Forum >> 159

Giuntini16-12-2017 10:59:18 // 102906
Nem tudom! Egyszerűen nem értem. Természetesen mindennek adok esélyt, eddig is ezt tettem. Csak találgatások. A szerelő, aki cserélte a vízpumpát és a termosztátot, ő is csak találgat. A vízpumpa lapátoknak semmi baja nem volt, viszont látható volt egy kis szivárgás. A Termosztátnál is volt egy ki szivárgás, az egyik csőnél. A szerelő azt mondta, hogy hengerfejes lesz, valami egészen apró repedés lehet. Az is lehet, hogy ahol volt a gépmunka, ahol hegesztették, nem tökéletesen sikerült, és egy gombostűnyi repedés is okozhat ilyen hibát. Viszont ő is mondta, hogy ezek csak feltevések. Miért nem cirkulál rendesen a víz. Miért indul el egyik pillanatról a másikra? A felső cső puffad, de nem mindig. Miért kerül bele ennyi levegő? Ezek mind megválaszolatlan kérdések. Ha le lesz kapva a hengerfej, és nincs semmi, akkor merre tovább? Mert én arra is fel vagyok készülve, hogy ott sem lesz semmi. Mindenki csak a fejét vakarja. Egyetlen szerelő sem jelentette még ki úgy hogy ez hengerfejes, mind egyik cartársunk látatlanban. Nem tudom, hogy a fűtőkörben mi lehet például. Kezdődött szivárgással. Majd a hűtő szivárgásával. a termosztát sem állt a helyzet magaslatán. Gyári volt benne, két és fél éves. Most belekerült Graf vízpumpa, és gyári termosztát. Senki nem jelenti ki egyértelműen, hogy ez hengerfejes, csak már más nem lehet. Ugyanakkor mikor kérdezem, hogy a hűtő nem lehet-e, a válasz hogy olyan tiszta a hűtővíz, ahogy a nagykönyvben meg van írva, az olaj is tökéletesen tiszta. Nem jön a kipufogógáz a kiegyenlítőbe. akkor meg mi a lóf...sz van? A nyomás miért emelkedik így meg?

Tegnap is azt tapasztaltam, hogy beindul a ventillátor 2-es fokozata. Leállítom, mert nem akarom hogy baj legyen. Utána elindulok, és még mindig megy. Majd egyik pillanatról a másikra vagy 10 fokot esik a vízhőmérséklet, a venti kikapcsol, és a felső cső puhább lesz és látom hogy áramlik a víz a kiegyenlítőbe. Hát ez meg micsoda? Mintha valamit áttörne a víz, és elkezd rendesen áramlani. Azt mondták rendesen légtelenítették.

Most leállítom, aztán mikor Szatyinak lesz ideje vele szétszedetem. És mi lesz akkor, ha a hengerfejnek semmi baja nincs?
Zolibácsi16-12-2017 09:31:28 // 102905
Amúgy amit linkeltem görbe is mutatja 3200 környékén nő meg a füst, mert ott már nincs több levegő. Erre majd figyelj oda nehogy kinyird a dpf-et.
Zolibácsi16-12-2017 08:42:41 // 102904
Azt kell mondjam saját tapasztalatom alapján kkk nálam valahol 230 hp nal van a határ. Onnantól csak füst van mert a turbó nem szállít több levegőt
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 23:21:42 // 102903
Aha, ma este megint összeraktam egy raklap excelt, látom hogy mi a helyzet. Úgy tűnik, hogy a turbó ahhoz "nagy", hogy alul be tudjon tölteni rendesen, Lehet erőltetni, csak épp a "surge limit"-en van nagyon, szóval alul nagyon nem érdemes húzni. Sajnos ennek a konkrét típusnak nem találtam kompresszor map-ját, csak egy hasonlót, szóval nagyságrendileg sejtem, hogy kb hol lehet vele mozogni.
Amit linkeltél, szerintem különösebb nyomás emelés nélküli tuning lehet, mert a 2056-osnak is bőven 400Nm felett kell elvileg tudni 4000-nél.
Egy kis turbónyomás emeléssel, rail nyomás emeléssel a kkk-val is összejön 230 ló és 450Nm max úgy, hogy nincs kicentizve a turbó, inkább csak optimalizálva :-) A görbe pedig nagyon szép lapos... lesz, ha tényleg azt csinálja majd, amit szeretnék.
A 250 ló környékét is ki tudja nyögni (ezt Ákos is mondta, hogy írt ilyet), de ott már 2Bar környéki töltőnyomást dob ki a kalkuláció 4000-res fordulaton, ami meg már a "choking limit"-jén lehet nagyon a kompresszornak. Ott már sokat kell játszani, hogy ne pusztuljon el a technika :-) Ezt meghagyom a profiknak :-D
Signus15-12-2017 21:53:19 // 102900
Erre valaki? :|
Szabolcs 15915-12-2017 21:38:12 // 102899
Azért egy ragazzon jobban mutat majd tavasszal először is ki kérem az alfa szerviz véleményét,ha szerelek rá marad e a garancia mert ha ugrik akko várok
Szabolcs 15915-12-2017 21:31:00 // 102898
Azt nem tudom
csokagm15-12-2017 21:18:57 // 102897
A Giulia is így van megoldva? Eddig ezen se tűnt fel, csak mögötte araszoltam akkor szúrt szemet.
Szabolcs 15915-12-2017 21:01:51 // 102896
Ezzel én is egyetértek de majd veszek rá ragazzon dobot 😉
csokagm15-12-2017 20:48:47 // 102895
Ezt így kellett volna gyarilag. Annyira gagyi a gyari.
Haddel15-12-2017 20:37:38 // 102894
Igen ,sajnos aki előbb jelentkezett a garázsra ,annak tényleg kellett.Egy szar Golfot tárol benne ..,de állitolag csak most télen.Lehet tavasztól megkapom. Kiderül..
yani🍀15-12-2017 20:33:45 // 102893
Fogy belőle a víz? Eddig mindig azt írtad, hogy nem.
Mielőtt nekiugranak, érdemes lenne megnézni a hűtőt!
Atesz15915-12-2017 20:28:38 // 102892
Akkor maradt a “csillag” garázs?
Haddel15-12-2017 20:23:30 // 102891
Most legalább a nyest nem rágcsálja az antennámat😃
Haddel15-12-2017 20:22:17 // 102890
Ez már tényleg korrekt!
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 20:04:03 // 102889
Basszus.. de ugye a hf csavarok lehúzási nyomatékát megnézitek mielőtt leszeditek? És ha véletlenül lehet rajta húzni, akkor mégsem szeditek le, hanem még kap egy esélyt a dolog?
Szabolcs 15915-12-2017 20:01:27 // 102888
csinos
Szabolcs 15915-12-2017 19:56:34 // 102887
Már lehet rá kapni szép ragazzon dobot
Giuntini15-12-2017 19:47:16 // 102886
Ki lett cserélve a vízpumpa és a termosztát is. Nincs változás. Le kell szedni a hengerfejet. Szar ügy.
yani🍀15-12-2017 18:11:45 // 102885
Sajnos igen. Elég bazári :-(
sutyi7015-12-2017 18:10:04 // 102884
Mármint gépműhelyt keresek...
sutyi7015-12-2017 17:59:35 // 102883
Sziasztok,

Tudnátok segíteni, hátsó szillenteket hol cserélnék ki?


Köszi
csokagm15-12-2017 17:44:34 // 102882
Én nem láttam, hogy ennek is ilyen tróger kidörrenői vannak. Szerintem ez a fajta megoldás szörnyű.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 12:35:48 // 102881
Úgy néz ki... Ákos adott pár tanácsot (köszi, köszi :-)), de ezzel a motorral nehezebb dolgom lesz. Mindegy, megpróbálom :-) Semmi más célom nincs, csak a boxot kiváltani saját remapra. Ha gyengébb nem lesz, akkor már jó. Ha még kevesebbet is eszik, akkor pláne jó :-)
Zolibácsi15-12-2017 11:47:01 // 102880
Lol... Okos telefon....
Liquid15-12-2017 11:26:07 // 102879
én is úgy tudom, hogy az automatákban a "régi" 200 lovas motor van évjárattól függetlenül
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:06:00 // 102878
És finom volt? :-DDDDD
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:04:55 // 102877
Akkor tuti nekem is kkk van, hiába 2010 vége felé gyártották.
Zolibácsi15-12-2017 10:58:06 // 102876
Már egy hónapja meg ettem az új garrett turbót, csak sajnos a szerelő nem ért rá hogy kicserelje nekem. Közben besz@rt a kuplung kinyomo csapagyam. Szóval ha már leszedetni akkor kuplung kevlarozas is lesz. És a héten valamelyik kerékagy csapágy is el kezdett bugni.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Vittorio15915-12-2017 10:38:25 // 102875
Nekem a 200 lovas A3000es motorkodom van q-tronic es KKK van rajta. Elvileg a kkk 200 lo a Garrett a 210es
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:42:23 // 102874
Hát.. viszonyítási alapom sincs, és automatánál nehezebb érzékelni, hogy honnan tölt be, mert a váltó konvertere is ügyes nyomaték fokozó. Akár 100-ról gyorsítva is észrevehető (így 18e levezetett km után), hogy egy kicsit old a lock-up, rátol egy is nyomatékot, aztán zár a lock-up.A turbónyomás mérőn is el lehet csípni a pillanatot, amikor "csal" :-) Érzetben ez olyan, hogy jön egy nagyon gyorsan, nagyon egyenletesen felépülő instant nyomaték egy olyasmi érzéssel, mintha megcsúszott volna a kuplung. Majd észlelhető, ahogy a csúszás érzet megszűnik, és tol tovább.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:22:32 // 102873
Sajnos valószínű igazad van. Nem lehet oda normálisan belátni, de próbáltam képekről azonosítani.A képen pirossal keretezett formációt fel lehet ismerni, az mintha a Garrett turbón nem volna.

Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Morfiusz Cédula15-12-2017 08:53:40 // 102872
Ez engem is érdekel. A gépkönyv szerint az automaták 200 lovasak, csodálkoznék rajta, ha feleslegesen a nagyobb turbó lenne
Zolibácsi15-12-2017 07:35:20 // 102871
Régebben linkeltem egy képet hogy melyik turbó mikor tölt abból is ki lehet szűrni. Amúgy meg szerintem garrett van neked 2006-2007 eseknel van k04 de már itt sem mind.
Signus14-12-2017 23:17:33 // 102869
Sziasztok Cartársak!

Sikerült vennem egy Stelviot, ezért a 159-esem el szeretném majd adni. A terv az, hogy felújítom nagyjából 2000-2500 euroért, levezetek Mo-ra, és hátha valaki beleszeret, visszafele pedig repülök.

A felújításban kérném a segítségeteket. Az alany egy A.2000-res 159 1.9 JTDm 16v, 150 HP Q-tronic.

Összeválogattam a fontosabb dolgokat, azonban a váltónál elakadtam, illetve a friss turbo - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - katalizátor - intercooler miatt a motorolajban sem vagyok biztos.

De kezdjük a váltóval. Milyen olajat ajánlanátok és mire figyeljek a cserénél? (egy műhelyben fogom csináltatni, de azért jó lenne tudni mire figyeljek). Illetve ma alánéztem, és észrevettem a váltón egy kb 7 mm hosszú hajszálvékony repedést, az olaj szivárgott rajta, letöröltem, holnap ismét megnézem.. Ezzel lehet majd valamit kezdeni?

A motorolaj pedig a másik kérdésem. Motul 5w - 30 X-cess / X-Clean vagy Motul 5w - 40 X-cess / X-Clean (X-cess felé jobban hajlok, inkább a motorelemeket védje az olaj, ne pedig a DPF-et).

Egyéb is van, de ezek a legfontosabbak számomra, elvégre az olaj nagyon is fontos.

Előre is köszönöm!!! :)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 23:11:16 // 102868
Létezik az, hogy az én autóm a q-tronic miatt 200 lovas, de a 210 lovas turbója és injektorai vannak benne? Az injektor map egyezik a 210 lovassal, ettől fogtam gyanút. Turbót meg hoz a neten ilyet is, olyat is, de a 'mid 2008'-as változatra több helyen találtam Garret feltöltőt. Az nagyon jó hír lenne. Valahogy holnapig kibírom, de reggel nyitom a géptetót, valahogy megkukkolom..
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 22:37:48 // 102867
Lehet hogy nem pontosan tudod Te, hogy miről van itt nagyba'szó :-D
Megisszuk mi bárkinek a részét, abból nincs gond :-D
αλφα14-12-2017 22:08:06 // 102866
Ez lehet egy jó tipp... Nagyon "nyugtalan" az alapjárat. Köszi!
αλφα14-12-2017 22:06:33 // 102865
Nem, úgy tűnik, hogy minden henger szépen muzsikál. Az autóvillamossági szerelő, aki a hibakódokat is kiolvasta, szétszedte és megnézte a fojtószelepet, azt mondta nem lát benne szennyeződést. De majd szétszedem még egyszer én magam, és kipucolom.
Tocsa14-12-2017 21:42:31 // 102864
Szerintem a folytószelep állás érzékelő kapcsolója szart be.
Tocsa14-12-2017 21:41:23 // 102863
Olyan szart inkább hagyd otthon jó lesz patkány méregnek. :D:D:D
Én viszek eredeti Gönci barackot azt nevezném én inkább innivalónak. ;-)
yani🍀14-12-2017 21:02:16 // 102862
Akkor is tud ilyet, ha koszos a folytószelepház és megragad benne a pillangószelep. Egy takarítás nem kerül semmibe.
Smith14-12-2017 20:57:57 // 102861
Azt gondolom biztosan kell. KM-t csak bele kell írni. Vagy nem?
MateE3e14-12-2017 20:35:54 // 102860
Cserélt már valaki óracsoportot ?Kell taníttatni vagy szoftveresen mókolni vele?
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2017 19:36:35 // 102859
de már nem 3 hengerezik? a pillangóház szabályozza az alapjáratot meg kéne pucolni első lépésben
αλφα14-12-2017 18:59:53 // 102858
Nos, kicseréltem a trafósort a 2.2 JTS-ben. (Ezúton is köszönhet az alkatrészért Erhard fórumtársnak!)

Sajnos azonban a boldogság nem teljes. Az első, hideg motornál végzett indításnál rögtön 2500 f/p-re pörgött a motor. Gázfröccs után szépen lement 1000 környékére. Némi melegítés és újraindítás után aztán szépen, ahogy kell, egy pillanatig 1200, majd beállt 800-ra. Gondoltam, szuper, most már biztos jó lesz. Gázfröccs után azonban mintha felakadt volna a pedál, egy darabig magas fordulaton pörög, aztán lemegy 1000-re, majd megállapodik 1500 körül. Sokszori indítás után is ez a helyzet. Megjegyzem, a nyáron vettem a kocsit, olaszból értékezett, semmit nem tudok az előéletéről, de 1-2 fokozatban gyorsításkor mindig is ilyen furán viselkedett (lassan esett vissza a fordulhat). Valahol falsot kaphat? A check engine lámpa jelenleg nem világit. Köszönöm, ha van ötlet...
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 09:02:27 // 102857
Oks, köszi, akkor 'normális' jelenség. Föci is megerősített telefonon. Valahol logikus, hiszen az a kipufogó gáz (nyomás) ami eddig az egr-en elszökött, most ráesik a turbóra. Én voltam naiv, ennél okosabbnak gondoltam a turbó geometria vezérlést :-) Gondoltam képes a turbó nyomás térkép értékei szerint dolgozni és zárni a geo-t. De nem. A geo map az alap, simán túltölt, és észre sem veszi. :-S És regen-kor is túltölt egyébként..
Mindegy, elvileg ezt is megpiszkáltam (a regen map-et egyelőre nem) Az elméleti 'fejlesztési szakasz' már egész jól áll.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.