Forum >> Szerelőműhely

zsoltee1008-09-2010 22:20:52 // 31472
Sziasztok, ha kiveszik az autóból a katalizátort, akkor jelentkezhet utána bármely probléma? (156 2.0 TS)
GTPeti08-09-2010 22:17:24 // 31471
Nem érted a logikámat.
Egy bizonyítottan gyenge műszaki megoldást, nem csinálok meg ugyanolyanra, ha jobban is megoldhatom. (Ráadásul jóval olcsóbban, de ez csak a ráadás.)
"Ha mindent túlméreteznénk" Ugyanmár, itt nem mindenről volt szó.
Szido08-09-2010 21:59:29 // 31470
Üdv!

Nemrég sikerült megvennem a 156-osomat (1.6 TS), és azt tapasztalom, hogy rángat a motor. Nem lehet konkrét fordulatszámhoz kötni. Van esetleg valakinek valami tippje, vagy hasonló tapasztalata?
Piritu - 1.000.00008-09-2010 21:19:47 // 31469
Nem túlparázod ezt az átépítést egy kicsit túl? :-)
Eddig mennyit ment a Tied, mire elromlott? Egy sima gyári még legalább eddig bírná (vagy tovább). Hány km lesz is akkorra a kocsidban?
Pl. a Pókomban most kezdi levetni az ellenállás a zöld festéket, még 10-20-ezret legalább elmegy. Kicserélem és 300e km-ig elfelejthetem. Nem hiszem hogy megéri a 300ezer km-t évi 7ezer km-el.
Ha mindent túlméreteznénk, megerősítenénk, ami pár embernél elromlott itt már a T34-nél tartanánk :-DDD
Hari08-09-2010 21:05:53 // 31468
Méretezés ide vagy oda! ... szóval ki szok mennní! Az okfejtés jó, hogy haaaa rendesen lenne méretezve akkor nem menne kí! 1, miért lenne ez úgy méretezve, hogy SOHA ne menjen tönkre! 2, mi van akkor, ha mondjuk a ventillátor szorul egy icipicit, akkor egy kicsit ugyebár megnő a felvett teljesítmény, - amit már nem tud elviselní a "kis" ellenálás!!!
Az az ellenálás pl. házilag is kivitelezhető! ... én speciál egy használaton kívülí 1000 éves izzító elötétből csináltam! Na ez tuti bírja a strapát!!! (Kipróbáltam 500W-os terheléssel, hááááá egy kicsit felizzott!) :-)
GTPeti08-09-2010 19:26:27 // 31467
Azért van alulméretezve, mert egy csomó kollégának már elromlott...
(Még ha 50:5 az arány, akkor is azt mondom, hogy nincs ez rendben.)
admirális08-09-2010 19:02:58 // 31466
Te nem figyeltél meg valami olyat hogy amikor megy a klíma, a kettes hamarabb kapcsol? Főleg a Spideren, mert abban ugyanaz a vezérlő van mint nekem a 156-ban. Azt tudom hogy klíma nélkül 100 fokon kapcsol, de klímával lehet hogy már olyan 94 körül.
Piritu - 1.000.00008-09-2010 16:11:27 // 31465
A klímával az 1-es fokozat indul. A másodikat a melegedő víz indítja.
admirális08-09-2010 11:39:20 // 31464
Jó, ebben tényleg van valami, amit mondasz, de akkor is más ellenállás kell a klímásokba valami okból. Szóval kell hogy legyen összefüggés a lassú fokozattal szerintem.
Wickey08-09-2010 11:17:34 // 31463
nem biztos hogy a klímának az 1-es fokozat kell... Amikor nekem elszállt az ellenállat, abból vettem észre, hogy felhős idő volt, mint most, és mégis felment dugóban a vizem 100 fok köré. Akkor kapcsolt a 2-es fokozat és szabadesésben kezdett visszahűlni. Amikor ráböktem a klímát, az kettes fokozaton járatta a ventit, és beszögelődött 80 fokra a víz (ahol a 82 fokos termosztát miatt lennie is kell). Szóval a klíma sztem maxon járatja. Jobban is teszi: hűtse csak rendesen azt a ványadt kis klímahűtőt.
admirális08-09-2010 09:36:36 // 31462
Sokan egyébként észre sem veszik, hogy nincs 1-es fokozatuk, mert a 2-es csak nagyon extrém esetben megy ki, és azt hiszik, minden oké. Ami addig rendben is van, hogy a víz nem fog felforrni ha van kettes, de a klímának meg kellene a lassabb fokozat. Én is akkor jöttem rá, mikor OBD-n nem tudtam bekapcsolni.
admirális08-09-2010 09:34:04 // 31461
Szerintem azért írta, mert nagyon jellemző és sűrűn felmerülő probléma. Én is azt hittem, hogy nem fog elérni, mert nem volt vele problémám eddig.
Piritu - 1.000.00008-09-2010 08:06:17 // 31460
Miért is van alulméretezve?
SW 171e km-el még jó, Pók 141e km-el még jó...
admirális07-09-2010 23:34:04 // 31459
Köszi! Ez jó megoldás lehet!
GTPeti07-09-2010 22:21:10 // 31458
Azért mert 100W teljesítményű... Picit több anyag kell hozzá és picit jobban tűri a magasabb hőmérsékletet.

Nekem alkatrész boltban vett ipari ellenállások vannak bent. Két db 0,47 Ohmos párhuzamosan. Mindez egy olyan hűtőbordán, amit a ventillátor forgás közben hűt is. (Nem volt kedvem pénzt kiadni a nyílvánvalóan alultervezett gyárira.)
admirális07-09-2010 22:02:49 // 31457
Vagy hogy kell kérni a boltban? Mert nem hiszem hogy külön ne lenne kapható ilyen.
admirális07-09-2010 21:50:32 // 31456
Akkor mennyi a reális értéke és miért olyan drága?
[k i z z o]07-09-2010 21:48:31 // 31455
Az nem egy 125mW os 10Ft -os ellenállás:) Az csak fényjátékkal kecsegtetne :)
admirális07-09-2010 16:20:53 // 31454
Amúgy 156 1,6 TS-ről van szó. Ja és szilentezéssel van valakinek tapasztalata? Megéri, vagyis egy lengőkar átszilentezése jóval olcsóbb mulatság, mint egy új lengő?
admirális07-09-2010 15:53:29 // 31453
Segítséget kérnék. Mi okozhatja azt, hogy nincs 1-es hűtőventillátor fokozat, miközben a magasabb fokozat kapcsol rendesen? Ellenállásra gondoltam először, mivel a reléjét hallom kattanni. Azt úgy fogom leellenőrizni, hogy kiveszem az ellenállást, kimérem hogy van-e szakadás, aztán összekötném a rámenő vezetékeket (áthidalnám), és úgy próbálgatnám OBD-n beindítani. Ha megy, akkor egyértelmű hogy ez a rossz.

Áprilisban már kimértem egyébként. Nem emlékszem az értékre, csak arra, hogy nem volt szakadt, ezért megnyugodtam és visszatettem.

Ha pótolni kéne, mekkora ellenállást építsek be? Mi a gyárilag megadott érték? Gyári újat nem vennék 9E-ért, a bontott megintcsak szét fog pukkanni, akkor inkább Lomexben beszerzek hozzá egy 10 forintosat és beforrasztanám a régi helyére. Ugye ezzel nem ronthatom el ha szakszerűen csinálom?

Egyébként a klímásom szerint fontos hogy legyen 1-es fokozat, mert csak úgy tud a klíma megfelelő hatásfokkal működni. Lehet is benne valami, mert én úgy tudom, hogy ez a lassú fokozat a klíma nélküliekből gyárilag hiányzik, vagy legalábbis ha benne is van, másik ellenállás való bele.

Szóval az érdekelne hogy a fent vázolt módon ellenőrizhető és javítható-e az ellenállás, és hogy azon kívül gondolhatok-e valami egyébre?
Kareszka198407-09-2010 14:04:13 // 31452
jelen helyzetben nekem pont egy ilyen szépségápolási beavatkozásra van szükségem :)
Hari07-09-2010 13:41:29 // 31451
Mit mondjak?! ... dicséretes, hogy van aki még így gondolkodík! (Csak hááá az anyegin az nagy úúúr!) Mindíg az a tuti megoldás, ha a probléma keletkezésének, az okozójának a megszüntetését vesszük alapból sürgősre!!! (A kat. csövezése csak "szépség ápolási" beavatkozás!) :-)
Krisz4607-09-2010 09:58:26 // 31450
Sziasztok!

Gyári rádió kikódolásában van valakinek tapasztalata, tudnátok ajánlani valakit?
Aksi csere volt, a kódot pedig nem találtam otthon.
Tentacle06-09-2010 14:09:34 // 31449
Én jelen esetben a számítógépre általánosságban gondoltam, nem ECU-ra inkább a PC-re :) De valóban, az autógyártásban (is) vannak olyan dolgok, amit ép eszű szakember nem csinálna :)
Dzsozy06-09-2010 13:23:35 // 31448
Köszönöm szépen!
Asszem, akkor fizetek mint a katonatiszt. Kiolvasták a hibát, a szomszédba van az Unix. A gyerek aki kiolvasta (gyorsszervíz) nem tudta, hogy a kettő megeggyezik e. Persze én is átmehettem volna a szomszédba megkérdezni. A vaillanyászhoz meg elhúztuk, pedig pár perces munkával én is cserélhettem volna, mind egy, hogy hova vontatom magam, haza, vagy a szakihoz. Persze Ő azt mondta, hogy a kettő nem ugyan az! Saját pénzének nem ellensége! Majd számonkérem azért a faszit! Érdekes, hogy ott meg elindult!!! Kíváncsi vagyok, hogy mit okoskodik majd? Asszem azért beszerzek majd egyet, és csrélem,ha Ő nem teszi meg. Köszöntem még 1*!!
András bácsi06-09-2010 12:38:35 // 31447
Úgy van, ahogy mondod. Az a főtengely pozíciószenzor.
Dzsozy06-09-2010 12:28:07 // 31446
De ha már van valaki gép közelbe aki tudja, hogy fordulatszám jeladó micsoda? Fordulatszám jeladó=főtengely jeladó? Csak mert ezt a hibát írta ki a comp,ma reggel, de mivel nem tudom,hogy a fordulatszám jeladó micsoda, így vontattam magam villanyászhoz,nem mertem magam orvosolni a hibát. Csak félek,hogy levesz lóvéra! (hozzá kell tennem, hogy a villanyásznál,meg elindult a kocsi :) de azért biztos ami ziher,otthagytam, hogy nézze át. )
Dzsozy06-09-2010 12:24:39 // 31445
Szép napot Mkinek. Látom még megy a győzködés katalizátor ügyben. Igazából én félnék attól, hogy míg nem orvoslod a katalizátor fingatós hibát, "sorra" cserélheted a besült lambdákat. Ha valami szar utángyártott univerzálisat teszel bele,az se jó, az is píz, nem beszélve a többletfogyasztásról, ami meg egyébként így is van. Szükségmegoldásnak persze tökéletes, de nem lenne "olcsóbb" orvosolni a problémát, oszt dobni a tikoknak egy utángyártott bosal katalizátort?
Kareszka198406-09-2010 09:09:34 // 31444
namost ha még valaki kapásbol tudja a katalizátor belépő torkának belső átmérőjét, akkor virtuálisan kap egy puszit :P :D
Kareszka198406-09-2010 08:59:44 // 31443
egyenlőre még nem állok úgy, hogy cseréljem, feljebb van egy icinykepicinyke probléma, ami hetek alatt kifingatná az új katalizátort, így most nem nagy értelme lenne, előbb ezt kell majd orvosolnom :(
Hari05-09-2010 22:01:52 // 31442
( Haaa esetleg sportkatalizátorra lenne szükséged, még van 1db-om ! 147-esre való spec. csak fel kell csavarozní az eredeti helyére!.... email!)
Hari05-09-2010 21:54:22 // 31441
Igen! A perforált csővet használják az összes kipufogódobban. ...ugyhogy ezzel elrontaní bíztos nem fogod!
Kareszka198405-09-2010 21:36:46 // 31440
na egyenlőre pont ez is lenne a célom, a "recsegős", "zizegős" hang megszüntetése :) szóval szerinted akkor egy perforált cső megoldás lehet? :)
alfarosso05-09-2010 21:34:40 // 31439
ok.Meggyőzve:-)
Hari05-09-2010 21:29:49 // 31438
Azért van 2 db szonda az autodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Hari05-09-2010 21:29:07 // 31437
Azért van 2 db szonda az atodon mert az 1. - és a katalizátor is - végzí a dolgát akkor a kipufogó gázok redukálodnak a minimális értékre. Ezt a 2. szonda ellenőrzi és ha rendben van minden, akkor nincs hibaüzenet!
Na mármost! Neked ugyebár üres a katalizátorod! Ebben az esetben ha teszel bele csövet - és perforálod, vagy eleve perforált anyagbol teszel bele - akkor igenis megszűník a "recsegős", "zizegős" hang, de nem lessz jóbb a kipufgázod, ezért a másodík szonda hibát fog mutatní. Részmegoldás.
Kareszka198405-09-2010 20:16:05 // 31436
elvégre ugye ha kiiktatom a lambdaszondát, akár a motor is besülhet, szétszállhat...vagy én tudom rosszul?!?!?! :)
Kareszka198405-09-2010 20:14:52 // 31435
igen, tudom, most csak egyenlőre az üres katalizátorházba belépő gázokat szeretném egyenes vonalba terelni, hogy ne zajongjonak, de ugyanakkor a lambdaszondával is kapcsolatba kerüljenek :)
[k i z z o]05-09-2010 20:00:25 // 31434
Mindig katalizátor hibád lesz ezzel a megoldással is. De szerintem erre már kaptál választ :)
Dzsozy05-09-2010 18:37:20 // 31433
Köszöntem a segítséget Mkitől!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Van egy oldal HELLA.COM/HELLA-hu. Ajánlom Mkinek.
Az leírtak alapján (remélem) a főtengely jeladó lehet, mert a kocsi k.o. Nem indul, és ez az oldal is ezt írja a főtengelyjeladóról, ellenben a vezérműtengely jeladóról azt írja, hogy vészüzemmődban mehet a vas, fogyaszt mint állat stb.
Csak azért mert már vettek le egy 15.000,- egy biztosíték csere végett, és először kiolvastatom,meggondolom, és cselekszem.
Kareszka198405-09-2010 18:35:46 // 31432
így-így, ismerős :) diagnosztikán ki is írta mindkét lambdát...hibakód kiütve, pár másodpercig dolgozik, majd puff, visszajött. Addig nem is szeretnék lambdaszondát cserélni, míg a katalizátorba nem szerválok betétet...de addig járok így. Fogyasztásban mutatkozik meg nálam is, 10-12 liter körül eszik most. Nagy hidegben még nem hajtotam, február végén vettem a kocsit, majd most a zord télen meglássuk, hogy viselkedik :)
mreni05-09-2010 18:29:40 // 31431
Nekem pl valótlan adatokat küldött a lambda a katalizátor eltávolítása után...
3lambdát is bepróbáltunk mindegyikkel ez volt,nem ment rosszul az autó csak többet evett
Néha-néha hidegen megtorpant ilyesmik...
szasza(SW)05-09-2010 18:29:04 // 31430
Így van!A főtengelyt ki tudod cserélni.A vezhez én sem nyúlnék:)
BeczA05-09-2010 18:28:46 // 31429
Én drukkolok neked, hogy az alsó legyen... ;)

Az a baj, hogy annó a másik srác , nem írta meg pontosan ,hogy neki melyiket cserélték annó...
Dzsozy05-09-2010 18:26:13 // 31428
Csak mert akkor a parkolóban megolanám, de így marad a villanyász, vagy az se mert ha ez így műkszik akkor azért elgondolkoznék a dolgon, hogy hová huzassam magam, haza, vagy a roncstelepre. :) A főtengely jeladó első olvastara otthon megoldanám, de a vezérműtengely jeladóját azért akkor nem. :(
szasza(SW)05-09-2010 18:25:44 // 31427
Ha vezérmű tengely jeladót kell cseréni akkor bontani kell a vezérlést:(A főtengellyel nincs gond ilyen szempontból.Mindenképp ki kéne olvasni melyik a hibás!
Kareszka198405-09-2010 18:25:40 // 31426
megbolondulhat? ezt hogy érted? :)
BeczA05-09-2010 18:24:23 // 31425
Nem kell semmit sem megbontani... ;) csak álámész és kitekered, és kicseréled...
mreni05-09-2010 18:23:58 // 31424
Ha kiveszi a katalizátort és cs9vet rak a helyére jóval hangosabb lesz és az autó is megbolondulhat tőle:)
BeczA05-09-2010 18:22:27 // 31423
Egy szimpla csőtől, nem hiszem hogy hangosabb lenne a rendszer, legalább is szeintem...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.