világított az injector lámpa, rángatott, nem volt ereje. A diagnosztika létömegmérőt jelzett, ki lett takarítva, utána megszűnt a lámpa is. Takarítsd ki az LMM-et, szerintem kezd ezzel.
Üdv.
Belga31-07-2010 10:02:35 // 30952
Igen a rádióra én is gondoltam (forrasztgattam arrafelé nemrég :P), szóval első dolgom volt, hogy lecibáltam minden kábelt a középkonzol környékén, de nem az volt a gond. Majd hétvégén még körbeméregetek.
Szabeee30-07-2010 23:50:16 // 30951
nekem gyengébb akksim van, előfordult már, hogy garázson kívül éjszakázott az autó és reggelre lemerült...
Szabeee30-07-2010 23:46:01 // 30950
valahogy ezzel én is így vagyok.... enyém is ültetett.... + keményített :S
Wickey30-07-2010 23:03:29 // 30949
120mA egy szarul (fixen 12V-re) bekötött autórádió miatt is simán lehet. Pont 120-150mA-t mértem egyszer egy ilyen miatt.
bega198630-07-2010 19:30:32 // 30948
Megvolt az LMM csere, annyi változás van hogy 3000 alatt nem annyira erőtlen, kicsit jobban reagál a gázra, valamint nagy fordulaton is kicsit jobb lett, viszont az alapjárat rosszabb lett. Nem ingadozik, de hallani hogy néha berándul 1 pillanatra kicsit darabos... Kíváncsi vagyok hogy a lambda szenzor csere után mit mutat.
Bgabor30-07-2010 18:28:51 // 30947
Sziasztok urak .Ma nagy meglepetésben volt részem ,kuplung benyom és beesik a pedál . Mi lehet? Hidraulikus kinyomócsapágy vagy a pedál felől is szokott szarakodni .A kocsi 156 sw 1.6ts előre is kössz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.