Forum >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba07-04-2014 18:10:19 // 48171
A tankba van a hátsó ülés alatt ,mindbe ott van a szivattyú.Nem tudom hogy a a te kocsidnál nincs e esetleg a tankon kivűl szűrő ,azt is nézd meg alatta ,hátha van és esetleg az van eltömődve.
Peti V6 TB07-04-2014 17:06:54 // 48170
Sziasztok, 1996-os GTV-m nem indul, elég régóta áll szegényem, nem hallom, hogy az üzemanyag szivattyú dolgozna. De sehol nem találom a szivattyút :) kivagyok már teljesen, gondolom nem az ülés alatt van, mert ahogy nézem a tank a csomagtartóban van, mindent szétszedtem, az összes kárpitot, de nem találom. Tudnátok segiteni eljutni hozzá. Gondolom ez lehet a baj, vagy van esetleg más ötlet, eddig tökéletesen működött, mindig indult, most semmi, teker, de benzinszag sincs, szóval benzin nincs. A tankba már öntöttem plusz 10 litert hátha csak nem szedi fel, de nem szedi fel :)
Mr. Z06-04-2014 21:41:01 // 48168
1,9TD-hez vezérlés szettet akarok venni. Melyik márkát érdemes venni?
Breda 22500
Dayco 28800
Goodyear 26000
SKF 33000
Breda 22500
Dayco 28800
Goodyear 26000
SKF 33000
Forsberg04-04-2014 23:07:38 // 48167
Köszi Srácok!
LacUS04-04-2014 22:35:28 // 48166
SanyiJTD csinált hasonlót nemrég, le is írta az átalakítás menetét a blogjában, nézd meg hátha segít.
Csöri04-04-2014 21:41:09 // 48165
A multikormányosnak általában más a kábelkötege is. Szóval nem lesz elég csak a kormányátvezető.
Forsberg04-04-2014 17:33:15 // 48164
Alfa_156_lapi03-04-2014 17:06:42 // 48163
Sziasztok!
Az alábbi probléma lépett fel egy barátom 99-es,1.4 TS 146-os alfájánál.Az alapjárat hullámzik,néha leáll,miután bekapcsol a ventillator.Ezt követően azonnal,vagy 20 perc múlva indul.Lehúzott lmm-el is ugyanezt műveli.Nemtom,hogy van-e ötletetek,mi lehet a bűne.Előre is köszi.
Üdv
Az alábbi probléma lépett fel egy barátom 99-es,1.4 TS 146-os alfájánál.Az alapjárat hullámzik,néha leáll,miután bekapcsol a ventillator.Ezt követően azonnal,vagy 20 perc múlva indul.Lehúzott lmm-el is ugyanezt műveli.Nemtom,hogy van-e ötletetek,mi lehet a bűne.Előre is köszi.
Üdv
Sztingo03-04-2014 16:41:48 // 48162
Sziasztok elég rég olvasgatom a különböző topicokat és igáig mindig kérdezés nélkül megtaláltam a problémáimra a megoldásokat amit nagyon szépen köszönök minden cartársnak.
Most viszont olyan gondom van hogy MES-el nem tudok csatlakozni az ABS hez minden máshoz simán kapcsolodik de ha az ABS hez szeretnék kapcsolodni egy sor hibát dob az infocenter pl: abs hiba , odb hiba, és hogy menjek márkaszervízbe. Maga az abs müködik nem blokolnak a kerekek fékezésnél. A vas egy 2002 belső faceliftes 156 os. Gondoltam hátha valaki már volt hasonló helyzetben.
Az ötleteket előre is köszönöm.
Most viszont olyan gondom van hogy MES-el nem tudok csatlakozni az ABS hez minden máshoz simán kapcsolodik de ha az ABS hez szeretnék kapcsolodni egy sor hibát dob az infocenter pl: abs hiba , odb hiba, és hogy menjek márkaszervízbe. Maga az abs müködik nem blokolnak a kerekek fékezésnél. A vas egy 2002 belső faceliftes 156 os. Gondoltam hátha valaki már volt hasonló helyzetben.
Az ötleteket előre is köszönöm.
Forsberg03-04-2014 15:28:50 // 48161
Van még egy problémám.
Nem működik a klíma. Múlthéten még tökéletesen működött, ma már nem.
Nem kapcsol be, a kompresszor. Biztosítékokat ellenőriztem, nem voltak rosszak.
A második (gyorsabb) állásba nem kapcsol a hűtőventilátor.
Az okozhatja, hogy nem kapcsol a kompresszor?
Nem működik a klíma. Múlthéten még tökéletesen működött, ma már nem.
Nem kapcsol be, a kompresszor. Biztosítékokat ellenőriztem, nem voltak rosszak.
A második (gyorsabb) állásba nem kapcsol a hűtőventilátor.
Az okozhatja, hogy nem kapcsol a kompresszor?
Forsberg03-04-2014 14:04:32 // 48160

Sziasztok!
Nem működik a multikormányom, amióta nálam van a kocsi.
Most levettem a kormánylégzsákot, hogy lássam mi újság ott.
Szerintem valami hiányzik onnan, ahova a kört rajzoltam.
És van két ugyanolyan csati, de csak az egyik van bekötve.
Valaki tudna segíteni kép alapján, hogy mi lehet a gond?
Köszönöm!
Attika0103-04-2014 12:18:32 // 48159
Tehát akkor megoldódott egy csapásra minden. Gratula itt is. :))
ervin03-04-2014 11:24:23 // 48158
Sziasztok!
Klímás 145 TS-ben cserélt már vízhűtőt valaki? Mennyire bonyolult? A zárhíd és a lökhárító levétele nélkül megoldható?
Köszönöm
Klímás 145 TS-ben cserélt már vízhűtőt valaki? Mennyire bonyolult? A zárhíd és a lökhárító levétele nélkül megoldható?
Köszönöm
gecsa03-04-2014 00:54:23 // 48157
Alfás gyerkőcök topic 4705 hsz.. :)
egyébként üa szivattyú kuka---------> csere
egyébként üa szivattyú kuka---------> csere
GTPeti03-04-2014 00:19:50 // 48156
Hátul ugye az egyik lengőkar tulajdonképpen a lengéscsillapító. Elöl ugyan más a helyzet, de attól még okozhat gondot, ami rendellenes hangban nyílvánul meg. Legalábbis szerintem. Nálam a hátsók voltak KO-sak. Olyan volt a hang egy kis úthibán (mondjuk újraaszfaltozás peremén), mintha egy kartondobozra csapott volna valaki.
kisspeti2302-04-2014 23:33:37 // 48155
Hasonló cipőben járok, de nekem stab szilent is lett cserélve.. :D elképesztő idegesitő egy idő után, és azt vettem észre, hogy amikor valamin dolgoznak a futóműnél és szét lesz kapva, majd össze lesz szerelve, akkor kicsit elhallgat, de utána ugyanezzel a lendülettel, 100-150km utánra visszatér a hang. Remek érzés..... alsó-felső lengők, stab pálcák és szilentek lettek cserélve. Mondtak még gátlókat, meg motortartó bakot, ami esetleg necces lehet, de egyik se valószinű.... bajos az ügy.
Attika0102-04-2014 20:43:54 // 48154
Ha minden jó, nem kopoghat semmi. Stabilizátor szilentet kicserélték? Az szokott legdurvábban kopogni, és azt szeretik leginkább kihagyni a szerelők, mert szopókás játék. Légzsákkal nem tudsz mit kezdeni, gépre kell tenni, és ki kell törölni. Kornya Laci, Debrecen. Nekem ők szokták a futóművet csinálni.
azur7002-04-2014 20:31:08 // 48152
Sziasztok!
Valaki Szabolcs vagy Hajdú megyében egy hozzáértő szerelőt nem tud ajánlani főleg aki a futómű javításban otthon van de nem ártana ha ért az elektromos dolgokhoz is mert világít a légzsák lámpám és nem tudok vele mit kezdeni. A fűtőműben már mindent, az alsó -felső lengőkart kompletten, kormányösszekötőt, stabilizátort mindent szinte amit lehet kicseréltem de valami még mindig kopog és nem tudják az itteni szerelők megmondani hogy mi.
Köszi a segítséget elérhetőséget.
Valaki Szabolcs vagy Hajdú megyében egy hozzáértő szerelőt nem tud ajánlani főleg aki a futómű javításban otthon van de nem ártana ha ért az elektromos dolgokhoz is mert világít a légzsák lámpám és nem tudok vele mit kezdeni. A fűtőműben már mindent, az alsó -felső lengőkart kompletten, kormányösszekötőt, stabilizátort mindent szinte amit lehet kicseréltem de valami még mindig kopog és nem tudják az itteni szerelők megmondani hogy mi.
Köszi a segítséget elérhetőséget.
jancsi02-04-2014 19:43:33 // 48151
Köszönöm a segítségeiteket! Remélem sikerül rendbe hozni, ha már van abs, működjön is... :-)
Buddha02-04-2014 19:41:31 // 48150
Mágneses. A kolléga jól mondja, hogy diagnosztikával könnyedén kiszűrhető a hiba! A kerekeken külön-külön lehet élő adatban nézni a jelet, és ez árulkodni fog! ;-)
jancsi02-04-2014 19:36:11 // 48149
Mondjuk nem hozta a csapágycserét összefüggésbe az abs hibával. Nem is mondta, hogy mióta szarakodott az abs, és mikor volt a csapágy cserélve. Ezeket jó volna tudni...
mreni02-04-2014 19:35:14 // 48148
ott nézelődnék ahol csapágy volt cserélve,de egyébként ha egy hozzáértő gépre dugja elég jól szűkíthet a hiba. Olyannal még nem találkoztam mikor így sem sikerül elsőre megtalálni mi a gond.
jancsi02-04-2014 19:32:21 // 48147
Az előző gazdája állítása szerint cseréltette az egyik kerékcsapágyat. És az abs hiba már neki is fennállt, mondta is nekem amikor néztem a kocsit, de ő amikor szervízbe ment vele, mindíg csak a hibakódot törölték, de semmi nem változott (ezt mondta legalábbis). Lehetséges, hogy ott kúrtak el valamit? És akkor mégis jeladó gond lesz, vagy a gyűrű szar?
mreni02-04-2014 19:28:28 // 48146
ABS jeladó környéke nem volt piszkálva mostanság? Kerékcsapágy,féltengely csere,szakadt gumiharang,ilyesmi?
jancsi02-04-2014 19:12:23 // 48145
Értem mire gondolsz. Igazából amikor megvettem, téli gumik voltak rajta, azóta vettem nyári gumiszettet (mind a négy ugyanaz a méret), de a hiba ugyanúgy fennáll. Az érzékelő milyen elven működik? Optikai, vagy mágneses? Mondjuk ha mágneses, akkor is segíthet egy pucolás (ha vasporral van tele). Majd kiderül. Más ötlet esetleg? :)
Buddha02-04-2014 18:33:45 // 48144
Egyforma méretű gumik vannak az autódon?
Kis sebességnél a kerekek fordulatszám különbségét korrigálja a rendszer, hiszen ha kanyarodsz akkor is más a kerekek fordulatszáma. Városban, kis sebességnél többet enged. Autópályán nagy tempónál már nem életszerű ekkora különbség, ezért a hiba.
A lényeg, a kerekeid között mért vagy valós fordulatszámbeli különbség van, amely kis tempónál határértéken belüli, nagy tempónál értékelhetetlen. Talán az abs koszorúit és az érzékelőket kellene megtisztítani, elképzelhető, hogy teli van fémporral és ez okozza a zavart. ;-)
Kis sebességnél a kerekek fordulatszám különbségét korrigálja a rendszer, hiszen ha kanyarodsz akkor is más a kerekek fordulatszáma. Városban, kis sebességnél többet enged. Autópályán nagy tempónál már nem életszerű ekkora különbség, ezért a hiba.
A lényeg, a kerekeid között mért vagy valós fordulatszámbeli különbség van, amely kis tempónál határértéken belüli, nagy tempónál értékelhetetlen. Talán az abs koszorúit és az érzékelőket kellene megtisztítani, elképzelhető, hogy teli van fémporral és ez okozza a zavart. ;-)
jancsi02-04-2014 18:15:41 // 48143
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki tapasztalt már hasonlót...
A 146-omnak az ABS-e szarakodik. Indítás után hibátlan (gyújtást adok és a visszajelző lámpa ki is alszik), működik ahogy működnie kell (kipróbáltam, nem blokkolnak a kerekek), de amint kimegyek országútra (90-110-es tempó), kb. 10 perc és kigyullad az abs hibajelző (és természetesen ilyenkor nem működik, kipróbáltam, blokkolásig lehet fékezni a kerekeket). Városban városi tempóval el kocsikázhatok egész nap, sose jön elő a hiba, de a fent leírt nagy tempónál 10 perc és már nem működik. Ötletem sincs hogy mi lehet a gond.
Még egy érdekesség: amikor jelzi a hibát, csak lekapcsolom a gyújtást, majd vissza, és a hibajelző már nem is világít (működik megint az abs). Természetesen csak kb. 10 percig tart a történet, mert utána megint jelez.
Persze egy szerelő azt mondaná, hogy "jeladók cseréje", vagy "vezérlő cseréje", vagy hasonlók, de szerintem valami filléres hibáról lehet szó (megtört kábel, érintkezéshiba). Hátha másnál is jelentkezett a hiba, mint pl a másik tipikus 146-os betegség, a bal első ablakemelő...
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm! :-)
Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki tapasztalt már hasonlót...
A 146-omnak az ABS-e szarakodik. Indítás után hibátlan (gyújtást adok és a visszajelző lámpa ki is alszik), működik ahogy működnie kell (kipróbáltam, nem blokkolnak a kerekek), de amint kimegyek országútra (90-110-es tempó), kb. 10 perc és kigyullad az abs hibajelző (és természetesen ilyenkor nem működik, kipróbáltam, blokkolásig lehet fékezni a kerekeket). Városban városi tempóval el kocsikázhatok egész nap, sose jön elő a hiba, de a fent leírt nagy tempónál 10 perc és már nem működik. Ötletem sincs hogy mi lehet a gond.
Még egy érdekesség: amikor jelzi a hibát, csak lekapcsolom a gyújtást, majd vissza, és a hibajelző már nem is világít (működik megint az abs). Természetesen csak kb. 10 percig tart a történet, mert utána megint jelez.
Persze egy szerelő azt mondaná, hogy "jeladók cseréje", vagy "vezérlő cseréje", vagy hasonlók, de szerintem valami filléres hibáról lehet szó (megtört kábel, érintkezéshiba). Hátha másnál is jelentkezett a hiba, mint pl a másik tipikus 146-os betegség, a bal első ablakemelő...
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm! :-)
Buddha02-04-2014 12:57:49 // 48142
A szerelő tudni fogja hogyan kell. Úgy is lehet ha a szíj fent van. A szabadonfutóba bele kell tenni a kulcsot és a normál forgásirányban szabadon kell forognia a generátornak. Ha nem forog szabadon akkor az rángatja a feszítődet, és idővel tönkre is teszi a szíjjal együtt! ;-)
gecsa02-04-2014 12:42:45 // 48141
reggel áthúztuk a szervízbe, azóta nem hívtak... üa szivattyú nem kapcsol, csak kattan egyet.. ha mák, akkor dugulás, ha nem, akkor csere..szerintem..
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2014 11:48:51 // 48140
Akkor most a lényeges projekt más :-) Gratula :-)
Mondjuk pont nem jókor engedte el magát a vas, remélem hamar kiderül mi a hiba.
Mondjuk pont nem jókor engedte el magát a vas, remélem hamar kiderül mi a hiba.
Csabi01-04-2014 22:55:03 // 48139
az még gyári...viszont hogy ellenőrizzem/tessem...arról is le kellene venni a szíjat...vagy lehet úgy is, h rajta van?
Buddha01-04-2014 22:07:05 // 48138
Azért a generátor szabadonfutóját se hagyd ki, mert ha az hal meg akkor nagyon rángatja a feszítőt, akár koppig pedig az csak teszi a dolgát! ;-)
Csabi01-04-2014 21:54:08 // 48137
Megpróbáljuk, remélem elhallgat :) Amúgy önmagában nem zavarna a hang, mert nem annyira vészes, de szállt már el a szíjtárcsám,ami nem volt nagy élmény, és tartok tőle, h megint az...na majd szemrevételezzük...Köszi :)
VMate01-04-2014 21:33:26 // 48134
sziasztok, 159, 1.9jtd 8v alfán a kormámyműből súgó hang jön, ezt ugy hallani ha a pedálokhoz lehajolok, ha teljesen kitekerem a kormány akkor pedig csendben van, szivárgás stb nincs, csak ez a folyadékáramlás hang, másnak is ilyen vagy vmi bug van a rendszerben, egyébként nem olyan hangos de a gazdit zavarja. köszi előre is
mreni01-04-2014 21:31:50 // 48133
feszítő vagy szíjtárcsa tud hasonlót,ráadásul a 2.4 ben rugós feszítő van,az 1.9-é másabb.
gecsa01-04-2014 21:28:29 // 48132
nekem a feszítő csinálta ezt, az látszott is alánézve, hogy nem kicsit rángatózott..
mreni01-04-2014 21:22:41 // 48131
Hali!
Lánc is általában melegen és alapjáraton hallatja a hangját,de szerintem első körben kapd le róla a hosszbordást és hallgasd meg úgy,nyakamat rá,hogy csendben lesz :)
Lánc is általában melegen és alapjáraton hallatja a hangját,de szerintem első körben kapd le róla a hosszbordást és hallgasd meg úgy,nyakamat rá,hogy csendben lesz :)
Csabi01-04-2014 21:17:54 // 48130
Sziasztok!
2,4 JTD-nél (159) ha a jobb első kerék felől kopogó/csattogó hang hallatszik,csak üzem melegen és csak alapjáraton, akkor mire tippelnétek? Ha a motorháztetőt felnyitom akkor abszolút nem lehet hallani, csak a kerék mellett. Érdekelne a véleményetek.
Szíjhajtás cserélve 40e km-rel ezelőtt....létezik, h a főtengely szíjtárcsa (ismét) ?
Esetleg az olajszivattyú lánca adhat ilyen, hasonló hangot, vagy annak teljesen más a jellegzetessége?
2,4 JTD-nél (159) ha a jobb első kerék felől kopogó/csattogó hang hallatszik,csak üzem melegen és csak alapjáraton, akkor mire tippelnétek? Ha a motorháztetőt felnyitom akkor abszolút nem lehet hallani, csak a kerék mellett. Érdekelne a véleményetek.
Szíjhajtás cserélve 40e km-rel ezelőtt....létezik, h a főtengely szíjtárcsa (ismét) ?
Esetleg az olajszivattyú lánca adhat ilyen, hasonló hangot, vagy annak teljesen más a jellegzetessége?
gecsa01-04-2014 20:52:20 // 48129
szopinyali magasfokon, ma szigetváron ott kellett hagyni.. hibakód p0191, indítózáskor rpm 240-250, üzemanyagnyomás 10-40 közötti.. holnap bevontatjuk szervízbe... szerencsére aránylag jó helyen állt le, a célállomás előtt 50 méterre..
reléket cseréltem, hibát töröltem, ugyanaz a szitu.. ráadásul menet közben fordulaton állt le..
reléket cseréltem, hibát töröltem, ugyanaz a szitu.. ráadásul menet közben fordulaton állt le..
gecsa01-04-2014 15:54:06 // 48128
ha anya nem szül meg, akkor az a hétvégi terv lesz.. levezetésnek a hátsó lcs csere után.. :)
Ferke01-04-2014 15:44:25 // 48127
Neeem feltétlen esik az be.:)) Ha meg van pici gumiharang is a munkagengeren, akkor az pont fel is fogja az olajat és szinte nem is látszik semmise:)
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2014 15:30:41 // 48126
Akkor most goto előző hozzászólásom a témához...
Biztos hogy tennék be egy ideiglenes mérőpontot a szivattyúhoz. Így megtudod hogy kap e tápot, vagy nem. Macera, nem macera én azért mindíg a problémás eszköztől indulnék. Egy mérés megmondja hogy merre idulj. Relé, vezeték, ECU irány, vagy szivattyú.
Biztos hogy tennék be egy ideiglenes mérőpontot a szivattyúhoz. Így megtudod hogy kap e tápot, vagy nem. Macera, nem macera én azért mindíg a problémás eszköztől indulnék. Egy mérés megmondja hogy merre idulj. Relé, vezeték, ECU irány, vagy szivattyú.
Zabbancs01-04-2014 14:39:10 // 48125
Ha a munkahenger az, akkor be esne a pedál, nem? Fékolaj csöpögést nem vettem észre. De le megyek, rá is nézek a dolgokra :)
panboy01-04-2014 14:35:28 // 48124
Az lemaradt hogy termeszetesen autodata stb programokban kutakodtam de a turbos v6 rol nagyon keves infot talaltam, ami kiderult hogy a regebbi pl 75 v6 12vhez hasonloan a vezermutengely jelolve de fotengely beallitasrol nincs infom.
panboy01-04-2014 14:31:17 // 48123
Sziasztok van esetleg valakinek infoja tapasztalata arrol mi a szakszeru modja egy v6 turbo (166osbol) vezerlesenek a beallitasara. Gondolok arra hogy a fotengely milyen referencia pozicioba allithato. A vezermutengelyeken megtalaltam a jeloleseket a fotengely szijtarcsan is de azt nem tudom mihez allitani,legalabbis en nem latok hozza jelolest. Esetleg hasznalhato referencia pozicionak a fotengelynel az elso henger felso holtpontja?
gecsa01-04-2014 14:01:04 // 48122
az ok, majd szép sorban mindent.. az a gond, hogy sosem akkor produkálja magát, amikor kellene.. :)
de, az biztos, hogy ha meglesz a hiba, nem rövid blog lesz róla.
de, az biztos, hogy ha meglesz a hiba, nem rövid blog lesz róla.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
657
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?