Forum >> Szerelőműhely
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 22:08:33 // 31096
a blokknak szaregál hogy 5w40 vagy 5w30....
GTPeti10-08-2010 22:06:40 // 31095
Hát ja, a DPF az, amikor a farok csóválja... :))
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 22:04:33 // 31094
akkor ezek szerint van ott PDTDI blokk is :P le a kalappal előttük hogy mindenki blokkját tesztelik...viszont a DPF-es Alfákat elkúrták nem kicsit hogy Ferenc szavaival éljek :P
szasza(SW)10-08-2010 22:02:04 // 31093
Az én szekerem is 2001-es és Selénia WR Diesel 5W40 kell neki.
GTPeti10-08-2010 21:55:40 // 31092
Ofi látta. És hiszek neki.
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 21:53:20 // 31091
voltál ott? láttad? lehet olyan mint a hófehérke mindenki beszél róla de senki sem látta :P van nekik fosvágen olajuk is lehet vettek Győrből párat és azokat is járatják :)
Bagee10-08-2010 21:33:18 // 31090
sziasztok!
amikor kivesszük a TSből a hidrotőkéket... akkor amikor visszarakjuk ki kell nyomni az olajat vagy nem?
amikor kivesszük a TSből a hidrotőkéket... akkor amikor visszarakjuk ki kell nyomni az olajat vagy nem?
GTPeti10-08-2010 21:16:57 // 31089
Selénia WR Diesel 5W40.
(A 10W40-est szerintem felejtsd el!)
(A 10W40-est szerintem felejtsd el!)
cseri10-08-2010 21:14:56 // 31088
Üdv segits mán ki akkor milyen oil kell 2001 -es jtd -be és miért is 10- 30 as a jó vagy melyik jó.a gyári kiskönyve szerint jó a10-40 .
Hari10-08-2010 20:49:01 // 31087
Szerintem nincs benne olaj! ...ha meg mégis akkor tuti hogy nem elegendő! Nagyon sok váltot - boxer 33; 145-146; - az tesz tönkre, hogy a kuliszatengelynél ereszt a szimering és szinte az összes olaj kifolyík.
Próbáld meg feltöltení + 3/4 -1 literel többet tegyél bele. (2,5literig nyugodtan töltheted!)
Ha még így is zörög akkor menthetetlen! Műtení kel!!!
Próbáld meg feltöltení + 3/4 -1 literel többet tegyél bele. (2,5literig nyugodtan töltheted!)
Ha még így is zörög akkor menthetetlen! Műtení kel!!!
GTPeti10-08-2010 20:00:10 // 31086
Hogy nincs egy ember az Alfánál v. Seléniá-nál, aki észrevette volna ezt a malőrt, az nagyon gáz. Nem úgy volt, hogy a Selénia gyárban folyamatosan Fiat/Alfa motorokat járatnak, hogy teszteljék a viselkedést? Vagy ők DPF nélkül nyomják? :))
BoXeR & Italy8710-08-2010 19:39:32 // 31085
Sziasztok volna egy kérdésem?A 33-om váltojábol zörgö hangot hallani váltani nehezenlehet,de ha benyomom a kuplungot akor nem zörög,tuti hogy meg kell bontani csak kiváncsi vagyok hátha valikinek volt már ilyen problémája válaszokat elöre is köszönöm.üdv.
Hari10-08-2010 13:55:50 // 31084
Háááá' ?!! ....a tulaj vazzze! :-)
Dozer10-08-2010 10:56:40 // 31083
Jah... kellene nyitni egy Alfa Amore szervízt... tuti menne :D Nem beszélve a sörözésekről :DD
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 10:42:07 // 31082
persze csak ha a balfék Selenia vagy Alfa tévesen az 5w40-et írja elő akkor ki a hunyó?
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 10:40:14 // 31081
Figyi van itt egy pár jó Alfa szerelő ez kétségtelen (köztük Te is:))) de hogy a Szakszervizek nem állnak a helyzet magaslatán az is kétségtelen...ez az OBD-n való diagnosztika vicc mivel nálam is 1x berakta hiba kódba a LMM, Vákumszabályzó, Map triót persze azért nem volt meg a töltőnyomás mert fulladt a motor persze a putri ebből csak azt látja hogy nincs meg a töltőnyomás de hogy miért azt már nem....
Hari10-08-2010 10:28:30 // 31080
Ez bízony 100%-ban igy van! Sokan beleteszik a 5W40 sima szintetikus olajat - meee az óóócsóbb! - aztán jönnek, hogy torpan, olyan mintha kézifékkel menne! ...és a következménye a EGR brutális eldugulása v. kampeca!
Annak törném el a kicsi kacsóját aki beleöntí a sima 5W40-et!
AKI "KORSZERŰ" JTD-vel FURIKÁZIK ANNAK TESÉK MEGVENNÍ A BELAVALÓ OILT!!!!
Annak törném el a kicsi kacsóját aki beleöntí a sima 5W40-et!
AKI "KORSZERŰ" JTD-vel FURIKÁZIK ANNAK TESÉK MEGVENNÍ A BELAVALÓ OILT!!!!
Hari10-08-2010 10:20:52 // 31079
Hmm-hmm! ... ne szóóójá be kicsicsávó! :-) Megeszlek reggelire!
Na jó félre a tréfát! Pont ezt szoktam magyarázní - és hidd el már nagyon unom! - mindenki manapság már diagnosztizální akar (szeretne), Több mint 10 éve foglalkozom diagnosztikával, + állandoan olvasom a kapcsolódó cikkeket. (Na meg persze a 20 év Alfák közöt.) ... és bizony néha én is leszidom az égről az összes csillagot, milyen idiota barmok tervezik a motorvezérlőket! ... na meg ez az OBD diagnosztika ?!!! ...ez egy nagy parasztvakítás! (Néha iránymutatásnak jó, de másra ?!!!)
Na jó félre a tréfát! Pont ezt szoktam magyarázní - és hidd el már nagyon unom! - mindenki manapság már diagnosztizální akar (szeretne), Több mint 10 éve foglalkozom diagnosztikával, + állandoan olvasom a kapcsolódó cikkeket. (Na meg persze a 20 év Alfák közöt.) ... és bizony néha én is leszidom az égről az összes csillagot, milyen idiota barmok tervezik a motorvezérlőket! ... na meg ez az OBD diagnosztika ?!!! ...ez egy nagy parasztvakítás! (Néha iránymutatásnak jó, de másra ?!!!)
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 10:12:30 // 31078
egyébként én is végigjártam a szamárlétrát ...kipróbáltam az összes elektromos csere-bere verziót a hiba persze maradt ...tehát ezek kizárva ...aztán megfigyeltem hogy csak tisztításkor csinálja a rángatózást tehát mechanikai hiba lesz mert hibát nem jelez sem a lambda szonda, se az áramlásérzékelő, se az alsó mérő szonda...viszont ami szemet szúrt már megvételkor hogy végig 5w40-es olajat tettek bele ami nem bele való olaj nem tudja a C2 minősítést ami a DPF-es autókba kellene... akkor mértünk rá a DPF-re hány százalékos és 50%-ot mutatott ...itt a hiba forrása
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 08:51:13 // 31077
az a baj...WR Pure kell bele 5w30-as...a 48% sok az már nem jó...nekem 52%-os!
Tala2510-08-2010 07:56:06 // 31076
Szia ErHard 242!
48 %-on volt pár napja. Két-három hónappal ezelőtt tisztították, mert előtte 18 % volt, de nem javult az ingadozás. Selenia wr dízel olajat használok.
Üdv.:
Tala
48 %-on volt pár napja. Két-három hónappal ezelőtt tisztították, mert előtte 18 % volt, de nem javult az ingadozás. Selenia wr dízel olajat használok.
Üdv.:
Tala
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 07:33:40 // 31075
Jók a magyar szakemberek :) hozzá se tudnak szagolni a témához sokszor.... mérjetek rá a DPF-re hány %-os és pucoltasd ki de ne programból mert az szart sem ér! milyen olajat használsz?
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2010 07:30:44 // 31074
Nekem is ugyan ezt csinálta, csinálja csak nem olyan intenzíven mióta töltöttem a tankba Cataclean-t ...el van tömődve a DPF és mikor takarítja folytja az autót....azért ugrik meg az átlag fogyasztás mert akkor pucolja a DPF-et és azért 5-ben, 6ban mert akkor a legnagyobb a gázáramlás....milyen olajat használsz vagy használtak az autódban? fogadjunk 5w40-et...na pont attól dugul el hosszabb távon...mióta beleraktam a löttyöt azóta nem rángat takarítás közben csak motorfék effektus jön elő de ettől függetlenül viszem vagy kipucoltatni a DPF-et vagy kap újat ...
Tala2510-08-2010 00:07:05 // 31073
Szia Cipesz!
Gond dettó ugyanez csak 159-nél, és már megörülők tőle! 4 szerelőnél voltam kifizettem már 190.000,- ft-ot, de fogalmuk sincs róla mi a baj! Cseréltek EGR-t, légtömegmérőt, üzemanyagszűrőt, légszűrőt, bemérték az injektorokat, kitisztították a porlasztókat, nagynyomású szivattyú szelepét, belefújtunk a tankba a visszavezető csövön, hátha ott van a dugulás, de semmi. Rátettük a számítógépet menet közben, mikor produkálta a hibát, de semmi különös nem volt tapasztalható, persze hibakód sehol sincs, vagyis mechanikai a hiba. Alfa Szamosi Kft. lesz a következő szerviz, ahol próbálkozom, mert a fórumon láttam egy alfást akinek szintén ez a baja, ő pillangószelepre gyanakodott. Héten, jövő héten rövidre akarom zárni, majd ha megtudok valamit szólok!
Üdv.:
Tala
Gond dettó ugyanez csak 159-nél, és már megörülők tőle! 4 szerelőnél voltam kifizettem már 190.000,- ft-ot, de fogalmuk sincs róla mi a baj! Cseréltek EGR-t, légtömegmérőt, üzemanyagszűrőt, légszűrőt, bemérték az injektorokat, kitisztították a porlasztókat, nagynyomású szivattyú szelepét, belefújtunk a tankba a visszavezető csövön, hátha ott van a dugulás, de semmi. Rátettük a számítógépet menet közben, mikor produkálta a hibát, de semmi különös nem volt tapasztalható, persze hibakód sehol sincs, vagyis mechanikai a hiba. Alfa Szamosi Kft. lesz a következő szerviz, ahol próbálkozom, mert a fórumon láttam egy alfást akinek szintén ez a baja, ő pillangószelepre gyanakodott. Héten, jövő héten rövidre akarom zárni, majd ha megtudok valamit szólok!
Üdv.:
Tala
Hari09-08-2010 20:00:44 // 31072
Kromozot digitális szemmértékkel! :-)
... ránézésre, kb. .... mittoooom én?! ... de akár egy 75-ös felső gömbtámasz gumija is jó!
... ránézésre, kb. .... mittoooom én?! ... de akár egy 75-ös felső gömbtámasz gumija is jó!
gyml09-08-2010 17:56:44 // 31071
És te milyen autóét tetted rá? Hol tudom megnézni,hogy minek a mérete felel meg?
Hari09-08-2010 17:18:09 // 31070
Szeva! :O ... Mivel olvastátok, és mi a hibakód száma?
A vezeték szakadás elég ritka, de sajnos előfordul. ... a vezetékek vagy mechanikai behatás - Pl.: ütközés, szereléskor nekiütődés, stb - vagy elektromos túlterhelés miadt jöhet létre.
A hiba feltárása:
- kel 1 digit multiméter
- az autó kapcsolási rajza
- és egy nagy adag türelem
a rajzon megnézed a légtömegmérő vezetékei hól vannak becsatlakozva - hanyas számon, milyen színű vezetékkel - szakadás vizsgálóval végigméricskélní!
(Nem emlékszem olyan hibakodra ami konkrétan a szakadásra utal?!!)
A vezeték szakadás elég ritka, de sajnos előfordul. ... a vezetékek vagy mechanikai behatás - Pl.: ütközés, szereléskor nekiütődés, stb - vagy elektromos túlterhelés miadt jöhet létre.
A hiba feltárása:
- kel 1 digit multiméter
- az autó kapcsolási rajza
- és egy nagy adag türelem
a rajzon megnézed a légtömegmérő vezetékei hól vannak becsatlakozva - hanyas számon, milyen színű vezetékkel - szakadás vizsgálóval végigméricskélní!
(Nem emlékszem olyan hibakodra ami konkrétan a szakadásra utal?!!)
Hari09-08-2010 17:05:05 // 31069
Igen! Teljesen mindegy milyen autóét teszed rá, csak méretileg legyen OK!!! .... még ha használt, de jó állapotú akkor is használható! Arra kel csak figyelní, hogy a szakadásnál bekerült koszt gondosan ki kell takarítaní.
gyml09-08-2010 14:10:03 // 31068
Sziasztok, tapasztalatok után érdeklődnék. A Spideren az első lengőkar külső felén, a golyóscsapon a gumi porvédő ki van szakadva. Elvileg nem lehet ilyet külön kapni, Ofi azt ajánlotta, hogy nézzem meg az Uno-ét. Esetleg valaki cserélt már ilyet? Valami tapasztalat?
Cs.Alfa09-08-2010 14:00:26 // 31067
A hibaolvasáskor a légtömegmérőhöz csatlakozó kábelköteg egyik kábelében ír szálszakadást.
Hogy leget kicserélni,vagy kiszűrni melyik a szakadt vezeték?
Hol a kábelköteg másik vége????
156 2.0 Ts....................
Hogy leget kicserélni,vagy kiszűrni melyik a szakadt vezeték?
Hol a kábelköteg másik vége????
156 2.0 Ts....................
cipesz09-08-2010 00:21:45 // 31066
Sziasztok !
Van egy idegesítő dolog, ami időről időre megjelenik az autónál. Ősztől tavaszig nem tapasztaltam, tavaly nyáron viszon volt már hozzá "szerencsém". A hiba úgy néz ki, hogy elkezd erőtlenedni a gép, a motor fordulatszám pedig ingadozik, a pillanatnyi fogyasztás megugrik. Ha ilyenkor lelassulok, és elkezdem nyomni, akkor 1-2-3-ban szépen kipörgethető, nincs akadozás, viszont ha beállok normál sebességre - mondjuk 100-ra 5-ben - akkor visszatér a rángatás. Néha az alapjárati fordulatszám is ingadozik kicsit, de ez nem annyira jellemző...
Egyszer-kétszer mintha az segített volna, hogy 6-ban lejtőn lefelé szépen motorfékkel gurultam, de ez nem minden esetben jön be...
Múltkor nyomott egy motor control rendszer hibakódot is, amit kiolvastam : P2475 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low. Egyik német nyelvű fórumon (már amennyire értem) találtam egy bejegyzést arra, hogy van egy hőmérséklet szenzor (ábrán elvileg a 7-es). Szerintetek ennek a hibája okozhat ilyen jelenséget ?

Felmerült még a lambda szonda is, mint lehetséges bűnös. Okozhat az ilyet ?
Ezeken felül még egy dolog ütött szöget a fejembe : olvastam itt valamelyik fórumon, hogy találkoztak tank szellőzési problémával, és nekem is sejlik olyan alkalom, mikor szusszant a cső a tanksapka levételekor... Tapasztaltatok ilyet dízeleknél ?
Ja, és EGR tavasszal volt cserélve (bedobta a hibakódot, mert megadta magát teljesen)
A legbosszantóbb, hogy háromszor vittem már ezzel a gonddal diagnosztikára a gépet, persze akkor nem produkált semmit a drága :)
Múltkor nekem sikerült rádugni a laptopot egy ilyen rángatós menetnél, persze én vezettem, ezért a barátnőm próbálta értelmezni a kérdéseimet. Arra sikerült fényt deríteni, hogy a kalkulált terhelési érték elég ugrálós képet mutat. Erről sajna nincs diagram lementve :(
Előre is köszönöm a segítséget és jó töprengést kívánok mindenkinek :)
Üdv,
Gábor
Alfa GT, 1.9MJet
Van egy idegesítő dolog, ami időről időre megjelenik az autónál. Ősztől tavaszig nem tapasztaltam, tavaly nyáron viszon volt már hozzá "szerencsém". A hiba úgy néz ki, hogy elkezd erőtlenedni a gép, a motor fordulatszám pedig ingadozik, a pillanatnyi fogyasztás megugrik. Ha ilyenkor lelassulok, és elkezdem nyomni, akkor 1-2-3-ban szépen kipörgethető, nincs akadozás, viszont ha beállok normál sebességre - mondjuk 100-ra 5-ben - akkor visszatér a rángatás. Néha az alapjárati fordulatszám is ingadozik kicsit, de ez nem annyira jellemző...
Egyszer-kétszer mintha az segített volna, hogy 6-ban lejtőn lefelé szépen motorfékkel gurultam, de ez nem minden esetben jön be...
Múltkor nyomott egy motor control rendszer hibakódot is, amit kiolvastam : P2475 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low. Egyik német nyelvű fórumon (már amennyire értem) találtam egy bejegyzést arra, hogy van egy hőmérséklet szenzor (ábrán elvileg a 7-es). Szerintetek ennek a hibája okozhat ilyen jelenséget ?

Felmerült még a lambda szonda is, mint lehetséges bűnös. Okozhat az ilyet ?
Ezeken felül még egy dolog ütött szöget a fejembe : olvastam itt valamelyik fórumon, hogy találkoztak tank szellőzési problémával, és nekem is sejlik olyan alkalom, mikor szusszant a cső a tanksapka levételekor... Tapasztaltatok ilyet dízeleknél ?
Ja, és EGR tavasszal volt cserélve (bedobta a hibakódot, mert megadta magát teljesen)
A legbosszantóbb, hogy háromszor vittem már ezzel a gonddal diagnosztikára a gépet, persze akkor nem produkált semmit a drága :)
Múltkor nekem sikerült rádugni a laptopot egy ilyen rángatós menetnél, persze én vezettem, ezért a barátnőm próbálta értelmezni a kérdéseimet. Arra sikerült fényt deríteni, hogy a kalkulált terhelési érték elég ugrálós képet mutat. Erről sajna nincs diagram lementve :(
Előre is köszönöm a segítséget és jó töprengést kívánok mindenkinek :)
Üdv,
Gábor
Alfa GT, 1.9MJet
Grando06-08-2010 22:50:01 // 31065
Avarok mi? :DDD
GTPeti06-08-2010 22:26:56 // 31063
A korom-hoz képest jól nézek ki. :)))
András bácsi06-08-2010 22:23:44 // 31062
Jól tartod magad. :))))
GTPeti06-08-2010 22:23:24 // 31061
Passz. Azért "eLearn 156"-ra rákereshetnél itt-ott.
Piritu - 1.000.00006-08-2010 22:22:43 // 31060
Cs.Alfa06-08-2010 22:22:22 // 31059
Azt honnan lehet leszedni?
GTPeti06-08-2010 22:21:38 // 31058
Nincs semmi bajom az ipsével, de van pár év közöttünk, így ő nem lehetett az osztálytársam. :))
András bácsi06-08-2010 22:20:57 // 31057
Régebbi sedanban nem nagyon volt függöny. Inkább 2, vagy 4.
GTPeti06-08-2010 22:20:20 // 31056
Az SW-ben tudom, a szedánban nem. Az sem biztos, hogy a tiedben van függönylégzsák. Amúgy az eLearn szervízCD-ből sokmindenre választ kapnál.
András bácsi06-08-2010 22:19:41 // 31055
És Peti haverja. :)
Akkor mindent értek.
Akkor mindent értek.
András bácsi06-08-2010 22:17:49 // 31053
Avar István még él? ;)
Cs.Alfa06-08-2010 22:16:16 // 31052
Azok pontosan hol vannag a csomagtartóban????? Sosem találkoztam velük még...((((
GTPeti06-08-2010 22:14:46 // 31051
Például. De a csomagtartó két oldalán is van két kis szürke műanyag takarólap. Ezek mögött található a két függönylégzsák csatija. Nálam ezek is KH-sak voltak.
A hibakódot természetesen később ki kell majd ütni, nem tűnik el magától. (És amíg világít a légzsák-lámpa, addig nem működik egyik sem.)
A hibakódot természetesen később ki kell majd ütni, nem tűnik el magától. (És amíg világít a légzsák-lámpa, addig nem működik egyik sem.)
GTPeti06-08-2010 22:12:32 // 31050
Van egy barátom, akit Avar-nak hívnak. De ő még nem állt elő területi követelésekkel. :))
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2010 22:11:20 // 31049
mindig a nők tehetnek mindenről :))))
András bácsi06-08-2010 22:08:56 // 31048
Különben meg Vader is Skywalker, csak nem hagyták dugni. :))))
Cs.Alfa06-08-2010 22:08:00 // 31047
Az anyósülés alattira gondolsz?
156-nál értem....
156-nál értem....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
