Haddel29-10-2017 22:34:42 //
101182
Elindultunk ma a világörökség részének számító Hallstatt-ot megnézni,de az időjárás közbe szólt ,szakadó eső,és szélvihar. Az utak mentén mindenfele kidőlt fák ,az úton kisebb-nagyobb ágak.. A városból is kb ennyit láttunk😃

Majd legközelebb😃
Hazafele bele fordult km számláló a 260ezerbe. Hajrá Boci!!😃
Haddel29-10-2017 22:20:14 //
101181
Nekem is igy kezdődött.Először csak hatodikban ,aztán ötödikben is megcsúszott kigyorsításkor. Azt már nem vártam meg ,hogy alacsonyabb fokozatban is csúszkáljon .Jött a kuplung csere.
Revitox29-10-2017 22:12:28 //
101180
Mondom én, hogy baromságot mondok.
Viszont azt jól tudom, hogy csak szettbe szabad ezt megvenni? (szerkezet és tárcsa)
Melyik típust kell bele venni? Remélem 6 számjegy lesz az ár.... :(
Az ideg öl. Összetörik a seggét és még ez is....
És a szerelésről nem is beszélve hogy mit hoz még magával ....
amikor benyomtad és kiold, akkor nemhogy csúszik, de egyáltalán semennyire sem visz át erőt.
a csúszás azt jelenti, hogy zárt (=pedál fent) állapotban nem viszi át az erőt teljesen, hanem elcsúszik egymáson a két fele.
Revitox29-10-2017 21:38:05 //
101178
Lehet h hülyeség, de nem akkor csúszik mikor teljesen benyomva old a kuplung?
Nekem fent fog.
Félve írom, mert ezt baromira keverem. Bocsánat előre is h baromságot kérdezek.
Revitox29-10-2017 21:31:15 //
101177
4-5-6 ban csinálja.
igen, annak tűnik. általában 5-6 fokozatban könnyebben elő tudod idézni.
Revitox29-10-2017 20:36:07 //
101175
Azt nem írtam, hogy kicsit vissza veszem a gázt akkor finoman de gyorsul és ezt nem mindig csinálja......
Revitox29-10-2017 20:02:54 //
101174
Üdv!
Kérdésem az lenne, hogy eléri a 2000-es fordulatot pontosabban dobná a nyomatékot és kilépjen a van, felpörög a motor de nem megy.
Jól sejtem, hogy ez kuplung csúszás?
Egy hete járok én is Ákos féle izzítás átírással hibátlan!
Ő megnézte csak, és azt mondta, hogy nem hengerfejes. Azt mondta, cseréljek kupakot. Vettem egy vadi újat, és még rosszabb lett. Másik szerelő megnézte kedden, ő azt mondta hengerfejes. Melegen mikor levette a kupakot, jött ki a víz.
Viszont ma hívott délelőtt Alfa 155 Gyuri, és adott egy jó tippet. Azt javasolta, hogy nézzem meg a kiegyenlítő tartály visszafolyó csövét. Ha az eldugul, tud ilyet csinálni. Levettem a vékony csövet, és átpumpáltam a rendszert. Utána járattam a motort, mikor elérte a 90 fokot, rátettem maximálisan a fűtést, hogy kinyomja a levegőt. Járattam fordulaton, a kiegyenlítőben a vízszint megállt, buborék nem jött. Aztán lezártam, és megvártam, hogy bekapcsoljon a ventillátor. Sokaig járattam így zártan, a cső nem keményedett fel, szépen meg lehetett nyomni tűzforró motornál is. Leállítás után kezdett lemenni a víz, de ez normális szerintem, ha fellevegősödött a rendszer, ha levettem egy csövet. Jó jel, hogy kihűlőben lévő motornál a cső felpuhult, teljesen össze lehetett nyomni. Minimum alá lement a vízszint, majd holnap feltöltöm maximumra.
Én úgy érzem ez jó jel, de majd holnap az autópályán meglátom. Visszagondolva a sztorira, mikor tömített lett a rendszer, rosszabbodott a helyzet. A cső csere utan, hogy nem talalt maganak utat a folyadék és a levegő. Aztán jött a hűtőtömítő, amit többen nem javasoltatok. Szerintem a hűtő szivárgását megfogta, de lehet hogy a hordozó trutyi még csökkentette egy olyan vékony csőcsonk keresztmetszetét amilyen a tartály visszafolyója. Szatyi.a generálnal javasolta a kiegyenlítő tartály cseréjét, de aztán átmosta. Lehet hogy nagyon sok trutyit még belemosott az évek során a csőcsonkba.
Holnap a pályán eldől...
Smith29-10-2017 16:26:29 //
101171
Szatyi nem nézte meg? Nem kedden vitted neki?
Értem hogy nem kell, meg hogy állítólag, de nem bonyolult ellenőrizni egy nyomaték kulccsal. :-) És máris egy körrel beljebb vagy. Ha ez a megoldás akkor hepi, ha nem, lehet menni tovább. De nem erőltetem az ötletet, nézesd meg, aztán mondanak rá valamit.
Egyébként van egy előnye a többlet súlynak a 159-nel. Esős viharos időben is stabil marad a pályán utazó tempóban :)
Elmentunk Sopronba és mondom megnezem a vizet. Auto all egy perce tartály sapkát tekerem, szisszent egy hosszabbat meg talán a víz szint is megmozdult. Ezen kívül más nem történt.
Macccy29-10-2017 00:11:29 //
101167
Annyiban átérzem a sztorid, hogy én az Audinál voltam úgy a turbóval, hogy nem akarok találgatást a szerelőtől, nekem ne próba cseréljen turbót, mert tippre inkább vákuum gondok voltak. Gondolom te se akarsz újabb komplett hengerfej javítást fizetni vaktában ... Ezt a részt utálom én is.
Szerintem nem az a lényeg ki mit mond, hanem ki csinálja meg. Legyen akármi is a baja.
Rákérdeztem. Állítólag nem kell meghúzni. Mindenesetre hazaviszem óvatosan, és addig nem járok vele amíg nincs megcsinálva. Mindenesetre abszolút nem értem a szitut. Ha beledolgozna a hengerekbe akkor nem indulna rendesen és füstölne. Ha tolná a vizet, akkor lenne nyoma. Annyi helyen lelevegősödhet, ezt végig kell nézni. Ez a bugyborékolás is érdekes. Mikor leállítom a motort és forró csak akkor.
De én már nem okoskodom, csak valaki már lenne hajlandó átnézni. Könnyű rámondani hogy hengerfej. Szatyi egyszer sem mondta hogy hengerfejes.
Kár hogy nem fotóztam le, hogy nálam mit látott gyanúsnak a szerelő a kiszerelt hf tömítésen. Egy kis 1mm-es benyomódást, mintha kb a körmömet nyomtam volna bele. A hengerfej gond nem feltétlen egyértelmű jelenség. Nekem ennyi "talán ezaz" hibánál már puffadt a cső, és 3e-res fordulatnál lökte ki a vizet. Nem volt olaj, nem volt gázszag, nem melegedett. És lehet, hogy nem is az a hangyapiszoknyi benyomódás volt a hiba, csak fel volt lazulva a csavar. Ezt én már sose tudom meg. De Te nézesd már meg a csavarok lehúzási nyomatékát. Nagy melót és kiadást úszol meg, ha csak annyi.
Lehet, ha meghajtanád 180-nal (rendes fordulaton), nyomná a vizet a tiéd is. De inkább ne tedd, csak nézesd meg :-)
Nekem hasonlónak tűnik az eset, mint ami a TD-nél volt. Ha akkor időben kapcsolok, és szétszedés helyett meghúzzuk inkább a csavarokat, lehet egy óra múlva hibátlan autóval jövök haza és a zsebemben marad 150e Ft. Nem biztos, de meg volt az esélye.
jah csak minél többet vársz annál szarabb lehet ... ha csak a hf tömítés van átégve megúszod egy tömítéssel, ha tovább hajtod vetemedhet a hf ... persze ez csak mind ha, én már rég leraktam volna parkoló pályára, mert már ezzel kelsz, élsz, alszol ... meg már mi is :D Szóval vidd el mielőbb szerelőhöz, hogy mi is megnyugodjunk.
Én ezt értem, de ha egy apró tömörtelenség miatt haengerfejes lesz, akkor megint kidől alólad fél évre!
Én is ezt mondtam múltkor, hogy a Szatmárihoz vidd, hisz ismeri és egy talicska pénzt hagytál ott nála. Ha meg nem fogad akkor tovább kell lépj.
Ez nagyon fontos lenne, mert lassal már fél éve pusztulnak az agysejtjeid ez miatt, és közben ott lebeg feletted Damoklész kardja!
Hidd el, Csöri is jól ismeri a technikád. :) Egy szivárgást, kipuffgáz elemzést pedig bárki meg tud csinálni.
Csörire már gondoltam. Most nagy szükségem van az autóra. Pont azétt mert ennyit locsoltam rá, azt akarom hogy az vizsgálja át, aki ismeri.
Liquid28-10-2017 19:57:43 //
101160
teljesen egyetértek, mindannyian csak fotelfizikázni tudunk, szakember kell ide
Emil ezeket mi nem látjuk, nem értjük. Ennél ez komplexebb.
Miért nem viszed már el egy szerelőhöz?
Ha a Szatmári nem tud fogadni, akkor vidd le a Csörihez, vagy a Dömpi szerelőjéhez, mert így nem jutsz előrébb. Hagyd ott, amíg jó nem lesz.
Így csak felk@rod az agyadat és ha ne adj Isten szar is, akkor meg úgy széthajtod, hogy megint rálocsolhatsz egy 3 kilót.
Minden benne van a kézikönyvében:
Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1
TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02
Mechanikus sebességváltókhoz
és differenciálművekhez
Egyébként pár napja volt téma, Shadin Cartárs jóvoltából:
" 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele."
Nem tudom most már mi ez... A motor nem melegszik, lejöttem vele a Balatonra, szèpen jött az autópályán. Nem is hajtottam. Viszont azt vettem észre, leállítom a motort, és egy kis idő múltán a kiegyenlítőből gluggyogással (nem tudom jobban fogalmazni), megy le a víz. Mégis hengerfej lenne? Nem látok benne olajat, nem érzem a gázok jelenlétét. Ha nagyon szar lenne a hengerfej már melegedne, vagy nem is tudom mit csinálna.
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy manuális 6 fokozatú váltóba milyen időközönként érdemes olajat cserélni ? (előző csere 60.000-el odébb volt)
Illetve milyen olajat ajánlotok hozzá ?
Köszi a választ. Valahogy arra gondoltam. Csak megkérdeztem hogy biztosra menjek :) Nemsokára tervezek egy fékfolyadék cserét,azért merült fel a kérdés mert akkor azt is légtelenítenem kellesz.
A hidraulikus kinyomó csapágynak van külön olajtartálya? Vagy honnan kapja az olajat?
Pont azért, hogy a gyári lapátok maradjanak fent. Azt oda találták ki. Az ugy. lapátokkal nekem eddig mindig bajom volt. Sosem működtek rendesen.Ráadásul a lapátot felfogó műanyag elemnél sem mindegy, milyen. Az is biztos, hogy a guminál csak a fémbetétes jó. A műanyag betétes vagy eltörik egy idő után (főleg nagy hidegben), vagy nem merevíti rendesen a gumit, ezért ugrál meg csíkoz.
Nekem így vált be, de.............
Liquid27-10-2017 15:43:03 //
101151
ha megveszed a legolcsóbb lapátot, akkor mért nem teszed fel rá inkább kompletten? :)
Én sosem cserélem a komplett lapátot.. Megveszem a 800-1000 forintos legolcsóbb lapátot, ami cm-re stimmel, kiveszem belőle a gumit, és átrakom a gyári lapátba. Csak fém merevítésű gumi a jó. Tökéletesen múxik, másfél, két évet simán kibír. Nagy sebességnél néha ez is ugrál, de esőben nem száguldozok.
Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Shadin27-10-2017 15:03:00 //
101149
A kiegyenlítőtartály zörgésmentesítéséhez tökéletes megoldás a konzol lejjebb hajtása a csavar pozíciójának megtartásával.
Shadin27-10-2017 14:33:34 //
101148
Inkább a második, mert különben már a másik irányba kellene pattognia az ablaktörlőnek :-)
Nem tudom. Vagy én voltam erős, vagy inkább nem volt koppra húzva az anyja! :)
Shadin27-10-2017 14:30:32 //
101146
Mindhárom 159-emnél eltekertem és utána semmi gond nem volt vele. Én is Bosch-t használok.
Shadin27-10-2017 14:29:29 //
101145
Hát nem tudom :-(
A ricnit hogy a tökbe tudod lecsavarni?
Ha elfogy az erő mert leszedted a lapátot akkor ott a szent csavarhúzó :-)
Szivembol szoltal, nagyon hasonloan vagyok vele en is :-(
Nekem küldhetél erőt, mert én nem tudom tovább tekerni kézzel-ronggyal (a lapátot kivettem tekeréskor).
Sőt, múltkor már lecsavartam a kúpról a ricnik egy részét.
Teljesen el vagyok keseredve miatta. Retegek, ha csepeg az eső (ha rendesen esik és folyamatosan megy nem csinálja), a világból kikerget a pattogása, legszívesebben miszlikbe aprítanám.
Most arra gondolok, hogy leszedem és satuban digitális szögmérővel állítom. Jobb ötletem már nincs.
Mit csinálok rosszul???
Koszonom szepem mindenkinek a gyors valaszt.
A hajlitason mar tul vagyok, azzal annyit ertem el, hogy nagy sebessegnel mar nem csinalja.
Nekem is alacsonyabb sebessegnel van ez a gond, de nekem 3-4 torles utan se javul meg.
Kiprobalom akkor en is a Bosokot, koszi.
Nyilvan attol, h en szivok a Bosch-sal, meg nem biztos, hogy masnal is rossz.
Koszi meg egyszer mindenkinek!
Nekem is Bosch van, ilyen:
[img1]
Eddig semmi gond vele, valamelyik márkaszervizes számlán mintha rajta is volna, a cseréje.
Shadin27-10-2017 12:47:06 //
101139
Én nem. Ez a szabadalmaztatott módszerem, mindig bejön. Mindenki saját felelősségre toljon bele erőt :-)
Shadin27-10-2017 12:46:06 //
101138
Miután klíma ügyben totális összhang van itt a fórumon, szemmel veréssel vizsgáltam a klímakuplungot a ködlámpa és a kiegyenlítőtartály csere közben. Amikor a hópihe világít a kompresszor forog.
Kint 12 fok, bent mindegy hány fokra állítom, a kompresszor teker.
A párásodásérzékelő talán bekavarhat.
Ezek után azt gondolom, hogy akkor kapcsolgat ki-be, ha meleg van kint vagy bármi, de eléri a max. rendszernyomást.
Bocs Csabi!
Így törte el valaki a sajátját, nem ? :)
Liquid27-10-2017 12:39:14 //
101136
Pár napja volt téma, sajna az Aerotwin ilyen, én is megszívtam vele. Vettem Valeo-t, az jobb volt és oilcsóbb. Most Bosoko van, az tényleg olcsó, és eddig ez a legjobb.
Shadin27-10-2017 12:36:40 //
101135
Felemeled a kart, merőlegesre állítod a karhoz a lapátot és jól megmarkolva a "T"-nél, csavarsz rajta érzéssel úgy,hogy a lapát felső része közelítsen a szélvédő felé. Addig csavarod csak amíg a kívánt eredményt el nem éred :-)
Érdekes kérdés ez, jó kérdés, hogy mitől függ. Nekem is Bosch Aerotwin van, néha elpattog ez is az alsó szakaszon, főleg az elején, de aztán 3-4 törlés után meg normálisan csinálja tovább. Van, hogy nem is jelentkezik. Én együtt tudok élni a dologgal.
_Ata_27-10-2017 12:26:24 //
101133
Aerotwin A084S? Ez nem jó hír, én is azt vettem fél éve, de egyenlőre nem volt vele gond
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.