Smith11-09-2017 12:16:50 //
99100
Gondolatátvitellel is tudja számolni az kanyarodási ívet :D Ezért is kérdeztem, hogy akkor inkább semmi csík ne legyen rajta, ha nem tud működni.
Másik, fogyi téma, akku levételtől 2 héten át garázsból ki-be mászkálás minden nap, utána pedig 500km hegyen völgyön, város, falu, és most itt tartunk... :D Hozzáteszem, végig ott ült mellettem a világ legjobb fogyasztáscsökkentő megoldása :D

SWut11-09-2017 11:59:26 //
99099
Sziasztok!
Valaki a közelmúltban cserélt esetleg hátsó rugót TI futóműves autóban?
Tudjátok esetleg milyen méretű rugó kell ehhez a változathoz?
Van estleg valakinek eladó?
Köszönöm a segítséget
Nekem is más érzés, ha kézzel rakom N-be, vagy a féket taposom és D-ben marad. Mintha kézzel N-be rakva, utána kevésbé feszülne a szerkezet. Én ennek ellenére nem nagyon szoktam macerálni a kart, inkább nyomom a féket. Ha nagyon feszülős, akkor pár mm-et kicsit felengedem a féket, az autó éppen csak, hogy megmozdul , majd újra taposom.
Neten utána olvastam, legtöbb helyen azt írják, hogy az előválasztó mechanikája kikophat, de egyébként nem okozhat semmi más gondot. Részemről ez logikusnak hangzik.
Az előválasztó karban mikrokapcsolók vezérlik a váltót. Én semmi különbséget nem látok aközött, ha az ECU jele teszi üresbe, vagy egy kapcsoló jele.
Ennek ellenére elképzelhető, hogy van különbség. Érzésre ugyanis nekem pont a kézzel kapcsolt állapot a tehermentesebb. Simán fékre is üresbe teszi, de mégis valamiért mintha csak félig tenné készülve a visszakapcsolásra. Nem tudom, ilyesmi érzet, egy hangyányival morgósabb az alapárat, mintha kézzel kiteszem. Ha egyszer valaki elmagyarázza a tényleges különbséget, akkor majd el tudom dönteni, hogy árt, vagy nem. :-)
Az olajcserével is így van, az egyik váltós esküszik az átmosásosra, a másik azt mondja, hogy csak a koszt mossuk bele. Én elvittem egy értelmes, intelligens szerelőhöz. Nem sajnált negyed órát, elmagyarázta, hogy mit és miért fog csinálni. Bátran hagytam ott neki az autót :-D
Lehet elmegyek hozzá és megkérdezem mi a véleménye erről az N-be rakós témáról :-)
Üdv Cartársak!
Az ablakmosó spricnik el vannak állítódva. Egyik nagyon le, másik nagyon fel spriccel.
Jól tudom, hogy ezeket nem lehet állítani, csak cserélni?
Ismétlem, nem tesz jót a váltókar toszogatása. Ezt váltósok mondták. Ez automata. Mindent magától megcsinál. Nem véletlen, hogy magától kiteszi N-be. Hidd el, ártasz ezzel neki! De te tudod...
Én meg megnyugodtam, mert három nap Bp után 8,2 lett a fogyi a Giuliettaval. :-)
Shadin11-09-2017 08:25:04 //
99093
Vagy ha szar akkor írják elő 120k-nként a cseréjét!
Shadin11-09-2017 08:24:08 //
99092
RSS-ben jön a TC és egyszer csak ezt találtam :-)
Shadin11-09-2017 08:23:20 //
99091
Amit linkeltem az ilyen magától ívet tudó cucc :-)
Persze minden CAN összeköttetés nélkül.
Tudnak ezek a kínaiak...
Páromnak kölcsön adtam a kocsit megint, mert ez állt kinn. 6.8-as fogyasztással hozta vissza megint... Tuti hogy velem van a baj és nem tudok autót vezetni :)
Hardy10-09-2017 21:54:46 //
99089
Annyira szar hogy nálunk kb 70 autóból 30 lett kukás mert nem kell még láncot cserélni. De racsesztek mert még garanciásak voltak. Így cseréltek motort. Meg a maradekba 150 nél láncot.
Mai sztori, Enká, ha véletlenül erre jársz és olvasod, figyelj :-D A nagyobbik lányom kérdezgetett az autókról, hogy a használtakat kik, miért adják el, hiszen még működnek, jók, akkor minek másik ? Hát mondom jobbat szeretne helyette aki eladja. Pár másodperc csend.
Na jó, de akkor a feketét miért adták el nekünk? Hát mondom pont ezért, egy jobbat szeretett volna helyette a gazdája.
Erre a válasz?
Na de ennél nincs jobb!
Extra aranyos volt :-D
Ezért használom úgy, ahogy :-)
Liquid10-09-2017 21:06:29 //
99086
akkor *nem :)
Ezek szerint vagy benézett valamit, vagy nemtom :)
drasztikusan? :))) Vetekszik a JTS láncszett árával na jó olcsóbb a fosvágenhez az ugy láncszett VVt kerékkel csak 120e...a gyári VVt kerék 160e/db ...jól levitték az árát :DDDD
Liquid10-09-2017 20:56:37 //
99084
annyit nem vezettem automatát, hogy ehhez hozzá tudja szólni, de valahol olyan szerinte mint a manuálisnál nyomni a féket, vagy kitenni üresbe. Én biztos kitenném. Amúgy meg igencsak rühellem azokat akik állnak a féken és vakítanak a féklámpával.
Liquid10-09-2017 20:54:49 //
99083
Kolega mondta, hogy a fócvágennél meglépték. Levitték a láncszett árát drasztikusan, besimerve hogy egy szar és szíj-csere periódusban cserélendő. Árban is ott van kb. A TFSI-knél.
a rovar aisin szerintem nem rakja ki N-be állásnál
De ha úgy is kiteszi N-be, akkor a különbség nem annyi, hogy fékpedálon állás helyett kart kattintok? A váltóban ugyanaz történik, szóval így nézve kinek hogy tetszik, tök mindegy. :-)
feleslegesen koptatja az ember a kuplungokat... én nyomom a féket és ennyi ...múltkor kiraktam a lámpánál N-be aztán zöld lett nyomom a gázt és bőg a motor aztán semmi :DDD
Hát nem tudom. Kínában, Tajvanon sokat utazok automatás kocsikban, figyelem hogy vezetnek akik eleve ehhez vannak szokva. Simán kiteszik N-be, akár még gurulás közben a lámpa előtt.
Nekem is így kényelmes, nem gondolom hogy egy alapfunkció használata ártana. De mindegy is, pont ezt nem akarom ennél az autónál. Hogy a használat élvezete helyett a műszaki dolgaira figyeljek állandóan. Elég nekem a dpf-re őrangyalkodni :-)
mercikben vagy fordnál elmegy 4 kilót a láncszett tervezés és anyag kérdése, örök olaj nincs ...
Smith10-09-2017 20:12:43 //
99077
A kormányállás szerintem canbus-on olvasható, a fordulót meg be lehetne a kamerának állítani, de 40 dodóért ez nem fog ilyet tudni :)
Legalább a csíkokat ki lehet kapcsolni? Vagy oda van betonozva?
Valószínűleg ennyire örök a sosem cserés váltóolaj is :D
azért ez nem az autó hibája, ha nem a gyáré miért nem csinálnak egy olyan lánchajtást ami elmegy 3 kilót vagy legalább mondanák, hogy 150e-nél cserés... ez a szánalom
Hardy10-09-2017 19:38:54 //
99074
Én annyira megszoktam a másiknál hogy ebbe is raktam gyárit. Ráadásul lökhárítót se kellett cserélném hozzá.
Hogy te mi mindent el nem olvasol! :-O
:-D
csokagm10-09-2017 19:00:56 //
99072
Esetleg ha tudná a kormányallast es az auto forduloszoget akkor tudná, de nem tudom, hogy lehetne megoldani.
Olyat sajnos nem csinál csak egyenesen állnak a színek de jól betájolható.
Shadin10-09-2017 18:25:18 //
99070
Shadin10-09-2017 18:25:00 //
99069
És az automatikus kanyar ív jelzés hogy a francba műxik? Mitől?
Én is ilyet szereztem,szuper
Rendben, kíváncsi vagyok rá.
sty10-09-2017 16:06:33 //
99066
Nekem is angol és német van, gondoltam hátha van hozzá
Ildiko10-09-2017 14:28:42 //
99065
Szia! Nekem angol és német van. Magyarral sajnos még nem találkoztam.
Igen, sohasem veszem ki. Azt mondják nem tesz jót neki. Ha megállsz, pár másodperc múlva kiteszi N-be. Mikor lekapod a lábad, autpmatikusan D-be rakja.
Az annyira a kulcsszó :-) Egyébként hiába rakja ki, más a motor hangja, mintha kézzel kirakom N-be.
sty10-09-2017 11:37:34 //
99060

Srácok gyári navihoz nincs valakinek magyar nyelvü lemeze?
antonov10-09-2017 11:01:08 //
99059
Pár másodperc után kirakja magától N-be, utána nem kell annyira állni a féken, a lényeg hogy a féklámpa világítson.
Kíváncsiságból megnéztem ezt a tatabányai TI-t. Hollandiából érkezett, óra szerint 177e km. Számomra gusztustalan, ha egy autóban cigiznek, hát ebben ezt nagyüzemben tolták, undorító szaga van. Kormánya az éleknél és a váltó bőrőzése is elég kopott, a vezetőülés szintén zenész, a többi ülés hibátlan szóval valaki egyedül használta. A motorvédőjét a földön húzza, egyik hátsó parkradar be van rajta nyomva és csálén is áll a hátsó lökhárítója. Na mindegy, ennyiért én nem veszek dohányzószobát. :)
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.0_jtdm_16v_distinctive_szervizkonyv_ti_felszereltseg-11777249

Smith10-09-2017 10:48:29 //
99057
A GPS érdekes dolog ennél a készüléknél, azon kívül, hogy beállítja az időt, egyelőre más hasznát nem látom. Talán valami külső modullal tudna rendes navigációt, de az egyelőre engem nem izgat, mindig WAZE-t használok. De ezen végülis most tudok Apple térképet használni, vagy ha Androidost dugnék rá akkor Google maps-t.
A TRIP adatokat a műszerfal közepén is lehet nézegetni (eddig is ott néztem, soha nem a gyári fejegységen), a gyári fejen lévő menüket meg teljesen vissza lehet tenni MES-sel szintén a műszerfal közepére, minden megvan ami eddig nem ott volt.
A kormánygombokhoz kellett egy adapter. Meg nekem sajnos nem ISO csatlakozós volt a gyári fejegység, így ahhoz is kellett egy plusz adapter. (amit nem lehet kapni, csinálnom kellett)
A gyárinál mindenben többet tud. Egyértelmű. Nem kellett kompromisszumot kötnöm semmivel kapcsolatban. A navim nekem nem ment, hiányzott az SD kártya, pótolni drága lett volna.
És lámpánál is állsz a féken? Én mindig N-be teszem, kényelmesebb.
minden működik vele? multi kormány? gps? gondolom a trip adatok nem mennek át. Mi az amivel kevesebb a tudása mint a gyárinak? Azt látom hogy mivel tud többet :-)
Én N-be csak akkor teszem, mikor a kaput nyitom ki. Egyébként soha nem használom.
yani🍀09-09-2017 21:46:20 //
99053
Bekerült végre🙂. Őszintén örülök.
Király lett👍
Nekem úgy rémlett, hogy nagyobb sebességnél lockol, de majd megfigyelem jobban. Lehet hogy 35 :-) A kioldás biztosan 35 körül van, végül is ligikus, ha a zárás is.
Kézi módban viszont nem old, vagy később, mert szerpentinen ég és föld a két mód. D-ben kicsit szenvedős, ha hajtű kanyarok is vannak, M-ben viszont hibátlan.
Köszi ezt is, jó infó :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.