Forum >> 156

Dóri♥156♥17-01-2011 20:15:13 // 115854
Sziasztok!
Gondoltam megosztok veletek egy nem túl vidám sztorit, legalábbis nekem annyira nem vidám...
Ma épp munkából tartottam hazafelé Szegeden (Mars tér) csorogtam szépen a városban, egyszer csak a semmiből, a hátam mögé keveredett egy rendőrautó, kiintettek...stb. A lényeg, h. elöl a kocsimon kis méretű rendszám van, (így vettem, az előző tulaj is így használta) ez szúrt szemet nekik...!
A csomagtartóban hordom az eredetit, úgy tudtam elég ha ott van, de közölték, h. súlyos szabálysértést követtem el, mert nem megfelelő a közúti jelzés, amit használok, és el kell h. vegyék a forgalmit...Ezt meg is tették, és feljelentettek szabálysértésért...!
Hozzáteszem, egy közlekedési lámpától 100 m-re álltunk, egy igen forgalmas csomópontnál, míg írták a papírjaimat, 5(!)-en mentek át a piroson...!!! De hiába, ami fontos, az fontos....úgy látszik én mégiscsak jobban veszélyeztettem a közlekedést, a rendszámom méretével, mint azok, akik a gyalogosok közé hajtottak a szemünk előtt!
Hát erről ennyit!:) Bírság mentes hetet mkinek!:)
szasza(SW)17-01-2011 18:03:23 // 115853
Ha huzamosabb ideig nem kap olajat a szervószivattyú akkor az el tud fáradni.
Lambi15617-01-2011 17:57:30 // 115852
Hmmm, az esélyes, mert pár hete csinált olyat 2*is, hogy eltűnt a szervó 2másodpercre de aztán oké lett. És ha az elfolyik abból lesz baj vagy csak simán erőből kell tekernem a kormányt??
A lezúzásról a képeket este feltöltöm. Meg olyat is hogy most hogy áll... :)
A javítás még folyamatban van csak "összemertük" annyira hogy visszahozzon olaszba. Vissza lett huzatva padon, sárvédők lettek cserélve meg első kereszttartó. Hűtő nem ment el meg a klímahűtő is megúszta. Lámpák most jönnek mivel berepedezett csöppet a gyári, motorháztető nem vészes de a hónapban az is megvan meg első lökösre várok bár lehet hogy csak lefestetem a mostanit.
mizooo17-01-2011 17:47:05 // 115851
Na sikerült megjavítani az autódat, olvastam a blogodban, hogy letámasztottad. Képek? Az olaj nem a kormányodból folyik?

Üdv
admirális17-01-2011 17:45:00 // 115850
Szervó olaj lehet.
Lambi15617-01-2011 17:38:20 // 115849
Azt csinálhatja a fék is. Én pl. úgy jártam hogy cseréltük a rugókat a kocsiba, épp szedi le az ember a féknyerget erre mi történik?? Kiesett a fékbetét! Mondom: LOL! Le volt szakadva arról a fém alapjáról amivel fel van fogatva eredetileg. Én meg úgy jártam vele, de fel se tűnt. xd

Viszont nekem van egy érdekes "olajfolyásos" dolgom amit nem bírok megfejteni! Pirosas színű,tiszta olajszerű dolog jelent meg az autóm alatt ami önmagában nem furcsa, dehogy az alsó-első kereszttartóról csöpög az érdekes! Motorolajam sárgás színű, fékolaj koránt sem piros, hűtős cucc pedig kékes. Váltóolajra gondoltam esetleg csak nem jövök rá hogy került oda. Váltóban van valami ketyere ami nézi hogy van-e benne olaj?? Sebességeket rendesen veszi, hangja nincs (bár a sportdobdól amit hallok..). Hétvégéig jólenne ha kihúzna előbb nincs időm aláfeküdni :(

Ha valakinek van ötlete, kérem ne fogja vissza magát! Előre is köszönöm!
vzsiros17-01-2011 16:43:59 // 115848
Nekem meg nyikorog/sípol/fütyül. És ha a féket nyomom mindig elhallgat... Asszem cicegéssel indult. A tököm tele van már vele. Viszont nem mindíg csinálja, most pl. csendes. De két ünnep között Krakkóban jártam, és az egész várost végignyöszörögte a kocsi.... argh....
boli11117-01-2011 16:41:43 // 115847
Szevasztok!
Van egy érdekes gondom a géppel. Jobb oldalon fura cicegő, hang jön előlről. Attől érdekes, hogy nem állandóan. Pl: ha a féket nyomon, akkor mindíg elhallgat.
Van ötletetek, hogy mivel lehet gond?
kalizsoli17-01-2011 13:33:27 // 115846
Ez nehéz eset, én is kiváncsi vagyok .....
Public Enemy17-01-2011 12:14:18 // 115845
Sziasztok!
Ismer valaki kis hazánkban valamilyen futóműspecialistát, aki akár sportfutóművet is precízen be tud állítani és nemcsak a gyári adatokat ismeri (vagy még azokat sem...)??
Csöri16-01-2011 21:20:27 // 115844
Csak egyszer kell bemenned, mert mikor kivonatod max fél évre tudod vagy azon belül.
Nekem beírták a forgalmiba, hogy márc. 31-ig kivonva, ápr. 1-től autómatikusan visszakerül.
Összesen kb 2000 forint ez a móka.
Dévid16-01-2011 19:58:06 // 115843
Okés, még ráér, most festetek, meg az udvart rakom tavasszal rendbe, mert nem tudok bejárni a garázsomba, ha picit nedvesebb az idő. :D Idén már kétszer süllyedtem tengelyig a garázs előtt a fűben. Ha meg hó van, akkor meg lecsúszom a garázs elől. :)
Piritu - 1.000.00016-01-2011 19:54:41 // 115842
Itt az oldalon is sokat bontanak, én itt érdeklődnék először :-)
Dévid16-01-2011 19:53:35 // 115841
Én télen használom, mert hidegben, esőben, hóban, sárban nincs szívem elővenni a bringámat. Esőt még csak egyszer látott, havat, jeget soha a 2 év alatt.
Dévid16-01-2011 19:51:17 // 115840
Okés, majd keresek bontóban egy dobot meg egy csövet elé. Majd jövő tavasszal, műszaki előtt, addig meg jó lesz így, csak ne lenne ilyen szar repedtfazék hangja. :D
Poló16-01-2011 19:50:32 // 115839
Akkor már miért nem inkább télre vonatod ki? Én is gondolkodtam ezen a kivonatás dolgon, aztán rájöttem, hogy többe kerülne a leves, mint a hús. Az éves biztosításom 20.000 Ft, a teljesítményadó is ennyi, vagy egy picivel több max. A kivonatás meg 2000 valamennyi. Meg menjek be 2x az okmányirodába, álljak sorba stb... Aztán a legvégén nyerek 8000 Ft-ot. Pedig november óta áll az autóm, legutóbb akkor gurult, mikor itt volt Kócos a lámpákért.
Piritu - 1.000.00016-01-2011 19:48:52 // 115838
Esetleg egy bontott dob? Sokan bontanak 156-ot...
Dévid16-01-2011 19:45:42 // 115837
De százötvenhatra amit találtam az szinte mind csak ez a lapított szar,
ami nem tetszik... :S Még dupladétém is teccene de olyat most épp nem találtam olcsón.
Max. 20000et érne meg az egész mizéria. Ugyebár a gyári dob lenne 80.000 körül, meg az előtte levő cső is cserés akkor már, aztán ha jobban megnézném, még a végén leömlőtől cserélhetném az egészet.
Sajna engem is elért az a sors, hogy majomra tellett, banánra már nem.
Gondolkozom, hogy nyárra kivonatom forgalomból, inkább sétálok meg bringázok a jó időben. :)
GTPeti16-01-2011 19:37:52 // 115836
Tudtommal nem olyan egyszerű egy rozsdamentes dobot egy sima acélcsővel összeházasítani. (A korrózió miatt.) De erről a szakértő cartársak többet tudnak mondani.

Amit én ajánlok, az az, hogy ne egy ultra-univerzális Homasitás dobot vegyél, hanem lehetőleg olyat, ami valamilyen szinten a Te autódhoz van igazítva (méretezve)...
Alfa GT-Csaba16-01-2011 19:32:49 // 115835
körbe kell hegeszteni és 2db laposvassal összekel kötni a dodot a csővel a hegesztés után.Ez azért fontos mert a hegesztésnél kiég a szén az anyagból és ezért mellette törik el 1 éven belül
ystuc16-01-2011 19:25:03 // 115834
Ilyen dob a Hondákon van. Valahogy túl fesztendfurulyás...
Dévid16-01-2011 19:24:05 // 115833
Van egy pici hibajelenségem, szerintetek ezt hogy javíthatnám meg?
Körben ilyen.

Néztem rá másik dobot, szerintetek?
GTPeti16-01-2011 18:22:36 // 115832
dfg kérésére a lámpaállítás rúdjának méretreszabása.

Hibajelenség: Az állítómotor legfelső helyzetében is túl közelre világít a lámpa.

Fontos: Csak akkor kezdjünk bele a műveletbe, ha az állítómotor tetején lévő hatszögletű csappal nem lehet elérni a kívánt eredményt!

Természetesen csak kiszerelt lámpákon végezhető el a műtét. A cél, hogy a használt összekötőrudat lerövidítsük, ami foncsort és az állítómotor gömbfejét köti össze. A Depo lámpáimnál ez volt túl hosszú. A kupakok felől benézve a lámpába látszik, hogy ez a rúd egy csavarral van a foncsorhoz rögzítve. Ezt a csavart csak akkor lehet kicsavarni, ha pontosan vele szemben fúrunk egy lyukat a lámpa házába. (Ezt a 6-8mm-es lyukat később leragasztjuk. Én egy műanyaglapot ragasztottam rá.) Ezen keresztül tehát bevér a csavarhúzó és kiszabadítható a rúd. Kivéve kivágunk belőle egy 3-5mm-es darabot (ezt előtte ki kell játszani és pontosan meg kéne határozni!). Ez ugye nem nagy probléma Dremel-lel. A kereszt keresztmetszetű rúd 2 darabját pl. 4 db kapcsozó-kapoccsal lehet össze. (A kb. 1 cm-s kapocs a jó, mert a kiálló rész visszahajtható.) A rudat elő is lehet fúrni pl. 0,8as fúróval, de a kapcsot memelegítve is be lehet sajtolni.)

(Végezetül azt kérném, hogy akkor jöjjenek a kérdések, ha belenéztél a lámpába és még úgy sem tiszta, amit leírtam! Thx.)
Frank156Rosso16-01-2011 17:08:50 // 115831
Igen, szerelő lesz a vége, de azért gondoltam itt is megkérdezem, hátha valakinek ismerős a hiba és tud mondani valamit, hátha magamtól is meg tudom javítani.

Ma kicsit közelebbről is megnéztem a dolgot, meleg motornál gázadásnál elég gyorsan egy kis tócsa gyült össze a kocsi alatt, az volt a hűtővíz. Pontosan nem tudtam bemérni a hiba helyét, de az olajszűrőn csöpögött le végig. Sajna felülről nem láttam semmit.

Következtetésképpen azt tudom levonni, hogy a nagy hideg miatt valamelyik illesztés elfáradt, vagy egy cső megrepedt, ezért nem is jut el a folyadék a motorba.

Valaki alátámasztja az állításomat? :)

Köszi
GTPeti16-01-2011 14:18:36 // 115830
Az sajnos normálisnak tekinthető, hogy a cső kívülről is olajos. Emiatt ne aggódj.
Alfa GT-Csaba16-01-2011 13:31:51 // 115829
minden turbó nyom kicsi olajat,azért olyan.attol még semmi baja csak majd idővel az a cső fog kilyukadni.
Alfa GT-Csaba16-01-2011 13:29:37 // 115828
stabilizátor rúd szilentek 2db
Zsolt8516-01-2011 13:26:41 // 115827
Az alfán kicseréltük az első alsó lengőkarokat még korábban, jólvan kopogás enyhült. A szerelő az mondta a felső lengőkarok jó, oké. Most cseréltem ki az első stabilizátorokat, meg a kotyogás már majdnem eltűnt, de még mindig itt van. Mi a fene lehet még ?
Ja és még egy kérdés, hogy turbó cső elég olajos kívülről is, ott pedig nem is szabadna olajnak lenni? Az a cső ami megy az intercooler felé. A turbó akkor kopott lenne ?
Trombozis16-01-2011 10:46:23 // 115826
Azt tuti, hogy takarítás ismét lesz...egy kicsit nagyobb. Kinézek ma, hogy milyen állapotok uralkodnak.
Ferke16-01-2011 09:23:25 // 115825
Jó lenne elsőként tudni, hogy most akkor simán csak fogy, vagy inkább szivárog a víz? Marhára nem mindegy, elsőnek azt írtad, hogy elfogy. Ilyen hőm. ingadozást nem okoz egy kis szivárgás, az biztos.
Ha viszont nem szivárog, hanem elfogy, akkor egyértelmű sajnos a dolog...
Ferke16-01-2011 09:21:37 // 115824
Fogy a vize. Nagyon úgy fest, hogy ez nem csak egy légtelenítés lesz. Inkább hf.
Rolcho16-01-2011 08:26:28 // 115823
Nem vagyok autószerelő, de több kérdés merül fel bennem a logika és a tapasztalat alapján:

1. Nem levegős a rendszer? Légtelenítve lett hűtőfolyadék cserénél?

2. Jó a műszerfali jeladó? Mérni kell számítógéppel! Nekem az első jelöletlen vonal a 80, középen a 90 fok.

3. Ha motor irányban indult meg a folyadék esetleg érdemes megnézni az olajbeöntő nyílás sapkáját!

4. Nálam az előző tulajnak rosszul tették fel az olajpumpánál (az olajszűrő mögött) átmenő hűtőcsövet, így szépen lassan szivárgott ott a víz.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, de az első: ha tudod, hogy baja van az autódnak, de nem tudod, mi az, és nem tudod te magad megjavítani, vidd szerelőhöz!
Frank156Rosso16-01-2011 01:15:12 // 115822
Szerintem nem kontakt hiba, gyújtásnál felvillan majd elalszik a kis piros lámpa a 130 fok mellett, újra csak akkor jelez, amikor tényleg marha meleg a rendszer. Ami érdekes, hogy városban jobbra-balra kanyarodásnál jelentkezik a gyors hőmérséklet visszaesés, gondolom akkor jut el a motorba a hűtőfolyadék.
A szivárgást nappal majd alaposan megnézem, de eddíg nem láttam semmi nyomát.
Liquid16-01-2011 00:17:14 // 115821
hmm, ez érdekes
osee_selespeed15-01-2011 23:23:29 // 115820
Bocs az ismétlésért! Telóról vagyok... :|
osee_selespeed15-01-2011 23:16:15 // 115819
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
osee_selespeed15-01-2011 23:16:12 // 115818
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
osee_selespeed15-01-2011 23:16:09 // 115817
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
admirális15-01-2011 21:41:54 // 115816
Tudom hogy nem ez a telekocsi melléklet, de hátha valaki tud nekem segíteni. Egy Nyíregyháza-Budapest fuvarra lenne szükségem. 4 felnit kellene elhozni Bp-re. Valaki van aki ezen az útvonalon jár mostanában és szívesen segítene?
admirális15-01-2011 21:38:55 // 115815
Én azt gondolom, hogy nem magas a hőmérséklet, csak a szenzor vagy a vezeték kontaktos. Azt nézd meg hogy amikor ráadod a gyújtást, a túlmelegedésre figyelmeztető lámpa a hőmérőben felvillan-e. Aztán amikor mondjuk 130-at jelez, akkor is látszik-e. Mert ha nem, akkor majdnem biztos hogy kontakthiba.
GTPeti15-01-2011 21:30:24 // 115814
Ahogy mondani szokták... "ott már csak forró levegő jön". :))
Piritu - 1.000.00015-01-2011 21:28:18 // 115813
pl amikor a levegő van ott bármit érzékelhet a szenzor, aztán jön a víz és újra hideg.
Én először megszüntetném a folyást, ha utána is megvan a jelenség, no akkor kezdenék aggódni....
GTPeti15-01-2011 21:26:15 // 115812
Az is lehet. De 1 mp alatt ekkorát változzon a szenzor hőmérséklete?
GTPeti15-01-2011 21:25:36 // 115811
Szerintem ez egy szenzor- v. kontakthibával kombinált szivárgás lesz. Utóbbit okozhatja pl. a hűtőd, egy cső, egy csatlakozás. Legrosszabb esetben HF-tömítés.
Piritu - 1.000.00015-01-2011 21:24:19 // 115810
levegős a rendszer :-(
Frank156Rosso15-01-2011 21:22:24 // 115809
Cartársak, segítség!:)

Az üzemi hőmérséklet mutató összevissza ugrál 75 és 130 fok között. Van olyan is, hogy 130-ról 1 másodperc alatt lemegy 80, ott marad, majd 2 perc után vissza 110-re stb...
A dolog előzménye, hogy elkezde a kocsi enni a hűtőfolyadékot. Először még csak rátöltögettem, de ma már pl 10 km alatt a max. szintről elfogyott a min. szint alá.

Valakinek valami ötlet? :S

Főképp autópályán megyek, de a jelenség már főutakon is jelentkezik, városban meg egyenesen izzadok és félve várom, hogy mikor forr fel az egész :S

Előre is köszi!
GTPeti15-01-2011 21:00:13 // 115808
Na az utóbbit nem hiszem.
Olyanra tudok még gondolni, hogy vmi alkatrészforgalmazó eladás előtt átcserélte a búrákat. De ez sem túl vszínű.
Liquid15-01-2011 20:56:54 // 115807
igazából az a nemtiszta, hogy ha már szerzett egy pár búrát, akkor miért nem volt meg a gyári projektor hozzá? vagy Giovanniék szereltek össze egy sorozat sima lámpát is xenonkompatible búrával?
GTPeti15-01-2011 20:55:21 // 115806
Abszolút. Tudjuk milyen kegyetlen ritkák ezek a lámpák.
Liquid15-01-2011 20:49:50 // 115805
egyébként nemtudom honnan szerezte a csóka aki összerakta a lámpákat
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.