Forum >> 156

Ludas16-04-2014 19:55:44 // 145003
Ma vettem észre ezt a csavar hiányt. Mit fogott ez mihez?
Liquid16-04-2014 15:53:33 // 145002
itt meg tudod nézni
A tiédhez ugyanaz kell mint a TS-ekhez, vagyik KKL vagy ELM327.
A motorhoz simán jó, a többihez kell az átalakító kábel, vagy eleve kapcsolós.
3Szék-ej16-04-2014 14:34:22 // 145001
Nekem is 2.0 JTS-em van. A VAG KKL kapcsolós kábel tökéletes hozzá.
Kristyon16-04-2014 11:44:33 // 145000
A mes-nél valóban az actuatorra gondoltam, ha dolgozik, akkor annak szerintem nem lehet baja, így látatlanban valóban a rudazat marad, de lehet érdemes lenne olyan valakivel megnézetni, aki már csinált ilyesmit...
akobor16-04-2014 11:29:33 // 144999
nekem az "autós" angollal van néhol bajom :) az a lényege igazából mindkettőnek, hogy a szerző szerint, ha túl rövid a kar, akkor érzékenyebb lesz a turbó, és előbb kezd el tolni, mint ahogy az ECU várná, így az mindig lépéshátrányban lesz, és nem tudja szabályozni rendesen a nyomást a solenoidon keresztül. minél "hirtelenebb" a gázadás, annál nagyobb lesz az eltérés a várt és a mért nyomás között, amit mondjuk a saját MES grafikonok is alátámasztanak.
tudom úgy vezetni az autót, hogy 2 barig felmenjen hiba nélkül a turbónyomás, minimális eltéréssel a mért és a várt érték között, meg tudom úgy is (ha odalépek neki), hogy a várt 1.2 bar legyen, a mért meg 1.8.
persze ez csak okoskodás fotelfizikusként, de logikusnak tűnik számomra.

a solenoid teszt alatt mit értesz? a MES-es actuator teszt hibátlan volt rajta, illetve indításnál és leállításnál is a várt módon mozog a geo állító kar.
Kristyon16-04-2014 11:15:05 // 144998
Sajna az idegen nyelv nem az erősségem, a linkből annyit sikerült csak kivennem, hogy hogyan kell beállítani a rudazatot...
A szoleonidot azért teszteld le mindenképpen mielőtt a rudazathoz nyulsz...
akobor16-04-2014 10:47:12 // 144997
Pont így néz ki egy gázadás nálam is :)
"if the VNT rod is too short then it will effectively make the turbo far too sensitive and as soon as the ECU requests boost, before you know it you have twice the amount of boost requested as it suddenly spikes. once it does this, it's basically lost control of the boost and for some reason it won't go into limp mode, instead you will just feel a flat spot and if you have a boost gauge you will notice it going off the scale! the reason for the flat spot is the amount of EMP (exhaust manifold pressure) suddenly generated is too much to get though the turbine, so the engine is choked and held back. once the boost falls to a reasonable level you will feel the car start to pull again."
akobor16-04-2014 10:35:54 // 144996
Az a fura, hogy mióta a turbó ki lett tisztítva, azóta dobálja a P0238-at. Megpucoltam a MAP szenzort, állt a kokszban, azóta még többször jött elő. Tehát valószínűleg tényleg ekkora nyomást tol :( A rudazatra gyanakszom most én is, mert csak most esett le, hogy az állítható (nem én pucoltam ki eredetileg a geot).
Meg ezt találtam közben, elég gyanús: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/232563-jtd-jtdm-mcsf-and-other-problems-fix-5.html#post4889834

Most már csak azért imádkozom, hogy a szétrobbantott solenoid működjön az összerakásom után :D
Alfa GT-Csaba16-04-2014 10:16:57 // 144995
Akkor mi engedi fel a turbó nyomást 2 bárig ,ha a szabályzó tökéletes?Én nem régen pucoltam turbót ,de a geometria kar állitójához hozzá sem nyúltam.
Kristyon16-04-2014 10:08:26 // 144994
A szabályzó nem biztos, hogy kuka, ezt azért le lehet tesztelni a MES-el is...
A map szenzor is érdekes ilyen téren, az hogy beáll egy fix értékre azt még elfogadom de, hogy csak a magasabb értéken ne legyen jó, fura hiba lenne...
Esetleg a turbó geometriáját mozgató rudazat, nem lett véletlenül el állítva, mikor ki lett takaritva?
Alfa GT-Csaba16-04-2014 09:54:37 // 144993
az amire a 2 vákumcső rá megy ,a gt-n a levegő szűrő házon van felfogatva,a tiéden nem tudom hol.
akobor16-04-2014 09:52:19 // 144992
a turbón lévő kis karos izére gondolsz, vagy a solenoidra a hűtő tetején? (mindenki máshogy hívja :) )
Alfa GT-Csaba16-04-2014 09:42:23 // 144991
Turbó nyomás szabályzó szelep kukás!
akobor16-04-2014 09:38:46 // 144990
hello!

erre én is gyanakodtam, de a vákuum felépül, indítás után szépen behúzza a geo állító kart, leállításkor, vagy ha lehúzom a csövet a solenoidról, akkor pedig elengedi. végső elkeseredésemben szétkaptam tegnap este a solenoidot teljesen, belül is van egy szűrője, némileg kormos volt az is, kipucoltam. ma kipróbálom újra, de nem várok megváltást tőle :(
a MAP vajon el tud romlani úgy, hogy csak a magasabb tartományokban téved? (2.5V fölött pl)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)16-04-2014 02:00:04 // 144989
Nekem is KKL 409.1-es (VAGcom) kábelem van, és a motorvezérlővel teljesen jó barátok. Alig több, mint 5 font volt eBay-en. Az adapterekkel majd kiderül, hogy mekkora cimbik az ABS-sel meg a lufikkal. :)
Kristyon15-04-2014 21:58:00 // 144988
Hali!
Nézd meg a blokk mögötti vákumcsöveket, a minap szívtam vele, nekem az egyik vége volt hosszában elrepedve, kicserélni nem tudtam, így csak levágtam a sérült részt...
Könnyen ellenőrizheted, ha a szolenoidról lehuzod a felső csövet, és ha a csőbe bele tudsz fújni, akkor bizony lyukas valahol...
Dante15-04-2014 14:54:05 // 144987
Nekem ilyen kapcsolós VAG KKL kábelem van. Teljesen jól működik a motorral, abs/vcd-vel, légzsákvezérlővel és a klímával is.
GTPeti15-04-2014 14:50:23 // 144986
VAGCom, de a legtöbb dolog ELM-el is elm-egy. :)
Juve15615-04-2014 14:23:14 // 144985
Sziasztok!

Valaki tud abban segíteni, hogy melyik hibakód olvasó jó 156 2.0 JTS-hez (2006.évi)? ELM 327 vagy u480? Vagy esetleg valami teljesen más kell?

Előre is köszönöm!
akobor15-04-2014 14:08:16 // 144984
Sziasztok!

1.9 JTD 16V-vel, és a jóöreg P0238-cal (feltöltési nyomásérzékelő túl magas érték) szívok. Turbó változó geo kipucolva, a kar szépen jár, solenoid szűrője kipucolva, MAP-szenzor kipucolva, EGR kipucolva, egyik turbócső se fúj ki (az egyik fél éves, a másik 2 hetes), vákumcsövek elöl a solenoidnál és a turbónál cserélve. Teljesen tanácstalan vagyok :) 1-2-3-ban is relatíve szarul megy, de legalább nem tilt be, aztán 4-5-6-ban a MES szerint bőven 2.5 bar fölé kúszik a mért turbónyomásom, ma pl. simán megvolt a 3 bar, annál tovább ugye a MAP már nem méri (ekkor a névleges majdnem kereken 2 bar volt csak, 3 ezres fordulaton, utána tiltott, és check engine)

Lehet, hogy a MAP kuka? Alapjáraton még stimmel a mért nyomás, de azon kívül nem nagyon (mindkét irányba el szokott térni a mérések során a névlegestől, pl mért már 0.5 bart is)

Köszi előre is, ha bárki tud bármit! :)
Viksa14-04-2014 12:49:39 // 144983
Köszönöm szépen.
osee_selespeed14-04-2014 12:32:47 // 144982
Itt és itt találsz róla leírást.
Viksa14-04-2014 12:26:58 // 144981
Sziasztok!

Valaki tudna segíteni, hogy milyen izzók vannak a műszerfalban, ill. az üzemanyagszint jelző mögött?
sty13-04-2014 17:32:51 // 144980
Nem,sima Sw ,csak elgondolkodtam rajta hogy veszek bele egyet leszigetelem és veszek bele valami normális mélyet pl Carpower Raptor 6 .Kicsi a csomagtartó a mély ládával,de így felejtős
Alfa GT-Csaba13-04-2014 17:22:17 // 144979
bose cucc van a kocsidba?Azokhoz van csak erősitő gyárilag és úgy emlékszem 16,5 centis a mély hangszórója
sty13-04-2014 17:08:46 // 144978
ja és ahhoz kell valami erősítő külön vagy benne van?
sty13-04-2014 16:24:59 // 144977
Valaki meg tudná nekem mondani hogy az Sw csomagtartójában a gyári mély ládában hány cm-es nyomó van?
Kristyon13-04-2014 07:23:37 // 144976
Hali!
direkt szakaszosan teszteli :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-04-2014 04:07:30 // 144975
Nos, sikeresen összeházasítottam a laptopomat és az Alfát egy KKL kábellel. Szerencsére semmi vészes, a világító csekkendzsin lámpa oka valószínűleg a másolt kulcs és az immo nem teljesen felhőtlen barátsága. A veztengely-szenzor és a lambdaszonda kicsit aggasztó, de meglátjuk, hogy törlés után visszatérnek-e ezek a hibakódok.

Lefuttattam az aktuátor-teszteket is, és (az alapjárati motor kivételével) minden frankó. Örö é bódottá!
A ventilátor 1-es fokozatát amúgy direkt szakaszosan teszteli a rendszer, vagy a ki-be kapcsolgatás az valami kontakthiba miatt lehet?
gelle12-04-2014 23:01:10 // 144974
Köszi, sikerült végül, csak erősen meg kellett húzni... :)
Alfa GT-Csaba12-04-2014 22:45:14 // 144973
Hát ha azt valaki eltudja rontani az egy igazi pancser!Én is megcsináltam magamnak 4 éve ,azóta is hibátlan
GTPeti12-04-2014 22:41:23 // 144972
Nem kell kapkodni, inkább jó legyen. :)
Alfa GT-Csaba12-04-2014 22:31:34 // 144971
de ha sietne akkor 20 perc is elég :-)
GTPeti12-04-2014 22:29:29 // 144970
A blogomban megtalálod milyet lehet betenni a helyére. Egy gyakorlott kipufogósnak 0,5-1 óra munka. A JTD-nél az a jó, hogy az a csőszakasz, amiben van, külön levehető. Így fent csak össze kell pontozni és offline-ban körbevarrni.
Ludas12-04-2014 22:06:39 // 144969
A flexibiles csövem (képen jobb oldali végén) azt hiszem szétvált, kézzel érezhetően kifúj, füllel hallhatóan hangos. Mennyire nagy ügy ezt cseréltetni (ha kell)?
Attika0112-04-2014 21:47:51 // 144968
:D bocsi, nem tudtam kihagyni ;)
GTPeti12-04-2014 21:45:11 // 144967
Erre itt senki sem gondolt volna. :)
Attika0112-04-2014 21:39:55 // 144966
Enyém is. Alfa Romeo 156 :)))
szasza(SW)12-04-2014 21:35:09 // 144965
Biztos valami Német vagy Magyar esetleg Svájci autó:))Az enyém az Olasz:)
Attika0112-04-2014 21:27:17 // 144964
14-éves- és félig rohad :)) csak a jobb oldalon küszöb belső oldala.
GTPeti12-04-2014 21:08:25 // 144962
Ez mindegyikkel így van. Nem rohad, nem rohad... ...rohad.
szasza(SW)12-04-2014 21:06:05 // 144961
Én meg írtam már neked,hogy ne általánosíts, mert az enyém nem rohad 13 évesen:)
GTPeti12-04-2014 21:00:38 // 144960
cseri, 6 évvel ezelőtt megírtam a blogomban, mit kell tenni a 156 konzerválásáért. Ugyanúgy leírtam, mint ahogy az olajokról is (miért nem való 10W40 a JTD-be). Valóban gyengén konzervált a kasztni. Spóroltak...
cseri12-04-2014 20:19:42 // 144959
Üdv mindenkinek! Az oldalamon talán van elözmény... Sajna karoszériásnál a vas súlyos rohadások alul.. reméelem , és nem tovább. Csalodot vagyok. Volt sokkal őregebb vas ésnem rohadt. No most mán... De ez lóvé alfa imádat?
thealfa15612-04-2014 13:42:30 // 144958
ezért van abból is nagyobb :) 215-ös, de értem miért írtad :)
suzej12-04-2014 13:37:06 // 144957
Helló
Én is szedtem már ki, elvileg semmi trükk nincs benne. Simán ki kell pattania.
GTPeti12-04-2014 13:28:46 // 144956
A gyári adatok szerint 185-ös gumikon kéne járnod... :PP
Túloztam, de remélem érted.
gelle12-04-2014 13:28:05 // 144955
Sziasztok!
Egy gyors segítségre lenne szükségem kilincs kiszedését illetően. Eljutottam odáig, hogy leszedtem, kicsavaroztam mindent, már csak egy rudazat tart vissza attól, hogy kivegyem a kilincset, de azt sehogy se tudom kipattintani. Van rá valami trükk vagy csak puszta erő?
Az a "rúd" nem jön ki, ami felül van és közelebb van az ajtó külső lemezéhez.
GTPeti12-04-2014 13:27:59 // 144954
A 70 Ah az szerintem nagyon jó.

Az 55-ös a minimum. Értsd: optimálisnak ezt nem nevezném, max. elfogadhatónak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.