Forum >> 159
sty16-09-2017 20:53:00 // 99232
	Olyan kérdésem volna én ha megnyomom az index  karon a menü gombot nálam csak 3 lehetöséget kinál fel. Több videoban meg sokkal több menüpont van, ez mitöl függ?
	
Giuntini16-09-2017 20:29:52 // 99231
	Osztom, nekem a 2.5-ös Croma a 115 pacival nagyon jól ment, Viszonylag keveset fogyasztott, és kormolt, mikor odaléptél. Cserébe viszont igénytelen volt, 7500 km-enként kellett benne olajat cserélni, turbó csere vagy felújítás ismeretlen volt. 30 ezrenként kellett ellenőrizni a szelephézagokat és ennyi. 200 volt a vége, és 11 mp alatt volt százon. Kulturálatlanabb volt a motor működése mai szemmel, zajos, büdös, de mellette igénytelen, ahogy az olasz mondja "longevole", vagyis hosszútávfutó. 400 ezernél kellett kuplungot cserélnem, és 450 ezerrel adtam el, olajat nem fogyasztotta, és nem volt leszedve a hengerfeje. Vezérlést 50 ezrenként cseréltem benne. Ma elvették a dízel lényegét. Az igénytelenséget és a megbízhatóságot. A mai dízeleknél 200 ezernél nagyon súlyos problémák keletkezhetnek. Dpf okozta bajok, turbó, hengerfej stb. Mégis, csodálatos dolog egy ilyen öthengeres szörnyet vezetni. Ma a KUL felé is ezt megmutatta Balatonlelléről a kaposvári úton. Előzés? Az meg micsoda? Ennél az autónál kikerülésnek számít. 80-ról nem is vált vissza, hanem elintézi 5.-ben, és mire ránézek a km órára 140, és már az automata 6.-ban van. Ezek a mai dízelek olyat tudnak, amire a benzinesek a downsizing keretében képtelenek. Még jó hogy az Alfa ebbe nem lépett bele, és a benzinesek olyanok, amilyennek egy Alfánál lennie kell. Természetesen a Giuliáról beszélek. 
Amit írtál a 90-es évekről, azt nem osztom. Olaszországban az autók 80%-át dízel motorral adták el, akkor volt a legnagyobb dízel robbanás. Akkor jöttek be a kis dízel motorok, nem fogyasztottak, és mindenki dízelt vett. Ennek következménye a mai megszorítás, sőt utálat a dízelek ellen. Teljesen alkalmatlanná tették a mai dízeleket a városi használatra. A 2,4 fuldoklik a városban. Egyre jobban hajlok afelé, hogy a városi használatra veszek egy 145 TS-t, jó áron.
	
Amit írtál a 90-es évekről, azt nem osztom. Olaszországban az autók 80%-át dízel motorral adták el, akkor volt a legnagyobb dízel robbanás. Akkor jöttek be a kis dízel motorok, nem fogyasztottak, és mindenki dízelt vett. Ennek következménye a mai megszorítás, sőt utálat a dízelek ellen. Teljesen alkalmatlanná tették a mai dízeleket a városi használatra. A 2,4 fuldoklik a városban. Egyre jobban hajlok afelé, hogy a városi használatra veszek egy 145 TS-t, jó áron.
SWut16-09-2017 19:40:10 // 99229
	Sajnos a képernyőképet nagyon le kicsinyíti, azt max e-mailben tudom elküldeni olvasható méretben.
	
SWut16-09-2017 19:34:29 // 99228
	
	
Shadin16-09-2017 18:57:01 // 99227
	Szerintem a kártya hw azonosítója és a rajta lévő térkép együtt adják a hozzá tartozó azonosítót. Próbáltam ezer módon klónozni a kártyát és nem ment a regisztráció.
	
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2017 17:53:20 // 99226
	Én azt gondolom, hogy borzasztó nagy tévút volt az elmúlt két évtized motorfejlesztése környezetvédelmi szempontból. A 90-es évek autóipara jórészt korrekt műszaki termékeket kínált, ésszerű műszaki paraméterekkel. A dízel kormolt akkor is, de az a mainál láthatóbb, cikibb korom tized ennyire volt káros, mint amit ma a levegőbe nyomnak a modern dízelek. A dízelek előnyei akkor is nyilvánvalóak voltak, jó nyomaték, alacsony fogyasztás. Egy 1.6-os benzinmotornak jó alternatívája lehetett egy 1.9-es turbódízel már 20 éve is. És ott kellett volna megállni.
Akinek prémium nagyon erős mások felett álló autó kell, fizesse meg a fogyasztásban, de ne szívjon az árok parton, mert prémium autóban gondolkodott. Így volt tiszta. Most ott az álomkép, hogy 200 lovat alig kell etetni. Aztán kiderül, hogy üzemanyagot sem kér olyan keveset, de alkatrészt azt gazdagon. Át lettünk b--va. :-)
No mindegy. Az én szívem nagyon erősen húz vissza a benzinszagú 90-es évekbe :-D Csak ugye az már lassan tényleg az elme őrült veteránosok mezsgyéje :-)
Lehet egyszer elborulok teljesen én is és az az autó fog itt állni a beállóban amire mindig is vágytam... Egyelőre nyúl voltam hozzá, inkább vállaltam be egy rosszhírű gonosz dízelt. Szóval én is hibás vagyok, ez van :-D
	
Akinek prémium nagyon erős mások felett álló autó kell, fizesse meg a fogyasztásban, de ne szívjon az árok parton, mert prémium autóban gondolkodott. Így volt tiszta. Most ott az álomkép, hogy 200 lovat alig kell etetni. Aztán kiderül, hogy üzemanyagot sem kér olyan keveset, de alkatrészt azt gazdagon. Át lettünk b--va. :-)
No mindegy. Az én szívem nagyon erősen húz vissza a benzinszagú 90-es évekbe :-D Csak ugye az már lassan tényleg az elme őrült veteránosok mezsgyéje :-)
Lehet egyszer elborulok teljesen én is és az az autó fog itt állni a beállóban amire mindig is vágytam... Egyelőre nyúl voltam hozzá, inkább vállaltam be egy rosszhírű gonosz dízelt. Szóval én is hibás vagyok, ez van :-D
TáDé16-09-2017 17:37:00 // 99225
	Egy kérdésem lenne: A TI elsőfék (330 mm-es féktárcsával és piros féknyereg) fékbetétének nem tudja valaki megmondani a gyári kódját. A tárcsáét megtaláltam (51767384), de az EPER-ből nem tudom kivarázsolni a fékbetétét ... :(
	
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2017 17:25:12 // 99224
	A kérdés az, hogy ha van egy klón másolat a kártyáról, az egyiket átírod a másik fej hw azonosítójára, akkor működik e mindkettőn. Persze valamennyire elméleti a dolog, hisz lassan tényleg semmi értelme 2011-es térképeket 2012-esre cserélni :-)
	
Shadin16-09-2017 16:41:15 // 99223
	Is-is. A kártya kódjával és a fej hw azonosítójával kell a navigation.com-on regisztrálni. Át lehet a már aktiváltat is írni, mert én is átírtam Pisti autójába az én régimet.
	
Macccy16-09-2017 16:30:06 // 99222
	Így van mert túl jó a hatásfoka, kellett már valamit rontani rajta.  :)  Nem amúgy értem én az NOx dolgot és nem is örülök, hogy érezni parkolóban betolatva szélcsendben, meg mélygarázsban a szagát. De most van az, hogy vagy korommal teszem légzőszervi- és látvány allergiássá a körülöttem lévőket és mellette még többet is fogyasztok, vagy füstmentesen hatékonyabban gurul az autó, cserébe nem járatom városi környezetben csak amennyit muszáj, mert a NOx méreg. Erre igyekszem ügyelni.
csokagm: Nem zavar jön e belőle bármi is télen, gondolom a gőzre gondoltál, teljesen mindegy, hidd el az átlag bámészkodó észre se fogja venni, azt se vette észre senki, hogy leragasztottam Pattex Duct Tape -pel a bal hátsó ablakot 3 csíkban, amikor leszakadt az emelő. Shadin tanúsíthatja! :)
	
csokagm: Nem zavar jön e belőle bármi is télen, gondolom a gőzre gondoltál, teljesen mindegy, hidd el az átlag bámészkodó észre se fogja venni, azt se vette észre senki, hogy leragasztottam Pattex Duct Tape -pel a bal hátsó ablakot 3 csíkban, amikor leszakadt az emelő. Shadin tanúsíthatja! :)
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2017 15:56:10 // 99221
	EGR off után egyértelműen csökken a kormolás, mivel több a levegő az égéshez. Az egr azért van, mert a nagy légfelesleggel történő jó hatásfokú égés végterméke sok NOx. Ezért az egér a légfelesleget a lehető legkisebbre veszi (ami box mellett, vagy chippelve már hamar kevés), plusz növeli a beáramló gáz hőmérsékletét.
Ezen a két módon rontja a hatásfokot, közben drasztikusan csökkenti a NOx kibocsátást. A kormolás növekszik, de azt meg rábízzák a dpf-re.
Kiírt egr mellett nekem sokkal ritkábban regenerál.
Sajnos a jó hatásfokra belőtt dízelmotor mára már nem kívánatos konstrukció..
	
Ezen a két módon rontja a hatásfokot, közben drasztikusan csökkenti a NOx kibocsátást. A kormolás növekszik, de azt meg rábízzák a dpf-re.
Kiírt egr mellett nekem sokkal ritkábban regenerál.
Sajnos a jó hatásfokra belőtt dízelmotor mára már nem kívánatos konstrukció..
csokagm16-09-2017 14:16:44 // 99220
	Én most cseréltem kipuffot, de engem is lebeszéltek róla. Ha csinálod csináld rendesen.
Télen gáz amikor csak az egyikből jön valami:)
EGR off óta kevesebb a füst, ezt jól értem?
	
Télen gáz amikor csak az egyikből jön valami:)
EGR off óta kevesebb a füst, ezt jól értem?
Macccy16-09-2017 14:03:40 // 99219
	Nemkormoseeez. De tényleg! Eddig se volt az, de EGR öff óta már annyi füst se jön ki, amennyi nemkormolja. De majd olyat választok a bontóban direkt amelyiken azért van kis ráégett koksz  :)  
Amúgy ezt többeknél láttam, fura is volt, miért csak 1 kipuba dugtak kivezető csövet a műszakin ... :D
	
Amúgy ezt többeknél láttam, fura is volt, miért csak 1 kipuba dugtak kivezető csövet a műszakin ... :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster16-09-2017 13:58:39 // 99218
	És akkor az egyik kipuf vég kormos lesz a másik meg csilli villi?
	
Macccy16-09-2017 11:02:37 // 99217
	Én is ezt néztem és szerintem a válasz Igen, az az oldal kipattintós és mögötte elég sok hely van, főleg ha csak csövet akarsz, bár kérdés, hogy át tudod e csövezni a jobb oldalig. Nekem más tervem van, sokkal egyszerűbb, az ilyen kis 4 hengereseknek úgyis kár az anyagért, nem kell annyi kipuff, meg nehéz is mint a sár. Viszont a bontóból megpróbálok venni gyári kipuff véget, csak a véget, látszatnak, a lökös mögött van hely ahogy néztem, egy konzolt felfogatni valahova, zárt csővég hozzáfogat, kész. Faszán fog kinézni, olaszosan villantósan  :)
	
Smith16-09-2017 10:18:15 // 99216
	Egy gyors kérdés, nekem a 2.0-n a hátsó lökhárítón a jobb oldali kipuff helye is MINTHA meglenne. Ott azt csak ki kell pattintani és akkor úgy néz ki mint a bal oldal és mehet a cső? Kezd szétrohadni a dob, és többek tanácsára nem lesz dob csak cső, és akkor már hajlíttatok úgy, hogy dupla legyen :) Ha már egyszer... Tudom, jobb lenne ha megnézném, de esik, én meg ágyban vagyok :D
	
Marseus15-09-2017 23:01:50 // 99215
	Ahogy megismertem a ribancot,tartok tőle lesz komolyabb is.:-)
	
Macccy15-09-2017 22:40:37 // 99213
	afrikai vagy európai ...??
	
Liquid15-09-2017 22:26:37 // 99212
	
	
Liquid15-09-2017 22:09:14 // 99211
	[TROLL ON]
mennyi a töketlen fecske repülési végsebessége? :D
[TROLL OFF]
	
mennyi a töketlen fecske repülési végsebessége? :D
[TROLL OFF]
Macccy15-09-2017 22:03:27 // 99210
	Legközelebb nehezebbet kérdezz ;)
	
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2017 22:00:39 // 99209
	Ha próbálva, akkor felesleges küzdelem. Lehet, hogy nem az SD kártyához, hanem az autóhoz van kódolva. Az hihetőbb, ha a navinak van hw azonosítója.
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 21:34:00 // 99208
	már próbálva... egy kóddal egy navin tud csak menni... de várjuk a fejleményeket
	
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2017 21:13:26 // 99207
	Az SD kártyának szerintem nincs hw azonosítója, szóval ha valami egyedivé teszi, akkor az a kártyán van. Nem tudom lehet e SD kártyát klónozni szektorról szektorra, de gondolom úgy működnie kell a dolognak.
	
Marseus15-09-2017 20:18:40 // 99205
	Kösszépen a halálpontos definiciót. Most értem haza és a garázsban csak bevilágítottam az első állító karra és lám a karocska lefittyent a gömbölyű fejről,de ezt majd reggel..még1szer köszönöm a gyors segítséget így már pofonegyszerű. Köszönöm forrasr-nak és Multizseti-nek is.:-)
	
emGéza15-09-2017 19:48:13 // 99204
	... hát eddig bírta ! :-(
Ma beálltam az udvarra és pár perc múlva már nem indult .
4-5 próbálkozásig még kattant az önindító aztán már az sem . Utána már a műszerek se .
Hiba üzenet is érkezett . Rámértem ! Akku fesz. 10,8 V !!!
Köszi Exide ezt csodálatos "kétésfélévet" , amit bírtál .
Holnap szép Magyar , friss , ropogós , új , és gyártási időt is beazonosítható aksi lesz helyette.
	
Ma beálltam az udvarra és pár perc múlva már nem indult .
4-5 próbálkozásig még kattant az önindító aztán már az sem . Utána már a műszerek se .
Hiba üzenet is érkezett . Rámértem ! Akku fesz. 10,8 V !!!
Köszi Exide ezt csodálatos "kétésfélévet" , amit bírtál .
Holnap szép Magyar , friss , ropogós , új , és gyártási időt is beazonosítható aksi lesz helyette.
Csabi15-09-2017 18:51:37 // 99203
	Köszi, 12-es az enyém is:) 
Gondolom a kártyához van a kód, és nem másolható. Bár nem ártana kipróbálni, mert ha működne, akkor lehetne osztani a 200€-t :)
	
Gondolom a kártyához van a kód, és nem másolható. Bár nem ártana kipróbálni, mert ha működne, akkor lehetne osztani a 200€-t :)
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2017 18:39:29 // 99202
	2012-esem van, ha segítség (kód is hozzá). Sokkal okosabb nem lesz tőle mondjuk. A 4-esen simán hiányzik róla Szolnok környékén az elkerülő, de Szentendre felé is a mezőn kell menni egy darabig :-) Viszont Budapesten még eddig nagyon jól navigált.
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 18:30:33 // 99201
	de hát az nem gyári :DDD a rovarnál meg ingyé van a frissítés :DDD
	
Shadin15-09-2017 15:42:18 // 99200
	A pio-ba 8 eur volt a 2016-os :-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 15:24:43 // 99199
	de legalább nem adják occóé :DDD
	
Shadin15-09-2017 14:47:19 // 99198
	Nem is mert '13 Q4 :-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 14:15:21 // 99197
	Shadind kérdezd meg, megvette a legutolsót és pont ugyan az, mint a 2010-es :DDD
	
Csabi15-09-2017 13:31:14 // 99196
	2015 negyedik negyedév-i térképet adnak,  kell hogy frissítsék, meg hát ez nem nagy cucc... Viszont az ára+ hogy a navi 15évvel ezelőtti szinten van, az ciki :D
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 12:56:09 // 99195
	nincs, hiába másolod kódot kér... az újabb térkép pont ugyan az, mint a 2009-es :D :D :D nincs frissítés hozzá... ezért mondtam a gyári navi 2ft-ot nem ér :(
	
multizseti15-09-2017 12:53:27 // 99194
	Tied már Instant Nav vagy minek nevezik.
	
multizseti15-09-2017 12:52:22 // 99193
	Enym nem SD kártyás, cd van hozzá, azt kell pendrive-ra telepíteni és utána pendrive-on van a cucc, az megy az usb portba.
	
Macccy15-09-2017 12:50:33 // 99192
	A xenon lámpák érzékelői vezetői bal oldalon vannak. 
Az első tengelyé az első kerékdobba benézel és jobbra fent a felső-hátsó lengőkarhoz csatlakozik, kis konzolon, műanyag kar. A hátsó tengelyé a bal hátsó kerék előtt, lefekszel, bedugod picit a fejed az emelési pont mellett és az érzékelő a keresztstabilizátor-rúdra van szerelve, a műanyag karja egy fix fémkonzolhoz csatlakozik. A te esetedben valószínűleg az első szenzor karja lesz letörve, annak a dolga lenne a lámpát "felbólintani" amikor elöl berugózik a futómű. Ha a kar lóg az kirugózott állapotot feltételez, ezért letekeri a motor.
MES/FES vagy AlfaOBD valóban tudja diagnosztizálni, de csak ha módosított ELM interfészed van, vagy ha rendelkezel az A1 (zöld) átalakítóval.
	
Az első tengelyé az első kerékdobba benézel és jobbra fent a felső-hátsó lengőkarhoz csatlakozik, kis konzolon, műanyag kar. A hátsó tengelyé a bal hátsó kerék előtt, lefekszel, bedugod picit a fejed az emelési pont mellett és az érzékelő a keresztstabilizátor-rúdra van szerelve, a műanyag karja egy fix fémkonzolhoz csatlakozik. A te esetedben valószínűleg az első szenzor karja lesz letörve, annak a dolga lenne a lámpát "felbólintani" amikor elöl berugózik a futómű. Ha a kar lóg az kirugózott állapotot feltételez, ezért letekeri a motor.
MES/FES vagy AlfaOBD valóban tudja diagnosztizálni, de csak ha módosított ELM interfészed van, vagy ha rendelkezel az A1 (zöld) átalakítóval.
Csabi15-09-2017 12:39:43 // 99191
	SD kártyán megvan egész Európa...de nem tudom ezzel mit lehet kezdeni...mármint, ha átmásolom egy másik SD kártyára a tartalmat akkor működni fog? Most néztem 200€ a legújabb frissítés  15/Q4 térképekkel :D
Van ennek más járható útja?
	
Van ennek más járható útja?
multizseti15-09-2017 12:24:57 // 99190
	Blue and Me Nav-hoz nincs valakinek térképe? Sajnos nekem csak Benelux van.
	
multizseti15-09-2017 12:23:44 // 99189
	MES vagy FES valamelyikével rá lehet csatlakozni a lámpákra, az megmondja mi a gond. Manuálisat állítsd be a lámpát, ha este közlekedsz, amíg nem találod meg a hibát.
	
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2017 09:10:08 // 99188
	hát ezen már meg sem lepődöm
	
antonov15-09-2017 08:59:17 // 99187
	55195625-t rendeltél?
	
Giuntini15-09-2017 08:52:05 // 99186
	Ismét bizonyságot tett az Alfa "tökéletes" alkatrészellátása. Az Egr hőcserélő cső csomagolásán is a 2,4 cikkszáma volt feltüntetve, viszont sz 1,9-ét küldték. Nem értem, hogy lehet ez... Amikor felújítottak a motort egy horror volt az alkatrész. A korona "ékköve" a lendkerék csavar volt. Fanzasztikus az Alfa, de ami van az alkatrészek körül az horror. A 159-hez jó minőségű utángyártott kevés van, a gyári alkatrészek ára horror.
	
Marseus15-09-2017 08:32:10 // 99185
	Ko  két=konkrét. Bocs, új a telóm ezért a vendég karakterek.
	
Marseus15-09-2017 08:29:29 // 99184
	Hja és feleakkorát bólint. Ez utalhat a kő két hibára?
	
Marseus15-09-2017 08:18:53 // 99183
	Köszönöm a segítséged, igen alsó állásba áll bólintás után. Már csak azt áruld el légyszives, h hol találom őket. Mármint a szenzorokat.
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
3
		Guests3
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
 - 156
 - AlfaCity
 - International Alfa Rome...
 - 159
 - Chat
 - Boxer fanatics
 - 147
 - Polish Alfisti
 - Českí Alfisti
 
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
 - When will Alfa return in your opinion to the US?
 - How did you find AlfaAmore.com?
 
Members
New members
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 



