Forum >> Szerelőműhely
Paco31-01-2005 11:15:05 // 1972
Igen, ez egy lehetséges, és nagyon valószínű eset. :-P
Paco31-01-2005 11:14:14 // 1971
Jaja, tudom.... De legalább nézesd meg, hogy mondjon rá árat és akkor már tudod mire számíthatsz mennyit kell gyűjteni hozzá. Így csak vaktában tapogatózol.
TtK31-01-2005 11:14:12 // 1970
És ha három elektródád van három különböző kémiai jellemzővel? :)
Paco31-01-2005 11:12:46 // 1969
Mondom, ez egy kémiai jellemző.... :)
A függőleges tengelyen tudnál feszültséget tologatni, annak meg nincs értelme :)
TtK31-01-2005 11:08:09 // 1968
És ha maga a szonda tényleg kapcsolható? Úgy hogy a karakterisztikát eltolod a vizszintes tengelyen?
Stee14631-01-2005 11:01:39 // 1967
Jo akkor hagyom a francba.
A 1956-hozzászólásból nekem az jött le, hogy használható de nem sokat erősít a gépen. :))))
De ha szart sem ér akkor kár vele vacakolni!
Azért köszi!!!!
Azmo31-01-2005 10:59:54 // 1966
Paco
mondtam Neked, oké, persze, fel is fogom, csak pénz beszél kutya ugat....tudod
Paco31-01-2005 10:58:48 // 1965
Hívd már fel Thomikát, vaghy most épp aktív az indexen. Jó a lakatos hidd el, és olcsón dolgozik.....
Paco31-01-2005 10:57:13 // 1964
Bassz ÉPP AZT MAGYARÁZOM HOGY NINCS ÉRTELME!!!!! :)
NEM tudsz a lambda jelével machinálni.
Paco31-01-2005 10:56:03 // 1963
Én tekercs-zárlatot mondtam, nem szakadást :)))
Azmo31-01-2005 10:54:39 // 1962
Paco szerint ha mondjuk a tekercselés felénél van megszakadva, akkor addig még müxik az ellenállás, de sokkal nagyobb áramot vesz fel!
Az hogy ki kell lakatolni a háccsó falat rendesen, az tény, így gáz a zár hátul, pláne hogy az a zár is hulladék, szal azt is kell szereznem!
pb_31-01-2005 10:51:51 // 1961
Várj, ha meg van szakadva a tekercs, akkor nem csinál semmit, már pedig kattant. Esetleg ki kéne próbálni, hogy fix 12V-al forgatja-e a 4kereket.
A csomagtér ajtóról, pedig az a vélemémyem, hogy először rendesen a helyére kéne tenni, a zárat pedig utána igazítani, persze én is a fordítottjával kezdtem.
Stee14631-01-2005 10:49:00 // 1960
Nem igazán értem, mi a gáz azzal hogy azt írtam "sport", ha egyszer így hívják a leírásban. Tőlem hívhatjuk "teljesítményt éppen csak buzeráló szondának" is. :)))
Na mindegy ezek szerint mégis van értelme. Ha pedig tényleg cserélnem kell a szondámat akkor igazából nem sok plussz kiadást jelent.
NaTo31-01-2005 10:45:28 // 1959
Az elakadásjelzőm második-harmadik bekapcsolás után kiégeti az egyik biztit akapcsolótáblámon. (mindig ugyanazt)... Valami kontakthiba lehet? (nemrég reléztek a ködlámpám miatt, lehet összefüggés?)
Azmo31-01-2005 10:42:41 // 1958
szevasztok
pb_ thx a helpet, és Wickey, Robi, Paco és Norbee szintén thx!
Jelenleg az van, hogy ki tudja, hogy a 4WD computer a rossz, vagy pedig a tekercselés az eletromágnesen van-e megszakadva, ami akkor áramot vesz fel, hogy a computer nem bírja és megpusztul....ezek a remek eshetőségek vannak!
Paco31-01-2005 10:40:40 // 1957
Az a baj hogy a keverékaránnyal nem tudsz játszani, ez egy kémiai folyamat. Másrészt lambda=1 nem létezik, a szonda jele körülötte ugrál mint a mérgezett egér :) Nem tudom lerajzolni a szonda karakterisztikáját, de olyan mint egy nagyon magas S függőleges szárral. Az y tengelyen a feszültség, az x-en a lambda. 1.01 már javában 0.9 voltot ad, 0.99 meg 0.1 voltot. Nagyobb eltérésnél laposodik a görbe, de akkor már régen rossz....
A rákötött elektronika sem tud mit kezdeni ezzel a jelleggörbével, hisz megőrülne az ECU a fentiek miatt...
Ok, elszámoltam :-P
pb_31-01-2005 10:40:04 // 1956
Ja az nagy áramot vesz fel, de műxik. Ezért esik le a feszkó 0-ra, amikor rákapcsolod. Sztem az elektronika még mindig nem kapja + az összes jelet, ahhoz, hogy elő tudja állítani a megfelelő U-t és I-t.
Wickey31-01-2005 10:33:42 // 1955
Egyrészt a computer egy kis relét se bír meghúzni, nemhogy a viszkóban levőt. Ez utóbbi meg akkora áramot vesz fel, hogy azzal embert lehet ölni.
TtK31-01-2005 10:30:53 // 1954
Nyilván attól sport, hogy kapcsolható milyen keverékarány legyen a lambda=1. Persze nem a szonda a sport, hanem a rákötött elektronika, de ez már csak definíció kérdése. :)
A 20% jobb gyorsulás pedig 9 helyett 7,2 s :P
(btw. Stee autójának gyári értéke 10,5, amiből ezzel a módszerrel lenne elvileg 8,4. Hiszi a piszi. :)) )
pb_31-01-2005 10:23:38 // 1953
Paco, inkább azt mondd mire jutottatok tegnap délután.
Paco31-01-2005 10:11:57 // 1952
Ok, elolvastam. Teljesen korrekt amit leírnak, azaz, hogy a lambdaszonda ad egy 0-1 volt közötti jelet (0.1 és 0.9 az értelmezhető tartomány egyébként)
Ez a jel függ a kipufogógáz oxigéntartalmától és ez alapján vezérli az ECU a befecskendezést.
Teljesen korrekt.
De áruld már el, hol olvasol olyat hogy a sport lambdaszonda mitől sport? :))) Mert én csak azt látom, hogy +8 % erőt ad, meg hogy 20%-al nő a gyorsulásod. Az mennyi is a te autódnál? 9 mp helyett 6.2 mp alatt vagy százon? Na neeeeeee :)
Hidd el nekem sport lambda szonda nem létezik.
Paco31-01-2005 09:36:07 // 1950
Ritkán írok ilyet, de túl sok pénzed van, vagy túl kevés eszed?
Áruld már el nekem mi a SPORT egy lambda szondában, illetve mit kapcsol az a kapcsoló....
mati31-01-2005 09:27:32 // 1949
Jelenleg a garázsban van, remélem estére felenged, aztán majd kezdek vele valamit. Teljesen olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Valószínűleg régről van benne víz, mert én olyan szűrőn öntöm bele, amin fennmarad a víz. Remélem estére már indíthatom :-)
Stee14631-01-2005 09:25:14 // 1948
Hali!
Találtam a magnum tuning cuccok közt egy sport/tuning lambda szondát.
Valószínűleg lambda cserém lesz gondoltam lehet, hogy érdemes lenne a sport változatot megkockáztatni. A lényeg amiért nagyon tetszik, hogy van rajta egy 3 állású DIP kapcsoló normál/eco/sport állással. Így akár az utastérből tudom szabályozni a működését.
Tudom hogy az ilyen "tuning" cuccok kétes eredményt produkálnak, de azért kiváncsi lennék a véleményekre.
Kau:
A fejleményekre kiváncsi lennék, mert az enyémben is időnként ingadozik az alapjárat + 1-1,5 lityivel többet eszik mint kellene. Gondolom/remélem :) lambda hiba ez is.
pb_31-01-2005 09:18:54 // 1947
mindjárt megy mél.
pb_31-01-2005 09:15:09 // 1946
Nem lehet, hogy a kéziféked fagyott be?
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-01-2005 09:14:33 // 1945
mati
leeresztőcsavarról nem tudok.
ja , elég kemény idők voltak a hétvégén.
elvileg nem szabadna befagyni,de gyakorlatilag már velem is
megesett.
először is tedd meleg helyre. Nekem anno denaturált szeszt
javasoltak a tankba önteni,bár szerintem az inkább megelőzés
jelleggel hatásos.
Szóval ha felenged a kicsike,mindenképpen önts bele,illetve ne
ott tankolj,ahol legutóbb :-)
mati31-01-2005 09:01:23 // 1944
Szombaton kiállítottam a garázsból az utcára, aztán vasárnap megpróbáltam beállni vele. Nem Ment! Olyan mintha elfagyott volna valami, mondjuk a tankban, mert nincs olyan nagy benzin szaga indításnál.
Mit tegyek? Valami ötlet? Van a tankon leeresztőcsavar?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)31-01-2005 07:49:33 // 1943
Hát persze hogy érdekel ;) Minden érdekel. Mail megy privátban.
Köxx a nép nevében ;)
Lobot30-01-2005 17:50:55 // 1942
Docky!
Fel tudok ajánlani az oldalad bővítéséhez egy 164 Car CD-t. Tömörítve 485 MB. Érdekel?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)30-01-2005 12:32:49 // 1941
Andew boy !
www.Docky.info
Egyebet nem mondhatok .... kéééérem kaptsolja kiiii.. ;)
Wickey30-01-2005 12:00:06 // 1940
De ha a szerszámosládát otthonhagyod... :-)))))
andrew00730-01-2005 11:35:01 // 1939
Köszi! Nem működik egy csomó elektromos cucc a kocsiban. Mondom megnézem már a biztosíték dobozt hát egy csomó biztosíték hiányzik. Úgyhogy azt is venni kell csak kéne egy fránya gépkönyv. Ha tudtok szóljatok! Köszi
Paco30-01-2005 11:31:26 // 1938
Nameégegyszer mert barom voltam.
Olaj: Selenia 20K vagy Selenia 20K for AR a javasolt, de bármilyen 10W40 jó bele, csak hamarabb megeszi, meg jobban kopik a motor.
Szűrő. Tutela a gyári, de bármilyen gyártótól jó bele a lényeg hogy legyen nyomástartó szelep rajta.
Veni ezeket az elaforg kftnél tudsz gazdagréten (www.elaforg.hu) vagy bármilyen olaszautós autókereskedésben (Fiat/Lancia/AR)
Jankesz30-01-2005 11:19:25 // 1937
Sziasztok!
Sprinthez keresek leirást,robbantott rajzot,úgyanis ahány alkatrészbolt,annyi vélemény.
Jelenleg az első futómüvet újitanám fel(csapágyak,szilentek,stb),gondoltam megveszem az új alkatrészeket,szétszedem,kicserélem,összerakom.
De mivel mindenki mást mond,ajánl,ezért félő hogy szétszedem és utána rohangálhatok majd a mintadarabokkal,hogy mégsem az kellett volna hanem ez kéne stb.
Minden segitséget,tapasztalatmegosztást szivesen vennék,megköszönnék..
Robi30-01-2005 10:42:21 // 1936
Egyéként tényleg elég hülye megoldás az, hogy a jobb első fék direktbe kapja a naftát, míg a bal első a fékerőelosztón keresztül. Nincs az az isten, hogy ez ne okozzon egy minimális eltérést a két oldal között. A hátsó az korrekt, hátramegy a közös cső, és csak a végén ágazik el, egyenlő eséllyel dolgozik a két oldal. :) Én egyénként azzal szándékozom megoldani, hogy ne legyen túl erős a hátsó fék az elsőhöz képest, hogy előre berakok két brembo nyerget a hozzá tartozó tárcsával és betéttel. Occsóér' megkapom, csak még azt az occsót is össze kell kaparni valahogy. De ha meglesz, akkor nagyon állat lesz a fékem. :)
ALFA75td30-01-2005 10:03:59 // 1935
Mikor megvettem a 75 ösömet nekem is folyt a fékerőszabályzó ráadásul nekem valami extrém verzió volt benne mert az öreg rája szerelők sem láttak ilyet megoldás jobb kézzel bal vál fölött a vizsgán meg néztek milyen faszányosan egyszerre fognak a fékek
andrew00730-01-2005 10:02:45 // 1934
Sziasztok! A következő a kérdésem :33-ba milyen olajat ajánlotok és milyen olajszűrőt? És hol lehet venni?
Paco30-01-2005 09:53:46 // 1933
Azt, hogy egyedül megy, mert én a 155-el megyek. Mindenképp jó lenne elérni...
Robi30-01-2005 09:23:47 // 1932
Azmo nem veszi fel a telefont. Mit beszéltetek meg? Rádcsörög, vagy egyből megy érted? Nem ártana, ha valahogy el tudnánk érni. :)
Robi30-01-2005 09:19:22 // 1931
Teszteljük a módszert az enyémen, és ha úton próbálgatva is elégedettek vagyunk az eredménnyel, akkor a tieden is kivitelezzük. Egyébként Bandi mondta, hogy ezzel próbálkozzak. :)
Paco30-01-2005 08:55:15 // 1930
A motor üzemi hőfokon van? Nem levegős a fűtőradiátorod? Egyáltalán van elég víz a hűtőrendszerben? Megy a ventillátor? Elektromos a fűtésállításod? Ha igen, működik az állítómotor?
Wickey30-01-2005 08:21:25 // 1929
Amúgy is hiányzik az összes 75ösből. Amelyikben meg nem, ott hátsófék nincs. Nálam B eset van. Sőt, sztem valami egyéb kuszmány is van, mert jobbra húz az autó fékezéskor. Vagy balra? Nemtommár, mer hardverből ellenttartok kormánnyal. Szóval gyanítom egy fékem fog csak, ami normál usage-ben elmegy, de egy vészfékezés igen bonyolultan vitelezhető csak ki. (mint pénteken, amikor az előttem szaladó bimmer meglátta a rendőrautót, és nyomott egy satut. Gondolta ő majd jól lelassít 90-re 150-ről egytized másodperc alatt. A koncepció jó volt, a kivitelezés kicsit kevésbé, tekintve hogy ott loholtam a seggébe, mert meg akartam még előzni az épp elfogyó 2x2 sávos részen.)
Robi30-01-2005 02:20:26 // 1928
Erre én is gondoltam, de elég gyorsan kivertem a fejemből a gondolatokat, amikor meghallottam, hogy 27 ezer Ft egy ilyen szar. Sajnos a bontottaknak mind az a bajuk, mint az enyémnek. Utángyártottról meg nem tudok, hogy létezne.
Barni14729-01-2005 23:28:41 // 1927
talán nézd meg a hűtőfolyadék mennyiségét a kiegyenlítő tartályban.
Felmelexik a motor üzemi hőfokra? Lehet hogy a termosztátod nyitva maradt.
Az enyémben full jó minden de -10 fok környékén nem esek hanyatt a fűtésteljesítménytől.
Thomasz29-01-2005 23:06:27 // 1926
nekem az a nem nagy problémám van(de hátha tudtok segíteni),hogy télen nem fúj meleglevegőt az utastérbe,pedig csutkára van tekerve ,belső levegőkeringtetésre és így is csak hosszú idő után langyos levegőt kapok!
Paco29-01-2005 21:24:38 // 1925
Azért gondold meg, és mihamarabb szerezz egy jjót a helyére. Még mielőtt az a meglepetés ér, hogy egy közepesebb fékezésnél elindul a kocsi hátulja valamelyik irányba..... :)
Robi29-01-2005 21:14:45 // 1924
Végre sikerült megcsinálnom a fékemet! :)))
Olyan volt, mint ha levegős lenne a hátsó kör, nyúlós volt a pedál, mélyen fogott, és alig dolgozott a hátsó fék. A megoldás: kivettem a fékerőszabályzót, és jó messzire eldobtam. :) Egész egyszerűen bekötöttem a főfékhengerbe az elmenő csöveket. Az eredmény: tökéletes lett a fékem. :) Javaslom minden transaxle tulajnak, aki hasonló problémákkal küzd. :)
frutta29-01-2005 18:36:37 // 1923
Sziasztok!
Kipufogó ügyben a Janó Dobékat tudnám ajánlani
mindenfajta sportkipufogót,teljes rendszert is csinálnak
és elég tűrhető áron.Én a 33asomra csináltattam
ugyanolyan méretűt mint a gyári és egy 10es volt
+még a vég.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
555
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?