Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 21:21:17 // 112699
Hát.. váltófül ügyileg nagyon nem értünk egyet :-) Nekem anélkül nem kéne.Az élményt D-ben megeszi. Próbálj ki egy hajtű kanyart D-ben és M-ben. D-ben a konvertert nyekteti, buszozik, aztán összekapcsol a kuplungja, csak éppen nullára redukálja az élményt. M-ben 2-esben fix marad a hajtás, azonnal kigyorsít, énekel a motor és egy pöccintéssel ott a 3-mas, a 4-es. Kanyar előtt már pöccinted vissza, motorfék (és újra tiszta géphangon énekel az 5 henger) és tolod bele a kanyarba. D-ben meg valahogy beleereszted, a közepén visszavált, elveszi az egész ritmusát. Nekem D-ben egy szerpentin csak áthaladás az útszakaszon. Valóban ügyes automatához képest, viszont M-ben fülekkel konkrétan jobb mint egy kézi váltó. Sport és winter módot nem is használok, tök felesleges mindkettő :-)
droberto04-11-2018 19:44:35 // 112697
Krisz5604-11-2018 19:37:49 // 112696
Köszönöm, ezek jó tudni. Alapvetően, ha jól teszi a dolgát, nem is szólok bele a munkájába, de a jó a tudat, hogy én is beleavatkozhatok, pontosabban ha kedvem tartja én is válgogathatok vele. Egy OFF-os 2008-as Ford Galaxy-ban már dolgom automatával, na az egy kínszenvedés volt, nagyon nem kapcsolt szépen.
Ezek szerint nem költségesebb sokkal, mint egy manuális váltós társa. Amiatt is gondolkodok 1.9-ben, mert 50-50%-ban használnám, ezért nem kell akkora teljesítmény. Remélem sikerül találni egy jó darabot, mindenestre akkor az automatás változatokat is beleveszem a keresésbe.
Ezek szerint nem költségesebb sokkal, mint egy manuális váltós társa. Amiatt is gondolkodok 1.9-ben, mert 50-50%-ban használnám, ezért nem kell akkora teljesítmény. Remélem sikerül találni egy jó darabot, mindenestre akkor az automatás változatokat is beleveszem a keresésbe.
Krisz5604-11-2018 19:28:12 // 112695
A buszos érzést nem kell bemutatni, autóbuszvezetőként dolgozok, voltam már 12 sebességes automatás Volvoval, meg 3 sebességes automatás Ikarussal is. :D
Így alapjában véve annyira már nem tartok tőle. De csak használatutóról beszélünk, és mivel az automata váltó egy bonyolultabb technika, nehezebben is vágok bele, mint egy manuálisba, emiatt is kértem véleményeket. Főleg, hogy 50-50%-ban van a rövid távú meg a hosszú távú használat is.
Ezeket nézegettem egyébként eddig az automatások közül:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_automata_memorias_bor_tempomat_ul_futes-13591154
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_174ps_chip_tuning_exlusive_bor-13446159
Így alapjában véve annyira már nem tartok tőle. De csak használatutóról beszélünk, és mivel az automata váltó egy bonyolultabb technika, nehezebben is vágok bele, mint egy manuálisba, emiatt is kértem véleményeket. Főleg, hogy 50-50%-ban van a rövid távú meg a hosszú távú használat is.
Ezeket nézegettem egyébként eddig az automatások közül:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_automata_memorias_bor_tempomat_ul_futes-13591154
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_174ps_chip_tuning_exlusive_bor-13446159
Giuntini04-11-2018 18:33:20 // 112694
Annyival megtoldanám Gyuri hozzászólását, hogy eddig (lekopogom) az automata váltóval semmi problémám nem volt. Egy jó darab!
A váltófül kérdésre, ez egy placebo. Csont nem érdekel a váltófül. Nem kell belenyúlni! Nem érdekel a kézi váltás!
Azt tudni kell, az 1,9-ben nincs se Sport se Winter program. Sport-ban magasabb fordulaton vált, Winter-ben 2-ben indul és alacsonyabb fordulaton vált.
A 2,4 automatával lineárisan gyorsul. Passzol a motor karakteréhez. Nagyon fontos ellenőrizni vásárláskor a váltásokat. Ha ránt, fölöslegesen felpörög, vagy lebeg a fordulatszámmérő, azonnal hagyd ott!
Az Aisin váltó egy megbízható darab,érzékeny pontja a tömbszelence. Cseréje árban ott van ahol a kettőstömegű kuplunggal.
Én nem vennék már kézi váltósat, legalábbis ilyen jellegű autóban. Nem a városi használat miatt, mert a 2,4 alkalmatlan a folyamatos vagy kizárólagos használatra. Ez a motor igazából automatával passzol.
A váltófül kérdésre, ez egy placebo. Csont nem érdekel a váltófül. Nem kell belenyúlni! Nem érdekel a kézi váltás!
Azt tudni kell, az 1,9-ben nincs se Sport se Winter program. Sport-ban magasabb fordulaton vált, Winter-ben 2-ben indul és alacsonyabb fordulaton vált.
A 2,4 automatával lineárisan gyorsul. Passzol a motor karakteréhez. Nagyon fontos ellenőrizni vásárláskor a váltásokat. Ha ránt, fölöslegesen felpörög, vagy lebeg a fordulatszámmérő, azonnal hagyd ott!
Az Aisin váltó egy megbízható darab,érzékeny pontja a tömbszelence. Cseréje árban ott van ahol a kettőstömegű kuplunggal.
Én nem vennék már kézi váltósat, legalábbis ilyen jellegű autóban. Nem a városi használat miatt, mert a 2,4 alkalmatlan a folyamatos vagy kizárólagos használatra. Ez a motor igazából automatával passzol.
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 16:16:43 // 112693
1.9-ben nem próbáltam, a 2.4-hez nagyon passzol az automata. Mondjuk nem tudom, hogy 1.9-hez van e váltófüles verzió, azt nem hagynám ki semmiképp. Ha kicsit kanyargósabb szakaszra érek, must have, mert csak manuálisan tudsz kanyar előtt visszaváltani és motorfékkel érkezni. Magától is észreveszi a kanyart, de már a kormány fordításról, szóval kb a közepén vált vissza, nekem ez nem annyira jön be. Normál haladáskor mindegy, de ha kicsit élvezni akarod az autózást, ahhoz bele kell nyúlni.
Napi használatban nagyon kényelmes, és elég gyors is. Giulia-hoz ne hasonlítsd, de szépen dobálja a fokozatokat, finoman indul, nem rángat, nem kellemetlenkedik és a 2.4-nél sokat segít a turbólyuk eltüntetésében. Cserében szokni kell, hogy a motor feljebb pörög, nem direktben hajt olyankor. Ez kicsit olyan busz feeling városi tempón. Összességében nekem a következő autóm is automata lesz (remélem), mert sok plusz idegszáladat köti ki a vezetésből. Ugyanaz a tempó sokkal kimértebbnek fog hatni, mintha mindenre több időd maradna.
Egy teljes olajcsere kb 80e-ben áll meg (átmosásos). Kettőstömegű nincs benne (költség mínusz, finomabb járás plusz) viszont betojhat a szeleptömb, ami pont egy kettőstömegű (+ kuplung + miegymás) csere ára. De nem jellemző, 200-250e-t elmennek simán. 300+-os pédánynál már gondolkodnék, mert ebben is vannak kuplungok amik kopnak. És egy teljes generál azért millás tétel.
Napi használatban nagyon kényelmes, és elég gyors is. Giulia-hoz ne hasonlítsd, de szépen dobálja a fokozatokat, finoman indul, nem rángat, nem kellemetlenkedik és a 2.4-nél sokat segít a turbólyuk eltüntetésében. Cserében szokni kell, hogy a motor feljebb pörög, nem direktben hajt olyankor. Ez kicsit olyan busz feeling városi tempón. Összességében nekem a következő autóm is automata lesz (remélem), mert sok plusz idegszáladat köti ki a vezetésből. Ugyanaz a tempó sokkal kimértebbnek fog hatni, mintha mindenre több időd maradna.
Egy teljes olajcsere kb 80e-ben áll meg (átmosásos). Kettőstömegű nincs benne (költség mínusz, finomabb járás plusz) viszont betojhat a szeleptömb, ami pont egy kettőstömegű (+ kuplung + miegymás) csere ára. De nem jellemző, 200-250e-t elmennek simán. 300+-os pédánynál már gondolkodnék, mert ebben is vannak kuplungok amik kopnak. És egy teljes generál azért millás tétel.
Krisz5604-11-2018 15:24:45 // 112692
Sziasztok! Rövidesen a 156-osomat egy 159 SW-re cserélném. Mindenképp dízelben gondolkodom, elsősorban 1.9-ben. Bár eddig nem nézegettem az automatásokat, viszont megfordult a fejemben ez a lehetőség is. Akiknek van automataváltóval szerelt dízelük milyen tapasztalatuk van vele? Elsősorban az esetleges szervízköltségekre gondolok, illetve a megbízhatóság ami érdekelne. Másodsorban meg a menetdinamikára, fogyasztásra, váltáspontosságra. (Sajnos még nem volt alkalmam vezetni.) Köszönöm előre is!
Giuntini04-11-2018 13:55:30 // 112691
Zselé04-11-2018 12:48:51 // 112690
Hát sajnos nem... akksi fullon, ugyanugy relé kattan és semmi.. önindító gondolom.
Csabi04-11-2018 12:25:20 // 112689
Most már tuti jó lesz ;)
Zselé04-11-2018 10:31:56 // 112688
11,8V maradt az akkuba, ezzel nem is tud indulni... Gondolom, a lelazult körbeforgó saru miatt nem volt rendes töltése... Rátettem a CTEK töltőt, várjuk a Messiást :D Hátha csak ez volt
Zselé04-11-2018 10:14:36 // 112687
Megnéztem, a negatívval semmi gond nem volt, a pozitív viszont körbe forgott kb... Meghúztam, csiszoltam, de sajnos már egyáltalán nem akar indulni :( Még megnézem a biztiket, ill. az akku töltöttségét
gpek03-11-2018 22:52:23 // 112686
Marseus03-11-2018 22:02:51 // 112685
Ha szét bírnám szedni,hidd el nem ilyen állat ragasztót használnék mint a gyári és azzal ugyan ilyen jó lenne,mert ez nagyon túl van tólva de tételezzük fel,h a kocsi élete végéig számoltak vele úgy érthető, de nekem lényegesen gyengébb ragacs is jó lesz és akkor már nem akkora mumus a csere.
Zselé03-11-2018 21:45:48 // 112684
Köszi, reggel megnézem!
Csabi03-11-2018 21:33:12 // 112683
Pár hónapig nekem is csinálta ezt, és végül nem indult, ahogy neked. Míg vártam a segítséget,gondoltam megmozgatom az akku sarukat, rémlett valaki járt már így.
Bejött, megmozgattam a negatív sarut ami könnyedén elforgott, és jó lett. Hazaérve kilazítottam és lejjebb ütöttem óvatosan az akku csatlakozón,mivel az kúpos, így már nem forgott el, plusz megcsiszoltam reszelővel. Azóta is rendben van, nézd meg te is , hátha...
Bejött, megmozgattam a negatív sarut ami könnyedén elforgott, és jó lett. Hazaérve kilazítottam és lejjebb ütöttem óvatosan az akku csatlakozón,mivel az kúpos, így már nem forgott el, plusz megcsiszoltam reszelővel. Azóta is rendben van, nézd meg te is , hátha...
Zselé03-11-2018 20:59:34 // 112682
Sziasztok, utolért egy baj:
Néhány hete reggelente, illetve ha leállítás után hamar ismét indítanom kell, nagyon nehézkesen forog az önindító az első 1-2 fordulaton - aztán beindul. Ma viszont eljutottunk odáig a kisbolt előtt, hogy egy fél fordulat után katt és semmi. Következő probálkozásra sincs se kép se hang, aztán kulcs ki/vissza, nagy nehezen fordult egyet és beindult. Az akku új, töltésjelző nem villant még fel, jol gondolom vajon hogy csak az önindító lehet? Ez ilyenkor csere/ felujitás, vagy van valami banális típushiba amit meg kell nézni? Köszi előre is a segítséget!
Néhány hete reggelente, illetve ha leállítás után hamar ismét indítanom kell, nagyon nehézkesen forog az önindító az első 1-2 fordulaton - aztán beindul. Ma viszont eljutottunk odáig a kisbolt előtt, hogy egy fél fordulat után katt és semmi. Következő probálkozásra sincs se kép se hang, aztán kulcs ki/vissza, nagy nehezen fordult egyet és beindult. Az akku új, töltésjelző nem villant még fel, jol gondolom vajon hogy csak az önindító lehet? Ez ilyenkor csere/ felujitás, vagy van valami banális típushiba amit meg kell nézni? Köszi előre is a segítséget!
Smith03-11-2018 16:50:06 // 112681
Tegyél rá egy nagy vízálló üzenetet, hátha arra jár a tulaj :)
stiv7003-11-2018 11:50:09 // 112680
Sziasztok
Nem tudja valaki kié az LMD-356 159es??
Össze van törve..1 éve áll zuglóba!
Lenne rá vevő!😉
Nem tudja valaki kié az LMD-356 159es??
Össze van törve..1 éve áll zuglóba!
Lenne rá vevő!😉
Giuntini03-11-2018 08:10:17 // 112679
Ofinál vagy Erhardnál vedd! Ott olyan minőségű utángyártottat kapsz, ami jó. Bontót kerüld el, mert drágábban adják mint az újat. Tapasztalat!
Angelo Bianco03-11-2018 08:03:03 // 112678
Sziasztok!
Milyen márkájú hátsó ablakemelő szerkezetet érdemes venni Melyik bírja jobban mint a gyári? (és hol?)
Milyen márkájú hátsó ablakemelő szerkezetet érdemes venni Melyik bírja jobban mint a gyári? (és hol?)
Smith02-11-2018 23:18:32 // 112677
Nem tennék LED-et olyan helyre, ahol nehéz cserélni. Gondolj bele, ha ott a búra latt beszarik az egyik LED, és szét kell emiatt bontani újra...
fazek02-11-2018 22:20:43 // 112676
Az nekem is tetszik! De a lámpát szétbontani nem volt merszem. Habár most van 2 lámpám tartalékba,lehet hogy megpróbálom majd ;-)
Marseus02-11-2018 21:52:54 // 112675
Szerettem volna karikákat tenni a búra alá,de nem jön szét melegítéssel sem,így arra gondoltam,h veszek 1 másikat és azt hátha nagyobb szerencsével szét tudom melegíteni de 300k-val nem játszok bár nagyon tetszenek a led karikák.
RomeoOne02-11-2018 21:10:45 // 112674
A xenonos gyári 300k
fazek02-11-2018 19:58:48 // 112673
Szia! Miért akarod kicserélni? Én még nem értem a lámpacsere kálváriájának a végére, de azt tanácsolom ha le tudod rakni az autód 1-2 hétre, akkor inkább a lámpák felújítása a célravezetőbb. Nekem csak sima halogén,de így utólag már bánom hogy nem a felújítást választottam. A gyári halogén 75K /db,a xenon valószínűleg drágább. Az utángyártott olcsóbb de elég kompromisszumos választás.Nem úgy világít mint a gyári.
David | Centocinquantanove02-11-2018 18:43:03 // 112672
Fájó szívvel, de eladó lett:
klatty
klatty
Marseus02-11-2018 18:07:26 // 112671
Kb. a 11.000-től a 70.000 ig találok. Van tapasztalatotok,h melyik részén fogom megszívni ha a legolcsóbbat veszem meg?Nem találok különbséget csak gyártóban de ettől még lehet jó,h nem gyári v nem jól gondolom?
Marseus02-11-2018 18:04:30 // 112670
Sziasztok!
Első lámpákat szeretnék vásárolni 159 xenonosba,de árakban óriási a szórás visztont sehol nem térnek ki külön a xenonra. Mindkettőbe ugyanaz a lámpatest való csak az egyikbe projektor a másikba meg H7 megy?
Első lámpákat szeretnék vásárolni 159 xenonosba,de árakban óriási a szórás visztont sehol nem térnek ki külön a xenonra. Mindkettőbe ugyanaz a lámpatest való csak az egyikbe projektor a másikba meg H7 megy?
gecsa02-11-2018 17:37:10 // 112669
De rég jártam erre, látom a dízelek még mindig hengerfejrsednek! :D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2018 14:32:16 // 112668
47, GT-től vették :DDD
droberto01-11-2018 14:04:31 // 112667
Ez pedig az olcsó 60-70 ezres alu Pierburg:



(Az első 1.9 59-eket tudtommal ilyennel szerelték)
Tökre vicces a kidolgozási minőség, műanyag minden. De legalább nem basz szét mindent, ha széthullik, nem úgy mint itt.



(Az első 1.9 59-eket tudtommal ilyennel szerelték)
Tökre vicces a kidolgozási minőség, műanyag minden. De legalább nem basz szét mindent, ha széthullik, nem úgy mint itt.
droberto01-11-2018 13:59:51 // 112666
Ha valaki elmegy egy bontóba, halmokban áll a bontott foghéjas lapátos Marelli szívósor.
droberto01-11-2018 13:56:04 // 112665
Giuntini01-11-2018 13:23:43 // 112664
A Pierburgban a lapátkák is fémből vannak.
szelod901-11-2018 12:52:45 // 112663

Kép lemaradt
szelod901-11-2018 12:47:37 // 112662
Sziasztok! Valaki cserélte már a képen látható műanyagokat? Pattog a kuplung pedálom és ezeket kellene a rugóvègère rátenni, de nem nagyon jön össze. Esetleg aki csinált ilyet tudná tippet adni?
Zolibácsi01-11-2018 12:47:03 // 112661
Zolibácsi01-11-2018 12:40:55 // 112660
háát ennyi pénzért elég jó volt...reggel megnéztem, rosszul is lettem. 1,2 misi volt az ára
Shadin01-11-2018 12:20:07 // 112659
Már el is vitték? Nem találni a hirdetést.
donpepe901-11-2018 08:57:54 // 112658
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_9_jtd_8v_progression-13246177 Üdv Ismerős ez az autó valakinek?
droberto31-10-2018 22:37:43 // 112657
Aki ezt mondja nem látott még hengerfejet. :)
droberto31-10-2018 22:35:54 // 112656
esvé31-10-2018 21:52:12 // 112655
Béci, köszi szépen...akkor szellőztetek tovább:D
Béci Ɨ|ѯ31-10-2018 21:09:39 // 112653
Szerintem a bőr nem szívja be a cigi füstöt. (Legalábbis ifjabb korom kocsmás élményeire vissza emlékezve, csak a bőrkabátom nem lett büdös). Valószínűleg inkább az egyéb kárpitok lettek büdösek, ha pár hét alatt nem szellőznek ki, akkor valami kárpit tisztítóval kéne megpróbálni.
Smith31-10-2018 20:07:51 // 112652
Ugyanilyet vettem 5000-ért :) Párszor már megmentette a csomagtartókárpitot...
yani🍀31-10-2018 18:50:36 // 112651
ott221731-10-2018 11:30:23 // 112650
Én amikor vettem az autóm 180e -nél "kicsit szétszedtük , és már hiányzott egy lapát ,egy pedeg rendesen lógott. A hiányzó lapát helyen a dugattyú tetején látszott is a nyoma .A lapátot már nem találtuk.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
601
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?