Shadin04-11-2015 10:32:32 //
72834
Mi az üzenet ill. hibakód?
Ezt egy motor működteti 4 pólusú stekkerrel. Annak állapota? Esetleg beázott, olajos?
Tudjuk pl. működtetni MES-sel:
Ne kapkodjunk.
yani🍀04-11-2015 10:30:28 //
72833
Már 2X találtam hibakódot áramláskorlátozó szelep hiba miatt. Az autó jól működik semmit nem veszek észre, de biztosan van valami gondja, ezért van a hibakód.
Inkább leveszem és belenézek mint, hogy esetleg megetessem a motorral a lapkákat.
Erhard azt mondja, hogy ennyi Km-el még nem lehetne baja. Lehet, hogy csak berakódott, de ezt kívülről nem látni.
Shadin04-11-2015 10:24:52 //
72832
Már megint a lapátka. Ne már :-(
Figyelmetlen voltam. Mi a probléma?
Shadin04-11-2015 10:23:41 //
72831
Egy cikkszám van.

Shadin04-11-2015 10:20:32 //
72830
Jó reggelt!

yani🍀04-11-2015 10:07:42 //
72829
Valamiért, ezt meg én nem tudom feltenni..
yani🍀04-11-2015 10:02:34 //
72828
Köszönöm, tárgytalan a kérés.
A hétvégén lebontom a szívósort és megnézem mi lehet a gond. Beszéltem Erharddal, ő is azt tanácsolja, hogy vegyem ki a lapkákat és kész.
Szerintem az ePER tudja a választ :-)
yani🍀04-11-2015 09:23:04 //
72826
Valaki meg tudná esetleg mondani, hogy az összes 2.0 ás motorban egyforma szívósor van, vagy a teljesítmény függvényében különbözik?
Találni gyöngyszemeket itt az Amorén is, bár az utóbbi időben ritkultak. Lehet, hogy átmentek a fb-ra?
Utána ezeket az autókat vesszük meg tőlük...
Sok mindennek van komoly következménye, még sincs kijelezve és sok felesleges meg igen.
Szerintem statisztikailag valószínűbb, hogy gyakrabban lennél olaj nélkül, mint víz nélkül.
Hány baleset volt leengedő gumi miatt? Mégis kötelező a nyomásfigyelő rendszer.
Miért pont a diesel Alfákban van motorolaj szintjelző? Miért nincs a TS-ekben, ami fogyasztja is az olajat?
Hányszor jelzett már be a fogyó fékolaj miatt?
OFF-ban pl vízhőfok mérő sincs. Egy kék LED, amíg hideg, aztán semmi. Mi meg azon diskurálunk, hogy mennyit mozog a mutató, meg hány fok lehet a 90 előtti vonal (pl.156).
Alfonis03-11-2015 23:13:35 //
72823
az a kérdés durva. Nem baj ha az olajnyomás világít. azééééééé :D ilyentől óvjon a... :P
Ennek semmi köze a bérléshez.
Az átlag usernek fingja sincs arról, hogy mi van a gépház alatt. Ismerek olyanokat, akik hónapokig közlekedtek világító motor check lámpával. Olyat,akinek fontosabb a karbon utánzatú fólia a motorháztetőn, mint a rohadó küszöb és füstölő, olajat égető motor javítása. Itt is volt, aki rákérdezett, hogy nem baj-e, hogy világít az olajnyomás lámpa menet közben...
...és ők is invesztáltak pénzt az autóba.
Csabi03-11-2015 22:46:42 //
72821
Megnéztem, igen:) viszont középre raktak mindent, ha jól láttam még olajnyomás is volt...az ám a kánaán...:D
Melyik, a GTV6-nál száműztek mindent a látómezőből a fordszám mérő kivételével? Az is egy szempont :-)
Csabi03-11-2015 22:37:46 //
72819
Most olvasom csak...Hát lehet tojik az átlag rá, de pont ezért kellene figyelmeztetni, mert komoly következménye van annak, ha elfogy a hűtés. A gondolatod mentén haladva, akkor az olajnyomás lámpa sem indokolt...
Nem kicsit ! :-) Nem csak láttam, de ki is tudtam próbálni :-))))) Minden porcikáján érezni a kevés métert. A TBi motor pedig számomra egy más dimenzió:-))))
Alfonis03-11-2015 22:25:31 //
72817
már 3 hete nem mentem a szerelmemmel... :P kötelező lenne a téli gumi?
Asszem csak jövő héten meek haza az nov. 14.
Lehet majd eladó lesz a kocsim hamarosan mert városoznom kell és benzinesre cserélnék... Nem szeretem a dieselt városban. Amire való az az hogy Linz - Győr inga binga. A melóhelyem meg 2 km innen bicó ;) Viszont jövőre megyek németbe és az ingázás lecsökken ...
Lehet követem Piritut :D
Ha bérelném a kocsikat,én is ívesen tojnék bele hogy mennyi a hűtővíz,stb.
De mivel pénzt invesztáltam ,és sokan mások is,ezért fontos hogy 5perc alatt ne tujam lenullázni a gépet
Nagyon kíváncsi vagyok rá!
remélem :) zsír új az autó szinte
remélem ma Pityukomának okoztam egy kis örömöt :D
Fél litert simán el tudok képzelni nagy melegben, főleg, ha naponta többször kell visszahűteni az autó belsejét.
Ha hűtesz rendesen, nagy melegben simán rádob fél litert. Ezen a nyáron rendesen volt rá példa.
Csabi03-11-2015 21:07:04 //
72809
Nekem fél liter körül dob rá a klíma... Viszont ez csak nagy melegben, ahol a legnagyobb a kompresszor teljesítmény felvétele.... Télen lényegesen kevesebbet vesz fel=> sokkal kisebb a nyomás a rendszerben...akkor valószínű cask 1-2decit számítana, ha használnám...
Egyszer - valamelyik tavasszal - rádobtam egy oda-vissza német utat, hogy próbáljak kimutatni különbséget klímával és anélkül. Sokkal több van a szélirányban, tempóban, gyorsítások módjában.
Nagy melegben úgy 3 decit tudtam kimutatni.
Hmmm.
7 feletti fogyihoz nagyon kell nyomnom,
itt lemértem a tartós tempót tartva a pályán.
Liquid03-11-2015 20:42:32 //
72806
ja igen, a klímát csak igen ritkán kapcsolgatom, bár szerintem az se jelent sokat egy 210++ lovas motorra akasztva
Én mostanában elégedett vagyok a budapesti fogyival. Ugye az enyém Q-tronic, és 2.4, a gyári városi adat 11.8l. Ezt gyönyörűen teljesítette is. Amióta Szatyi újjá varázsolta (jobban mondva, hogy bejáródott a motor), városban dugózva, rakpartozva, de viszonylag jól tempózva is, összességében nem megy 10,5-11l fölé. Gondolom ebbe belejátszik az új szívósor, és egyéb dolgok az új motoron kívül. Érdekes, hogy autópályán viszont nincs különbség a felújítás előtti állapothoz viszonyítva.
Liquid03-11-2015 20:40:39 //
72804
én nem figyeltem meg ilyet, pedig volt több méret átmérőben és szélességben.
Részletezve: (szezonátlagok, nagyjából, mivel nem emléxem pontosan mikor csereberéltem)
235/40R19 Conti SP5 - 9,30; 9,32; 9,74
225/50R17 Vredestein WinTrac Xtreme - 8,93; 9;51
225/55R17 Hankook iCept Evo - 9,68
245/40R19 Uniroyal RainSport3 - 9,67
Mivel én nem megyek mindig ugyanott, ugyanúgy, ezért inkább az a különbség, hogy mikor mennyit városoztam meg eszetlenkedtem, a normál szokásos utak között.
Shadin03-11-2015 20:33:17 //
72803
Hát pont ez a problémám, hogy 6.66-ot látok az oldaladon, az exem 4 éves átlaga 7.8 volt.
Shadin03-11-2015 20:31:21 //
72802
Ma hazafelé szabálytisztelő üzemmódba 6.6 a fedkomp szerint, még nem tudom mennyit csal, "normál" ütemben 7.8 volt ue. etap befelé.
Nekem mindig megy a klíma.
Akkor nem értem. Tempomattal a Primacyval autópályán 150-es tempóval valamivel 9 fölött fogyasztott. Mondjuk klíma is állandóan jár nyáron. Az Alpinokkal 8.5l. Ez nem egyszeri megállapítás, hanem már többször mentem oda-vissza a téliekkel a Balatonra.
Erre szokták mondani, hogy nem itt kell hinni :-))
Nem véletlenül publikálom folyamatosan a fogyasztás adatokat.
Nálam nincs észlelhető különbség. Volt Primacy (gyárilag szerelt és utólag vett komoly különbséggel a kopásban), Conti nyári és téli. Mind 225/50*17, én nem látok ingadozást a fogyasztás adataiban tél és nyár szerint.

Shadin03-11-2015 20:13:26 //
72795
Help!
Az új RadioNAV navigációs hangutasítása kikapcsolható? Mert q idegesítő és nem sikerül :-(
Shadin03-11-2015 20:11:29 //
72794
Persze, csak hát azt hittem :) hogy a 2.0 kevesebbet eszik. De nem az én lábam alatt.
Szerintem természetes. Más méret, más tapadás, más tömeg, más átmérő (ami más nyomatékigényt és más 1 fordulatra megtett utat jelent).
Pedig egyszerű.
Az átlag user nagy ívben tojik a hűtővíz szintjére (azt se tudja, hogy van-e a kocsiban). Ha meg megáll megy a szerelőhöz. Ellenben ha nem mos az ablakmosó kell neki a figyelmeztetés, hogy figyelj ember, neked kell valamit csinálnod, mert nem fogsz látni!
Mindössze páran vagyunk, akiket zavar az ilyesmi, mi meg megoldjuk...
Itt az Amorén is éveken keresztül kopiztam az autó használati utasításából a fórumokban feltett kérdésekre a választ. Még a rajongói táborban se olvassa el a többség, mit izgatná őket a légtelenítő csavar....
Lehet, hogy nem hiszitek el, de a téli, és nyári kerekek között is van fogyasztás eltérés, pedig a méret megegyező, és a márka is (Michelin). A Primacy hihetetlenül tapad, és az összetétel miatt zajosabb is mint vártam, és legalább fél lityóval többet eszik mint a téli. Az Alpinok nagyon csendesek, és közel sem tapad úgy mint a nyári. Minél jobban tapad a gumi, annál több üzemanyagot emészt fel.
Haddel03-11-2015 19:34:16 //
72790
Nekem fél literrel eszik többet a nagy kerékkel.
Szélesség 20 mm emelése 0,5...1 liter fogyasztás növekedést hoz!
Erhardot keresd rugó ügyben
Shadin03-11-2015 17:58:06 //
72787
Akartam venni térkép frissítést a Navteq-nél, ami már HERE, na mindegy, és nem lehet regisztrálni a radionav-omat. Írtam a Navteq-nek, hogy WTF, válaszoltak, hogy nekik a 11 karakteres "System serial number" kell és nem jó nekik az amit a nav kidob :-( Azt írják menjek a dealer-hez információért.
Van valakinek infója ezzel kapcsolatban?
Köszi!

Shadin03-11-2015 17:31:31 //
72786
Tök furi, hogy azt mondjátok, h a különböző méretű kerék/gumi kombinációk között nincs látható fogyasztás különbség. Nálam a 17-es az etalon, a 16-os téli átmérője 14mm-rel kisebb, míg a 19-es 14mm-rel nagyobb. A fogyasztások is arányosan követik ezeket a különbségeket.

gery14703-11-2015 17:21:08 //
72785
Sziasztok!
Megemeltük ma a 2,4-et és az egyik hátsó rugóm sajnos elfáradt, a helyzetet egyszerűsíti, hogy ültetőrugók vannak alatta :)
Nincs valakinek véletlenül egy feleslegessé vált hátsó pár ültetőrugója, vagy ha ekkora mázlim nincs egy szett is jó lenne, legreménytelenebb helyzet esetén pedig 4 gyári rugó érdekelne!
Kicsit más, olaj, szűrők és vezérlés cseréje előtt is állunk. Ki milyen olajra, szűrőre és vezérlésre tenné le a voksát?
Segítséget előre is köszönöm!
Gergő
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.