:-))) ... ahha !!! ... ezt azt! :-)
Szóval. Aknából nem sokra mész vele! (Legalábbis én csak emelőn csináltam.)
Ha gondolod vázolom pár sorban mit is kell leszedni, hogy a stabrudhoz hozzáférj. (A stabrud kompletten csere, vagy csak szilentezni akarod?!)
- Felemeled a masinát és rögvest leszeded a kipufogót. (A közösítőcsővel, katalizátoral, közép dobbal.)
- A kipufogó hővédő lemezének eltávolítása.
- Az első kerekek le. A stabrúd alsó összekötő szemeit szétkötöd.
- A kormánymű rögzítő csavarjainak eltávolítása. (22-es)
- Most jöhet a futómű rögzítőcsavarjai. (hátul 4-4 db, elöl 1-1 db)
- Az egész futómű kb. 10 cm-re le kell engedni, és most lehet kiszedni a stabrudat kompletten. (Így sem egyszerű kiforgatni, de ha leveszed még az alsó lengőkar gömbfejét a kerékagy konzolról, meg a lengéscsillapító nagy csavarját akkor már kint van az egész futómű kompletten! Így már úgy birkózol vele ahogy akarsz! :-))
Remélem érthetően Írtam le, de ha valami nem tiszta, ne szégyenlősködj!
Forum >> Szerelőműhely
Hari10-08-2011 20:59:51 // 35522
mizooo10-08-2011 20:19:47 // 35521
Igen hallottam h cumi, de az alsó lengőkar cserénél nem lehet rosszab talán :). Csak ha van valakinek tapasztalata az érdekelne, de ha nem kapok infót Szombat reggel akkor is nekifogok. Addig bontom ameddig kell. Vasárnap estére csak végzek. Műhelyem van aknával elég jól felszerszámozva.
GTPeti10-08-2011 20:13:07 // 35520
Émmá most erőt és kitartást kívánok neked! B)
mizooo10-08-2011 20:12:22 // 35519
Bocsi jogos, első stabrúdról lenne szó :) állítólag le kell venni ezt azt hozzá, hogy ki lehessen venni.
üdv
üdv
GTPeti10-08-2011 20:11:32 // 35518
Egyetértek a kolléga úrral. A BGA reball manapság nem nagy ügy. Csak egy megfelelő üzemet kell találni, ahol barátságos dolgozók vannak. :)
(Akár egy tévészervízt is meg lehet kérdezni, lassan ott is ilyen tokokat használnak. Bár reballt ők nem csinálnak, csak IC-cserét.)
(Akár egy tévészervízt is meg lehet kérdezni, lassan ott is ilyen tokokat használnak. Bár reballt ők nem csinálnak, csak IC-cserét.)
Arno16610-08-2011 20:08:16 // 35517
BGA ügyben azért nézz szét.
Egy reball+felforrasztás nem egy tétel alapjáraton.
Max onnantól h rákerül az extra haszon. :)
SMD beültető cégeket keress, és kerdezd meg BGA reball-ozást + le-felforrasztást vállalnak-e.
Egy reball+felforrasztás nem egy tétel alapjáraton.
Max onnantól h rákerül az extra haszon. :)
SMD beültető cégeket keress, és kerdezd meg BGA reball-ozást + le-felforrasztást vállalnak-e.
Piritu - 1.000.00010-08-2011 20:03:03 // 35516
Elárulhatnád, hogy melyik stabrúdról van szó! Első vagy hátsó? :-)
mizooo10-08-2011 19:59:07 // 35515
Hali, valaki tud segíteni a stabrúd csere folyamatában? Magam szeretném megcsinálni.
Köszi
Köszi
Kareszka198410-08-2011 19:43:47 // 35514
már készen van, holnap megyünk futómű állításra
zsolti197610-08-2011 19:32:27 // 35513
Köszi az elearn-t!!!!!
Buksi10-08-2011 18:56:18 // 35512
Hát... ööö... :-DDDDD
GTPeti10-08-2011 18:55:30 // 35511
Hát az. :)
A nicked alapján azt hittem, hogy vmi új tag vagy. :)))
A nicked alapján azt hittem, hogy vmi új tag vagy. :)))
Föckös10-08-2011 18:53:23 // 35510
háttökjófejvagyok! :-D
GTPeti10-08-2011 18:46:57 // 35508
(Kieg. bocs a kérdésért, nem ismerlek. Nem kritika, csak jótanács volt!! Vki biztos tud tippet adni, honnan tudsz hozzájutni a gyári szervízCD-hez, az elearn-hoz. Az sokat segít a hibakeresésben.)
GTPeti10-08-2011 18:35:33 // 35507
Jól írja a cartárs. Ezeket a cuccokat több elektronika vezérli. Ezek csoportos kinyírásához nagy művésznek kell ám lenni. :)
(Nem lenne esetleg célszerűbb eleinte vmi hozzáértőbb szaki jelenlétében gyakorolni?)
(Nem lenne esetleg célszerűbb eleinte vmi hozzáértőbb szaki jelenlétében gyakorolni?)
zsolti197610-08-2011 18:21:33 // 35506
minden biztosíték ok, autó megy, a lámpa, duda müködik. Gondolom valami vezérlőrendszer szállt el, ami a klímát, fűtőventillátort, stb. vezérli
Bluestrain10-08-2011 18:15:55 // 35505
Hello! Ha ennyi minden elköszönt, akkor először a biztosítékok körül nézz körbe, főleg a plusszos sarunál az ajtó mögött.
zsolti197610-08-2011 18:02:16 // 35504
sziasztok! sajnos elrontottam az autómban az elektronikát, ami vezérli a légkondit, indexet, ablaktörlőt, ablakemelőt, stb... segítsetek, mi ment tönkre, és mennyibe kerül kb. bontottan?
Piritu - 1.000.00010-08-2011 17:53:36 // 35503
Kösz az infót, mindig tanul valamit az ember :-)
vm10-08-2011 12:25:18 // 35501
Kis mennyiségű sűrű trutyi, amit a betét hátára kell kenni. Kicsit olyan, mint a rugalmasan kikeményedő tömítőpaszták. A csikorgás ugyanis túlnyomórészt nem a betét és a tárcsa között képződik, hanem a betét, és a nyereg között. Vannak gyártók, akik eleve tesznek csikorgásgátlót a betét hátára, egy puha gumilap formájában.
szece10-08-2011 10:59:42 // 35500
Nekem is így volt eleinte. Útszéli megállás-újraindítás után elaludt, ezt egy fél évig húzta, de aztán egyszer csak leállt az autó, és egy tapodtat sem ment tovább, csak tréleren. (persze nyaraláskor, 6 hetes gyerekkel, este 8 -kor a semmi közepén.) Megjavították, azóta nem jött elő a hiba. "Valami elektromos probléma" csak ennyit mondott a szerviz.
szece10-08-2011 10:39:28 // 35499
Akkor jó, megnyugtattál! :-)
Úgyis esedékes lesz lassan egy lengőkarcsere, majd azzal együtt megnézetem.
Úgyis esedékes lesz lassan egy lengőkarcsere, majd azzal együtt megnézetem.
Piritu - 1.000.00010-08-2011 07:32:29 // 35498
"Első kőrben szerintem próbálj ki egy csikorgás-gátlót. " - Mi ez pontosan?
vm10-08-2011 01:57:04 // 35497
A QH egy átlagos tárcsa. Nem túl kemény, nem túl puha. Első kőrben szerintem próbálj ki egy csikorgás-gátlót. Betétben amúgy, ha a Bárdinál vásárolsz, akkor Simer. Puha kopós, fogós, és olcsó ;-)
Gergely09-08-2011 22:15:24 // 35496
Szia!
A tárcsa asszem QH, nem egy nagy minőség. a betétre sajnos nem emlékszem.
A fékolaj télen lett cserélve, mert kirepedt egy fékcső és elfolyt a korábbi.
A tárcsa asszem QH, nem egy nagy minőség. a betétre sajnos nem emlékszem.
A fékolaj télen lett cserélve, mert kirepedt egy fékcső és elfolyt a korábbi.
szasza(SW)09-08-2011 22:09:38 // 35495
Szia!
Nem minden tárcsa passzol bármilyen betéthez ezért,ha nem azok hangot adnak.
Fékhatáshoz.Mikor volt cserélve fékolaj?Két évente én cserélni szoktam.
Nem minden tárcsa passzol bármilyen betéthez ezért,ha nem azok hangot adnak.
Fékhatáshoz.Mikor volt cserélve fékolaj?Két évente én cserélni szoktam.
Gergely09-08-2011 22:03:10 // 35494
Sziasztok!
Nekem egy dízel 146-osom van. Nemrég sikerült tagá ,,érnem" az oldalon és szeretném a segítségeteket kérni néhány műszaki kérdésben. Az egyik, hogy melyik gyártó fékbetétjét ajánljátok? A mostanit a Bárdiban vettem, új tárcsákkal együtt, de egy ideje közepes fékezésnél erős nyikorgó hangot ad. A ferodol nem kopott le(kb 10000km van benne), de valszeg megégett és szeretném kicserélni, ha másképpen nem lehet megszabadulni ettől a nyikorgástól.
A másik kérdésem is fékkel kapcsolatos. Jó éve már, hogy nálam van a kocsi, de a kezdetektől elég gyengének éreztem a fékhatást, amin a fékbetét+tárcsacsere sem segített sokat. Pár napja viszont végrejahtottam egy tesztet. Egy elhagyott úton kb 90-re gyorsítottam a kocsit, Sem a fékhatásban sem pedig a fékpedál viselkedésében nem volt különbség. Baj volna a fékrásegítővel??
Előre is köszi a segítséget, és bocs a hosszú ,,szövegelésért" :)
Nekem egy dízel 146-osom van. Nemrég sikerült tagá ,,érnem" az oldalon és szeretném a segítségeteket kérni néhány műszaki kérdésben. Az egyik, hogy melyik gyártó fékbetétjét ajánljátok? A mostanit a Bárdiban vettem, új tárcsákkal együtt, de egy ideje közepes fékezésnél erős nyikorgó hangot ad. A ferodol nem kopott le(kb 10000km van benne), de valszeg megégett és szeretném kicserélni, ha másképpen nem lehet megszabadulni ettől a nyikorgástól.
A másik kérdésem is fékkel kapcsolatos. Jó éve már, hogy nálam van a kocsi, de a kezdetektől elég gyengének éreztem a fékhatást, amin a fékbetét+tárcsacsere sem segített sokat. Pár napja viszont végrejahtottam egy tesztet. Egy elhagyott úton kb 90-re gyorsítottam a kocsit, Sem a fékhatásban sem pedig a fékpedál viselkedésében nem volt különbség. Baj volna a fékrásegítővel??
Előre is köszi a segítséget, és bocs a hosszú ,,szövegelésért" :)
Golyszi09-08-2011 10:20:21 // 35493
De szóba jöhet, csak az előéletét annak sem lehet tudni... de ugy lenne kb 150e és vállalnak rá gart, 1 évet, ami azért nem rossz!
Ha nem megy a BGA IC-s csere akkor fentebb említett megoldás lép életbe!
Ha nem megy a BGA IC-s csere akkor fentebb említett megoldás lép életbe!
Kareszka198409-08-2011 09:35:25 // 35492
:( bontott ECU szóba sem jöhet?
Golyszi09-08-2011 09:29:35 // 35491
Na megszületett az ítélet! Nem örülök neki! Nagyon nem!
2 verzió lehet az ECU-val. Vagy BGA IC óngolyói nem érintkeznek, azt kell cserélni és újra írni! Vagy magában az ECU boardban van egy repedés, szakadás...ezt cserélni kell! :(
Már nem kis összegek röpködnek a levegőben... :(
2 verzió lehet az ECU-val. Vagy BGA IC óngolyói nem érintkeznek, azt kell cserélni és újra írni! Vagy magában az ECU boardban van egy repedés, szakadás...ezt cserélni kell! :(
Már nem kis összegek röpködnek a levegőben... :(
ALFI15608-08-2011 09:01:53 // 35490
Én is így vagyok.Én is inkább azt a napot arra szánom és egész nap ott vagyok.
Shadin08-08-2011 08:54:41 // 35489
Ott voltam az ember mellett amíg csinálta. A leeresztő csavart lánggal szedték ki. Az nem ment volna otthon. Na de majd most :-)
Sityu07-08-2011 22:52:57 // 35488
Mindenki csinálja otthon, aki nem rest öszeolajozni egy kicsit a kezét :) Könnyebb, mint rizsszemizzót cserélni a középkonzolban.
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2011 21:00:54 // 35487
azért a 60L-es hordók elég gyorsan kiürülnek de a legtöbb szerelő is jobban szereti a kannát mivel pl ha egy autóba 4,5L olaj kell akkor el tudják adni az 5l-est viszont ha hordós akkor elvárják hogy 4,5L legyen a munkalapon :P
'''''07-08-2011 20:19:36 // 35486
Na jó,de nem ez a jellemző az emberek nagy többségére.
Piritu - 1.000.00007-08-2011 20:10:58 // 35485
Eleve nem megyek olyan helyre, ahol nem engednek be a kocsi mellé. Mindig ott vagyok a kocsi mellett, inkább kiveszek egy napot. (Talán a szélvédő cserénél nem voltam ott.) Ráadásul amíg az ember a szerelővel beszélget sok mindent tud meg a szerelőtől.
Shadin07-08-2011 19:34:31 // 35484
Akkor olajcsere...
GT Ɨ|ѯ07-08-2011 14:43:45 // 35483
Teljesen egyetértek:-)
'''''07-08-2011 13:49:12 // 35482
Ez tényleg bizalmi kérdés.Sajnos nem tudsz mindig az autód mellett állni.Főleg,ha nagyszervíz van.Nem tudod,mikor kezdik,meddig tart.Leadod az autód és reménykedsz,hogy a megbeszélt dolgokat kicserélik és azzal ami bele való.Ilyen körülmények között elég nehéz leellenőrizni pl. az olaj minőségét.
Piritu - 1.000.00007-08-2011 12:46:15 // 35481
Veszik amiben akarják, az én autómba nem töltik.
Az autó karbantartása alapvetően bizalmi kérdés. Hogy mi van egy hordóban nem tudhatom, ahogy azt sem, hogy mióta áll ott és hogyan és milyen komponens ülepedett ki belőle. Gondolom az áttöltő kannát sem mossák ki előtte a korábbi olajba (milyen is volt benne előtte?) beleszállt portól.
A flakonon lévő záró fólia azért ad némi alapot a bizalomra.
Az autó karbantartása alapvetően bizalmi kérdés. Hogy mi van egy hordóban nem tudhatom, ahogy azt sem, hogy mióta áll ott és hogyan és milyen komponens ülepedett ki belőle. Gondolom az áttöltő kannát sem mossák ki előtte a korábbi olajba (milyen is volt benne előtte?) beleszállt portól.
A flakonon lévő záró fólia azért ad némi alapot a bizalomra.
Poló07-08-2011 11:24:14 // 35480
Vannak olyan kisebb szervizek, akik egyes olajakat, amikből több fogy (pl Alfa 20K) hordóval veszik.
Piritu - 1.000.00007-08-2011 11:16:23 // 35479
Hol adnak "kannás" olajat? Ott bontsák ki előtted a fóliát a flakonról! (Mekkora Alfa szerviznek kell már lennie, hogy hordószám fogyjon a Selenia olaj?)
Nálam egyszer csinálták meg ezt, soha többet nem jártam feléjük. 100 km-en belül le is cseréltem azt az olajat.
Nálam egyszer csinálták meg ezt, soha többet nem jártam feléjük. 100 km-en belül le is cseréltem azt az olajat.
Shadin07-08-2011 10:39:41 // 35478
Hali!
Tegnap Szigetvár M6-os on oda-vissza 133km/h átlaggal 8,1-es átlagfogyival. Hazaérve, DPF not clogged 25%. Last regen 470km. Valamikor az elején volt a pill. fogyi az egekben akkor csinálhatta a regent. Szerintem nem 5w-30 P.E.-t raktak bele a szervizben ahogy kértem. Ott voltam a cserénél de a raktárból már kimérve kis kannában került a műhelybe... előtte 4000km-t mentem vele ugyanazon a Budapest- Százhalombatta szakaszon és egyszer sem "dugult" el... Rendeltem egy 4 lukas EGR tömítést, az is segít állítólag, De lehet, hogy lecserélem az olajat ismét, de már saját magam.
üdv
Z
Tegnap Szigetvár M6-os on oda-vissza 133km/h átlaggal 8,1-es átlagfogyival. Hazaérve, DPF not clogged 25%. Last regen 470km. Valamikor az elején volt a pill. fogyi az egekben akkor csinálhatta a regent. Szerintem nem 5w-30 P.E.-t raktak bele a szervizben ahogy kértem. Ott voltam a cserénél de a raktárból már kimérve kis kannában került a műhelybe... előtte 4000km-t mentem vele ugyanazon a Budapest- Százhalombatta szakaszon és egyszer sem "dugult" el... Rendeltem egy 4 lukas EGR tömítést, az is segít állítólag, De lehet, hogy lecserélem az olajat ismét, de már saját magam.
üdv
Z
Zozi7307-08-2011 09:10:17 // 35477
Sziasztok!
Üzemanyagszint jelzőről volna szó.
Kellene 1 kis segítség. Kb 1 hónapja vettem 147 1.6 TS. Akkor 3/4 -l állt a mutató. Majd a használattal ment is szépen lejjebb valamivel fél alá, aztán itt megállt, és azóta is ott áll. Csak mire ez kiderült, hogy rosszul mutat sikerült is egyszer lerohadni :)
Szétszedtem a benzinpumpánál a jeladót, megtisztogattam stb. de sajna semmi javulás.
Kérdésem: Valószínű a jeladó cseréje (hol tudok szerezni, mert a gyárira 21 ezret mondtak), vagy esetleg lehet-e máshol a hiba.?
Nagyon köszi.
Üzemanyagszint jelzőről volna szó.
Kellene 1 kis segítség. Kb 1 hónapja vettem 147 1.6 TS. Akkor 3/4 -l állt a mutató. Majd a használattal ment is szépen lejjebb valamivel fél alá, aztán itt megállt, és azóta is ott áll. Csak mire ez kiderült, hogy rosszul mutat sikerült is egyszer lerohadni :)
Szétszedtem a benzinpumpánál a jeladót, megtisztogattam stb. de sajna semmi javulás.
Kérdésem: Valószínű a jeladó cseréje (hol tudok szerezni, mert a gyárira 21 ezret mondtak), vagy esetleg lehet-e máshol a hiba.?
Nagyon köszi.
Arno16606-08-2011 15:03:37 // 35476
Csak tipp: Nem használod sokat röviden városban és alacsony fordulaton?
Lehet egy pályázás jót tenne neki... utána mérni kellene egyet.
Vagy valóban szenzor hiba... ha a fenti nem áll. Vagy befecskendezés hiba, és szimplán telekormolta az elmult hetekben....
Lehet egy pályázás jót tenne neki... utána mérni kellene egyet.
Vagy valóban szenzor hiba... ha a fenti nem áll. Vagy befecskendezés hiba, és szimplán telekormolta az elmult hetekben....
Arno16606-08-2011 14:58:19 // 35475
:))) amennyire egy ilyen kutyu magyar lehet, annyira az. Ami ennél magyarabb az már kamu :)
Wickey05-08-2011 19:59:56 // 35474
nem tesz jót neki az egyszer biztos. :D
Szoszo™05-08-2011 16:09:20 // 35473
Hy!Csúszhat attól a hosszbordás szíj ha ráfolyik a fagyálló??Mert múltkor szivárgott a felső visszavezető csövemből,és azóta nyikorog.10ezret mentem el vele...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
1013
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?