Forum >> 159

DrB22-10-2011 22:51:55 // 16809
ezért kellett tegnap több ezer hsz-t átnyálaznom, nyelvgyakorlásnak-tanulásnak is jó :D
DrB22-10-2011 22:50:36 // 16808
A zaj nálam nem búgás, mint ahogy a blogodban írod, hanem egyértelmű zörgés. A mostani téligumicsere keretében erre is ránézettem a szervizzel, de azon túl, hogy meghúzták az ablaktörlőkarok alatt található műanyag borítást csavarjait, más ötletük nem volt. A zaj meg nem, hogy jobb lett volna, hanem még erősebb is lett... Míg a legtöbben a légminőségmérő szenzort, illetve az azt a karosszériához rögzítő műanyagbilincs meglazulását említették, volt akinél a hűtőfolyadék tartály alsó rögzítési pontja és a karosszéria közé tett filcanyag segített, más az ebből a tartályból kivezető csöveket hajlítgatta kicsit arrébb...
GTPeti22-10-2011 22:45:27 // 16807
Ha a németek elkezdenek egy ilyen témát, addig nem nyugszanak, míg le nem írják a megoldást. Mindezt jó szaftosan hosszú és alapos posztokban. És ez jó. :))
DrB22-10-2011 22:39:37 // 16806
Van egy szintén, az Alfisti-net-en sok topik nyitást okozó zaj, szintén a 159-est érinti, ami tényleg hőmérséklet függő. Ha jól emlékszem, ahogy írtad, melegben jön inkább elő. Nekem is volt korábban ritkán, egy szélvédőcsereután jött elő. Ez a zaj nem sebesség függő, hanem egyenetlen, zötykölődős úton hallható, már amikor. Nekem és az említett fórumon is a legtöbb cartársnak bal előről (bentről nézve) hallható. Nem rezgés, hanem a zötykölődéssel szinkron nyekkenés. Állítólag a szélvédő és a műszerfal összeérésénél keletkezik. Kinek a szilikon spray, kinek a szélvédő újra ragasztása segített. H tudsz németül, nyálazd át az Alfisti.netet, sok topik van ebben a témában is...
DrB22-10-2011 22:32:07 // 16805
mille grazie :)
ALFI15622-10-2011 22:19:16 // 16804
És 100-as tempónál milyen sebességbe?6-ba?
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2011 20:37:20 // 16803
minden szentnek maga felé hajlik a keze :P
Csosznorbert22-10-2011 20:19:52 // 16802
Addig huzogatjátok mig leszivja az akksit. :)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2011 20:19:06 // 16801
magadfelé húzod refit 3x akkor 1 perc
'''''22-10-2011 20:09:17 // 16800
Van az enyémben,mert már használtam csak elfelejtettem,hogy kell.
Csosznorbert22-10-2011 19:52:38 // 16799
De érdekes nyelven kommunikál a kocsid. :) Amúgy meg igen, egy kis terepváltozás már sokat befolyásol a fogyasztáson. Csak Alfi cartársra akartam ezzel rácáfolni. Én tudom, hogy amerre dolgozni járok ott sokat eszik nekem. És ezt akarom lejjebb vinni. Normál használat mellett, 100 körüli tempón megáll max. 6.5 ből.
Graben&Zsu22-10-2011 19:31:41 // 16798
Köszi az infót!Erre ránézek a napokban!
"Follow me home" ez széria már azt hiszem minden 159-esben!
Jó dolog,és jól használható! :)))))
'''''22-10-2011 19:27:14 // 16797
Köszi.Holnap kipróbálom.
W.22-10-2011 19:26:43 // 16796
Nézzétek meg a 159-esem blogját! Szerintem nektek is a gázolajszűrő csövei rezonálnak be!
Kompressz úr22-10-2011 19:21:01 // 16795
Az indexkart húz magad felé, miután leállítottad az autót. Minden egyes pöckölés 30 másodpercnyi fényárt jelent.
'''''22-10-2011 19:11:09 // 16794
Tudja valaki,hogy működik a "hazáig követő" fény?Egyszer már rájöttem.Ma épp jó lett volna.
Graben&Zsu22-10-2011 19:06:01 // 16793
Üdv!
Ezzel a problémával mi is küzdünk,viszont mi azt vettük észre anyával,hogy meleg időben sokkal jobban hallatszik ez a zörgés!Most mióta ilyen hidegek vannak ez a zörgés nincs!
Érdekes téma/dolog!Reméljük DrB hogy valaki esetleg megoldást talál erre és orvosolható lesz ez súlyos szervízóradíjjak nélkül!
Graben&Zsu
☻SKULL☻22-10-2011 16:58:57 // 16792
itt néz körül :o)
stukker198722-10-2011 15:53:36 // 16791
Ha esetleg valakinek van 225/50 R17-es méretben használt,de jó állapotú téli gumi garnitúrája,akkor szívesen alkudnék rá!
GTPeti22-10-2011 15:40:55 // 16790
Pályán 130-140-nél mennyire jön ki?
cseko7622-10-2011 15:35:21 // 16789
100 -as tempónál (elég nyugdíjas) + egy kis város 5,9 l - 5,8 l -t tudok produkálni, 110 -es tempó + gyorsítgatásoknál jön ki a 6,2 l, de viszont (csak) város és rövid távok azon belül is ( 3 C - 10 C fok között) igen csak 9 l körül mozog a fogyasztás.

GTPeti22-10-2011 14:08:43 // 16788
A topiclakók biztos kisegítenek. ;)
Buksi22-10-2011 13:39:33 // 16787
Ennyit számít a méretkülönbség! ;-)
DrB22-10-2011 13:29:02 // 16786
Hogy lehetne? ;)
GTPeti22-10-2011 13:09:19 // 16785
A doktor úrnak nincs szervízCD-je? ;)
Csosznorbert22-10-2011 12:46:04 // 16784
Szombathely - Győr - Szombathely. Kamionokat is előzgetve, nem nyugdijas tempóval 6.2 lett a fogyasztás.
DrB22-10-2011 12:27:33 // 16783
Van egy visszatérő idegesítő problémám. Az autóban üllve, 2000-2500 fordulat között jelentkezik egy zaj középről, leginkább a műszerfal tetején lévő nagy szellőzőnyíláson keresztül jön be. Egyértelműen olyan, mint amikor egy műanyag biszbasz, ami nincs rendesen rögzítve, berezonál. Ismert probléma a 159-esnél, az Alfisti.net tele van ilyen topikokkal. Tegnap este több órát rááldozva, átnyálaztam több ezer hsz-t. Kigyűjtöttem a lehetőségeket, kinél mi volt a megoldás. A leggyakoribb oknak a levegőminőség ellenörző szenzor (Air quality Sensor/Luftgütesensor) jött ki. A szenzort a karosszériához rögzítő műanyag bilincs enged el, s ez szeret berezonálni. Mindez az utasoldali, a szélvédő elött található műanyag borítás alatt van. Megpróbáltam leszedni, de a műanyag borítást rögzítő szintén műanyag stifteket nem bírtam kipattintani. Egyel próbálkoztam csak, csavarhúzóval alányúlva, de csak szétbarmolni tudtam volna, így inkább nem eröltettem. Szóval, marad megint a szerviz, hacsak nem tudjátok megmondani, hogy lehet kulturáltan ezt a borító elemet leszedni itthon.
Csosznorbert21-10-2011 22:09:38 // 16782
Új gumik, futómű belőve, mi kell még? Irány a végtelen. Hadd bámulják irigykedő szemek eme remek gépcsodát. :)
ALFI15621-10-2011 21:20:10 // 16781
Hogyne!Én az 56-on éreztem mikor a 225/45R17-et váltottam 215-re.Sokkal konfortosabb volt.Nem cibálta a nyomvájú se.
'''''21-10-2011 20:45:03 // 16780
Nekem 235-ről 225-re szűkült.Soha másik autón nem éreztem még.
Buksi21-10-2011 20:22:23 // 16779
Ilyet már én is tapasztaltam a 155-ön! A nyári 205-ösök után szinte pille könnyű volt a kormány a 185-ös gumikkal! :-)
'''''21-10-2011 19:41:03 // 16778
Pár napja már téli gumival járok.Olyan érzésem van,mintha könnyebben lehetne tekerni a kormányt.Létezik,hogy ezek a gumik nem tapadnak úgy mint a nyárik és azért van?Még egyik autón sem éreztem eddig a különbséget.
GEORGE21-10-2011 12:34:15 // 16777
252-nél eredeti kuplung, kettős tömegű van. Hidd el, hogy sok másik Alfában is így van, nem egyedi esetről van szó.
200e cseréltem turbót.
GEORGE21-10-2011 12:32:12 // 16776
Ez nem az Alfa hibája, hanem a Garett turbóé. Nagyon sok más márkánál már 100e gondok vannak a turbóval. Az Alfánál örüljünk, hogy a turbót magában lehet cserélni, mert pl sok bömösnél csak leömlővel együtt!! na az már súlyos 100e Ft-ban mérhető alkatrész.
mopa21-10-2011 12:17:14 // 16775
Reggel elvittem a vasat szervizbe. 2szer megbikázva, ugyanis már nem volt töltésem. Most hívtak. Ékszíjtárcsa és ékszíjcsere. 45.000...
Remélem nem vágnak át,. Aki hívott nem tudta megmondani, hogy pontosan mi történt a tárcsával és azt sem tudom, hogy ilyenkor feltétlen kell egy új ékszíj is? Nem jó a régi?
Csabi20-10-2011 22:54:23 // 16774
Egy kis segítség h miről is van szó, és hogyan helyezkedik el a szíj.
mopa20-10-2011 21:54:08 // 16773
Köszi. Akkor az lesz az. Így elérhetek a szervizig reggel...Csak tekerni kell erősen a kormányt...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2011 21:47:37 // 16772
a generátort egy kicsi szíj hajtja a nagy szíj a klímát, szervot stb hajtja
mopa20-10-2011 21:39:05 // 16771
ez egy szép nagy szíj. Keresgettem képeket a motorról, hogy vajon mi az de nem találtam, és fogalmam sincs, hogy akkor mi lehet. A motor tetejének magasságában a motor előtt, a kipufogó (?) csövénél kévő szerkezetet hajtja...
Basszus el kellene mélyednek egy kicsit az autóm felépítésében...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2011 21:28:31 // 16769
oda egy pici szíj kell ami elasztán valami spec szerszámmal lehet felrakni
GTPeti20-10-2011 21:11:46 // 16768
Ha nincs töltésed, pár óra alatt csutkára lemeríted az akkut. Nem egy egészséges dolog. Mindenképpen fullratöltött akkuval indulj csak útra és ne hosszúra!

Minél kevesebb elektromos fogyasztót használj! (Fényszóró, fűtésmotor, stb. felejtős!!)
mopa20-10-2011 21:07:48 // 16767
Ma hazafelé a dugóban: egy aksit ábrázoló lámpa felvillant, majd elment a szervokormányom, lassacskán pedig éget szag és füst kezdett a motortérből áramolni.
Nagy nehezen kiálltam. Ledobott egy égszíjat. Azt gondolom, hogy a generátorét, és ezért nincs töltésem. Persze az ott szépen beszorult ezért füstölt. Kioperáltam a szíjat és nagy nehezen, örült nehéz kormányzással hazajöttem. Gondoltam, hogy majd én visszateszem . De nem sikerült. Nem értek hozzá, de ha jól látom ez nem egy nagy és két kicsi "keréken" kell, hogy rajta legyen ?? Mit tudok tenni? Gondolom szemvíz reggel? De egyáltalán így mehetek vele?

Segítsetek légyszi...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2011 19:59:36 // 16766
még egy 2,4-től is az szerintem
Pityukoma20-10-2011 19:57:21 // 16765
Csatlakozom az elöttem szolóhoz. :-) Az enyém detto így fogyaszt.
imi15620-10-2011 11:17:32 // 16764
Miért fogyasztana annyit?
Ilyen fogyit nekem még sosem sikerült produkálnom(még télen városban se).
Városon kívül átlag tempóban 6-6,5.Városban 7-8 közt évszaktól függően.
A tíz feletti fogyasztás mindenképp rendellenes az 1.9-től-sztem.
Csosznorbert20-10-2011 08:40:28 // 16763
De sajnos minden ok. Tudom amerre járok vele, részben 3 sebességben megyek fel, aztán kanyar, gyorsit, és ismétlődik. Dombok sokasága.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2011 08:07:14 // 16762
sose mondtam olyat hogy az 1.9mjet kuplungja meg lendkereke ugyan az lenne mint a 2,4mjet-nek...semmi köze egymáshoz! az 1.9jtd meg a 2,4jtd 136 lovas verziója ugyan az!
Kompressz úr20-10-2011 07:58:26 // 16761
Ennyit nekem még az Alpokban sem evett, szerintem valami nem 100 % az autódnál, nálam városban a leghidegebb télben sem ment még 9 liter felé az átlag, nem hogy országúton.
Csosznorbert19-10-2011 23:13:31 // 16760
Normálesetben szerintem se. Csak én dombon föl-le járok dolgozni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.